abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:14:42 #276
155616 Proximo
For god, king & country
pi_96341334
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:33 schreef att.com het volgende:
ik ga straks naar china met mijn 18 jarige huisgenoot. kent iemand een paar goede discotheken/clubs in beijing (centrum) waar we terecht kunnen? ik zie op wikipedia dat het minimum alcoholleeftijd 18 jaar is..
Ben zelf +- 2 weken geleden teruggekomen uit China (Shanghai, Beijing, Xiamen en Xi'an)

Bij dit stadion zaten wel een paar tenten waar je tof uit kon gaan. Erg groot allemaal.
Tevens kregen we als westerlingen gratis entree :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Workers_Stadium
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 10 mei 2011 @ 04:23:37 #277
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_96583486
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:14 schreef Proximo het volgende:

[..]

Ben zelf +- 2 weken geleden teruggekomen uit China (Shanghai, Beijing, Xiamen en Xi'an)

Bij dit stadion zaten wel een paar tenten waar je tof uit kon gaan. Erg groot allemaal.
Tevens kregen we als westerlingen gratis entree :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Workers_Stadium
Stappen in Beijing:
Workers stadium heeft idd een aantal mooie tenten, maar ook een heel uitgesproken publiek. Mijn persoonlijke favoriet is Latte (als je Mix uitkomt, rechts, en dan om de hoek) en The House (links naast Mix)

Alternatieven: Bij Chaoyang Park zit een aantal leuke tenten (Suzie Wong, (teveel toeristen) Juicy Spot (legendarische ladies night op woensdag) etc

Schuintegenover Sanlitun Village (Z-O kant van die kruising) zitten een aantal goede tenten (D-Lounge, Salsa Carribe) en een aantal hele slechte (Nanjie, TunBar)

Wat meer classy: Xiu bar, in het Park Hyatt hotel

En fout maar gaaf: Chocolate, aan de noord kant van Ritan Park
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_96605012
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:33 schreef baaart het volgende:
4 juni tot 2 juli naar China _O_

We vliegen naar Hong Kong, terug vanuit Beijing. Op het moment nog niets gepland. Uiteraard willen we de standaard attracties gaan bezoeken, maar zijn ook wel opzoek naar wat meer niet touristen plekken.

Iemand nog tips & trucs :) ?
In Hong Kong: dim sum, the peak, de star ferry nemen 's nachts of tegen zonsondergang, shoppen in Mong Kok (of Stanley als je van prullaria houdt) en laat je een maatpak en wat overhemden aanmeten in TST (vooraf even een goed adres googlen), verder zijn ocean park en big buddha wel aardig om te bezoeken. Als je van 3d films houdt is de imax in TST ook wel aardig om eens heen te gaan (mocht je tijd overhouden), mega groot beeld!

Nog een paar tips: Schaf een Octopus Card aan, de ov kaart van Hong Kong en overal behalve in taxi's te gebruiken, opladen in de metro of de 7/11.
Wees ook niet bang eten van street hawkers te kopen, je weet niet wat je mist, vooral stinky tofu. :Y
pi_97777715
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:33 schreef baaart het volgende:
4 juni tot 2 juli naar China _O_

We vliegen naar Hong Kong, terug vanuit Beijing.
Hier precies een maand later, van 14 juli tm 14 augustus.
En we gaan precies de andere kant, landen in Beijing en terug vanuit Hong kong.

Ook hier nog geen heel concrete plannen, vooral de lonely planet uit ons hoofd leren ( :+ ) en een globale route utistippelen.
We willen vanuit Beijing naar Xi'an, - Chengdu, - (de omgeving van) Kunming, en van daaruit door naar het oosten, - Guilin, - Ghuangzhou, - Hong Kong.

Zal veel treinen worden en lekker fijne en minder fijne hostels bezoeken, maar we hebben er zin in :Y

Nog tips& tricks? Hoewel iedereen die natuurlijk vraagt.

We zaten ook nog aan een paar dagen Lhasa te denken (Qinghai–Tibet railway ), maar dat zal denk ik problematisch worden ivm moeilijk visum en reistijd.
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 6 juni 2011 @ 10:56:42 #280
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97777984
Voor de Tibetaanse sfeer kun je ook naar Zhongdian / Shangri-La, dat is met de bus een uurtje of 8 a 9 vanaf Kunming. en als je de tijd hebt kun je het natuurlijk in etappes doen. Kunming - Dali - Lijiang - Shangri-La. :)

Kunming zelf vond ik persoonlijk niet echt boeiend, maar het is een aardige uitvalsbasis om naar alle andere plaatsen te reizen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97778257
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:56 schreef Jabberwocky het volgende:
Voor de Tibetaanse sfeer kun je ook naar Zhongdian / Shangri-La, dat is met de bus een uurtje of 8 a 9 vanaf Kunming. en als je de tijd hebt kun je het natuurlijk in etappes doen. Kunming - Dali - Lijiang - Shangri-La. :)

Kunming zelf vond ik persoonlijk niet echt boeiend, maar het is een aardige uitvalsbasis om naar alle andere plaatsen te reizen.
Dat is ook een idee natuurlijk, scheelt wel weer de (grote) omweg via tibet.
Had wel ergens gelezen dat dat shangri-la gewoon nep was, dat dat dorp een x aantal decennia uit de grond is gestampt(/andere naam heeft gekregen) om dmv dat verhaal over shangri-la mensen te trekken.
Maar neemt niet weg dat het het bezoeken wel waard is.

Kunming zagen we inderdaad als uitvalsbasis, je scheen er redelijke hostels te hebben.
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 6 juni 2011 @ 11:33:42 #282
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97779196
The Hump is een erg fijn hostel in Kunming, kan ik zeker aanraden.

Verder is Shangri-La, net als Lijiang en Dali eigenlijk, wel erg toeristisch ingesteld en niet echt authentiek nee. Maar de Tibetaanse sfeer komt er toch wel aardig over, en als je geen zin hebt om veel geld en tijd in het daadwerkelijke Tibet te investeren kan het voor nu een goede oplossing zijn. Ik heb me er wel weten te vermaken, erg mooie natuur ook.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97785113
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Hier precies een maand later, van 14 juli tm 14 augustus.
En we gaan precies de andere kant, landen in Beijing en terug vanuit Hong kong.

Ook hier nog geen heel concrete plannen, vooral de lonely planet uit ons hoofd leren ( :+ ) en een globale route utistippelen.
We willen vanuit Beijing naar Xi'an, - Chengdu, - (de omgeving van) Kunming, en van daaruit door naar het oosten, - Guilin, - Ghuangzhou, - Hong Kong.

Zal veel treinen worden en lekker fijne en minder fijne hostels bezoeken, maar we hebben er zin in :Y

Nog tips& tricks? Hoewel iedereen die natuurlijk vraagt.

We zaten ook nog aan een paar dagen Lhasa te denken (Qinghai–Tibet railway ), maar dat zal denk ik problematisch worden ivm moeilijk visum en reistijd.
Waarom verblijven jullie in hostels (gewoon uit interesse)? Hotels in China zijn niet bijster duur, een beetje zoeken en je verblijft al in een 3 sterren hotel voor 30 a 40 euro per nacht met z'n tweeen. En nog een tip, reis in slaaptreinen, gewoon tickets kopen voor de onderste 2 bedden in een 6 persoonscoupe en je kunt zo overnachtingen uitsparen. Net buiten of in het station kun je meestal voor een euro of 2, 3 je koffers een paar uur kwijt.

Verder in het zuiden vooral in Ghuangzhou goed op je bagage en je bezittingen letten, niet in het openbaar sieraden dragen enzo!

Pas tevens goed op waar je wat eet in China. Interessant leesvoer:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-eten-in-China.dhtml
http://wereldnieuws.blog.(...)rmeloenen-exploderen
quote:
Zo zijn er zware metalen gevonden in de rijst, giftige melamine in de melk, arsenicum in de sojasaus, bleekmiddel in de paddenstoelen en borax in varkensvlees.
Een weetje: Mijn vrouw is Chinees en volgt het nieuws, om de dag komt er bijna een nieuw schandaal aan het licht wat betreft voedselveiligheid. Zij wil de komende tijd niet meer terug naar het Chinese binnenland voor vakantie en neemt wanneer we de schoonfamilie in Hong Kong gaan bezoeken deze zomer een koffer vol etenswaren mee, ik vind het als nuchtere Nederlander wat overdreven, maar het geeft toch te denken.

[ Bericht 11% gewijzigd door john_ven24 op 06-06-2011 14:46:03 ]
pi_97789364
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:27 schreef john_ven24 het volgende:

Waarom verblijven jullie in hostels (gewoon uit interesse)? Hotels in China zijn niet bijster duur, een beetje zoeken en je verblijft al in een 3 sterren hotel voor 30 a 40 euro per nacht met z'n tweeen.
Je kan redelijk goede hotels vinden voor ¤20-30 hoor, meestal van het Ibis-type met kleine badkamer maar het is er proper. En in de kleinere steden zoals Dali en Lijiang zijn de courtyard inns amper ¤15-20. Vermijd alleszins de mensen die je aanklampen buiten het treinstation en je een "voordelige" slaapplaats proberen te verslijten.

quote:
En nog een tip, reis in slaaptreinen, gewoon tickets kopen voor de onderste 2 bedden in een 6 persoonscoupe en je kunt zo overnachtingen uitsparen.
Ik heb dit ook gedaan maar het beviel me toch niet echt hoor, maar dit kan voor iedereen anders zijn. De geur van zweetvoeten en overvolle toiletten alsook het snurken in koor met een volume van 80 decibel ontnamen me de nachtrust. De treinen zitten ook vaak te toeteren, dusja voor mij was het toch niet zo positief. De semi-hogesnelheidslijn CRH is overigens wel aan te raden hoewel de snurkers daar ook niet te ontlopen zijn.

Waar mogelijk reisde ik per vliegtuig, te boeken via sites zoals ctrip.com waar je vaak 50-70% korting krijgt. Dan kost het maar 1,5-2x zo duur als een treinticket.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:12:47 #285
234189 Griebus
eindbaas
pi_97795764
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:33 schreef Jabberwocky het volgende:
The Hump is een erg fijn hostel in Kunming, kan ik zeker aanraden.

Verder is Shangri-La, net als Lijiang en Dali eigenlijk, wel erg toeristisch ingesteld en niet echt authentiek nee. Maar de Tibetaanse sfeer komt er toch wel aardig over, en als je geen zin hebt om veel geld en tijd in het daadwerkelijke Tibet te investeren kan het voor nu een goede oplossing zijn. Ik heb me er wel weten te vermaken, erg mooie natuur ook.
Wij vonden de Hump echt verschrikkelijk! Maar dat zou kunnen komen door onze kamerligging; onder ons raam werd in de straat tot 5 uur 's ochtends (!) gegeten en gepraat door de locale bevolking. Om 7 uur begon het verkeer weer op gang te komen dus we hebben letterlijk geen oog dichtgedaan. We zijn uitgeweken naar Cloudland hostel; net even buiten de herrie maar nog altijd midden in de stad. Kunming is overigens wel een hele fijne stad. Veel te zien en te doen en goeie winkeltjes en eettentjes.
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  maandag 6 juni 2011 @ 18:18:50 #286
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97795998
Ok, ik had die pech met de kamer niet, dat is wel vervelend ja. Al slaap ik zelf ook altijd wel door takkeherrie heen. :P

Mijn ervaring met Kunming is anders, eettentjes zijn er wel genoeg maar dat heb je overal in China eigenlijk wel.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97796924
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:05 schreef zipcon het volgende:

[..]

Ik heb dit ook gedaan maar het beviel me toch niet echt hoor, maar dit kan voor iedereen anders zijn. De geur van zweetvoeten en overvolle toiletten alsook het snurken in koor met een volume van 80 decibel ontnamen me de nachtrust. De treinen zitten ook vaak te toeteren, dusja voor mij was het toch niet zo positief. De semi-hogesnelheidslijn CRH is overigens wel aan te raden hoewel de snurkers daar ook niet te ontlopen zijn.

Ah, misschien heb ik dan geluk gehad, ik kon altijd wel slapen en ook al duurde sommige treinreizen meer dan 10 uur, ik vond dat de tijd altijd voorbij vloog. Geen last gehad van nare lucht of snurkende chinezen.

Wellicht dat de trajecten shanghai - nanchang, shanghai - beijing en beijing - harbin wat beschaafder zijn dan de meer inlandse trajecten.

En voor China zijn de toiletten op de trein nog redelijk, die zijn overal goor, het meest verschrikkelijke wat ik gezien heb was tijdens een busreis bij een tankstation, typisch half hoge muurtjes met een spleet in het midden en een gat van een meter eronder. In Haerbin in de winter, er stak letterlijk een bevroren poeppiramide uit.
pi_97797626
Oeh, leuk topic is dit toch eigenlijk. Ik ben al heel lang stiekeme volger! ^O^
pi_97798303
Zo, veel reacties, even alles bijgelezen en bedankt voor de tips tot nu toe allen _O_

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:27 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Waarom verblijven jullie in hostels (gewoon uit interesse)?

Verder in het zuiden vooral in Ghuangzhou goed op je bagage en je bezittingen letten, niet in het openbaar sieraden dragen enzo!

Pas tevens goed op waar je wat eet in China. Interessant leesvoer:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-eten-in-China.dhtml
http://wereldnieuws.blog.(...)rmeloenen-exploderen

[..]

Waarschijnlijk zullen we hotels en hostels afwisselen, we hadden ook al gezien dat het niet veel scheelt qua prijs. Hoewel wij wel zoveel mogelijk 'on the cheap' willen reizen.
En daarnaast lijkt een hostel ons ook een plek waar je iets makkelijker in contact komt met medereizigers. We zijn vorige vakanties altijd met een tent van camping naar camping getrokken in een flink aantal europese landen. Dan was het altijd wel leuk als je een beetje soortgenoten (reizigers om het reizen/dingen zien ipv strandhangers) tegenkwam. In een hotel lijkt het ons wat lastiger contact maken en we hebben het naïeve idee dat dat in een hostel makkelijker gaat :) .

Onze bagage bestaat uit 2 rugzakken, dus dat moet wel lukken om daarop te letten. Hoewel het feit dat ie op onze rug zit het natuurlijk lastiger maakt. Maar belangrijke zaken dragen we op ons lichaam, die lessen hebben we wel geleerd in verschillende oost-europese landen.

Thnx voor de artikelen, zal ze eens doorlezen..

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:05 schreef zipcon het volgende:

[..]

Je kan redelijk goede hotels vinden voor ¤20-30 hoor, meestal van het Ibis-type met kleine badkamer maar het is er proper. En in de kleinere steden zoals Dali en Lijiang zijn de courtyard inns amper ¤15-20. Vermijd alleszins de mensen die je aanklampen buiten het treinstation en je een "voordelige" slaapplaats proberen te verslijten.

Ik heb dit ook gedaan maar het beviel me toch niet echt hoor, maar dit kan voor iedereen anders zijn. De geur van zweetvoeten en overvolle toiletten alsook het snurken in koor met een volume van 80 decibel ontnamen me de nachtrust. De treinen zitten ook vaak te toeteren, dusja voor mij was het toch niet zo positief. De semi-hogesnelheidslijn CRH is overigens wel aan te raden hoewel de snurkers daar ook niet te ontlopen zijn.

Waar mogelijk reisde ik per vliegtuig, te boeken via sites zoals ctrip.com waar je vaak 50-70% korting krijgt. Dan kost het maar 1,5-2x zo duur als een treinticket.
We zullen ons wat meer verdiepen in de hotels, had ook weer niet gedacht dat het zo goedkoop zou zijn :o .

Een lawaaierige trein is wel te overleven, en we zijn inderdaad van plan om een aantal treinreizen als overnachting te gebruiken.
Ik had wel gelezen dat het boeken van een trein soms nog best lastig kan zijn?
Je kan vaak alleen een kaartje boeken vanuit dezelfde stad? (dus niet zoals in nl dat ik hier vast een ticket koop voor het traject groningen/leeuwarden ofzo). En soms moet je dagen van tevoren iets boeken?

Aangezien wij (relatief) kleine hopjes nemen door china heen, weet ik niet of een binnenlandse vlucht de moeite is, maar ik zal je website eens bekijken.

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:12 schreef Griebus het volgende:

[..]

Wij vonden de Hump echt verschrikkelijk! Maar dat zou kunnen komen door onze kamerligging; onder ons raam werd in de straat tot 5 uur 's ochtends (!) gegeten en gepraat door de locale bevolking. Om 7 uur begon het verkeer weer op gang te komen dus we hebben letterlijk geen oog dichtgedaan. We zijn uitgeweken naar Cloudland hostel; net even buiten de herrie maar nog altijd midden in de stad. Kunming is overigens wel een hele fijne stad. Veel te zien en te doen en goeie winkeltjes en eettentjes.
De meningen zijn verdeeld lees ik. Om 5u sochtends al mensen onder je raam is ook niet alles. Je moet in iedergeval niet het gevoel hebben dat ze zo naar binnen komen klimmen.. Afgezien daarvan zal lawaai me worst wezen..
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 6 juni 2011 @ 19:11:55 #290
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97798979
Treinen kan op sommige trajecten tricky zijn ja, je kunt tot vijf dagen op voorhand boeken en soms zitten de dagen al heel snel vol. Behalve hard seat, maar dat wil je echt niet.

Wat ik deed als ik in een stad aan kwam waar ik binnen een paar dagen weer weg wilde, was eerst naar het station gaan om een ticket te boeken, en daarna mijn dagen gaan indelen. Tenzij je echt langere tijd in de stad wilt blijven is dat denk ik wel een ok methode, je weet al snel waar je aan toe bent en als het echt een drama is kun je altijd nog uitwijken naar het vliegtuig.

En op sommige trajecten gaan er ook sleeperbussen, waar je een bed in een bus hebt. Ook leuk om gedaan te hebben.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97799147
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:11 schreef Jabberwocky het volgende:
Treinen kan op sommige trajecten tricky zijn ja, je kunt tot vijf dagen op voorhand boeken en soms zitten de dagen al heel snel vol. Behalve hard seat, maar dat wil je echt niet.

Wat ik deed als ik in een stad aan kwam waar ik binnen een paar dagen weer weg wilde, was eerst naar het station gaan om een ticket te boeken, en daarna mijn dagen gaan indelen. Tenzij je echt langere tijd in de stad wilt blijven is dat denk ik wel een ok methode, je weet al snel waar je aan toe bent en als het echt een drama is kun je altijd nog uitwijken naar het vliegtuig.

En op sommige trajecten gaan er ook sleeperbussen, waar je een bed in een bus hebt. Ook leuk om gedaan te hebben.
Hardseat hebben we ook een keer gedaan, op zich best leuk als de reis overdag is en korter dan 5 uur. Je zit letterlijk tussen de boeren en arbeiders, die je vreemd aankijken en roken, kaart spelen, slapen of zonnebloempitten aan het wegwerken zijn.
  maandag 6 juni 2011 @ 19:18:05 #292
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97799341
Ja goed, mee eens. Maar als het een lange reis is die als overnachting dient, beter van niet. ;)

In een hard sleeper is het ook nog leuk met kaarten, chinese chess en eten uitwisselen vond ik zelf, je maakt er toch altijd wel leuk contact.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97812500
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:01 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Ik had wel gelezen dat het boeken van een trein soms nog best lastig kan zijn?
Je moet in de grotere steden 15-45 minuten nemen om een ticket te boeken omdat er wel lange rijen staan. Buiten de feestperiodes (Chinees nieuwjaar, 1e week van mei, ...) valt het mee om tickets te bemachtigen, er is meestal wel een zitje te vinden.

quote:
Je kan vaak alleen een kaartje boeken vanuit dezelfde stad? (dus niet zoals in nl dat ik hier vast een ticket koop voor het traject groningen/leeuwarden ofzo).
Er komt begin 2012 een elektronisch reservatiesysteem zodat je via het web kunt boeken, maar voorlopig zijn ze allemaal apart en dus enkel vanaf het station (nogal letterlijk te nemen, Guangzhou East is Guangzhou East, niet Guangzhou main station). Je kan meestal wel een retourticket boeken als je dat kunt gebruiken.

quote:
En soms moet je dagen van tevoren iets boeken?
Afhankelijk van het traject is het idd een paar dagen op voorhand boeken, bvb het traject Beijing-Xi'an is moeilijk te krijgen omdat het toeristisch populair is, net zoals Beijing-Shanghai.

quote:
Aangezien wij (relatief) kleine hopjes nemen door china heen, weet ik niet of een binnenlandse vlucht de moeite is, maar ik zal je website eens bekijken.
De reistijden staan erbij dus je kan zien of het vliegtuig geen sneller alternatief is. Soms duren trajecten van amper 300 km 6 uur, soms 3 uur. Die treinen staan soms vaker stil dan dat ze rijden. Voor Xi'an-Chengdu duurt het 13-17 uur met de trein en kost het je soft sleeper Y300, maar het vliegtuig duurt 1h30 en kost je Y630, dan is de keuze voor mij snel gemaakt.

Houd er ook rekening mee dat je niet zomaar even op de trein kunt springen. Je moet eerst langs security om je baggage te scannen, dan naar een wachtzaal lopen, daarna je ticket laten zien en vervolgens aan de wagon nogmaals je ticket te tonen. 5-10 minuten voor vertrek gaan de deuren al dicht. Je bent dan al vlug een uurtje kwijt met "op de trein stappen".
  maandag 6 juni 2011 @ 22:16:13 #294
234189 Griebus
eindbaas
pi_97812895
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:11 schreef zipcon het volgende:
Houd er ook rekening mee dat je niet zomaar even op de trein kunt springen. Je moet eerst langs security om je baggage te scannen, dan naar een wachtzaal lopen, daarna je ticket laten zien en vervolgens aan de wagon nogmaals je ticket te tonen. 5-10 minuten voor vertrek gaan de deuren al dicht. Je bent dan al vlug een uurtje kwijt met "op de trein stappen".
Maar ze rijden wel op tijd, élke keer!
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  maandag 6 juni 2011 @ 22:17:39 #295
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97813028
En gooi je ticket niet weg zodra je op de trein zit, je hebt het bij het verlaten van je eindstation ook nog nodig. ;)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97814632
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:17 schreef Jabberwocky het volgende:
En gooi je ticket niet weg zodra je op de trein zit, je hebt het bij het verlaten van je eindstation ook nog nodig. ;)
Goeie tip!
Dat ben je nogal gewend om dat te doen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:11 schreef zipcon het volgende:

Houd er ook rekening mee dat je niet zomaar even op de trein kunt springen. Je moet eerst langs security om je baggage te scannen, dan naar een wachtzaal lopen, daarna je ticket laten zien en vervolgens aan de wagon nogmaals je ticket te tonen. 5-10 minuten voor vertrek gaan de deuren al dicht. Je bent dan al vlug een uurtje kwijt met "op de trein stappen".
Dat wordt dus bijna een middag uittrekken alleen om even op de trein te springen. Dat zal aanpassing kosten :9 .

Die security, die checken dus je hele bagage? Hoe doen ze over zakmessen, wat natuurlijk een wapen zou kunnen zijn.
Op vakantie met vliegtuig hadden we die mee in de ruimbagage, nooit een probleem geweest (en erg handig soms). Maar een trein heeft natuurlijk weer geen ruimbagage. Beter thuis laten dus? En andersoortige dingen, zoals (nagel)scharen enzo? Voor een maand weg geen overbodige luxe, maar ook wat overdreven om die perse in china te gaan zoeken.
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 6 juni 2011 @ 22:55:28 #297
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97816163
Werd bij mij nooit moeilijk over gedaan.

Leuk dat het China topic weer een beetje leeft trouwens. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97816232
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:36 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Die security, die checken dus je hele bagage? Hoe doen ze over zakmessen, wat natuurlijk een wapen zou kunnen zijn.
Op vakantie met vliegtuig hadden we die mee in de ruimbagage, nooit een probleem geweest (en erg handig soms). Maar een trein heeft natuurlijk weer geen ruimbagage. Beter thuis laten dus? En andersoortige dingen, zoals (nagel)scharen enzo? Voor een maand weg geen overbodige luxe, maar ook wat overdreven om die perse in china te gaan zoeken.
Ik weet eigenlijk niet waar ze op checken. Ik heb daar oude mensen in de rij zien staan die hamers, zagen en ander scherp bouwmateriaal bij hadden, dat kon er allemaal door. Het zal vooral gaan om explosieven of vuurwapens denk ik. In vloeistoffen zijn ze alvast niet geinteresseerd, dus flessen neem je gerust mee.
pi_97821914
Ik vertrek zondag voor 7 zeven dagen Beijing! (Daarna ga ik naar Seoul voor 6 weken)

Ik heb een grof lijstje met dingen om te doen

Baihai Park
Forbidden City
Great Wall (@ Mutianyu?)
Summer Palace
Hutongs
Temple of Heaven
Tianamen Square
Donghuan Night Markt
Houhai Lake
798 Art District
Panjiayuan Markt

Iemand nog andere aanraders of juist dingen op de lijst die niet de moeite waard zijn?
pi_97822633
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:27 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Waarom verblijven jullie in hostels (gewoon uit interesse)? Hotels in China zijn niet bijster duur, een beetje zoeken en je verblijft al in een 3 sterren hotel voor 30 a 40 euro per nacht met z'n tweeen. En nog een tip, reis in slaaptreinen, gewoon tickets kopen voor de onderste 2 bedden in een 6 persoonscoupe en je kunt zo overnachtingen uitsparen. Net buiten of in het station kun je meestal voor een euro of 2, 3 je koffers een paar uur kwijt.
Wat is het voordeel van een hotel boven een hostel dan? De hostels in China zijn perfect en vaak gezelliger dan de hotels.

quote:
Pas tevens goed op waar je wat eet in China. Interessant leesvoer:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-eten-in-China.dhtml
http://wereldnieuws.blog.(...)rmeloenen-exploderen

[..]

Een weetje: Mijn vrouw is Chinees en volgt het nieuws, om de dag komt er bijna een nieuw schandaal aan het licht wat betreft voedselveiligheid. Zij wil de komende tijd niet meer terug naar het Chinese binnenland voor vakantie en neemt wanneer we de schoonfamilie in Hong Kong gaan bezoeken deze zomer een koffer vol etenswaren mee, ik vind het als nuchtere Nederlander wat overdreven, maar het geeft toch te denken.
Tsja.. als de Chinezen er zelf ook niet massaal acuut aan doodgaan zou ik me als toerist die er hooguit een paar weken of maanden rondhangt ook geen zorgen maken. Honderd procent zekerheid zal je nooit hebben, maar dat heb je in Nederland ook niet. Het lijkt mij iig vrij overdreven om je daar mee bezig te houden als je er niet permanent woont.

Wat betreft de slaaptreinen verschilt het overigens wel welke klasse je neemt en hoe modern de trein is. Een vierpersoonscoupé vond ik prima te doen voor één nacht, maar ik was wel blij dat wij die op de 32 uur durende reis van Hangzhou naar Chongqing niet hoefden te delen met anderen. :P

Oh, in de trein zou ik dan weer geen eten kopen maar het gewoon houden bij je instant noodles. Volgens de LP moet je eten in de trein mijden als de pest, maar dat was ik even vergeten of ik er was er te eigenwijs voor (kan het me niet eens meer precies herinneren), maar dat heb ik een paar uur later wel moeten bekopen met een partijtje kotsen op het toilet.

[ Bericht 6% gewijzigd door StormWarning op 07-06-2011 00:47:26 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')