abonnement Unibet Coolblue
pi_74196482
Hier verder.

Ik heb per 2 november een kamer en sta dus pas vanaf die datum ingeschreven als uitwonend. Kan ik dan nog wel voor de maand november een studiefinanciering als uitwonende ontvangen? Ik kan me nu wel al uitschrijven bij de gemeente en alvast inschrijven op de toekomstige kamer maar ik heb dan geen contract of iets dergelijks om te bewijzen dat ik daar echt ga wonen. Wat is nu het beste om te doen?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:44:59 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  Moderator donderdag 29 oktober 2009 @ 18:47:18 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74196711
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:39 schreef Platina het volgende:
Hier verder.

Ik heb per 2 november een kamer en sta dus pas vanaf die datum ingeschreven als uitwonend. Kan ik dan nog wel voor de maand november een studiefinanciering als uitwonende ontvangen? Ik kan me nu wel al uitschrijven bij de gemeente en alvast inschrijven op de toekomstige kamer maar ik heb dan geen contract of iets dergelijks om te bewijzen dat ik daar echt ga wonen. Wat is nu het beste om te doen?
Voor zover ik het weet komt stufi achteraf. Dus per 1 november inschrijven zou het goed kunnen dat je uitwonend krijgt. Alleen weet ik niet wat zover de peildatum is, is dat 29oktober of 2 november etc.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_74477537
IB-groep

Het lukt me niet om de optie te vinden om berichten weer via de papieren post te krijgen, kan dat nog

Ik ben langer bezig met proberen in te loggen om de twee berichten van afgelopen week te lezen dan dat ik op de postbode moet wachten.
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:47 schreef Renesite het volgende:

[..]

Voor zover ik het weet komt stufi achteraf. Dus per 1 november inschrijven zou het goed kunnen dat je uitwonend krijgt. Alleen weet ik niet wat zover de peildatum is, is dat 29oktober of 2 november etc.
Ik zat een tijdje terug in dezelfde situatie. De peildatum is de eerste van de maand. Als je je de 2e inschrijft krijg je dus inwonend voor die maand.
Woon je op kamers en verhuis je terug naar je ouders de 2e van de maand, dan krijg je dus ook die hele maand uitwonend. Zolang je maar die 1e ergens anders dan je ouders staat ingeschreven.

Afhankelijk van de gemeente(ambtenaar die je helpt) is het waarschijnlijk geen probleem om je een dag eerder in te schrijven.

[ Bericht 25% gewijzigd door Cerbie op 07-11-2009 10:55:17 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 13:51:53 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74571649
Stom verhaal...

Ik heb nu zo'n zelf in elkaar bouw setje OV chipkaart geval gemaakt, maar heb nog niets terug gekregen... Wel staat dat ik hem moet activeren vanaf 16 december ergens om er gebruik van te kunnen maken... Maar die chipkaart werkt niet in Groningen ...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_74572244
Huh? Activeren? Ik heb dat ding een hele tijd geleden al gekregen, en er verder niet meer naar om gekeken...
Ik kan dat geval dus niet zomaar gebruiken?
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 14:26:18 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74572799
Schijnbaar?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:43:38 #8
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_74575475
Brief die ik kreeg:



Je kan een reminder aanzetten via www.studentenov-chipkaart.nl staat er
pi_74576549
Ik heb alleen nergens op de stations iets gezien voor activatie, maar oké
pi_74578021
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:43 schreef PiRANiA het volgende:
Brief die ik kreeg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je kan een reminder aanzetten via www.studentenov-chipkaart.nl staat er
Je hebt hem nog eerder gekregen dan het mij lukte hem digitaal te lezen

*inmiddels ook heeft kunnen openen*

Het oplaadpunt zal wel zo'n geval zijn zoals bij bijvoorbeeld de Primera staat (die in Nijmegen staat bij de Primera in de Burchtstraat).
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:38:45 #11
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_74579212
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:54 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je hebt hem nog eerder gekregen dan het mij lukte hem digitaal te lezen

*inmiddels ook heeft kunnen openen*

Het oplaadpunt zal wel zo'n geval zijn zoals bij bijvoorbeeld de Primera staat (die in Nijmegen staat bij de Primera in de Burchtstraat).
Niet gewoon op NS kaartjesautomaten?
pi_74579330
Daar kon ik automatisch opladen niet activeren.

in de Primera ook niet overigens, de aardige mevrouw achter de kassa wist te vertellen dat die functie nog niet beschikbaar was
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:40:23 #13
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
  woensdag 11 november 2009 @ 21:26:11 #14
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_74617899
Vanaf 16 december kan je dat zgn. reisproduct dus ophalen bij een (meestal gele) automaat. De NS-kaartautomaten vallen hier echter niet onder...

Voordeel is wel dat er 1 december 320 extra oplaadpunten bij komen, lijst met plaatsen (nog niet de specifieke plek) staat op http://www.ov-chipkaart.n(...)aalpuntenbinnenkort/

Dat wordt dus wel weer extra handelingen uitvoeren vanaf volgend jaar, want als ik de brief goed begrijp moeten studenten dan steeds in- en uitchecken, ook al staan de poortjes nog open of tijdens een gratis periode met de bus...
pi_74628444
Ook ik heb iets te maken met de IB-groep. Ik heb hun inmiddels gesproken aan de telefoon en de balie maar krijg steeds onduidelijke antwoorden.

Per 1 december verdien ik te veel, dus heb ik per 1 november mijn Studiefinanciering stop gezet (= louter een lening).
Op mijn loonstrook van 1 november sta dat ik nog onder de 13duizend grens zit, dus geen probleem.

Maar: Mijn OV studentenkaart. Als ik deze pas op 30 december inlever, wat voor boete krijg ik dan?
Voor het te laat inleveren van 2 maanden?

Of: ik heb in 2009 teveel verdient (want per 1 december) ga ik over die grens en moet ik 12 maanden boete betalen?

Iemand ervaringen hiermee?
  donderdag 12 november 2009 @ 11:16:13 #16
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_74628616
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:09 schreef dhrdubbel het volgende:
Ook ik heb iets te maken met de IB-groep. Ik heb hun inmiddels gesproken aan de telefoon en de balie maar krijg steeds onduidelijke antwoorden.

Per 1 december verdien ik te veel, dus heb ik per 1 november mijn Studiefinanciering stop gezet (= louter een lening).
Op mijn loonstrook van 1 november sta dat ik nog onder de 13duizend grens zit, dus geen probleem.

Maar: Mijn OV studentenkaart. Als ik deze pas op 30 december inlever, wat voor boete krijg ik dan?
Voor het te laat inleveren van 2 maanden?

Of: ik heb in 2009 teveel verdient (want per 1 december) ga ik over die grens en moet ik 12 maanden boete betalen?

Iemand ervaringen hiermee?
Volgens http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bijverdienen.asp moet je de kaart inleveren vóór de 5e van de maand waarin je geen recht er meer op hebt:
quote:
Verwacht je in 2009 meer dan ¤ 13.215,83 te gaan verdienen?

*
Zet je studiefinanciering stop vóór de maand waarin je boven de bijverdiengrens komt. Neem contact met ons op als je dertig jaar of ouder bent.
*
Vraag tegelijkertijd weer studiefinanciering aan vanaf 1 januari 2010.
*
Vergeet niet je OV-studentenkaart in te leveren. Doe dit uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.
En als je de OV-studentenkaart te laat inlevert geldt het verhaal op http://www.ib-groep.nl/pa(...)erecht_in_bezit.asp, in het kort is dat:
quote:
¤ 68,- per halve maand

Het te laat inleveren van de OV-studentenkaart kost je ¤ 68,- per halve maand. Die halve maand gaat in na de vijfde werkdag van de eerste kalendermaand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Lever je de kaart in na de vijftiende van die maand, dan moet je ¤ 136,- betalen. Voor elke volgende halve kalendermaand wordt de schuld vervolgens ¤ 68,- hoger.
pi_74629555
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:16 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Volgens http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bijverdienen.asp moet je de kaart inleveren vóór de 5e van de maand waarin je geen recht er meer op hebt:
[..]

En als je de OV-studentenkaart te laat inlevert geldt het verhaal op http://www.ib-groep.nl/pa(...)erecht_in_bezit.asp, in het kort is dat:
[..]


tnx voor de snelle reply. Weer met de ib-groep gebeld en het verhaal op deze manier uitgelegd. Zij geven aan dat dit inderdaad zo is.
pi_74827545
Ik ben een half jaar geleden gestopt met een voltijd HBO opleiding. Nu heb ik dus een studieschuld. Maar wat ik me afvraag als ik nu een deeltijd HBO opleiding afrond wordt deze schuld dan kwijt gescholden?
  Moderator woensdag 18 november 2009 @ 19:43:35 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74827738
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:38 schreef JOHAN410 het volgende:
Ik ben een half jaar geleden gestopt met een voltijd HBO opleiding. Nu heb ik dus een studieschuld. Maar wat ik me afvraag als ik nu een deeltijd HBO opleiding afrond wordt deze schuld dan kwijt gescholden?
Sowieso met deeltijd heb je geen recht op Stufi. Dus je rest'schuld' blijft staan
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_74829362
Jammer, maar bedankt voor het antwoord.
pi_74912044
Ik ben gestopt met mn studie.
Maar moet me uitschrijven op studielink.

Als ik uitschrijven doe
moet ik een reden invullen ("niet juiste studiekeuze " staat er niet bij) En een datum etc.
Kan ik dit gewoon invullen of moet dat via school oid?
pi_75003160
quote:
Op zondag 22 november 2009 17:34 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Ik ben gestopt met mn studie.
Maar moet me uitschrijven op studielink.

Als ik uitschrijven doe
moet ik een reden invullen ("niet juiste studiekeuze " staat er niet bij) En een datum etc.
Kan ik dit gewoon invullen of moet dat via school oid?
Kan je zelf invullen. Maar denk erom dat Studielink het NIET doorgeeft aan de IB-Groep. Dat moet je nog even apart doen via Mijn IB-Groep of met een wijzigingsformulier.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_75003209
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:43 schreef Renesite het volgende:

[..]

Sowieso met deeltijd heb je geen recht op Stufi. Dus je rest'schuld' blijft staan
Dit klopt niet. Ook met een diploma wat behaald is door een deeltijdopleiding af te ronden kun je omzetting van je prestatiebeurs krijgen. Voorwaarde is wel dat voor dezelfde opleiding in voltijd variant recht op studiefinanciering bestaat.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_75008006
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:02 schreef GLITCH. het volgende:
Dit klopt niet. Ook met een diploma wat behaald is door een deeltijdopleiding af te ronden kun je omzetting van je prestatiebeurs krijgen. Voorwaarde is wel dat voor dezelfde opleiding in voltijd variant recht op studiefinanciering bestaat.
Kijk dat is goed nieuws, dankjewel
pi_75031565
Ik heb ook een vraag, ik heb de IB groep website al doorgespit maar kon er niet een heel duidelijk antwoord op vinden.

Hier is de situatie: Ik ben gestopt met universitaire studie en (vooraan) begonnen op het HBO. Ik heb op de uni 3 jaar stufi verbruikt. Nu heb ik dus, als ik het goed heb, nog 1 jaar over. Dat is dit jaar. Daarna kan ik nog 3 jaar lenen. Nou hoop ik het te kunnen doen met een nullening.
Daar zit het hem in. Met een 'nullening' krijg je nog een OV studentenkaart. En er staat iets op de website van dat die dan onder de prestatiebeurs valt. Betekent dat, dat als ik mijn diploma haal ik die laatste jaren OVkaart niet hoef terug te betalen? En als ik wél geld leen, is het dan hetzelfde met de OVkaart (dus wel gebruik, niet terugbetalen) ?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')