abonnement Unibet Coolblue
pi_74110775
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:10 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

hoe gaat dat dan met voeden op verzoek? vinden ze van het cb dat dan ook raar bij fv? (puur interesse)
en ga je bij de tweeling dan wel meer je eigen gevoel volgen en "experimenteren" naar wat je denkt dat hun behoefte zal zijn? of blijft het schema dan leidend?
bij selene hadden we eigenlijk al vrij vlot een hekel aan die vaste tijden en gaf ik haar zo ongeveer gewoon wanneer ze erom vroeg. maar dat ging dan eigenlijk heel vanzelf zo ongeveer (met een marge van een half uurtje ervoor en een half uurtje erna) om de zoveel uur wat moest volgens dat schema. de laatste avondpapfles hebben we pas sinds twee weekjes afgeschaft trouwens. toen hoefde ze die niet meer. ok. duidelijk. ervoor wel (ja, dat leverde commentaar op bij het cb, maar die arts heeft dan wel weer zoiets van "kouw keuze, niet de mijne, ik zit hier om advies te geven"). dus ja: bij het cb vinden ze fles op verzoek raar. je moet trouwens wel opletten dat ze genoeg en niet teveel krijgt. maar we hebben toen 1 maand trouw *alles* bijgehouden (tijden en hoeveelheden en plas/poep) en toen bleek het heel vanzelf gewoon helemaal goed te gaan.

ik was wel van plan om deze keer toch wat sneller die schema's los te laten. wel voorzichtig uiteraard, want je brengt wel structuur aan voor zo'n kleintje, maar ik vind niet dat je daar heel rigide mee om hoeft te gaan. je hebt zelf toch ook niet stipt om de drie uur honger? de ene keer wel en de andere keer heb je wat eerder of later honger.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74110921
asje miss_sly

wb flessewarmers: ik vind het ondingen en gebruik altijd de magnetron. ik snap die flessewarmers niet. geen idee waar het vandaan komt maar alles is altijd ofwel te koud, ofwel te warm.

en tessie: ik snap wat je bedoelt hoor. maar het is toch juist ook wel fijn om het er gewoon onbevooroordeeld over te kunnen hebben? dat je gewoon de dingen die je je afvraagt over "die andere methode" gewoon kan vragen? ik denk dat iedereen hier het er wel over eens is dat fv gewoon een prima alternatief is voor bv.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74110928
Thanks, simmu!
Ze is weer stil, maar dat duurt soms ook wel een behoorlijk stuk langer, vandaar mijn verzoek.

En mijn vraag ind e herhaling:

maar waar ik eignelijk voor kwam
ik heb een avent-flessenwarmer. en volgende week ga ik weer werken, en moet ik dus gekolfde melk opwarmen. Leek me handig in die flessenwarmer. De melk moet ongeveer 36 graden worden.

Nu staat er in de handleiding niet meer dan dat als de melk uit de koelkast komt, het zolang op op standje zoveel moet, en als het kamertemperatuur is, zolang op standje zoveel. Er staat alleen niet bij naar hoeveel graden het dan opwarmt. En toen mijn vriendinnetje laatst heir was, heeft ze het gebruik om haar flesje op te warmen, en toen was het binnen korte tijd bloedheet, dus moest het weer afkoelen...

iemand een idee hoe dit werkt?

Mijn meisje gaat net huilen, moet ik even heen...kan iemand even een nieuwe openen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74110977
ik gebruik ook geen fleswarmer. vind het een onding.
voordat de fles warm is ben je gewoon minstens 5 minuten verder...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74111003
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:25 schreef simmu het volgende:
asje miss_sly

wb flessewarmers: ik vind het ondingen en gebruik altijd de magnetron. ik snap die flessewarmers niet. geen idee waar het vandaan komt maar alles is altijd ofwel te koud, ofwel te warm.

en tessie: ik snap wat je bedoelt hoor. maar het is toch juist ook wel fijn om het er gewoon onbevooroordeeld over te kunnen hebben? dat je gewoon de dingen die je je afvraagt over "die andere methode" gewoon kan vragen? ik denk dat iedereen hier het er wel over eens is dat fv gewoon een prima alternatief is voor bv.
We hebben het ontzettend getroffen hier in Nederland dat we zo'n goed alternatief hebben en ook de mogelijkheden om dat te benutten, denk aan schoon water (uit de kraan zelfs, of uit de fles) en nog betaalbaar ook. NIets mis mee, dus, en iedere keus (bv of fv) is dus een goede, gelukkig!

Bv-melk mag niet opgewarmd in de magnetron, dus dat is geen optie. Nu oefenen we met kleine beetjes in de fles en dat warmen we op met warm water, maar als het 120 cc ofzo is, wordt dat wat lastig, denk ik. Vandaar mijn vraag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:28:53 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74111054
simmu, dank voor je antwoord
en bv mag niet in de magnetron omdat de boel niet evenwichtig verwarmd wordt (door de bijzondere samenstelling), waardoor bepaalde eiwitten kapotgekookt kunnen worden.

miss, op stand 3 werkt die flessenwarmer idd superhard. ik zou zeggen, even bijblijven en iedere 2 minuten ff zwenken en op temperatuur checken. het zal max 10 minuutjes duren om een voeding op te warmen. minder, denk ik eigenlijk.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74111081
misschien testen met volle melk?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74111200
Mja, gewoon dus maar proberen en testen, is het enige. Raar dat die handleiding niet wat meer info geeft, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74111376
Ik heb ook een avent flessenwarmer en dat kost ongeveer een minuut of 3 denk ik voor een flesje van 100/120 cc. Doe je er meer in duurt het natuurlijk langer (maar hij piept als hij klaar is)
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:40:56 #10
5428 crew  miss_sly
pi_74111471
minuut of 3 op welke stand (1,2 of 3)?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74111607
Over schema's enzo. Ik ben toch al aan het klooien omdat ik en bv en fv geef, dus hier wordt niet aan vaste schema's gehouden. Driekus krijgt op verzoek (en soms op mijn verzoek, als ik effe een half uurtje ofzo wil schuiven) en dat werkt ook met de fles perfect. En soms betekent dat dus dat ie nog 60 cc extra krijgt na een borstvoeding als ie aangeeft nog honger te hebben, maar het kan ook betekenen dat ie 's nachts wat in zijn fles laat zitten. Ik ga het manneke niet dwingen te drinken en ik ga em ook niet laten huilen van de honger. Nou moet ik ook toegeven dat ik een heel makkelijk jochie heb dat zelf al een redelijk schema heeft van om de 3 uur (na een bv voeding) tot om 4/5 uur (na fv en 's nachts). En ik vrees dat ik ook een heel makkelijke (ietwat nonchalante) mama ben in dit geval.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74111832
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:44 schreef mefke79 het volgende:
Over schema's enzo. Ik ben toch al aan het klooien omdat ik en bv en fv geef, dus hier wordt niet aan vaste schema's gehouden. Driekus krijgt op verzoek (en soms op mijn verzoek, als ik effe een half uurtje ofzo wil schuiven) en dat werkt ook met de fles perfect. En soms betekent dat dus dat ie nog 60 cc extra krijgt na een borstvoeding als ie aangeeft nog honger te hebben, maar het kan ook betekenen dat ie 's nachts wat in zijn fles laat zitten. Ik ga het manneke niet dwingen te drinken en ik ga em ook niet laten huilen van de honger. Nou moet ik ook toegeven dat ik een heel makkelijk jochie heb dat zelf al een redelijk schema heeft van om de 3 uur (na een bv voeding) tot om 4/5 uur (na fv en 's nachts). En ik vrees dat ik ook een heel makkelijke (ietwat nonchalante) mama ben in dit geval.
maar dan doe je toch een schema, tis alleen niet het standaardschema

ik vind structuur wel belangrijk hoor, maar niet dat je je arme kind laat huilen van de honger. dan is het schema wat gebruikt wordt blijkbaar niet goed niks nonchalants aan dan toch?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74112254
Bij mijn flessenwarmer (ook Avent) moet je kijken naar hoeveel in de fles zit en daar dan de warmer op zetten.
Daarbij moet je aangeven of de melk op kamertemperatuur is, uit de diepvries of koelkast komt.
pi_74112916
Simmu, een vast schema is in mijn ogen dat je echt om de x uur voedt, ongeacht of ze honger hebben of niet. Zo hebben ze het destijds mijn ouders geleerd, 30 jaar terug, maar die hielden zich er ook al niet aan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74112920
Nu reeds vijgen-na-pasen-post:

BE, misschien had ik er “soms” tussen moeten voegen.
Allicht is het ook interpretatie, zoals al door anderen aangehaald. Net zoals sommigen onder jullie niet begrijpen dat je je kind 8-10 keer per dag voedt, kan ik er moeilijk bij dat je gaat streven naar zo min mogelijk voedingen door op te hogen. Of door allerlei trucs uit te halen om toch maar meer tijd tussen de voeding te krijgen.
Terwijl het allicht een stuk relaxer is om (tijdelijk) een flesje meer te geven, maar daar staat het cb (vaak) niet achter en dan krijg je nog van andere moeders te horen dat als je maar lang genoeg doorzet ze zich vanzelf wel schikken in de situatie.
Maar misschien is het net de reden waarom je voor flesvoeding kiest, om daar zo min mogelijk mee bezig te moeten zijn, met steeds maar voeden?
Ik vind het gewoon ontzettend jammer voor de baby’s en voor de moeders.
Verder heb ik nog nooit iemand scheef aangekeken of veroordeeld omdat ze geen borstvoeding geeft. Maar ik begrijp wel dat zo’n sub (of dit stukje) best veroordelend kan overkomen.

Enne, ja, ik had naar de winkel kunnen gaan en een paar pakken bekijken, maar sommige topics lopen zo snel dat je dan een beetje vijgen na Pasen post als je pas na 24 of 48u antwoord. Of zoals nu, amper een paar uur na de discussie.
Had nou gewoon geantwoord dan was de hele discussie niet begonnen
Dat ik het überhaupt kom vragen, geeft toch ook wel aan dat ik niet te flauw ben om kv als alternatief te overwegen, moesten daar meer calorieën of vet inzitten.

Miss_sly, wij hebben ook de aventflessenwarmer maar we kunnen er ook niet mee overweg. We halen gewoon regelmatig het flesje eruit en druppen op onze pols om te zien of het warm genoeg is...
pi_74113209
iksje: als ik dit:
quote:
Net zoals sommigen onder jullie niet begrijpen dat je je kind 8-10 keer per dag voedt, kan ik er moeilijk bij dat je gaat streven naar zo min mogelijk voedingen door op te hogen. Of door allerlei trucs uit te halen om toch maar meer tijd tussen de voeding te krijgen.
Terwijl het allicht een stuk relaxer is om (tijdelijk) een flesje meer te geven, maar daar staat het cb (vaak) niet achter en dan krijg je nog van andere moeders te horen dat als je maar lang genoeg doorzet ze zich vanzelf wel schikken in de situatie.
Maar misschien is het net de reden waarom je voor flesvoeding kiest, om daar zo min mogelijk mee bezig te moeten zijn, met steeds maar voeden?
Ik vind het gewoon ontzettend jammer voor de baby’s en voor de moeders.
zo eens lees, en dan teruglees wat ik zoal allemaal post over hoe ik flesvoeding met selene heb aangepakt, dan vind ik die post toch best vervelend om te lezen hoor. wellicht dat BE dat bedoelt? (BE? spreekt u maar )

ik had en heb met flesvoeding nooit het streven gehad om maar lekker lui zo min mogelijk te hoeven voeden. wellicht gaat je gedachtengang daar mis. lang niet iedereen die flesvoeding geeft (ik denk zelfs wel het merendeel) heeft helemaal die insteek niet. en dat is al helemaal de reden niet geweest om geen borstvoeding te geven. misschien is het toch een idee om de posts die hier staan eens serieus te lezen, want met wat ik hier lees gaan iig mijn haren recht overeind staan. ik heb niet voor flesvoeding gekozen om me er maar lekker makkelijk van af te maken, en ik denk dat als je dit zo post dat mensen wel terecht beledigd zijn.

als je wilt ben ik best bereid om uit te leggen waarom ik dan wel voor flesvoeding heb gekozen, maar niet met deze toon & insteek van jou.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74113270
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:40 schreef miss_sly het volgende:
minuut of 3 op welke stand (1,2 of 3)?
Die van mij heeft geen stand 1,2 of 3. Ik heb de Avent IQ flessenverwarmer

Misschien heb je iets aan deze link? http://www.babybytes.nl/answers/1226943453 Daar is dezelfde vraag gesteld geloof ik
pi_74113374
Ik heb om diverse redenen gekozen voor flesvoeding.
De meest belangrijkste is dat ik 2x een borstverkleining gehad heb waarbij mijn tepel verplaatst is. De kans dat ik bv zou kunnen geven is klein. Ja ik heb stuwing gehad, ja ik heb lektetten gehad.. maar toch koos ik niet voor bv.
Een andere reden is dat zowel M. als ik een fles kunnen geven. Nog een reden: ik weet van mezelf dat ik het geduld niet op kan brengen om bv te kunnen geven en daarnaast voel ik er PERSOONLIJK weinig voor om tig keer een kind aan de borst te hebben.. maar dat is een PERSOONLIJKE reden. Ik veroordeel er niemand voor, ik zal er nooit kritiek op hebben. Respect voor de moeders die het wel doen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74113456
Was even weg, maar heb het even nagelezen en ik wil jullie even een hart onder de riem steken.
Ik wist echt niet dat wildvreemden zo veroordelend kunnen zijn. En dat is wel heel erg naar. Waar bemoeien al die mensen zich mee?
Alhoewel ik bang ben dat ik dat ook nog wel tegen ga komen als ik Ko langer wil voeden dan 6 maanden.

Bah, Miss, wat een eng idee, dat die melk zo enorm heet werd.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:34:46 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74113556
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:24 schreef simmu het volgende:
iksje: als ik dit:
[..]

zo eens lees, en dan teruglees wat ik zoal allemaal post over hoe ik flesvoeding met selene heb aangepakt, dan vind ik die post toch best vervelend om te lezen hoor. wellicht dat BE dat bedoelt? (BE? spreekt u maar )

ik had en heb met flesvoeding nooit het streven gehad om maar lekker lui zo min mogelijk te hoeven voeden. wellicht gaat je gedachtengang daar mis. lang niet iedereen die flesvoeding geeft (ik denk zelfs wel het merendeel) heeft helemaal die insteek niet. en dat is al helemaal de reden niet geweest om geen borstvoeding te geven. misschien is het toch een idee om de posts die hier staan eens serieus te lezen, want met wat ik hier lees gaan iig mijn haren recht overeind staan. ik heb niet voor flesvoeding gekozen om me er maar lekker makkelijk van af te maken, en ik denk dat als je dit zo post dat mensen wel terecht beledigd zijn.

als je wilt ben ik best bereid om uit te leggen waarom ik dan wel voor flesvoeding heb gekozen, maar niet met deze toon & insteek van jou.
Ja zoiets ja. Er wordt meteen zo vreselijk veroordelend gedaan, of althans, negatieve redenen aangedragen over de fles en waarom je daar evt. voor kiest en waarom je wel of niet minder voedingen geeft.
Het stukje doet bijna klinken alsof je je dan liever niet zo veel of lang met je kind bezig houdt als je minder flesjes op een dag geeft.

En nu hou ik er gewoon over op. The eye of the beholder zal idd wat vertroebeld zijn en ik heb geen zin meer in deze discussie. Steeds weer laat ik me ertoe verleiden.

miss_sly, het is een kwestie van uit proberen. Zelfs als je een standje hebt zal het mss een andere keer weer te warm of te lauw zijn omdat de samenstelling van je melk anders is en dus wellicht anders op warmt...
Ik gebruik trouwens geen flessenwarmer maar een magnetron dus ik kan je het niet vertellen.
***
pi_74113670
Iksje, wat simmu eigenlijk al zegt, ik persoonlijk vind je stukje best hard. Ik heb diep respect voor moeders die wel vaak willen/kunnen aanleggen, maar wat Vicky ook al zegt, ik voel me daar zo enorm ongemakkelijk bij. Tel daar bij op dat ook ik een operatie heb ondergaan waardoor er overal (en vooral bij mezelf) twijfel was/is over de kwaliteit van de voeding. De keuze voor (grotendeels) flesvoeding was een lastige, maar het levert me nu heel veel op. En nee, ik ga dus juist niet voor zo min mogelijk voedingen en luister dan maar niet naar het cb, maar ook dat is een persoonlijke keuze. Ik denk dat je het niet zo hard bedoelt, maar het komt bij mij best hard over.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74113696
Ik reageer vanavond wel een keer goed op de kwestie.
Nu moet ik stiekem zitten typen op mijn werk en ik had al het idee hoe verkeerd het kon overkomen.

Maar ik heb hier vele malen meer de vraag gezien van "zou ik al kunnen ophogen, want hij/zij lijkt honger te hebben na 3u" "zou er al een fles afkunnen" dan "is het oké om een flesje meer te geven"
En dat vind ik het jammere, dat dat de norm lijkt.

[ Bericht 27% gewijzigd door Iksje op 27-10-2009 17:11:20 ]
pi_74113743
Iksje, sorry, maar wat kun jij je beroerd uitdrukken... Echt je maakt het er niet beter op...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:43:21 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74113832
Oh, en ik vind het grappig dat Oeke zegt dat ze het jammer vindt dat er veel over kv gepost wordt in het babietjes topic, want ik heb juist bij vlagen het idee dat er veel over bv gepost wordt. Nog meer van die 'eye' dus.
***
pi_74114041
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:38 schreef Iksje het volgende:
Ik reageer vanavond (zal pas laat zijn) wel een keer goed op de kwestie.
Nu moet ik stiekem zitten typen op mijn werk en ik had al het idee hoe verkeerd het kon overkomen.

Maar ik heb hier vele malen meer de vraag gezien van "zou ik al kunnen ophogen, want hij/zij lijkt honger te hebben na 3u" (terwijl 3u tussen toch prima is, hoe vaak eet/drink je nu zelf iets?) "zou er al een fles afkunnen" (terwijl voor volwassenen al 5 voedingen worden aangeraden) dan "is het oké om een flesje meer te geven"
En dat vind ik het jammere, dat dat de norm lijkt. Want gelukkig is fv er als alternatief voor moeders die om één of andere reden geen borstvoeding willen/kunnen geven. Vroeger was er alleen pure koemelk of een min.
maar het borstvoedingstopic staat ook vol met vragen. daarom zijn deze beide(n?) topics er juist in een reeks. moeders zijn heel onzeker en zitten vol met vragen. of dat nou over bv of fv gaat, vragen heb je toch. dat merk ik juist nu in deze discussie. in die zin maakt het dus geen donder uit, fv of bv.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:01:06 #26
5428 crew  miss_sly
pi_74114375
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:43 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en ik vind het grappig dat Oeke zegt dat ze het jammer vindt dat er veel over kv gepost wordt in het babietjes topic, want ik heb juist bij vlagen het idee dat er veel over bv gepost wordt. Nog meer van die 'eye' dus.
ik denk eigenlijk dat dat een beetje afhankelijk is van wat de nieuwste moeders het meest gekozen hebben. als er een groepje nieue moeders is die voornamelijk bv geven zal het daar meer over gaan en als het gropeje meer fv-moeders heeft, zal at de boventoon voeren. niet zozeer 'eye' dus, maar samenstelling van de groep.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74114442
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:43 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en ik vind het grappig dat Oeke zegt dat ze het jammer vindt dat er veel over kv gepost wordt in het babietjes topic, want ik heb juist bij vlagen het idee dat er veel over bv gepost wordt. Nog meer van die 'eye' dus.


Ligt het zeker net aan welke mama's er online zijn en posten.
Plus, dat het laat zien hoe onzeker verse mama's kunnen zijn.


Edit: dachten wij hier hetzelfde, Miss?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:11:31 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74114726
Ja, dat idd ook miss en oeke!
***
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:44:51 #29
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74116021
Oeh onzekerheid..... hoort erbij idd!

Ik weet niet meer wie t vroeg, maar er werd in het vorige topic gevraagd hoe 'voeden op verzoek' bij een tweeling dan gaat. Ik heb dat in t begin 1 dag geprobeerd en mijn conclusie was duidelijk: dat gaat dus niet. Je bent dan echt de hele dag aan t voeden. Mijn kraam adviseerd om meteen zoveel mogelijk regelmaat aan te brengen in t voeden (om de drie uur in het begin), en ze iig altijd tegelijk voeding te geven, zodat het schema zsm een beetje gelijk zou lopen. De eerste 2 maanden heb ik ze bv gegeven, tot dat voor mezelf niet meer vol te houden was, toen ben ik overgestapt naar de fles. Maar zowel bij bv als bij fv hadden wij dus meteen een soort van schema. In t begin om de drie uur (ongeveer) en na 3 weken om de vier uur. En dat gaat heel goed, nog steeds. Ik geef ze nog steeds direct na elkaar of tegelijk de fles. Op die manier proberen we ook dat de slaapjes zo veel mogelijk tegelijk beginnen. Het is natuurlijk wel zo dat de 1 soms eerder wakker is/wordt dan de ander, maar daar doe je in mijn ogen ook niks aan. Het blijven natuurlijk 2 individuutjes.
En, bv of fv, kindjes worden echt wel groot hoor. Ik heb bewondering voor ALLE mama's ongeacht of ze fles of borst geven. Soms is het een gewoon beter dan het ander.....
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:46:43 #30
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74116095
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:16 schreef tessie het volgende:
Ik heb hier zelf nog niet zoveel gemerkt van echte ´maffia´ opmerkingen, maar toch wel dat er vaak toch even genoemd moet worden dat bv nou eenmaal beter is. Ja, dat weten wij nu ook wel, dat bv beter is. NIet iedereen hééft die keuze, en anderen wel en hebben bewust voor fv gekozen. Nou prima toch. Wat mijn punt was, dat het juist zo heerlijk was, dat in dit topic gewoon niet steeds naar boven kwam dat bv beter is, en nu wel. En dat vind ik jammer.
Het is niet alleen op fok natuurlijk dat je dat hoort, iedereen zegt het, en idd zelfs vreemden. Bij etos krijg je niet eens babyzegels voor voeding tot 6 maanden, want ja we willen natuurlijk niet kunstvoeding boven borstvoeding gaan promoten he? Gewoon irritant.
En ja het is gevoelig en misschien reageer ik overdreven. Maar zo voelt het wel.
Nog even hierop reageren: dat van die zegeltjes is wettelijk verplicht. Er mag wettelijk gezien geen reclame gemaakt worden voor fv (bijvoeding ook, geloof ik, fruithapjes voor kindjes van 4 maanden oud e.d.) voor kindjes onder de 6 maanden. Daar vallen die zegeltjes ook onder.

[ Bericht 0% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 27-10-2009 16:56:11 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74116653
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:44 schreef mikoxx het volgende:
Oeh onzekerheid..... hoort erbij idd!


En, bv of fv, kindjes worden echt wel groot hoor. Ik heb bewondering voor ALLE mama's ongeacht of ze fles of borst geven. Soms is het een gewoon beter dan het ander.....
Pcies.
Die van mij zijn nu 21 en 19 jaar en met bv gezond groot geworden.

Ik weet nog goed dat bij mijn eerste zwangerschap (khad er 4 nodig voor 2 kinderen) de vroedvrouw bij de vraag, "Borstvoeding?" Bv invulde. Zonder mij maar iets te vragen.
Ik zei dat dat dan wel de afkorting van blikvoer was.
Wat een diskussie werd dat toen.

Later, mijn 3e zwangerschap was ik in het ziekenhuis bij een gynaecoloog en toen diezelfde vraag weer kwam, vroeg hij het aan me. wel zo netjes ook.
Ik ging weer voor bv, en hij noteerde dat gewoon.
Na de bevalling nog ff de controlevraag of ik nog steeds zo over dacht en ik kreeg injekties tegen stuwing enz. Nooit enige uitleg verschuldigd geweest. Aan hem niet, aan niemand dus.

Bv of bv, het is een keuze die je bewust maakt.
Net zoals je kind al dan niet naar de creche, je kind al dan niet in rokerige ruimtes laten, al dan niet met een helmpje op op de fiets laten.
Keuzes, de één maakt de ene keuze, de ander de andere.
Gelukkig leven we hier en kunnen we (bijna) allemaal een keuze maken.
pi_74117100
Ik heb echt geen idee hoe ik het moet opschrijven zonder verwijtend over te komen.

Ik word versleten als borstvoedingsmaffia omdat ik naar de samenstelling van flesvoeding vraag (waar ik (nog) geen doos van in huis heb) en omdat ik het niet eens ben met de manier waarop het meestal gegeven wordt, niet tegen het product of de keuze voor het product gericht dus. Dat probeerde ik dus ongelukkigerwijs te weerleggen, dat ik helemaal niet zo maffia ben als sommigen denken.
Ik denk dat dat ook wel duidelijk is, gezien ik bijna nooit reageer in dit thematopic.
Ook in het bv-topic zal je me niet zien "pushen" om toch maar door te zetten.

Ik verwijt eigenlijk niemand dat hij slecht voor zijn kind zou zorgen, ik blijf me alleen afvragen waarom het allemaal zo strak moet. Waarom er soms zo in bochten wordt gewrongen om op een schema of aantal ml of aantal flessen te komen. Allicht zijn daar legitieme redenen voor en misschien is het juist niet goed om een flesvoedingkind te veel los te laten met op verzoek voeden. Ik denk gewoon vaak dat het meer relax zou zijn voor moeder en kind om wat meer speling te nemen. Maar dat schrijf ik hier (doorgaans) niet, omdat het inderdaad overkomt als een verwijt.
Ik weet ook niet of ik – als ik van in het begin flesvoeding zou gegeven hebben – ook zo mee zou gegaan zijn in tijdspannes en hoeveelheden. Misschien wel, misschien niet.

Ach zucht, ik heb het al tientallen keren nagelezen en ik weet echt niet hoe ik het beter kan omschrijven zonder iemand voor de borst te stoten.

Mi scusi!
En nu ben ik hier weer weg tot ik een flesvoeding gerelateerde vraag heb
pi_74119371
Ik weet dat het van die zegeltjes verplicht is, maar zo´n kassamuts hoeft mij niet nog ff in te wrijven wat daar de rede van is. Gaat ook meer om de manier waarop.

En Iksje, niemand zegt dat je van de bv maffia bent, en al helemaaaaal niet omdat je vraagt hoeveel kalorieen erin zitten. Als je dat uit deze discussie haalt, vraag ik me af hoe selectief je leest.
Flesvoeding werkt nu eenmaal heel anders dan bv en het is wel nodig om op een gegeven moment van 5 flessen terug te gaan naar 4 flessen. Dat doen we niet omdat we 5 keer voeden op een dag teveel moeite vinden hoor. Het is een stuk moeilijker om uit te zoeken hoe je 1 fles schrapt dan gewoon lekker op 5 flessen te blijven zitten. Lijkt me toch niet raar dat daar vragen over zijn. De manier waarop jij steeds gingen naar voren brengt, vind ik echt wel vervelend overkomen steeds. Je doet ook alsof wij hier allemaal stipt op de klok voeding bij onze kinderen naar binnen duwen ofzo, terwijl volgens mij niemand hier dat doet. Ik vraag me echt af hoe je daar bij komt en waarom je dit allemaal zo leest, want ik haal dat absoluut niet uit dit topic.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74126796
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:13 schreef Iksje het volgende:
Ik heb echt geen idee hoe ik het moet opschrijven zonder verwijtend over te komen.

Ik word versleten als borstvoedingsmaffia omdat ik naar de samenstelling van flesvoeding vraag (waar ik (nog) geen doos van in huis heb) en omdat ik het niet eens ben met de manier waarop het meestal gegeven wordt, niet tegen het product of de keuze voor het product gericht dus. Dat probeerde ik dus ongelukkigerwijs te weerleggen, dat ik helemaal niet zo maffia ben als sommigen denken.
Ik denk dat dat ook wel duidelijk is, gezien ik bijna nooit reageer in dit thematopic.
Ook in het bv-topic zal je me niet zien "pushen" om toch maar door te zetten.

Ik verwijt eigenlijk niemand dat hij slecht voor zijn kind zou zorgen, ik blijf me alleen afvragen waarom het allemaal zo strak moet. Waarom er soms zo in bochten wordt gewrongen om op een schema of aantal ml of aantal flessen te komen. Allicht zijn daar legitieme redenen voor en misschien is het juist niet goed om een flesvoedingkind te veel los te laten met op verzoek voeden. Ik denk gewoon vaak dat het meer relax zou zijn voor moeder en kind om wat meer speling te nemen. Maar dat schrijf ik hier (doorgaans) niet, omdat het inderdaad overkomt als een verwijt.
Ik weet ook niet of ik – als ik van in het begin flesvoeding zou gegeven hebben – ook zo mee zou gegaan zijn in tijdspannes en hoeveelheden. Misschien wel, misschien niet.

Ach zucht, ik heb het al tientallen keren nagelezen en ik weet echt niet hoe ik het beter kan omschrijven zonder iemand voor de borst te stoten.

Mi scusi!
En nu ben ik hier weer weg tot ik een flesvoeding gerelateerde vraag heb
De reden dat ik dat zoveel mogelijk doe is omdat mijn kind heel erg gebaat is bij regelmaat! Zodra ik afwijk van het strakke "schema" heb ik pret in de tent...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:22:48 #35
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74135738
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:23 schreef tessie het volgende:
Ik weet dat het van die zegeltjes verplicht is, maar zo´n kassamuts hoeft mij niet nog ff in te wrijven wat daar de rede van is. Gaat ook meer om de manier waarop.

En Iksje, niemand zegt dat je van de bv maffia bent, en al helemaaaaal niet omdat je vraagt hoeveel kalorieen erin zitten. Als je dat uit deze discussie haalt, vraag ik me af hoe selectief je leest.
Flesvoeding werkt nu eenmaal heel anders dan bv en het is wel nodig om op een gegeven moment van 5 flessen terug te gaan naar 4 flessen. Dat doen we niet omdat we 5 keer voeden op een dag teveel moeite vinden hoor. Het is een stuk moeilijker om uit te zoeken hoe je 1 fles schrapt dan gewoon lekker op 5 flessen te blijven zitten. Lijkt me toch niet raar dat daar vragen over zijn. De manier waarop jij steeds gingen naar voren brengt, vind ik echt wel vervelend overkomen steeds. Je doet ook alsof wij hier allemaal stipt op de klok voeding bij onze kinderen naar binnen duwen ofzo, terwijl volgens mij niemand hier dat doet. Ik vraag me echt af hoe je daar bij komt en waarom je dit allemaal zo leest, want ik haal dat absoluut niet uit dit topic.
Maar waarom moet je dan per se van vijf naar vier? Zolang je niet boven de max uitkomt, maakt het toch niet uit hoe vaak je geeft? Als de max een liter is(toch?) dan maakt het toch niet uit of je 5 keer 200ml geeft of 20 keer 50ml? Of mis ik dan wat?

En dat idee van 'stipt op de klok' komt volgens mij van vaak van bekende foute adviezen die bv-moeders soms krijgen. Ik lees regelmatig van bv-mama's dat ze niet vaker dan om de 3 uur mogen voeden van de kraam, of te vaak een voeding geven volgens het cb (Wááát? 12 keer voeden op een dag? Dat mag niet hoor ), nachtvoedingen mogen ook niet meer (Want ze hebben het op die leeftijd écht niet meer nodig. Foei! ) etc. En dat zijn echt van die adviezen die bij fv misschien geen kwaad kunnen, maar voor de borstvoeding kan dat wél veel kwaad als je pech hebt...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74138713
Je mag volgens mij ook gewoon op 5 blijven zitten. Het doorsneeminimum tussen 4 en 6 maanden is 4 flessen van 200cc. Als je kleine 's nachts de klok rond slaapt, dan krijg je er alleen geen 5 meer in in de 12 uur overdag.

Het ene CB is het andere ook niet.. Mijn CB is redelijk makkelijk in hun adviezen. Ze melden wel de richtlijnen, maar dwingen verder niks op. Mijn verpleegkundige is sowieso makkelijk. Als het werkt, dan werkt het. Flesvoeding op verzoek was ook goed, als we de max maar een beetje in de gaten hielden.
Mijn oude arts was pro BV, en tot 6 maanden niks bijvoeden. Terwijl de verpleegkundige juist 5,5 maand had geadviseerd. De nieuwe arts is ook net als de verpleegkundige relaxed. Doen niet moeilijk als je iets even anders aanpakt, zolang het kindje het maar goed doet..
pi_74139315
Ik heb zelfs een smoesje gebruikt omdat ik flesvoeding gegeven heb. Ik wilde gewoon absoluut geen borstvoeding geven, niks voor mij. Echt iedereen die je tegen komt vraagt wel "voed je zelf". Eigenlijk gaat dat ze geen donder aan, maar als je dan zegt dat je het gewoon niet wilt kijken ze je aan of je een ontaarde moeder vind. Ik heb maar gezegd dat ik geen borstvoeding mocht geven door medicatie die ik gebruik.
Mijn verloskundige had er ook zo'n handje van, toen ze me toen ik nog zwanger was vroeg wat ik wilde gaan doen antwoordde ik flesvoeding! Ze was er niet blij mee en gaf me een hele stapel 'huiswerk mee". De keer erop vroeg ze het weer en mijn mening was onveranderd. Toen begon ze over 3 maanden borstvoeding geven. Na mijn bevalling heb ik een rot kraamweek gehad. Mika was misselijk en wilde niet drinken. Ik huildde alleen maar en toen vroeg ze me of ik me niet schuldig voeldde dat ik geen borstvoeding gaf. Toen heeft mijn man even heel duidelijk gemaakt of ze daar nu eens mee op wilde houden. Ik vind het heel knap dat er vrouwen zijn die borstvoeding geven, als ik lees over die gebroken nachten. Mijn vriendin moest om de 2 uur uit bed en mika sliep door na 3 weken. Ik sta volledig achter mijn keuze, ik heb een kerngezonde zoon die groeit als kool en zich goed ontwikkeld.
pi_74139437
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:19 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik heb zelfs een smoesje gebruikt omdat ik flesvoeding gegeven heb. Ik wilde gewoon absoluut geen borstvoeding geven, niks voor mij. Echt iedereen die je tegen komt vraagt wel "voed je zelf". Eigenlijk gaat dat ze geen donder aan, maar als je dan zegt dat je het gewoon niet wilt kijken ze je aan of je een ontaarde moeder vind. Ik heb maar gezegd dat ik geen borstvoeding mocht geven door medicatie die ik gebruik.
Mijn verloskundige had er ook zo'n handje van, toen ze me toen ik nog zwanger was vroeg wat ik wilde gaan doen antwoordde ik flesvoeding! Ze was er niet blij mee en gaf me een hele stapel 'huiswerk mee". De keer erop vroeg ze het weer en mijn mening was onveranderd. Toen begon ze over 3 maanden borstvoeding geven. Na mijn bevalling heb ik een rot kraamweek gehad. Mika was misselijk en wilde niet drinken. Ik huildde alleen maar en toen vroeg ze me of ik me niet schuldig voeldde dat ik geen borstvoeding gaf. Toen heeft mijn man even heel duidelijk gemaakt of ze daar nu eens mee op wilde houden. Ik vind het heel knap dat er vrouwen zijn die borstvoeding geven, als ik lees over die gebroken nachten. Mijn vriendin moest om de 2 uur uit bed en mika sliep door na 3 weken. Ik sta volledig achter mijn keuze, ik heb een kerngezonde zoon die groeit als kool en zich goed ontwikkeld.
wat een bitch zeg!!
beetje een schuldgevoel proberen aan te praten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74139657
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Maar waarom moet je dan per se van vijf naar vier? Zolang je niet boven de max uitkomt, maakt het toch niet uit hoe vaak je geeft? Als de max een liter is(toch?) dan maakt het toch niet uit of je 5 keer 200ml geeft of 20 keer 50ml? Of mis ik dan wat?

En dat idee van 'stipt op de klok' komt volgens mij van vaak van bekende foute adviezen die bv-moeders soms krijgen. Ik lees regelmatig van bv-mama's dat ze niet vaker dan om de 3 uur mogen voeden van de kraam, of te vaak een voeding geven volgens het cb (Wááát? 12 keer voeden op een dag? Dat mag niet hoor ), nachtvoedingen mogen ook niet meer (Want ze hebben het op die leeftijd écht niet meer nodig. Foei! ) etc. En dat zijn echt van die adviezen die bij fv misschien geen kwaad kunnen, maar voor de borstvoeding kan dat wél veel kwaad als je pech hebt...
oh, van 5 naar 4 flessen hebben wij heel lang uitgesteld hoor. selene was er gewoon niet aan toe. er staat me bij dat we dat pas na 6 maanden deden. het enige wat ik heel erg lastig vond is dat je alles mbt eten af moet leiden adhv hoe ze het flesje drinkt.

ik vond het ook erg lastig om met al die tegenstrijdige adviezen om te gaan. je wilt toch graag het beste doen voor je kindje en als mensen (cb) dan zeggen: "nee! zoals je nu doet is helemaal fout!" terwijl je zelf het idee hebt dat het gewoon goed gaat, dan is dat lastig.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74348145
Zijn er hier meer moeders die van bv over zijn gestapt op kv en dronken jullie kindjes dan ook "zo weinig" in het begin? We bieden 120 aan en dat gaat soms op, maar vaker laat ze nog wat over. Terwijl dat echt niet veel is voor haar leeftijd, als je de pakken zo leest.

Iris krijgt nog 7 voedingen, 5 bv en 2 kv, dus op zich is 120 dan best mooi.
Die info-lijn van het CB raadde aan om 6 x 150 te geven, maar dat drinkt ze dus niet. Dwingen kan toch niet, maar ik zou het op zich wel lekker vinden als ze na verloop van tijd ietsje meer gaat drinken en dan hopelijk iets meer tijd ertussen zal laten...
(en misschien maakt dat me een ontaarde moeder, so be it dan maar...).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_74350886
Sorry Nijna geen ervaring van BV naar FV.

Hoeveel flessen krijgt een 1-jarige nog per dag? WIj geven nog steeds drie flessen (08.00, 12.00 en 19.00/20.00) met name omdat ze nog niet echt brood wilt eten. Althans thuis niet, op het kdv wel.
De fles van 12 uur gaat er ook met steeds meer moeite in, maar als ze dan ook geen brood wilt eten dan maak ik me een beetje zorgen dat ze niet genoeg binnen krijgt. Alhoewel met avondeten...haalt ze het dubbel en dwars in
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_74351249
Nijna, volgens mij is dat heel normaal. BV kindjes drinken doorsnee wat vaker, maar dan iets minder. Hun maagje is nog niet zo groot. Met FV wordt het maagje vanzelf wel groter. Alleen geen idee hoelang dat duurt, verschilt per kind.
En die schema's op de pakken hebben hier nooit geklopt. Wij voeden gewoon op verzoek, en kwamen dan wel redelijk uit qua hoeveelheid over de dag.

Geppie, wij gaven tot 11 maanden 2,5 fles. Daarna in een maand overgestapt op halfvolle melk (zo'n 300cc per dag). Flesvoeding vult trouwens ook. Dus misschien dat ze juist meer gaat eten als je gewone melk gaat geven.
Kindjes eten niet zo snel te weinig. Zeker als ze goed avondeet zou ik me niet zo snel zorgen maken. Ze kunnen het ook prima aangeven als ze wel honger hebben.
En mijn zoontje eet op het KDV ook beter dan thuis. Hier amper 1 boterham als lunch, daar makkelijk 2..
pi_74353228
Nijna, ik weet niet of je het zag in het baby topic (of was het bij het bv topic?) maar Driekus moest ook echt wennen aan die 120 cc. Dat ging na een aantal dagen vanzelf beter en nou zit ie zelfs op 160 cc, dus het komt echt wel goed. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74355096
Dat het goed komt daar probeer ik ook maar vanuit te gaan .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_74359218
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:12 schreef Deepfreeze het volgende:
Geppie, wij gaven tot 11 maanden 2,5 fles. Daarna in een maand overgestapt op halfvolle melk (zo'n 300cc per dag). Flesvoeding vult trouwens ook. Dus misschien dat ze juist meer gaat eten als je gewone melk gaat geven.
Kindjes eten niet zo snel te weinig. Zeker als ze goed avondeet zou ik me niet zo snel zorgen maken. Ze kunnen het ook prima aangeven als ze wel honger hebben.
En mijn zoontje eet op het KDV ook beter dan thuis. Hier amper 1 boterham als lunch, daar makkelijk 2..
Wij geven sinds een maand al op aanraden van het cb volle melk ipv opvolgmelk. Wat ik wel weer apart vind dat ik al van verschillende mensen begreep (oa mijn zusje die bij hetzelfde CB zit) dat zij te horen hebben gekregen dat volle melk te vet is. Terwijl onze spruit niet mager is ofzo
Zal het de volgende keer wel vragen hoe het nu zit en wat ze op deze leeftijd ongeveer zouden moeten eten, vooralsnog heb ik er geen problemen mee maar ik denk er volgens mij teveel over na
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_74359466
geppie, selene is 16 maanden en die krijgt nog 2 papflesjes hoor van volle melk. je merkt het vanzelf als ze toe is aan wat minder.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74362477
Volle melk wordt geadviseerd, omdat kinderen de vetten goed kunnen gebruiken.
Wij kregen het advies halfvolle melk, omdat Chris al vrij stevig van zichzelf was.

Adviezen van het CB zijn ook verschillend. Met de tegenwoordige groei van de bevolking wordt vaak krampachtig gedaan over vet in voeding. Maar kinderen hebben naar verhouding meer vetten nodig dan volwassenen. Als ze met een gezonde volwassen maaltijd meeeten, krijgen ze te weinig vetten binnen. Vandaar het nut van volle melk..

Magere melk wordt door ons CB niet geadviseerd, omdat er geen nuttige vetten in zitten, maar wel melksuikers. Dan kun je net zo goed limonade geven.
pi_74362758
Wij geven Mirte halfvolle melk, al vanaf dat ze gewone melk krijgt. Ik vind zelf volle melk echt niet lekker, daarom ook eigenlijk dat ik automatisch de halfvolle melk haalde denk ik .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_74362837
Duidelijk antwoord mijn gevoel zegt ook volle melk dus dat blijven we dus gewoon maar geven. Eventuele vetjes gaan er wel af zodra ze gaat lopen neem ik aan
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  donderdag 5 november 2009 @ 16:52:06 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74424905
ik heb even een vraagje, ik heb vandaag eenhele stapel flesjes teruggekregen (uitgeleend), moeten die weer helemaal officieel uitgekookt worden, of kan het gewoon in de vaatwasser en dan is het ook wel weer goed?

en hoe lang van tevoren is het wijs om flesjes uit te koken? (ben nu 32 wk zwanger)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 5 november 2009 @ 21:26:23 #51
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74434682
Ik denk dat het nu nog een beetje vroeg is Davinia. Een fles is snel uitgekookt, dat kan volgens mij ook nog wel als de baby er strakjes is. Ik zou ze iig wel uitkoken voor je ze gaat gebruiken.
  donderdag 5 november 2009 @ 21:33:22 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74434950
De kraamverzorgster zal dat sowieso toch zelf nog wel een keer doen voor ze ze in gebruik gaat nemen.
***
pi_74438229
Volgens mij geef je in het begin zo weinig dat je eerst gaat fingerfeeden met een spuitje. Dat is tenminste zo als je het met bv wil combineren als je alleen ff geeft weet ik niet of dat ook zo is. Geef je dan meteen een flesje of is de hoeveelheid daarvoor te weinig?

En gewoon in de vaatwasser is prima volgens onze kraam.
pi_74451680
Niet echt bijgelezen maar wel ff een vraag.

Sinds het weeken gebruiken we omneo en dat is vrij dikke voeding.
In de s fles van difrax moet meneer veel moeite doen.
Nu adviseerde de wijkvpk van het cb een dodie fles, deze gehaald maar lijkt hij haast niets uit te krijgen, nu is de speen ook wat langer.
Kan het zijn dat hij daar ff achter de nieuwe drink techniek moet komen?
Iemand ervaring mee toevallig?
pi_74458808
In het kraamzorgboekje v de kraamzorg die hier komt, staat dat zij helemaal niet meer doen aan uitkoken van flesjes/speentjes. Daar staat in dat tegenwoordig schoonmaken met heet water genoeg is.
Ik heb hier de flesjes en speentjes dus maar in de verpakking gelaten, dan kan eventueel de kraamhulp het alsnog doen als het toch wel moet.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:23:05 #56
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74459546
Bij mij rijst naar aanleiding van het topic over het gebruik van kraan/leidingwater versus bronwater voor de flesjes het volgende:

Hoe vaak koken jullie flesjes en spenen ed uit?

Ik deed dat braaf om de dag, maar nu zeiden ze op het cb dat dat idee allang achterhaald is. Dat het geen effect blijkt te hebben om dat soort dingen regelmatig uit te koken (tenzij nieuw of spruw oid). Mijn gevoel zegt wel dat het hygienischer is om ze wel uit te koken, dus ik doe het nog steeds (volg je gevoel zeggen ze toch? ) maar ik ben wel benieuwd wat anderen doen eigenlijk.
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:29:24 #57
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74459763
dank voor jullie antwoorden!
we wachten er dus nog wel ff mee. ik zal er wel een paar uitkoken, gewoon voor de hep, mocht ik onverhoopt ineens moeten kolven, dan sta ik niet met 2 ploftieten nog achter het fornuis

het-is-mij, ik heb geen ervaring met de dodie fles.kanje niet een m-speen van difrax gebruiken of met een gesteriliseerde naald een extra ga maken in de s-speen?

vroegah, in 2007, zeiden ze dat je he eerste half jaar geloof ik dagelijks moest uikoken, en daarna minder. maar ja dat is al weer zo lang geleden...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 6 november 2009 @ 18:28:43 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74461634
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:33 schreef het-is-mij het volgende:
Niet echt bijgelezen maar wel ff een vraag.

Sinds het weeken gebruiken we omneo en dat is vrij dikke voeding.
In de s fles van difrax moet meneer veel moeite doen.
Nu adviseerde de wijkvpk van het cb een dodie fles, deze gehaald maar lijkt hij haast niets uit te krijgen, nu is de speen ook wat langer.
Kan het zijn dat hij daar ff achter de nieuwe drink techniek moet komen?
Iemand ervaring mee toevallig?
Ik zou zelf niet zozeer de fles aanpassen als wel gewoon een grotere speen erop zetten.
Ik snap het advies van eht cb dus ook niet zo goed als de speen zo heel anders is.

Hier is onze voeding ook wat dikker en ik heb gewoon zelf met een sateprikker of een stopnaald de gaatjes wat uitgerekt.

Mikoxx, hier doen we het eens in de week, gewoon voor het gevoel.
De flesjes gaan niet de afwasmachine in want dat vind ik op de een of andere manier een vies idee. Ik was ze met de hand af in schoon water waar alleen maar flesjes in gaan.
***
  vrijdag 6 november 2009 @ 18:31:00 #59
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74461700
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:51 schreef Stiemie het volgende:
Volgens mij geef je in het begin zo weinig dat je eerst gaat fingerfeeden met een spuitje. Dat is tenminste zo als je het met bv wil combineren als je alleen ff geeft weet ik niet of dat ook zo is. Geef je dan meteen een flesje of is de hoeveelheid daarvoor te weinig?

En gewoon in de vaatwasser is prima volgens onze kraam.
Fingerfeeden wordt gedaan om tepel/speenverwaring uit te sluiten/te verminderen. Dus als je alleen fv geeft is dat in principe niet nodig.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74462126
Huh... Ik ben mijn bericht kwijt
Ik had gereageerd op mikoxx..

Ennieweej.. Wij doen de flesjes eigenlijk nog elke dag in de sterilisator... automatisme
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74462571
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:19 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

*verhaal*

Wat belachelijk zeg en wat naar! Het zou absoluut niet zo moeten zijn dat je een smoesje moet verzinnen ofzo


En ik weet dat ik echt heel erg mosterd na de maaltijd ben maar hier wilde ik nog wat over zeggen
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:42 schreef Brighteyes het volgende:

En verder vind ik wel dat de tendens hier op het forum heel erg pro bv is.
Er mag in het bv topic 'gelachen' worden om moeders die 'moeilijk' doen met de fles, mensen moeten gniffelen als er ergens een babietje heel hard huilt en de moeder eerst nog een flesje moet maken en laatst toen Stiemie haar problemen met drinken postte in het babietjes-topic werd er ook nog ergens geroepen 'gut wat naar zeg, en dan helemaal omdat je ook nog eens steeds flesjes moet maken'.
Kan allemaal, mag allemaal.
Volgens mij heb ik ook wel eens zo'n opmerking gemaakt, of misschien was ik het wel waar je op doelde
hoe dan ook wil ik mn excuus aanbieden als het zo is overgekomen want dat was echt absoluut niet de bedoeling!
Ik ben echt de laatste om iemand te beoordelen op zn keuze voor voeding voor zn kind. Zolang je je kind maar voedt Nee maar serieus, als het zo is overgekomen en als ik er mensen mee voor het hoofd heb gestoten, sorry! Echt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74464219
Waar we bij Mirte (2007) nog bijna dagelijks uitkookten, moet ik zeggen dat ik het nu alleen heb gedaan toen ik de flessen weer tevoorschijn haalde. En nu gaan ze gewoon in een sopje of een rondje in de vaatwasser mee.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_74467259
De kraamverzorgster heeft bij ons de flesjes voor de eerste keer uitgekookt.

Daarna mogen ze gewoon in een sopje of in de afwasmachine gedaan worden.
(zo staat t hier ook in het boekje van het cb) en die zeggen dan nog 1x per week steriliseren.

Thx voor de antworoden m.b.t. de speen/fles.
Hij heeft nu vaak nog wel honger maar valt in slaap doordat hij zo hard moet zuigen.
  vrijdag 6 november 2009 @ 21:12:48 #64
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74467467
Ik kook een nieuwe fles wel uit, maar daarna spoel ik ze alleen maar om met heet water en een borstel er door heen. Uitkoken doe ik ongeveer eens per maand.

Zijn er hier trouwens mama's die pyama-papjes en ontbijtpapjes enzo geven? Joep is morgen 6 maanden, dus ik liep eens te kijken in de winkel wat hij nu allemaal mocht... Nu vraag ik mij af: zijn al die papjes gewoon commercieel? Of hebben ze ook echt wat te bieden? Ik heb even vluchtig gekeken wat er in zat, maar een gewone fles melk om 19.00 is toch ook goed? Of krijgt ie als ie nog wat groter is meer honger en trekt hij het dan niet meer op zijn melk? Sorry als ik rare vragen stel maar ja, met een eerste kind en niemand om mee heen die ervaring heeft met die papjes enzo....
Niet mieten! Door gieten!
pi_74468517
Over dat uitkoken, nou doe ik het nog bijna elke dag...maar dat hoeft dus helemaal niet. Mooi want het is maar een gedoe en ik vergeet altijd wel wat. Hoeveel flessen hebben jullie eigenlijk? En hoe lang doe je met een speen? Moet je die na een x tijd vervangen of gewoon als ze toe zijn aan een grotere of als de speen kapot gaat? Ik gaf nog bv ten tijde van de kraam, dus die heeft me ook niets uitgelegd hierover...dus alle antwoorden zijn welkom!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Licht Ontvlambaar vrijdag 6 november 2009 @ 21:50:29 #66
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74468779
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:12 schreef seilram het volgende:
Ik kook een nieuwe fles wel uit, maar daarna spoel ik ze alleen maar om met heet water en een borstel er door heen. Uitkoken doe ik ongeveer eens per maand.

Zijn er hier trouwens mama's die pyama-papjes en ontbijtpapjes enzo geven? Joep is morgen 6 maanden, dus ik liep eens te kijken in de winkel wat hij nu allemaal mocht... Nu vraag ik mij af: zijn al die papjes gewoon commercieel? Of hebben ze ook echt wat te bieden? Ik heb even vluchtig gekeken wat er in zat, maar een gewone fles melk om 19.00 is toch ook goed? Of krijgt ie als ie nog wat groter is meer honger en trekt hij het dan niet meer op zijn melk? Sorry als ik rare vragen stel maar ja, met een eerste kind en niemand om mee heen die ervaring heeft met die papjes enzo....
Die voorgemixte papjes zijn inderdaad gewoon commercie Als je hem pap zou willen geven, haal een pak bambix of rijstebloem en begin daarmee, Isa vond het heerlijk 's morgens in bed.



You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 6 november 2009 @ 21:53:26 #67
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74468905
Seilram, wij geven altijd een fles of bordje pap 's ochtends (nu bambix, we begonnen met biobim) en 's avonds gewoon melk. Als ze echt slecht gegeten heeft die dag dan krijgt ze soms wel een papfles. In het begin van bijvoeding kreeg ze wat vaker biobim in de melk voor het slapen gaan.Pyamapapjes zijn volgens mij onzin

Mefke, spenen eens in de 2/3 maanden vervangen. Wij hebben 2 flessen en dat gaat prima!
  vrijdag 6 november 2009 @ 21:54:02 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74468927
seilraM, ik heb dat soort spul nooit gegeven. Het is, bij mij weten, allemaal commerciele troep en je kan prima af met (opvolg)melk en rijstebloem, later bambix en nog later brinta.
Ik heb het Sasha 1 keer gegeven, pyamapapje was geloof ik, daar had ik een proefverpakking van gekregen maar hij vond het niet eens lekker.
***
  zaterdag 7 november 2009 @ 14:52:05 #69
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74482255
mafke, bij spenen moet je altijd checken ("moet", wij vergaten het ook continue) dat er geen scheurtjes zitten in de speen. als dat het geval is, mag de speen linea recta de vuilnisbak in.

en, GWS, stiemie weet dat ik bv wil gaan geven, en dat het vorige keer niet helemaal soepel opstartte, vandaar dat ze op die manier antwoordde

eli eet nu weer die pap. brinta vindt hij niet door zn strot te krijgen.
voor s avond is 3 scheppen rijstebloem ook prima!
(al is het misschien wel makkelijk om 1 te hebben voor ondnerweg of zo. volgens mij heb je die dingen ook in reisverplakking.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74491252
seilram, hier gewoon bambix gegeven en op een gegeven moment mijn eerste muesli, die vond ze ook wel lekker, maar dat is volgens mij vanaf een jaar ofzo.
pyamapapjes ben ik nooit aan begonnen, 1 keer van die bambix met appel (oid) gehad, nou die vond ze niet te eten .

Hier worden de flesjes van 150ml langzamerhand steeds vaker nagenoeg leeg gedronken en ze laat nu ook iets makkelijker wat meer tijd tussen de voedingen. Inmiddels krijgt ze 3 kv en 3 bv (ze laat nu wat meer tijd tussen de voedingen zodat de 7e vervallen is).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_74492363
Iemand ervaring met de voeding van het kruidvat toevallig?

Voor het spenenprobleem hebben we nu een 1-2-3 speen van difrax en dat gaat goed.
Ook gister nog even in de s speen een groter gaatje gemaakt wat ook goed ging.

Tijn is dinsdag 4 weken en krijgt nu ook 6 voedingen per dag en dan 6x 120-135, weet niet of dat veel is maar hij mocht het hebben vlgs het cb.
Vanmiddag dronk ie lekker zijn flesje toen wij in een cafeetje zaten te lunchen tijdens het winkelen, erg schattig.
pi_74492614
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 21:24 schreef het-is-mij het volgende:
Iemand ervaring met de voeding van het kruidvat toevallig?

Voor het spenenprobleem hebben we nu een 1-2-3 speen van difrax en dat gaat goed.
Ook gister nog even in de s speen een groter gaatje gemaakt wat ook goed ging.

Tijn is dinsdag 4 weken en krijgt nu ook 6 voedingen per dag en dan 6x 120-135, weet niet of dat veel is maar hij mocht het hebben vlgs het cb.
Vanmiddag dronk ie lekker zijn flesje toen wij in een cafeetje zaten te lunchen tijdens het winkelen, erg schattig.
ja wij!

Was bij ons geen succes. Na een week of 2 modderen weer terug gegaan naar Friso.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74493083
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 18:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Fingerfeeden wordt gedaan om tepel/speenverwaring uit te sluiten/te verminderen. Dus als je alleen fv geeft is dat in principe niet nodig.
Ah ik dacht dat het ook gedaan werd omdat de flesjes meestal pas beginnen vanaf 30 ml ofzo en je de eerste dag(en) nog minder geeft

En hier nooit gebruik gemaakt van pyjamapapjes enzo. Allemaal commerciele onzin wat mij betreft.
pi_74495880
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:33 schreef het-is-mij het volgende:
Nu adviseerde de wijkvpk van het cb een dodie fles, deze gehaald maar lijkt hij haast niets uit te krijgen, nu is de speen ook wat langer.
Wij gebruiken dodi flessen met de 123 spenen. Je moet even op zoek naar de papspeen van Dodi, misschien werkt dat.

De speen moet in iedergeval in de mond totdat het dikkere gedeelte tegen de lippen komt, dus die hele tuit in de mond.

Wel apart dat er hier mensen het gelukt is de dodi speen groter te maken, het is mij nooit gelukt en na 4 kapotte spenen maar helemaal gestopt met papgeven
pi_74496116
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:43 schreef mefke79 het volgende:
Hoeveel flessen hebben jullie eigenlijk? En hoe lang doe je met een speen?
3 flessen is op zich voldoende is mijn ervaring.

Ik ben even kwijt hoe het met die spenen zat. De bedspeen moest je volgens mij om de 3 maand vervangen en de flessenspenen om de 2 maand? Ik ben het even kwijt.
pi_74514580
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 23:38 schreef willempjewever het volgende:

[..]

3 flessen is op zich voldoende is mijn ervaring.

Ik ben even kwijt hoe het met die spenen zat. De bedspeen moest je volgens mij om de 3 maand vervangen en de flessenspenen om de 2 maand? Ik ben het even kwijt.
Geloof dat je de flessenspenen ook om de 3 maanden moet vervangen tenzij ze gebarsten o.i.d. zijn dan natuurlijk eerder.

Ik heb nog even een vraag, ik heb ooit ergens eens gelezen dat opvolgmelk nummertje 3 onzinnig zou zijn, dat het niks beter is dan nummer 2 en het alleen maar duurder is.. Iemand die hier meer over weet?

Reden dat ik het vraag zijn posts als deze:
quote:
Nr 3 werd hier ten zeerste afgeraden door kinderarts en CB. Opvolgmelk nr 3 is precies hetzelfde qua samenstellen als nr 2, maar er zit een zoeter smaakje aan toegevoegd. Dit doen ze zodat kinderen lastiger overstappen op gewone melk en dus langer Nutrilon blijven drinken. Aldus de kinderarts hier. Ik heb tot 1 jaar opvolgmelk nr 2 gegeven, toen ze 1 werd pak leeggemaakt en overgegaan op gewone melk. Daar had ik haar al wel een beetje aan laten wennen. Nr 3 is dus niet nodig.


[ Bericht 27% gewijzigd door Raissa op 08-11-2009 19:17:53 ]
  zondag 8 november 2009 @ 19:03:19 #77
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74515011
Wij gebruiken nu opvolgmelk 3. Kost volgens mij hetzelfde,maar de samenstelling is wel anders..
  zondag 8 november 2009 @ 19:52:18 #78
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74516925
Willempje, op het doosje van de spenen staat het volgens mij wel. Ik ben t zelf ook even kwijt....
  zondag 8 november 2009 @ 20:21:23 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74518146
Ik heb nooit opvolgmelk nr 3 gebruikt idd vanwege het feit dat ze dan geen speciale melk meer nodig hebben en prima over kunnen op normale melk.
***
pi_74518279
zowel opvolg melk 2 als 3 hier niet gebruikt.
2 niet omdat Amber speciale voeding had die ze tot haar 2e gehad heeft. Daarna is ze wel overgegaan op peutermelk omdat ze gewone melk echt niet dronk..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 8 november 2009 @ 20:43:53 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74519385
Oh ja, wel Kruidvatvoeding geprobeerd maar Oscar kreeg er meer krampjes van.
We waren van plan om bijv. na de 12 weken te kijken of het beter zou gaan, maar we zijn nu aan de voeding voor hongerige babietjes van Friso en daar laten we het voorlopig maar bij.
***
  zondag 8 november 2009 @ 20:50:29 #82
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74519867
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:49 schreef Raissa het volgende:


Ik heb nog even een vraag, ik heb ooit ergens eens gelezen dat opvolgmelk nummertje 3 onzinnig zou zijn, dat het niks beter is dan nummer 2 en het alleen maar duurder is.. Iemand die hier meer over weet?

Reden dat ik het vraag zijn posts als deze:
[Nr 3 werd hier ten zeerste afgeraden door kinderarts en CB. Opvolgmelk nr 3 is precies hetzelfde qua samenstellen als nr 2, maar er zit een zoeter smaakje aan toegevoegd. Dit doen ze zodat kinderen lastiger overstappen op gewone melk en dus langer Nutrilon blijven drinken. Aldus de kinderarts hier. Ik heb tot 1 jaar opvolgmelk nr 2 gegeven, toen ze 1 werd pak leeggemaakt en overgegaan op gewone melk. Daar had ik haar al wel een beetje aan laten wennen. Nr 3 is dus niet nodig...]
Oh lekker dan... Ik check altijd alles en hier ging ik klakkeloos van uit
Moet ik toch maar weer overstappen op 2 dan?.. Lastig lastig... ik weet wel dat 3 minder lekker vindt. (Of ze wil sowieso minder, maar het viel wel op sinds we overgestapt zijn drinkt ze minder)
  zondag 8 november 2009 @ 20:57:02 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74520398
Grasjes, waarom niet gewoon normale melk geven dan?
***
  zondag 8 november 2009 @ 22:22:24 #84
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74525459
BE, ze is nog geen 11 maanden en opvolgmelk 3 is vanaf 10 maanden. Ik las laatst ergens (geen idee meer waar) dat opvolgmelk nu tot 18 maanden moet?
  zondag 8 november 2009 @ 22:31:43 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74525827
Op het lijstje van het cb dat ik kreeg bij Sasha (een kleine 2 jaar terug) staat dat ze vanaf 11 maanden over kunnen op de gewone melk.
Overleg even met het cb anders, loop even binnen bij het inloopspreekuur.
Iig zou ik terug naar Nr 2 als je opvolgmelk zou willen blijven gebruiken.
***
  zondag 8 november 2009 @ 22:36:38 #86
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74526018
We moeten over een week naar het CB (prikken...misschien) dus dan vraag ik het gelijk even! Als ze al over mag naar gewone melk dan lijkt me dat prima natuurlijk!
  zondag 8 november 2009 @ 22:37:59 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74526078
Dan zou ik het idd even afwachten tot daar. Goeie kans dat ze het zelf ter sprake brengen.
Dat was bij mij wel zo rond die tijd als ik het me goed herinner.
***
pi_74533204
Hmm, dat van dat nr.3 heb ik nooit gehoord.
Ik was van plan er gewoon naar over te stappen.
Ik merk nu wel al (hij is 9 maanden) dat ie niet meer heel veel melk wilt hebben.
Ongeveer 3 x 150 cc vindt ie wel genoeg.
pi_74533408
Ik ga het ook nog even bij het cb vragen, al duurt het nog een poosje voor we daar weer heen moeten. Tot die tijd geef ik denk ik gewoon nummertje 2..
pi_74538064
Tyler krijgt nog veel flessen. rond 8.00 200cc met pap, rond 12.00 (vanwege geen brood, al gaat dat wat beter nu) rond 15.30 100/150cc en dan nog rond 20.00 papfles van 200cc, de ene keer gaat die op, andere keer 100 of 150cc.
Pyjamapap weleens gehad, maar vind hij niet zo lekker. Appelpap wel en gewone, maar dan wel die van 6 maanden. (nog steeds met pepti junior.)
pi_74564638
@ Vicky, thx voor je antwoord.
  zondag 15 november 2009 @ 19:27:13 #92
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74723105
Aha, topic gevonden!

Een vraag: hoe laat je de 4e fles vervallen? Ik begreep dat de groentehap op een gegeven moment de fles van t einde van de middag gaat vervangen. Ik vroeg me af hoe je dat doet? En hoe ziet je dagschema er dan uit?
  zondag 15 november 2009 @ 19:36:35 #93
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74723409
Mikoxx, als het goed is gaan ze hem zelf laten vallen (dus minder drinken) wij hebben nog 2 weken yoghurt gegeven als vervanging voor die fles. Ze redde het net niet zonder. Toen was ze wel al 8 maanden en we zijn met 6 maanden begonnen met bijvoeding.

's ochtends papfles
10 uur fruit
12 uur brood + fles 180cc
15.00 soepstengel/cracotte met yoghurt
17.30 avondeten
18.30 fles 180 cc en naar bed (als ze slecht gegeten had een papfles ipv normaal)

We doen het nog zo behalve dan de yoghurt. Die krijgt ze nu na haar avondeten.
  zondag 15 november 2009 @ 19:59:00 #94
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74724215
Dank je Grasjes. En was dit schema dan wat jullie met 6 maanden gingen hanteren? En zijn er nog meer ervaringen? (vast wel )
  zondag 15 november 2009 @ 21:23:48 #95
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74728470
Met 6 maanden zijn we begonnen met groentehapjes 's middags. In het begin eten ze nog zo weinig dat dat hier geen fles kon vervangen. Ze zat met 6 maanden nog op 5 flessen trouwens. Een fles 's avonds laat. We hebben wel snel opgeschaald. Zodra ze van de groente echt wat at (deels rapley, deels fijn) zijn we 's ochtends een beetje fruit erbij gaan geven. Dit was met 7 maanden. Dus een maand na de start.

Edit: ik vond het ook erg lastig hoor. Op het cb kreeg ik commentaar over het aantal flessen en moest ik nog sneller opschalen met groente en fruit. De fles van 23.00 lieten we na 2 weken vallen en ze werd nog wel half wakker toen, maar viel vanzelf weer in slaap.
  maandag 16 november 2009 @ 16:35:26 #96
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74751608
Dat zei ons cb ook Grasjes, die vinden ook dat Joep nog veel melk krijgt... maar hallo, hij is net 6 maanden, wat verwachten ze! En inderdaad, ze geven het zelf wel aan wanneer de fles kan vervallen. Voorlopig krijgt ie nog 4 flessen
Niet mieten! Door gieten!
pi_74755448
Hier "moest" de fles van 15.30 eraf. Vervangen door diksap/thee/water. En een liga/soepstengel/rijstewafel erbij. Langzaam aan is dat gelukt.
pi_74756692
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:35 schreef seilram het volgende:
Dat zei ons cb ook Grasjes, die vinden ook dat Joep nog veel melk krijgt... maar hallo, hij is net 6 maanden, wat verwachten ze! En inderdaad, ze geven het zelf wel aan wanneer de fles kan vervallen. Voorlopig krijgt ie nog 4 flessen
bij ons werd juist benadrukt dat bijvoeding precies is wat het zegt: bijvoeding. dus voor erbij. niks flesjes schrappen voor bijvoeding als je pas net begint. en oh, wat vond ik uitdokteren wanneer selene nu wat wilde lastig. uiteindelijk heeft ze heel lang nog flesjes melk gehad.

whehe, ze krijgt nog 2 flesjes pap per dag. ik hoor het mezelf nog zeggen toen broertje klein was; "de mijne wordt niet zo'n papkind hoor!" maar uiteindelijk geeft ze het toch echt zelf aan, zelfs de cb arts zag er geen kwaad in en ik zie geen heil in dingen met eten afdwingen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74877981
Ik heb even een vraagje over dat voeden op verzoek. Driekus is dat gewend uit zijn borstvoedingstijd, dus ik voed gewoon wanneer ie honger heeft. Alleen...nou meldt ie zich te weinig en krijgt ie dus te weinig binnen. Hij zou 5 voedingen moeten krijgen en wil er maar 4. Meer in de fles doen is geen optie, hij drinkt het toch niet op en hij heeft al moeite met boeren, kan me niet voorstellen dat het beter wordt als we er nog meer in proberen te krijgen.
Schema was gisteren 6.30, 11.30, 16.00 en 20.30. Omdat ik toen al twijfelde over die 4 keer heb ik maar een klein flesje gegeven en vervolgens om 22.30 een volle fles. En daar slaapt ie dan op door tot kwart over zes. En nu ligt ie ook nog te slapen, dus dat wordt ook weer meer dan 4 uur. Totaal heeft ie gisteren dan 920 ml gehad bij bijna 5200 gram.

Heb nou ook maar even gebeld naar het cb, ben benieuwd waar zij mee komen. Hij is nog maar 7,5 weken dus daarom zou ie 5 voedingen moeten krijgen. Hoe oud gaan kindjes over naar 4 voedingen? Volgens ons pak van Nutrilon bij 6 kilo, maar in dit tempo van groeien zit ie daar over 2,5 week al aan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74878031
Tess is pas sinds 2 weken over op 4 flessen.
Daarvoor maakte ik haar altijd wakker, maar ik voedde niet op verzoek. Ik gaf op redelijk gezette tijden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74878052
ik zou het gewoon nog eventjes aanzien en gewoon 5 aan blijven bieden. kan best dat Driekus over een paar daagjes gewoon wel weer 5 flesjes drinkt. totaal 920 ml is toch gewoon nog best veel?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:18:13 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74878133
Mefke, je mag sowieso niet voorbij de liter, dus hij krijgt echt wel genoeg hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74878769
Nou wat ik van de mevrouw van het cb begreep was dat het wel genoeg was, maar te weinig verspreid over de dag. Had iets met suikerwaardes te maken en dat kan ik me wel voorstellen. Ik bedenk me net wel dat met minder in zijn fles (165 ml) het er ook om hing of ie 4 of 5 voedingen in 24 uur deed. Dan kwam ie bijvoorbeeld wel voor een nachtvoeding, maar dan dronk ie maar 40 of 60 cc.
Ik wacht effe af wat het cb gaat zeggen...lastig hoor zo. Hij groeit verder goed (600gram in 14 dagen) dus dat kan het probleem niet zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:45:15 #104
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74878885
Ik heb even een vraagje tussendoor. Maarten is nu 1 jaar, de flesvoeding is op, we hebben al een aantal dagen geprobeerd om ipv flesvoeding gewone melk te geven bij de boterham. Zijn moeders/vaders met oudere kindjes ook zo overgestapt? Hij drinkt de gewone melk wel aardig, ik warm het even wat op, zodat het net zo warm is als de flesvoeding die hij kreeg.
Wat zal ik doen? Gewoon maar de gewone melk aan blijven bieden en geen voeding meer halen of toch maar voor de zekerheid nog een pak halen?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74879589
Marie, ik kan je niet helpen...

Cb heeft gebeld, het heeft inderdaad met de suikerwaardes te maken. Nou maakt ze zich niet zo druk omdat ie voor de nacht nog wel een volle fles drinkt, maar we moeten proberen overdag wat meer te laten drinken. En dan is de oplossing die ik gisteren bedacht had (klein flesje halverwege de avond) een hele goede. Hij hoeft die 5de voeding geen volle fles te drinken en gaat vanzelf aangeven als ie dat wel wil. Proberen dus maar. En ik moet em nou wakker gaan maken anders halen we nooit die 5 voedingen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:17:23 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74879750
marie, in principe hoeft het niet meer.
geef je nutrilon? die hebben ook van de kleinere verpakkingen opvolgmelk. als je daar wat van inslaat, heb je zeker nog voeding voor als hij eens niet lekker is en echt alles weigert. vond ik iig wel een rustig idee.
(ik gaf trouwens friso, maar hij kreeg geen fles meer, behalve dus als hijecht heeel erg beroerd was.)

hoeveel fv kreeg hij de laatste tijd?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:43:10 #107
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74880441
Hij kreeg Bonbébé, en ik zag net dat we in de lade nog een paar 1 persoons zakjes van Nutrilon hebben liggen, dus dan bewaar ik die voor de zekerheid.

Hij krijgt 's morgens nog een papfles (kan ook van bord, dat doen we als we de tijd hebben om rustig te ontbijten, en als meneer niet zo'n honger heeft) en tussen de middag nog een flesje melk (hij weigert het om uit een (tuit)beker te drinken. Ander drinken mag juist niet in de fles, en melk alleen maar. Hoezo gebruiksaanwijzing?
Toen 'alles' nog flesvoeding was, was het 's morgens 180cc en 's middags 150cc.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74880475
Mefke, 7,5 week is wel erg jong voor 4 flessen inderdaad. Hier was het pas bij 4 maanden. Volgens mij wordt het eerder ook afgeraden ivm die suikerspiegel. Hopelijk werkt het met deze oplossing!

Marie, hier zijn we gewoon overgegaan. Wel flesje voor flesje ergens tussen de 11 en 12 maanden. Eerst de lunchfles vervangen door melk, daarna de pap aangemaakt met gewone melk, en vervolgens de avondfles door thee met gewone melk.
Ons jochie luste het verder prima. We gaven overdag gewoon koude melk. De pap natuurlijk warm, en bij de thee was het ook warm.
Ze hebben ongeveer 300cc nodig aan zuivelproducten (max 500), en daar zit je zo aan..

Er stond hier ook een poos zo'n fles/pakje groeimelk in de kast.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:50:03 #109
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74880626
Oh, nou dat is idd wel ongeveer hetzelfde als dat wij doen. We gaan gewoon vanaf morgen de pap 's morgens met gewone melk aanmaken en de lunch melk doen we dus al sinds een week zo en 's avonds krijgt hij een flink bord yoghurt (of vla met yoghurt, of wat dan ook, eergisteren was hij jarig en kreeg hij voor het eerst dubbelvla, choco/vanille). Dus die 300cc krijgt hij wel binnen aan zuivel!

Het zijn van die dingen waar je vooraf heel erg over aan het denken bent, hoe je dat aan gaat pakken, en eigenlijk gaat het wel vanzelf meestal
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74934135
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:43 schreef Marie79 het volgende:

Hij krijgt 's morgens nog een papfles (kan ook van bord, dat doen we als we de tijd hebben om rustig te ontbijten, en als meneer niet zo'n honger heeft) en tussen de middag nog een flesje melk (hij weigert het om uit een (tuit)beker te drinken. Ander drinken mag juist niet in de fles, en melk alleen maar. Hoezo gebruiksaanwijzing?
Toen 'alles' nog flesvoeding was, was het 's morgens 180cc en 's middags 150cc.
Guus drinkt ook vanalles uit een beker, maar zijn melk niet. Toch raar he.
Geef jij 's avonds ook nog wat?
pi_74971302
Hoeveel weken oud moest je baby ook alweer zijn om naar 6 voedingen te gaan?

Wij geven nu 7 voedingen van 90 cc water en 3 schepjes, maar er staat me iets bij dat we bij mijn zoon na 2 weken al op 6 voedingen zaten.

We voeden nu om 07:00, 10:00, 13:00, 16:00, 19:00, 22:00 en nacht als ze wakker wordt. Ze drinkt wel redelijk goed haar flessen, gemiddeld 80 tot 90 cc per keer.
pi_74974460
Nou, het ging 2 dagen perfect met die 5 voedingen, maar meneer smokkelde vandaag weer zoveel dat we eigenlijk op 4 voedingen uit komen. Dus nou tussendoor maar wakker gemaakt en gevoed. Ik was met em naar buiten en dan slaapt ie zo goed, wordt ie dus zelfs niet wakker voor eten...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74983589
Wat een lekker slaapkopje Mefke... Lijkt me ook lastig als je hem tussendoor wakker moet maken...

Willempje, geen idee. Iris is 3,5 maand en zit nog op 6 voedingen (waarvan anderhalve bv) en dat zit ze pas sinds begin deze maand (daarvoor had ze soms een dag van 6, maar verder 7 of 8).

Overigens drinkt ze op het moment ongeveer om 5.00 de borst en dan 3 uur later moppert ze alsof ze weer trek heeft, geef ik een fles en dan drinkt ze soms 100, maar vaak ook minder... Terwijl ik toch het idee heb dat er echt niet zoveel bv meer is... Kan het zijn dat ze gewoon niet zo'n ontbijter is net als haar papa...? Of bestaat dat nog niet bij babytjes?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_74983713
Ik zal het volgende week dan eens voorleggen aan het consultatiebureau als we daar weer heen gaan.

Vanochtend kwam mevrouw om 03:00 en om 06:00 terwijl ik in mijn hoofd had om om 07:00 op te staan en dan de fles te geven. Ben in iedergeval vroeg op het werk vandaag
pi_74984068
quote:
Op woensdag 25 november 2009 08:54 schreef willempjewever het volgende:
Ik zal het volgende week dan eens voorleggen aan het consultatiebureau als we daar weer heen gaan.

Vanochtend kwam mevrouw om 03:00 en om 06:00 terwijl ik in mijn hoofd had om om 07:00 op te staan en dan de fles te geven. Ben in iedergeval vroeg op het werk vandaag
Kun je lekker vroeg weer naar huis toch
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_74985937
Nijna, toen ik het nog combineerde was Driekus ook al snel aan het mopperen na de ochtendvoeding. Maar hier ging er dan drie uur laten echt een hele fles in. In jou geval lijkt het me toch dat het niet het gevolg is van weinig melk, misschien inderdaad net te weinig drinken omdat ze nog half slaapt ofzo?

Ik zat vandaag eens op ons pak nutrilon te kijken, maar daar staat met 6 kilo en meer dat ze maar 4 voedingen mogen van 200 cl. Kan je lachen want Driekus zat vorige week op 5200 en is met het huidige groeitempo over 3 weken 6 kilo. Maar dan is ie ook pas 11 weken en mag dus nog helemaal geen 4 voedingen. Ik ga dus volgende week maar met het cb overleggen. Deze week is er geen weeguur, bij ons zijn de intentingen voor MG op het cb.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74986980
Mefke, ja als je op het pak kijkt dan doet Driekus het dus eigenlijk best wel goed toch... drinkt hij ook echt 200ml die 4 keer?

Iris is hardstikke wakker als ik haar rond 8 uur de fles geef, ze wil gewoon niet. Overigens hield ze het tot 11 uur vol en heeft ze toen wel alles 150+5 gedronken...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75021805
He hallo,
Ik kom hier alvast even buurten en een vraagje stellen. Over een aantal weekjes is het de bedoeling dat wij ook zo'n kleine muppet in huis hebben en wij gaan haar voeden via de fles. Nou is mijn vraag even aan jullie ervaringsdeskundigen, hoeveel flessen moet je hebben? We hebben al zo'n starterspakket van avent gekocht en daar zitten geloof ik 4 flesjes in (2x 130 en 2x 260 ml) maar is dit genoeg of moet je er meer hebben of in andere maten nog of zo?
  donderdag 26 november 2009 @ 15:25:03 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75022024
Dit lijkt me ruim voldoende voor het begin.
Ik zou er ook niet meer kopen, want het kan zomaar zijn dat jullie meisje de aventfles niks vind en dat je op enig moment over gaat op de difrax bijvoorbeeld.
Het hoeft niet hoor, avent is prima, maar sommige kindjes drinken beter uit het ene type flesje dan uit een ander type.

Wat je nu hebt is prima. Je spoelt de flesje in principe toch na elke voeding om.

Later kan het prettig zijn om er bijv. nog een of 2 bij te hebben. Bijv. voor eentje mee naar de creche en eentje voor nood in de auto. (Ik heb er dus zoveel dat ik er echt over heb en dit dus kan doen. Heb flesjes gekregen van een vriendin wiens kind ze niet bliefte. )
***
pi_75022683
Aha, kijk dan laten we het voorlopig lekker hierbij. TNX!
pi_75022731
Na hoeveel weken moest je ook alweer nieuwe spenen in de flessen doen? Was dat na 3 maand?
pi_75023611
WIllempje, volgens mij moet je er gewoon op letten of de spenen niet kapot zijn... er staat me iets bij van een week of 6 (in elk geval las ik dat bij de fopspeen), maar als ze er nog prima uit zien lijkt me dat je ze best nog wat langer kan gebruiken...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75023784
ik heb toevallig net vandaag de spenen vervangen, dat was dan na 5 weken. Maar dat was ook omdat ik er nog had liggen en we ze niet zo heel lang meer kunnen gebruiken (ze zijn maar tot 3 maanden).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75023817
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:19 schreef Lijnloos het volgende:
He hallo,
Ik kom hier alvast even buurten en een vraagje stellen. Over een aantal weekjes is het de bedoeling dat wij ook zo'n kleine muppet in huis hebben en wij gaan haar voeden via de fles. Nou is mijn vraag even aan jullie ervaringsdeskundigen, hoeveel flessen moet je hebben? We hebben al zo'n starterspakket van avent gekocht en daar zitten geloof ik 4 flesjes in (2x 130 en 2x 260 ml) maar is dit genoeg of moet je er meer hebben of in andere maten nog of zo?
Ik ben ook begonnen met de startersset en daar doe ik nu nog mee! Prima dus.
Wij hadden ook de flessenwarmer gekocht en daar zat nog een groot flesje bij, dus nog 1 extra.
pi_75045579
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:12 schreef Nijna het volgende:
WIllempje, volgens mij moet je er gewoon op letten of de spenen niet kapot zijn... er staat me iets bij van een week of 6 (in elk geval las ik dat bij de fopspeen), maar als ze er nog prima uit zien lijkt me dat je ze best nog wat langer kan gebruiken...
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:17 schreef mefke79 het volgende:
ik heb toevallig net vandaag de spenen vervangen, dat was dan na 5 weken. Maar dat was ook omdat ik er nog had liggen en we ze niet zo heel lang meer kunnen gebruiken (ze zijn maar tot 3 maanden).
ik heb ook nog wat spenen liggen en deze zijn inderdaad tot 3 maand, ik vervang ze wel na 6 weken, dan gebruik ik ze allemaal 6 weken tot de 3 maanden voorbij zijn en ik een grotere maat kan nemen. Bedankt.
pi_75048636
Leander heeft een 3 standen speen op de fles en die vervangen we eigenlijk niet. Is nog goed dus waarom vervangen dan eigenlijk?
En speentje om op te zuigen heeft ie nog steeds die tot 3 maand. Hij wil die andere niet. Hij moet er van kokhalzen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75054798
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:14 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander heeft een 3 standen speen op de fles en die vervangen we eigenlijk niet. Is nog goed dus waarom vervangen dan eigenlijk?
vanwege de hygiene moet je regelmatig vervangen, maar misschien valt het mee. Ik doe het maar gewoon, wil ook geen risico lopen met zo'n kleintje en zo duur zijn die spenen niet (2 tot 3 euro per stuk meen ik).

de kraamhulp vertelde mij dat 2 jaar geleden, dit jaar heb ik er niet met de kraamhulp over gesproken, dus misschien zijn de aanbevelingen versoepelt.

Je moet trouwens ook de fopspeen geregeld vervangen, ken helaas genoeg voorbeelden van kids op de kinderopvang met schimmel in de speen
pi_75055246
brrrr ieuw
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 29 november 2009 @ 19:07:29 #129
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_75117392
Even een corsspost

Even een vraagje.

Jesse is nu ruim 5 maanden en krijgt om 180cc per fles. sinds kort geven we hem ook rond 5u een half (klein) potje met 1 groente.

Sinds eergister wil hij zijn flessen niet meer leegdrinken en begint te huilen. Nou waren zijn flessen altijd al een drama maar nu is de fles van 18:00 echt een ramp.

Zou dit te maken kunnen hebben met een verandering van eten? Dat hij bijv om 6u gewoon zijn hapje wil en dan om 9u zijn laatste fles en dan naar bed voor nacht? Hij krijgt nu om 22 ook nog een fles

Even op een rij:

7u: 180cc
11u 180cc
14u 180cc
17u klein hapje
18u 180cc
22u 180cc
Boef!
  zondag 29 november 2009 @ 19:50:07 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75119027
Lijkt mij wel dat dat hapje ermee te maken heeft...
Vergeet niet dat die maagjes heel klein zijn, dus alles wat erin gaat vult...
Je zou dan volgens mij dat hapje mss wat later kunnen geven en wat meer en dat je dan 1 fles laat vallen.

Bespreek het eens op het cb zou ik zeggen.
***
pi_75119170
bij selene was het ook enorm vogelen wanneer dat hapje nou prettig was hoor. kan even duren soms.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_75119284
wij zijn overgegaan op 4 flessen en 2 hapjes, ook omdat Tess aan het rotzooien was met d'r flessen en omdat we haar steeds voor de laatste fles wakker moesten maken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 29 november 2009 @ 19:58:19 #133
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75119395
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:07 schreef TheFrankey het volgende:
Even een corsspost

Even een vraagje.

Jesse is nu ruim 5 maanden en krijgt om 180cc per fles. sinds kort geven we hem ook rond 5u een half (klein) potje met 1 groente.

Sinds eergister wil hij zijn flessen niet meer leegdrinken en begint te huilen. Nou waren zijn flessen altijd al een drama maar nu is de fles van 18:00 echt een ramp.

Zou dit te maken kunnen hebben met een verandering van eten? Dat hij bijv om 6u gewoon zijn hapje wil en dan om 9u zijn laatste fles en dan naar bed voor nacht? Hij krijgt nu om 22 ook nog een fles

Even op een rij:

7u: 180cc
11u 180cc
14u 180cc
17u klein hapje
18u 180cc
22u 180cc
Zijn t geen krampjes? Onze mannen hadden daar ook last van en wij hebben nu besloten echt te wachten tot 6 mnd.

Wij zitten trouwens ook op vier flessen. Om de vier uur.
  zondag 29 november 2009 @ 20:26:55 #134
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_75120627
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:58 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Zijn t geen krampjes? Onze mannen hadden daar ook last van en wij hebben nu besloten echt te wachten tot 6 mnd.

Wij zitten trouwens ook op vier flessen. Om de vier uur.
hij heeft wel veel last van krampjes gehad maar hij huilt alleen als je de fles probeert te geven. Als je die weghaalt is hij weer blij
Boef!
pi_75121380
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:58 schreef mikoxx het volgende:
Zijn t geen krampjes? Onze mannen hadden daar ook last van en wij hebben nu besloten echt te wachten tot 6 mnd.
fruithap geven wij met 4 maanden, groentehap met 6 maanden, werkte perfect. Wij gaven de hapjes 2 uur voor de flesvoeding, wellicht is 1 uur een beetje snel en is de maag nog te vol.
  zondag 29 november 2009 @ 21:36:47 #136
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75124661
quote:
Op zondag 29 november 2009 20:40 schreef willempjewever het volgende:

[..]

fruithap geven wij met 4 maanden, groentehap met 6 maanden, werkte perfect. Wij gaven de hapjes 2 uur voor de flesvoeding, wellicht is 1 uur een beetje snel en is de maag nog te vol.
4 maanden?
Is dat niet wat vroeg?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 21:46:36 #137
5428 crew  miss_sly
pi_75125245
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

4 maanden?
Is dat niet wat vroeg?
Senna is nu ruim 4 maanden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik haar al bijvoeding in wat voor vorm ga geven
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75125680
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:46 schreef miss_sly het volgende:
Senna is nu ruim 4 maanden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik haar al bijvoeding in wat voor vorm ga geven
Hoe sneller ze brood eten hoe beter

Maar 4 maanden is toch standaard? Dat zie ik ook op veel internetsites staan. 1e Keer fruithap geven is trouwens erg vermakelijk, als ik de foto's weer terugzie moet ik weer lachen, wat een vies gezicht trok mijn zoon toen De eerste dagen / weken gaat er trouwens niet al te veel hapjes in hoor, het begint echt met 2 theelepeltjes en dan heeft hij/zij al genoeg.

En nu eet mijn zoon fruit bij het leven (hij is nu 2), vanochtend 1 appel, 1 banaan, 1 kiwi en een paar partjes mandarijn (meestal krijgt hij maar 1 stuk, dit is wel erg veel)
  zondag 29 november 2009 @ 22:05:04 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75126214
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:55 schreef willempjewever het volgende:
Maar 4 maanden is toch standaard?
Bij mijn weten (en ook advies CB) is het 6 maanden. Eerder zijn de darmpjes nog niet voldoende gerijpt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75134460
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:05 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bij mijn weten (en ook advies CB) is het 6 maanden. Eerder zijn de darmpjes nog niet voldoende gerijpt.
Hier zei het cb dat Leander ook al wel mocht Maar dat is misschien ook omdat ie al aan zijn top zit qau flessen en nog honger heeft
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 30 november 2009 @ 09:17:42 #141
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_75134737
We hebben het schema aangepast. Hij is toch al uit zijn hum omdat mijn vriendin gister van de laatste 2 treden met hem viel. (geen schade, wel geschrokken)

7u : 200 cc
11u : 200 cc
15: 200 cc
17:30 potje groentehap
19:30 200 cc + pap

We halen er dus 1 fles tussenuit om 22:00 en hopen dat hij evengoed de nacht doortrekt.
Boef!
pi_75135112
Ik hoop dat het schema gaat werken Frankey!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75135173
Leander heeft nu 2 verschillende
Of:
04:00 -180/6
10:00 - 210/7
15:00 - 210/7
17:00 - Fruit of groente
20:30/21:00 210 met pap!

Of:
07:00- 210/7
12:00 - 210/7
17:00 - 210/7
20:00 - Groente of fruit (maar net zo goed niet. Ligt eraan of ie honger heeft)
21:30 - 210 met pap!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75135333
Hier gaf de CB-telefoon al aan dat we met 3,5 maand konden bijvoeden tegen de honger. Alsof ze zo jong genoeg binnen krijgen om er een hele fles mee te kunnen vervangen (hij wilde 6 flessen a 200cc).
Nutrilonlijn gaf me fijnere tips

Nicole, wij hadden jullie 2e schema, maar dan 4x210/7 Forte, met 7 schepjes nutriton. En 18.00 rijstebloempap (90cc water, 2a3 schepjes voeding en rijstebloem). Daarop kon hij net de dag door.
totdat we bij 5,5 maand zijn gaan begonnen met groente.
pi_75135371
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier gaf de CB-telefoon al aan dat we met 3,5 maand konden bijvoeden tegen de honger. Alsof ze zo jong genoeg binnen krijgen om er een hele fles mee te kunnen vervangen (hij wilde 6 flessen a 200cc).
Nutrilonlijn gaf me fijnere tips

Nicole, wij hadden jullie 2e schema, maar dan 4x210/7 Forte, met 7 schepjes nutriton. En 18.00 rijstebloempap (90cc water, 2a3 schepjes voeding en rijstebloem). Daarop kon hij net de dag door.
totdat we bij 5,5 maand zijn gaan begonnen met groente.
Ja rijstebloem hebben we geprobeert maar daar gaat ie zo van spugen. Dus daar zijn we maar weer mee gestopt. Hij heeft idd ook door elke fles nutriton. Ach soms krijgt ie wel hapje soms niet. Ligt er net aan of ie honger heeft.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75135616
quote:
Op maandag 30 november 2009 09:44 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander heeft nu 2 verschillende
Of:
04:00 -180/6
10:00 - 210/7
15:00 - 210/7
17:00 - Fruit of groente
20:30/21:00 210 met pap!

Of:
07:00- 210/7
12:00 - 210/7
17:00 - 210/7
20:00 - Groente of fruit (maar net zo goed niet. Ligt eraan of ie honger heeft)
21:30 - 210 met pap!
Ik zou voor optie 2 gaan
pi_75135676
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:05 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik zou voor optie 2 gaan
Haha ja dat willen wij ook wel. Maar als hij niet wil
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 30 november 2009 @ 18:36:29 #148
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75152861
Weet iemand hier wat het nut is van een papfles 's morgens? Wij geven 's avonds een papfles, voor de nacht, maar 's morgens ...??? We geven 's avonds trouwens nutrix, weet eigenlijk niet zeker of dat 'pap' is?
pi_75153257
Het nut, een vollere maag denk ik.
Tyler krijgt nu 's morgens een papfles 's middags vaak melk en droog brood, al dan niet toegestopt door Kim. En 's avonds weer papfles.
  maandag 30 november 2009 @ 19:19:45 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75155007
Nutrix is toch rijstebloem? Dat is idd de eerste pap die je je kindje kan geven. Lichtverteerbaar maar blijft toch wat langer in het maagje en het is ook wat zwaarder zodat het buikje aan wat meer volume gaat wennen.
Dat is wat ik me er zo een beetje bij voor stel.
***
  maandag 30 november 2009 @ 20:27:13 #151
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75158485
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:19 schreef Brighteyes het volgende:
Nutrix is toch rijstebloem? Dat is idd de eerste pap die je je kindje kan geven. Lichtverteerbaar maar blijft toch wat langer in het maagje en het is ook wat zwaarder zodat het buikje aan wat meer volume gaat wennen.
Dat is wat ik me er zo een beetje bij voor stel.
en het geeft langer een verzadigd gevoel, waardoor kindjes beter (zouden moeten) gaan doorslapen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 30 november 2009 @ 20:50:04 #152
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75159538
Ja, dat van het verzadigde gevoel ken ik (al is dat doorslapen hier nog niet altijd het gevolg trouwens ). Geef je dan vanaf 6 mnd iets anders? Of is het dan nog steeds nutrix? Ik zag in de winkel nl een keur aan papjes enzo staan, dat ik echt geen idee heb nu Hebben jullie ervaring?
Morgen moeten we naar t cb, zal daar ook eens vragen.
pi_75171801
Je hebt idd rijstebloem. Die zijn er in 2 smaken geloof ik. Maar je hebt ook avondpap. Das vanaf 6 maand. Dan doe je alleen water opwarmen en dan dat spul erbij. Dus is geen spul om door je fles heen te doen zeg maar!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75171859
Leander krijgt 's avonds deze

En straks kan ie ook deze voor de ochtend eventueel
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:38:52 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75171975
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:27 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

en het geeft langer een verzadigd gevoel, waardoor kindjes beter (zouden moeten) gaan doorslapen.
Ja, maar ze vroeg naar hoe het zat met de ochtendfles en daar heeft dat doorslapen dan weer niks mee te maken toch?

Volgens mij mag je na 6 maanden met Bambix Fijne Granen aan de slag Mikoxx.
Zie deze website, daar staan de pakken voor 6, 8 en 12 maanden op.
Dit zijn gewoon de meest neutrale 'pappen' voor je kindje zonder gekke fratsen of smaken.

Ik heb zelf de 12 nooit gebruikt, toen ben ik over gegaan op Brinta.

Hier een ventje dat ipv langer gaat slapen steeds weer wat korter gaat slapen.
Hij sliep 'altijd' netjes tot 6 uur, half 7 maar de laatste dagen was het ineens 5 uur, half 6 en vannacht begon hij om kwart over 4 al te morrelen.
We gaan vanavond maar een slokje meer geven in de late fles, blijkbaar is het gewoon niet genoeg.
En hij laat overdag bij de ochtendfles meestal wat staan, dus een slokje extra op een ander moment moet kunnen.
***
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:39:47 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75171983
Ow. MeNicole laat dus de smaakjesversies zien, maar die heb ik nooit gebruikt.
Ook geen speciale avondpap, dat kan prima met de rijstebloem wmb.
Al die extra smaakjes en dingen is gewoon marketing-troep in mijn ogen.
***
pi_75172085
Ja ik kon van die onderste niet zo snel een gewone vinden.

Tis wel stom dat ze hier in de supermarkt weinig van dat soort dingen verkopen. Moet daarvoor altijd naar een drogist.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75172361
Wij hadden voor Mirte altijd de gewone 6 mnd pap zonder smaakjes. Ze heeft op een gegeven moment de "eerste muesli" variant gehad, die vond ze ook lekker.

Iris die drink de fles zoooo onrustig. Vanmorgen: slok slok slok, woel trek trappel woel, speen eruit, brullen, speen erin, slok slok slok, woelt brul trek trappel brul .
Ik ga maar eens kijken of een speen met meer gaatjes misschien werkt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75172474
We zijn met Guus ook begonnen met pap rond 4 maanden. Maar sinds een paar weken is het 's morgens een drama om dat naar binnen te krijgen, waarom weten we ook niet. Dus hij krijgt sinds die tijd gewoon een boterham en een fles 150/5. 's Avonds krijgt ie geen papfles meer, maar een gewone van 150/5.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:18:37 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75172565
Sasha wilde het ook een tijdje niet Koningin en dan kreeg hij ook gewoon een boterham.
Nu wil hij het gelukkig weer wel, want ik vind het zo gezellig, lekker met de papfles in bed. Kunnen we nog even lekker blijven liggen.
***
pi_75174260
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:18 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha wilde het ook een tijdje niet Koningin en dan kreeg hij ook gewoon een boterham.
Nu wil hij het gelukkig weer wel, want ik vind het zo gezellig, lekker met de papfles in bed. Kunnen we nog even lekker blijven liggen.
Maar wat doe je precies dan in die fles voor pap?
Want Guus kreeg de pap uit een bordje. Gewoon de bambix pap vanaf 6, 8 of 12 maanden, maar dan minder hoeveelheid? Zo'n papfles klinkt wel gezellig in bed ja.
  dinsdag 1 december 2009 @ 10:30:57 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75174299
Gewoon zorgen dat het nog wat vloeibaar is, en op een gegeven moment hebben we voor Sasha het gat van de 1-2-3 speen gewoon flink groter gemaakt zodat hij lekker door kan lurken want het moet nog wel een beetje body hebben.
***
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:06:27 #163
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75175229
Dank voor jullie tips!

Papjes met allerlei smaakjes (en dus toevoegingen) ben ik ook niet zo voor. We gebruiken ook de gewone nutrix (die is er nl ook in vanillesmaak). Vandaag maar eens overleggen bij het cb. Volgens mij is het wel honger, want gisteravond heeft Max om 11u nog een (extra) fles gehad en toen was t wel oké. Irritant. Nutrix gaat hier ook met veel schoppen, trekken, duwen, slokje etc etc. Zelfs op standje 3. Ze worden er ook niet heel blij van, al gaat de fles uiteindelijk wel leeg. Gat erbij in dus?
pi_75175615
Driekus is de laatste dagen aan het rotzooien met drinken. Hij komt ineens weer veel vroeger 's ochtends (ipv half zeven/zeven uur is het nu weer kwart over vijf) en drinkt dan zijn fles niet echt leeg. Sowieso doet ie ineens veel langer over alle flessen, hij heeft gewoon geen zin, kijkt liever rond of valt halverwege in slaap. Op zich zou het een idee zijn om een klein beetje extra poeder in zijn laatste fles te doen, maar ja, die dronk ie gisteren alleen met hangen en wurgen leeg. Dus vanavond maar eens die laatste fles wat vroeger en dan kijken wat er gebeurt. Tis nou toch al schema
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:21:51 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75175731
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:06 schreef mikoxx het volgende:
Dank voor jullie tips!

Papjes met allerlei smaakjes (en dus toevoegingen) ben ik ook niet zo voor. We gebruiken ook de gewone nutrix (die is er nl ook in vanillesmaak). Vandaag maar eens overleggen bij het cb. Volgens mij is het wel honger, want gisteravond heeft Max om 11u nog een (extra) fles gehad en toen was t wel oké. Irritant. Nutrix gaat hier ook met veel schoppen, trekken, duwen, slokje etc etc. Zelfs op standje 3. Ze worden er ook niet heel blij van, al gaat de fles uiteindelijk wel leeg. Gat erbij in dus?
Je kan het allicht proberen.
***
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:22:58 #166
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75175771
Mefke, een schepje extra poeder werd ons afgeraden. Wij zijn op een gegeven moment (zo rond 4 mnd) nutrix aan de laatste fles gaan toevoegen. Eerst 1 schepje, later een beetje meer, en dat ging toen erg goed! Wij hebben ook een periode gehad dat de flessen niet leeg gingen en het slapen minder goed, en dat hebben we nog steeds wel eens, maar dan gaven/geven wij gewoon een extra fles (desnoods midden in de nacht, want dan slapen ze daarna wel!), en ze lieten overdag toch staan, dus teveel krijgen ze dan zeker niet.
pi_75176832
mikoxx, een heel schepje durf ik niet eens, is vast goed voor krampjes. Hij is zo hard gegroeid de laatste dagen, wie weet heeft het daar gewoon mee te maken. Volgende week weer naar het bureau en dan ook naar de arts als het goed is en dan overleg ik daar wel mee. Tot die tijd rommelen we wel wat aan. En geen tv aan als ik de avondvoeding geef, want gisteren was die zoooo interessant dat meneer haast zijn hoofd verdraaide om het te zien.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75176847
Leander heeft tijden gehad dat ie wel teveel kreeg. Hij had Forte voeding met nutriton en nog had ie niet genoeg. Cb zei toen dat ze dan beter iets meer kunnen krijgen dan dat je met 3 maand al met bijvoeding moet beginnen. Dus hij heeft een tijdje 200cc meer gehad dan de liter. Nu krijgt ie dan wel zo af en toe iets erbij!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75179128
Hi,
Het volgende:
Isa is nu 14 wkn en is 4 wkn te vroeg geboren en heeft eerste week in zh doorgebracht. Vanaf begin is het flesvoeding aan het drinken en het drinken gaat eigenlijk met ups en down.. maar vnl downs

De eerste weken (4-5 wkn oud) dronk ze zonder probleem 900 ml (toen was ze nog geen 4 kg!)
Maar dat ging wel altijd rommelig... veel drink momenten (8-9 op een dag) mar omdat ze zo weinig woog tijdens geboorte (2100) werd dat onder de noemer inhalen geschaard.. ze drinkt gewoon de nutrilon standaard (in het begin t/m week 10 Omneo)

De laatste 2 wkn is echte de klad erin geschoten... ze drinkt nog maar 500-600 ml per dag in 5-6 keer echter om die 100ml per keer er in te krijgen ben je wel 1 uur bezig en ben je het 3-4 keer aan het bijverwarmen.. na 25% van de fles stopt ze met drinken, gaat draaien met haar hoofd en wurmt de fles eruit met haar tong... ze slaat ook af en toe de fles weg met haar handjes... Dan wil ze dus echt net meer dus leg/zet je haar even weg en probeer je het na 15-30 min nog een keer.

Maar na de eerste keer heeft ze dus maar 25% op.. ze hoeft heus niet elk flesje leeg te hebben maar dit is te weinig..dus ga je het nog een keer proberen/aanbieden ...en voor dat je het weet ben je dus een uur bezig en heeft ze maar krap 100 op. Een fase is het net want het duurt nu al ruim 2,5 week. En daarvoor hadden we hetzelfde gedrag (wegduwen van de fles) alleen toen kwam het minder vaak voor en was het minder heftig.

Ze zit nog niet onder de kritische grens van < 500 ml op een dag maar het schurkt er wel tegen en als we niet zo ons best doen met aanbieden dan weet ik zeker dat ze onder die grens valt)

Iemand ervarng hier mee? Ik heb inmiddels wel iets gehoord over pre-logopedie, iemand daar eravringen mee??
pi_75179945
Dat is wel een bekend iets voor rond de 3 maanden. Dan worden ze door vanalles afgeleid.

Mijn jochie had veel honger, maar ging rond die tijd ook meer om zich heen kijken tijdens de fles. En lichamelijk ook onrustiger. Misschien bij jullie ook gewoon de leeftijd?
De meest voorkomende tip is, om even rustig ergens te gaan zitten, zonder afleiding. Op je slaapkamer, gordijnen beetje dicht (schemer), geen tv/radio of lichten aan. En er rustig voor gaan zitten.
pi_75180720
Deepfreeze, maar Driekus is pas 9 weken...oke, hij was wel 11 dagen te laat, dus op de oeiikgroeimanier is ie 10,5 week, maar toch...Nieuwsgierig is ie inderdaad wel, hij moet alles in de gaten houden. Hij slaapt al sinds de vorige voeding, doet ie normaal niet zo snel overdag, dus misschien zit er ook gewoon iets niet lekker. Ik zal straks eens rustig op zijn kamer gaan zitten, daar is weinig afleiding.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 13:52:02 #172
5428 crew  miss_sly
pi_75180819
tinny, Senna krijgt danwel bv, maar als er bij haar een boertje dwarszit, vertoont ze hetzelfde gedrag. Dan hou ik haar even overeind, laat haar eenboertje doen en dan wil ze graag verder drinken. Doe ik dat niet, dan is het einde drinken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75180863
mefke, ik reageerde eigenlijk op tinny..
Maar elk kindje doet dat op zijn eigen tijd. Ik dacht dat 3 maanden zo'n beetje gemiddeld was. Bij jullie blijkbaar wat eerder, Isa wat later.. Het blijven baby's geen roboten
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:54:35 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75180897
Heb je al andere flesjes of grotere spenen geprobeerd? Meer gaatjes bijvoorbeeld? Dat ze wat makkelijker door kan drinken?
Wat zeggen ze ervan bij het consultatie-bureau? Of bij de kinderarts als je daar nog zit met de controles?
***
pi_75180921
Tinny, heb je al eens een grotere speen (groter gaatje of meer gaatjes) geprobeerd? Oh spuit 11, scherm stond al even open.
De grotere speen lijkt hier wel wat te helpen, ze dronk het flesje net makkelijker en minder onrustig.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75181803
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je al andere flesjes of grotere spenen geprobeerd? Meer gaatjes bijvoorbeeld? Dat ze wat makkelijker door kan drinken?
Wat zeggen ze ervan bij het consultatie-bureau? Of bij de kinderarts als je daar nog zit met de controles?
we hebben een 3 standspeen van dodi dus die is al voor de iets minder zuigkrachtige onder ons en ook op stand 3 vertoont ze het gedrag... het gaat dan ook eigenlijk wat te snel dus vaak 2...
maar bedankt voor het meedenken
pi_75186346
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:02 schreef tinny het volgende:
De laatste 2 wkn is echte de klad erin geschoten... ze drinkt nog maar 500-600 ml per dag in 5-6 keer echter om die 100ml per keer er in te krijgen ben je wel 1 uur bezig en ben je het 3-4 keer aan het bijverwarmen..
Wij gaan er wat anders mee om (maar hebben niet een baby die te vroeg geboren is):
Meer dan 20 minuten doe ik het niet. Fles niet op? Pech gehad? Koud? Moet je maar sneller drinken. Een beetje zoals miss_sly dus. Koude melk gaat er hier trouwens ook wel in.

Als mijn dochter een keer niet snel genoeg drinkt probeer ik een boer en andres stop ik gewoon en komt de volgende voeding er wel meer in. Kan soms dan wat eerder zijn, maar dat is niet erg.

Heb trouwens nooit over een kritische grens van 500 ml gehoord, maar zelf houden we ook niet echt goed bij hoeveel er gedronken wordt. Ga wel op mijn gevoel af en dan zit het goed. En als ze te weinig groeit komt dat vanzelf wel boven tafel bij het wegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door willempjewever op 01-12-2009 16:39:07 ]
pi_75187013
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:32 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Wij gaan er wat anders mee om (maar hebben niet een baby die te vroeg geboren is):
Meer dan 20 minuten doe ik het niet. Fles niet op? Pech gehad? Koud? Moet je maar sneller drinken. Een beetje zoals miss_sly dus. Koude melk gaat er hier trouwens ook wel in.

Als mijn dochter een keer niet snel genoeg drinkt probeer ik een boer en andres stop ik gewoon en komt de volgende voeding er wel meer in. Kan soms dan wat eerder zijn, maar dat is niet erg.

dat hebben we ook eens geprobeerd maar dan begint het na 1,5/2 uur te brullen met als rede honger en dan zit je dus in no-time op 12 flessen op een dag. Misschien dat we dat wat langer als 1 dag moeten volhouden maar dat is nogal slopend
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:00:17 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75187464
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:49 schreef tinny het volgende:

[..]

dat hebben we ook eens geprobeerd maar dan begint het na 1,5/2 uur te brullen met als rede honger en dan zit je dus in no-time op 12 flessen op een dag. Misschien dat we dat wat langer als 1 dag moeten volhouden maar dat is nogal slopend
Dit wat je nu doet blijkbaar ook, anders zou je geen hulp vragen.
Ok, ik zou het hierbij niet zo stellig durven zeggen als bij het slapen, maar weet je nog dat uiteindelijk doorzetten toch echt werkte?

Maar goed, zo met drinken en een klein kindje durf ik het echt niet goed te zeggen.
Heb je het al nagevraagd bij de kinderarts?
***
  Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 17:53:02 #180
5428 crew  miss_sly
pi_75189431
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:32 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Wij gaan er wat anders mee om (maar hebben niet een baby die te vroeg geboren is):
Meer dan 20 minuten doe ik het niet. Fles niet op? Pech gehad? Koud? Moet je maar sneller drinken. Een beetje zoals miss_sly dus. Koude melk gaat er hier trouwens ook wel in.

Als mijn dochter een keer niet snel genoeg drinkt probeer ik een boer en andres stop ik gewoon en komt de volgende voeding er wel meer in. Kan soms dan wat eerder zijn, maar dat is niet erg.

Heb trouwens nooit over een kritische grens van 500 ml gehoord, maar zelf houden we ook niet echt goed bij hoeveel er gedronken wordt. Ga wel op mijn gevoel af en dan zit het goed. En als ze te weinig groeit komt dat vanzelf wel boven tafel bij het wegen.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, hoor, want Senna krijgt bv volledig op verzoek en ik bepaal nooit dat ze niet meer verder mag drinken!!
Als ik haar geen boertje laat doen als ze zo doet, dan wil ze zelf niet meer drinken, dat bedoel ik met einde drinken. Ze krijgt bij mij altijd en zo lang en zo vaak als ze wil drinken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:34:25 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75190650
Tinny, is er al eens gekeken naar KMA? en dus een voeding als friso allergycare/nutramigen/pepti te proberen?
En dan niet gelijk miepen over de reflux en daaarom die dikekre voeding.
Johannesbroodpitmeel kun je er ook los bij doen alleen 2 minuten etxra werk ( pak pakken schepejs eruit haken pak terug zetten )

Dochterlief hier had ook enorme reflux en dronk ook steeds midner, naats het excessieve spugen.
Andere en ditmaal hypoallergene voeding deed een hoop hier.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:36:51 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75190754
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:32 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Wij gaan er wat anders mee om (maar hebben niet een baby die te vroeg geboren is):
Meer dan 20 minuten doe ik het niet. Fles niet op? Pech gehad? Koud? Moet je maar sneller drinken. Een beetje zoals miss_sly dus. Koude melk gaat er hier trouwens ook wel in.

Als mijn dochter een keer niet snel genoeg drinkt probeer ik een boer en andres stop ik gewoon en komt de volgende voeding er wel meer in. Kan soms dan wat eerder zijn, maar dat is niet erg.

Heb trouwens nooit over een kritische grens van 500 ml gehoord, maar zelf houden we ook niet echt goed bij hoeveel er gedronken wordt. Ga wel op mijn gevoel af en dan zit het goed. En als ze te weinig groeit komt dat vanzelf wel boven tafel bij het wegen.
Het minium wat een kleintje moet drinken die nog volledig afhankelijk is van KV is 450 cc.
Notebene, eens een minder dagje kan geen kwaad, maar als je dag in dag uit een week lang net op dit niveau zit of eronder dan komt je kindje tekort.


Met BV zit het anders weet niet precies de ins en outs allemaal van BV buiten dat de samenstelling anders is en beter is maar ook bij langdurig te weinig BV moet je opletten uiteraard.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75192147
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:53 schreef miss_sly het volgende:
Ze krijgt bij mij altijd en zo lang en zo vaak als ze wil drinken!
ok, bij borstvoeding zit het anders, dat weet ik niet omdat mijjn vrouw voor flesvoeding gekozen heeft.

Maar als vader van 2 kindeen lukt het mij echt niet om meer dan 20 minuten met de fles voor de baby bezig te zijn, helemaal als ik alleen thuis ben. Dan krijgt zoonlief naar zijn idee wat weinig aandacht en gaat aandacht trekken door stoute dingen te doen en een fles geven en ondertussen een zoon van 2 die in de kast gaat klimmen of de katten gaat opjagen is ook niet alles

Maar inderdaad even navragen op consultatiebureau. Ik zou zeggen gewoon volhouden en dan drinkt ze straks wel goed, maar ik kan prima een baby een uur laten huilen en dat zou mijn vrouw niet kunnen omdat ze het zielig vind omdat ze zo klein zijn.
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:38:47 #184
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75193330
Ik kreeg destijds t advies om een half uur per voeding aan te houden qua tijd (bij volledig bv) en dat ging prima. BV gaat sowieso altijd meer op verzoek dan FV, al is bij BV ook gerust regelmaat en een soort van schema aan te leren. Dat moesten wij wel, omdat het anders helemaal niet te doen was om 2 kindjes volledig bv te geven. Uiteindelijk ben ik na 2mnd gestopt met bv, maar meer omdat ik het zelf niet meer trok. De jongens deden het er prima op en zaten na 3 wkn op voedingen om de vier uur.

En een uur laten huilen, no way, dat komt hier echt niet voor. 10 min is echt de max bij ons en dat vind ik vaak al erg lang duren. Maar goed, da's voor iedereen ook verschillend (waar je limiet ligt bedoel ik dan)
  dinsdag 1 december 2009 @ 20:26:15 #185
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_75195474
hoeveel rijstebloem doen jullie in een 200cc fles? Wij doen 3 maatschepjes van nutrilon
Boef!
pi_75195816
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:26 schreef TheFrankey het volgende:
hoeveel rijstebloem doen jullie in een 200cc fles? Wij doen 3 maatschepjes van nutrilon
3 goede volle desertlepeltjes gaan er hier in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75202747
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:34 schreef _evenstar_ het volgende:
Tinny, is er al eens gekeken naar KMA?
ze is toch voor 2 weken geleden bijna 2 wekelijks (van week 1 t/m week 12) onder controle geweest bij een KA ivm de complicaties tijdens geboorte ... die heeft nooit geen woord gerept over kma. Ik neem aan dat hij dat ook wel top of mind had... en ik denk het zelf ook niet... ze spuugt niet heftig, geen uitslag of eczeem, ze heeft ooit 900 ml op een dag (meerdere dgn in deweek) gedronken... kma is dan wel het laatste waar ik aan denk
  woensdag 2 december 2009 @ 09:21:19 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75202874
als ze honger hebben kan alles, Arwen dronk ook die troep die slecht voor haar was.
Probleem is dat bij veel artsen teveel kijken naar de standaard klachten bij KMA, arwen had bij koemelk alleen de reflux. ze sliep evrders goed huilde nooit.

Imho het proberen waard vind ik, je kan ook zelf eenn pot halen bij de apotheek
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 2 december 2009 @ 10:36:07 #189
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75204524
Wij zijn gister bij t cb geweest en we hebben t uitgebreid gehad over hapjes ed. Nu vraag ik me nog een ding af: ik begreep dat je groente het beste voor de fles van 16u kan geven, dan laten ze op den duur waarschijnlijk die fles staan. Ondertussen een beetje schuiven qua tijd zodat we op 17u voor de warme hap komen, dan om 19u de laatste fles en naar bed.
Ons schema is nu 8 - 12 - 16 -20 u In de laatste fles krijgen ze nutrix. Geef je dan straks na de warme hap nog steeds nutrix of vervalt dat en wordt dat een gewone fles?

Tinny, mss is het een fase en gaat het vanzelf beter? Hoe lang duurt dit grapje al?
  woensdag 2 december 2009 @ 10:37:02 #190
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75204545
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:26 schreef TheFrankey het volgende:
hoeveel rijstebloem doen jullie in een 200cc fles? Wij doen 3 maatschepjes van nutrilon
hier sinds kort 4 nutrilon schepjes op 210/7
pi_75204566
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:36 schreef mikoxx het volgende:
Wij zijn gister bij t cb geweest en we hebben t uitgebreid gehad over hapjes ed. Nu vraag ik me nog een ding af: ik begreep dat je groente het beste voor de fles van 16u kan geven, dan laten ze op den duur waarschijnlijk die fles staan. Ondertussen een beetje schuiven qua tijd zodat we op 17u voor de warme hap komen, dan om 19u de laatste fles en naar bed.
Ons schema is nu 8 - 12 - 16 -20 u In de laatste fles krijgen ze nutrix. Geef je dan straks na de warme hap nog steeds nutrix of vervalt dat en wordt dat een gewone fles?

Tinny, mss is het een fase en gaat het vanzelf beter? Hoe lang duurt dit grapje al?
Mikoxx, wij geven de groentehap voor de laatste fles.. Ons schema is ongeveer:

6.30 fles 210/7
9.30 fruit
11.00 fles 210/7
16.00 fles 210/7
18.00 groente
19.15 fles 210/7 met nutrix

als we naar voeding 2 gaan gaan we terug naar flessen met 180/6
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 2 december 2009 @ 10:42:39 #192
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75204710
Hey, wij zitten ongeveer op hetzelfde dan, want de groentehap zou ik heel graag richting 18u verplaatsen! En de fruithap had ik rond 9.30 in gedachten. En we zitten hier nu dus ook op vier keer 210/7. Ga jij nog mengen zodra je overgaat naar voeding 2?

En gaat de fles van 19.15 nog steeds leeg ondanks de groente dan? En hoe heb jij de slaapjes ongeveer?
pi_75204824
ik ga 1 op 1 over op 2.
De fles van 19.15 gaat helemaal leeg.. ik heb een vreetzakje geloof ik.

Slaapjes zijn ongeveer kan soms eem half uur schelen:
8.30 - 9.30
11.30 - 13.30
16.00 - 17.30
19.45/20.00 - 6.30
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 2 december 2009 @ 10:48:57 #194
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75204930
Oké, dank! Maakt het meteen een stuk duidelijker zo.
Bij jou vervalt ook de fles van 16u straks?
En dat ligaatje in het andere topic gaat er goed in geloof ik!
pi_75204949
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:48 schreef mikoxx het volgende:
Oké, dank! Maakt het meteen een stuk duidelijker zo.
Bij jou vervalt ook de fles van 16u straks?
En dat ligaatje in het andere topic gaat er goed in geloof ik!
tis idd wel de bedoeling dat de fles van 16.00 gaat vervallen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 2 december 2009 @ 10:51:44 #196
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75205017
En in de laatste fles blijf je nutrix geven? Of gaat dat vervallen of vervang je dat door iets anders?
pi_75205062
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:51 schreef mikoxx het volgende:
En in de laatste fles blijf je nutrix geven? Of gaat dat vervallen of vervang je dat door iets anders?
voorlopig blijf ik nog op 4 flessen en de laatste dan met nutrix...
eerst maar eens een maandje of 2 kijken hoe het gaat en dan gaan we weer verder aanpassen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 2 december 2009 @ 10:55:12 #198
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75205110
Ja precies, de wvk bij het cb dat we van alles en nog wat tegelijk konden veranderen nu, maar daar voel ik niet zo veel voor eigenlijk. Eerst maar eens zorgen dat die groente er goed in gaat en dan verder kijken. Volgens haar konden we wel groente én fruit én naar opvolgmelk én stoppen met bronwater, bij wijze van spreken morgen. De groente gaan we doen en het bronwater doen we 50/50. Om af te bouwen zeg maar.
pi_75205205
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:49 schreef Vicky het volgende:

[..]

tis idd wel de bedoeling dat de fles van 16.00 gaat vervallen..
juh. dat deed selene uiteindelijk toen ze al 1 was geweest
goede bedoelingen ten spijt, uiteindelijk maakte ze zelf wel uit wanneer ze wat at/eet, en komt het uiteindelijk heus wel goed

sinds een paar weken heb ik haar losgeweekt van der laatste papfles flessen in het algemeen zelfs. alleen een enkel keertje nog een fruitsmoothie in de papfles. over een paar maanden zal ze wel opeens der fles terug willen, maar dat zien we dan wel weer
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_75205325
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:58 schreef simmu het volgende:

[..]

juh. dat deed selene uiteindelijk toen ze al 1 was geweest
goede bedoelingen ten spijt, uiteindelijk maakte ze zelf wel uit wanneer ze wat at/eet, en komt het uiteindelijk heus wel goed

sinds een paar weken heb ik haar losgeweekt van der laatste papfles flessen in het algemeen zelfs. alleen een enkel keertje nog een fruitsmoothie in de papfles. over een paar maanden zal ze wel opeens der fles terug willen, maar dat zien we dan wel weer
ik weet het.. het komt wanneer het komt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75205346
Jen is bijna 2 en wilt sinds de zomervakantie voor het slapen gaan opeens een flesje warme melk..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75205433
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:03 schreef Ticootje het volgende:
Jen is bijna 2 en wilt sinds de zomervakantie voor het slapen gaan opeens een flesje warme melk..
amber is 4 en drinkt vaak voor he slapen gaan en als ze 's ochtends uit bed komt nog een flesje warme melk...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75205477
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:05 schreef Vicky het volgende:

[..]

amber is 4 en drinkt vaak voor he slapen gaan en als ze 's ochtends uit bed komt nog een flesje warme melk...
Oh Gelukkig ben ik dus niet de enige

Maar het ging mij er meer om dat ze nog nooit een flesje melk heeft gehad voor het slapen gaan. Daar is mijn moeder mee begonnen omdat ze waanzinnig slecht at. Sindsdien is het ritueel....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75205512
De tip om Driekus te laten drinken zonder afleiding was een goede, gisteravond ging de fles er vrij vlot in. En we hebben samen (man en ik) even gekeken wat er nou anders was dan de laatste tijd en het enige wat we konden verzinnen is dat we de laatste voeding wat later gegeven hadden. Dus gisteren de laatste voeding weer rond 10 uur (ipv half elf/elf uur zoals de laatste dagen) en je gelooft het niet, vanochtend was het keurig kwart voor zeven. Dus vanavond nog maar eens proberen en kijken hoe de nacht dan is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75245012
vraagje;

Kan het kwaad dat ik tussendoor Roy bv geef?
Hij krijgt smorgen een fles van 200 cc
smiddags een fles van 200 cc
dan een bv
En als hij tussendoor nog honger heeft bij papa ook nog een flesje van 200
en voor het slapengaan weer bv

Geef ik nu veel te veel ook omdat Roy tussendoor als hij honger en of troost nodig heeft ook nog gewoon bv krijgt.

Zit beetje te dubben van de hoeveelheid.
Geef ik minder dan krijg ik protest van roy.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75245255
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:31 schreef _Bar_ het volgende:
vraagje;

Kan het kwaad dat ik tussendoor Roy bv geef?
Hij krijgt smorgen een fles van 200 cc
smiddags een fles van 200 cc
dan een bv
En als hij tussendoor nog honger heeft bij papa ook nog een flesje van 200
en voor het slapengaan weer bv

Geef ik nu veel te veel ook omdat Roy tussendoor als hij honger en of troost nodig heeft ook nog gewoon bv krijgt.

Zit beetje te dubben van de hoeveelheid.
Geef ik minder dan krijg ik protest van roy.
Ik denk dat het prima is dan. Hij hoeft geen honger te hebben toch?
Heeft hij genoeg aan de kv dan zal hij vanzelf minder bv drinken... toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75245272
Volgens mij mag je bv geven zoveel je wil. Ook in combi met flesvoeding.
Je hebt alleen die max van een liter voor de flesvoeding die je geeft, maar dat is bij jullie maar 600cc..
pi_75245438
ik weet het bij Roy niet zo goed Ticoo

Het is nog steeds een behoorlijke huiler, en dan is het vaak lastig eruit te halen of het honger is, dus rommel maar wat aan.
maar nu in combi met de fv gaat het wel wat beter en geeft het mij ook meer rust.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75245624
Denk ook dat het wel kan. Hij krijgt qau fv namelijk niet zo heel veel. Dus lekker bij je laten drinken.

En ik word steeds zo verdrietig als ik je onderschrift lees. De teller van Roy gaat steeds verder en Thijs blijft zo staan zonder iets
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:08:20 #210
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_75272613
Bar, mijn kinderarts zei in het begin dat ze nooit teveel kunnen drinken.... van bv iig niet. Dus gewoon lekker doen. Groeit ie lekker hard
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:52:02 #211
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75407342
kom ik weer hoor;

ik heb hier medicatie liggen wat opgelost moet worden in zijn voeding.
geen probleem.
alleen het word dik echt dik (boeren joghurt dikte) en dat krijgt hij niet weg.
we houden gewoon zijn 200 cc aan dus 180 water.
mag ik gewoon zonder problemen meer water pakken?

of er serieus pap vn maken en dan met lepel geven?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75408768
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:52 schreef _Bar_ het volgende:
kom ik weer hoor;

ik heb hier medicatie liggen wat opgelost moet worden in zijn voeding.
geen probleem.
alleen het word dik echt dik (boeren joghurt dikte) en dat krijgt hij niet weg.
we houden gewoon zijn 200 cc aan dus 180 water.
mag ik gewoon zonder problemen meer water pakken?

of er serieus pap vn maken en dan met lepel geven?
Hoe bedoel je hij krijgt het niet weg? Dat hij gaat kokken? Of dat hij het niet door het gaatje krijgt gezogen?

Grotere speen heb je al geprobeerd?

Lepeltje kan denk ik ook goed met 4 maandjes..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75408781
Je kunt wel meer water toevoegen, maar dan moet je wel even opletten dat Roy wel alles opdrinkt. Anders krijgt hij ook minder voedingstoffen binnen.
Kun je niet een gedeelte met een lepel doen als pap, en dan de rest van de fles er zo achteraan? Hangt waarschijnlijk een beetje van Roy zijn lepel-eet-techniek af
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:35:28 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75408858
Wat Deepfreeze zegt. Wij geven Oscar standaard 10cc water per fles meer, maar heel veel meer dan dat zou ik niet zomaar doen. Het maagje gaat dan ook wennen aan een 'grotere' hoeveelheid en straks na die medicijnen gaat hij gewoon weer terug zeg maar.
Hoe wil het met een 1-2-3 speen op de grootste stand? En gewoon zelf een groter gat maken?
***
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:45:09 #215
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75409229
we hebben nu maat 3, kan eventueel een kleinere speen kapot maken door het gat daar groter in te maken.

Van een lepeltje werd afgeraden omdat hij echt wel alle medicijn binnen moet krijgen.

Het gaat overgens maar om 1 voeding per dag waardat medicijn in zit.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:54:17 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75409609
Dan zou ik voor het grotere gat gaan.
Als je er in 1 voeding extra (veel) wat er bij doet heb je kans dat hij het niet op krijgt en dan heb je dus ook niet alle medicijn of voeding binnen.
***
pi_75412434
Over die spenen nog even: Guus drinkt nog steeds uit speen nr 2.
Dat gaat verder prima. Er zijn toch niet echt regelingen o.i.d. dat ie naar nummer 3 moet of wel?
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:08:40 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75412523
Volgens mij doe je dat alleen als het bijv. heel lang gaat duren. Dat je het wat makkelijker maakt als de flessen groter worden, maar als het goed gaat dan hoef je volgens mij niks te veranderen.
***
pi_75434344
Bar, hoeveel isset?? Kan je niet een beetje an het medicijn in een klein beetje melk geven in een ander flesje? En dan de rest van de voeding normaal.. Of lukt dat niet met het medicijn?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75437012
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:08 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij doe je dat alleen als het bijv. heel lang gaat duren. Dat je het wat makkelijker maakt als de flessen groter worden, maar als het goed gaat dan hoef je volgens mij niks te veranderen.
standje 3 is wel makkelijk als je haast hebt, ben ik in 5 minuten klaar ipv 15 minuten
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:35 schreef Brighteyes het volgende:
Wij geven Oscar standaard 10cc water per fles meer, maar heel veel meer dan dat zou ik niet zomaar doen.
Waarom geef je 10 cc water per fles meer?
  woensdag 9 december 2009 @ 11:17:23 #221
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75438638
Gebruiken jullie stand 3 voor normale flessen dan??? Of alleen voor pap?
  woensdag 9 december 2009 @ 11:22:27 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75438838
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:30 schreef willempjewever het volgende:

[..]

standje 3 is wel makkelijk als je haast hebt, ben ik in 5 minuten klaar ipv 15 minuten
Oscar verzuipt in de 3-standen speen met gewoon normale voeding. Dat gaat nog veel te hard voor hem.
[..]
quote:
Waarom geef je 10 cc water per fles meer?
Omdat hij al vanaf het begin af aan een beetje moeilijk poept en met net wat meer water gaat het net wat makkelijker.
En aangezien hij nog steeds niet heel regelmatig poept, ene dag wel andere dag duurt het echt wat langer en gaat het moeizamer houden we dat er maar gewoon in.
***
  woensdag 9 december 2009 @ 11:24:08 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75438901
BE klei lepeltje zonnebloem olie erdoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 9 december 2009 @ 11:40:51 #224
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75439557
Het advies van 10cc water kreeg ik destijds ook BE, en zo lang de flessen leeg gaan is er niks aan de hand. Anders zit je nl met te weinig voedingsstoffen ed. Wij hebben na een tijdje gewoon geprobeerd het weg te laten en dat ging toen goed. Is gewoon een kwestie van rijping van de darmpjes (alweer ja!!).
pi_75439638
wij deden eerst wat extra water in de flessen. Toen dat niet meer voldoende was ging er een ml olijfolie doorheen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75440427
Mag je ook minder water in de fles doen? Leander poept namelijk 3 keer per dag tot aan zijn nek!! Of zou dat niet helpen?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75440509
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:02 schreef MeNicole2 het volgende:
Mag je ook minder water in de fles doen? Leander poept namelijk 3 keer per dag tot aan zijn nek!! Of zou dat niet helpen?
geen idee eigenlijk maar ik denk het niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75442175
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:22 schreef Brighteyes het volgende:
En aangezien hij nog steeds niet heel regelmatig poept, ene dag wel andere dag duurt het echt wat langer en gaat het moeizamer houden we dat er maar gewoon in.
Bij onze zoon hadden we daar poeder voor, maar dat was volgens mij al toen hij uit een tuitbeker dronk.
  woensdag 9 december 2009 @ 13:02:26 #229
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75442540
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:02 schreef MeNicole2 het volgende:
Mag je ook minder water in de fles doen? Leander poept namelijk 3 keer per dag tot aan zijn nek!! Of zou dat niet helpen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 9 december 2009 @ 13:05:57 #230
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75442667
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:02 schreef MeNicole2 het volgende:
Mag je ook minder water in de fles doen? Leander poept namelijk 3 keer per dag tot aan zijn nek!! Of zou dat niet helpen?
Ander merk/grotere luier proberen?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_75442821
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ander merk/grotere luier proberen?
Ja hebben we allemaal al geprobeert. Maar hij heeft heel vaak van dat hele dunne. En dat gaat overal langs heen en tussendoor
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 9 december 2009 @ 13:31:37 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75443551
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:24 schreef _evenstar_ het volgende:
BE klei lepeltje zonnebloem olie erdoor
Niet nodig. Zo met die 10cc water extra gaat het prima wat ons en hem betreft.
De ene dag is het wat dikker dan de andere dag, maar het is voor ons iig niet nodig om nog weer met andere dingen aan de slag te gaan.
Het was alleen maar een opmerking, geen klacht of hulpvraag.
***
  woensdag 9 december 2009 @ 13:51:59 #233
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75444295
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:09 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja hebben we allemaal al geprobeert. Maar hij heeft heel vaak van dat hele dunne. En dat gaat overal langs heen en tussendoor
Wat vervelend. Annicka heeft ook een hele tijd van die hele dunne ontlasting gehad, maar we hebben maar een paar keer een doorgelekte luier gehad, en dat kwam dan doordat we de randjes niet goed naar buiten hadden gevouwen. Als het zo ontzettend dun is, zou je denken dat de luier het als urine behandeld. (als je begrijpt wat ik bedoel , Beetje offtopic, sorry )
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_75444536
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Wat vervelend. Annicka heeft ook een hele tijd van die hele dunne ontlasting gehad, maar we hebben maar een paar keer een doorgelekte luier gehad, en dat kwam dan doordat we de randjes niet goed naar buiten hadden gevouwen. Als het zo ontzettend dun is, zou je denken dat de luier het als urine behandeld. (als je begrijpt wat ik bedoel , Beetje offtopic, sorry )
Ja dat zou haast wel. Maar als ie veel poept neemt zo'n luier niet meer op en dan gaat het er langs.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 9 december 2009 @ 14:43:53 #235
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75446415
Da's met recht een shitzooi dan MeNicole! Ik zou t ook niet weten dan, tja... geen luier maar dat wordt ook zo'n bende he? sorry
pi_75446470
Ja tis echt shitzooi. Maar ja wasmachine draait wel. Dacht alleen misschien dat minder water misschien iets zou helpen. Al was het om iets dikkere poep te krijgen!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 9 december 2009 @ 14:47:29 #237
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75446568
Ik kan even niet vinden in de OP lijst hoe oud Leander nu is?? Maar ik weet niet of je iets met hapjes oid zou kunnen?
pi_75447020
Leander is nu bijna 5 maand. Nee denk niet dat het door de hapjes komt. Hij heeft altijd al dunne poep gehad. Ik had juist verwacht dat door de hapjes zijn poep ook wel dikker zou worden. Maar dat kleine beetje zal wel niet helpen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 9 december 2009 @ 15:06:40 #239
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75447368
Nee, ik bedoel juist andersom MeNicole. Dat je door bijv banaan te geven iets bereikt? En een beetje oppassen met laxerende dingen dan.
pi_75447495
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:06 schreef mikoxx het volgende:
Nee, ik bedoel juist andersom MeNicole. Dat je door bijv banaan te geven iets bereikt? En een beetje oppassen met laxerende dingen dan.
Wat werkt laxerend dan? Hij krijgt idd banaan, peer, bloemkool, broccoli, appel en wortels en dat was het nog wel zo'n beetje!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 9 december 2009 @ 15:15:39 #241
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75447725
nee, die dingen zijn volgens mij niet laxerend (we begrijpen elkaar lekker ) dus dat kan t volgens mij niet zijn dan.
pi_75447794
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:15 schreef mikoxx het volgende:
nee, die dingen zijn volgens mij niet laxerend (we begrijpen elkaar lekker ) dus dat kan t volgens mij niet zijn dan.
We begrijpen elkaar wel. Geen dingen geven die laxerend werken. Maar ja mooi laten poepen dan maar. Beter zo dan dat ze er niet vanaf komen denk ik...
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75450916
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:17 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

We begrijpen elkaar wel. Geen dingen geven die laxerend werken. Maar ja mooi laten poepen dan maar. Beter zo dan dat ze er niet vanaf komen denk ik...
mijn zoon had een keer 3 dagen niet gepoept en die van een vriendin bijna een week niet, nou dan maak je je ook zorgen, bah.
pi_75562591
even een praktische vraag;

Roy heeft afgelopen vrijdag prikken gehad en is uit logeren geweest en daardoor is zijn "drinkschema"wat veranderd.

03.00 fles (200)
06.00 fles (200)
09.00 fles (200)
12.00 fles (200)
15.00 fles (200)
19.00 fles (200) Maar de helft laten staan, dus 100

Nu heb ik hem om 22.00 uur nog wat bv gegeven wat ik nog extra had meegegeven.

de nachtvoeding en de vroege van 6 uur hebben wij normaal gesproken niet.
Maar mag Roy nu nog drinken mocht hij vannacht weer besluiten om wakker te worden en dorst te hebben?

Ben er nog steeds niet helemaal achter wat normaal is bij die kleintjes.
toen ik nog bv gaf hadden we zowiezo geen ritme, en dagelijks veranderde daarin z'n drinkschema wel.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75570422
Volgens mij is 1 liter per dag ongeveer maximaal (kunstvoeding) en kan je daar eens een keer wat overheen zitten als je dat maar niet consequent doet.
Hoe is het gegaan vannacht?

Wij hebben nu een paar avonden geprobeerd of rijstebloem in de laatste fles nog wat uithaalde, maar dat lijkt er niet op dus dat gaan we maar weer achterwege laten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75575385
Bar, in principe heb je die liter max inderdaad. Maar (in overleg met CB en Nutrilonlijn) hoorde dat 1a2 keer per week een flesje extra niet zoveel kwaad kan.

Als je dat voorbeeld geeft, zou je kunnen zeggen dat die van 6-19 de gewone liter is. En die 3.00 fles is extra. Dan mag je de nacht erna ook wel een flesje extra geven. Na 6.00 dan weer de gewone dag in. Alleen als hij nou elke dag een extra flesje wil, dan moet je misschien naar wat stevigere voeding kijken.
Bij Chris hebben we dat zo'n 5 dagen aangekeken, en dan had hij elke dag nipt genoeg aan 1200cc. Dat kon dus echt niet..
  zondag 13 december 2009 @ 23:45:29 #247
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75599306
Vannacht kwam hij wel weer om 03.00 uur toen weer gewoon een flesje gegeven.
om 6.00 uur was hij even wakker, maar viel terug in slaap.
om 8.30 uur weer fles.
en dan eigenlijk weer nu op het normale ritme.

Ben benieuwd of hij nu vannacht weer wakker word

Ik denk echt dat het snacht wakker worden door de prikken kwam.

Want hij slaapt al door vanaf dat hij 6 weken oud was.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75610353
MeNicole, Guus heeft ook een tijdlang heel erg dunne ontlasting gehad, meerdere keren per dag.
Maar dat kwam bij hem door de Nutriton die we toevoegte aan de fles.
Gebruik je dat ook niet toevallig?
  maandag 14 december 2009 @ 13:08:15 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75610416
appel is juist wel laxerend, veel kindjes krijgen de zogenoemde peuterdiarree van appelsap bijv. en appels
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75611174
Ik dacht laatst ergens gelezen te hebben dat het vooral van die heldere appelsap is waar ze "peuterdiarree" van krijgen en dat dat met van die troebele appelsap niet zo is (of minder).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75611320
Klopt Nijna, dacht dat het te maken had met de vezels die daar nog inzitten. Puur appelsap is ook iets erger dan gewone appel.
En appelsap is toegevoegd aan veel drankjes. Kijk maar eens op die meeneem-pakjes of flessen diksap.
pi_75612884
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:06 schreef Koningin het volgende:
MeNicole, Guus heeft ook een tijdlang heel erg dunne ontlasting gehad, meerdere keren per dag.
Maar dat kwam bij hem door de Nutriton die we toevoegte aan de fles.
Gebruik je dat ook niet toevallig?
Ja dat krijgt ie idd. We zijn vanaf het weekend daar ook maar vanaf gestapt want ik had al zo'n vermoeden dat het daar van kwam. Maar nu wil ie dus de fles niet meer omdat het te langzaam gaat Hij heeft vanaf vrijdagavond maar 5 flessen gedronken. Dus heb net even rijstebloem gehaald zodat het iets dikker word zodat de 3 standenspeen er gewoon op kan. Nu heeft ie net een fles van 210 leeg gerdonken.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75613117
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:29 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja dat krijgt ie idd. We zijn vanaf het weekend daar ook maar vanaf gestapt want ik had al zo'n vermoeden dat het daar van kwam. Maar nu wil ie dus de fles niet meer omdat het te langzaam gaat Hij heeft vanaf vrijdagavond maar 5 flessen gedronken. Dus heb net even rijstebloem gehaald zodat het iets dikker word zodat de 3 standenspeen er gewoon op kan. Nu heeft ie net een fles van 210 leeg gerdonken.
Na een paar dagen was het bij ons over toen we gestopt waren met de Nutriton.
Gevolg was dat ie weer spuugde, maar dat was beter dan dunne ontlasting en krampen.

Hoe kan het dan nu langzaam gaan?? De melk is toch nu dunner?
pi_75613687
leander had geen krampen van de nutriton. Alleen dunne poep. Maar nu gebruiken we een gewone speen. Dus met paar gaatjes erin. En hij is eigenlijk altijd de 3 standenspeen gewend. Maar spugen gaat hier in die paar dagen ook in rap tempo weer omhoog. Maar das denk ik even wennen want hij kreeg het niet voor het spugen. Dus we kijken het nog een paar weken aan en dan zien we weer verder
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 14 december 2009 @ 15:07:09 #255
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75614166
ik volg het niet helemaal menicole....

je gebruikte Nutriton met 3 standenspeen, daardoor dunnere ontlasting.
nu daarmee gestopt maar nu wilt leander de me;k niet meer ivm de snelheid... dan kun je toch gewoon weer een andere stand speen gebruiken?

en anders gewon wel die nutriton maar dan minder schepjes.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75615364
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:07 schreef _Bar_ het volgende:
ik volg het niet helemaal menicole....

je gebruikte Nutriton met 3 standenspeen, daardoor dunnere ontlasting.
nu daarmee gestopt maar nu wilt leander de me;k niet meer ivm de snelheid... dan kun je toch gewoon weer een andere stand speen gebruiken?

en anders gewon wel die nutriton maar dan minder schepjes.
Hij kreeg maar paar schepjes nutriton. Dus is niet de moeite waard om minder erin te doen. En gewoon flesvoeding met een 3 standenspeen? Daar kan Leander niet tegen aan drinken. Een keertje zuigen en zijn hele mond vol en alles eronder. En met een gewone speel komt er niet genoeg uit waardoor ie met 5 minuten er klaar mee is.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75617388
En de gaatjes in een gewone speen vergroten met een hete naald?
pi_75617629
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:43 schreef Deepfreeze het volgende:
En de gaatjes in een gewone speen vergroten met een hete naald?
Al geprobeerd. Maar hij krijgt nu gewoon rijstebloem erdoor en dan zien we wel wat ie doet!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75640766
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:42 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Hij kreeg maar paar schepjes nutriton. Dus is niet de moeite waard om minder erin te doen. En gewoon flesvoeding met een 3 standenspeen? Daar kan Leander niet tegen aan drinken. Een keertje zuigen en zijn hele mond vol en alles eronder. En met een gewone speel komt er niet genoeg uit waardoor ie met 5 minuten er klaar mee is.
2 schepjes nutriton zorgde hier al voor dunne ontlasting.
Dat met die spenen, kan ie daar niet gewoon aan wennen? Ik kan hier gewoon onder het drinken wisselen van spenen, vindt ie niet eens erg.
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:23:38 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75641004
En een gewone speen met 4 gaatjes? Dan komt er toch wel zat uit?
***
pi_75641120
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 09:23 schreef Brighteyes het volgende:
En een gewone speen met 4 gaatjes? Dan komt er toch wel zat uit?
Haha voor Leander niet.

maar nu met de rijstebloem gaat het ook goed. Hij heeft sinds gister weer gewoon gedronken. Nu is ie alleen verkouden en wil ie weer niet
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:43:29 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75641418
Huh je hebt die drie standen speen toch juist dat je verschillende standen kan drinken, dus kleine toevoer, middelmatige toevoer en grote toevoer?
Als je de drie standen speen dan op twee zet is het toch heel anders als 3?
Het is toch juist zo;n fijne speen omdt je verschillende standen hebt
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75641475
Maar stand 1 vind ik eigenlijk al erg groot. Tenminste in vergelijking met een gewone 1 of 2 speen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:47:58 #264
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75641525
Misschien ben ik te lang uit de flessen, en hebben wij eigenlijk 3.5 jaar lang die 3 standen speen gebruikt eerst stand 1 en later stand 3 ivm de rijstebloem.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75642756
We begonnen bij Tess met een S van Difrax maar die ging veel te snel. Zijn toen overgestapt op een SlowFlow van Medela en die heeft ze tot een week gleden gehad. Nu heb ik voor de gewone flessen een MediumFlow en een M. van Bibi. De papfles gaat met een 123 speen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75642855
Ik gebruikte met de nutriton zelfs standje 1. En dat ging soms als snel, hij had een fles van 210 in nog geen 5 minuten leeg. Dus laat staan als je alleen maar de dunne flesvoeding hebt.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75643127
Volgens mij ligt het er heel erg aan welk merk speen je hebt. Ik weet dat die 3 standenspeen van Avent hier ook heeeeel snel ging zelfs op stand 1 ook met iets verdikte voeding. We zijn dat ding bij Mirte pas weer gaan gebruiken toen ze echt pap kreeg.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:59:41 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_75643432
Gisterenavond zat ik me ineens wat af te vragen.

Eigenlijk wordt altijd de HA-prut aangeraden als je flesvoeding gaat geven, want dan zijn de koemelkeiwitten in stukjes geknipt. Maar als je je kindje borstvoeding geeft en je drinkt gewoon melk, dan krijgen ze die eiwitten toch ook gewoon binnen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:04:12 #269
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75643554
dat klopt Troel, vanwege het gespuug van Roy en het gehuil die combi, moest ik m'n melkproduckten laten staan om te kijken of Roy daar misschien zo heftig op reageerde.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:07:30 #270
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75643636
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:59 schreef Troel het volgende:
Gisterenavond zat ik me ineens wat af te vragen.

Eigenlijk wordt altijd de HA-prut aangeraden als je flesvoeding gaat geven, want dan zijn de koemelkeiwitten in stukjes geknipt. Maar als je je kindje borstvoeding geeft en je drinkt gewoon melk, dan krijgen ze die eiwitten toch ook gewoon binnen?
Neen, Borstvoeding verknipt die eiwtten ook wat. normale borstvoeding staat dus gelijk aan een standaard hypoallergene voeding die in de supermarkt te krijgen is.

Borstvoeding met alleen grote producten zoals kaas en melk etc. weg gelaten staat gelijk aan Friso allergycare, pepti.

BV zonder sporen oid staat gelijk aan Neocate etc. voeding die gebasseerd is op aminozuren en dus geen enkel beetje koemelkeiwit bevat.
De rest is gewoon een verdere verknipping van
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:08:54 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75643678
ow okay dank je voor jou uitleg erbij.
zoals het mij hier verteld werd leek het heel erg dat ze juist doordat ik dat allemaal liet staan al konden weten hoe en wat.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:10:06 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75643713
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:04 schreef _Bar_ het volgende:
dat klopt Troel, vanwege het gespuug van Roy en het gehuil die combi, moest ik m'n melkproduckten laten staan om te kijken of Roy daar misschien zo heftig op reageerde.
Nee dat klopt niet helemaal, als je de grote melkproducten laat staan , maar wel bijv een koekje oid eet waar melkeiwit inzit of willekeurige andere vorm van koemelk zoals weipoeder.
Dan zijn de deeltjes die toch binnenkomen een stuk verknipter,

Het is wel zo dat als jij ontzettend veel zuivel eet/drinkt dat het het neit de verknipping van de eiwitten is, maar de hoeveelheid aan eiwtten die een probleem geven.
Daar zit ook een verschil in
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75646705
heeft er iemand eigenlijk positieve ervaringen met rijstebloem? het verhaal is dat een de rijstebloem zorgt voor dikkere substantie die wat langer een vullend gevoel geeft zodat ze wat langer doorslapen... echter ik heb nog nooit zo'n succesverhaal gehoord... en vraag me dus af of ik er mee moet doorgaan (hier ook geen succesverhaal... maakt geen flauss aus)
pi_75646782
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:46 schreef tinny het volgende:
heeft er iemand eigenlijk positieve ervaringen met rijstebloem? het verhaal is dat een de rijstebloem zorgt voor dikkere substantie die wat langer een vullend gevoel geeft zodat ze wat langer doorslapen... echter ik heb nog nooit zo'n succesverhaal gehoord... en vraag me dus af of ik er mee moet doorgaan (hier ook geen succesverhaal... maakt geen flauss aus)
ja hoor!

Tess krijgt 2 eetlepels door de laatste fles. Daarna slaapt ze van 20.00 tot 7.00 uur.
geen idee of dat eigenlijk door de rijstebloem komt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:00:23 #275
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75647221
nee want in rijstebloem zit niks in
beter slapen komt niet door rijstebloem, dikekre voeding, bijvoeding..
Slapen kotm wanneer het kindje daar klaar voor is..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75648073
Hier kwam uit de 3 standen speen van Avnet en difrax evenveel bij de 1 als de 3 stand. Het schijnt dat sommige kindere gewoon zo zuigen dat de speen altijd wijdopen staat.
pi_75648485
rijstebloem doet niks hier, helaas
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:59:44 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75649059
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:00 schreef _evenstar_ het volgende:
nee want in rijstebloem zit niks in
beter slapen komt niet door rijstebloem, dikekre voeding, bijvoeding..
Slapen kotm wanneer het kindje daar klaar voor is..
Nou... dat ben ik niet helemaal met je eens hoor...
Dikkere, stevigere voeding blijft vaak iets langer in het maagje van je kindje, het verteerd wat langzamer en daardoor kan het best eens zo zijn dat een kindje langer slaapt omdat het minder snel een hongergevoel heeft. Of mss wordt het nog wel op de zelfde tijd wakker, maar gaat het dan weer slapen omdat het geen hongergevoel heeft zeg maar.
***
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:09:32 #279
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75653888
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou... dat ben ik niet helemaal met je eens hoor...
Dikkere, stevigere voeding blijft vaak iets langer in het maagje van je kindje, het verteerd wat langzamer en daardoor kan het best eens zo zijn dat een kindje langer slaapt omdat het minder snel een hongergevoel heeft. Of mss wordt het nog wel op de zelfde tijd wakker, maar gaat het dan weer slapen omdat het geen hongergevoel heeft zeg maar.
in rijstebloem zitten geen calorien, er zit geen voedingswaarde aan.
Eeet maar eens rijstewafels, zonder belegd voor het avond eten. Wedje leggen dat jij daarna na een uurtje of wat weer honger hebt

Wel kan idd het gevoel iets uitmaken voor het kindje dat het anders in het maagje voelt, maar rijstebloem wordt zo snel egadviseerd als hongerdemp middel voor de nacht of doorslaap middel, zelfs door CB artsen en dat is dus niet waar.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 15 december 2009 @ 21:13:37 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75666447
Je spreekt jezelf tegen. Het kan wel anders voelen en toch kan het niet helpen om door te slapen.
Ik weet ook wel dat er niks in zit, dat het de melk echt alleen maar dikker maakt.
Maar net zoals het geen wondermiddel is vwb doorslapen kan het wel degelijk net datgene zijn waardoor een kindje zich weer om draait als het even wakker wordt ipv te gaan huilen van de honger.
***
  woensdag 16 december 2009 @ 10:44:39 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_75679878
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja hoor!

Tess krijgt 2 eetlepels door de laatste fles. Daarna slaapt ze van 20.00 tot 7.00 uur.
geen idee of dat eigenlijk door de rijstebloem komt...
Jochem komt op borstvoeding overdag elke 2 uur en 's nachts elke 4 a 5 uur Ik stop geen rijstebloem in mijn borsten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 16 december 2009 @ 10:49:27 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75680002
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:13 schreef Brighteyes het volgende:
Je spreekt jezelf tegen. Het kan wel anders voelen en toch kan het niet helpen om door te slapen.
Ik weet ook wel dat er niks in zit, dat het de melk echt alleen maar dikker maakt.
Maar net zoals het geen wondermiddel is vwb doorslapen kan het wel degelijk net datgene zijn waardoor een kindje zich weer om draait als het even wakker wordt ipv te gaan huilen van de honger.
Huh? ik zeg alleen het kan anders voelen, maar nog steeds dat het niet honger dempend is. hoe spreek ik mezelf dan tegen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75681719
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:46 schreef tinny het volgende:
het verhaal is dat een de rijstebloem zorgt voor dikkere substantie die wat langer een vullend gevoel geeft zodat ze wat langer doorslapen...
Klopt niet. Een kind gaat doorslapen als hij/zij daar aan toe is, niet eerder en niet later. En een voeding een uur later geven in de hoop dat ze dan doorslapen of rijstebloem toevoegen heeft geen zin.

Staat in een aantal boeken die ik thuis heb van o.a. wij jonge ouders. Zal vast wel onderzoek aan ten grondslag liggen.

Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.
pi_75681779
Ik weet dat het met Mikael in ieder geval wel hielp. Als we daar geen rijstebloem doordeden werd ie wel wakker snachts. Nu met Leander weet ik het niet want die heeft door elke fles en slaapt nog niet door
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75812021
*schopje*
Dames die flesvoeding geven... wanneer stapten jullie over op 4 flessen? En dan van 210 ofzo?

Wij geven nu 5x180 (plus zes schepjes voeding van Friso) maar madame heeft vandaag uitgeslapen tot half 12, en vervolgens tot half 5, en ik zou echt niet weten hoe ik er dan vijf flessen in kan krijgen Dus even ervaringsdeskundigen to the rescue please.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:23:56 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75812261
Het cb geeft het op een gegeven moment aan geloof ik, maar bij jullie geeft Willow het gaan.
Het gaat er om of ze die 4 x 210 weg zou krijgen.
Oscar laat bijv. nu al steeds wat staan van zijn 190 flessen dus daar zou ik het niet in krijgen. Als zij het weg krijgt en er tevreden mee is, is er niets wat je tegen houdt volgens mij.
Zie het maar een beetje als 'voeden op verzoek'. Zij slaapt zo lang en heeft daardoor minder eetmomenten.
***
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:26:10 #287
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75812336
Je zou 4 x 210 kunnen proberen Innepin, wij hebben dat ook een poosje gedaan. Je merkt vanzelf of ze daar genoeg aan hebben of dat het teveel is. Je kan proberen over te stappen naar vier flessen, maar het kan natuurlijk zijn dat het voor 1 keertje was dat Willow lekker ging uitslapen... je merkt het vanzelf. Anders kan je toch altijd terug?
pi_75812747
Ja tuurlijk kunnen we altijd nog terug mikoxx! Ik ben ook niet ongeduldig ofzo hoor. Ik vroeg me alleen af hoe ze 't doet ivm andere kindjes. Ik heb haar vanmiddag 210 gegeven en die kreeg ze helemaal op. En vanmorgen 180 en daarna was ze nog zo huilerig dat ze na een uurtje of twee nog maar es 90cc gehad heeft. We zullen wel zien hoe het loopt
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_75813946
Ik dacht dat je naar 4 flessen overging bij 4 maanden. En minimaal 6 kilo. Dan wordt het advies 800-1000cc per dag.

Je mag ook gewoon 4 keer 180/6 geven. Liever eigenlijk nog dan 210/7. Daar rekt het maagje zo van op. Ons Cb raadde die grote flessen af, ivm overeten op wat oudere leeftijd (grote maag is meer honger)
Ik zou op zo'n uitslaapdag gewoon dat ene flesje een keer laten staan. En dan morgen kijken waar ze trek in heeft.
pi_75814220
Bij 4 maanden al naar 4 flessen...? Dat vreetzakkie hier drinkt er 5 en ik zie dat ook nog even niet minder worden (maar ruim een maand terug zat ze nog op 6 a 7 voedingen).

Innepin, gewoon proberen, ik zou ze geloof ik ook niet direct groter maken eigenlijk.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75815007
hier zijn we juist minder gaan geven, sinds dat roy bij opa geweest is, kan hij de 200 cc flessen niet meer op, en wilde hij snachts en heel vroeg weer drinken.

nu geven we 165 cc per fles.
en slaapt ineens weer door, wel nog steeds vroeg wakker.
05.00/05.30

zolang roy tevreden is verander ik er ook niks aan, merk het wel weer, als hij meer honger krijgt
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75899160
Onze dochter is nu 2 maand en drinkt 7 flessen (elke 3 uur ongeveer) van 125 tot 130 ml per keer (alleen de 22:00 voeding doet ze wat minder goed, pakweg 80 cc).

Nu moet mevrouw eigenlijk gaan doorslapen naar ons idee, onze zoon deed dat rond die tijd. Maar er zit nog weinig schot in.

Volgens mij is 7 flessen ook wat veel? k heb het eens nagekeken en mijn zoon kreeg 6 flessen en daarin zat dan 150 of 160 cc. Nadeel was dan weer dat de laatste voeding om 23:00 was en aangezien ik die moet geven en dan op bed wil liggen ipv een fles geven vind ik 22:00 wel zo fijn.

Wat zouden jullie aanraden om te doen? Zo maar blijven doorgaan? Ze drinkt verder lekker door en het aantal cc's is ook erg stabiel, verder niks te klagen dus.
pi_75899668
Het is meer een uitzondering dan regel dat kindjes van 2 maanden doorslapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 december 2009 @ 21:53:45 #294
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75899899
I agree
pi_75900147
Na hoeveel maanden slapen kinderen dan gemiddeld door? Ik vond het na 2 maanden eigenlijk wel tijd

En klopt het dat meisjes minder snel doorslapen dan jongens?
pi_75900276
Jen is nu 22 maanden en slaapt wel eens een nacht door, maar er zijn nog zat nachten dat ze gewoon nog wakker wordt voor een slokje water ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 december 2009 @ 22:01:44 #297
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75900330
Onze mannen zijn 6,5 mnd en er zijn meer nachten dat ze niet doorslapen dan wel. Wij vinden t ook tijd hoor, begrijp m eniet verkeerd maar ja, het kind bepaald in deze he?
pi_75900438
mijn peuter van 2,5 JAAR slaapt nog niet door
dat is een jongetje trouwens.

2 maanden en dan al moeten doorslapen

maar goed ik ren maar weer weg uit dit topic.... hoor hier niet thuis...
pi_75900847
Anna is ruim 3 en die slaapt soms heel goed door.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75900913
Met doorslapen bedoel ik dat ze niet meer in de nacht een fles moet hebben trouwens. Daarover hebben jullie het volgens mij niet?
pi_75900999
Ja, hier heb ik tot een jaar of 2 nachtvoedingen gehad, ik vind 2 maanden echt wel jong hoor. Sommige baby's doen dat zelf, maar het 'afdwingen' dat lijkt me best vroeg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')