quote:Op donderdag 5 november 2009 15:12 schreef PietjePuk007 het volgende:[..]
Soort van leasen idd, het blijft eigendom van andere maar jij mag 't gebruiken om er omzet uit te halen. In beginsel niks mis mee natuurlijk, als 't tegen een marktconform tarief gaat (en dat is zo, getuige 't tekenen na advies van iemand die zelf 4 van die toko's heeft/gebruikt).
OK, op zich niets mis mee. Hoe groot de invloed van die neef de vermeende café-Baron dan was, ben ik nog wél even benieuwd naar.
En ook die deal waarbij Ras het volle pond rekent voor de bierlevering en de korting in eigen zak steekt. Of eigenlijk ben ik meer benieuwd of Palma een gangbare prijs betaalde voor een beginnend horeca-ondernemer of dat ze genaaid is door Ras. Ook hierbij is het dus wel interessant wie die neef nou is en of die daar naar gekeken heeft. Schermt meneer Ras wel erg makkelijk met een deskundige neef of niet, om z'n blazoen schoon te vegen?
quote:Ze heeft zelf alles getekend, na advies van ervaringsdeskundigen. Je kan moeilijk stellen dat ze niet wist waar ze aan begon.
Ik denk dat ze dat dus inderdaad niét besefte. Jarenlang de gezellige barvrouw / toiletjuffrouw geweest, en alleen oog gehad voor de gezellige leuke voorkant en niet de harde achterkant.
quote:Tsja, gewoon een typische investeerder die alleen naar centen kijkt. Moreel gezien kan dat 'onjuist' lijken maar als je niet op je centjes let ga je zelf keihard mee in de malaise

.
Mee eens hoor. En Palma is een volwassen vrouw wier handtekening rechtsgeldig is. Maar dat "ik heb het beste met haar voor"-toontje van meneer Ras de keurige zakenman, dat vertrouw ik niet. Ik heb dat sowieso vaak met van die overdreven redelijk lijkende, keurige epistels. Glad! Als er nou één zinnetje tussen had gestaan als "die omgebouwde kut moet d'r scheepstoeter houden en nu héél snel gaan betalen", dan had dat meteen al wat wantrouwen weggenomen! Zie, een mens! Kortom:
de onderste steen moet boven!