Op zaterdag 3 november 2007 22:36 schreef maok het volgende:[..]
1) Ik heb eerst de binnenkant gemaakt van triplex (4mm)
Bodem, randen er op (dus niet tegen aan) vast geplakt met montagekit. Om te zorgen dat het niet gelijk weer uit elkaar viel tijdelijk met plakband vast geplakt. Toen het een beetje droog was de lange schotten aan de binnenkant er in geplakt, daarna de korte schotjes er tussen.
2) De deksel en de buitenkant heb ik van MDF (6mm) gemaakt. Ik heb eerst de buitenkant van de triplex bak gemeten om te weten hoe lang het MDF moest worden, buiten rand is iets lager zodat het deksel er mooi overheen kan vallen.
Buitenkant er op gelijmd. Deksel net zo groot gemaakt in omtrek (hier ook de randen er op en niet er tegen aan).
3) Binnenkant van het deksel is een triplex plaatje waar ik een stuk stof over heen heb gespannen met elastiek aan de achterkant. (zo kan het er ook af als het in de was moet of als ik iets anders wil).
4) Gaten voor de schroeven van de handvaten voor boren (incl stukje om de kop mooi te laten verzinken)
5) Vervolgens heb ik alle kiertjes dicht gesmeerd met montage kit (ik kan niet perfect recht zagen blijkbaar

)
Deze stap heb ik eigenlijk ook al gedaan als ik iets vast plakte, ook gelijk de overtollig kit weg gehaald.
6) Daarna heb ik 2 lagen grondverf en 3 (het wilde niet zo goed dekken

) gewone verf er op gesmeerd.
7) Toen de handvaten er op gezet en de koffer sluitingen (in totaal 4 stuks)
De bakjes voor de thee komen trouwens van de Xenos.
De stof en handvaten komen van de IKEA
De verf heb ik laten mengen bij de Hornbach en daar komen ook de koffersluitingen en overige materialen vandaan.