abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74216428
harry woont in een particuliere appartement huurwoning, en heeft een heel simpel huurcontract. Hier staat enkel in Huurder huurt, voor bedrag X, verhoging van huur volgens wettelijke percentages, onbepaalde tijd.

De badkamer in de woning is echter uit 1980. Denk aan wc, en douche zonder kabine of wat dan ook. groene tegels met bloemen. Een funda nachtmerrie.

Harry leek het wel een goed idee om deze op te knappen. NIeuwe tegels, bad er in, muurje om de douche met een glazen wand, om te kosten wat te drukken een Ikea badmeubel. Design radiatortje.

Harry heeft schetsen gemaakt en een kostenlijstje in excel. Alles bij elkaar komt Harry uit op 2000 euro. Met deze gegevens naar de huisbaas gegaan een aangegeven dat harry wil opknappen, en of de huurbaas dit en goed idee vind (harry noemde nog niet eens een deling in de kosten).

De huurbaas geeft aan dit niet te zien zitten. Het voldoet wat er nu is, en de tegels werden gestempeld als 'mooi' en mogen niet verwijderd worden. Daarmee was de kous af.

Zwaar teleurgesteld zit harry nu in zijn gedateerde badkamer met de vraag: Wat is wijsheid?
pi_74216542
Een huis gaan kopen.

Dat het lelijk is, is geen argument om het op te knappen. Je zult het eerst moeten slopen voordat je iets nieuws krijgt. Kans is wel dat de huisbaas natuurlijk nog een stapel groene tegels heeft liggen om alles te fixen
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:08:42 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74217157
Mooi en lelijk is inderdaad geen argument. Iets moet technisch in orde zijn en deugdelijk werken. Of het motiefje je aanstaat is secundair.

Je kunt natuurlijk zelf geld gaan investeren in een nieuwe badkamer, maar misschien staat er in je contract ook wel dat alles in originele staat moet worden opgeleverd als je weer vertrekt. Zorg in dat geval wel dat je toestemming hebt van je huurbaas om te gaan verbouwen, anders ben je zuur...

Maar wat Keichi ook zegt; beter zelf iets kopen. Een investering in een huurhuis is nooit een investering.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74217399
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:08 schreef error_404 het volgende:
Mooi en lelijk is inderdaad geen argument. Iets moet technisch in orde zijn en deugdelijk werken. Of het motiefje je aanstaat is secundair.

Je kunt natuurlijk zelf geld gaan investeren in een nieuwe badkamer, maar misschien staat er in je contract ook wel dat alles in originele staat moet worden opgeleverd als je weer vertrekt. Zorg in dat geval wel dat je toestemming hebt van je huurbaas om te gaan verbouwen, anders ben je zuur...

Maar wat Keichi ook zegt; beter zelf iets kopen. Een investering in een huurhuis is nooit een investering.
Ik heb een huis laatst gekocht en daar die ligt werkelijk van top tot teen overhoop
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:36:31 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_74218136
Volgens mij heb je rechten met betrekking tot verbouwing.
Dat moet je even goed uitzoeken.

Ik meen dat het standaard is dat jij alles zelf betaald en als je bij het verlaten van de woning de waarde van het huis hebt verhoogd, mag je zelfs geld daarvoor claimen.
Maar nogmaals even goed uitzoeken. Huurrecht noemen ze dat
pi_74218152
De keuze voor huren is persoonlijk.

De huizenprijzen gaan voor woningen waar wij naar kijken al enige tijd omlaag, en we willen dit nog even afwachten.

2000 euro zie ik niet echt als een investering. Als je deze in 5 jaar afschrijft is het maar 400 per jaar.

Wellicht doe ik het gewoon, en zoek ik ook gelijk een partij tegels in het huidige motief (in een archeologisch museum ofzo) voor als ik weer vertrek.

Bij verlaten huurwoning (meerdere jaren) verwijder ik de luxe badkamer, en plaats de oude pot + wastafel terug. De douche is niet meer dan een haakje met een verkalkte douchekop. Of 'in orginele staat' dat je er niets aan mag hebben gedaan?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:51:22 #8
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_74218662
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:48 schreef harry83 het volgende:
harry woont in een particuliere appartement huurwoning, en heeft een heel simpel huurcontract. Hier staat enkel in Huurder huurt, voor bedrag X, verhoging van huur volgens wettelijke percentages, onbepaalde tijd.

De badkamer in de woning is echter uit 1980. Denk aan wc, en douche zonder kabine of wat dan ook. groene tegels met bloemen. Een funda nachtmerrie.

Harry leek het wel een goed idee om deze op te knappen. NIeuwe tegels, bad er in, muurje om de douche met een glazen wand, om te kosten wat te drukken een Ikea badmeubel. Design radiatortje.

Harry heeft schetsen gemaakt en een kostenlijstje in excel. Alles bij elkaar komt Harry uit op 2000 euro. Met deze gegevens naar de huisbaas gegaan een aangegeven dat harry wil opknappen, en of de huurbaas dit en goed idee vind (harry noemde nog niet eens een deling in de kosten).

De huurbaas geeft aan dit niet te zien zitten. Het voldoet wat er nu is, en de tegels werden gestempeld als 'mooi' en mogen niet verwijderd worden. Daarmee was de kous af.

Zwaar teleurgesteld zit harry nu in zijn gedateerde badkamer met de vraag: Wat is wijsheid?
Heeft Harry gezegd het zelf te willen betalen of probeerde je de huisbaas dit te laten betalen?
Wanneer je het echt graag wilt en zelf vakkundig genoeg bent om dit goed te doen, zou ik gewoon nog eens langs je huisbaas gaan. Hem duidelijk maken dat je dit voor jezelf doet en dat wanneer jij er uit gaat je niets voor de badkamer hoeft te hebben. Zo is het voor de huisbaas lekker makkelijk, want badkamer is weer up to date, en hij hoeft er niets voor te doen.
Big mouth strikes again
pi_74218990
Ik heb aangegeven dat ik langs kwam voor overleg hoe ze er tegenover stonden.

En of ze wilden delen in de kosten (ik stelde 50/50 voor), maar gaf later ook aan het zelf ook te willen betalen.

Ze wilden het niet omdat huidige badkamer 'voldoet'.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:03:44 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74219086
quote:
Wat zijn 'geoorloofde wijzigingen'?
Heeft de verhuurder de huurder schriftelijk toestemming gegeven voor bepaalde veranderingen of toevoegingen aan de woning? Dan hoeven deze bij het beëindigen van de huurovereenkomst niet ongedaan te worden gemaakt, behalve als is afgesproken dat de huurder de veranderingen bij vertrek weer ongedaan maakt. De verhuurder kan alleen toestemming weigeren als de woning door de verandering of toevoeging minder waard wordt of moeilijker te verhuren.

Wat kan ik doen als de verhuurder geen toestemming geeft voor een wijziging?
Als huurder kunt u dan 'vervangende toestemming' vragen aan de kantonrechter. Deze krijgt u waarschijnlijk als de woning door de geplande veranderingen niet minder waard wordt of moeilijker te verhuren. Vaak maakt de rechter een belangenafweging. Krijgt u schriftelijk toestemming van de kantonrechter, dan staat deze gelijk aan toestemming van de verhuurder.
Bron
The love you take is equal to the love you make.
pi_74219506
De verhuurder mag natuurlijk wel extra huur vragen als ie het opknapt.
pi_74220025
Dat zou ook geen probleem zijn, maar hij neemt zelf het initatief niet.

En als ik het neem, wil hij niet mewerken.

Ik laat het wel even rusten en vraag het later nog een keer.
pi_74242385
Hoe kom je aan die 2000 euro. Dat lijkt mij aan de lage kant.

Ook gedacht aan:
- Tegellijm
- tegelvoeg
- Kit
- Hoekprofielen
- Douchebak + Afvoer
- Plaatmateriaal om het zwevend? toilet af te werken
- Verf (voor het plafond)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: