Welke firma had het gebracht?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:59 schreef porsche1 het volgende:
Ik bezorg geen pakken. Jammer he.
Maar ik heb denet wil een pakket binnen gekregen.
GLS.quote:
Ik krijg ongeveer 1,70 per pakket, als ik meer pakketten op hetzelfde adres heb krijg ik een toeslag.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:01 schreef Poepoog het volgende:
Wat krijg je dan als ZZPer?
0,50 euro per pakket of zo?
Zoeen turk kwam het geloof ik brengen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:04 schreef Zapato het volgende:
Bij GLS werken is trouwens ernstig pauper, wat een kutbedrijf is dat zeg.
Nur allcohtonen en jostis daar, alsmede alleen maar pakketen van 20+ kilo. Heb een maand daar gewerkt, ben er toen weer meer gestopt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:05 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Zoeen turk kwam het geloof ik brengen.
Lachen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:05 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik krijg ongeveer 1,70 per pakket, als ik meer pakketten op hetzelfde adres heb krijg ik een toeslag.
Ik doe ongeveer 25 stops per uur.
Varierend van een Toyota Hiace met 230k op de teller, tot een splinternieuwe verlengde Transitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:08 schreef Conflict het volgende:
Wat voor een auto heeft de pakketchauffeur?
Ik heb een VW Caddy Maxi
Die caddy is echt Goud. Ik heb twee schuifdeuren en dit weekend heb ik 'm laten chiptunen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:09 schreef Zapato het volgende:
[..]
Varierend van een Toyota Hiace met 230k op de teller, tot een splinternieuwe verlengde Transit
Hoe is de VW? Heb ooit een paar dagen met een Transpoter gereden, das genieten hoor
Kunnen HEEL slecht huisnummertjes lezen die gasten...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:04 schreef Zapato het volgende:
Bij GLS werken is trouwens ernstig pauper, wat een kutbedrijf is dat zeg.
Aight. Lekker schuiven met die pakkies achterin.quote:
104 x 1.70 = 176,80. Hmmm niet slecht.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef Conflict het volgende:
Hoeveel stops hadden jullie vandaag?
Ik eerst een postbusrit en toen 89 tops en 104 pakketten
Ja maar dan moeten alle kosten er nog af.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:44 schreef porsche1 het volgende:
[..]
104 x 1.70 = 176,80. Hmmm niet slecht.
en zeker als het een postbusnummer in Volendam heeftquote:
Toch nog best netjes?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:45 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja maar dan moeten alle kosten er nog af.
En ik krijg 52,50 voor die postbusrit, dagelijks.
157 Stops en iets van 180 pakketten ofzo. Allemaal binnengebied dus dat scheelt wel.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef Conflict het volgende:
Hoeveel stops hadden jullie vandaag?
Ik eerst een postbusrit en toen 89 tops en 104 pakketten
Ja, maar, dat wil ik wel weten !quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:44 schreef Pitebuell het volgende:
Hey wat leuk, hier kan ik ook meepraten.
Je wilt niet weten hoe sommige mensen soms de deur los doen, je komt van alles tegen.
Neuh, sommige mensen hebben bijna geen kleren aan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:21 schreef La_Vita het volgende:
Beste pakketbezorgers
Wat ik me nou afvraag... Als de deurbel gaat dan doe ik ongeneerd open terwijl ik een bloemetjespyjamabroek en oversized geitenwollensokken aan heb. Vaak staat de bezorger me dan eerst een paar seconden aan te gapen en naar mijn outfit te staren.
Ben ik de enige in Nederland die in zulke rare kleding opendoet ?
Vooral in de zomer, vrouwen in bikini die zo opendoen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Neuh, sommige mensen hebben bijna geen kleren aan.
Als ik de verhalen moet geloven.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:20 schreef Zapato het volgende:
[..]
Vooral in de zomer, vrouwen in bikini die zo opendoen.
Sowieso bezorgen in de zomer, lkkr chickies kijken vanuit de auto, hoewel dat wel het gevaarlijkste is wat je kan doen, heb al meerdere keren bijna een ongeluk gehad.
Normaal gesproken moet ie gewoon naar boven komen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:33 schreef nachtdier3 het volgende:
Even een vraagje tussendoor: Als je een pakket moet bezorgen in een portiekwoning, 3 hoog. Dan moet jij als bezorger toch gewoon omhoog of niet? Hier lijkt de bezorger wel eens het omgekeerde te doen. Die verwacht soms dat ik naar beneden kom... Of hij belt aan, wacht 2 tellen, belt nog een keer en eer ik 10m naar de deur heb afgelegd zit ie alweer in de auto
Maar t wordt wel ernstig gewaardeerd als je naar beneden komt though.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Normaal gesproken moet ie gewoon naar boven komen.
Ja maar dan wil je het toch écht ff zien, want dan zie je dr een van ver aankomen en ben je benieuwd en zit je net een halve seconde te lang te kijken en dan, vól op de rem moeten he.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Leg dat ongeluk maar eens uit..
Uiteraard.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:42 schreef Zapato het volgende:
[..]
Maar t wordt wel ernstig gewaardeerd als je naar beneden komt though.
Dus dat zijn de chauffeurs onderweg aan het doen...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:43 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ja maar dan wil je het toch écht ff zien, want dan zie je dr een van ver aankomen en ben je benieuwd en zit je net een halve seconde te lang te kijken en dan, vól op de rem moeten he.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dus dat zijn de chauffeurs onderweg aan het doen...
Op zaterdag bel ik iedereen altijd uit bed, sta dan vaak al om acht uur voor de deur. Dan doet echt iedereen in de pyama de deur openquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:21 schreef La_Vita het volgende:
Beste pakketbezorgers
Wat ik me nou afvraag... Als de deurbel gaat dan doe ik ongeneerd open terwijl ik een bloemetjespyjamabroek en oversized geitenwollensokken aan heb. Vaak staat de bezorger me dan eerst een paar seconden aan te gapen en naar mijn outfit te staren.
Ben ik de enige in Nederland die in zulke rare kleding opendoet ?
Oh, jullie zijn dus wel wat gewend! Ik dacht dat de pakketbezorger zo langzamerhand zich wel af vroeg of ik ooit weleens wat anders droeg of vroeg wakker was. Ik sla meestal een kamerjas om, pyama vind ik not done, maar heb helaas nogal wat bedrust nodig.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:32 schreef Conflict het volgende:
[..]
Op zaterdag bel ik iedereen altijd uit bed, sta dan vaak al om acht uur voor de deur. Dan doet echt iedereen in de pyama de deur open
Ben k met je eens. Bij mijn subcontractor werken ook veel studenten (net als ik) en ja, een hard feit is dat ons de kwaliteit minder kan schelen dan mensen als Conflict, die er hun brood mee verdienen. Als we ontslagen worden, hebben we binnen een week weer ander baantje als t echt moet, en failliet gaan we dr niet van.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:23 schreef dotKoen het volgende:
Onderaannemers, wat een tuig. Smijten pakketten je tuin in, geven het af bij buren terwijl er alleen huisadres op staat of wachten slechts 2 seconden na aanbellen. Ook eentje gehad die een pakket maar even wat dagen mee naar huis had genomen, terwijl ze het wel als afgeleverd had aangevinkt.
En juist dat wordt door part-timers en studenten niet zo serieus genomen als door jou. Niet dat ik vaak klachten heb ofzo, maar ik doe er niet ALLES aan, en wil sommige uitnaaiers waar je een flink stuk voor moet om rijden ook nog wel s 2e bestelling-en. Fout, maar ja, ben niet de enige.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:07 schreef Conflict het volgende:
Ik ga heel erg goed met de pakketten om. Leg alles op afgesproken plekken en werk echt aan het contact met de mensen.
Ik krijg ook echt nooit klachten, anderen krijgen er zeker een of twee per week.
En de veel gehoorde klacht is dat we niet lang genoeg wachten. Of dat we niet aanbellen en zomaar een briefje in de bus doen. Die pakketten krijgen we niet betaald, we doen er juist alles aan om het af te leveren! Net alsof je voor je lol nog een keer de volgende dag langs gaat.
Ja idd, laatst was er nog een iemand een container met een paar pakjes kwijt, omdat hij gewoon zijn container had laten staan, omdat hij eerst naar de wc moest.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:59 schreef Zapato het volgende:
[..]
En juist dat wordt door part-timers en studenten niet zo serieus genomen als door jou. Niet dat ik vaak klachten heb ofzo, maar ik doe er niet ALLES aan, en wil sommige uitnaaiers waar je een flink stuk voor moet om rijden ook nog wel s 2e bestelling-en. Fout, maar ja, ben niet de enige.
Ik weet vaak waar mensen werken. Als ik dan voor een dichte deur sta rijd ik gewoon ff naar dat bedrijf en vraag daar naar diegene. Mensen kunnen dat ook echt waarderen. Ze denken dan dat dat extra service is, maar ik wil gewoon dat pakket kwijtquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 06:03 schreef Klonk het volgende:
Het mooiste vond ik dat ik op een gegeven moment wist wanneer iemand aan het werk was en in welke dienst hij zat, zijn adres kon ik aan het begin of aan het einde van de route doen en als ik wist van oh, die heeft late dienst kwam ik vroeg langs en andersom.
Je moet je als subcontractor aanmelden. Dan krijg je een gesprek met een manager van subcontracting.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:56 schreef nelisb het volgende:
Interessant. Zit al een tijd te zoeken naar een nieuwe job en dit lijkt me wel leuk.
Is het zo simpel als het staat op de site van TNT? Je koopt een witte bus, doet je aanmelding bij TNT en je kan aan de slag? Of is het niet zo simpel?
Doen jullie er ook andere dingen bij? Zoals medicijnen?
geweldig topicquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:38 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik weet vaak waar mensen werken. Als ik dan voor een dichte deur sta rijd ik gewoon ff naar dat bedrijf en vraag daar naar diegene. Mensen kunnen dat ook echt waarderen. Ze denken dan dat dat extra service is, maar ik wil gewoon dat pakket kwijt
Leuk topic he klonkie?
M'n zwager haalt met zijn bedrijf medicijnen bij apotheken op en bezorgd deze bij de mensen die het zelf niet kunnen afhalen. Ik meen rond de 3 euro per levering.quote:
Als er een route vrij is en jij hebt voor dat gesprek al alles geregeld kan je binnen een week beginnen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:06 schreef nelisb het volgende:
Als je een aanvraag doet voor subcontracting hoelang duurt het dan voor je wat hoort? En hoelang duurt het hele traject voordat je onderweg bent?
Op een distributie centrum van TNT.quote:
1,50.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:34 schreef nelisb het volgende:
Okay duidelijk. Daar kan ik wel een begroting op maken.
1,70 per stop klopt wel of zit je er vaak onder en kan ik beter werken met 1,50 euro ofzo?
Waar moet je de pakketten ophalen?
Ik kan online kijken waar er routes vrij zijn. In Almere en Zwolle is alles bezet. Maar het verloopt vrij snel, ik zou altijd even contact opnemen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:33 schreef nelisb het volgende:
Ok thanks. Dan werken met 1,5 euro. Volgens mij moet ik naar Almere of Zwolle.
Ze kijken ook naar de dropdichtheid, hoe dichter alles bij elkaar ligt, hoe lager de prijs.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:26 schreef Pitebuell het volgende:
Voor de duidelijkheid, hoe dichter je bij een distributiecentrum zit hoe lager de "stopprijs" is, voor elk soort pakket bijvoorbeeld
Je zal een wijk moeten leren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:30 schreef nelisb het volgende:
Thanks voor deze info. Probeer een beetje een kostenplaatje te maken zodat ik weet wat ik ongeveer moet omzetten.
Wijk leren kennen is afhankelijk waar je terechtkomt. Stel ik kom in mijn woonplaats ken ik alle wijken. Buiten mijn woonplaats heb ik een probleem, maar dat heeft tijd nodig en lost zich dan ook op.
Ze betalen na twee weken uit, dan krijg je iedere dinsdag je geld. Ze werken met een self-billing systeem. Je hoeft zelf dus niet te factureren.quote:
Volgens mij heb je bij DPD een grotere bus nodig en rijd je grotere afstanden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:44 schreef mrPanerai het volgende:
Jullie zitten best laag met je prijzen, ik ben regioverantwoordelijke bij DPD Belgiė, wij betalen gemiddeld zo'n 2 euro per pakket (ook als je 100 pakketjes voor dezelfde klant hebt). Subcontractors komen rond de 230 euro per dag uit.
Die afstanden zijn bij ons vele malen lager! En iedereen rijdt in kleine wagens, een transporter is de grootste die bij ons rijden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:01 schreef mrPanerai het volgende:
dat is zo, minstens een sprinter of die groter. Afstanden liggen rond de 200 - 250 km per dag.
Je krijgt een vaste prijs per stop, ongeveer 1,50 met 1 keer toeslag voor 1 pakket erin. Je krijgt geen reiskostenvergoedingquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:56 schreef ShoNuf het volgende:
Dus als ik het goed begrijp vang je tussen de ¤1,50 en ¤1,70 per pakket en 1 rit is ongeveer 50km. Krijg je daarnaast ook nog een reiskostenvergoeding voor gemaakte kilometers of zit dat al bij bovenstaande bedragen??
Ikzelf zou dit graag op de zaterdagen willen doen en af en toe in mijn vakanties. Ikzelf heb een witte seat inca en woon bij Wognum (Noord-Holland), hoe kan ik zien of er een wijk vrij is bij mij in de buurt??
Wij bezorgen geen post, maar pakkettenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:42 schreef MamsX het volgende:
Ik vind het leuk dat er nog mensen positief zijn over het post bezorgen,
Ik vind het allemaal maar drama op DPD na daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee.
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:32 schreef Conflict het volgende:
In Zwaag en Alkmaar zijn nog routes vrij.
Ik gok dat ze die ritten tijdelijk uitbesteden aan koeriersbedrijfjes die natuurlijk blij zijn met iedere klus. Maar Conflict kan je hier vast beter antwoord op geven.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Ze hebben eigen mensen rijden en daar willen ze van afquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Da's toch ook post!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:57 schreef Conflict het volgende:
[..]
Wij bezorgen geen post, maar pakketten
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:57 schreef Conflict het volgende:
[..]
Wij bezorgen geen post, maar pakketten
Daar woon ik precies tussenin. Misschien toch iets om over na te denken voor mequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:32 schreef Conflict het volgende:
In Zwaag en Alkmaar zijn nog routes vrij.
Maar zaterdag alleen wordt moeilijk. Het is meer op fulltime gericht.
Heiligschennis.quote:
Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Ja, ik had de voor jou meest dichtstbijzijnde distributiecentra uitgekozenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:35 schreef Papabear het volgende:
[..]
Daar woon ik precies tussenin. Misschien toch iets om over na te denken voor me
TNT staat nou niet bekend als de meest sociale werkgever.quote:Op zondag 25 oktober 2009 05:30 schreef Schuifpui het volgende:verhaal...
Bij ons rijden ad-hoc subcontractors rond die rijden op verschillende routes. Ik zelf doe dat ook voor een deel. Er zijn nooit routes die blijven staan.quote:Op zondag 25 oktober 2009 07:45 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.
Ik zal dus ook nooit een onbekende nieuwe subcontractor direct een vaste route geven, hij moet zich eerst maar eens bewijzen als "losse rijder", maar soms kan dat snel veranderen.
Ik veronderstel dat het er bij andere bedrijven ongeveer hetzelfde aan toe gaat.
Yep, ik heb voor Utrecht gereden.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:01 schreef Pitebuell het volgende:
@ Schuifpui
Dan hoef ik de naam van dhr Pietersen zeker niet te melden, ben ik wel benieuwd welke vestiging van tpg/tnt je hebt gereden:)
Ik had er rond de 80. Meer dan 120 pakketten soms, sommige winkels hadden er veel. Leek me leuk als zaterdagbaantje, was blij toen ik daar gestopt was.quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:34 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja, ik had de voor jou meest dichtstbijzijnde distributiecentra uitgekozen
[..]
TNT staat nou niet bekend als de meest sociale werkgever.
Bij ons is het wel zo dat een nieuwe chauffeur in het begin altijd maar een stuk of 30 stops weg sturen. Dat ze jou met een route in de binnenstad op pad hebben gestuurd slaat ook echt nergens op.
En de manier van betalen bij TNT en het vaststellen van de tijd die voor werkzaamheden staat is echt erg. Dan kan je beter voor jeelf werken.
Ik had begrepen dat subcontractors (ZZP'ers) zichzelf verhuren aan TNT, maar ik begrijp dat jij een soort van uitzendbureau bent voor die ZZP'ersquote:Op zondag 25 oktober 2009 07:45 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.
Ik zal dus ook nooit een onbekende nieuwe subcontractor direct een vaste route geven, hij moet zich eerst maar eens bewijzen als "losse rijder", maar soms kan dat snel veranderen.
Ik veronderstel dat het er bij andere bedrijven ongeveer hetzelfde aan toe gaat.
mrPanerai is eindverantwoordelijke bij DPD, is een concurrent van TNT.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat subcontractors (ZZP'ers) zichzelf verhuren aan TNT, maar ik begrijp dat jij een soort van uitzendbureau bent voor die ZZP'ers
Als ik het zo allemaal lees, dan zou het dus ook kunnen dat TNT contracten met mensen als jou afsluit en de ZZP'ers dus niet zomaar zelf met TNT in zee kunnen gaan?
Dan moet je 'm een kopje koffie geven!quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:29 schreef synnath het volgende:
Interessant topic! Ik hou er altijd van als ik een busje voor het raam zie stoppen en er een chaffeur uitstapt met een pakketje waar ik al lang op zit te wachten!
Ik ben dus ook zo'n IT'er die inmiddels kotst op de ICT-wereld en een job zoekt met wat meer contact met de klanten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:42 schreef FireFox1 het volgende:
Koerier meld zich
Werk voor een klein koeriersbedrijf (5 man personeel, inc eigenaar)
Ben een ex-IT'er die het IT wereld helemaal zat was, en het onderweg zijn naar klanten eigenlijk veel leuker vond.
Beweeg me voort in deze auto:
[ afbeelding ]
Jij snapt hetquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:48 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik ben dus ook zo'n IT'er die inmiddels kotst op de ICT-wereld en een job zoekt met wat meer contact met de klanten.
Thnx Conflict voor je reacties
Ook al werk ik pas 3 maanden als koerier, de koeriers wereld zit vrij raar in elkaar.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:25 schreef Rapaille het volgende:
Rare vraag:
Waarom regelt TNT dit via ZZP'ers? Een aantal jaar terug werden pakjes gewoon nog door TNT-medewerkers gebracht.
Ik gok even voor mijn beurt: flexibiliteit. Ik verwacht dat de contracten tussentijds opzegbaar zijn met een termijn van x maanden. Ik denk 3?quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:25 schreef Rapaille het volgende:
Rare vraag:
Waarom regelt TNT dit via ZZP'ers? Een aantal jaar terug werden pakjes gewoon nog door TNT-medewerkers gebracht.
Welkom in dit prille, maar nu al geweldige topic!quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:42 schreef FireFox1 het volgende:
Koerier meld zich
Werk voor een klein koeriersbedrijf (5 man personeel, inc eigenaar)
Ben een ex-IT'er die het IT wereld helemaal zat was, en het onderweg zijn naar klanten eigenlijk veel leuker vond.
Beweeg me voort in deze auto:
[ afbeelding ]
Dat zijn allemaal bezuinigingen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:25 schreef Rapaille het volgende:
Rare vraag:
Waarom regelt TNT dit via ZZP'ers? Een aantal jaar terug werden pakjes gewoon nog door TNT-medewerkers gebracht.
1 maand.quote:Op maandag 26 oktober 2009 07:20 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik gok even voor mijn beurt: flexibiliteit. Ik verwacht dat de contracten tussentijds opzegbaar zijn met een termijn van x maanden. Ik denk 3?
Als zzp'er moet je idd minimaal 3 opdrachtgevers per jaar hebben, hiervoor moet je de VAR (Verklaring Arbeids Relatie) aanvragen bij de belastingdienst en deze kunnen laten zien aan je opdrachtgevers, zo hoeven hun geen sociale premies voor je af te dragen maar ben je hier zelf verantwoordelijk voor.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:35 schreef ShoNuf het volgende:
Dus per dag is je rit ongeveer 50 kilometer en bezorg je ongeveer tussen de 100 en 120 pakketjes en dit levert je ongeveer ¤170,- per dag op. Je werk per dag ongeveer 8 uur? Dit is dus bruto per week ¤850,-
Hoe zit dit als Zzpér dan want dan moet je toch 3 werkgevers per jaar minimaal hebben of maakt dat niets uit?
Wij werken als zzp-ers dan ook veel voor elkaar. Zo wordt er heel wat heen en weer gefactureerd onderling.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:35 schreef ShoNuf het volgende:
Dus per dag is je rit ongeveer 50 kilometer en bezorg je ongeveer tussen de 100 en 120 pakketjes en dit levert je ongeveer ¤170,- per dag op. Je werk per dag ongeveer 8 uur? Dit is dus bruto per week ¤850,-
Hoe zit dit als Zzpér dan want dan moet je toch 3 werkgevers per jaar minimaal hebben of maakt dat niets uit?
Vreemd inderdaad, dat er bijna geen "echte" concurrentie tussen koeriers bedrijven bestaatquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:08 schreef Conflict het volgende:
[..]
Wij werken als zzp-ers dan ook veel voor elkaar. Zo wordt er heel wat heen en weer gefactureerd onderling.
Dus als een collega vrij wil hebben breng ik op zijn naam pakketten rond. TNT betaald hem gewoon en dan stuur ik een factuurtje.
op TNT gebied mischien niet, maar in de tijd dat ik als coureur, sorry koerier door europa crosste was de concurentie moordend en ging het om centen...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:19 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad, dat er bijna geen "echte" concurrentie tussen koeriers bedrijven bestaat
Door Europa crosste? Vet Ik ben nog niet eens buiten de grenzen geweestquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
op TNT gebied mischien niet, maar in de tijd dat ik als coureur, sorry koerier door europa crosste was de concurentie moordend en ging het om centen...
Ja dat is wel goed hoor, maar ik ben niet zo snel misschien met reageren. En een ondernemersplan heb je niet nodig hiervoor hoor!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:17 schreef nelisb het volgende:
Conflict kunnen we misschien via privé wat contact hebben?
Wil een ondernemersplan opstellen en heb wat info nodig.
Alleen als je dat wil hoor.
Bij TNT valt er weinig te concurreren. Dat zijjn veel van die zelfstandigen zoals ik, wij hebben niks te vrezen voor elkaar. Dat is buiten TNT natuurlijk heel anders.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:19 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad, dat er bijna geen "echte" concurrentie tussen koeriers bedrijven bestaat
bij een koeriersbedrijf in midden limburgquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:25 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Door Europa crosste? Vet Ik ben nog niet eens buiten de grenzen geweest
Waar heb je dat gedaan dan Klonk?
Als ik buiten Nederland zou kunnen rijden ben ik vandaag nog weg bij de TNT, fantastisch lijkt me dat!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:28 schreef Klonk het volgende:
[..]
bij een koeriersbedrijf in midden limburg
vooral veel Frankrijk en Duitsland gedaan, maar ook wel exotische plekjes in Italie, Zweden en Spanje
ik zou het nu nooit meer willen doen, heb mijn draai gevonden in de gehandicaptenzorg maar het was een toffe tijd
Hoop ooit nog een baan te vinden waar ik exotische auto's van rijkaards mag rondcrossen door Europa.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:28 schreef Klonk het volgende:
[..]
bij een koeriersbedrijf in midden limburg
vooral veel Frankrijk en Duitsland gedaan, maar ook wel exotische plekjes in Italie, Zweden en Spanje
ik zou het nu nooit meer willen doen, heb mijn draai gevonden in de gehandicaptenzorg maar het was een toffe tijd
Probeer zoveel mogelijk in dit topic te plaatsen, als het niet te persoonlijk wordt, dan hebben anderen er ook nog wat aanquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:30 schreef nelisb het volgende:
Ondernemingsplan voor het financiėle plaatje. Wil ongeveer wel wat ik overhou aan een pakketje en hoeveel pakketjes ik moet bezorgen zodat ieder geval de lasten zoals afschrijving auto, verzekeringen, eventueel pensioen betaald heb en hoeveel ik per maand kan opnemen om rond te komen.
Auto koop ik van eigen geld dus daar verder geen plan voor nodig.
Maar stuur je later een pm.
Me 2quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:30 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als ik buiten Nederland zou kunnen rijden ben ik vandaag nog weg bij de TNT, fantastisch lijkt me dat!
mwoah, is aan de ene kant tof aan de andere kant ook best kut hoor, lang weg, onregelmatig weg, wat dat betreft had ik het op een goed moment lekker voor elkaar afwisselend ´snachts naar Parijs of naar Keulenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:30 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als ik buiten Nederland zou kunnen rijden ben ik vandaag nog weg bij de TNT, fantastisch lijkt me dat!
Leuk om een jaartje of 2 te doen denk ik ga er serieus naar kijken als mijn contract volgend jaar aflooptquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
mwoah, is aan de ene kant tof aan de andere kant ook best kut hoor, lang weg, onregelmatig weg, wat dat betreft had ik het op een goed moment lekker voor elkaar afwisselend ´snachts naar Parijs of naar Keulen
ik heb het bij elkaar 3 jaar gedaan, maar op een gegeven moment is de lol er toch vanaf dat je weet dat je mobieltje elk moment kan rinkelen en dan je dan binnen 10 minuten in je bus moet zittenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:35 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Leuk om een jaartje of 2 te doen denk ik ga er serieus naar kijken als mijn contract volgend jaar afloopt
Niet iets wat je je hele leven vol zou houden inderdaad. Maar wel voor een short period of timequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb het bij elkaar 3 jaar gedaan, maar op een gegeven moment is de lol er toch vanaf dat je weet dat je mobieltje elk moment kan rinkelen en dan je dan binnen 10 minuten in je bus moet zitten
Dat zou ik echt niet trekken. Beter maar bij de TNT blijven.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb het bij elkaar 3 jaar gedaan, maar op een gegeven moment is de lol er toch vanaf dat je weet dat je mobieltje elk moment kan rinkelen en dan je dan binnen 10 minuten in je bus moet zitten
Tjezusquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:00 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat zou ik echt niet trekken. Beter maar bij de TNT blijven.
Ik moet voortaal om 03.00 uur op, om 4.00 uur beginnen, ik heb me ook in de sorteerploeg binnen geluld
Wat een gek... Begin lekker om 9.30 en was om 18.15 thuis, 162 stops waarvan 153 afgeleverd, weer een lekker dagje gehadquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:00 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat zou ik echt niet trekken. Beter maar bij de TNT blijven.
Ik moet voortaal om 03.00 uur op, om 4.00 uur beginnen, ik heb me ook in de sorteerploeg binnen geluld
Jammer is dat he, zover is het bij mij nog nooit gekomen, als ik wat moet ontvangen die dag loop ik gelijk ff naar die chauffeur toe.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:07 schreef Conflict het volgende:
En kom ik net thuis, heeft zo'n mongool twee pakketten voor mij bij mijn buren vijf deuren verder afgeleverd
Ik zal morgen eens kennis met hem maken, kan hij mijn pakketten gewoon 's ochtends aan me geven
dan zou ik genoeg red bull meenemen, als ik klaar was met een flinke woonwijk was ik blij als ik thuis op de bank kon ploffen, al dat in en uit de bus vliegen is best vermoeiend...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:40 schreef nelisb het volgende:
Ja precies, als ik naar mijzelf kijk, tussen 18 - 21 uur de meeste kans dat ik een pakketje kan ontvangen.
Tijden zijn ook maar suggesties, gaat mij erom, dat ik een klein beetje vrijheid heb om eventueel een uur of 2 uur per dag wat anderen dingen ernaast zou kunnen doen.
nee, als je bezorggebied dicht bij het distributiecentrum is krijg je minder per stop dan wanneer het heel ver weg is.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:45 schreef nelisb het volgende:
Top!! Volgens mij ben ik wel rond. Hoe meer rijden is meer betaald krijgen? Hoe moet ik dat zien? Meer rijden is meer stops = meer paketten = meer geld?
Zaterdag is geen probleem. Ik rij vanuit Gorinchem. Je zou daar dan om 8.30 uur moeten zijn. WMB is dat beste.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:53 schreef nelisb het volgende:
Waar woon/rij je? Opzich een dag mee is wel top, alleen heb geen vrije dagen meer en dus alleen de zaterdag nog tot mijn beschikking.
Maximaal tot 13.00 uur!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:26 schreef nelisb het volgende:
Nou 8:30 klinkt beter haha!
De zaterdag is gewoon tot einde middag of einde ochtend?
Ff lekker afschuiven op de bijrijder Conflict. Nasty hoor.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:30 schreef Conflict het volgende:
[..]
Maximaal tot 13.00 uur!
In mijn geval dan, ik heb nooit zoveel stops en op zaterdag gaat het als een speer!
Nee hij moet rijden!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:51 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ff lekker afschuiven op de bijrijder Conflict. Nasty hoor.
In je gloednieuwe Caddy?!quote:
Nee, je krijgt BTW betaald en die moet je afstaan.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:42 schreef nelisb het volgende:
Je hebt toch niks met BTW verrekeningen te maken toch? TNT betaald netto uit?
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:42 schreef nelisb het volgende:
Je hebt toch niks met BTW verrekeningen te maken toch? TNT betaald netto uit?
Blijkbaar niet. Ik zou even wachten met het kopen van een bus, totdat je een helder beeld hebt van waar je aan begint, zowel het inhoudelijke werk als de, niet geheel onbelangrijke, financiėle kant van de zaak.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:51 schreef nelisb het volgende:
Prima dus! Dank je ik weet genoeg! Nu een bus kopen haha.
Niet mogelijk. Duh.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:07 schreef Mirel het volgende:
Hoe mogelijk is het om een baan hierin te krijgen als je geen rijbewijs hebt? Ooit vroeg een vriend of ik dat samen met hem kon doen, hij heeft een rijbewijs, ik niet. Of rijden koeriers allemaal lonestyle met hun busje?
wel mogelijk of het legaal is of niet, maar mijn tnt pakketdienstbusje is een soort van A-Team, als ze stoppen vliegen ze er gelijk uit, de ene zoekt wat de andere doet de papieren enzo, gaat gesmeerd altijdquote:
was met een knipoog. Ben nu een exploitatiebegroting aan het maken wil eerst alles helder hebben. TNT geeft 0 info vandaar de vragen hier.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:20 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
[..]
Blijkbaar niet. Ik zou even wachten met het kopen van een bus, totdat je een helder beeld hebt van waar je aan begint, zowel het inhoudelijke werk als de, niet geheel onbelangrijke, financiėle kant van de zaak.
Verspilling van arbeidskracht- en uren. alsof je dat niet in je eentje kan.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:43 schreef Klonk het volgende:
[..]
wel mogelijk of het legaal is of niet, maar mijn tnt pakketdienstbusje is een soort van A-Team, als ze stoppen vliegen ze er gelijk uit, de ene zoekt wat de andere doet de papieren enzo, gaat gesmeerd altijd
Weinig kans, bovendien is je passagier dan niet verzekerd.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:07 schreef Mirel het volgende:
Hoe mogelijk is het om een baan hierin te krijgen als je geen rijbewijs hebt? Ooit vroeg een vriend of ik dat samen met hem kon doen, hij heeft een rijbewijs, ik niet. Of rijden koeriers allemaal lonestyle met hun busje?
Binnen bij de dcp zou je uiteraard kunnen werken zonder rijbewijs.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:19 schreef Mirel het volgende:
En binnen de centrale pakketen sorteren etc? Heb van een ander gehoord dat hij er veel mee verdiend.
Ja, da's exclusief de BTWquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:10 schreef nelisb het volgende:
Okay. Die prijzen die je net noemde die 1,20 en 0,25 is zonder btw?
Er zijn wel mensen die samen rijden, maar goed, dan moet je de inkomsten delen, lijkt mij niet zo slim.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:07 schreef Mirel het volgende:
Hoe mogelijk is het om een baan hierin te krijgen als je geen rijbewijs hebt? Ooit vroeg een vriend of ik dat samen met hem kon doen, hij heeft een rijbewijs, ik niet. Of rijden koeriers allemaal lonestyle met hun busje?
O was dat bij jullie?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Weinig kans, bovendien is je passagier dan niet verzekerd.
Er was laatst nog bij ons op de vestiging een dodelijk ongeluk met de passagier.
Tuurlijk mag je voor andere bedrijven rijden. Maar ik heb daar weinig zin in.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:57 schreef nelisb het volgende:
Hoe komen jullie eigenlijk aan meerdere werkgevers? De TNT zal alleen niet genoeg zijn, je moet als ZZP'er 3 opdrachtgevers per jaar hebben. Dat lossen de meeste op door voor elkaar te vervangen en een factuur te sturen. Maar kan je ook werk aannemen van andere koeriersbedrijven?
Je kan bijvoorbeeld niet voor selektvracht ook gaan rijden als er tnt op je bus moet staan of wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |