abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:35:46 #1
242128 PauldePaus
dank voor die bloemen
pi_73943622
Kwam een oud bericht (dec2007) tegen uit Engeland. Daar hebben ze een top10 met meest bizarre Engelse Wetten opgesteld.

De Top3:
1. Het is illegaal te overlijden in de Houses of Parliament.
2. Het is een daad van verraad een postzegel met daarop de beeltenis van de Britse koning of koningin ondersteboven te plakken.
3. Het is in Liverpool een vrouw niet toegestaan topless in het openbaar te zijn behalve als ze werkt als bediende in een winkel voor tropische vissen.

Ik ben benieuwd naar de meest domme/overbodige/onzinnige regels in Nederland. Wie kent er een?
pi_73943637
De identificatieplicht.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:38:07 #3
242128 PauldePaus
dank voor die bloemen
pi_73943716
BTW. Ik ben er al een aantal tegengekomen.
Als je in Nederland grind, gras of mos uit de tuin van je buren jat (waarom zou je, maar goed) wordt je berecht voor stroperij! En riskeer je een gevangenisstraf tot 1 jaar.

Een vinger ongewild in iemands oor stoppen wordt al gezien als VERKRACHTING en kan lange tijd brommen tot gevolg hebben.
pi_73943741
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:35 schreef PauldePaus het volgende:
Kwam een oud bericht (dec2007) tegen uit Engeland. Daar hebben ze een top10 met meest bizarre Engelse Wetten opgesteld.

De Top3:
1. Het is illegaal te overlijden in de Houses of Parliament.
2. Het is een daad van verraad een postzegel met daarop de beeltenis van de Britse koning of koningin ondersteboven te plakken.
3. Het is in Liverpool een vrouw niet toegestaan topless in het openbaar te zijn behalve als ze werkt als bediende in een winkel voor tropische vissen.
Als je het verhaal achter deze wetten kent, zullen ze vast zo bizar niet meer zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:39:25 #5
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_73943763
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:35 schreef PauldePaus het volgende:
Kwam een oud bericht (dec2007) tegen uit Engeland. Daar hebben ze een top10 met meest bizarre Engelse Wetten opgesteld.

De Top3:
1. Het is illegaal te overlijden in de Houses of Parliament.
2. Het is een daad van verraad een postzegel met daarop de beeltenis van de Britse koning of koningin ondersteboven te plakken.
3. Het is in Liverpool een vrouw niet toegestaan topless in het openbaar te zijn behalve als ze werkt als bediende in een winkel voor tropische vissen.

Ik ben benieuwd naar de meest domme/overbodige/onzinnige regels in Nederland. Wie kent er een?
Heerlijk zulke wetten

Amerika is er ook zo'n ster in..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:39:25 #6
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_73943764
Je mag niet staand drinken op terrassen in Amsterdam... Althans, dat is nu wat losser geworden
nadat er klachten over gekomen zijn...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:40:02 #7
242128 PauldePaus
dank voor die bloemen
pi_73943787
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:36 schreef Jarno het volgende:
De identificatieplicht.
Domme plicht, maar er is wel iets voor te zeggen.
Ik werd laatst aangehouden op de fiets, met tien biertjes achter de kiezen. Moest blazen (dik over limiet), liet mijn rijbewijs zien en toen mocht ik weer door :S.

Ze zouden toch ook dronken lopend aanpakken>
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:40:39 #8
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_73943804
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als je het verhaal achter deze wetten kent, zullen ze vast zo bizar niet meer zijn.
Dat van die viswinkel en een vinger in iemands oor stoppen vind ik toch wel erg bizar
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:41:10 #9
242128 PauldePaus
dank voor die bloemen
pi_73943822
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:39 schreef Koepert het volgende:

[..]

Heerlijk zulke wetten

Amerika is er ook zo'n ster in..
Hier de rest van de Top10:
4. Het eten van mince pies (pasteitjes) op eerste Kerstdag is verboden.

5. Als iemand op uw deur in Schotland klopt en uw toilet wil gebruiken, bent u verplicht deze persoon binnen te laten.

6. In het Verenigd Koninkrijk mag een zwangere vrouw overal waar ze maar wil haar behoefte doen, ook in de helm van een politieman

7. Het hoofd van elke dode walvis die wordt gevonden op de Britse kust wordt automatisch eigendom van de koning, de staart gaat naar de koningin.

8. Het is illegaal de belastinginspecteur hetgeen je niet wilt dat hij weet, niet te vertellen. Maar het is legaal hem informatie niet te vertellen waarvan je het niet erg vindt dat hij het weet.

9. Het is niet toegestaan de Houses of Parliament te betreden in harnas.

10. Het is legaal een Schot binnen de oude muren van de stad York te vermoorden, maar alleen als hij pijl en boog bij zich draagt.
pi_73943871
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:40 schreef childintime het volgende:
Dat van die viswinkel en een vinger in iemands oor stoppen vind ik toch wel erg bizar
Verkrachting is het ongewenst binnendringen van iemand ander's lichaam. Een vinger in het oor kun je daar ook onder scharen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:44:38 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73943933
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:38 schreef PauldePaus het volgende:


Een vinger ongewild in iemands oor stoppen wordt al gezien als VERKRACHTING en kan lange tijd brommen tot gevolg hebben.
Oei...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:45:07 #12
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_73944041
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Verkrachting is het ongewenst binnendringen van iemand ander's lichaam. Een vinger in het oor kun je daar ook onder scharen.
ver·krach·ten -krachtte, h -kracht 1 overtreden: de wetten ~ 2 geweld aandoen: een vrouw ~ met geweld seksueel misbruiken 3 door slechte uitvoering bederven: Beethoven ~

eeen vinger in iemands oor is seksueel?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73944171
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:47 schreef appelsjap het volgende:
ver·krach·ten -krachtte, h -kracht 1 overtreden: de wetten ~ 2 geweld aandoen: een vrouw ~ met geweld seksueel misbruiken 3 door slechte uitvoering bederven: Beethoven ~

eeen vinger in iemands oor is seksueel?
Er zal wel iemand hebben geargumenteerd dat hij/zij het oor een erogene zone vindt. En als de rechter dat als aannemelijk beschouwt (er lopen wat rare mensen rond op deze wereld, dus het kan maar zo..), dan is dat dus seksueel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:53:17 #15
242128 PauldePaus
dank voor die bloemen
pi_73944232
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:47 schreef appelsjap het volgende:

[..]

ver·krach·ten -krachtte, h -kracht 1 overtreden: de wetten ~ 2 geweld aandoen: een vrouw ~ met geweld seksueel misbruiken 3 door slechte uitvoering bederven: Beethoven ~

eeen vinger in iemands oor is seksueel?
" Bij dit seksueel binnendringen (seksuele penetratie) gaat het niet alleen om het gedwongen ondergaan van een geslachtsgemeenschap. Een verkrachting kan ook het ongewenst binnendringen zijn in anus of mond. De penetratie hoeft niet per se met de penis te worden uitgevoerd: binnendringen met vingers, voorwerpen of tong (tongzoenen) kan verkrachting opleveren. het binnendringen moet niet "volledig" (geslaagd) zijn."

Bron: Strafrechtboek
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:01:12 #16
242128 PauldePaus
dank voor die bloemen
pi_73944490
Dit is ook weer zo typisch Nederlands:

Politie gaat bierdrinker op straat beboeten.
Rokers die voor de deur van een horecazaak in Groningen staan met een glas in de hand, kunnen vanaf nu een boete van 60 euro krijgen. Het horecabedrijf dat de consumptie heeft geschonken kan rekenen op bestuurlijke maatregelen van de gemeente.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:04:43 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73944619
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:01 schreef PauldePaus het volgende:
Dit is ook weer zo typisch Nederlands:

Politie gaat bierdrinker op straat beboeten.
Rokers die voor de deur van een horecazaak in Groningen staan met een glas in de hand, kunnen vanaf nu een boete van 60 euro krijgen. Het horecabedrijf dat de consumptie heeft geschonken kan rekenen op bestuurlijke maatregelen van de gemeente.
Nou, dat vind ik niet zo'n overbodige regel. Lijkt me dat rokende bierdrinkers op straat gewoon overlast bezorgen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_73944642
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:41 schreef PauldePaus het volgende:
8. Het is illegaal de belastinginspecteur hetgeen je niet wilt dat hij weet, niet te vertellen. Maar het is legaal hem informatie niet te vertellen waarvan je het niet erg vindt dat hij het weet.
Humor. Ik vind het dus helemaal niet erg als hij weet dat ik nog 'n paar miljoen op 'n bankrekening op de kaaimaneilanden heb staan, dus hoef ik hem dat niet te vertellen
quote:
9. Het is niet toegestaan de Houses of Parliament te betreden in harnas.
Die vind ik niet zozeer onder de noemer overbodig of dom vallen. Hij is hooguit ernstig gedateerd (wanneer is er tenslotte iemand bij volle verstand in harnas over straat gegaan?).
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:17:35 #19
242128 PauldePaus
dank voor die bloemen
pi_73944995
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:05 schreef anboni het volgende:

[..]

Humor. Ik vind het dus helemaal niet erg als hij weet dat ik nog 'n paar miljoen op 'n bankrekening op de kaaimaneilanden heb staan, dus hoef ik hem dat niet te vertellen
[..]

Die vind ik niet zozeer onder de noemer overbodig of dom vallen. Hij is hooguit ernstig gedateerd (wanneer is er tenslotte iemand bij volle verstand in harnas over straat gegaan?).
Dat is ook vaak de oorzaak van overbodige regels/wetten. Wetten in het verleden opgemaakt worden niet gecontroleerd of glippen door controles. Dat geldt overigens voor meer wetten uit die top10. Ik vraag me af of er in de Nederlandse wet ook nog oude regeltjes verstopt zitten.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:19:37 #20
242128 PauldePaus
dank voor die bloemen
pi_73945055
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik niet zo'n overbodige regel. Lijkt me dat rokende bierdrinkers op straat gewoon overlast bezorgen.
Zouden rokers zonder biertje buiten dan niet voor overlast zorgen? Zouden zij binnen ranja hebben gedronken? Of worden mensen vervelender als ze een biertje daadwerkelijk in de hand hebben?
Maar goed, door de anti-rookcampagne zijn we weer tientallen domme regels rijker.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:22:21 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73945138
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:19 schreef PauldePaus het volgende:

[..]

Zouden rokers zonder biertje buiten dan niet voor overlast zorgen? Zouden zij binnen ranja hebben gedronken? Of worden mensen vervelender als ze een biertje daadwerkelijk in de hand hebben?
Maar goed, door de anti-rookcampagne zijn we weer tientallen domme regels rijker.
Als ze buiten hun biertje mogen drinken, dan blijven ze langer buiten dan voor het roken van de sigaret nodig is. Het café breidt dan gewoon uit naar de stoep.
The love you take is equal to the love you make.
pi_73945287
De holocaust ontkennen is verboden
Als je op je fiets met alcohol aangehouden wordt dan word je autorijbewijs afgepakt


alvast 2 stomme regels in nederland
pi_73945293
Omfg, dit is echt té bizar
Ik meen me een website te herinneren waarop per Amerikaanse staat stond welke absurde en volledig onrealistische wetten ze hadden. Geen idee meer welke website dat was though, maar een van de voorbeelden was dat het in een bepaalde staat verboden was te jagen op walvissen, en dat terwijl die staat ingeklemd werd door andere staten, en totaal geen kustlijn had
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:29:53 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73945338
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:47 schreef appelsjap het volgende:

eeen vinger in iemands oor is seksueel?
Jij bent duidelijk nooit in je strakke oorgaatje geneukt....
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:30:07 #25
242128 PauldePaus
dank voor die bloemen
pi_73945349
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:28 schreef STRAWxBARRY het volgende:
Omfg, dit is echt té bizar
Ik meen me een website te herinneren waarop per Amerikaanse staat stond welke absurde en volledig onrealistische wetten ze hadden. Geen idee meer welke website dat was though, maar een van de voorbeelden was dat het in een bepaalde staat verboden was te jagen op walvissen, en dat terwijl die staat ingeklemd werd door andere staten, en totaal geen kustlijn had
In Californie is het verboden op dieren te schieten vanuit de auto, walvissen uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')