abonnement Unibet Coolblue
pi_73962812
Deel 34 alweer, over de grootste band aller tijden!












De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 22
Het Grote Beatles Topic - Deel 23
Het Grote Beatles Topic - Deel 24
Het Grote Beatles Topic - Deel 25
Het Grote Beatles Topic - Deel 26
Het Grote Beatles Topic - Deel 27
Het Grote Beatles Topic - Deel 28
Het Grote Beatles Topic - Deel 29
Het Grote Beatles Topic - Deel 30
Het Grote Beatles Topic - Deel 31
Het Grote Beatles Topic - Deel 32
Het Grote Beatles Topic - Deel 32
Het Grote Beatles Topic - Deel 33

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carri�re verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carri�re uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder geori�nteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De offici�le site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De offici�le site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De offici�le Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Offici�le site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Offici�le site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal videoclips e.d. op Youtube:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum vier keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus

Daarnaast is er in 2007 ook een album tournament gehouden:

Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road

De openingspost kan hier terug gevonden worden!

[ Bericht 0% gewijzigd door webfreak op 23-10-2009 02:37:35 ]
pi_73962826
Hier verder.
pi_73962846
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:05 schreef Aisumasen het volgende:
Helaas is dat wel in de O2 Arena, hoor daar niets dan doffe ellende over... Parijs schijnt geweldig publiek te hebben, maar ik hou het denk ik bij deze 3 . Ach, hopelijk doet-ie nog een warm-up optreden in een kleinere zaal , hehe...

edit: Argh... Nieuw topic komt er aan, mensen...
Wat zijn zoal de klachten dan?
Geluid ofzo?

Enne... Welke 3 ga jij?
pi_73962848
Oh shit . Had 'em al geopend...
pi_73962920
Wow, en ik had me niet eens gehaast
pi_73962950
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:07 schreef webfreak het volgende:

[..]

Wat zijn zoal de klachten dan?
Geluid ofzo?

Enne... Welke 3 ga jij?
In bedoelde eigenlijk New York, dus met Keulen en Arnhem in totaal 3 . Nu ik het zo zeg: Vorig jaar had ik niet verwacht 'em op zo'n korte termijn te zien, laat staan 3 keer in één jaar. Maar voor het zo ver is: Hopen op tickets...
pi_73963119
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:10 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

In bedoelde eigenlijk New York, dus met Keulen en Arnhem in totaal 3 . Nu ik het zo zeg: Vorig jaar had ik niet verwacht 'em op korte termijn te zien, laat staan 3 keer in één jaar. Maar voor het zo ver is: Hopen op tickets...
Ik ga er gewoon al vanuit dat ik ga. Die tickets krijg ik wel.
Ik hoop alleen dat ik ze voor de normale prijs kan bemachtigen, en niet via de ticket-gestapo (tickets4u etc. etc.)
pi_73963207
quote:
Da's normalitair niet meer dan een code, die je opgestuurd krijgt als je je daarvoor aanmeldt op de site.
Ik heb nu een account, maar je kan je precies niet aanmelden voor zo'n code?
quote:
Ik ga morgenvroeg wel proberen tickets voor Londen te scoren.
Tickets? Je gaat dus niet alleen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73963335
Oh, en de klachten over de O2 Arena zijn dat het geluid zeer slecht is, het sfeerloos is, en meer van zulks. Maar goed, ik lees ook vaak zulke dingen over HMH, en behalve de chemische smaak van het bier en de cola, is dat een meer dan fijne zaal om grote namen te zien.
pi_73963343
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:16 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik heb nu een account, maar je kan je precies niet aanmelden voor zo'n code?
[..]

Tickets? Je gaat dus niet alleen?
Ik zou best alleen gaan, maar face it: als je 2 kaarten weet te bemachtigen heb je toch zo een aantal mensen die staan te springen om mee te gaan (al zou het ook een prima verjaardagscadeau voor mijn vriendin zijn... )
Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen. Ik kan er ook naast grijpen natuurlijk. Ik wil wel redelijke plaatsen, anders hoeft het niet zo nodig.
pi_73963383
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:16 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik heb nu een account, maar je kan je precies niet aanmelden voor zo'n code? [..]
Er is nog niets bekend over de pre-sale . En volgens de McCartney-site staat zelfs de voorverkoop-datum van alle non-UK optredens nog niet vast...
pi_73963397
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:16 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik heb nu een account, maar je kan je precies niet aanmelden voor zo'n code?
[..]

Tickets? Je gaat dus niet alleen?
Wat ik zag op de mccartney site was dat je voor london een aparte link krijgt als je er op klikt. Wellicht dat het voor nederland ook zo is.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_73963473
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:19 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik zou best alleen gaan, maar face it: als je 2 kaarten weet te bemachtigen heb je toch zo een aantal mensen die staan te springen om mee te gaan (al zou het ook een prima verjaardagscadeau voor mijn vriendin zijn... )
Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen. Ik kan er ook naast grijpen natuurlijk. Ik wil wel redelijke plaatsen, anders hoeft het niet zo nodig.
Jep, ik doe het ook niet voor minder dan staanplaatsen. Eerlijk gezegd vind ik het prima als ik in m'n eentje naar Keulen zou moeten. Het heeft ook vele voordelen .
pi_73963805
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:22 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jep, ik doe het ook niet voor minder dan staanplaatsen. Eerlijk gezegd vind ik het prima als ik in m'n eentje naar Keulen zou moeten. Het heeft ook vele voordelen .
Ik ruik een Fok! meet. GrandWazoo en ik gaan ook naar Keulen.
pi_73963851
quote:
Op maandag 6 juli 2009 08:40 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Je kunt me herkennen aan een zwaar Surinaams accent en meestal heb ik een bijl bij me.
Klinkt mij als muziek in de oren !

Hehe .
pi_73963935
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:19 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik zou best alleen gaan, maar face it: als je 2 kaarten weet te bemachtigen heb je toch zo een aantal mensen die staan te springen om mee te gaan (al zou het ook een prima verjaardagscadeau voor mijn vriendin zijn... )
Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen. Ik kan er ook naast grijpen natuurlijk. Ik wil wel redelijke plaatsen, anders hoeft het niet zo nodig.
Oh oké. Ik dacht dat je misschien morgen voor mij een ticket kon bestellen, kan waarschijnlijk op zo'n korte termijn niet aan een CC geraken.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73964108
Denk dat het voor buitenlandse betalingen wel een must is... Even goed rondvragen in je omgeving dus!

Nu we toch bijna alle zalen gehad hebben, voor Dublin zal het ook heel snel uitverkopen: Dat is de kleinste zaal, met 'maar' 14.000 staanplaatsen.
pi_73964136
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:38 schreef Aisumasen het volgende:
Denk dat het voor buitenlandse betalingen wel een must is... Even goed rondvragen in je omgeving dus!
Ja, maar als morgen om 10 uur 's morgens de pre-sale start, kan ik niet aan een CC geraken helaas.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_73964213
Morgenochtend lijkt mij wat snel... En een pre-sale betekent niet dat ze gelijk alle kaarten in de verkoop gooien .

Hopelijk geeft de McCartney-site morgen wat meer opheldering over de kaartverkoop en eventuele pre-sale.
pi_73964526
Pre-sales starten meestal om 17.00. Maar dan donderdags
Ben benieuwd. Morgenmiddag tijd genoeg voor een eventuele pre-sale.
pi_73964722
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:39 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, maar als morgen om 10 uur 's morgens de pre-sale start, kan ik niet aan een CC geraken helaas.
Ik zou je wel willen helpen hoor, alleen ben ik zelf nog een beetje aan het twijfelen of ik ga bestellen...
Als ik het financiele plaatje bekijk is het toch best veel, voor een artiest die ik diezelfde maand nog 2x ga zien... Staanplaatsen zijn 125 pond. Met de reis erbij zit je al snel op 250 euro, en dan heb je nog niet eens een overnachting... Dus wellicht toch iets teveel van het goede.

Anderzijds, het is wel Macca he?
Nouja, dat wordt woelen vannacht.
Arn0, als ik toch ga bestellen, PM ik je.
pi_73964809
Gaat dat over Londen? Wow... Denk dat ik het geld voor die reis in een sok op zolder verstop, en er uit haal als hij halsoverkop een intiem optreden doet, zoals in 2007 .
pi_73965442
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:54 schreef Aisumasen het volgende:
Gaat dat over Londen?
Nee, in Parijs betalen ze met ponden, nou goed?
Maar inderdaad. Duur feestje.
pi_73965538
Oh , daar had ik nog niet eens op gelet. Laten we dan maar zeggen dat ik dacht dat je het over Dublin had .

Duur feestje, maar......het is wel Macca!!!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:17:04 #25
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_73965833
Wow heb al vier mensen kunnen regelen die met me mee willen gaan.
Weer een meevaller!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')