pi_74141101
Heb al een tijdje Utorrent op mijn laptop ge´nstalleerd maar nu wil ik toch eens het probleem verhelpen wat ik
al sinds het begin heb:
Ik krijg maar geen goeie verbinding, het icoontje blijft rood en als ik de check doe krijg ik het bericht 'port xxxxxx does not appear to be open'.

Heb veel op internet gezocht en geprobeerd, portforwarding is geloof ik goed, firewalls staan uit, maar kom bijna niet boven de 20kb/s..

Hoop dat iemand me hierbij kan helpen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:30:07 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_74141181
screen je portworward settings anders even
pi_74141292
Die optie zit inderdaad ook in Utorrent. Daarbij kan het natuurlijk ook zijn dat je portforwarding niet goed staan
Gebruik eens een poort van een programma dat wel werkt. Zo kan je in ieder geval testen.
Ik maakte vroeger gebruik van Emule. En die poorten stonden wel altijd goed. Zo kwam ik er achter dat ik toch nog een vinkje vergeten wat in mijn settings.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_74141328
Eerst doe je dit :

http://portforward.com/networking/staticip.htm

Volg ALLE stappen en sla niets over anders dikke pech.

Dan ga je hierheen:

http://portforward.com/

Scroll naar beneden en kies jouw router/modem.

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:35:39 #5
54884 Yi-Long
Cool as a Supernova
pi_74141350
Bij welke provider zit je? Want bijvoorbeeld UPC knijpt het dataverkeer als je wilt downloaden overdag.

Later vandaag komt er trouwens hoogstwaarschijnlijk ee soortgelijke vraag als die van TS, maar dan van mij, en voor het programma BitComet, want die moet ik vandaag installeren
pi_74141361

Edit: zit bij Tele2.
pi_74141388
O en dat programmaatje ergens zoeken PFConfig gaat niet werken
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74141466
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:34 schreef Winner_Taco het volgende:
Eerst doe je dit :

http://portforward.com/networking/staticip.htm

Dan ga je hierheen:

http://portforward.com/

Scroll naar beneden en kies jouw router/modem.

Die tweede stap heb ik gedaan, ga die eerste eens goed bekijken.
I'm gonna give it a try.
pi_74141521
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:39 schreef Gauner het volgende:

[..]

Die tweede stap heb ik gedaan, ga die eerste eens goed bekijken.
I'm gonna give it a try.
Die is essentieel . O en kijk even als je op een gegeven moment bij je router pagina bent of je modem-firewall niet aanstaat . Ik heb hem uit moeten zetten (zelfs een uitzondering toevoegen hielp niet) maar dat is pas op het eind .
pi_74142216
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:41 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Die is essentieel . O en kijk even als je op een gegeven moment bij je router pagina bent of je modem-firewall niet aanstaat . Ik heb hem uit moeten zetten (zelfs een uitzondering toevoegen hielp niet) maar dat is pas op het eind .
Ben bij die eerste link bij laatste stap (voor instellen static ip), maar zie bij mij maar 1 dns server, terwijl ik er twee in moet vullen. Zie jpeg:

pi_74142318
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:02 schreef Gauner het volgende:

[..]

Ben bij die eerste link bij laatste stap (voor instellen static ip), maar zie bij mij maar 1 dns server, terwijl ik er twee in moet vullen. Zie jpeg:

[ afbeelding ]
Moet je niet de dns servers invullen van je provider?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_74142437
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:02 schreef Gauner het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Volgens mij maakt die alternate DNS niet zoveel uit . Anders vul je gewoon hetzelfde nummer in als in de eerste box.
Als dat niet kan zet je een 2 op het end. Het gaat om je alternatieve DNS en niet je primary dus maakt geen reet uit.
pi_74142458
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:08 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Volgens mij maakt die alternate DND niet zoveel uit . Anders vul je gewoon hetzelfde nummer in als in de eerste box.
Als dat niet kan zet je een 2 op het end. Het gaat om je alternatieve DNS en niet je primary dus maakt geen reet uit.
Okaydokay.
pi_74142943
Static ip gemaakt, port geforward, geen resultaat.
Heb alle firewalls uitgezet (router en windows firewall), doe de PFportchecker en krijg:
Your port is NOT OPEN or not reachable!
Snap er niks van.

Edit: In Utorrent staat nu onderin het rode icoontje: Luiserfout! Verander de luisterpoort.

[ Bericht 16% gewijzigd door Gauner op 28-10-2009 11:32:48 ]
pi_74144362
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:22 schreef Gauner het volgende:
Static ip gemaakt, port geforward, geen resultaat.
Heb alle firewalls uitgezet (router en windows firewall), doe de PFportchecker en krijg:
Your port is NOT OPEN or not reachable!
Snap er niks van.

Edit: In Utorrent staat nu onderin het rode icoontje: Luiserfout! Verander de luisterpoort.
Heb je echt alle stappen precies zo gedaan als er stond ? Ook dat stukje met portforwaring via je modempage incl bijbehorende nummers ?

In Utorrent ook gekeken of het poortnummer vast stond en niet op "random" staat ? Kloppen de nummers?
pi_74144407
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:58 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Heb je echt alle stappen precies zo gedaan als er stond ? Ook dat stukje met portforwaring via je modempage incl bijbehorende nummers ?

In Utorrent ook gekeken of het poortnummer vast stond en niet op "random" staat ? Kloppen de nummers?
Ik zal even een collage maken.
pi_74145140
Ik heb geen idee dude . Heb je Speedlink modem ? Probeer het anders eens via uPnP en vink dan NAT-PMP uit via Utorrent bij tabblad verbinding .
Op je modem pagina staat bij advanced of security ook een optie waarmee je uPnp kunt activeren . Dan wel je firewall weer activeren maar alleen die van je router/modem .
Anders weet ik het ook ff niet .
pi_74146578
Nee werkt ook niet. Heb ook geen speedlink modem..
Snap ook niet waar het probleem ligt. Zou het niet zo kunnen zijn dat het probleem erin ligt dat
ik met mijn laptop wil downloaden? Mijn laptop staat in een draadloze verbinding met de router, welke weer vast is aangesloten op de desktop.
Dat is het enige wat ik kan bedenken.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:08:49 #20
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_74149085
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:01 schreef Gauner het volgende:
Nee werkt ook niet. Heb ook geen speedlink modem..
Snap ook niet waar het probleem ligt. Zou het niet zo kunnen zijn dat het probleem erin ligt dat
ik met mijn laptop wil downloaden? Mijn laptop staat in een draadloze verbinding met de router, welke weer vast is aangesloten op de desktop.
Dat is het enige wat ik kan bedenken.
dus: laptop ---> draadloze router ----> desktop comp -----> modem?

dat is vragen om problemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poeke op 28-10-2009 14:15:40 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_74149384
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:08 schreef Poeke het volgende:

[..]

dus: laptop ---> draadloze router ----> desktop comp -----> modem?

dat is vragen om problemen.
Precies.

Verklaar je nader aub.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:23:50 #22
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_74149700
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:15 schreef Gauner het volgende:

[..]

Precies.

Verklaar je nader aub.
In je desktop comp zitten nog 2 kaarten (een in, een uit) die onder windows ook nog allemaal eigenwijze instellingen hebben, vogel daar de juiste configuratie maar een van uit.

Als je de router meteen aansluit op het modem zul je ws geen probleem hebben, voor 15 euro koop je een draadloos kaartje voor je desktop en als je een netwerkje aanmaakt kun je bij je bestanden op de desktop. Via Teamviewer kun je je desktop ook besturen.
Uit Eindhoven
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:29:43 #23
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_74149921
Ik kreeg op een gegeven moment het briljante idee dat ik mijn desktopcomp als draadloos access point wilde laten fungeren dus:

modem -----> draadloze router ---bedraad----> desktop -----draadloos via een ad hoc verbinding----> laptop

We zijn 3 dagen bezig geweest de instellingen uit te vogelen; uiteindelijk is het gelukt maar achteraf gezien had ik beter gewoon een sterkere draadloze router moeten kopen. Such a waste of time

Windows computers zijn gewoon niet gemaakt voor dat soort dingen
Uit Eindhoven

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')