pi_84468130
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zijn niet weggepest, hebben het er naar gemaakt met de enorme hoeveelheid troep en overlast die ze veroorzaakten. Berlijn is zowat failliet, die kan er zoiets niet bij hebben.
Berlijn verdiende een godsvermogen aan de Loveparade. De organisatie erg weinig. Toen de organisatie ook nog verantwoordelijk werd gehouden voor de troep was het niet meer rond te krijgen. Wat mij betreft zijn ze dus weggepest.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
pi_84468167
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit soort events moet je dus blijkbaar niet op een afgesloten terrein organiseren. De Duitse Justitie is op het moment hard aan het werk om te kijken wie ze kunnen aanklagen. Een Brandweerman uit Duisburg die voor het event de stad Duisburg al had gewaarschuwt dat precies dit mis kon gaan heeft al zijn documentatie hierover aan de Staatsanwaltschaft (openbaar ministerie) gegeven en heeft een aanklacht ingedient tegen de stad.
Niet mee eens. Mits goed georganiseerd kunnen dit soort evenementen best plaatsvinden. Wat hier fout ging waren de aanvoerroutes. Er was er maar eentje. Het Museumplein had er meerdere, in Berlijn waren er ook echt een hele hoop.
pi_84468182
Site met een zooi youtube filmpjes erop. Echt vrolijk wordt je er niet van helaas ;(

http://www.onlinebeat.org(...)eparade-veranstalter
  zondag 25 juli 2010 @ 15:51:49 #104
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_84469834
Jezus. Bizar. Verschrikkelijk. Wie verzint het ook om maar een toegangsweg te maken bij zo'n enorm evenement?
It's about being boss, not being the boss...
pi_84470714
jammer dat ze besloten hebben om het niet meer te houden. Roskilde kent ook zijn drama, maar wordt gelukkig nog wel georganiseerd. Maarja, de loveparade was de loveparade al niet meer toen ze uit Berlijn zijn vertrokken.

ik lees trouwens op verschillende nieuwssites (die waarschijnlijk van elkaar kopieren) dat het "plein" maar ruimte had voor 300k mensen.. Dat zou wel heel naief zijn geweest door de organisatie.
*plop*
pi_84474313
Geen idee of mensen hem hier kennen. Maar dit is de Nederlander die is komen te overlijden op de Loveparade:
http://koeis13.hyves.nl/
  zondag 25 juli 2010 @ 18:19:01 #107
279824 Mansjester
Aldus Ronald K.
pi_84474558
Ik snap trouwens de opzet niet helemaal. Op de televisiebeelden zag ik volgens mij toch 1 groot podium met daaromheen allemaal mensen. Ik las alleen ook dat er veel meer podia zijn, dat staat bijvoorbeeld ook op partyflock? Hoe zat dat dan precies?

Die filmpjes zijn trouwens echt te gruwelijk :'(
  Yvonne Awards Winnaar 2012 zondag 25 juli 2010 @ 18:30:47 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84474939
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:57 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Niet mee eens. Mits goed georganiseerd kunnen dit soort evenementen best plaatsvinden. Wat hier fout ging waren de aanvoerroutes. Er was er maar eentje. Het Museumplein had er meerdere, in Berlijn waren er ook echt een hele hoop.
Dat zeg ik, een AFGESLOTEN terrein. Berlijn, Museumplein zijn open, je kan alle kanten uit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84476507

[ Bericht 28% gewijzigd door Paxlie op 25-07-2010 19:19:14 ]
  zondag 25 juli 2010 @ 19:23:52 #110
64925 kikoooooo
Kwart over partytime
pi_84477055
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:19 schreef Mansjester het volgende:
Ik snap trouwens de opzet niet helemaal. Op de televisiebeelden zag ik volgens mij toch 1 groot podium met daaromheen allemaal mensen. Ik las alleen ook dat er veel meer podia zijn, dat staat bijvoorbeeld ook op partyflock? Hoe zat dat dan precies?

Die filmpjes zijn trouwens echt te gruwelijk :'(
De loveparade houdt in: trucks met allemaal hun eigen muziek die rondjes rijden, en (deze keer) 2 hoofdpodia.

Normaal gesproken maken die trucks tot 20:00 allemaal hun eigen muziek, en na 20:00 uur schakelen ze allemaal het geluid van het hoofdpodium.
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. I have never felt so great. All the next day I felt like a 'citizen of the universe' rather than a citizen of the planet.
Een reden om een Mac te nemen :')
pi_84477145
De massale paniek bij de Loveparade in Duisburg van gisteren heeft inmiddels al aan negentien personen het leven gekost.
pi_84478395
Ik word er echt ijs en ijskoud van.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_84478406
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zondag 25 juli 2010 @ 20:06:55 #114
64925 kikoooooo
Kwart over partytime
pi_84478790
Voor de geinteresseerden:

1http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Saarstra%C3%9Fe&daddr=Mercatorstra%C3%9Fe+to:51.425963,6.765107+to:D%C3%BCsseldorfer+Str.%2FK5+to:D%C3%BCsseldorfer+Str.%2FK5+to:Karl-Lehr-Stra%C3%9Fe%2FL237+to:Karl-Lehr-Stra%C3%9Fe%2FL237&hl=nl&geocode=FTzJEAMdFFxnAA%3BFTjIEAMdVFhnAA%3B%3BFcWpEAMd2j1nAA%3BFbidEAMd9kJnAA%3BFa6dEAMdp0VnAA%3BFUSdEAMdzk5nAA&mra=mi&mrcr=0,1&mrsp=2&sz=16&via=1&sll=51.425491,6.76908&sspn=0.007573,0.022724&ie=UTF8&ll=51.426614,6.764016&spn=0.015145,0.061798&t=h&z=15
LINK EVEN KNIPPEN EN PLAKKEN IN JE BROWSER, URL MAKEN LUKT NIET

Klik voor een beetje een schets, zover als ik mij kan herinneren verliep de route gister zo.

A: Hoofdingang van het terrein. Aangevoerd via de winkelstraat Koningstrasse (links) Deze was ook omheind, je kon via 1 weg naar binnen.

B: Buffer 1. Op het moment dat wij daar langsliepen, begonnen ze daar hekken op te werpen (wij waren een half uur voor de ramp binnen)

C: Buffer 2. Midden op de weg stonden hekken, met een opening van 2 meter breed. Krap en druk dus.

D: Plaats waar het gigantisch volstond voor buffer E. Daar begon men al te duwen e.d. Dit was de buffer voor de tunnels, de officiele hoofdingang.

E: Hoge hekken buffer. Als je erdoor was, moest je nog door een soort toegangspoortjes. Veel glas e.d. op de grond. Het leek erop dat daar aan het begin van de dag gecontroleerd werd op glaswerk (getuige de bende op de grond daar). Toen wij daar binnenliepen was er geen controle meer.

F: Het begin van de tunnel.

Punt E was echt het meest druk. Het hele kruispunt liep vol en mensen werden door een kleine opening geperst.

Voor de duidelijkheid: Wij waren al binnen voor de ramp. Hoe de punten precies verlopen zijn een half uur na ons, weet ik niet.

quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:59 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Inderdaad, op dat filmpje kun je zien wat ik vermoedde, er was eerst gegil, paniek en gedrang toen gingen mensen een uitweg zoeken.

Er werd eerst gesuggereerd dat er pas paniek ontstond toen mensen via die trappen en lichtmast gingen klimmen en daarbij vielen, dat is dus echt niet zo imo.

Ik snap echt niet dat men niet had voorzien dat dit een puinzooi zou worden, iedere idioot kan zien dat dit nooit, van geen kant, zou kunnen passen.
Als de buffers goed hadden gewerkt, zoals ik hier postte Love parade #7. Dan hadden ze elke keer een maximum aantal mensen doorgelaten om het veilig te laten verlopen. Op het terrein zelf was plek genoeg, dat weet ik zeker. Want dat was nog LANG niet vol.

Ik weet 100% zeker dat het daar fout is gegaan. Die buffers waren er niet voor niets, juist om die bottleneck te ontlasten. Op andere loveparades had je dat niet namelijk.

Neemt niet weg dat zo'n bottleneck natuurlijk levensgevaarlijk is, zoals gebleken.
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. I have never felt so great. All the next day I felt like a 'citizen of the universe' rather than a citizen of the planet.
pi_84484597
Ik was ook aanwezig. Gelukkig stond ik vrij vooraan in de rij waardoor wij vlot het terrein op kwamen en zijn we meteen naar achter gelopen omdat andere mensen dat niet deden en je dus bij de ingang al behoorlijke opstoppingen kreeg en die "Filevorming" ging dus langzamerhand tot de 2 tunnels waarna het fout ging.

Na 2 uur gingen wij een rondje lopen en zagen wij dus al het bovenstaande gebeuren vanaf het dak van de de tunnel waar het fout ging.

Enkele gemaakte foto's

zondag 25 juli 2010 @ 22:46:43 #116
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_84486273
LIjkt op een grootschalige "wir haben es nicht gewusst" actie van de duitse politie.

quote:

DUISBURG - De Duitse politie heeft alle bewijsstukken over de Love parade-tragedie van zaterdag in Duisburg uit haar computers gewist. Dat meldt het Duitse nieuwsweekblad Der Spiegel op zijn website.

Het betreft onder andere bevelen over het uitrukken van de ordetroepen, berichten over de toestand ter plaatse en kaarten.

De gegevens werden niet alleen uit de computers van de functionarissen verwijderd, maar ook uit hun e-mailaccounts.

Een van die functionarissen vertrouwde der Spiegel toe, te vermoeden dat een "grote doofpotoperatie" is uitgevoerd. (CBR)
pi_84486390
Iemand enig idee waar ik de persconferentie van de Gemeente van Duisburg kan terug zien van vanochtend?

Kom net terug uit Duitsland...
pi_84486445
Ik was ook aanwezig maar we waren er al om 12 uur op het terrein. Hebben ook helemaal niets gemerkt tot 8 uur toen we wat sms'sjes en telefoontjes kregen..
pi_84495258
The return of the damschreeuwer! :o
  maandag 26 juli 2010 @ 10:05:14 #120
64925 kikoooooo
Kwart over partytime
pi_84495553
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:50 schreef teknomist het volgende:
The return of the damschreeuwer! :o
Daar was ik ook bij :')
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 11:41:48 #121
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_84498234
Dat is toch godverdomme niet normaal meer, zo'n rij :').
Press Play ► Vitamine H
pi_84499370
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:05 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Daar was ik ook bij :')
Ramptoerist :')
pi_84504821

Heavy foto :|
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:41 schreef Houniet het volgende:
Dat is toch godverdomme niet normaal meer, zo'n rij .

Inderdaad, ik draaide rechtsomkeer naar huis als ik die rij zag.
Never do today what you can do the day after!
pi_84506910
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:06 schreef kikoooooo het volgende:
D: Plaats waar het gigantisch volstond voor buffer E. Daar begon men al te duwen e.d. Dit was de buffer voor de tunnels, de officiele hoofdingang.

E: Hoge hekken buffer. Als je erdoor was, moest je nog door een soort toegangspoortjes. Veel glas e.d. op de grond. Het leek erop dat daar aan het begin van de dag gecontroleerd werd op glaswerk (getuige de bende op de grond daar). Toen wij daar binnenliepen was er geen controle meer.

F: Het begin van de tunnel.
Wij kwamen rond 1 uur van het voetbalstadion af, daar stonden de bussen geparkeerd. Vervolgens op dat kruispunt voor de tunnels, D, aangesloten in de rij, duurde 20 minuten voor we bij E waren. Daar waren inderdaad toegangspoortjes waar security stond te controleren op flessen e.d. in verband met het glasverbod op het terrein. Daar was het wel even proppen, maar als je eenmaal door die controle was kon je rustig door die tunnel lopen, daar was het helemaal niet druk. De grote massa stond rond 1 uur bij D.
Ja, ik generaliseer.
pi_84506945
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:39 schreef identify het volgende:
Inderdaad, ik draaide rechtsomkeer naar huis als ik die rij zag.
Ja, alleen zag je vantevoren niet hoe lang die rij was i.v.m. tunnel. En als je er eenmaal instond kwam je er niet meer uit.
Ja, ik generaliseer.
Weekdeals (728x90)
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')