abonnement Unibet Coolblue
pi_74081475
Welkom in hét topic over Curacao, deel 4!

Stel hier je vragen, kom met je tips, mededelingen, handigheidjes en andere nuttige informatie!

Deel 2
Deel 3

In 1634 veroverde de West Indische Compagnie Curaçao en gebruikte het als uitvalshaven. Curaçao heeft de grootste natuurlijke haven ter wereld. De oorspronkelijke Indiaanse bevolking van Curaçao was voor de kolonisten niet een erg geschikte arbeidskracht en zo werd de belangrijkste handelswaar de slavenhandel. In 1863 werd de slavenhandel afgeschaft. Nu is het toerisme de belangrijkste inkomstenbron van het eiland.

De vlag van Curaçao (papiaments) "Bandera di Kòrsou" is een vlag met een symbolische betekenis. De bovenste blauwe band staat voor de blauwe lucht.Voor de gele band bestaan 2 uitleggen:

* Een zonnestraal die de lucht en de zee doorkruist.
* De gele stranden van Curaçao

De onderste blauwe band staat voor de zee. De twee witte sterren hebben ook een zware symbolische betekenis. De grote ster staat voor het eiland Curaçao en de kleine voor het eiland Klein-Curaçao. De vijf punten van de ster symboliseren de continenten waarvan de bewoners van Curaçao vandaan komen.

Laatste post:
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:19 schreef Professional het volgende:

[..]

Ik heb vorige maand in 21 dagen 5 eilanden aangedaan en ik had precies genoeg tijd op elk eiland.
Zijn begonnen met 5 dagen Curacao, toen 5 dagen Sint Maarten met daarin 1 dagtocht naar Saba, 5 dagen Bonaire en afgesloten met 6 dagen Aruba.
Op elk eiland genoeg gezien en ook voor relaxen was voldoende tijd.
Wij hebben alles zelf los geboekt, en je maakt het zo duur als jezelf wil.
pi_74082007
Eind Februari mag ik weer naar Curacao!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_74082127
tvp
pi_74082257
tvp, ik wil maart weer gaan om te duiken
Have fun...
pi_74082341
Hopi bon, zit er nog tot eind januari!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_74083568
TVP.

Geen trip meer gepland voorlopig, maar altijd leuk om dit topic even te volgen.
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:01:20 #7
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_74084832
Als het goed is ga ik begin volgend jaar weer
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_74093020
Kan iemand mij vertellen of een reis van 1500 euro (1 pers) voor hetvolgende (3166,50 voor 2 pers):


Ik wil vertrekken met MartinAir :

Ams - cur = 482 euro

Ams - cur 11/11 09:00 aankomst 11/11 16:10
verblijf tot 20/11 9 nachten in chogogo = 333 euro (moet nog informeren of dit met ontbijt is)


Dan 20/11 naar bonaire : Cur - Bon staat blanco op het papiertje

Tot 28/11 verblijf 8 nachten in Divi Flamingo = 584 euro (moet nog informeren of dit met ontbijt is)

Dan Bon 28/11 16:15 tot 29/11 naar a'dam 06:50 (wat mij opvalt is dat bij 11/11 het gewoon 7:10 uur vliegen is, en op de terugvlucht 15 uur??)

Normaal is? Alleen het valt mij op dat de luchthavenbelasting 442,00 euro is :S Dit maakt het onnodig duurder.... Deze reis is nog niet bevestigd.


Helaas is dive buddy vol... Misschien heeft iemand nog suggesties om het verblijf op Bonaire goedkoper te krijgen?

Wel zou ik kunnen verblijven in Lagoen Hill op Bonaire, maar deze heeft enkel logies... dan kom ik wel stukken goedkoperder uit, dan geen ontbijt. En hier is dan weer geen nachtelijke activiteiten... Wat jullie, uitgaansleven genoeg, en op je eigen stekkie 't gewoon rustig aan doen? Of had je toch behoefte aan entertainment?

Verder komen het duiken erbij, uiteten, excursies evt.... dus 't gaat wel aardig oplopen als 't al vanaf 1500 moet beginnen.

Graag tips

2 dagen korter maken op Bonaire? Of toch maar een goedkoop stekkie vinden?
I pwn u!
pi_74442090
Cool dit topic

Mijn dochter vertrekt 21 November voor 6 maanden stage
Ze gaat werken en wonen bij Rancho El Sobrino
"alles wat je doet, doe dat met alles wat je hebt "
pi_74446060
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 03:00 schreef latevogel het volgende:
Cool dit topic

Mijn dochter vertrekt 21 November voor 6 maanden stage
Ze gaat werken en wonen bij Rancho El Sobrino
Leuk voor d'r , ikzelf zou alleen niet zo ver weg van Willemstad willen zitten in the middle of nowhere .
Have fun...
pi_74446204
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 03:00 schreef latevogel het volgende:
Cool dit topic

Mijn dochter vertrekt 21 November voor 6 maanden stage
Ze gaat werken en wonen bij Rancho El Sobrino
Leuk! Wat gaat ze er precies doen?
pi_74457846
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Leuk! Wat gaat ze er precies doen?
Front ofiice werkzaamheden
"alles wat je doet, doe dat met alles wat je hebt "
pi_74457902
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:37 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Leuk voor d'r , ikzelf zou alleen niet zo ver weg van Willemstad willen zitten in the middle of nowhere .
als ze wilt uitgaan mag ze slapen in appartement van de eigenaar in Willemstad
Ze is net 1 dag 18 dus geen rijbewijs helaas
Een vriendin van school die ook mee gaat heeft wel een auto dus komt vast allemaal goed
"alles wat je doet, doe dat met alles wat je hebt "
pi_74459339
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:26 schreef latevogel het volgende:
Een vriendin van school die ook mee gaat heeft wel een auto dus komt vast allemaal goed
Maar goed ook.

Zonder auto is het niks op Curaçao.
pi_74897465
Ik ga vanaf 5 december 2,5 maand werken / chillen bij mijn oude buurjongens die daar een restaurant bezitten. Ik heb een vraagje: :

Ik zou best willen gaan duiken daar, maar kost dat niet handen vol met geld? Zo ja, is dat het waard? Of is snorkelen ook de moeite waard?
pi_74963064
Ik ga ook eind febr voor 12 dagen heb er zin in.
Ben in aug voor het eerst geweest.

We slapen in een B&B.
pi_74975288
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:57 schreef babybleu het volgende:
Ik ga ook eind febr voor 12 dagen heb er zin in.
Ben in aug voor het eerst geweest.

We slapen in een B&B.


Ik ga ook eind februari 12 daagjes, en ook in een B&B weet alleen ff niet welke.
MOKUM XXX RATED
  maandag 8 februari 2010 @ 19:39:34 #18
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_77780856
"schop"!
Heeft iemand ervaring met wonen en werken op het eiland? Er staat een leuke vacature voor mijn man dus ik ben benieuwd naar ervaringen!
pi_77783268
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:39 schreef baniekje het volgende:
"schop"!
Heeft iemand ervaring met wonen en werken op het eiland? Er staat een leuke vacature voor mijn man dus ik ben benieuwd naar ervaringen!
Voor wonen & werken op Curaçao kun je denk ik beter in het andere Curaçao-topic kijken: Curacao #2

Die staat in KAA namelijk, dus de mensen die er voor langere tijd zitten vind je vooral daar.
  Admin dinsdag 9 februari 2010 @ 17:12:34 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77814123
Bon bini na Dushi Korsou!

Zijn er nog FOK!kers die de KLM-aanbieding hebben aangegrepen om eens langs te komen?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77838685
we hebben het aanbod van de klm gebruikt en vertrekken 23 februari naar curacao en verblijven tot 23 maart in trupial inn
dezelfde periode als vorige keer, besef ik me nu ineens.
we hebben wel behoefte aan wat zon!!!!!
  zaterdag 6 maart 2010 @ 10:44:03 #22
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_78807933
In augustus 10 dagen naar curacao.

Nu vroeg ik me ineens af, kan ik daar wel pinnen met m'n europas? En werkt m'n telefoon er ook? Zijn er nog autoverhuurbedrijven aan- cq. af te raden?
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:12:05 #23
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_78808459
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:44 schreef Thijz het volgende:
In augustus 10 dagen naar curacao.

Nu vroeg ik me ineens af, kan ik daar wel pinnen met m'n europas? En werkt m'n telefoon er ook? Zijn er nog autoverhuurbedrijven aan- cq. af te raden?
Ja je kan er wel gewoon pinnen, telefoon weet ik niet die had ik thuis laten liggen
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_78808481
Volgende week rond deze tijd zit ik in het vliegtuig
pi_78809747
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:44 schreef Thijz het volgende:
In augustus 10 dagen naar curacao.

Nu vroeg ik me ineens af, kan ik daar wel pinnen met m'n europas? En werkt m'n telefoon er ook? Zijn er nog autoverhuurbedrijven aan- cq. af te raden?
Je kunt er wel pinnen met je europas. Je telefoon werkt er ook. Economic car rental (ofzoiets) gelegen in Brievengat is een goed en goedkoop autoverhuurbedrijf.

Ik ben van december tot halverwege februari op Curacao geweest. Beetje gewerkt in de keuken van een restaurant (Moon), beetje duikles nemen, beetje stranden bezoeken en uitgaan. Prachtige tijd gehad. De bevolking is wel irritant. Nog nooit zo'n onvriendelijk, lui, dom, racistisch en seksistisch volk gezien .
pi_78926146
Ben net een klein weekje terug.
We hadden echt elke dag lekker weer, de lokale bevolking liep zelfs te klagen dat het zo warm was hehe.
Helaas vloog de week voorbij en zit ik nu weer fijn in NL.

Het snorkelen is echt zo mooi daar, echt een aanrader.
En idd, een auto heb je zeker nodig om overal te komen.
Verder lekker uit eten gaan want het kost geen drol als je de euro gewend bent.
pi_78926780
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:07 schreef Weaut het volgende: De bevolking is wel irritant. Nog nooit zo'n onvriendelijk, lui, dom, racistisch en seksistisch volk gezien .
Zijn er meer mensen die dit vinden? Ik dacht namelijk altijd dat die mensen daar enorm vriendelijk waren? Of is dat vooral in de toeristenindustrie, en zijn ze op straat gewoon minder prettig in de omgang?
  Admin dinsdag 9 maart 2010 @ 13:16:42 #28
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_78927418
Hangt er vanaf hoe je tegen de bevolking doet. Als jij met een chagrijnig hoofd een winkel binnenloopt hoef je geen Bon Tardi te verwachten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_78928442
Vond de mensen daar over het algemeen allemaal zwaar relaxed, vriendelijk en behulpzaam.
pi_78950804
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:16 schreef Breuls het volgende:
Hangt er vanaf hoe je tegen de bevolking doet. Als jij met een chagrijnig hoofd een winkel binnenloopt hoef je geen Bon Tardi te verwachten.
Ik loop niet met een chagrijnig hoofd rond en blijf heel lang beleefd tegen mensen, maar over de Curacaosche bevolking kan ik niets positief zeggen.
pi_78997154
wij zijn dikwijls op curacao geweest en ook voor wat langere tijd, ik heb alleen maar positieve ervaringen met de bewoners. in ieder geval vind ik ze veel vriendelijker en beleefder dan de bevolking van nederland, vooral die van de randstadters.
en bovendien: wie goed doet, goed ontmoet!!!!!
overigens zijn we op dit moment ook op curacao voor een maand.
pi_78997736
Ik heb ook geen klachten over de Curaçaose bevolking.

Tuurlijk, je blijft een makamba, maar zolang je je normaal gedraagt is men daar over het algemeen inderdaad een stuk vriendelijker dan in Nederland. Van het racistische waar Weaut het over heeft is naar mijn idee alleen sprake als jij je als blanke gewoon als een klootzak gedraagt. Het spreekt voor zich dat ze daar vrij gevoelig voor zijn.
pi_79181861
Afgelopen vrijdag teruggekomen uit Curacao.
Geweldige vakantie gehad!

Prachtige dingen meegemaakt, benzinecrisis, stroomuitval.
Mensen zwaar relaxed en heel erg behulpzaam.

Echt de 12 dagen waren te snel om, nu snel sparen om weer terug te gaan.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:59 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zijn er meer mensen die dit vinden? Ik dacht namelijk altijd dat die mensen daar enorm vriendelijk waren? Of is dat vooral in de toeristenindustrie, en zijn ze op straat gewoon minder prettig in de omgang?
Niks van gemerkt. Zowel ik als mijn vrouw niet.
Kan je zat voorbeelden geven dat de mensen daar aardiger zijn, dan hier in Amsterdam.

[ Bericht 23% gewijzigd door dronkeykong op 15-03-2010 20:09:30 ]
MOKUM XXX RATED
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:03:19 #34
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79244155
1 keer iets meegemaakt bij de MacDonalds op Curacao. Groepje jongeren riepen makamba ga weg, maar dat was ook alles eigenlijk.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:23:23 #35
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_79402432
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:39 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben net een klein weekje terug.
We hadden echt elke dag lekker weer, de lokale bevolking liep zelfs te klagen dat het zo warm was hehe.
Helaas vloog de week voorbij en zit ik nu weer fijn in NL.

Het snorkelen is echt zo mooi daar, echt een aanrader.
En idd, een auto heb je zeker nodig om overal te komen.
Verder lekker uit eten gaan want het kost geen drol als je de euro gewend bent.
Ben een beetje aan het rondneuzen waar ik 'n auto moet huren. Waar heb jij 'm vandaan? Nog aan te bevelen tentjes waar je kunt eten?

Iemand anders toevallig nog ervaring met DD Carrental?

[ Bericht 0% gewijzigd door Thijz op 21-03-2010 13:23:43 (typo) ]
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_79402725
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:23 schreef Thijz het volgende:

[..]

Ben een beetje aan het rondneuzen waar ik 'n auto moet huren. Waar heb jij 'm vandaan? Nog aan te bevelen tentjes waar je kunt eten?

Iemand anders toevallig nog ervaring met DD Carrental?
Ik heb daar gehuurd ja, aardige gozer die Daniel, stipt op tijd om de auto af te leveren en op te halen.
Had gevraagd voor een Suzuki Swift met schakel, kreeg daarna de vraag of het ook goed was dat ik een Ford Focus met automaat kreeg voor dezelfde prijs als de Swift.

En ben ik blij dat ik die genomen heb zeg, lekkere auto en automaat zou ik zeker aanraden.

En de prijs is goed.
MOKUM XXX RATED
  zondag 21 maart 2010 @ 20:56:49 #37
296212 wasbakverkoper
Iemand nog een wasbak nodig?
pi_79420362
Ik wil er weleens naar toe op vakantie gaan maar kan iemand mij vertellen wat de voorzieningen daar zijn en waar de goede vakantieparken of hotels liggen? Wat is er precies te beleven en wat zijn de trekpleisters?
pi_79421077
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:56 schreef wasbakverkoper het volgende:
Ik wil er weleens naar toe op vakantie gaan maar kan iemand mij vertellen wat de voorzieningen daar zijn en waar de goede vakantieparken of hotels liggen? Wat is er precies te beleven en wat zijn de trekpleisters?
Ik persoonlijk ga het liefst naar Lions Dive. Het strand (Mambo Beach) daar vind ik persoonlijk erg rlx. Er is altijd wel wat te doen. Je kunt er goed eten en er zijn gezellig barretjes.
Ga je voor iets meer rust dan zou ik naar één van de vier resorts bij Jan Thiel gaan. Chogogo en Papagajo vond ik zelf de mooiste van de 4.
pi_79422452
Beroepsmatige tvp
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_79429216
Spareribs bij Zhanzibar zijn echt
MOKUM XXX RATED
pi_79437400
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:23 schreef Thijz het volgende:

[..]

Ben een beetje aan het rondneuzen waar ik 'n auto moet huren. Waar heb jij 'm vandaan? Nog aan te bevelen tentjes waar je kunt eten?

Iemand anders toevallig nog ervaring met DD Carrental?
We konden de auto lenen van de zus van m'n vriendin, die woont daar.
Ik kan je wel wat dingen aanraden ja:

- Asia de Cuba (suikertuintjeweg ?)
- Sambal (suikertuintjeweg ?)
- Ribs Factory (in Otrobanda, langs het water)
- Iguana (in Punda, langs het water)

Die eerste 2 zijn bij een winkelcentrum, is niet zo heel groot dus die vind je allebei wel.
En de laatste 2 zijn beide in Willemstad, beide aan het water, alleen allebei aan de andere kant.
  maandag 22 maart 2010 @ 09:23:43 #42
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79438032
Hooks Hut is ook een aanrader, heerlijk aan het strand met een Polar genieten.
pi_79438139
Nemo en Hemingway zijn ook top
pi_79441357
Sarifundi's Marina (Brakkeput Ariba), vlakbij Jan Sofat als ik me niet vergis.

Heerlijk simpel en niet te duur eten op een gezellig vlot, hoorde dat het een tijdje geleden afgebrand zou zijn, maar mocht het herbouwd zijn... Aanradertje!
pi_79441384
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:23 schreef Thijz het volgende:

[..]

Ben een beetje aan het rondneuzen waar ik 'n auto moet huren. Waar heb jij 'm vandaan? Nog aan te bevelen tentjes waar je kunt eten?

Iemand anders toevallig nog ervaring met DD Carrental?
Ja, mijn ouders hebben hier gehuurd toen ze mij kwamen bezoeken, toen ik nog op Curaçao zat. Aanrader! Goede prijzen, prima auto's (zij hadden een Ford Focus). Borg contant betalen, gratis 2e bestuurder, was echt prima!
  Admin maandag 22 maart 2010 @ 12:01:17 #46
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_79442317
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:45 schreef SimtekF1 het volgende:

- Ribs Factory (in Otrobanda, langs het water)
Dat is toch alleen afhalen? Je kunt beter naar de Ribs Factory in Salina gaan, aan de Oude Caracasbaaiweg. Geweldige ribs en fajita's.
quote:
- Iguana (in Punda, langs het water)
Vienna en Iguana Cafe zijn de twee terrassen aan de Handelskade, maar ik ben van beiden niet erg kapot. De Handelskade is sowieso overrated en de bediening bij die tenten laat nogal eens te wensen over (als in: ze zijn traag).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_79450540
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:32 schreef elsterno het volgende:
Sarifundi's Marina (Brakkeput Ariba), vlakbij Jan Sofat als ik me niet vergis.
Die bestaat niet meer Daar zit nu wel de Boathouse, waar je ook echt lekker kunt eten met een super uitzicht.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:35 schreef dronkeykong het volgende:
Spareribs bij Zhanzibar Cinco zijn echt
Fixed Bij Zanzibar moet je voor de pizza's gaan

Verder:
- Steak en ribs in het riffort, topkwaliteit vlees voor een aantrekkelijke prijs
- Fishalicious, heerlijke visspecialiteiten en goede service
- Snappers en de Kleine Wereld, aan het eind van de Caracasbaaiweg, allebei lekkere gerechten voor een leuke prijs.
- Omundo, vrij prijzig, maar met een supermooie wijnkaart en heerlijke gerechten.

Prijzen in de betere en duurdere restaurants zijn voor toeristen met Euro's overigens prima te betalen. Een echt duur hoofdgerecht (noem een zeetong van 500 gram of ossenhaas met foie gras) zal rond de 75 gulden kosten omgerekend zo'n 30 euro dus.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_79450890
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:54 schreef thomaster het volgende:


[..]

Fixed Bij Zanzibar moet je voor de pizza's gaan
Ja ook gegeten daar

Sambal bij Zuikertuintje ook lekker eten, en daarna ernaast een Italiaans ijsje met Cocos, Nutella, Oreo halen
En de Ostrichfarm, gelunched en gedineerd, en lekker.

Kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik top gegeten heb!
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:33 schreef elsterno het volgende:

[..]

Ja, mijn ouders hebben hier gehuurd toen ze mij kwamen bezoeken, toen ik nog op Curaçao zat. Aanrader! Goede prijzen, prima auto's (zij hadden een Ford Focus). Borg contant betalen, gratis 2e bestuurder, was echt prima!
Dit was die van ons


[ Bericht 13% gewijzigd door dronkeykong op 22-03-2010 16:13:22 ]
MOKUM XXX RATED
pi_79451230
Equus (spelling ??)
Have fun...
pi_79451278
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:54 schreef thomaster het volgende:

[..]

Die bestaat niet meer Daar zit nu wel de Boathouse, waar je ook echt lekker kunt eten met een super uitzicht.
Eeuwig zonde, de Boathouse heeft niet zo veel sfeer als Sarifundi's had. Het uitzicht is wel geweldig ja en daar kan je ook vanaf je bootje het terras opstappen .

Voor wie overigens is echt Antilliaans wil eten en eens een keer niet bij Jaantjies, moet eens Golden Star proberen. Heerlijk gerechten, het is alleen wel binnen en neem een trui mee, want de airco staat er op niveau vrieskist.
  Admin maandag 22 maart 2010 @ 16:21:06 #51
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_79451900
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:07 schreef Handschoen het volgende:
Equus (spelling ??)
Oeh ja, daar moet ik weer eens heen. Heerlijk vlees.

Wat bij Cinco ook goed is, is het Indonesische buffet op zaterdag. Erg lekker eten, en zoveel je wilt voor een prima prijs. Enige nadeel is dat het tegelijk met het Zanzi happy hour is.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_79980150
Even een vraagje, hoeveel ANG kost eten in de supermarkt op Curacao zoals bijvoorbeeld een brood, een fles cola of een pakje boter?
pi_79981598
Brood rond de 3,50 cola ook, pakje boter moet ik je even schuldig blijven, maar daar hangt het er ook vanaf welk product je neemt. Becel is duurder dan AH huismerk of "I can't believe it's not butter" ( )
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  Admin dinsdag 6 april 2010 @ 03:12:20 #54
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_79992610
Ik weet niet eens wat dat in Nederland kost, laat staan hier.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:25:07 #55
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_82272728
Ik hoorde gister van iemand dat er in de Telegraaf ( ) een stukje had gestaan waarin stond dat de autohuurpijzen over een weekje of 4/5 met zo'n 60% omhoog gaan op Curaçao. Iemand die dat kan bevestigen?
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_82272993
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:25 schreef Thijz het volgende:
Ik hoorde gister van iemand dat er in de Telegraaf ( ) een stukje had gestaan waarin stond dat de autohuurpijzen over een weekje of 4/5 met zo'n 60% omhoog gaan op Curaçao. Iemand die dat kan bevestigen?
Waarom zouden ze dat doen?
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:24:06 #57
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_82275054
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen?
dat weet ik dus niet, vandaar mijn vraag.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
  Admin donderdag 3 juni 2010 @ 11:26:57 #58
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_82275210
Er is toch geen centraal geregeld tarief voor die huurprijzen? De verhuurders hanteren allemaal hun eigen tarief...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_82275310
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:25 schreef Thijz het volgende:
Ik hoorde gister van iemand dat er in de Telegraaf ( ) een stukje had gestaan waarin stond dat de autohuurpijzen over een weekje of 4/5 met zo'n 60% omhoog gaan op Curaçao. Iemand die dat kan bevestigen?
Ik meen me te herinneren dat er van de week iets in de Telegraaf stond dat deze zomer de huurprijzen soms 60% hoger zijn dan vorige zomer, dit was voornamelijk in Spanje.

Specifiek over Curaçao stond er niks in dit bericht..
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:59:27 #60
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_82276813
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:28 schreef elsterno het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat er van de week iets in de Telegraaf stond dat deze zomer de huurprijzen soms 60% hoger zijn dan vorige zomer, dit was voornamelijk in Spanje.

Specifiek over Curaçao stond er niks in dit bericht..
Kijk, fijn om te horen.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_82284286
Naar mijn weten hanteren sommige verhuurbedrijven inderdaad verschillende tarieven per seizoen, maar geen 60% meer...
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  Admin donderdag 3 juni 2010 @ 15:41:26 #62
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_82286003
Ja, er zijn wel seizoensverschillen inderdaad. Ook dat verschilt; de ene verhuurder heeft twee perioden per jaar, de ander vier, sommige drie...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:32:45 #63
101884 PeRi
Allons-y!
pi_83651778
WIj gaan in augustus, heb er ontzettend veel zin in. Beetje relaxen, lekker wandelen in Willemstad of fietsen/biken om de omgeving te verkennen. Wij zitten in een apartement van Blue Bay. . Ben alvast wat aan het orienteren verder op het net, het duurt nog zo lang .
Whatever I want.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:05:51 #64
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_83677917
Blauwbaai kan je vet snorkelen, zou zeggen neem een setje mee!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  maandag 5 juli 2010 @ 16:41:10 #65
101884 PeRi
Allons-y!
pi_83686341
Goed om te weten! Dank!
Whatever I want.
pi_84585996
Hoeveel kost retourvlucht in het voorjaar?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:34:56 #67
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_84586595
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:05 schreef WarPuppy het volgende:
Blauwbaai kan je vet snorkelen, zou zeggen neem een setje mee!
waar ligt dat, kan het niet vinden op Google Maps, zo snel. :@
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_84588215
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:34 schreef Thijz het volgende:

[..]

waar ligt dat, kan het niet vinden op Google Maps, zo snel. :@
'Blue Bay' ;).

Ten noordoosten van Willemstad. Als je vanaf Hato naar Willemstad rijdt kom je er bijna langs. Ik vond overigens dat er mooiere plekken zijn om te snorkelen. Porto Mari bijv.
pi_84588569
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:13 schreef elsterno het volgende:

[..]

'Blue Bay' ;).

Ten noordoosten van Willemstad. Als je vanaf Hato naar Willemstad rijdt kom je er bijna langs. Ik vond overigens dat er mooiere plekken zijn om te snorkelen. Porto Mari bijv.
Dan heb jij een andere Porto Mari gezien dan ik, volgens mij... :@

Ik vond het snorkelen daar dus echt waardeloos namelijk. Bij Blue Bay ken ik het water niet.
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:23:36 #70
101884 PeRi
Allons-y!
pi_84588670
Wat is de valuta waar je het meeste (contant) mee betaald, bij voorbeeld in eettentjes of de markt? Dollars of NAF?
Whatever I want.
pi_84589049
Dollars worden op veel plekken wel geaccepteerd, maar ik zou sowieso uitgaan van NAF in ieder geval.
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:43:17 #72
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_84589468
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:33 schreef Omniej het volgende:
Dollars worden op veel plekken wel geaccepteerd, maar ik zou sowieso uitgaan van NAF in ieder geval.
Mede omdat je wisselgeld weer in Naf is, toch?
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
  Admin woensdag 28 juli 2010 @ 14:49:04 #73
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84589718
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:43 schreef Thijz het volgende:

[..]

Mede omdat je wisselgeld weer in Naf is, toch?
Nee, omdat dat de lokale valuta is. :+
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84590103
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:21 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dan heb jij een andere Porto Mari gezien dan ik, volgens mij... :@

Ik vond het snorkelen daar dus echt waardeloos namelijk. Bij Blue Bay ken ik het water niet.
Bij Lagun is het niet veel, maar wel grote kans op schildpadden. Was er vorige week nog om te gaan duiken en toen zwom er 1 rond op nog geen 2 meter van het strand en nog 1 een stukje verder de baai in :)
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:08:07 #75
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_84590489
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:49 schreef Breuls het volgende:

[..]

Nee, omdat dat de lokale valuta is. :+
ik bedoelde eigenlijk dat, als je met USD betaalt, het omgerekend wordt en je het wisselgeld in NAF weer terug krijgt. Als je direct met NAF betaald, heb je geen 'last' van de wisselkoers. Of zoiets :+
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_84590570
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:21 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dan heb jij een andere Porto Mari gezien dan ik, volgens mij... :@

Ik vond het snorkelen daar dus echt waardeloos namelijk. Bij Blue Bay ken ik het water niet.
Of was het juist duiken bij Porto Mari?

Hmmm.. ik twijfel :). Bij de fuiken kan je trouwens ook mooi snorkelen. :).
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:20:09 #77
101884 PeRi
Allons-y!
pi_84590947
Dank heren voor de valuta vraag. En als je daar pint, kan je kiezen tussen NAf en USD neem ik aan? En, is er op het vliegveld een pinautomaat of moet ik alvast hier wat cash gaan wisselen?
Whatever I want.
pi_84591034
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:08 schreef Thijz het volgende:

ik bedoelde eigenlijk dat, als je met USD betaalt, het omgerekend wordt en je het wisselgeld in NAF weer terug krijgt. Als je direct met NAF betaald, heb je geen 'last' van de wisselkoers. Of zoiets :+
De wisselkoers staat vast op 1.75, maar word hier en daar ook 1.78 of zelfs 1.80 gebruikt, dus dat is 1, daarnaast krijg je inderdaad je wisselgeld meestal in NAFL. Je kan beter bij het pinnen enzo gewoon guldens nemen en als je naar het casino gaat dollars ;)

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:09 schreef elsterno het volgende:

Of was het juist duiken bij Porto Mari?

Hmmm.. ik twijfel :). Bij de fuiken kan je trouwens ook mooi snorkelen. :).
Duiken vind ik porto mari een van de betere stekken voor, prima duikshop, makkelijke te volgen rif en vaak adelaarsroggen, af en toe een schildpadje...
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_84591590
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:20 schreef PeRi het volgende:
Dank heren voor de valuta vraag. En als je daar pint, kan je kiezen tussen NAf en USD neem ik aan? En, is er op het vliegveld een pinautomaat of moet ik alvast hier wat cash gaan wisselen?
Je kunt overal zowel USD als NAF pinnen ja, en ook op het vliegveld is uiteraard een automaat.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:09 schreef elsterno het volgende:

[..]

Of was het juist duiken bij Porto Mari?

Hmmm.. ik twijfel :). Bij de fuiken kan je trouwens ook mooi snorkelen. :).
Hmm, wellicht dat het duiken er wel beter is ja, maar dat heb ik dan weer niet gedaan. :P
  Admin woensdag 28 juli 2010 @ 16:15:46 #80
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84592859
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:08 schreef Thijz het volgende:

[..]

ik bedoelde eigenlijk dat, als je met USD betaalt, het omgerekend wordt en je het wisselgeld in NAF weer terug krijgt. Als je direct met NAF betaald, heb je geen 'last' van de wisselkoers. Of zoiets :+
Daar heb je geen last van. De koers wijzigt namelijk nooit. :)
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:20 schreef PeRi het volgende:
Dank heren voor de valuta vraag. En als je daar pint, kan je kiezen tussen NAf en USD neem ik aan? En, is er op het vliegveld een pinautomaat of moet ik alvast hier wat cash gaan wisselen?
Niet hier wisselen, is nergens voor nodig. Als je op Hato de aankomsthal uitloopt en je bent buiten, dan ga je naar rechts. Tegen het andere gebouw zit dan een pinautomaat.

(Okay, ik ben te vaak op Hato geweest, ik kan die omgeving dromen. :D )
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84596027
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:15 schreef Breuls het volgende:
(Okay, ik ben te vaak op Hato geweest, ik kan die omgeving dromen. :D )
Dat krijg je als je hier woontde
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  Admin woensdag 28 juli 2010 @ 18:10:19 #82
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84596854
Ja. Ik kwam vaker op Hato dan ik hier op Schiphol kom. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84621637
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:10 schreef Breuls het volgende:
Ja. Ik kwam vaker op Hato dan ik hier op Schiphol kom. :P
Iedereen die daar langere tijd gezeten heeft denk ik.

Er kwam of ging elke keer wel iemand :).
pi_84627994
Ik woon sinds kort in Willemstad ivm werk. Ik ben alleen en ken nog weinig mensen hier. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen net zijn geimigreerd en die net zo weinig weten van het eiland als dat ik doe.
Ik ben benieuwd naar mooie plekken en locaties, maar heb iemand nodig om me op weg te helpen.
pi_84628749
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:54 schreef Indigoo het volgende:
Ik woon sinds kort in Willemstad ivm werk. Ik ben alleen en ken nog weinig mensen hier. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen net zijn geimigreerd en die net zo weinig weten van het eiland als dat ik doe.
Ik ben benieuwd naar mooie plekken en locaties, maar heb iemand nodig om me op weg te helpen.
Dit is meer het vakantie-topic over Curacao, voor het woontopic zie Curacao #2 . Daar staat best wel wat info in wat betreft leuke plekken/stranden/restaurants etc. En je kunt er natuurlijk vragen stellen aan anderen die er wonen/gewoond hebben. Het is alleen om het moment niet zo'n heel druk topic :')
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_84629302
ok thanks probeer ik het daar wel :P
pi_85093330
16 oktober *O* !!!!
pi_85093997
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:34 schreef Thijz het volgende:

[..]

waar ligt dat, kan het niet vinden op Google Maps, zo snel. :@
Bij "Daaibooi" ook grote kans op schildpadden. Ik ben daar zo'n 100 meter met een schildpad mee gezwommen, erg gaaf.
pi_85102688
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:08 schreef Fionaaaa het volgende:
16 oktober *O* !!!!
Is de beste dag van het jaar :D
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_85102773
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Bij "Daaibooi" ook grote kans op schildpadden. Ik ben daar zo'n 100 meter met een schildpad mee gezwommen, erg gaaf.
En playa lagun, daar zwom er laatst nog eentje 2 meter voor het strand toen ik ging duiken. Onlangs is er trouwens ook nog een jonge walvishaai langs Curacao gezwommen, enkele gelukkige duikers waren daar getuige van; ik niet ;(
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_85230542
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:33 schreef thomaster het volgende:

[..]

Is de beste dag van het jaar :D
Wel van 2010 ja want dan ga ik lekker met vakantie *O* !!!
pi_85324490
Vraagje voordat ik wegga. Ik was even aan het gluren op het net bij de eettentjes die jullie hierboven eerder genoemd hebben. Maar de Zuikertuintjeweg en Caracasbaaiweg lijken zo ver weg uit Willemstad, of lijkt dat echt maar zo? Valt daar te komen zonder auto?
Whatever I want.
  Admin zondag 15 augustus 2010 @ 21:51:58 #93
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85325345
Zonder auto? :o

Je kunt overal komen door te lopen, maar dan wordt het echt vervelend. Je wil niet naar een restaurantje op de Caracasbaaiweg lopen vanuit het centrum (ik neem aan dat je met 'Willemstad' het centrum bedoelt, want eigenlijk is het halve eiland Willemstad), want dat is een nogal stevige wandeling.

Waar verblijf je? En waarom geen auto?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_85325786
Yep, we verblijven in het centrum nu, Renaissance hotel. Blauwbaai zat vol :{. Bij nader inzien toch beter want geen auto omdat geen rijbewijs :').

Wat valt onder een 'stevige wandeling'? :+ En anders kunnen we toch wel een taxi pakken, of is dat erg duur? Was wel mn plan eigenlijk.

Dit tripje is voornamelijk om hier even vandaan te zijn. Zijn van plan om wat wandelingen te maken, gaan ook nog een dagtour doen iig die ons naar de rest van het eiland brengt (Christoffelpark, Supladó krater, Kueba di Brua, Lagun Beach etc). Geen dagjes strandtypes, ben al bruin zat ;) maar wil wel snorkelen iig.
Whatever I want.
  Admin zondag 15 augustus 2010 @ 22:30:57 #95
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85327594
Het Renaissance hotel is in Otrabanda. Als je van daaruit naar bijvoorbeeld De Heeren wil lopen, ben je een half tot een heel uur kwijt, afhankelijk van je loopsnelheid. Zelfde geldt voor, pak 'm beet, de Ribs Factory, de Tropen, Il Forno. El Gaucho hoef je lopend niet te proberen, dat is te ver en niet veilig met al het verkeer om je heen.

Zonder auto ben je veel tijd kwijt aan lopen, tenzij je alles met taxi's doet, maar ik heb geen ervaring met taxi's op het eiland, dus daar kan ik je niks over vertellen.

Gouverneur de Rouville is overigens maar vijf tot tien minuten lopen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_85348271
Vanaf het Renaissance valt er een heleboel weg qua leuke restaurants als je geen auto tot je beschikking hebt, mede omdat je sommige wijken/straten in de omgeving ook moet vermijden ivm criminaliteit. Een voorbeeld is Fishalicious, dit is op loopafstand, maar dan moet je door de Penstraat en dat is nou niet bepaald een stuk waar je na afloop van je diner nog doorheen wilt lopen. Op loopafstand heb je wel een aantal goede restaurants:

• De Gouverneur
• Bahia
• Steak and Ribs (fantastische T-Bone)
• Indie's Spice Bar (Indiaas)
• Cru Steakhouse (nieuw, ben er nog niet geweest, schijnt goed te zijn, maar ook erg duur)
• Ema Tei (Japans)
• The Ribs Factory
• Pleincafe Wilhelmina (standaard eetcafe)
• De Buuren (Eetcafe)
• Pampus (leuk restaurant aan het Waaigat)

Zo kom je denk ik een heel eind ;) Wat taxi's betreft, die zijn erg duur, voor een ritje van een kwartier betaal je al snel 20 dollar.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_85349791
Dank jullie wel. Daar kom ik zeker een eind mee Thomaster ^O^.

Met een taxi af en toe komen we heus wel ver, vind het niet zo erg dat we dingen moeten overslaan. Het zij zo. Wordt wel tof! :).
Whatever I want.
pi_85350952
Over het algemeen kun je overdag een hoop met busjes (het OV op Curacao) doen, alleen rijden die 's avonds niet meer, dus taxi terug...

Vanaf Punda kun je met een busje rechtstreeks naar Mambo en Jan Thiel. Dit is belangrijk, want op de zaterdagavond is er een heel leuk happy hour bij Zanzibar (Jan Thiel) en op zondag bij Mambo (en met name Wet & Wild, wat ernaast ligt). Veel toeristen laten de busjes ten onrechte links liggen, terwijl het best een handig en vooral goedkoop vervoermiddel is.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  Admin maandag 16 augustus 2010 @ 19:46:06 #99
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85361545
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:14 schreef thomaster het volgende:

• The Ribs Factory
Is de Ribs op Otrabanda niet alleen voor afhaal? Of bedoel je die op de Oude Caracasbaaiweg? Want die is imho te ver lopen.
quote:
• De Buuren (Eetcafe)
Met 1 u. ;) Dit is een goede lunchtent. ^O^
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 16 augustus 2010 @ 19:47:05 #100
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85361585
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:22 schreef thomaster het volgende:
Over het algemeen kun je overdag een hoop met busjes (het OV op Curacao) doen, alleen rijden die 's avonds niet meer, dus taxi terug...

Vanaf Punda kun je met een busje rechtstreeks naar Mambo en Jan Thiel. Dit is belangrijk, want op de zaterdagavond is er een heel leuk happy hour bij Zanzibar (Jan Thiel) en op zondag bij Mambo (en met name Wet & Wild, wat ernaast ligt). Veel toeristen laten de busjes ten onrechte links liggen, terwijl het best een handig en vooral goedkoop vervoermiddel is.
"heel leuk" :N

Voor Zanzi Zaterdag alleen al zou ik terugzwemmen naar Curaçao. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_85393176
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:46 schreef Breuls het volgende:
Is de Ribs op Otrabanda niet alleen voor afhaal? Of bedoel je die op de Oude Caracasbaaiweg? Want die is imho te ver lopen.
Weet ik niet zeker, maar volgens mij kan je er ook eten hoor.

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:47 schreef Breuls het volgende:
"heel leuk" :N

Voor Zanzi Zaterdag alleen al zou ik terugzwemmen naar Curaçao. :P
Sorry voor de understatement Breuls ;(
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  Admin dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:25:32 #102
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85393255
Ja, dat je het wel effe weet. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_91824593
YOO Kick omhoog

Waarschijnlijk staat et vast érgens in de 4 topics, of wellicht wel op meerdere plekken, Maar het zit zo:

Ik wil met 3 man 2 weken naar de Antillen. Denk Aruba/Curacao maar ja nja misschien is Bonaire ook het overwegen waard.

Ik ga het zelf boeken en shit, maar heb even wat tips nodig qua bv
-reisorganisaties
-hotel/appartement
-airlines

Appartement/hotel hoeft niet heel luxe te zijn, zovaak zal je er toch niet zitten...
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Admin dinsdag 25 januari 2011 @ 01:16:22 #104
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91832997
Bonaire is te saai, dus dat zou ik afraden. Aruba ken ik niet zo goed, maar als je met een paar vrienden bent is Curaçao sowieso de moeite waard.

Qua reisorganisatie kan ik TUI aanbevelen, omdat die het hier goed voor elkaar hebben qua organisatie op het eiland, goede mensen als hostess en dergelijke. TUI heeft in Nederland de operators Arke en Holland International, en gebruikt voor de vluchten zowel KLM als de eigen airline Arkefly.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_91842491
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:25 schreef kalinhos het volgende:
YOO Kick omhoog

Waarschijnlijk staat et vast érgens in de 4 topics, of wellicht wel op meerdere plekken, Maar het zit zo:

Ik wil met 3 man 2 weken naar de Antillen. Denk Aruba/Curacao maar ja nja misschien is Bonaire ook het overwegen waard.

Ik ga het zelf boeken en shit, maar heb even wat tips nodig qua bv
-reisorganisaties
-hotel/appartement
-airlines

Appartement/hotel hoeft niet heel luxe te zijn, zovaak zal je er toch niet zitten...
Ik heb een half jaar op Aruba gezeten/gewerkt dus kan je wel wat tips geven denk ik! Wanneer willen jullie gaan en hoe oud zijn jullie?

Arke fly heeft vrij vaak aanbiedingen naar Aruba +/- 700 euro inclusief verblijf.
pi_91860583
TUI, kijk daar was ik zelf ook wel uiteindelijk opgekomen maar dan twee dagen later ofzo :P

We zijn ehm 21/ 22. Ik had begrepen dat auto huren vanaf 23 kan?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_91870228
Ik was toen ik daar zat zelf 19/20 toen ik een auto huurde dus leeftijd zijn ze niet al te strak op :P

Goedkoop appartementen complex is Perle D'Or. Centraal gelegen op het eiland (tussen uitgaansgebied en Oranjestad). Zitten vrij veel stagiaires daar dus je maakt er snel contact met andere leeftijdsgenoten. In de bar zijn ook nog wel eens leuke feestjes als je het treft!

Heb er zelf ook gezeten.
  Admin dinsdag 25 januari 2011 @ 22:08:34 #108
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91871007
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:18 schreef kalinhos het volgende:
TUI, kijk daar was ik zelf ook wel uiteindelijk opgekomen maar dan twee dagen later ofzo :P

We zijn ehm 21/ 22. Ik had begrepen dat auto huren vanaf 23 kan?
Dat wisselt per verhuurder. Vaak is de regel idd 23 jaar en minimaal 1 jaar rijbewijs, maar sommige verhuurders laten je wel huren met een hogere borg bijvoorbeeld. Dat zijn niet altijd de verhuurders die ook op Hato zitten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:29:48 #109
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_91872518
Hallo allemaal, wij (2 'oudjes' van 50 plus 8-) ) zijn van plan om in september op Curacao vakantie te vieren. Dus zijn wij op zoek naar wat tips.
Ten eerste de vraag welk hotel jullie voorkeur zou hebben: Renaissance Curacao Resort & Casino of het Avila hotel en waarom. Hoe is de ligging van beide hotels voor wat betreft het centrum van Willemstad? Hoe is het weer in september? Leuke restaurants heb ik al voorbij zien komen, dus dat zal wel lukken :9~
Kortom, wij staan open voor alle opties, dus roept u maar!
-Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
pi_91872621
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:29 schreef ikkemikke het volgende:
Hallo allemaal, wij (2 'oudjes' van 50 plus 8-) ) zijn van plan om in september op Curacao vakantie te vieren. Dus zijn wij op zoek naar wat tips.
Ten eerste de vraag welk hotel jullie voorkeur zou hebben: Renaissance Curacao Resort & Casino of het Avila hotel en waarom. Hoe is de ligging van beide hotels voor wat betreft het centrum van Willemstad? Hoe is het weer in september? Leuke restaurants heb ik al voorbij zien komen, dus dat zal wel lukken :9~
Kortom, wij staan open voor alle opties, dus roept u maar!
Ik zou voor Avila gaan. Waarom? Vind ik persoonlijk het mooist en heeft de mooiste ligging van de 3.
pi_91872682
Maar waarom heb je eigenlijk juist die 3 gekozen? Persoonlijk kan ik nog wel wat mooiere dingen opnoemen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:34:30 #112
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_91872846
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Maar waarom heb je eigenlijk juist die 3 gekozen? Persoonlijk kan ik nog wel wat mooiere dingen opnoemen.
*O* Oeh graag, geen idee waarom deze eigenlijk, heb zomaar een beetje op veel reissites gekeken en deze leken ons wel leuk. Maar ik hou me aanbevolen voor andere opties ^O^
-Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
pi_91873478
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:34 schreef ikkemikke het volgende:

[..]

*O* Oeh graag, geen idee waarom deze eigenlijk, heb zomaar een beetje op veel reissites gekeken en deze leken ons wel leuk. Maar ik hou me aanbevolen voor andere opties ^O^
Oke, maar dan is het wel handig om te weten wat je zoekt. Zoek je rust? Of hou je ook wel van wat belevenis 's avonds zoals een bandje en wat gezellige tentjes om wat te eten en drinken? Wil je dicht bij Willemstad zitten?
pi_91873842
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:29 schreef ikkemikke het volgende:
Ten eerste de vraag welk hotel jullie voorkeur zou hebben: Renaissance Curacao Resort & Casino of het Avila hotel en waarom. Hoe is de ligging van beide hotels voor wat betreft het centrum van Willemstad?
Renaissance. ^O^ Vind het persoonlijk een mooier hotel en de ligging vind ik beter. Ligt bij het Rif Fort op Otrabanda, dus midden in het centrum eigenlijk, met redelijk wat leuke restaurants en barretjes e.d. in de buurt. Het Avila ligt ietsje meer afgelegen, maar is nog steeds prima te doen.

quote:
Hoe is het weer in september?
't Is over het algemeen de warmste maand. Normaal gesproken waait er het hele jaar door een redelijk verkoelend briesje over Curaçao, maar in september wil dat nog wel eens stil vallen en dan kan het bloedheet worden. :P Erg goed voorspelbaar is het niet in ieder geval, het kan er ook flink regenen. :)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:55:11 #115
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_91874293
Tja, eigenlijk zoeken we beide :P We houden in ieder geval van lekker eten en drinken, maar geen MacDonalds, wel iets luxer. En dichtbij Willemstad leek ons wel leuk, omdat daar waarschijnlijk meer te beleven is?!? Hotel graag ook iets luxer, mag wel 4 sterren of meer zijn. We huren sowieso een auto, dus vervoer is geen probleem. En 's avonds lekker borrelen in een leuk en trendy café is ook wel iets voor ons, maar dan wel met lekkere loungemuziek en geen 'gerampestamp' tot midden in de nacht! Kortom, luxe hotel met mooi zwembad,dichtbij 't strand en Willemstad _O-
-Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
pi_91875211
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:55 schreef ikkemikke het volgende:
Tja, eigenlijk zoeken we beide :P We houden in ieder geval van lekker eten en drinken, maar geen MacDonalds, wel iets luxer. En dichtbij Willemstad leek ons wel leuk, omdat daar waarschijnlijk meer te beleven is?!? Hotel graag ook iets luxer, mag wel 4 sterren of meer zijn. We huren sowieso een auto, dus vervoer is geen probleem. En 's avonds lekker borrelen in een leuk en trendy café is ook wel iets voor ons, maar dan wel met lekkere loungemuziek en geen 'gerampestamp' tot midden in de nacht! Kortom, luxe hotel met mooi zwembad,dichtbij 't strand en Willemstad _O-
Kijk eens naar Lions Dive. Mijn all time favorite!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:24:18 #117
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_91876175
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Kijk eens naar Lions Dive. Mijn all time favorite!
Dank je wel, ga ik morgen even naar kijken! Voor nu welterusten :Z
-Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:27:49 #118
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_91876359
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:48 schreef Omniej het volgende:

[..]

Renaissance. ^O^ Vind het persoonlijk een mooier hotel en de ligging vind ik beter. Ligt bij het Rif Fort op Otrabanda, dus midden in het centrum eigenlijk, met redelijk wat leuke restaurants en barretjes e.d. in de buurt. Het Avila ligt ietsje meer afgelegen, maar is nog steeds prima te doen.

[..]

't Is over het algemeen de warmste maand. Normaal gesproken waait er het hele jaar door een redelijk verkoelend briesje over Curaçao, maar in september wil dat nog wel eens stil vallen en dan kan het bloedheet worden. :P Erg goed voorspelbaar is het niet in ieder geval, het kan er ook flink regenen. :)
Oké, als het te warm wordt, dan zoeken we wel verkoeling in zee of in het zwembad :Y . En een tropische regenbui brengt altijd wel lekkere verkoeling _O-.
Dank je wel voor je reactie, hier kan ik denk ik wel wat mee! Ik ga morgen weer verder met de voorpret en laat weer van me horen.
-Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
pi_91901779
ik ben er ruim 2 jaar terug geweest omdat mn zus een jaar in het ziekenhuis heeft gewerkt.

ben met mn ouders 2 weken geweest in het jan thiel resort en dat was goed te doen.
mooi zwembad, mooi huisje en lieve hagedissen en leguanen :D
en we waren bij zanzibar, leuke tent en gezellig om er s avonds nog wat te drinken, was nog geen 5 minuten lopen.

met het ov waren we redelijk snel in willemstad dus was goed te doen.
verder nog een auto gehuurd om de rest van het eiland te zien.
en we zijn nog een paar dagen naar bonaire gegaan, leuk in zo n klein divi divi toestel vliegen en ook dat is een korte vlucht.
zelf vind ik bonaire mooier en zeker qua natuur en stranden.
maar het is allebei wel erg leuk
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  Admin woensdag 26 januari 2011 @ 20:36:43 #120
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91910919
*O* Zanzibar *O*

Bonaire is qua natuur zeker mooier, maar daar moet je gewoon een weekendje zijn en dan weer terug. Da's ideaal. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_91911937
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:13 schreef Ellatjuh het volgende:
ik ben er ruim 2 jaar terug geweest omdat mn zus een jaar in het ziekenhuis heeft gewerkt.

ben met mn ouders 2 weken geweest in het jan thiel resort en dat was goed te doen.
mooi zwembad, mooi huisje en lieve hagedissen en leguanen :D
en we waren bij zanzibar, leuke tent en gezellig om er s avonds nog wat te drinken, was nog geen 5 minuten lopen.

met het ov waren we redelijk snel in willemstad dus was goed te doen.
verder nog een auto gehuurd om de rest van het eiland te zien.
en we zijn nog een paar dagen naar bonaire gegaan, leuk in zo n klein divi divi toestel vliegen en ook dat is een korte vlucht.
zelf vind ik bonaire mooier en zeker qua natuur en stranden.
maar het is allebei wel erg leuk
Dat resort wat je bedoelt is "Livingstone" neem ik aan? Dat vind ik persoonlijk eigenlijk niet zo bijzonder.
pi_91913947
ja zo heet dat idd..
ach ja smaken verschillen
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_91921150
Hoe is het uitgaan daar trouewns? Ik ben niet op zoek naar een Kreta-onzin, maar het is ook niet verkeerd als er wel wat volk inde barren en clubs rondloopt. Ben 2 jaar terug in Miami geweest en dat vond ik -eigenlijik - qua uitgaan wel een beetje meevallen. Maar wellicht was ik ook te jong en te weinig cash (lees geen 300 eu betalen voor entree) om de echte clubs in te gaan
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_91921231
Ik denk trouwens wel dat ik het bij een organisatie gewoon boek in een pakket (vlucht + hotel/appartement). Uiteindelijk kost me dat zo rond de 1300-1400 euro (afgaande op wat ik nu heb gezien) voor 2 weken en als ik een vlucht los zou boeken zou dat al rond de 1000 euro gaan liggen. Dan ben je uiteindelijk veel duurder uit denk ik
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Admin donderdag 27 januari 2011 @ 04:22:33 #125
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91928421
Uitgaan op Curaçao komt voornamelijk neer op de happy hours. Die zijn aan het einde vd middag of begin vd avond, waarop het bier voor half geld is, en iedereen blijft daarna hangen. Elke dag is er ergens anders happy hour en het is daar altijd druk en gezellig.

Daarnaast heb je nog wat aanvullende dingen, waarvan het meeste lekker in de buitenlucht is, Caribisch of gewoon 'strandig' van uitstraling en niet echt massaal genoemd mag worden.

Overigens is een vlucht van 1000 wel erg veel. Meestal kun je tussen 600 en 750 wel iets vinden, mits je op tijd boekt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:56:49 #126
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_91936854
Wij hebben de knoop maar doorgehakt en geboekt *O* Het is toch het Renaissance Curacao Resort & Casino in Willemstad geworden. Vooral de ligging vlakbij Otrobanda heeft de doorslag gegeven. We hebben een pakketreis bij Arke geboekt, dus we vliegen met ArkeFly. Hopelijk gaat de vlucht een beetje op tijd, want dat weet je maar nooit met ArkeFly :{
Allen bedankt voor het meedenken. Als wij nog verdere tips willen, dan weten we jullie te vinden _O_
-Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
  Admin donderdag 27 januari 2011 @ 14:17:00 #127
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91940507
Het is zelfs in Otrobanda. :P Maar goede keus, gefeliciteerd. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_91966639
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 04:22 schreef Breuls het volgende:
Uitgaan op Curaçao komt voornamelijk neer op de happy hours. Die zijn aan het einde vd middag of begin vd avond, waarop het bier voor half geld is, en iedereen blijft daarna hangen. Elke dag is er ergens anders happy hour en het is daar altijd druk en gezellig.

Daarnaast heb je nog wat aanvullende dingen, waarvan het meeste lekker in de buitenlucht is, Caribisch of gewoon 'strandig' van uitstraling en niet echt massaal genoemd mag worden.

Overigens is een vlucht van 1000 wel erg veel. Meestal kun je tussen 600 en 750 wel iets vinden, mits je op tijd boekt.
Maar ik bedoel meer eigenlijk qua uitgaan...is er publiek voor? Of zijn het meer de inwoners die uitgaan?

Ja ik ga begin juli. Ivm school en voetbal van de rest vd groep kunnen we pas na de 1e week van juli en terug zijn voor 1e week van augustus. Dusja
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Admin vrijdag 28 januari 2011 @ 14:40:04 #129
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91989484
Uitgaan wordt gedaan door inwoners, toeristen en stagiairs. Daarvan komt een paar keer per jaar een nieuwe lichting, dus dat is altijd leuk. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_92085041
Ok het wordt dus Mambo Beach...zelf heb ik zitten kijken op de verschillende reisorganisaties (Thomas cook, Kras, Arke/Holland International, Neckermann) en het aanbod is daar redelijk beperkt (max 4-5 verschillende hotels) en ik zit nu te denken aan Dolphin's Suite, dat schijnt wel goed te zijn.

Heb je ook nog namen, bv. gewoon als in losse hotels/appartementen (dat je dus je vlucht apart boekt) van plekken vlak bij of rond Mambo Beach?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Admin zondag 30 januari 2011 @ 20:59:01 #131
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_92096658
Lion's Dive, Kon Tiki, Breezes, Bon Bini. Ben daar niet zo bekend met de accomodaties, eigenlijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_92714741
Zit met m'n vriendin eens te kijken waar we deze zomer heen gaan. Heb inmiddels 2 weken vrij geregeld, nu nog een bestemming. Van een aantal verre bestemming staat Curacao inmiddels bovenaan het lijstje. ook omdat de tickets die kant op het goedkoopst zijn :'). Hier maar eens wat meer informatie zien te vinden over verblijf etc :)
Too much is never enough!
pi_92717108
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:17 schreef Breuls het volgende:
Het is zelfs in Otrobanda. :P Maar goede keus, gefeliciteerd. :)
Breuls,jij woont daar of hebt gewoond? :? Maar is het niet minder fraai als in stranden als je binnen in de stad op een resort zit? :? Men zegt toch altijd dat je de hotels/resorts aan de kust moet nemen? :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Admin zondag 13 februari 2011 @ 14:52:34 #134
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_92717496
Ik heb er gewoond.

Renaissance zit zowel in het centrum als aan de kust (namelijk hier). Zij zitten dus heel goed. Maar wat je 'moet' doen is aan jezelf; als je van plan ben lekker te niksen, in de zon te liggen, een beetje te zwemmen gedurende het grootste deel van de week zit je aan het strand of bij zo'n hotel als Renaissance of Avila (die heeft overigens een eigen strand, hier) natuurlijk heel goed.

Maar je hebt ook resorts bij Jan Thiel, die niet aan het strand liggen maar wel een soort van strand op loopafstand hebben, bij Zanzibar:


Daar lig je overigens heel goed. Laat je niet afschrikken door het feit dat het eigenlijk een soort kade is. De resorts hier zijn Chogogo, Papagayo, Livingstone en Morena. Ik ben in Papagayo en Morena geweest, en dat zijn hele mooie resorts. :)

Als je de happy hours wil meemaken en niet ver wil lopen zit je bij Jan Thiel goed voor het Zanzibar happy hour, maar kun je beter bij de resorts rondom Mambo gaan zitten voor de Wet&Wild en Mambo happy hours. Maar je moet ook gewoon een auto hebben, dan maakt het niet zoveel uit waar je zit. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_92744517
Het 'strand' van Zanzibar heb ik persoonlijk nooit echt aantrekkelijk gevonden eigenlijk (al is het wel een leuke tent), maar je zit sowieso nooit écht ver van een strand af natuurlijk, waar op 't eiland je ook zit. Een auto is wel cruciaal ja. :)
  Admin maandag 14 februari 2011 @ 07:27:23 #136
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_92755605
Toen ik er vorige maand op vakantie was, ben ik toch een paar keer naar Zanzi gereden. Het is een heerlijk rustig strand, niet zo massaal als Seaquarium bijvoorbeeld. Niet dat daar iets mis mee is, maar toch. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:30:41 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_92839234
Wij zijn opzoek naar een leuke vakantiewoning of appartement op Curacao en/of Bonaire in september voor 2 personen voor enkele weken. Uiteraard zijn wij nette mensen die ook zeker bereid zijn op een huis te passen voor een tijdje.

Andere goede ideëen mbt. een verblijfplaats zijn natuurlijk ook altijd welkom, mits niet te duur. Door omstandigheden willen wij érg graag naar Curacao en Bonaire maar hebben wij nu eenmaal niet de financiele middelen om in luxe en dure hotels te verblijven

Iemand tips of familie / vrienden die wat in de verhuur hebben of oppas zoeken? Eén van de reizigers is overigens bekend op beide eilanden, het maakt dus niet heel erg veel uit waar we zitten. Een auto huren zal toch wel moeten.
pi_92843019
Zou zeggen, kijk hier eens: http://www.newwindsrealty.com/ , heb zelf daar een leuke crib voor 5 maanden gehuurd op een net resort.
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  Admin dinsdag 15 februari 2011 @ 23:23:51 #139
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_92847456
Of vraag eens na bij Recompensa Park (Curaçao) wat de tarieven voor korte duur zijn. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 23:31:42 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_92847970
Dank! Heb ook al een mooie vakantiewoning gevonden van een Nederlands echtpaar, voor een schappelijke prijs. Voordeel van een huisje of iets dergelijks is dat je niet iedere avond verplicht uit eten moet. Dat schijnt ook best aan de prijs te zijn hoorde ik?
  Admin dinsdag 15 februari 2011 @ 23:36:13 #141
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_92848240
Welnee, uit eten kost geen drol. :D

Maarr, om elke dag uit eten te gaan tikt wel aan in de kosten, dus gewoon thuis wat maken is wel zo prettig. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_92851138
Piscadera O+
pi_92851999
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 00:36 schreef Melochan het volgende:
Piscadera O+
Ja. O+

Daar heb ik ook een paar maandjes gewoond. :) Erg relaxed.
  woensdag 16 februari 2011 @ 10:18:15 #144
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_92857525
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:36 schreef Breuls het volgende:
Welnee, uit eten kost geen drol. :D

Maarr, om elke dag uit eten te gaan tikt wel aan in de kosten, dus gewoon thuis wat maken is wel zo prettig. :)
Oh nice! Maar heb een huisje gevonden voor 65 euro per dag. Wordt ook een huurauto geregeld voor 70 Naf per dag, is dit een normale prijs?

Ziet er wel goed uit en scheelt weer een paar tientjes met een resort. Denk dat we dat maar doen. Nu nog even kiezen, 2 weken Curacao en 1 week Bonaire, of andersom.

Mijn wederhelft is opgegroeid op Bonaire en heeft ook een jaartje of wat op Curacao gewoond, ze zou het geweldig vinden om weer terug te gaan!
  Admin woensdag 16 februari 2011 @ 10:19:27 #145
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_92857553
70 gulden is wel te doen, ja. Daar heb je als het goed is een klein autootje voor. Tenzij je ergens een goede deal hebt. :P

Waar heb je verblijf gevonden?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_92857635
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 01:02 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ja. O+

Daar heb ik ook een paar maandjes gewoond. :) Erg relaxed.
Ik vond Piscadera ook echt leuk. Zaten toen in dat park, helemaal bovenaan in nummertje 103 O+ elke dag naar de portier om een Amigoe te halen, en lopend naar dat strand waarvan ik de naam helemaal kwijt ben.
  woensdag 16 februari 2011 @ 10:26:45 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_92857722
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:19 schreef Breuls het volgende:
70 gulden is wel te doen, ja. Daar heb je als het goed is een klein autootje voor. Tenzij je ergens een goede deal hebt. :P

Waar heb je verblijf gevonden?
Dank je. Ja is een Hyundai Elantra ofzo. Klopt het dat je niet verzekerd bent als je parkeert bij Mambo beach? Zo iets zei mijn schoonmoeder.

Particulier huis, gewoon via google gevonden. Ligt in Salina. Nog niet geboekt, wel een optie. Je krijgt er iedere dag een Amigoe :P , buurman is de zoon van de eigenaar. 75 euro schoonmaakkosten komt er nog bij. Totaal valt het wel mee, goedkoper dan een hotel of resort denk ik. Vanavond even met vriendin overleggen.
  Admin woensdag 16 februari 2011 @ 10:38:02 #148
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_92858001
Niet verzekerd zijn bij Mambo is iets wat bij sommige verhuurders inderdaad speelt, maar ik heb het zelf nog nooit van een verhuurder gehoord. Alleen van eentje die benadrukte dat hij er geen probleem mee had als je z'n auto bij Mambo neerzette. Dus als het je niet verteld wordt lijkt mij dat het niet geldt.

Saliña ligt niet echt aan de kust. :P Je kunt wel eenvoudig ergens heen, dus zoveel boeit het niet echt. Je zit wel op goede rijafstand van veel dingen, al moet je voor Jan Thiel wel de hele Caracasbaaiweg af. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_92858404
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:22 schreef Melochan het volgende:

[..]

Ik vond Piscadera ook echt leuk. Zaten toen in dat park, helemaal bovenaan in nummertje 103 O+ elke dag naar de portier om een Amigoe te halen, en lopend naar dat strand waarvan ik de naam helemaal kwijt ben.
Piscadera Bay Resort? :) Daar zat ik dus ook, twee jaar geleden al weer... Volgens mij zelfs niet eens zo gek ver van nummer 103 af, al ben ik de nummerlayout een beetje kwijt. :D

En die naam is Hook's Hut natuurlijk. O+ Heerlijk om zo'n strandje op loopafstand te hebben. Ideaal voor als ik geen zin had om naar Porto Mari, Daaibooi of Cas Abao te rijden.

Shit, heimwee.
pi_92858602
Voor een 12 of 14 daagse reis...is dan eigenlijk een resort aan te raden of is het leuker om een appartementje te zoeken? Vind vooral via reisorganisaties all inclusive dingen, maar we komen ook nog graag van het resort af zeg maar :P
Too much is never enough!
  Admin woensdag 16 februari 2011 @ 11:01:35 #151
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_92858676
Mja, het verschil zal luxe zijn. Het zou niet zoveel uit moeten maken, maar dat is aan jezelf. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_92880205
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:53 schreef Omniej het volgende:

[..]

Piscadera Bay Resort? :) Daar zat ik dus ook, twee jaar geleden al weer... Volgens mij zelfs niet eens zo gek ver van nummer 103 af, al ben ik de nummerlayout een beetje kwijt. :D

En die naam is Hook's Hut natuurlijk. O+ Heerlijk om zo'n strandje op loopafstand te hebben. Ideaal voor als ik geen zin had om naar Porto Mari, Daaibooi of Cas Abao te rijden.

Shit, heimwee.
Jep Piscadera Bay Resort! Even op de site gekeken, we zaten in bungalow type C, met zo'n ongelooflijk steile weg naar boven :') was echt een crime om te lopen in de volle zon.

Jaaah Hook's Hut! Idd echt super, ging er toen meteen de eerste dag heen en ik ben zo zwaar verbrand toen :D

Daaibooi vind ik ook altijd leuk. En die man met dat staartje die die snacktent uitbaat, erg aardig. En die kippenbouten daar :Y)

Ik mis Curaçao echt, behoorlijke heimwee. En die cinnamonrolls bij de Hollandse Bakker. En ribs bij Ribsfactory, idyllisch gesitueerd achter een autodealer, maar oh zo lekker. Ik begin zelfs de 'file' op de Caracasbaaiweg te missen :')
  Admin woensdag 16 februari 2011 @ 19:35:14 #153
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_92880556
Ribs Factory :9 Daar ging ik vorige maand direct heen op de dag dat ik aan kwam. :)

Ik ging er overigens heen vanwege enorme heimwee. Die is voorlopig even weer een beetje gestild. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:12:25 #154
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_93386335
Even een vraagje over het vliegveld. Ik vlieg donderdag naar Bonaire met een tussenstop op Curacao. Nu is het zo dat ik vast zit op het vliegveld voor zo'n 3 uur voordat ik door vlieg naar Bonaire.

Kan ik gewoon bij het vliegveld naar buiten om daar kennissen te zien of zit ik echt in een afgesloten stuk?
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  Admin zondag 27 februari 2011 @ 15:43:22 #155
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_93393366
In theorie zou je gewoon heen en weer moeten kunnen, maar dat hangt er vanaf of je een instapkaart hebt voor de laatste vlucht. Je moet vanuit 'buiten' weer naar binnen kunnen en dat kan alleen als je daar de juiste papieren voor krijgt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 27 februari 2011 @ 20:30:28 #156
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_93407921
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:43 schreef Breuls het volgende:
In theorie zou je gewoon heen en weer moeten kunnen, maar dat hangt er vanaf of je een instapkaart hebt voor de laatste vlucht. Je moet vanuit 'buiten' weer naar binnen kunnen en dat kan alleen als je daar de juiste papieren voor krijgt.
Bedankt ! Ik zal het meteen vragen als ik daar ben :)
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_93424538
Vanaf volgende week een half jaar stage lopen in Curaçao *O*
pi_93425184
Leuk! Waar? :)
pi_93425817
Het is een klein bedrijfje wat iets in de media doet. Ik ga de naam niet noemen, want ik ben niet heel trots op mn post history :')

[ Bericht 2% gewijzigd door kensei op 28-02-2011 02:06:57 ]
pi_93425929
Haha geen probleem. Maar leuk hoor, eerder op Curacao geweest?
pi_93425988
Ik ben zelfs nog nooit buiten Europa geweest, dus het wordt nog een heel avontuur voor me :s)
  maandag 28 februari 2011 @ 08:33:31 #162
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_93429055
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 02:10 schreef kensei het volgende:
Ik ben zelfs nog nooit buiten Europa geweest, dus het wordt nog een heel avontuur voor me :s)
Spannend Kensei !! Je gaat het zeker naar je zin hebben :) Hopelijk vindt je het niet heel erg om zolang in het vliegtuig te zitten :)
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  maandag 28 februari 2011 @ 09:08:41 #163
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_93429478
Besloten om 2 weken naar Bonaire te gaan ipv. Curacao én Bonaire in 3 weken. Puur het kostenplaatje, werd allemaal wat te gortig. En aangezien mijn vriendin opgegroeid is op Bonaire wilde ze daar persé terug als we die kant op zouden gaan. Ach, wie ben ik om daar tegen in te gaan ;)

Ben reuze benieuwd, ga vandaag boeken :)

(vind het overigens nog wel apart dat die pakketten (vlucht + verblijf) via Arke een stuk goedkoper zijn dan wanneer ik het zelf regel...maar goed)
pi_93432600
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:08 schreef leolinedance het volgende:
(vind het overigens nog wel apart dat die pakketten (vlucht + verblijf) via Arke een stuk goedkoper zijn dan wanneer ik het zelf regel...maar goed)
Dat vind ik ook een beetje jammmer, boek het liever los. Maar goed ik durf niet echt met Arke te vliegen aangezien ik liever geen 24u vertraging heb.
Too much is never enough!
  Admin maandag 28 februari 2011 @ 11:46:13 #165
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_93433369
Arke heeft niet zo vaak vertraging hoor. Zo nu en dan is er wel eens een vlucht een paar uur later, maar dat geldt ook voor KLM en Martinair. Bang zijn voor enorme vertragingen is dus niet nodig bij Arkefly.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_93433449
Ik zie net dat als je via de KLM website een ticket boekt, ook opties krijgt voor Martinairvluchten. Iemand hier ervaring met vliegen naar Curacao met Martinair? Scheelt een pak geld namelijk, alleen heb je volgens mij wel een tussenstop..

Oh en over Arke: elke keer, maar dan ook elke keer als ik van Hato vertrek, heeft Arke vertraging. Dus ik gok het niet :') en daarnaast spaar ik KLM Miles dusja.
pi_93433603
Wtf, ik zit net nog even op de klm site te kijken. 2 dagen geleden was de goedkoopste vlucht iets van 680 euro....nu 976 :{
Over Arke blijf ik toch slechte verhalen lezen dus ik neem die gok gewoon niet :') Tuurlijk zal het ook wel eens goed gaan, maar toch
Too much is never enough!
  Admin maandag 28 februari 2011 @ 11:56:31 #168
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_93433724
Ik heb met KLM, Martinair en ArkeFly gevlogen, en met alledrie prima ervaringen gehad. Ik heb daarnaast een aantal Arke-medewerkers (reisleiding/hostesses) als buren gehad op Curaçao, en zij hadden heus niet elke dag een langere werkdag door vertragingen, dus het valt best mee.

De prijsstijging voor KLM; hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper het is, en als je wacht wordt het dus duurder. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 28 februari 2011 @ 11:57:48 #169
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_93433779
Oh, en tussenstops tussen Amsterdam en Curaçao hebben ook alledrie de maatschappijen. Bij KLM heb je echter verschillende routes (via SXM, AUA of direct) en heb je dus de kans dat je een directe heenvlucht hebt.

Een tussenstop kost iets van anderhalf tot twee uur extra reistijd.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 28 februari 2011 @ 12:31:57 #170
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_93434998
Die tussenstop boeit ons niet zo. Het is alleen prettig als je op een normale tijd op de plaats van bestemming arriveert. Ik land om 15:55 op Bonaire, mits geen vertraging ;) En op te terugreis om 8:30 op Schiphol. Prima dus ^O^ Weet overigens niet eens of er een tussenstop op Curacao bij zit, soms gaat ie ook rechtstreeks.

Pakket met Arke was verreweg het goedkoopst. Losse tickets met KLM naar Curacao en dan daar Insel Air of Dividivi of iets dergelijks naar Bonaire nemen kan ook. Alleen heb je dan een probleem als je vertraging hebt met KLM... En het is duurder als je alles los boekt.

Dit is toch de beste optie denk ik.
pi_93440869
Ik kies altijd voor rechtstreekse vluchten, ik hou er niet van om een tussenstop te moeten maken, 10 minuten van m'n eindbestemming. Of een uur als het om SXM gaat. Maar zie nu een vlucht voor iets meer dan 500¤ met Martinair met een tussenstop. Voor dat geld maakt het me dan weinig uit.
  maandag 28 februari 2011 @ 14:58:56 #172
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_93441009
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:55 schreef Melochan het volgende:
Ik kies altijd voor rechtstreekse vluchten, ik hou er niet van om een tussenstop te moeten maken, 10 minuten van m'n eindbestemming. Of een uur als het om SXM gaat. Maar zie nu een vlucht voor iets meer dan 500¤ met Martinair met een tussenstop. Voor dat geld maakt het me dan weinig uit.
Maar als de aankomsttijden van die rechtstreekse vlucht bagger zijn, dan is het nog shit.
pi_93441625
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:55 schreef Melochan het volgende:
Ik kies altijd voor rechtstreekse vluchten, ik hou er niet van om een tussenstop te moeten maken, 10 minuten van m'n eindbestemming. Of een uur als het om SXM gaat. Maar zie nu een vlucht voor iets meer dan 500¤ met Martinair met een tussenstop. Voor dat geld maakt het me dan weinig uit.
_O-

Ja, als de prijs hetzelfde is gaat mijn voorkeur ook naar een rechtstreekse vlucht, je zou wel gek zijn anders. De grap is toch juist dat een tussenstop meestal een goedkopere optie is...

Ik heb er echt geen enkel probleem mee... Of ik nou in 9 uur rechtstreeks naar Curaçao vlieg of er een uurtje langer en dus iets van 10 uur over doe met een tussenstop op Aruba, wat maakt dat uurtje nou uit. En via SXM al helemaal, dat ligt tenminste nog op de route.
pi_93442007
Och normaliter betaal ik gerust wat (zeg een eurootje of 200) meer voor een rechtstreekse vlucht hoor. Zeker op langere vluchten. Ik hou niet van vliegen, zo'n toestel moet me asap van A naar B brengen. Voor dat geld weegt een kortere reistijd voor mij veel zwaarder dan het duurdere ticket.

Magoe, nu zie ik dus een vlucht mét tussenstop voor iets meer dan ¤500, en vergeleken met de rechtstreekse vlucht die ¤400 meer kost, ga ik dan toch liever voor de vlucht met tussenstop.

Nu nog tijd zien te vinden om überhaupt te gaan :')
pi_93466230
In de zomer zitten we in het Livingstone jan thiel resort. 12 daagse reis en vliegen met klm. Alleen nog eens even kijken hoe duur het is om een auto te huren. Heb er zin in :)
Too much is never enough!
  maandag 28 februari 2011 @ 22:38:03 #176
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_93467155
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:23 schreef The6thgate het volgende:
In de zomer zitten we in het Livingstone jan thiel resort. 12 daagse reis en vliegen met klm. Alleen nog eens even kijken hoe duur het is om een auto te huren. Heb er zin in :)
Reken op 30 euro per dag voor een kleine simpele auto.
  Admin maandag 28 februari 2011 @ 22:40:50 #177
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_93467323
35 dollar is volgens mij wel een gemiddelde dagprijs voor de kleine auto's. Dan zit je dus onder de 30 euro, maar reken daar nog verzekering enzo bij. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 28 februari 2011 @ 23:18:10 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_93469652
Jeuj, geboekt! 1 september naar Bonaire 8-) *O*
  dinsdag 1 maart 2011 @ 09:36:41 #179
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_93479246
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:18 schreef leolinedance het volgende:
Jeuj, geboekt! 1 september naar Bonaire 8-) *O*
Wat duurt dat nog lang ik ga over 2 dagen al ! Zondag geboekt :)
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_93481714
Weet iemand of duikcentrum Scuba Do wat is? Zie dat dat vlakbij ons resort zit. Aangezien ik snorkelen tof vind en nog nooit heb gedoken wil ik dat toch wel graag gaan doen :)
Oh ja en we vliegen dus met de klm747 die kant op, weet iemand of inmiddels overal al zo'n persoonlijk entertainment systeem in zit? Lijkt me wel prettig om te hebben namelijk.

[ Bericht 25% gewijzigd door The6thgate op 01-03-2011 11:21:58 ]
Too much is never enough!
  Admin dinsdag 1 maart 2011 @ 11:24:04 #181
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_93482285
De 747's hebben een entertainment systeem in de stoel van de persoon voor je. Je krijgt er een hoofdtelefoontje bij. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:45:13 #182
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_93508552
Verschilt per vlucht, ik heb ook eens gevlogen zonder entertainment systeem.
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_93510078
Tegenwoordig hebben alle KLM-toestellen op die route een PES. Laatst ergens gelezen.
pi_93587327
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 08:33 schreef Lief-visje het volgende:

[..]

Spannend Kensei !! Je gaat het zeker naar je zin hebben :) Hopelijk vindt je het niet heel erg om zolang in het vliegtuig te zitten :)
Ik denk dat ik het wel ga trekken, neem gewoon een goed boek mee. Erger dan met de bus op wintersport kan het niet worden lijkt me :P

Ik heb trouwens voor 630 een retourvlucht bij de klm. Vind de prijs wel reuze meevallen, had rekening gehouden met iets in de richting van 1000 eur.

Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met een auto kopen op Curacao? Voor een half jaar een auto huren lijkt me een beetje aan de prijzige kant... Zou je voor 1000/1500 euro een degelijke auto kunnen kopen? Uiterlijk maakt niet zoveel uit alsie maar blijft rijden.
pi_94498089
Inmiddels al iets meer dan een weekje op het eiland. Bijna alles is me meegevallen, alleen duurde het even voordat we een auto hadden kunnen huren. Met die busjes reizen is nietecht ideaal als je naar iets anders dan Punda moet :P Internet is hier alleen beretraag, maar verder geen klachten. Dus zwaar aan het genieten hier :)
pi_94498788
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:04 schreef Melochan het volgende:
Tegenwoordig hebben alle KLM-toestellen op die route een PES. Laatst ergens gelezen.
Klopt, dat kan ik bevestigen.
pi_94499094
Ik haat een lange periode tussen ticket boeken en vertrekken :+
Too much is never enough!
pi_97187282
Nog FOK!ers op het eiland?
pi_97196427
Nog 3 maanden wachten :{ Beetje lekker weer daar? :P
Too much is never enough!
  maandag 23 mei 2011 @ 13:24:05 #190
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_97196599
Ik nog 5,5 maand, zucht...
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_97208233
Ik zit hier nog 2 maanden en 2 weken :P

Heerlijk weer uiteraard, afgelopen week een beetje regenachtig, nu weer stralend
pi_97214451
Misschien dat ik er binnenkort nog weer even heen ga, maar moet er nog over beslissen. :P Sowieso niet voor lange tijd in ieder geval, gewoon een vakantietje dit keer. Geloof niet dat er op dit moment nog heel veel FOK!kers op Curaçao zitten, gezien de activiteit in dit topic. :')
pi_97214935
Net terug. :P Of nouja, alweer een maand inmiddels :'(
pi_98252548
Hoe werkt het eigenlijk bij het bezoeken van een huisarts? Moet je een afspraak maken of kan je gewoon naar binnen lopen en op je beurt wachten?
  Admin donderdag 16 juni 2011 @ 16:07:45 #195
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_98252846
Gewoon naar binnen lopen, melden bij de balie en wachten. Consult is iets van 40 gulden, meestal. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_98254836
Ah goed om te weten, bedankt :)
  Admin donderdag 16 juni 2011 @ 16:53:08 #197
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_98254986
Neem wat te lezen mee. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 15:37:47 #198
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_98296077
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:49 schreef kensei het volgende:
Ah goed om te weten, bedankt :)
Geen condoom gebruikt ?
:')
zo goed..?
pi_103233615
Ik schop dit topic ff.
Begin December ga ik naar curaçao lekker 10 dagen in het Lions Dive & Beach Resort.
Iemand daar toevallig al vaker geweest?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:09:27 #200
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_103240173
Ik schop gezellig mee! Over 2,5 week ga ik voor ruim twee weken naar Curaçao: Morena Resort. En naar een bruiloft van vrienden!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_103241356
oh leuk ienepien!
wij waren vorig jaar een maand in het morena resort en het is zo goed bevallen dat we er in februari 2012 weer een maand naar toe gaan.
  Admin dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:55:05 #202
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103241914
Morena is een mooi resort. Heel nieuw, mooi ingericht; je zou bijna het park niet afkomen. Maar please; doe dat wel. :)

Waar is de bruiloft? Zanzibar?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103243683
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:55 schreef Breuls het volgende:
je zou bijna het park niet afkomen. Maar please; doe dat wel. :)
Dat idd :) Ik zat eind augustus op het Livingstone resort. Volgens mij kwamen niet veel mensen verder dan het resort of de Jan Thiel baai. Laatstgenoemde had ik na 2x toch echt wel gezien. We hadden gelukkig een huurauto en hebben verder het hele eiland gezien.
Echt een topvakantie was het! Vooral de laatste dagen alle mooie stranden in het westen bezocht en op de laatste dag gedoken bij Porto Mari, geweldig :)
Too much is never enough!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 07:56:04 #204
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_103267183
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:55 schreef Breuls het volgende:
Morena is een mooi resort. Heel nieuw, mooi ingericht; je zou bijna het park niet afkomen. Maar please; doe dat wel. :)

Waar is de bruiloft? Zanzibar?
Dat klinkt allemaal goed, hebben we het goede resort uitgekozen! De bruiloft is op een landhuis, dus niet op het strand. De bedoeling is dat we wel wat van het eiland gaan zien. Naar de berg, leuke baaitjes opzoeken, duikcursus (wat is een goede duikschool?). We hebben ook het vrijgezellenfeestje daar: de dames gaan met een 2CV het eiland verkennen en cocktails drinken, hopelijk in de goede volgorde. :P
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  Admin woensdag 19 oktober 2011 @ 08:06:12 #205
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103267245
Er is geen foute volgorde. ;)

Goede duikscholen weet ik niet; ik ken er een paar, maar ik weet niets over de kwaliteit. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:47:14 #206
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_103268839
Nee dat begreep ik ook dat de volgorde daar niet zo uitmaakt ;) Maar de tocht eindigt sowieso bij een of ander happy hour *hips*
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  Admin woensdag 19 oktober 2011 @ 09:50:28 #207
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103268941
Zaterdagavond bij Zanzibar, kun je van daaruit zo naar Morena lopen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103269628
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 07:56 schreef Ienepien het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal goed, hebben we het goede resort uitgekozen! De bruiloft is op een landhuis, dus niet op het strand. De bedoeling is dat we wel wat van het eiland gaan zien. Naar de berg, leuke baaitjes opzoeken, duikcursus (wat is een goede duikschool?). We hebben ook het vrijgezellenfeestje daar: de dames gaan met een 2CV het eiland verkennen en cocktails drinken, hopelijk in de goede volgorde. :P
Ik heb bij de porto mari baai gedoken bij de duikschool die daar zit, is uitstekend bevallen. Goede instructies, 45 minuten onder water geweest en een prachtige onderwater wereld :) Las ook meerdere malen dat dat 1 van de betere duik spots is. Je kan niet altijd op de dag zelf terecht trouwens, dus maak vast van tevoren een afspraak.
Too much is never enough!
  Admin woensdag 19 oktober 2011 @ 10:25:58 #209
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103270082
Porto Marie is een mooie plek, ja. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:30:34 #210
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_103274709
Porto Mari ziet er inderdaad goed uit op de site! Ik neem zelf een snorkelset mee. Ik was vooral op zoek naar een duikschool waar de ook echt de cursus Open Water Dive geven. Maar er zijn er zoveel, haha!

En de afstand Zanzibar - Morena hadden we ook al ingecalculeerd. ;)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_103374503
Porto Marie is een prima duikschool en het rif wat erbij zit vind ik persoonlijk een van de mooiere van Curacao. Voor de professionelere aanpak kun je naar Ocean Encounters gaan, dat is duurder, maar daar heb je ook bootduiken erbij zitten. Overigens zit er bij Morena in de buurt (Zanzibar) ook een duikschool, dat is gemakshalve de beste optie lijkt mij, aangezien je anders eerst moet rijden en voor zanzibar kun je gewoon de heuvel afrollen.

Breuls, het is tegenwoordig niet meer alleen Zanzibar in die hoek. Papagayo Beach Club is ook af en erg leuk geworden. Nog minder reden om van je plekje te komen daar :P

Ik woon zelf op Curacao, dus mocht je vragen hebben kun je gerust hier posten (kijk alleen niet zo vaak op het forum) of een PM/fotoboek bericht sturen.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_103376540
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:11 schreef thomaster het volgende:

Breuls, het is tegenwoordig niet meer alleen Zanzibar in die hoek. Papagayo Beach Club is ook af en erg leuk geworden. Nog minder reden om van je plekje te komen daar :P

Maar het is toch zo verdraaid zonde om alleen in die hoek te blijven zitten :P Ik vond de westkant 10x mooier dan rond Jan Thiel. Had anders de vakantie een stuk minder leuk gevonden.
Too much is never enough!
pi_103381652
Sowieso, verken het hele eiland, huur een auto, want anders zie je veel te weinig.

"Nieuw" strandje wat ook erg leuk is: Kokomo (bij Vaersenbaai).
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  Admin zondag 23 oktober 2011 @ 17:19:56 #214
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103459714
Mooi filmpje gevonden via de Facebook van Zanzibar:


Promofilmpje van het CTB, denk ik. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 24 oktober 2011 @ 07:25:35 #215
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_103486274
We gaan zeker van ons plekje afkomen daar! Ik ben toch geen ultiem strandmens, zelfs met snorkelen houdt dat een keer op. :)

En wat een heerlijk filmpje!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_106921037
Vraag:

Wij, een groep van 3 meiden en 3 kerels, willen in september graag naar Curacao! Onze leeftijden liggen rond de 25 jaar en zijn op zoek naar een relax vakantie!

Nu ben ik het volgende tegen gekomen, villa Iguana aan de Yatobacoweg! Spotgoedkoop, komt er goed af op zoover en incl. ticket wordt het 859,75 euro p.p. om 2 weken te chillen op curacao!

So far so good, alleen hoorde ik dat het wel heel erg ver weg van waar het zich afspeelt als we 's avonds nog op pad willen.

Kan iemand me vertellen of dit zo is, of heeft 1 van de echte Cura-kenners misschien tips of tricks?

Alvast ontzettend bedankt!!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:01:37 #217
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_106924176
Hallo Miesje_1988, leuk dat je naar Curaçao wilt, prachtig eiland :P Wij zijn in september 2011 naar Willemstad geweest in het Renaissance Hotel. Geweldig hotel, prachtig zwembad en aan zee, wat wil een mens nog meer. Maar jonge mensen moeten hier idd niet zitten, maar vooral bij Zanzibar. Daar speelt zich alles af. En ook Papagayo schijnt erg gezellig te zijn. Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben enne.........veel plezier met de voorbereidingen *O*
P.S. Volgens mij kennen wij elkaar ........... :P
-Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
  Admin dinsdag 17 januari 2012 @ 21:11:48 #218
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_106927904
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:46 schreef Miesje_1988 het volgende:
Vraag:

Wij, een groep van 3 meiden en 3 kerels, willen in september graag naar Curacao! Onze leeftijden liggen rond de 25 jaar en zijn op zoek naar een relax vakantie!

Nu ben ik het volgende tegen gekomen, villa Iguana aan de Yatobacoweg! Spotgoedkoop, komt er goed af op zoover en incl. ticket wordt het 859,75 euro p.p. om 2 weken te chillen op curacao!

So far so good, alleen hoorde ik dat het wel heel erg ver weg van waar het zich afspeelt als we 's avonds nog op pad willen.

Kan iemand me vertellen of dit zo is, of heeft 1 van de echte Cura-kenners misschien tips of tricks?

Alvast ontzettend bedankt!!
Dat is hier ergens. Min of meer in Willemstad-west. 's Avonds is het op veel plaatsen gezellig, maar je zult waarschijnlijk onder andere een paar keer naar Willemstad-Oost willen voor, bijvoorbeeld, Mambo, Wet&Wild of Zanzibar. Die zijn hier en hier. En dan is het niet om de hoek, maar dat is niet erg; je moet even de weg zien te vinden en dan rij je gewoon van A naar B. Aannemende dat je gewoon een auto huurt, natuurlijk. Zonder auto ben je nergens.

Zoek dus van tevoren een beetje de route uit. Doe die route alvast als je gaat rondtukken op het eiland, dan heb je die meteen gehad.

Meer naar het centrum kun je uit in Bermuda. Dat is in Scharloo, op de grens met Punda. Maar ook dat doe je met de auto. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_107212728
Oh jee! Sorry voor mijn niet reageren! Heel erg bedankt Breuls, hier kan ik mee aan de slag!!
pi_107464451
We hebben geboekt! Uiteindelijk is het een villa geworden op het Boca Gentil Resort bij Jan Thiel, bij Zanzibar! Nu nog een auto boeken, is dit het best om dit vanuit NL te doen of heeft iemand tips voor een goede&goedkope autoverhuur op Cura?

Zelf gekeken bij Budgetcar Rental, opzich niet duur namelijk!

Heb er in ieder geval enorm veel zin in en kan die 126 nachtjes nauwelijks afwachten ;)!
  Admin woensdag 1 februari 2012 @ 07:20:45 #221
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_107468194
Boca Gentil is nice. Aan de zee, allemaal nieuwbouw. :)

Huren is het handigst bij een partij die op Hato zit, dus Avis, Budget, Hertz, Alamo/National en dergelijke. Budget en Alamo/National hebben kantoren op Jan Thiel, dus lokale support, in feite, waar je zit.

Ik zou gewoon de prijzen vergelijken, dan weet je vanzelf wat het beste uitkomt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 6 februari 2012 @ 17:06:12 #222
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_107679543
Nog een maandje en dan ga ik weer richting Curacao O+
(twee weekjes bij vriendin)
pi_109379041
Ik wil na een afwezigheid van 2 jaar ook wel weer eens naar Curacao. Ik weet dat er op sommige periodes van het seizoen er erg goede aanbiedingen zijn. Voor een poosje terug heb ik zelfs aanbiedingen gezien op arke.nl voor 16 dagen in het Plaza hotel voor 399! Ik weet alleen niet meer in welke periodes die aanbiedingen vaak zijn. Iemand een idee?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110686970
quote:
19s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:23 schreef Guidetti het volgende:
Ik wil na een afwezigheid van 2 jaar ook wel weer eens naar Curacao. Ik weet dat er op sommige periodes van het seizoen er erg goede aanbiedingen zijn. Voor een poosje terug heb ik zelfs aanbiedingen gezien op arke.nl voor 16 dagen in het Plaza hotel voor 399! Ik weet alleen niet meer in welke periodes die aanbiedingen vaak zijn. Iemand een idee?
September en november. Mei en juni. Dat zijn de aanbiedingen, omdat het dan wat minder aantrekkelijk is ivm het weer. December en januari is hoogseizoen, feb-april midden en de NL vakanties zijn midden tot hoogseizoen.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_110767959
Ik weet niet of ik hier ook goed zit voor Aruba,
Maar ik vertrek in Oktober voor plus minus 7 maanden naar Aruba om daar stage te gaan lopen.
Nu ben ik nog op zoek naar een appartement/.studio of kamer voor die 7 maanden, uiteraard low-budget, wellicht iemand die mij kan helpen?
pi_110768275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:42 schreef Legwieh het volgende:
Ik weet niet of ik hier ook goed zit voor Aruba,
Maar ik vertrek in Oktober voor plus minus 7 maanden naar Aruba om daar stage te gaan lopen.
Nu ben ik nog op zoek naar een appartement/.studio of kamer voor die 7 maanden, uiteraard low-budget, wellicht iemand die mij kan helpen?
Perle d'Or als ik me niet vergis!
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_114314660
Volgend jaar wil ik met mijn vrouw, ouders en schoonouders naar Curacao.
We hebben de volgende wensen:

Huisje/villa voor 6 personen.
Strand aan het resort
Ligging in de buurt van willemstad (bij voorkeur aan de noordkant van willemstad, Jan Thiel valt eigenlijk al af)

Iemand tips?

Blue bay ziet er goed uit maar wat zijn vergelijkbare resorts?
pi_115652005
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:52 schreef Stansfield het volgende:
Volgend jaar wil ik met mijn vrouw, ouders en schoonouders naar Curacao.
We hebben de volgende wensen:

Huisje/villa voor 6 personen.
Strand aan het resort
Ligging in de buurt van willemstad (bij voorkeur aan de noordkant van willemstad, Jan Thiel valt eigenlijk al af)

Iemand tips?

Blue bay ziet er goed uit maar wat zijn vergelijkbare resorts?
Ten noorden van Willemstad kom je al erg snel richting gewone volksbuurten en het vliegveld (en Campo Allegre ~O> ) weinig toeristisch aan, geen stranden in de buurt etc.

Je bedoelt denk ik meer ten westen van... Dat begint met Blue Bay, verder heb je ook Kunuku Resort, The Natural (clothing optional, misschien geen goed plan met ouders/schoonouders), Lagun heb je een leuk resortje zitten.

Qua mix tussen het westen van het eiland (natuur en mooie stranden) en "de stad" zit je het beste bij Blue Bay in dit geval.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_115671346
Vorig jaar rond deze tijd ging ik met m'n vriendin naar Curacao :7 Jammer dat de vakantie dit jaar nog 2.5 maand ver weg is. Kans zit er in dat ik volgend jaar nog een keer naar Curacao ga, maar dan met een stel vrienden :+ Vond het zo chill dat ik het niet erg vind om er nog een keer vakantie te vieren.
Too much is never enough!
pi_115671878
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:11 schreef thomaster het volgende:

[..]

Ten noorden van Willemstad kom je al erg snel richting gewone volksbuurten en het vliegveld (en Campo Allegre ~O> ) weinig toeristisch aan, geen stranden in de buurt etc.

Je bedoelt denk ik meer ten westen van... Dat begint met Blue Bay, verder heb je ook Kunuku Resort, The Natural (clothing optional, misschien geen goed plan met ouders/schoonouders), Lagun heb je een leuk resortje zitten.

Qua mix tussen het westen van het eiland (natuur en mooie stranden) en "de stad" zit je het beste bij Blue Bay in dit geval.
Ik bedoel idd ten west ;). Foutje.

Ik denk ook wel dat het blue bay gaat worden.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:08:04 #231
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_115819588
wij vetrekken zondag naar curacao....en nu zijn we op het idee gekomen om een auto te huren. maar we hebben geen creditcard..

nu kwam ik terecht op de sites van just4you carrental en autohurencuracoa.com die beiden geen creditcard vragen. heeft iemand ervaring met 1 van de 2 en is het dan wel zo slim om toch een auto te huren zonder creditcard?

we logeren trouwens in het lions dive hotel en we hebben er zin in:)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_115819929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 13:08 schreef Tyler-Girl het volgende:
wij vetrekken zondag naar curacao....en nu zijn we op het idee gekomen om een auto te huren. maar we hebben geen creditcard..

nu kwam ik terecht op de sites van just4you carrental en autohurencuracoa.com die beiden geen creditcard vragen. heeft iemand ervaring met 1 van de 2 en is het dan wel zo slim om toch een auto te huren zonder creditcard?

we logeren trouwens in het lions dive hotel en we hebben er zin in:)
Goede keuze wat betreft het hotel! Ik zou gewoon even bij de receptie vragen waar je het beste dan een auto kunt huren als je geen creditcard hebt.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:37:29 #233
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_115820952
dat is idd ook een optie....met arke kom ik in ieder geval niet uit. ik hoop gewoon dat het lukt. ga gewoon de adressen opschrijven en daar wat proberen te regelen.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_115821282
Belangrijkste is dat je uberhaupt een auto hebt, anders zit je gebonden aan je hotel. Wij hebben het hele eiland rondgereden (ongeveer een uur rijden richting het westen) aangezien alle mooie baaien en stranden aan de westkant van het eiland zitten. Maar goed wij vinden het dan ook zonde van het geld om zo ver te reizen en dan je hotel/resort niet te verlaten :P
Too much is never enough!
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:30:11 #235
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115822857
Een auto heb je absoluut nodig. Anders kom je nergens :N
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:50:14 #236
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_115823572
wij hebben eigenlijk nooit eerder een auto gehuurd. wel eens een scooter en meestal gingen we een keer mee met een uitstapje. maar de excursies die aangeboden worden spreken mij niet echt aan en omdat curacao volgens mij niet zo heel groot is, zou hetgewoon te doen zijn om zelf op pad te gaan.

hebben jullie nog tips wat we zeker moeten zien? ik wil graag naar de grote/kleine knip...dat schijnt erg mooi te zijn maar verder heb ik nog geen idee eigenlijk...
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:23:26 #237
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115824880
Met een scooter kom je ook wel ergens, maar is vooral lastig met eventuele boodschappen en savonds is het niet het fijnste vervoersmiddel.

Zou gewoon de landkaart pakken en karren. Op de plekken die je leuk lijken even stoppen en rondlopen. Dan zie je het meeste van het eiland :)
pi_115827144
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:50 schreef Tyler-Girl het volgende:

hebben jullie nog tips wat we zeker moeten zien? ik wil graag naar de grote/kleine knip...dat schijnt erg mooi te zijn maar verder heb ik nog geen idee eigenlijk...
Grote knip is mooier, maar ik vond het zand niet zo fijn daar. Veel takken etc. Dat ligt aan de uiterste westkant. Wij zijn toen 's ochtends eerst naar het Shete Boka park gegaan, een rotspark waar veel golven breken. Best mooi om te zien. Vervolgens een stukje doorrijden en lunchen bij Jaanchi's, bekend om z'n leguaan en de wandelende menukaart (eigenaar die bij je aan tafel komt zitten om uit te leggen wat ze serveren). Snel zijn ze echter niet, we hebben er 3 uur gezeten voor we weer verder konden :') Vanaf daar kan je dus verder naar grote/kleine knip.
Aan de zuidwest kant heb je Cas Abao, relaxt strand. Bij Porto Mari strand kun je goed duiken, ze hebben er een kunstmatig rif aangelegd ter stimulatie, mooie onderwaterwereld. Ook kan je de Christoffelberg van 350+m hoog beklimmen, doe dit echter vroeg in de ochtend aangezien het flink zweten is. Het beste is om voor 9u al eraan te beginnen, en neem 3 literflessen water mee als je met z'n 2'en bent, wij hadden niet genoeg aan 2 flessen namelijk. En dan zie je ook nog mensen om 12u 's middags met een half literflesje beginnen aan de klim :D idioten. De struisvogelboerderij vond ik ook wel leuk om te zien. En je kant nog een excursie doen naar klein Curacao, daar hebben we zeeschildpadden gespot tijdens snorkelen, erg gaaf om te zien.
Too much is never enough!
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:30:17 #239
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115827336
Lagun is ook een mooi strand, leuk ook om te duiken daar :)

Och je ziet op de Christtelberg ook mensen die het 3x op en afklimmen in de tijd dat jij het 1x doet ;) Dus dat water zit wel goed. Gewoon een goede fles meenemen per persoon.
Zorg in ieder geval wel voor een redelijke auto met genoeg benzine, anders wordt wegkomen erg moeilijk :')
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:55:42 #240
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_115828296
klein curacao heb ik idd ook van gehoord....maar de hele dag op een verlaten eiland zitten lijkt me ook nix eigenlijk....en om het nu alleen voor de schildpadden te doen....
tzelfde trouwens voor de struisvogels en het zwemmen met dolfijnen.....leuk ja maar ook duur enzo....
maar ach we zien wel.....

christoffelberg lijkt me dan wel weer leuk, alleen denk ik niet sat mijn vriend shet leuk vindt om vrijwillig te gaan klimmen (weet ook niet of ik uberhaupt boven kom)..... :)

we hebben er zeker zin in, maar deze keer heb ik zoiets van; we zien het daar wel wat we gaan doen...
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:13:46 #241
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115829026
Je hoeft niet perse helemaal naar boven, en het is geen enorme klim. Ja op het einde wat lastig, maar genoeg leuke uitzichtplekken daarvoor om te kiezen om dan al om te draaien.
pi_115829432
Ja klopt. Volgens mij moet je iig rekenen op een uur naar boven en weer een uur terug. Weet het niet meer precies.
Too much is never enough!
pi_115829950
Bij Daaibooi ben ik tijdens het snorkelen ook wel een schildpad tegen gekomen.
Bij Playa Forti kun je vanaf de wel bekende rotst springen van 10+ meter hoog. Porto Mari is ook een van mijn favorieten.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:55:32 #244
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_115830667
een uur heen en terug valt nog te doen lijkt me....zal eens overleggen.

en bedankt voor de tips van alle baaien enzo.

van het shete boka park had ik nog niet gehoord, wel van het stuk met de rotsen en de golvenbrekers maar wist niet dat er een park bij hoorde.

en een rots om vanaf te springen klinkt erg ruig....ik ga het allemaal opschrijven :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_116187094
Wat zijn de reizen naar Curacao trouwens enorm in prijs gestegen. Voor 4 jaar terug zat ik nog 11 in Lions Dive aan het einde van de zomervakantie en we betaalde er toen iets van 1050 euro pp voor. Voor die prijs kan ik die reisjes niet meer vinden. Zelfs niet buiten het hoogseizoen.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:40:53 #246
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116187135
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:25 schreef Breuls het volgende:
Porto Marie is een mooie plek, ja. :)
Leguaantjes!!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 23:48:31 #247
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_116213988
quote:
19s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:39 schreef Guidetti het volgende:
Wat zijn de reizen naar Curacao trouwens enorm in prijs gestegen. Voor 4 jaar terug zat ik nog 11 in Lions Dive aan het einde van de zomervakantie en we betaalde er toen iets van 1050 euro pp voor. Voor die prijs kan ik die reisjes niet meer vinden. Zelfs niet buiten het hoogseizoen.
Wij zitten er nu...9 dagen voor ¤993...oke het zijn geen 11 dagen maar komt in de buurt. Was een aanbieding van arke.

Het is hier echt heerlijk en zou graag nog een week blijven...gelukkig hebben we nog tot zondag.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_116229154
Wij hadden vorig jaar een 12-daagse reis met verbijf op Livingstone Jan Thiel voor iets van 1150 euro eind augustus. Vlogen met KLM.
Too much is never enough!
pi_116230742
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:49 schreef The6thgate het volgende:
Wij hadden vorig jaar een 12-daagse reis met verbijf op Livingstone Jan Thiel voor iets van 1150 euro eind augustus. Vlogen met KLM.
Waar geboekt?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_116231808
quote:
19s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:28 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Waar geboekt?
Kras
Too much is never enough!
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:02:02 #251
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_116773970
Jeremy Baai en eten bij Fushions of L'Aldea mis ik nog eigenlijk. Bootje huren bij Jan Thiel en dan varen naar het zeegat. Het verlengde van de jachthaven zeg maar en dan bijna een privestrand hebben omdat je er te voet niet meer kan komen. I'am loving it...
If you can dream it, you can do it...
  Admin vrijdag 14 september 2012 @ 12:29:57 #252
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116774898
Over een maand kom ik weer even op het eiland kijken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 16 september 2012 @ 20:08:14 #253
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_116861304
We gaan weer! Eind januari dit keer, met dank aan de KLM. Wel zijn we nog op zoek naar een leuk onderkomen, niet al te duur. En dan niet één van de resorts bij Jan Thiel, maar wel op de oostkant van het eiland, liefst in de buurt van Jorisbaai. Iemand tips?
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  Admin maandag 17 september 2012 @ 08:25:37 #254
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116879734
Recompensa Park is niet al te ver van de Jorisbaai. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:48:56 #255
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_116924369
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 08:25 schreef Breuls het volgende:
Recompensa Park is niet al te ver van de Jorisbaai. :)
Ziet er inderdaad chill uit, thnx!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_117507571
quote:
6s.gif Op zondag 16 september 2012 20:08 schreef Ienepien het volgende:
En dan niet één van de resorts bij Jan Thiel, maar wel op de oostkant van het eiland, liefst in de buurt van Jorisbaai. Iemand tips?
Pearl of the Caribbean, dichterbij kom je niet.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_117507609
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:02 schreef Books1 het volgende:
Jeremy Baai en eten bij Fushions of L'Aldea mis ik nog eigenlijk. Bootje huren bij Jan Thiel en dan varen naar het zeegat. Het verlengde van de jachthaven zeg maar en dan bijna een privestrand hebben omdat je er te voet niet meer kan komen. I'am loving it...
Dat is helaas al een tijdje geen privestrand meer, maar het strand van het Hyatt hotel.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_118135150
oooo nog anderhalve maand dan mag ik weer 3 weken
het leven is een feest, alleen zijn sommige mensen op het verkeerde feestje
pi_118298485
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:09 schreef pannenkoekeneter het volgende:
oooo nog anderhalve maand dan mag ik weer 3 weken
Ik moet jou als fervent pannenkoekeneter wel waarschuwen dat pannenkoeken restaurant de fontein tegenwoordig niet meer bestaat. Er zit nu een broodjeszaak ;(
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_118299840
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:39 schreef thomaster het volgende:

[..]

Ik moet jou als fervent pannenkoekeneter wel waarschuwen dat pannenkoeken restaurant de fontein tegenwoordig niet meer bestaat. Er zit nu een broodjeszaak ;(
hé kut :(, als tony roma's er nog is ben ik tevreden dat wel :D
het leven is een feest, alleen zijn sommige mensen op het verkeerde feestje
pi_118299991
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:01 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

hé kut :(, als tony roma's er nog is ben ik tevreden dat wel :D
toch kun je overal wel lekker eten op curacao
het leven is een feest, alleen zijn sommige mensen op het verkeerde feestje
pi_118337666
Sowieso, heel veel leuke en lekkere restaurantjes. Is eigenlijk zonde om bij een keten-restaurant als Tony Roma's te eten als je op het eiland bent...
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  Admin woensdag 24 oktober 2012 @ 07:36:02 #263
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_118362619
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:38 schreef thomaster het volgende:
Sowieso, heel veel leuke en lekkere restaurantjes. Is eigenlijk zonde om bij een keten-restaurant als Tony Roma's te eten als je op het eiland bent...
Ik wist tot voor kort niet eens dat dat een keten was. :P

Maar ik heb er nooit gegeten. Wel eens langs geweest voor een bourbon.

En ik heb weer lekker bij de Ribs Factory gegeten vorige week. :9
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_118381268
Rancho de Alex aan de Sta Rosa weg ben ik voor het eerst geweest, is een aanrader. Colombiaans eten, waardoner erg goede ribs :)
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_119015356
Van 31 dec tm half januari ben ik weer met mijn vriendinnetje op curacao (3e keer). Qua verblijf zitten we bij de caracasbaai. Nu ben ik op zoek naar wat verrassende dingen om te doen moet mijn chickie.

We zijn redelijk sportief en houden van wandelen en fietsen dus ik heb al even gecheckt bij Wannaride voor een fietstoer maar ik ben nog op zoek naar iets cools zoals een nachtwandeling of slapen onder de sterrenhemel.

Er schijnt ook een strand te zijn waar speciaal een route is aangelegd voor snorkelaars, weet iemand van jullie welke dat is? En de tugboat heb ik ook nog niet gevonden. Hij zou hier moeten liggen

Oh en ik zoek iets van een winkeltje/snackkeet waar locals hun gevangen vis heenbrengen en je de vis dan kunt kopen (al dan niet gefrituurd). Op Aruba had je nl. de Zeerover: Superverse vis, zelf salade meenemen, Polar erbij, top ^O^

Om zelf ook nog even een duit in het zakje te doen: Mijn favo snorkelstrandje is Directors Bay en Playa Kanoa. Ook de rit naar beide stranden is wel wat avontuurlijk. Richting Kanoa kom je eerst langs de illegale stort (jammer) maar zie je ook aaseters om kom je vlak langs een paar blowholes voor je bij het strand bent.
Richting Directors Bay moet je je een beetje achter het quarantaine huis doorwurmen met de auto maar ook dat strandje is de moeite waard, vaak ook lekker rustig.
Een off-road auto of een iets hoger model is wel aan te bevelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Deetch op 09-11-2012 13:59:04 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Admin vrijdag 9 november 2012 @ 14:03:18 #266
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119015662
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:53 schreef Deetch het volgende:
Van 31 dec tm half januari ben ik weer met mijn vriendinnetje op curacao (3e keer). Qua verblijf zitten we bij de caracasbaai. Nu ben ik op zoek naar wat verrassende dingen om te doen moet mijn chickie.

We zijn redelijk sportief en houden van wandelen en fietsen dus ik heb al even gecheckt bij Wannaride voor een fietstoer maar ik ben nog op zoek naar iets cools zoals een nachtwandeling of slapen onder de sterrenhemel.
Al gedacht aan een beklimming van de Christoffelberg? Je gaat het park in (even toegang betalen), parkeert onderaan de berg en je loopt een end omhoog, totdat je het laatste stukje even moet klimmen. Is best een leuke lightweight vorm van bergbeklimmen.
quote:
Er schijnt ook een strand te zijn waar speciaal een route is aangelegd voor snorkelaars, weet iemand van jullie welke dat is? En de tugboat heb ik ook nog niet gevonden. Hij zou hier moeten liggen
Ja, daar ergens ligt-ie. Waar precies weet ik ook niet.
quote:
Een off-road auto of een iets hoger model is wel aan te bevelen.
Gewoon een stevige SUV of truck is prima, denk ik. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119015849
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:03 schreef Breuls het volgende:

[..]

Al gedacht aan een beklimming van de Christoffelberg? Je gaat het park in (even toegang betalen), parkeert onderaan de berg en je loopt een end omhoog, totdat je het laatste stukje even moet klimmen. Is best een leuke lightweight vorm van bergbeklimmen.

[..]

Stond inderdaad al op het lijstje, we zijn er al eens rondgereden met de auto en hebben toen al het plan opgevat om dan vanaf het Plantagehuis Savonet te gaan lopen. We zijn redelijke geoefende wandelaars die goed tegen warmte kunnen dus dat komt wel goed lijkt me.

Die snorkelroute ken je niet? Zou ergens richting west moeten zijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Admin vrijdag 9 november 2012 @ 14:12:01 #268
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119015927
Nee, ik kijk liever niet onder de waterspiegel, dus ik doe niet aan snorkelen en duiken. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119015973
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:12 schreef Breuls het volgende:
Nee, ik kijk liever niet onder de waterspiegel, dus ik doe niet aan snorkelen en duiken. :)
Watje much? :P Maar thanx voor de tip.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119016093
Na wat omwegen over de interwebs toch gevonden: De snorkelroute is op Playa porto mari: http://www.playaportomari.com/#/underwater/
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119633992
Wat zijn eigenlijk leuke restaurants die je niet mag missen als je op curacao bent? Of andere culinaire ervaringen die je niet mag missen.
pi_119675680
Ik heb nog een andere vraag. Wat ga een goede optie om in je eentje te verblijven op curacao. Mijn broertje trouwt er volgend jaar. Dus zijn we nu een beetje aan het kijken wat we gaan doen. En er natuurlijk altijd die ene single persoon die ook mee wil gaan. Maar wat is een goede betaalbare optie? Bij voorkeur in de buurt van blue bay? Daar zit iedereen. Maar als hij dat in zijn eentje doet is hij 3000 euro kwijt.

Dus als iemand nog de gouden tip heeft voor een goedkope 1 persoonsverblijfplaats in de buurt van blue bay, dan zou dat top zijn!
pi_119762240
De meeste huisjes op Blue Bay hebben meerdere slaapkamers, misschien kan hij bij iemand aanhaken? Dat is de beste optie. Verder zit er in de buurt van Blue Bay, maar eigenlijk helemaal op Curacao niets wat echt voordelig is voor een enkele reiziger, maar onder de 3000 euro is er een hoop te regelen tot aan 60 euro per nacht in bed and breakfasts.

Wat restaurants betreft moet je even dit topic doorlezen, volgens mij staat er ergens een hele lijst. Of anders in KAA Curacao topic. De shortlist van must go restaurants:
Duur:
- Fishalicious
- Baoase
- Wine Cellar

Gemiddeld
- Boat House
- Steak and Ribs
- De Gouverneur
- Chopstix (sushi)

Aangenaam geprijsd
- Mango's
- Pincho Garden
- Bijna thuis

Cheap
- Verscheidene fastfood ketens
- De Tropen (daghap 5 euro ong.)
- Pleincafe Wilhelmina (zelfde)
- De diverses sneks langs de weg, porkchop met patat of kippenpoot met patat of wat dan ook.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_119896832
Tnx voor alle tips. Het probleem is al opgelost met de 1 persoon. Hij heeft een huisje gehuurd bij abc appartementen. Stuk goedkoper en redelijk in de buurt.

Nog een laatste vraag. KLM standaard of arke fly met en upgrade naar comfert class. Waarbij de arke fly met upgrade goedkoper is. Wat zou jullie voorkeur hebben?
  Admin maandag 3 december 2012 @ 21:25:43 #275
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119897139
KLM. Hands down. Die is in economy al beter dan ArkeFly in comfort class.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119897330
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:25 schreef Breuls het volgende:
KLM. Hands down. Die is in economy al beter dan ArkeFly in comfort class.
Ook met de extra beenruimte die arke fly in de comfort class heeft?
  maandag 3 december 2012 @ 21:31:53 #277
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119897461
hel verhaal getypt....

maar wij zijn in augustus met arkefly geweest en wij vonden het niets. films moesten voor betaald worden (ook bij comfort class) ¤10 per kastje en ateeds dezelfde films. we kregen 1x eten en drinken, de rest moest voor betaald worden....

we (vriend en ik) zijn beide eerder naar suriname gevlogen, beide aparte vliegmaatschappij en toen was alles inclusief, terwijl die vlucht korter is. vriend is toen met klm gevlogen en dat beviel prima.

ik zou dus voor klm kiezen.

beenruimte extra in comfort class stelt niet veel voor....zijn maar 8cm ofzo.....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Admin maandag 3 december 2012 @ 22:23:09 #278
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119900226
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:29 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ook met de extra beenruimte die arke fly in de comfort class heeft?
Daar kan ik niet over oordelen, maar dat is slechts een beetje ruimte. KLM heeft meer ruimte in het hele toestel, dus sta gewoon eens op en strek je benen, en geniet tijdens de vlucht van de geweldige service. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119911447
Wij hebben ons puur door de prijs laten leiden. Die 10 uurtjes zijn wel te overzien als dat weer 100 euro pp scheelt. Verder is het eten bij zowel KLM als Arke niks bijzonders dus nemen we eigenlijk altijd al zelf mee.
Nog 27 nachtjes slapen *O*
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Admin dinsdag 4 december 2012 @ 11:24:00 #280
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_119911935
Het eten bij KLM is subliem. Twee kwaliteitsmaaltijden met overheerlijke inhoud. Da's bij ArkeFly toch een stuk minder hoor. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119914335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:24 schreef Breuls het volgende:
Het eten bij KLM is subliem. Twee kwaliteitsmaaltijden met overheerlijke inhoud. Da's bij ArkeFly toch een stuk minder hoor. :)
Misschien ben ik wat kritischer op mijn "maaltijd". Bij mij scoren alle vliegtuigmaaltijden ondermaats maar wat ik me er van herinner is KLM misschien wel beter dan Arke. Air berlin had vorig jaar in ieder geval goeie service qua eten en drankjes maar die vliegen maar 1x per week.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119964103
Bij gelijke prijs, of KLM iets duurder zou ik KLM kiezen. Maar als het over 100 euro meer gaat dan zou ik Arkefly beginnen te overwegen...
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_120375290
Zojuist geboekt.. Air berlin
23 Juli tot 13 augustus 868,-
Nu op zoek naar een appartement
Be brave. Be kind.
pi_120380869
en zojuist een appartement voor 1200 euro 3 personen..
We are happy!
Be brave. Be kind.
  zondag 20 januari 2013 @ 19:40:48 #285
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_121814486
Nog 8 nachtjes slapen! Dan vliegen we lekker naar de warmte! Kan niet wachten tot ik met een Polar op Cas Abou lig.

2 februari treedt Ilse de Lange op bij de Kleine Werf. Daar gaan we ook nog even kijken, kaartjes kosten toch geen drol :P O+
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_121987332
Aangezien mijn Aruba topic niet echt loopt :D Iemand hier toevallig met tips/ervaringen m.b.t. het buur-eiland? Of is dit vloeken in de kerk? :D
pi_121991241
Zo en weer terug :(

Heerlijk 3 weken warm weer alhoewel het regenseizoen nog af en toe wat roet in het eten gooide.

Veel strandjes verkend:
Leuk vonden wij: Daaibooi, Kleine Knip, playa Kanoa, Directorsbay (geen zand)
Ook leuk: Vaersenbaai met strandtent Kokomo (alhoewel je daar wel voor bedjes moet betalen en geen koelbox mee mag), Tugboat strand alhoewel het uitzicht wat minder is met die lelijke ferry en pijpenlegger monsterschipgeval
Scheveningessque: Playa porto mari (duur maar wel mooi snorkelen) en Zanzibar bij Jan Thiel (geen eigen consumpties mee, betalen voor toegang en bedjes etc), wel chique
Afraders: gebied bij St michiel, Caracasbaai (vies water, lelijk uitzicht), ressortstranden

Gewandeld
Rondje om de Jan Thiel baai. Vergeet je zonnebrand en water niet, een goede stevige stok om je een weg door het mangrove bos te slaan. Als je zoveel mogelijk langs de waterkant blijft lopen komt alles goed. Duurt ongeveer 4-5 uur.
Wij zijn gestart vanaf de caracasbaaiweg (afslag plantagehuis Jan Thiel, Hofi Granville) en dan het eerste zandpad links en dan een beetje op gevoel rechtdoor/rechts aanhouden kom je vanzelf op de zoutvlakte. Vanaf daar kies je linksaf of rechtsaf en kun je deels mountainbike paden volgen.
Veel witte reigers, flamingos en pelikanen
Shete boka: Afslag rechts voorbij Christoffelpark richting Westpunt. 3 Nafl's per persoon, dus veel goedkoper dan Christoffelpark.

Let wel op de [url]manzanilla bomen[/url] want de blaadjes en appeltjes zijn giftig en als het water bij een regenbui van de blaadjes op je komt krijg je mogelijk jeuk.

Gefietst
Met wannabike een superleuke moutainbiketocht op het caracasbaai schiereiland en Jan Thiel

Uit eten
Boathouse: prijzig, lekker eten, goeie wijn, mooie plek
Kokomo: mooie plek voor lunch, uitgebreide kaart alhoewel de hele red snapper er helaas niet was. Wel lekkere hamburgers en sate en het indootje.
Zambezi (op de ostrichfarm bij de St joris baai): struisvogel en ander lekkers. ook uitgebreide kaart voor kinderen

Local food:
de zuurzak: Lekker als fruit, als limonade, in ijs of als batido bij lokale sneks
de zoetzak of schubappel/skopappel Lekker als toetje (custard achtig) vraag wel even een local mama in de winkel of hij al rijp is.
Stoba's stoofschotels van diverse soorten vlees, soms erg pittig, altijd lekker

IJsjes :9~
Gelati bella italia in Jan Thiel

Taart
Gelati bella italia in Jan Thiel
McCafe (caramel shortcake cheesecake)
Starbucks (lemon poppy cake of double chocolate brownie)

Drank
♫♪ Polar, imported beer ♪♫
♪♫ yo quiero mi cerveza ♫♪

Homemade cocktails van lokaal gebrouwen likeuren (varierend van :r naar :') naar 8)7 naar :9~ )
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_122744919
Ik ga in april naar Curacao en naast duiken is snorkelen natuurlijk erg de moeite waard daar. Zeker ook omdat je dat een stuk vaker en langer kan doen dan duiken. Wat toch een stuk duurder is.

Maar nu kan ik dus alleen aan de oppervlakte blijven drijven met mijn snorkel boven het water en zelf onderwater kijken. Maar je kunt met snorkelen toch ook onder water gaan. En dan boven water weer een hap lucht nemen en dan weer onder water. Maar hoe gaat dat precies in zijn werk? Dat is mij nog niet gelukt. Iemand tips hiervoor?
pi_122786635
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:43 schreef Stansfield het volgende:
Maar je kunt met snorkelen toch ook onder water gaan. En dan boven water weer een hap lucht nemen en dan weer onder water. Maar hoe gaat dat precies in zijn werk? Dat is mij nog niet gelukt. Iemand tips hiervoor?
Grote hap lucht nemen, voorover duikelen totdat je verticaal bent en dan gewoon zwemmen naar beneden ipv aan de oppervlakte. Om het makkelijker te maken kun je eventueel een stukje lood om je middel hangen, niet teveel want je wilt zonder moeite wel weer boven willen komen. Tevens maken vinnen het een stukje makkelijker.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_122787000
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:34 schreef thomaster het volgende:

[..]

Grote hap lucht nemen, voorover duikelen totdat je verticaal bent en dan gewoon zwemmen naar beneden ipv aan de oppervlakte. Om het makkelijker te maken kun je eventueel een stukje lood om je middel hangen, niet teveel want je wilt zonder moeite wel weer boven willen komen. Tevens maken vinnen het een stukje makkelijker.
aha en hoe gaat het dan qua water in je luchtpijp van je snorkelset? en opnieuw ademhalen?
pi_122790160
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:45 schreef Stansfield het volgende:

[..]

aha en hoe gaat het dan qua water in je luchtpijp van je snorkelset? en opnieuw ademhalen?
Zodra je boven komt meteen zo hard mogelijk blazen om het water uit de snorkel te spuiten. Daarna kan je meteen ademhalen.

Ik heb geen youtube op mijn werk, maar ik durf te wedden dat daar een korte "cursus" te vinden is :)
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_122790743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:12 schreef thomaster het volgende:

[..]

Zodra je boven komt meteen zo hard mogelijk blazen om het water uit de snorkel te spuiten. Daarna kan je meteen ademhalen.

Ik heb geen youtube op mijn werk, maar ik durf te wedden dat daar een korte "cursus" te vinden is :)
aha dat klinkt op zich logisch.

Ik heb al op youtube gezocht maar kon er niet echt veel van vinden. Dus mocht je nog iets tegenkomen op youtube hoor ik het graag.
pi_123593625
Ik heb nog een vraag voor de meer ervaren curacao gangers. Ik ben een vrijgezellenfeestje aan het regelen voor mijn broertje die daar woont en in Mei gaat trouwen.

Ik heb al dit gezien wat me wel wat lijkt:

Buggy rijden.
http://www.buggyadventurescuracao.com/

Maar nu zoek ik nog een leuk restaurant weer je met een mannetje of 10 kunt eten en drinken. En daarna nog wat verder kunt feesten. Ik ken eigenlijk alleen mambo beach maar er moet toch nog wel meer aanbod zijn op curacao?
  maandag 4 maart 2013 @ 00:09:30 #294
32402 s0k
..............................
pi_123601852
wet n wild, bermuda, de tijd
..................................................................................................................................................
pi_123624096
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 21:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb nog een vraag voor de meer ervaren curacao gangers. Ik ben een vrijgezellenfeestje aan het regelen voor mijn broertje die daar woont en in Mei gaat trouwen.

Ik heb al dit gezien wat me wel wat lijkt:

Buggy rijden.
http://www.buggyadventurescuracao.com/

Maar nu zoek ik nog een leuk restaurant weer je met een mannetje of 10 kunt eten en drinken. En daarna nog wat verder kunt feesten. Ik ken eigenlijk alleen mambo beach maar er moet toch nog wel meer aanbod zijn op curacao?
Het is toch een vrijgezellenfeest? Dan is er geen andere/betere locatie voor de avond dan Campo Alegre! Daar kan je ook eten en drinken trouwens. Als je vooraf wilt eten ergens zou ik met zo'n groep naar Equus gaan (vrijdagavond) of Pincho Garden, spiezen beef of kip, met brood.

Sowieso is vrijdag de beste avond voor de vrijgezellenavond: Wet n Wild happy hour, eten zoals hierboven omschreven, eventueel nog een happy hour (St Tropez of Zest), daarna Campo...
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  maandag 4 maart 2013 @ 19:00:19 #296
286096 Chahna
schattig
pi_123627075
niet te veel bier en dan naar Campo :)
pi_125080938
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om voor een half jaar te gaan werken op Curaçao(geen horeca) Zit er over na te denken om me in te gaan schrijven bij een stage bemiddelingsbureau. Alleen is dit wel mogelijk voor mij aangezien je een (tijdelijke) verblijfsvergunning nodig heb. Kun je die wel krijgen als niet student zijnde.
  Admin dinsdag 9 april 2013 @ 19:48:40 #298
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_125081217
Je kunt een half jaar verblijven op het eiland zonder problemen, dus daarvoor heb je niet direct iets nodig. Voor het werk heb je echter een werkvergunning nodig, en dat is de 'verblijfsvergunning' die je moet aanvragen via de officiële wegen. Dat kan als je een werkgever hebt gevonden die een verklaring kan afgeven.

Ik zou zeker zo'n bemiddelingspartij raadplegen want er zitten nogal wat details aan vast. En het is een lang proces.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 16:06:56 #299
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_127485259
Op
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 16:07:06 #300
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_127485266
naar
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 16:07:13 #301
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_127485268
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')