abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:35:20 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73977987
quote:
Hesjes voor asielzoekers

Omdat burgers schrikken van mensen die vanwege hun huidskleur in het donker niet opvallen, moeten asielzoekers in Tienray 's avonds fluorescerende hesjes dragen.

De maatregel, die niet als een harde verplichting wordt opgelegd, is een initiatief van het inwonersoverleg in Tienray. Dat is een platform waarin Tienraynaren, de gemeente, politie en het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) problemen rondom de tijdelijke noodvoorziening voor asielzoekers in het Tienrayse klooster bespreken.
In het verslag van het overlegplatform staat dat de hesjes nodig zijn vanwege "de donkere huidskleur" van asielzoekers. "Daardoor ziet men de mensen niet of pas op het laatste moment, wat tot schrikreacties leidt."
Anti racisme-organisaties plaatsen grote vraagtekens bij de maatregel. "Ik heb er begrip voor dat verkeersveiligheid een belangrijk item is. Maar als je op papier stelt dat asielzoekers vanwege hun donkere huidskleur niet te zien zijn in het donker wordt het toch erg bedenkelijk", vindt Dick Houtzager van Art. 1, de landelijke vereniging ter voorkoming en bestrijding van discriminatie. ,,Ik wil het geen racisme noemen, maar op deze manier plak je asielzoekers wel een etiket op."
Woordvoerders van het COA en de gemeente Meerlo-Wanssum zeggen dat de maatregel uit oogpunt van verkeersveiligheid is genomen. Van discriminatie is volgens hen geen sprake. ,,Asielzoekers hebben geen weet van de verkeersregels", zegt Claude Fasseur van het COA. "Ze lopen over fietspaden en wegen en houden daarbij geen rekening met andere weggebruikers. Als ze naar een ander dorp gaan, willen we ze daarom 's avonds een hesje laten dragen."
http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/910229941/1008


Hoe komen mensen er op. De vleesgeworden truttigheid, na het smulbos voor Allochtonen nu het Asielzoekers hesje. Als iemand weet hoe gevaarlijk autoverkeer is zijn het wel mensen uit Afrika en Azie, iedereen die daar geweest is weet hoe gevaarlijk daar het verkeer is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73978026
Hahahahahaha dit moet een soort grapje zijn, toch?

Toch?

Jammer dat die anti-racisme lui er bovenop duiken, die blazen het dan onnodig op, maar het blijft een dommig iets
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73978148
wtf.
iyaaayaaaokelahkalaubegitu
pi_73978345
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:36 schreef Dragorius het volgende:
Hahahahahaha dit moet een soort grapje zijn, toch?
Even het uberbetuttelende terzijde, deze zomer reed ik s'nachts bijna een groep kinderen aan
die met school een "vossejacht" hadden. Die liepen op een donkere B-weg, niet zichtbaar voor mij.
Een paar fluorescerende hesjes was geen overbodige luxe geweest en kan veel
ellende voorkomen.
Dat heb ik, nadat ik van de schrik bekomen was, de leraar ook "vriendelijk" medegedeeld.

Kan me er dus wel iets bij voorstellen dat het goedbedoeld is van de mensen daar.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73978368
Ja dat wel, maar om het op deze manier zo te brengen, het staat ZO knullig
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73978390
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:46 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Even het uberbetuttelende terzijde, deze zomer reed ik s'nachts bijna een groep kinderen aan
die met school een "vossejacht" hadden. Die liepen op een donkere B-weg, niet zichtbaar voor mij.
Een paar fluorescerende hesjes was geen overbodige luxe geweest en kan veel
ellende voorkomen.
Dat heb ik, nadat ik van de schrik bekomen was, de leraar ook "vriendelijk" medegedeeld.
Waren dat allemaal negers?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:50:01 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73978462
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:46 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Even het uberbetuttelende terzijde, deze zomer reed ik s'nachts bijna een groep kinderen aan
die met school een "vossejacht" hadden. Die liepen op een donkere B-weg, niet zichtbaar voor mij.
Een paar fluorescerende hesjes was geen overbodige luxe geweest en kan veel
ellende voorkomen.
Dat heb ik, nadat ik van de schrik bekomen was, de leraar ook "vriendelijk" medegedeeld.

Kan me er dus wel iets bij voorstellen dat het goedbedoeld is van de mensen daar.
Je bedoeld dat het verplicht moet worden dat iedereen dayglow gaat dragen als we na zonsondergang naar buiten gaan, voor de veiligheid?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73978464
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waren dat allemaal negers?
Ze waren volgens mij allemaal blank en toch nagenoeg onzichtbaar.
Kun je nagaan dat je negers al helemaal niet ziet. En dat bedoel ik serieus.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73978650
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bedoeld dat het verplicht moet worden dat iedereen dayglow gaat dragen als we na zonsondergang naar buiten gaan, voor de veiligheid?
Als je van plan bent om nachts op een onverlichte B-weg door het bos te gaan lopen
kan ik het je wel aanbevelen.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73978717
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:50 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ze waren volgens mij allemaal blank en toch nagenoeg onzichtbaar.
Kun je nagaan dat je negers al helemaal niet ziet. En dat bedoel ik serieus.
Het punt is dat je mensen met een blanke huidskleur ook niet goed ziet in het donker zonder verlichting / reflecterende kleding. Dit voorstel is dan ook van een infantiel niveau.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_73978852
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het punt is dat je mensen met een blanke huidskleur ook niet goed ziet in het donker zonder verlichting / reflecterende kleding. Dit voorstel is dan ook van een infantiel niveau.
Wij zijn bekend met de verkeersregels, asielzoekers meestal niet.
quote:
Asielzoekers hebben geen weet van de verkeersregels", zegt Claude Fasseur van het COA. "Ze lopen over fietspaden en wegen en houden daarbij geen rekening met andere weggebruikers
Zo idioot vind ik de reden niet, hoewel een uurtje verkeersles voor asielzoekers
een beter idee was geweest.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73978980
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:01 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Wij zijn bekend met de verkeersregels, asielzoekers meestal niet.
[..]

Zo idioot vind ik de reden niet, hoewel een uurtje verkeersles voor asielzoekers
een beter idee was geweest.
Die reden is niet zo idioot nee, maar het huidskleur argument wel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_73979132
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die reden is niet zo idioot nee, maar het huidskleur argument wel.
De meeste asielzoekers hebben nou eenmaal een kleurtje.
Een blanke zie je s'avonds eerder dan een neger, is gewoon zo door de lichtere haren.
Ik weet er wel iets vanaf, ben zo af en toe m'n vrouw ook kwijt als het donker is.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:13:48 #14
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73979241
Tja...
pi_73979794
Op nu.nl trof ik onderstaand bericht aan:
quote:
Oplichtende hesjes voor donkere asielzoekers
Uitgegeven: 23 oktober 2009 12:03
Laatst gewijzigd: 23 oktober 2009 12:04

AMSTERDAM - Asielzoekers met een donkere huidskleur moeten in het Limburgse Tienray in de avonduren een reflecterend hesje aan.
Bewoners schrikken anders van de asielzoekers, die in het donker niet opvallen.

Dit is een maatregel van een bewonersvereniging, schrijft De Limburger.
Wat is het volgende, een gele reflectie-ster, zodat je ze beter ziet?

Dit slaat echt compleet nergens op....
pi_73979811
quote:
'Asielzoekers moeten gele hesjes aan'
AMSTERDAM - Asielzoekers uit het opvangcentrum in het Limburgse Tienray zouden voortaan fluorescerende hesjes moeten dragen.

Dit omdat veel mensen schrikken van mensen die vanwege hun huidskleur in het donker niet opvallen, aldus Het Inwonersoverleg in Tienray, een platform waarin Tienraynaren, de gemeente, politie en het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) problemen rondom de tijdelijke voorziening voor asielzoekers in het Tienrayse klooster bespreken.

In het verslag van het overlegplatform staat dat de hesjes nodig zijn vanwege "de donkere huidskleur" van asielzoekers. "Daardoor ziet men de mensen niet of pas op het laatste moment, wat tot schrikreacties leidt", aldus De Limburger.

De gemeente ontkent dat er sprake is van discriminatie. Er zou puur zijn gedacht uit zorg over de verkeersveiligheid.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_aan___.html?p=21,1

Dit is toch wel treurig.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:31:13 #17
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_73979815
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:31:58 #18
206731 Mortaxx
Doomer
pi_73979841
Wel inventief
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:32:36 #19
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73979860
Eersteklas discriminatie, maar ik kan het me eigenlijk ook nog wel een beetje voorstellen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:32:58 #20
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_73979872
Weet je wat ik zag vandaag lopen over de Overloop?

Een NEGER! JAAA, ZOEEN ZWARTE!
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:33:16 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73979881
Dit kan gewoon niet waar zijn
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_73979890
zo het ook werken bij een zebrapad
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_73979969
Dit is een grap mag ik hopen?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:35:44 #24
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73979975
Lol en dan nog zijn er mensen die Wilders een achterlijk Figuur vinden
Maar inderdaad hoe ver gaan we nog ...

maar zou dit niet voor iedereen moeten gelden .. want soms lopen er mensen helemaal in het zwart s avonds en dan zie je ze ook niet hoor.
En maar schelden dat je ze bijna voor hun voeten rijd ..
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_73980004
Nou en, die hebben ze overdag als ze aan het werk zijn ook al aan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')