abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:24:43 #1
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74213317
HOOFDPUNT: Bruyneel twittert dat hij weleens de mexicaanse griep zou kunnen hebben!!!!

Plaats die man in quarantaine.
pi_74213377
Lijkt me een goed plan.
in a crowd you lose humanity
pi_74215333
Zijn kinderen schenen ook al koorts te hebben.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_74217545
Rasmussen had in 2007 al de mexicaanse griep.
Net efkes anges
pi_74222299
quote:
Gent-Wevelgem klimt naar 250 km

Gent-Wevelgem krijgt volgend jaar meer en meer de allures van een echte wielerklassieker. De wedstrijd verschuift van de woensdag naar de zondag vóór de Ronde van Vlaanderen, en wil zo de ProTour-schakel worden tussen Milaan-Sanremo en de Ronde.
Dat brengt ook enkele parcourswijzigingen met zich mee. 'Belangrijkste verandering is dat we van goed 200 naar 250 km gaan', zegt koersdirecteur Hans De Clercq. 'Voor de rest zoeken we nog naar enkele nieuwe passages en een extra kasseistrook hier en daar. Maar aan de finale (met de dubbele beklimming van de Kemmelberg, red.) wordt niks fundamenteel gewijzigd.'

Door die aanpassing wordt het profiel van de wedstrijd wel heel anders dan die van de E3 Prijs Harelbeke, die een dag voordien verreden wordt. Beide wedstrijden zijn volgend jaar in een concurrentiestrijd verwikkeld, omdat Gent-Wevelgem meegaat in het Flanders Classics-concept van Wouter Vandenhaute, en de E3 Prijs niet.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/
Had het nou gelaten zoals het was. Dit is een gekunstelde poging om van Gent-Wevelgem een echte klassieker te maken. Met 50 km extra krijgt het alsnog niet de status van de Ronde of Parijs-Roubaix, echter. GW was nu juist een prima koers in zijn categorie: een mooie semiklassieker tussen de echt grote races, waarin ook de rappe mannen een goede kans maken. Een smakelijk tussendoortje, zeg maar.

Bovendien houdt die nieuwe kalender een devaluatie van de E3-Prijs in, terwijl dat als mini-Ronde van Vlaanderen nu juist een mooie laatste testcase was.

Aan de andere kant is het wel logischer dat de Brabantse Pijl dichter voor de AGR komt. Maar had Gent-Wevelgem gewoon tussen de Ronde en Parijs-Roubaix gehouden.
pi_74223852
Beetje jammer inderdaad. En wat vinden de renners belangrijker? De E3 of Wevelgem, één van deze twee koersen gaat toch inleveren qua deelnemersveld, want ik kan me niet voorstellen dat een Tom Boonen voluit gaat in beide koersen een week voor de RVV.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_74224377
Gent-Wevelgem wordt hoger gewaardeerd door de UCI, omdat het in de ProTour is opgenomen.

De E3-Prijs is minder hoog aangeslagen door de bond, maar ik denk dat veel 'Vlaamse renners' er meer prioriteit aan geven omdat het beter aansluit op de RVV en Parijs-Roubaix.
pi_74228859
TT aangepast.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:00:54 #9
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74232376
Flinke schadevergoeding voor Patrick Lefevere en Yvan Vanmol

Patrick Lefevere krijgt een schadevergoeding van 500.000 euro toegekend na een artikelreeks in Het Laatste Nieuws. Ploegarts Yvan Vanmol krijgt 100.000 euro. Dat vonniste de rechtbank van eerste aanleg in Brussel op 15 oktober. Het Laatste Nieuws beschuldigde de QuickStep-top eind januari 2007 van handel in en toedienen van doping. Die dienden daarop klacht in. De krant gaat wellicht in beroep.

De artikelenreeks deed destijds heel wat stof opwaaien. In een eerste fase leek het alsof Het Laatste Nieuws met een bom had uitgepakt. Na analyse van de feiten maakte De Morgen, de zusterkrant van Het Laatste Nieuws, een dag later brandhout van de beschuldigingen. “Gedateerde of loze praat, nergens op gestoeld. Het product van een zieke geest,” aldus de krant.
Twee weken na de feiten kwam directeur-uitgever Jaak Smeets van de NV Persgroep Publishing in Knack met een mea culpa: deze artikels hadden niet zo in de krant mogen verschijnen.

Lefevere voerde aan dat hij door die heisa een sponsorcontract met Franke (badkamers en keukens) ter waarde van 34 miljoen euro mocht vergeten. Lefevere diende daarop een klacht in en eiste 20,5 miljoen euro schadevergoeding, ploegarts Yvan Vanmol deed hetzelfde en vroeg 2 miljoen euro.

De zaak werd gepleit op 1 september voor eerste aanleg in Brussel. Na het advies van het Openbaar Ministerie zag het er voor Lefevere-Vanmol niet gunstig uit. Het OM volgde in zijn advies niet de advocaten Declerck (Lefevere) en Maeschalck (Vanmol). Zij hadden gepleit dat de vrijheid van meningsuiting van een journalist niet absoluut is en dat hij bij het uiten van een mening dient te handelen als een goede huisvader.

In het vonnis (73 pagina’s) hebben de rechters De ter beest, Van der borght en De Breucker die zienswijze wel volledig overgenomen. Ze gingen zelfs verder en stipuleerden dat een journalist dient na te gaan of zijn gedrag beantwoordt aan dat van een normale journalist die zich bevindt in dezelfde omstandigheden. Verder wezen ze op het verschil tussen wat de anonieme getuigen op band hadden verklaard en de uitgeschreven versie die in de krant verscheen. “Op ongefundeerde wijze en tegen alle elementaire regels van de journalistiek zijn de eer en goede naam van Lefevere, Vanmol en de renners gekrenkt. Een beperking van het recht op vrije meningsuiting dringt zich hier op.”

Opmerkelijk is ook dat de hoofdredacteuren die toen de leiding hadden, mee moeten betalen. “Door de artikelen als voorpaginanieuws te brengen hebben zij nog meer ruchtbaarheid gegeven aan een onrechtmatige publicatie.” Dit vonnis van de 21ste Kamer van de rechtbank van Eerste Aanleg in Brussel is daardoor nu al baanbrekend voor de rechtspraak inzake persmisdrijven.

Twee van de betrokkenen zijn inmiddels weg bij de krant, maar aangezien ook de krant en haar verantwoordelijk uitgever/CEO Christian Van Thillo waren gedagvaard, nam De Persgroep de verdediging voor haar rekening. Van Thillo en de NV Persgroep Publishing gaan evenwel vrijuit volgens het principe van getrapte verantwoordelijkheid.

Bovenop de 500.000 euro en de 100.000 euro die de betrokkenen - Maarten Michielssens, Leopold Daenen en Frank Depoorter - moeten betalen, komen ook nog eens de gerechtskosten van Lefevere en Vanmol en één symbolische euro morele schadevergoeding aan elke renner die in januari 2007 voor Quick Step reed.

Hans Vandeweghe

http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20091030_053
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:10:06 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74234723
Leuk dat notoir kutjournalist Maarten Michielssens hierdoor serieus op zijn bek gaat, al was hij sowieso al ontslagen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:06:33 #11
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74248580
Klöden betaalt geldboete aan gerecht

De Duitse wielrenner Andreas Klöden wil een streep trekken onder de bloeddopingzaak van bij zijn vroegere team T-Mobile, en heeft zich bereid verklaard een geldboete te betalen aan het gerecht, bevestigde de openbare aanklager van het gerecht van de deelstaat Bonn zaterdag. Als reactie heeft het gerecht de procedure voor 'sportfraude ten nadele van het team T-Mobile' stopgezet.
Volgens het Duitse tijdschrift 'Focus' zou de boete ongeveer 25.000 euro bedragen. De openbare aanklager van Bonn beschuldigde Klöden ervan zich tijdens de Tour de France 2006 gedopeerd te hebben in de universiteitskliniek van Freiburg. Klöden heeft dit steeds ontkend, en volgens de Duitse wet staat het betalen van een dergelijke boete niet gelijk aan een schuldbekentenis.

Het aanbod kwam van de openbare aanklager van Bonn, dat in deze zaak ook al dergelijke regelingen trof met Jan Ullrich en Rudy Pevenage.

http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF31102009_008
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:09:06 #12
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_74249910
Vreemd verhaal. Het betalen van de geldboete impliceert zoveel als 'ik was schuldig, maar laten we er nu maar over ophouden', ook al is volgens het Duitse recht een boete niet gelijk aan een schuldbekentenis. En het neigt mij ook naar het afkopen van strafvervolging. En waarom zou je uberhaupt betalen als je onschuldig bent? Het wachten is op de eerste pedofiel: "Ik ontken dat ik jarenlang minderjarige meisjes in mijn kelder hield die ik seksueel misbruikte, ook al zeggen de bewijzen anders. Maar hier is 50.000 euro en dan hebben we het er niet meer over. OK?"
That's...Montgomery Clift, honey!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:48:30 #13
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74255003
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:09 schreef Bismarck het volgende:

En waarom zou je uberhaupt betalen als je onschuldig bent?
Om van het gezeik en de stress af te zijn. Dat gebeurt wel vaker.

Natuurlijk denk ik ook dat Klöden schuldig is, maar op zich is het niet vreemd. De afkoopsom was ook niet enorm hoog of zo.
pi_74255061
Door (mogelijke) strafvervolging af te kopen maak je jezelf wel redelijk verdacht, in mijn opinie.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:56:36 #15
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_74259912
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:48 schreef SuikerVuist het volgende:
De afkoopsom was ook niet enorm hoog of zo.
Nee, dat maakt het des te belachelijker. Wat is 25k nou voor een gevierd atleet als Klöden? Peanuts. Als je dan toch de mogelijkheid biedt om (mogelijke) strafvervolging te ontlopen zet er dan meteen de hoofdprijs op.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_74263038
Cadel Evans verlaat Lotto (persbericht ploeg)
pi_74263212
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:44 schreef Bartoli het volgende:
Cadel Evans verlaat Lotto (persbericht ploeg)
pi_74263219
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:44 schreef Bartoli het volgende:
Cadel Evans verlaat Lotto (persbericht ploeg)
?

En Moreno ging op voorspraak van hem naar Lotto?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:52:06 #19
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_74263237
Leuk voor Moreno. Die zal zich wel afvragen wat hij als enige Spanjaard bij die Belgen moet, zeker zonder Evans. Ik voorspel een Popo de tweede. Geen deuk in een pakje boter rijden en na een jaar weer voor een Spaanse ploeg vooraan meerijden.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_74263256
Hier is het persbericht:
quote:
Wereldkampioen Cadel Evans heeft beslist om een clausule in het onderling contract in te roepen, en aldus de mogelijkheid te hebben volgend jaar voor een ander team te rijden. Na 5 succesvolle jaren, met o.a. 2 podiumplaatsen in de Tour de France en de recente overwinning in Mendrisio, heeft Cadel besloten voordeel te halen uit zijn verhoogde marktwaarde en uit te kijken naar nieuwe uitdagingen.

Silence-Lotto is fier op de evolutie die Cadel in ons team kon verwezenlijken, vanuit het dal op 5 jaar tot de absolute wereldtop mede dankzij de professionele omkadering en de goede samenwerking met de hele ploeg, en wenst Cadel alle succes voor zijn verdere carričre. Het gaat hem goed in de mooie regenboogtrui!

Het hoort tot de doelstellingen van Omega Pharma en Lotto om talent te doen ontbolsteren op continue en eerlijke wijze; daarbij hoort dat, eenmaal de top bereikt, soms door renners andere horizonten worden opgezocht.

Alhoewel dit voor ons team nooit aangenaam is, bewijst dit steeds het welslagen van ons project, en opent dit perspectief voor het vele talent dat staat te trappelen, klaarstaand om hun eigen limieten te ontdekken en de fakkel over te nemen.

Omega Pharma-Lotto, gesteund door alle sponsors, zal voor 2010 en zeker voor 2011, verder uitkijken naar versterkingen die passen in de sportieve en ethische ambities van het team!

Marc Sergeant, sportief manager: " Na een ongelooflijk seizoenseinde, met de overwinningen van Cadel Evans en Philippe Gilbert, eindigt ons team de Pro Tour rangschikking 2009 als 6e. We danken Cadel voor zijn unieke bijdrage daartoe, en hebben er alle vertrouwen in, met het vele aanwezige en aan te werven talent, als Omega Pharma-Lotto veel sportieve hoogtepunten te zullen beleven. Proficiat en good luck aan Cadel, en we hopen nog vele renners naar hun topniveau te kunnen begeleiden, ten voordele van renner, ploeg en de mooie wielersport. “
Verrassend

Ook naar de Shack?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:56:01 #21
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_74263358
Vraag me af op wat voor clausule Evans zich beroept. Heeft team Sky haar rooster al vol? Zal me niks verbazen als team Sky met een grote zak geld het contract van Evans afkoopt.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_74263410
Misschien Wiggins naar Sky en Evans naar Garmin. Zou me niets verbazen.
pi_74263563
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:58 schreef TheArt het volgende:
Misschien Wiggins naar Sky en Evans naar Garmin. Zou me niets verbazen.
klinkt logisch, of zou Columbia met de geldbuidel gerammeld hebben
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:07:33 #24
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74263626
Bij Quickstep hebben ze ook nog bakken geld over. Genoeg voor 5 renners waaronder Contador en die gaan toch niet komen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74263724
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Quickstep hebben ze ook nog bakken geld over. Genoeg voor 5 renners waaronder Contador en die gaan toch niet komen.
of Contador naar Lotto, Moreno is er toch al
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')