Voor de geinteresseerden:
| 1 | http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Saarstra%C3%9Fe&daddr=Mercatorstra%C3%9Fe+to:51.425963,6.765107+to:D%C3%BCsseldorfer+Str.%2FK5+to:D%C3%BCsseldorfer+Str.%2FK5+to:Karl-Lehr-Stra%C3%9Fe%2FL237+to:Karl-Lehr-Stra%C3%9Fe%2FL237&hl=nl&geocode=FTzJEAMdFFxnAA%3BFTjIEAMdVFhnAA%3B%3BFcWpEAMd2j1nAA%3BFbidEAMd9kJnAA%3BFa6dEAMdp0VnAA%3BFUSdEAMdzk5nAA&mra=mi&mrcr=0,1&mrsp=2&sz=16&via=1&sll=51.425491,6.76908&sspn=0.007573,0.022724&ie=UTF8&ll=51.426614,6.764016&spn=0.015145,0.061798&t=h&z=15 |
LINK EVEN KNIPPEN EN PLAKKEN IN JE BROWSER, URL MAKEN LUKT NIETKlik voor een beetje een schets, zover als ik mij kan herinneren verliep de route gister zo.
A: Hoofdingang van het terrein. Aangevoerd via de winkelstraat Koningstrasse (links) Deze was ook omheind, je kon via 1 weg naar binnen.
B: Buffer 1. Op het moment dat wij daar langsliepen, begonnen ze daar hekken op te werpen (wij waren een half uur voor de ramp binnen)
C: Buffer 2. Midden op de weg stonden hekken, met een opening van 2 meter breed. Krap en druk dus.
D: Plaats waar het gigantisch volstond voor buffer E. Daar begon men al te duwen e.d. Dit was de buffer voor de tunnels, de officiele hoofdingang.
E: Hoge hekken buffer. Als je erdoor was, moest je nog door een soort toegangspoortjes. Veel glas e.d. op de grond. Het leek erop dat daar aan het begin van de dag gecontroleerd werd op glaswerk (getuige de bende op de grond daar). Toen wij daar binnenliepen was er geen controle meer.
F: Het begin van de tunnel.
Punt E was echt het meest druk. Het hele kruispunt liep vol en mensen werden door een kleine opening geperst.
Voor de duidelijkheid: Wij waren al binnen voor de ramp. Hoe de punten precies verlopen zijn een half uur na ons, weet ik niet.
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:59 schreef kahaarin het volgende:[..]
Inderdaad, op dat filmpje kun je zien wat ik vermoedde, er was eerst gegil, paniek en gedrang toen gingen mensen een uitweg zoeken.
Er werd eerst gesuggereerd dat er pas paniek ontstond toen mensen via die trappen en lichtmast gingen klimmen en daarbij vielen, dat is dus echt niet zo imo.
Ik snap echt niet dat men niet had voorzien dat dit een puinzooi zou worden, iedere idioot kan zien dat dit nooit, van geen kant, zou kunnen passen.
Als de buffers goed hadden gewerkt, zoals ik hier postte
Love parade #7. Dan hadden ze elke keer een maximum aantal mensen doorgelaten om het veilig te laten verlopen. Op het terrein zelf was plek genoeg, dat weet ik zeker. Want dat was nog LANG niet vol.
Ik weet 100% zeker dat het daar fout is gegaan. Die buffers waren er niet voor niets, juist om die bottleneck te ontlasten. Op andere loveparades had je dat niet namelijk.
Neemt niet weg dat zo'n bottleneck natuurlijk levensgevaarlijk is, zoals gebleken.