abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:17:29 #1
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_74104972
Twee dagen geleden is mijn portemonnee uit mijn jas gevallen. Ik dacht alle pasjes e.d. opgeraapt te hebben, maar mijn OV is sinds toen op mysterieuze wijze verdwenen. Ik kwam er pas achter toen de controleur van de GVU mij besloot een boete te geven, hoewel ik wel gestempeld had (roze kaart, weekend).

Wat nu? Ik kan aangifte van vermissing doen en naar de IBG sturen, maar dat heb ik niet nodig omdat ik een OV Chipkaart heb (waar ook je OV-abbonement op geladen staat?). Hoe maak ik aan de IB-groep kenbaar dat mijn OV verdwenen is, maar ik geen nieuwe nodig heb door de introductie van de OV-chipkaart?
pi_74105053
Misschien een gekke vraag, maar heb je de IB Groep al gebeld?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_74105059
OV kaart moet je bij je hebben als je met chipkaart reist, dus je hebt die wel nodig.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:22:41 #4
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_74105131
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:20 schreef Airlocker het volgende:
OV kaart moet je bij je hebben als je met chipkaart reist, dus je hebt die wel nodig.
quote:
Hoe werkt het reizen met de Studenten OV-chipkaart
Reizen met de Studenten OV-chipkaart is heel eenvoudig. Een geldig reisproduct staat op de kaart. Zorg ook voor het reizen tijdens je kortingsperiode voor voldoende saldo op de kaart.

Inchecken

Inchecken doe je zo: Hou de OV-chipkaart voor of tegen het OV-chipkaartlogo op de kaartlezer. Als het inchecken is gelukt, hoor je een pieptoon en brandt er een groen lampje. Op het beeldscherm zie je een incheckboodschap. Check je in bij een poortje, dan gaat het poortje open. Als je incheckt wordt de OV-chipkaart gecontroleerd. Reis je in je vrij-reizen-periode, dan registreert het systeem dat en betaal je niets. In de kortingsuren reis (en betaal) je met saldo. Er wordt dan tijdelijk een instaptarief van je saldo gehaald. Hiermee worden aan het eind van de reis de reiskosten verrekend. Bij een negatief saldo kun je niet reizen. Je moet dan eerst opladen.
Volgens mij heb je dan geen OV kaart nodig?
pi_74105176
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:20 schreef Airlocker het volgende:
OV kaart moet je bij je hebben als je met chipkaart reist, dus je hebt die wel nodig.
True
pi_74105204
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:22 schreef Yozzz het volgende:

[..]


[..]

Volgens mij heb je dan geen OV kaart nodig?
Mocht je controle krijgen dan moet je die bij je hebben. Staat ook in de brochure van de OV chipkaart volgens mij.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:25:16 #7
197456 ytram
...dacht je!
pi_74105218
De OV-studentenkaart is het enige geldige vervoersbewijs.

De OV-CHIPkaart zorgt ervoor dat je poortjes (bij bijv. de metro) open kunt maken (reisrecht) en dat je met korting kunt reizen op momenten dat je OV-studentenkaart niet geldig is (dan reisje met een reductie van 40%).

Om recht te hebben op die korting (en op het vrije reizen op het moment dat je OV-studentenkaart geldig is) moet je dus in het bezit zijn van een geldige OV-studentenkaart.

Met andere woorden: OV-studentenkaart en OV-chipkaart zijn (voorlopig) nog twee verschillende dingen. De OV-Studentenkaart heb je nodig om met je OV-chipkaart te mogen reizen.

Dus een nieuwe OV-studentenkaart aanvragen bij de IBG (is vast wel een formulier voor op de site van IBG).
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:25:46 #8
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_74105228
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:24 schreef Airlocker het volgende:

[..]

Mocht je controle krijgen dan moet je die bij je hebben. Staat ook in de brochure van de OV chipkaart volgens mij.
Maar er staat toch een reisabbonement op geladen? Dan hoef je toch geen OV-kaart meer los erbij te hebben? Mensen die een gewone OV-chipkaart hebben hoeven toch ook geen los kaartje meer erbij te kopen?
pi_74105358
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:25 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Maar er staat toch een reisabbonement op geladen? Dan hoef je toch geen OV-kaart meer los erbij te hebben? Mensen die een gewone OV-chipkaart hebben hoeven toch ook geen los kaartje meer erbij te kopen?
Met een 'gratis' OV chipkaart moet dat gewoon, bel de IB groep maar op. Waarom? Ik zou het niet weten.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_74105377
OV-studentenkaart is de papieren versie van de OV-chipkaart. De OV-chipkaart wordt in 2010 landelijk ingevoerd, de papieren kaart komt dan te vervallen. Tot die tijd is de papieren OV-studentenkaart je geldige vervoersbewijs, de OV-chipkaart heb je nodig om de toegangspoortjes te openen.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:25 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Maar er staat toch een reisabbonement op geladen? Dan hoef je toch geen OV-kaart meer los erbij te hebben?
Ben je student? Gebruik je een Studenten OV-chipkaart?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 11:31:56 ]
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:39:52 #11
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_74105677
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:30 schreef zarGon het volgende:
OV-studentenkaart is de papieren versie van de OV-chipkaart. De OV-chipkaart wordt in 2010 landelijk ingevoerd, de papieren kaart komt dan te vervallen. Tot die tijd is de papieren OV-studentenkaart je geldige vervoersbewijs, de OV-chipkaart heb je nodig om de toegangspoortjes te openen.
[..]

Ben je student? Gebruik je een Studenten OV-chipkaart?
Ja, ik heb een studenten OV-chipkaart, die ik nog niet gebruik. Maar eigenlijk is de OV-chipkaart op dit moment voor studenten alleen interessant als ze in Amsterdam/Rotterdam wonen?
pi_74105883
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:39 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Ja, ik gebruik een studenten OV-chipkaart. Maar eigenlijk is de OV-chipkaart op dit moment voor studenten alleen interessant als ze in Amsterdam/Rotterdam wonen?
Een OV-chipkaart is interessant op alle plaatsen waar het is ingevoerd:

http://www.ov-chipkaart.n(...)zen/waartegebruiken/.

In de Amsterdamse en de Rotterdamse metro is de OV-chipkaart het enige geldige vervoerbewijs.
quote:
In 2009 is je papieren kaart nog steeds het enige geldige bewijs van je recht op vrij reizen of gereduceerd reizen. Als je wilt reizen, moet je dus altijd je papieren OV-Studentenkaart bij je hebben, en - net als nu - aan de buschauffeur, trambestuurder of conducteur laten zien.

De Studenten OV-chipkaart kun je nu al op veel plaatsen gebruiken. Daar waar je OV-chipkaartapparatuur ziet, kun je in- en uitchecken. Op steeds meer plaatsen heb je nu ook je Studenten OV-chipkaart nodig. In 2010 reis je in het hele land met je Studenten OV-chipkaart.
Bron: Studentenreisbewijs.nl.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 11:48:03 ]
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:27:13 #13
271368 --Tweety--
Diep in de zee!
pi_74107165
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:24 schreef Airlocker het volgende:

[..]

Mocht je controle krijgen dan moet je die bij je hebben. Staat ook in de brochure van de OV chipkaart volgens mij.
Klopt, ik heb mij OV kaart moeten laten zien terwijl ik op dat moment de chipkaart gebruikte
Op naar de sterren en daar voorbij!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:26:59 #14
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_74108923
Dan is het voor de rest van Nederland dus niet interessant om nu al een OV chipkaart te gebruiken, is dat de conclusie?
pi_74137305
Een vriend van kij zei dat hij die chipkaart had gebruikt en dt er iets fout was gegaan waardoor die nergens meer ik kon checken en hij dus onbruikbaar was geworden... Ik durf mijn hipkaartb dus nog niet te gebruiken maargoed dit is ook nog niet nodig, woon in zutphen en daar hebben ze toch negens in de buurt van die poortjes
pi_74137784
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:17 schreef Yozzz het volgende:
Twee dagen geleden is mijn portemonnee uit mijn jas gevallen. Ik dacht alle pasjes e.d. opgeraapt te hebben, maar mijn OV is sinds toen op mysterieuze wijze verdwenen. Ik kwam er pas achter toen de controleur van de GVU mij besloot een boete te geven, hoewel ik wel gestempeld had (roze kaart, weekend).

Wat nu? Ik kan aangifte van vermissing doen en naar de IBG sturen, maar dat heb ik niet nodig omdat ik een OV Chipkaart heb (waar ook je OV-abbonement op geladen staat?). Hoe maak ik aan de IB-groep kenbaar dat mijn OV verdwenen is, maar ik geen nieuwe nodig heb door de introductie van de OV-chipkaart?
volgens mij mag je 1 keer per jaar dat ding vergeten, dus een klacht naar de ns om de boete terug te vragen. het is heus wel bekend dat je een geldig kaart had ook al ben je hem verloren. effe moeitte doen en je krijgt die 35 euro terug
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:39:27 #17
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_74138611
De controle was bij de GVU (bussen in Utrecht). Ik heb een nieuwe OV aangevraagd; misschien kan ik bezwaar aantekenen, kopie van OV erbij doen en de boete + strippenkaart (ik had wel gewoon gestempeld). Ik hoop maar dat ik dan die ¤25 terugkrijg
pi_74152670
Waarom had je geen handig 2=1 mapje bij je?
- verwijderd door admin -
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:24:17 #19
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_74158103
Omdat mijn OV-chipkaart blijkbaar nog helemaal geen meerwaarde is, aangezien ik alleen in de regio Utrecht/Arnhem/Nijmegen te vinden ben
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')