abonnement Unibet Coolblue
pi_74021204
Ik vind het leuk dat er nog mensen positief zijn over het post bezorgen,
Ik vind het allemaal maar drama op DPD na daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee.
pi_74021737
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:42 schreef MamsX het volgende:
Ik vind het leuk dat er nog mensen positief zijn over het post bezorgen,
Ik vind het allemaal maar drama op DPD na daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee.
Wij bezorgen geen post, maar pakketten
pi_74022107
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:32 schreef Conflict het volgende:
In Zwaag en Alkmaar zijn nog routes vrij.
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_74022191
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Ik gok dat ze die ritten tijdelijk uitbesteden aan koeriersbedrijfjes die natuurlijk blij zijn met iedere klus. Maar Conflict kan je hier vast beter antwoord op geven.
pi_74022920
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Ze hebben eigen mensen rijden en daar willen ze van af
pi_74024561
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:57 schreef Conflict het volgende:

[..]

Wij bezorgen geen post, maar pakketten
Da's toch ook post!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_74024590
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:19 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Da's toch ook post!
nee.
pi_74025577
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:57 schreef Conflict het volgende:

[..]

Wij bezorgen geen post, maar pakketten

Ja daar kan je wel over mierenneuken maar wat ik bedoelde was duidelijk.
Ik kan een heel topic vol praten met tnt en pakket problemen
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:35:07 #109
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_74026777
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:32 schreef Conflict het volgende:
In Zwaag en Alkmaar zijn nog routes vrij.

Maar zaterdag alleen wordt moeilijk. Het is meer op fulltime gericht.
Daar woon ik precies tussenin. Misschien toch iets om over na te denken voor me
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_74032602
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:19 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Da's toch ook post!
Heiligschennis.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_74035293
Pakket bezorgen Ook een tijdje terug gedaan voor TPG, via World Wide Connect. Wat een kut zooi was dat. Heb het een paar maanden volgehouden. Begon al dat ik een vast bedrag per dag kreeg (werkte alleen zaterdag), ik zou tot een uur of 4 werken. Uurloon was al vrij laag, maargoed beetje rijden nadat ik net m'n rijbewijs had gehaald leek me wel leuk en handig om het rijden bij te houden. De eerste keer werd ik ingewerkt, moest met iemand meereden, krijg ik achteraf te horen dat ze dit geen werk vonden en dat niet uitbetalen, wtf. In de weken daarna bleek dat die 4 uur eigenlijk minimaal 7 uur was en het mee rijden met een andere chauffeur van en naar het werk toe, zoals afgesproken, kwam ook al niet veel van terecht, waardoor ik nog fijn met het OV kon. Ik heb uiteindelijk wel voorelkaar gekregen dat ik de eerste dag wel betaald kreeg en twee keer een loonsverhoging vna 5 euro er door heen gekregen.

Ik wilde ook een andere wijk, want ik had er een in een binnenstad, autovrij. Was niet te doen, was ook nog eens markt op zaterdag en enorm veel eenrichtingsverkeer. De enige mogelijkheid om de pakketen enigszins op tijd te bezorgen was door alle verkeersregels te breken en daar had ik dus geen zin in, want boetes waren wel voor eigen rekening. Ik kreeg geen carkit en moest mn eigen mobiel gebruiken, niet vergoed, en toen ik een paar niet had opgenomen kreeg ik op m'n kop. Daarnaast elke keer gezeur dat ik niet genoeg pakketten had afgeleverd, tja wat wil je als er ook winkels zijn die niet open zijn. Druppel was gezeur over een pakketje waarvoor getekend moest worden en de naam moest erbij. Was bij een winkel, die die dag twee pakketten had. Ik had wel twee handtekeningen, maar er stond maar één keer de naam. Wilde ze me terugsturen in m'n eigen tijd om dat te regelen. Gelukkig was het bedrijf zelf enorm laks met het contract, dus heb de autosleutels op de balie gegooid, trui uitgedaan en weggelopen. Nooit meer terug gekomen.

Was nog wel even een gedoe om de gewerkte dagen betaald te krijgen, maar na 10x bellen en mailen is dat wel gelukt.
  zondag 25 oktober 2009 @ 07:45:27 #112
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_74035509
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.
Ik zal dus ook nooit een onbekende nieuwe subcontractor direct een vaste route geven, hij moet zich eerst maar eens bewijzen als "losse rijder", maar soms kan dat snel veranderen.

Ik veronderstel dat het er bij andere bedrijven ongeveer hetzelfde aan toe gaat.
pi_74038556
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:35 schreef Papabear het volgende:

[..]

Daar woon ik precies tussenin. Misschien toch iets om over na te denken voor me
Ja, ik had de voor jou meest dichtstbijzijnde distributiecentra uitgekozen
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 05:30 schreef Schuifpui het volgende:verhaal...
TNT staat nou niet bekend als de meest sociale werkgever.

Bij ons is het wel zo dat een nieuwe chauffeur in het begin altijd maar een stuk of 30 stops weg sturen. Dat ze jou met een route in de binnenstad op pad hebben gestuurd slaat ook echt nergens op.

En de manier van betalen bij TNT en het vaststellen van de tijd die voor werkzaamheden staat is echt erg. Dan kan je beter voor jeelf werken.
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 07:45 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.
Ik zal dus ook nooit een onbekende nieuwe subcontractor direct een vaste route geven, hij moet zich eerst maar eens bewijzen als "losse rijder", maar soms kan dat snel veranderen.

Ik veronderstel dat het er bij andere bedrijven ongeveer hetzelfde aan toe gaat.
Bij ons rijden ad-hoc subcontractors rond die rijden op verschillende routes. Ik zelf doe dat ook voor een deel. Er zijn nooit routes die blijven staan.

Maar als er een route vrij gaat komen, bijvoorbeeld omdat een subcontractor opgezegd heeft, wordt hier een nieuwe voor gezocht. Of dat nou een nieuwe subcontractor is of een bedrijf dat uit il breiden maakt niet uit.

Maar om onervaren mensen steeds een andere route te laten rijden lijkt mij niet echt slim. Je kan beter ervaring opdoen op een vaste route.
  zondag 25 oktober 2009 @ 16:01:29 #114
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74045668
@ Schuifpui

Dan hoef ik de naam van dhr Pietersen zeker niet te melden, ben ik wel benieuwd welke vestiging van tpg/tnt je hebt gereden:)
pi_74046633
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:01 schreef Pitebuell het volgende:
@ Schuifpui

Dan hoef ik de naam van dhr Pietersen zeker niet te melden, ben ik wel benieuwd welke vestiging van tpg/tnt je hebt gereden:)
Yep, ik heb voor Utrecht gereden.
pi_74051918
Interessant topic! Ik hou er altijd van als ik een busje voor het raam zie stoppen en er een chaffeur uitstapt met een pakketje waar ik al lang op zit te wachten!
pi_74064152
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 11:34 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja, ik had de voor jou meest dichtstbijzijnde distributiecentra uitgekozen
[..]

TNT staat nou niet bekend als de meest sociale werkgever.

Bij ons is het wel zo dat een nieuwe chauffeur in het begin altijd maar een stuk of 30 stops weg sturen. Dat ze jou met een route in de binnenstad op pad hebben gestuurd slaat ook echt nergens op.

En de manier van betalen bij TNT en het vaststellen van de tijd die voor werkzaamheden staat is echt erg. Dan kan je beter voor jeelf werken.
Ik had er rond de 80. Meer dan 120 pakketten soms, sommige winkels hadden er veel. Leek me leuk als zaterdagbaantje, was blij toen ik daar gestopt was.
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:08:18 #118
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_74065321
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 07:45 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.
Ik zal dus ook nooit een onbekende nieuwe subcontractor direct een vaste route geven, hij moet zich eerst maar eens bewijzen als "losse rijder", maar soms kan dat snel veranderen.

Ik veronderstel dat het er bij andere bedrijven ongeveer hetzelfde aan toe gaat.
Ik had begrepen dat subcontractors (ZZP'ers) zichzelf verhuren aan TNT, maar ik begrijp dat jij een soort van uitzendbureau bent voor die ZZP'ers
Als ik het zo allemaal lees, dan zou het dus ook kunnen dat TNT contracten met mensen als jou afsluit en de ZZP'ers dus niet zomaar zelf met TNT in zee kunnen gaan?
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_74065636
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat subcontractors (ZZP'ers) zichzelf verhuren aan TNT, maar ik begrijp dat jij een soort van uitzendbureau bent voor die ZZP'ers
Als ik het zo allemaal lees, dan zou het dus ook kunnen dat TNT contracten met mensen als jou afsluit en de ZZP'ers dus niet zomaar zelf met TNT in zee kunnen gaan?
mrPanerai is eindverantwoordelijke bij DPD, is een concurrent van TNT.

ZZP-ers mogen juist niet via via bij TNT gaan werken, alleen rechtstreeks. Er is een bedrijf dat wel met alleen maar zzp-ers werkt, maar het mag eigenlijk niet.
pi_74065660
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 19:29 schreef synnath het volgende:
Interessant topic! Ik hou er altijd van als ik een busje voor het raam zie stoppen en er een chaffeur uitstapt met een pakketje waar ik al lang op zit te wachten!
Dan moet je 'm een kopje koffie geven!
pi_74066122
Koerier meld zich

Werk voor een klein koeriersbedrijf (5 man personeel, inc eigenaar)

Ben een ex-IT'er die het IT wereld helemaal zat was, en het onderweg zijn naar klanten eigenlijk veel leuker vond.

Beweeg me voort in deze auto:

What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:48:54 #122
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_74066285
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:42 schreef FireFox1 het volgende:
Koerier meld zich

Werk voor een klein koeriersbedrijf (5 man personeel, inc eigenaar)

Ben een ex-IT'er die het IT wereld helemaal zat was, en het onderweg zijn naar klanten eigenlijk veel leuker vond.

Beweeg me voort in deze auto:

[ afbeelding ]
Ik ben dus ook zo'n IT'er die inmiddels kotst op de ICT-wereld en een job zoekt met wat meer contact met de klanten.

Thnx Conflict voor je reacties
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_74066453
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:48 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ik ben dus ook zo'n IT'er die inmiddels kotst op de ICT-wereld en een job zoekt met wat meer contact met de klanten.

Thnx Conflict voor je reacties
Jij snapt het

Ik werd kierewiet van al die zeurende users en lange werktijden. Ik was een systeembeheerder op schiphol die altijd standby moest staan. Een 50-urige werkweek was geen uitzondering. Goed, je verdiend een leuk bedrag, maar na 2 jaar was ik helemaal uitgeblust.

Ik verdien nu ongeveer de helft van wat ik als IT'er verdiende, maar ben een stuk gelukkiger met mijn werk. Heerlijk de hele dag op de weg, maak geregeld een gezellige praatje met klanten en ik zie zo nog wat van Nederland.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_74066837
Rare vraag:

Waarom regelt TNT dit via ZZP'ers? Een aantal jaar terug werden pakjes gewoon nog door TNT-medewerkers gebracht.
pi_74066902
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:25 schreef Rapaille het volgende:
Rare vraag:

Waarom regelt TNT dit via ZZP'ers? Een aantal jaar terug werden pakjes gewoon nog door TNT-medewerkers gebracht.
Ook al werk ik pas 3 maanden als koerier, de koeriers wereld zit vrij raar in elkaar.

Ik haal soms voor 2 verschillende (grote) koeriersbedrijven pakketjes op, en breng ze dan naar een grote distributie centrum waar ze verder worden verspreid. Ook mijn bedrijf huren regelmatig zzp'ers in als de 3 vaste koeriers niet beschikbaar zijn.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')