abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74180390
Hoi allemaal,

Ik zit met een aardig groot probleem. Een paar dagen geleden heb ik geprobeerd het internet van mijn broer te beveiligen. Eerst heb ik de informatie opgezocht op het internet en ben aan de slag gegaan. .(De router is van het mer Sweex.) Toen ik de instellingen gewijzigd had kreeg ik geen verbinding meer met het internet. Volgens de informatie die ik opgezocht had klopte dat ook en moest ik gewoon opnieuw verbinden maken en een wachtwoord instellen. Ik heb vanalles geprobeerd maar kom er echt niet uit.

Waar kan ik een nieuwe verbinding aanmaken ? In het configuratiescherm heb ik vanalles geprobeerd maar het lukt niet. (en uhm gewoon verbinden herstellen doet hij ook niet )

Samen met mijn ben ik een bedrijf aan het starten en we hebben het internet echt nodig.

Kan iemand mij verder helpen ?
pi_74180495
reset de router en begin opnieuw, en lees stap voor stap de handleiding.

als je de type ff vermeld kunnen we misschien iets meer.

sweex zeker voor een bedrijf.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:37:59 #3
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74180696
Je gebruikt waarschijnlijk de oude instellingen van je router nog op je pc/laptop staan.
Wat je kan doen is het volgende:
Ga naar netwerkcentrum, klik op Beheren draadloze netwerken, verwijder daar de SSID van jouw router ( waarschijnlijk iets in de trent van Sweex ), maak nu opnieuw verbinding.
pi_74181154
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:30 schreef Dude11 het volgende:
.(De router is van het mer Sweex.)
daar gaat het fout
pi_74181338
Als je internet ECHT nodig hebt, is Sweex gewoon de verkeerde keus. Dan ga je voor een A-merk, met A-support en ja, met een A-prijs!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:54:31 #6
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74181342
Het is inderdaad niet echt een goede basis voor een bedrijf
pi_74183053
oke bedankt voor jullie info !!
Ik zal het vanmiddag gaan proberen of het lukt
Ik dacht dat sweex nog redelijk was haha niet dus
pi_74185038
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:45 schreef Dude11 het volgende:
oke bedankt voor jullie info !!
Ik zal het vanmiddag gaan proberen of het lukt
Ik dacht dat sweex nog redelijk was haha niet dus
Laat staan dat Wifi goede beveiliging heeft (tenminste ik ga ervan uit dat je wireless wilt beveiligen).
pi_74187672
De bedoeling was gewoon internet te beveiligen omdat er ook andere (buren) er opzitten.
Internet was vaak super traag. We gaan het over een half uur proberen dan is mijn broer thuis

Maar ik weet echt weinig van computers
Wat is wifi trouwens ?
pi_74190631
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:37 schreef Blinker het volgende:
Je gebruikt waarschijnlijk de oude instellingen van je router nog op je pc/laptop staan.
Wat je kan doen is het volgende:
Ga naar netwerkcentrum, klik op Beheren draadloze netwerken, verwijder daar de SSID van jouw router ( waarschijnlijk iets in de trent van Sweex ), maak nu opnieuw verbinding.

Waar kan ik het netwerkcentrum vinden ? Bij configuratiescherm staat niets en ook nergens kan ik beheer draadlozen netwerken vinden ?

Het type is LW050V2

Kom er niet echt uit

PS: vind het wel top dat mensen je hier helpen !!
pi_74191265
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:41 schreef Dude11 het volgende:

Maar ik weet echt weinig van computers
Wat is wifi trouwens ?
wifi is voor draadloos internet.
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_74191573
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:37 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Laat staan dat Wifi goede beveiliging heeft (tenminste ik ga ervan uit dat je wireless wilt beveiligen).
Cryptografisch gezien is dat wireless spul gewoon veilig als je geen fossielen als WEP kiest, alleen de performance en betrouwbaarheid van het signaal wordt bedrijfsmatig vaak snel een probleem.
pi_74192910
Nouja bedrijfsmatig, het is maar voor 1 computer
Ik heb een andere verbinding.

Het type is LW050V2

Maar zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen, wat ik moet doen
pi_74193543
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:52 schreef Dude11 het volgende:
Nouja bedrijfsmatig, het is maar voor 1 computer
Ik heb een andere verbinding.

Het type is LW050V2

Maar zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen, wat ik moet doen
dus het gaat over deze sweex als het goed is. zal me ff in lezen en kijken wat ik voor je kan doen.
pi_74193728
Ja die router, maar vind de handleiding niet echt duidelijk
pi_74193916
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:12 schreef Dude11 het volgende:
Ja die router, maar vind de handleiding niet echt duidelijk
ok dan heb ik een vraag, wat snap je niet precies.

1. hoe je een draadloze verbinding maakt.
of
2. hoe je bedraad een verbinding maakt.
pi_74194464
Ik wou bij mijn broer zijn internet beveiligen omdat hij dacht dat andere (buren) bij hem zaten te internetten.
Ik had opgezocht op internet wat ik moest veranderen om een wachtwoord in te stellen.

Toen kwam er te staan dat ik instellingen op mijn router moest wijzigen. Via de internetbalk (waar je de site in moet type) moest ik cijvers invullen bijv. 875.483.448.54 en dan kwam ik bij de router instellingen.

Toen moest ik een aantal wijzigingen doorvoeren en dat heb ik gedaan. Daarna stond dat ik opnieuw moest verbinden en dan zou hij het weer doen.

Het daat om draadloos internet.

Tot nu toe heb ik vanalles geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet
pi_74194698
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:34 schreef Dude11 het volgende:
Ik wou bij mijn broer zijn internet beveiligen omdat hij dacht dat andere (buren) bij hem zaten te internetten.
Ik had opgezocht op internet wat ik moest veranderen om een wachtwoord in te stellen.

Toen kwam er te staan dat ik instellingen op mijn router moest wijzigen. Via de internetbalk (waar je de site in moet type) moest ik cijvers invullen bijv. 875.483.448.54 en dan kwam ik bij de router instellingen.

Toen moest ik een aantal wijzigingen doorvoeren en dat heb ik gedaan. Daarna stond dat ik opnieuw moest verbinden en dan zou hij het weer doen.

Het daat om draadloos internet.

Tot nu toe heb ik vanalles geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet
dan neem ik aan dat je dat wachtwoord ook heb in gevoerd op de pc.
ziet de pc de router wel als je zoekt naar naar draadloze netwerken, en heb je al geprobeerd als je een utp kabel aansluit op de router als je dan wel verbinding heb want het kan ook zijn dat hy niet goed is ingestelt is om samen te werken met de modem.
pi_74195005
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:42 schreef badboynova het volgende:

[..]

ziet de pc de router wel als je zoekt naar naar draadloze netwerken, en heb je al geprobeerd als je een utp kabel aansluit op de router als je dan wel verbinding heb want het kan ook zijn dat hy niet goed is ingestelt is om samen te werken met de modem.
En welk os draait er?? zijn daar ook de laatste updates op uitgevoerd? Als je in je router WPA2-security inschakelt en je OS ondersteund dit niet (zoals de eerste releases van XP bijvoorbeeld), dan gaat het natuurlijk ook niet werken. Maar als je probeert om naar je wireless netwerk te connecten, word er dan wel om je security key gevraagd?
pi_74195020
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:42 schreef badboynova het volgende:

[..]

Ja we hebben ook een wachtwoord (soort van) in moeten voeren. En welke mb (32 mb) we moesten kiezen. We hebben wel verbinding geeft hij aan maar we kunnen niet op het internet. utp kabel ken ik niet ?
En eerder deed het internet het wel, bedankt dat je wilt helpen
pi_74195130
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:52 schreef Dude11 het volgende:

[..]

Ja we hebben ook een wachtwoord (soort van) in moeten voeren. En welke mb (32 mb) we moesten kiezen. We hebben wel verbinding geeft hij aan maar we kunnen niet op het internet. utp kabel ken ik niet ?
ga eens naar start>>uitvoeren en typ daar in "cmd" en klik op ok
typ dan in ipconfig
je krijgt nu de ip-configuratie van je adapters te zien. Kijk bij wireless en wat staat hier ingevuld bij IP-adres? begint dit met 169 dan geeft dit aan dat je geen IP krijgt toegewezen; waarschijnlijk staat dan de DHCP op je router uit.
Controleer ook meteen even de default gateway. Deze zou waarschijnlijk gelijk moeten zijn aan het IP-adres van je router. Ook hier geldt weer dat als je dhcp uit staat, deze niet (of niet juist) is ingevuld in dit schermpje.
--edit--
Overigens is UTP (unshielded twisted pair) een gewone netwerk-kabel
pi_74195291
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:52 schreef Dude11 het volgende:

[..]

ok dan heeft het met een instelling te maken die veranderd moet worden, omdat de router nog niet met de modem kan werken. zal ff de handleiding door lezen om een oplossing voor je te vinden.

p.s

welk merk en type modem heb je.

p.s 2

utp kabel dat is gewoon de kabel die je aansluit tussen de modem en pc voor internet,in standaard situatie

pi_74195495
Dit is de router Sweex LW050V2

Ik had ook dat andere bij uitvoeren geprobeerd maar dat doet hij niet

Ps er staat wel dat het medium ontkoppeld is

[ Bericht 20% gewijzigd door Dude11 op 29-10-2009 18:18:03 ]
pi_74195892
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:07 schreef Dude11 het volgende:
Dit is de router Sweex LW050V2

Ik had ook dat andere bij uitvoeren geprobeerd maar dat doet hij niet
je haalt nu de router door de war met je modem, de modem is het kastje dat je van de internet provider heb gehad. of simpel gezegd, je moet even kijken waar je sweex kastje op aan gesloten is. en dat is een ander kastje( daar staat ook altijd een merk en type op) en dat is je modem.
pi_74195994
scientific atlanta epc2203-ns is de modum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')