Wij bezorgen geen post, maar pakkettenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:42 schreef MamsX het volgende:
Ik vind het leuk dat er nog mensen positief zijn over het post bezorgen,
Ik vind het allemaal maar drama op DPD na daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee.
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:32 schreef Conflict het volgende:
In Zwaag en Alkmaar zijn nog routes vrij.
Ik gok dat ze die ritten tijdelijk uitbesteden aan koeriersbedrijfjes die natuurlijk blij zijn met iedere klus. Maar Conflict kan je hier vast beter antwoord op geven.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Ze hebben eigen mensen rijden en daar willen ze van afquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Da's toch ook post!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:57 schreef Conflict het volgende:
[..]
Wij bezorgen geen post, maar pakketten
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:57 schreef Conflict het volgende:
[..]
Wij bezorgen geen post, maar pakketten
Daar woon ik precies tussenin. Misschien toch iets om over na te denken voor mequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:32 schreef Conflict het volgende:
In Zwaag en Alkmaar zijn nog routes vrij.
Maar zaterdag alleen wordt moeilijk. Het is meer op fulltime gericht.
Heiligschennis.quote:
Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Ja, ik had de voor jou meest dichtstbijzijnde distributiecentra uitgekozenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:35 schreef Papabear het volgende:
[..]
Daar woon ik precies tussenin. Misschien toch iets om over na te denken voor me
TNT staat nou niet bekend als de meest sociale werkgever.quote:Op zondag 25 oktober 2009 05:30 schreef Schuifpui het volgende:verhaal...
Bij ons rijden ad-hoc subcontractors rond die rijden op verschillende routes. Ik zelf doe dat ook voor een deel. Er zijn nooit routes die blijven staan.quote:Op zondag 25 oktober 2009 07:45 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.
Ik zal dus ook nooit een onbekende nieuwe subcontractor direct een vaste route geven, hij moet zich eerst maar eens bewijzen als "losse rijder", maar soms kan dat snel veranderen.
Ik veronderstel dat het er bij andere bedrijven ongeveer hetzelfde aan toe gaat.
Yep, ik heb voor Utrecht gereden.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:01 schreef Pitebuell het volgende:
@ Schuifpui
Dan hoef ik de naam van dhr Pietersen zeker niet te melden, ben ik wel benieuwd welke vestiging van tpg/tnt je hebt gereden:)
Ik had er rond de 80. Meer dan 120 pakketten soms, sommige winkels hadden er veel. Leek me leuk als zaterdagbaantje, was blij toen ik daar gestopt was.quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:34 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja, ik had de voor jou meest dichtstbijzijnde distributiecentra uitgekozen
[..]
TNT staat nou niet bekend als de meest sociale werkgever.
Bij ons is het wel zo dat een nieuwe chauffeur in het begin altijd maar een stuk of 30 stops weg sturen. Dat ze jou met een route in de binnenstad op pad hebben gestuurd slaat ook echt nergens op.
En de manier van betalen bij TNT en het vaststellen van de tijd die voor werkzaamheden staat is echt erg. Dan kan je beter voor jeelf werken.
Ik had begrepen dat subcontractors (ZZP'ers) zichzelf verhuren aan TNT, maar ik begrijp dat jij een soort van uitzendbureau bent voor die ZZP'ersquote:Op zondag 25 oktober 2009 07:45 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.
Ik zal dus ook nooit een onbekende nieuwe subcontractor direct een vaste route geven, hij moet zich eerst maar eens bewijzen als "losse rijder", maar soms kan dat snel veranderen.
Ik veronderstel dat het er bij andere bedrijven ongeveer hetzelfde aan toe gaat.
mrPanerai is eindverantwoordelijke bij DPD, is een concurrent van TNT.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat subcontractors (ZZP'ers) zichzelf verhuren aan TNT, maar ik begrijp dat jij een soort van uitzendbureau bent voor die ZZP'ers
Als ik het zo allemaal lees, dan zou het dus ook kunnen dat TNT contracten met mensen als jou afsluit en de ZZP'ers dus niet zomaar zelf met TNT in zee kunnen gaan?
Dan moet je 'm een kopje koffie geven!quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:29 schreef synnath het volgende:
Interessant topic! Ik hou er altijd van als ik een busje voor het raam zie stoppen en er een chaffeur uitstapt met een pakketje waar ik al lang op zit te wachten!
Ik ben dus ook zo'n IT'er die inmiddels kotst op de ICT-wereld en een job zoekt met wat meer contact met de klanten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:42 schreef FireFox1 het volgende:
Koerier meld zich
Werk voor een klein koeriersbedrijf (5 man personeel, inc eigenaar)
Ben een ex-IT'er die het IT wereld helemaal zat was, en het onderweg zijn naar klanten eigenlijk veel leuker vond.
Beweeg me voort in deze auto:
[ afbeelding ]
Jij snapt hetquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:48 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik ben dus ook zo'n IT'er die inmiddels kotst op de ICT-wereld en een job zoekt met wat meer contact met de klanten.
Thnx Conflict voor je reacties
Ook al werk ik pas 3 maanden als koerier, de koeriers wereld zit vrij raar in elkaar.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:25 schreef Rapaille het volgende:
Rare vraag:
Waarom regelt TNT dit via ZZP'ers? Een aantal jaar terug werden pakjes gewoon nog door TNT-medewerkers gebracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |