Goede ontwikkeling. Hopelijk worden de prijzen op deze lijn een beetje concurrentiewaardig met de Duitse prijzen van Emirates.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:20 schreef Thetallguy het volgende:
Emirates komt met een Amsterdam - Dubai aankondiging. Al heel lang geruchten hierover geweest maar nu schijnt in mei 2010 toch echt de eerste vlucht te landen.
http://www.arabianbusines(...)ore-routes-to-follow
Wellicht Qatar Airways ook nog met Amsterdam - Doha.
Dat hangt af hoe Emirates zich hier in de markt wil zetten. Het is nog wat voorzichtig met 1 vliegtuig per dag, want er zijn bij Emirates veel connecties mogelijk.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:23 schreef MCH het volgende:
[..]
Goede ontwikkeling. Hopelijk worden de prijzen op deze lijn een beetje concurrentiewaardig met de Duitse prijzen van Emirates.
Ik denk dat Emirates met hun tarieven wel tegen die van KLM zal aanschuren, en dus nogal wat duurder zullen zijn dan vertrek vanaf DUS. Ongeveer hetzelfde als Malaysian en Singapore Airlines dus doen vanaf AMS in vergelijk met vertrek vanuit Londen. Die hebben dus ook veel meer inkomsten op de route AMS-BKK (al dan niet met een tussenstop). Het maakt hooguit de keuze wat groter. Al zijn die 777-300's van Emirates met een 3-4-3 opstelling nu niet echt een genoegen om in te reizen.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat hangt af hoe Emirates zich hier in de markt wil zetten. Het is nog wat voorzichtig met 1 vliegtuig per dag, want er zijn bij Emirates veel connecties mogelijk.
KLM zal dit met argusogen bekijken, Emirates was al een concurrent met vertrek vanaf de Duitse luchthavens, een prijsoorlog op de thuismarkt is het laatste wat KLM wil, want hoewel dat goed is voor de consument, is verlagen van prijzen met vertrek Amsterdam niet de strategie die men wil voeren. (Denk aan bestemmingen als Zuid Afrika, Zuid-Oost Azie die heel erg onder druk qua prijs kunnen komen te staan).
We zullen zien, mocht inderdaad Qater ook op de NL markt komen zal ik mijn aandelen in blauwe verf maar snel gaan verkopen....
Of de tarieven hoog gesteld wordt is afwachten. Er is wel wat overcapaciteit op de Azie routes, en opzich, zeker met de huidige economische situatie, zal er ook overcapaciteit op de Dubairoute ontstaan.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik denk dat Emirates met hun tarieven wel tegen die van KLM zal aanschuren, en dus nogal wat duurder zullen zijn dan vertrek vanaf DUS. Ongeveer hetzelfde als Malaysian en Singapore Airlines dus doen vanaf AMS in vergelijk met vertrek vanuit Londen. Die hebben dus ook veel meer inkomsten op de route AMS-BKK (al dan niet met een tussenstop). Het maakt hooguit de keuze wat groter. Al zijn die 777-300's van Emirates met een 3-4-3 opstelling nu niet echt een genoegen om in te reizen.
quote:Emirates vanaf mei dagelijks tussen Amsterdam en Dubai
03-12-2009
DUBAI - De luchthaven Schiphol krijgt met ingang van mei volgend jaar de passagiersvliegtuigen van Emirates Airline op bezoek. Dat maakte Emirates donderdag (3 december) bekend. De vluchten worden dagelijks uitgevoerd met vliegtuigen van het type Boeing 777-200LR en 777-300ER. Het gaat om de 23ste route van Emirates naar Europa.
Nederland is al langere tijd een belangrijke markt voor de maatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten. Veel Nederlanders reizen naar Düsseldorf om vanuit daar met Emirates te vliegen. Op de thuisbasis Dubai biedt de maatschappij veel overstapmogelijkheden naar bestemmingen in Afrika, Azië en Australië aan.
De aflevering van nieuwe vliegtuigen maakt het nu mogelijk om een rechtstreekse route te openen, aldus het bedrijf.
Vlucht EK 146 zal vanaf 1 mei dagelijks om 15:30 uur naar Dubai vertrekken en daar om middernacht arriveren. Vanuit Dubai vertrekt vlucht EK 145 ’s ochtends om 08:25 uur, waarna om 13:30 uur in Amsterdam wordt geland.
Emirates vliegt al vijftien jaar met vrachttoestellen tussen Dubai en Amsterdam. Op die lijndienst wordt zes keer per week een Boeing 747-400 ingezet.
Van onze redactie
heeft mahan air ook a380 in de vloot dan? volgens mij is emirates 1 van de beter maatschappijen, waarbij je gewoon alcohol kan krijgenquote:Op maandag 14 december 2009 13:53 schreef HQ-Design het volgende:
Ik wil graag met de nieuwe A380 vliegen, blijkbaar vliegt die van Dubai naar Bangkok.
Alleen geen ervaring met Emirates, is het zoiets als Mahan Air? Want ik het geen zin om slecht onderhouden vliegtuigen, of helal eten en geen alcohol mogen meenemen en andere onzin meemaken in het vliegtuig.
Ik wil dat vakantie begint zodra je in het vliegtuig stap, zou dat lukken met Emirates?
Nieuwste A380 vliegtuig
Die spelen dus mooi in op het verdwijnen van SkyEurope.quote:Op maandag 21 december 2009 15:07 schreef Thetallguy het volgende:
easyJet is flink aan het uitbreiden op Schiphol. Vanaf 14 mei wordt er ook dagelijks naar Praag gevlogen door deze oranje jongens.
Goed voor een lang weekend.quote:Op maandag 21 december 2009 21:55 schreef Thetallguy het volgende:
PRG AMS 1700 1835
AMS PRG 1905 2035
zag ik op airliners.net, maar zie ze op hun site nog niet in het systeem staan.
Dat zijn zelfs prima tijden voor een business trip. Maandagavond heen en vrijdagmiddag weer terug zonder tijdsverlies. Klinkt goed. Nu nog even afwachten wat de definitieve tijden worden.quote:
Belangrijkste veranderingen zijn dus zonder extra kosten een eerdere vlucht, met een kleine toeslag een latere vlucht en toegang tot een lounge. Wel alleen bij het bussiness tarief.quote:easyJet for business
Find out here why flying easyJet is better for business.
Since easyJet was formed in 1995, our success has been largely based on leisure travel, with consumers enjoying our low fares which we have achieved by highly efficient operations and great service.
However, as we have grown to become Europe’s 4th largest airline, more and more business travellers are now also saving money through our low fares with care and convenience. We now operate a large number of business routes with convenient and frequent schedules.
Over 45m passengers will be carried by easyJet in 2009 and easyJet’s operation provides the following key benefits:
Save money – easyJet is proven to be cheaper in almost 80% of selected itineraries and more than £100 cheaper in 35% of cases. Download the full report and press release of an independent fare study carried out in the UK with ITM Research.
Over 400 routes across 27 countries
More than 100 destinations across Europe flying to major city airports, not out of town airfields
Young fleet of over 170 aircraft with an average age of just 3.5 years
Over 900 flights per day
Point to point fares with flexibility to change to an earlier flight home for free and a small rescue fee if you miss your flight
Optional extras – pay only for what you need: sports equipment, hold baggage, Speedy Boarding, Speedy Boarding Plus etc
Orange can be green – traditional airlines emit 22% more CO2 per passenger per km than easyJet
Business lounges are available at certain airports for a small fee
easyJet offers a wide range of services aimed specifically at the discerning business traveller - read all about these great services here.
In addition to booking directly at www.easyjet.com easyJet is now available through business travel agents using the Amadeus and Galileo Global Distribution Systems (GDS). Please contact your travel agency or GDS account manager for further details.
Maar dat doet Czech Airlines nog niet zo lang voor dit relatief goedkope tarief de vluchten aanbieden, die prijzen waren echt hoger. 3x raden hoe dat komt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:49 schreef HomoSaabiens het volgende:
Wat zou een retourtje Praag gaan kosten met Easyjet? Anders kan je toch nog altijd beter gewoon met Czech vliegen, voor de vaste prijs van 49 euro per enkeltje.
Ik ben net terug uit Praag met CSA en je krijgt in economy onderweg een broodje en sinaasappelsap, water of appelsap en thee of koffie. Bier en wijn en cola koop je voor ¤ 1,50 of ¤ 2 of daaromtrent. Gevlogen met een nieuw ogende A320 met voldoende beenruimte.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:41 schreef ozzietukker het volgende:
Daarnaast, Czech Airlines heeft zich een beetje verlaagd naar het Low Cost Model, volgens mij zijn niet in alle klassen de drankjes meer gratis.
Waar kan ik informatie hierover vinden?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:11 schreef ozzietukker het volgende:
Voor de mensen die volgend jaar nog goedkoop naar Thailand willen, Air Berlin eindigt de 2 for 1 actie morgen, donderdag 24 december, met aanbiedingen naar Bangkok.
En ze doen het net als vorige keer, nu zijn de prijzen voor 1 persoon retour flink verhoogd naar Bangkok, maar het blijft een goede deal, met als je een beetje flexibel in dagen bent voor 375 euro p.p. Let wel, vertrek is natuurlijk vanaf Dusseldorf.
Periode is nog niet exact bekend, maar ik verwacht zo met vertrek in de eerste helft van volgend jaar, tot en met april / mei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |