abonnement Unibet Coolblue
pi_73921119
Hoi!

Bezorg je pakketten, direct voor een bedrijf of als subcontractor?

Ik werk als ZZP-er bij TNT pakketservice en het bevalt super goed!

Dit is een pakket:

  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:59:51 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_73921166
Ik bezorg geen pakken. Jammer he.

Maar ik heb denet wil een pakket binnen gekregen.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_73921208
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:59 schreef porsche1 het volgende:
Ik bezorg geen pakken. Jammer he.

Maar ik heb denet wil een pakket binnen gekregen.
Welke firma had het gebracht?
pi_73921212
Wat krijg je dan als ZZPer?

0,50 euro per pakket of zo?
pi_73921243
lol, van de nood maar een deugd gemaakt? Knolleborriezooi!
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:04:05 #6
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_73921285
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:01 schreef Conflict het volgende:

[..]

Welke firma had het gebracht?
GLS.
Want die was 3 euro goedkoper.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_73921309
Bij GLS werken is trouwens ernstig pauper, wat een kutbedrijf is dat zeg.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73921329
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:01 schreef Poepoog het volgende:
Wat krijg je dan als ZZPer?

0,50 euro per pakket of zo?
Ik krijg ongeveer 1,70 per pakket, als ik meer pakketten op hetzelfde adres heb krijg ik een toeslag.

Ik doe ongeveer 25 stops per uur.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:05:32 #9
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_73921332
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:04 schreef Zapato het volgende:
Bij GLS werken is trouwens ernstig pauper, wat een kutbedrijf is dat zeg.
Zoeen turk kwam het geloof ik brengen.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_73921398
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:05 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Zoeen turk kwam het geloof ik brengen.
Nur allcohtonen en jostis daar, alsmede alleen maar pakketen van 20+ kilo. Heb een maand daar gewerkt, ben er toen weer meer gestopt.

TNT Express is trouwens de absolute win-baan binnen pakketen bezorgen.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73921403
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:05 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik krijg ongeveer 1,70 per pakket, als ik meer pakketten op hetzelfde adres heb krijg ik een toeslag.

Ik doe ongeveer 25 stops per uur.
Lachen.
pi_73921413
Wat voor een auto heeft de pakketchauffeur?

Ik heb een VW Caddy Maxi
pi_73921444
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:08 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Lachen.
waarom?
pi_73921460
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:08 schreef Conflict het volgende:
Wat voor een auto heeft de pakketchauffeur?

Ik heb een VW Caddy Maxi
Varierend van een Toyota Hiace met 230k op de teller, tot een splinternieuwe verlengde Transit

Hoe is de VW? Heb ooit een paar dagen met een Transpoter gereden, das genieten hoor
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73921472
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:09 schreef Conflict het volgende:

[..]

waarom?
Uh, geld is toch leuk? Of doe je het voor de kick?

Kan hoor.
pi_73921504
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:09 schreef Zapato het volgende:

[..]

Varierend van een Toyota Hiace met 230k op de teller, tot een splinternieuwe verlengde Transit

Hoe is de VW? Heb ooit een paar dagen met een Transpoter gereden, das genieten hoor
Die caddy is echt Goud. Ik heb twee schuifdeuren en dit weekend heb ik 'm laten chiptunen.
pi_73921514
Forgive me, maar chiptunen?
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73921600
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:11 schreef Zapato het volgende:
Forgive me, maar chiptunen?
Dan gaat je auto harder rijden
pi_73921629
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:04 schreef Zapato het volgende:
Bij GLS werken is trouwens ernstig pauper, wat een kutbedrijf is dat zeg.
Kunnen HEEL slecht huisnummertjes lezen die gasten...
pi_73921665
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:14 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dan gaat je auto harder rijden
Aight. Lekker schuiven met die pakkies achterin.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73921892
Hoeveel stops hadden jullie vandaag?

Ik eerst een postbusrit en toen 89 tops en 104 pakketten
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:38:34 #22
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_73922267
vraag jeje nooit af dan wat erin zit
*Hosselcopter*
pi_73922365
Tvp
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73922418
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:38 schreef Dibble het volgende:
vraag jeje nooit af dan wat erin zit
Nee, meestal weet ik het wel.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:44:35 #25
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_73922443
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef Conflict het volgende:
Hoeveel stops hadden jullie vandaag?

Ik eerst een postbusrit en toen 89 tops en 104 pakketten
104 x 1.70 = 176,80. Hmmm niet slecht.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_73922477
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:44 schreef porsche1 het volgende:

[..]

104 x 1.70 = 176,80. Hmmm niet slecht.
Ja maar dan moeten alle kosten er nog af.

En ik krijg 52,50 voor die postbusrit, dagelijks.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:52:25 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73922710
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:43 schreef Conflict het volgende:

[..]

Nee, meestal weet ik het wel.
en zeker als het een postbusnummer in Volendam heeft
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:16:00 #28
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_73923568
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:45 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja maar dan moeten alle kosten er nog af.

En ik krijg 52,50 voor die postbusrit, dagelijks.
Toch nog best netjes?
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_73923754
Nu niet meer, maar enkele jaren geleden gekoerierd bij een klein koeriersbedrijf als bijbaan. Mooi werk.

O.a. pakketbezorg-ritten voor DPD en ophalers TNT of DHL. Maar het mooiste werk was spare parts bezorgen. Dat hield in dat ik bijvoorbeeld een kabeltje of computeronderdelen moest afleveren in de gekste uithoeken van Europa. Prachtwerk voor een student. Heb er nu nog steeds wel eens 'heimwee' naar.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:21:28 #30
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_73923757
Beste pakketbezorgers
Wat ik me nou afvraag... Als de deurbel gaat dan doe ik ongeneerd open terwijl ik een bloemetjespyjamabroek en oversized geitenwollensokken aan heb. Vaak staat de bezorger me dan eerst een paar seconden aan te gapen en naar mijn outfit te staren.
Ben ik de enige in Nederland die in zulke rare kleding opendoet ?
My mama didn't raise no fool
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:44:16 #31
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_73924613
Hey wat leuk, hier kan ik ook meepraten.

Je wilt niet weten hoe sommige mensen soms de deur los doen, je komt van alles tegen.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:47:02 #32
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_73924721
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef Conflict het volgende:
Hoeveel stops hadden jullie vandaag?

Ik eerst een postbusrit en toen 89 tops en 104 pakketten
157 Stops en iets van 180 pakketten ofzo. Allemaal binnengebied dus dat scheelt wel.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:08:45 #33
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_73925537
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:44 schreef Pitebuell het volgende:
Hey wat leuk, hier kan ik ook meepraten.

Je wilt niet weten hoe sommige mensen soms de deur los doen, je komt van alles tegen.
Ja, maar, dat wil ik wel weten !
My mama didn't raise no fool
pi_73925654
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:21 schreef La_Vita het volgende:
Beste pakketbezorgers
Wat ik me nou afvraag... Als de deurbel gaat dan doe ik ongeneerd open terwijl ik een bloemetjespyjamabroek en oversized geitenwollensokken aan heb. Vaak staat de bezorger me dan eerst een paar seconden aan te gapen en naar mijn outfit te staren.
Ben ik de enige in Nederland die in zulke rare kleding opendoet ?
Neuh, sommige mensen hebben bijna geen kleren aan.
Als ik de verhalen moet geloven.

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73926005
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Neuh, sommige mensen hebben bijna geen kleren aan.
Als ik de verhalen moet geloven.

Vooral in de zomer, vrouwen in bikini die zo opendoen.

Sowieso bezorgen in de zomer, lkkr chickies kijken vanuit de auto, hoewel dat wel het gevaarlijkste is wat je kan doen, heb al meerdere keren bijna een ongeluk gehad.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73926332
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:20 schreef Zapato het volgende:

[..]

Vooral in de zomer, vrouwen in bikini die zo opendoen.

Sowieso bezorgen in de zomer, lkkr chickies kijken vanuit de auto, hoewel dat wel het gevaarlijkste is wat je kan doen, heb al meerdere keren bijna een ongeluk gehad.

Leg dat ongeluk maar eens uit..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73931414
Even een vraagje tussendoor: Als je een pakket moet bezorgen in een portiekwoning, 3 hoog. Dan moet jij als bezorger toch gewoon omhoog of niet? Hier lijkt de bezorger wel eens het omgekeerde te doen. Die verwacht soms dat ik naar beneden kom... Of hij belt aan, wacht 2 tellen, belt nog een keer en eer ik 10m naar de deur heb afgelegd zit ie alweer in de auto
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_73931573
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:33 schreef nachtdier3 het volgende:
Even een vraagje tussendoor: Als je een pakket moet bezorgen in een portiekwoning, 3 hoog. Dan moet jij als bezorger toch gewoon omhoog of niet? Hier lijkt de bezorger wel eens het omgekeerde te doen. Die verwacht soms dat ik naar beneden kom... Of hij belt aan, wacht 2 tellen, belt nog een keer en eer ik 10m naar de deur heb afgelegd zit ie alweer in de auto
Normaal gesproken moet ie gewoon naar boven komen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73937379
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Normaal gesproken moet ie gewoon naar boven komen.
Maar t wordt wel ernstig gewaardeerd als je naar beneden komt though.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73937394
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]


Leg dat ongeluk maar eens uit..
Ja maar dan wil je het toch écht ff zien, want dan zie je dr een van ver aankomen en ben je benieuwd en zit je net een halve seconde te lang te kijken en dan, vól op de rem moeten he.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73937457
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:42 schreef Zapato het volgende:

[..]

Maar t wordt wel ernstig gewaardeerd als je naar beneden komt though.
Uiteraard.

Zelf kom ik ook naar beneden, terwijl het eigenlijk niet hoeft
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73937464
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:43 schreef Zapato het volgende:

[..]

Ja maar dan wil je het toch écht ff zien, want dan zie je dr een van ver aankomen en ben je benieuwd en zit je net een halve seconde te lang te kijken en dan, vól op de rem moeten he.
Dus dat zijn de chauffeurs onderweg aan het doen...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73937639
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dus dat zijn de chauffeurs onderweg aan het doen...
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  donderdag 22 oktober 2009 @ 02:13:12 #44
202014 JJH
Knetter. O+
pi_73937690
Ik heb het een half jaar voor DPD gedaan. Zo'n 120/130 stops per dag en vaak wel 200+ pakketten. Een van de drukste routes van het depot. Wel bijna allemaal bedrijven en ik had ze er meestal wel met een uurtje of 6 rijden uit, daarna altijd nog een paar ophaaladressen.

Leuk werk, wel lichamelijk zwaar, je bent constant met zware zooi aan het slepen, auto in auto uit enzo. Wel leuk werk, maar het begon wel vrij snel een sleur te worden, en ik had geen zin meer om gemiddeld dik 50u voor de baas bezig te zijn. Nu rijd ik taxi.

Met zo'n bak.

En ik had het voluma vaak elke dag nodig.
pi_73939022
Bij van die portiekflats kan je het pakket gewoon in de lift zetten. Als je het netjes vraagt door de intercom is het meestal wel goed. Er zitten ook zeikerds tussen en dan ga je gewoon naar boven.

Gelukkig heb ik nu een route zonder flats. En als de mensen niet thuis zijn dan leg ik het in de schuur ofzo, dat kan allemaal op het platteland.

Ik heb nu zo'n wagen aangeschaft:



Lijkt klein, maar omdat ik meerdere kleine ritten doe is het voldoende. Rijdt echt heerlijk.

Op dit moment sta ik voor het postkantoor te wachten. Ik moet in deze postbusrit altijd ff wachten. half uurtje ofzo, en dan kan ik lekker internetten op mijn minlaptop en een onbeveiligde verbinding

Straks heb ik nog twee ritten, een van ongeveer 60 stops (mijn vaste route) en een extra stuk industrie in Papendrecht. Dan hoef ik niet terug naar het DCP, kan mijn scanner aan een collega meegeven en zo door naar huis.
pi_73939035
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:21 schreef La_Vita het volgende:
Beste pakketbezorgers
Wat ik me nou afvraag... Als de deurbel gaat dan doe ik ongeneerd open terwijl ik een bloemetjespyjamabroek en oversized geitenwollensokken aan heb. Vaak staat de bezorger me dan eerst een paar seconden aan te gapen en naar mijn outfit te staren.
Ben ik de enige in Nederland die in zulke rare kleding opendoet ?
Op zaterdag bel ik iedereen altijd uit bed, sta dan vaak al om acht uur voor de deur. Dan doet echt iedereen in de pyama de deur open
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:54:42 #47
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_73958564
Zal ik mijn vehicle ook maar es plaatsen dan.

Maar dan in het wit natuurlijk zoals TNT dat wil. Deze is ook zoals die van Confict een jaar geleden al gechipt en heeft nu 135pk ipv de 105 standaard. Wel lekker verschilletje, gaat nu als de brandweer
pi_73959264
Rij ook wel s in deze, das lekker scheuren gek:

A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73959356
Onderaannemers, wat een tuig. Smijten pakketten je tuin in, geven het af bij buren terwijl er alleen huisadres op staat of wachten slechts 2 seconden na aanbellen. Ook eentje gehad die een pakket maar even wat dagen mee naar huis had genomen, terwijl ze het wel als afgeleverd had aangevinkt.
pi_73959412
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 07:32 schreef Conflict het volgende:

[..]

Op zaterdag bel ik iedereen altijd uit bed, sta dan vaak al om acht uur voor de deur. Dan doet echt iedereen in de pyama de deur open
Oh, jullie zijn dus wel wat gewend! Ik dacht dat de pakketbezorger zo langzamerhand zich wel af vroeg of ik ooit weleens wat anders droeg of vroeg wakker was. Ik sla meestal een kamerjas om, pyama vind ik not done, maar heb helaas nogal wat bedrust nodig.
pi_73959626
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:23 schreef dotKoen het volgende:
Onderaannemers, wat een tuig. Smijten pakketten je tuin in, geven het af bij buren terwijl er alleen huisadres op staat of wachten slechts 2 seconden na aanbellen. Ook eentje gehad die een pakket maar even wat dagen mee naar huis had genomen, terwijl ze het wel als afgeleverd had aangevinkt.
Ben k met je eens. Bij mijn subcontractor werken ook veel studenten (net als ik) en ja, een hard feit is dat ons de kwaliteit minder kan schelen dan mensen als Conflict, die er hun brood mee verdienen. Als we ontslagen worden, hebben we binnen een week weer ander baantje als t echt moet, en failliet gaan we dr niet van.

Goedkoper voor TNT, maar wel kwaliteitsdrain.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73960757
Ik ga heel erg goed met de pakketten om. Leg alles op afgesproken plekken en werk echt aan het contact met de mensen.

Ik krijg ook echt nooit klachten, anderen krijgen er zeker een of twee per week.

En de veel gehoorde klacht is dat we niet lang genoeg wachten. Of dat we niet aanbellen en zomaar een briefje in de bus doen. Die pakketten krijgen we niet betaald, we doen er juist alles aan om het af te leveren! Net alsof je voor je lol nog een keer de volgende dag langs gaat.
pi_73962571
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:07 schreef Conflict het volgende:
Ik ga heel erg goed met de pakketten om. Leg alles op afgesproken plekken en werk echt aan het contact met de mensen.
Ik krijg ook echt nooit klachten, anderen krijgen er zeker een of twee per week.

En de veel gehoorde klacht is dat we niet lang genoeg wachten. Of dat we niet aanbellen en zomaar een briefje in de bus doen. Die pakketten krijgen we niet betaald, we doen er juist alles aan om het af te leveren! Net alsof je voor je lol nog een keer de volgende dag langs gaat.
En juist dat wordt door part-timers en studenten niet zo serieus genomen als door jou. Niet dat ik vaak klachten heb ofzo, maar ik doe er niet ALLES aan, en wil sommige uitnaaiers waar je een flink stuk voor moet om rijden ook nog wel s 2e bestelling-en. Fout, maar ja, ben niet de enige.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73962773
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:59 schreef Zapato het volgende:

[..]

En juist dat wordt door part-timers en studenten niet zo serieus genomen als door jou. Niet dat ik vaak klachten heb ofzo, maar ik doe er niet ALLES aan, en wil sommige uitnaaiers waar je een flink stuk voor moet om rijden ook nog wel s 2e bestelling-en. Fout, maar ja, ben niet de enige.
Ja idd, laatst was er nog een iemand een container met een paar pakjes kwijt, omdat hij gewoon zijn container had laten staan, omdat hij eerst naar de wc moest.

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:21:08 #55
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_73966031
Klopt wat Conflict zegt, voor ons is dit dagelijks brood dus we zorgen er wel voor dat het contact met de mensen goed blijft, klachten krijg ik zelf ook niet of nauwelijks en wil ik graag zo houden. Nu rij ik deze wijk ook al ruim 2.5 jaar dus ken de mensen wel een beetje

Volgende week een andere wijk, meer buitengebied bij m'n eigen woonplaats, maakt het nog makkelijker
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 06:03:50 #56
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73972698
Ik heb ook voor een subco gereden, eigen wijk, niet al te groot, max 70/80 stops, super was dat, en idd doordat je veel vaste klanten hebt en die ook kent had ik eigenlijk altijd een hitrate van hoog in de 90 %.

Het mooiste vond ik dat ik op een gegeven moment wist wanneer iemand aan het werk was en in welke dienst hij zat, zijn adres kon ik aan het begin of aan het einde van de route doen en als ik wist van oh, die heeft late dienst kwam ik vroeg langs en andersom.

Maar het allerleukste is dat ik door mijn TNT werk bij mijn huidige werk uit ben gekomen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Official ESF Kreviewer vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:52:32 #57
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_73974081
Heb het lange tijd gedaan, voor een subcontractor van TNT.

¤0,50 per pakket netto, en daar gaat dus ook niks meer vanaf.

Elke week was er 1 adres met 20 pakketen op een dag. dat is toch 10 euro voor 10 minuten werk

Verder gemiddeld 100-130 pakketten per dag. Was niet verkeerd
pi_73976133
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 06:03 schreef Klonk het volgende:
Het mooiste vond ik dat ik op een gegeven moment wist wanneer iemand aan het werk was en in welke dienst hij zat, zijn adres kon ik aan het begin of aan het einde van de route doen en als ik wist van oh, die heeft late dienst kwam ik vroeg langs en andersom.
Ik weet vaak waar mensen werken. Als ik dan voor een dichte deur sta rijd ik gewoon ff naar dat bedrijf en vraag daar naar diegene. Mensen kunnen dat ook echt waarderen. Ze denken dan dat dat extra service is, maar ik wil gewoon dat pakket kwijt

Leuk topic he klonkie?
pi_73976745
Interessant. Zit al een tijd te zoeken naar een nieuwe job en dit lijkt me wel leuk.
Is het zo simpel als het staat op de site van TNT? Je koopt een witte bus, doet je aanmelding bij TNT en je kan aan de slag? Of is het niet zo simpel?

Doen jullie er ook andere dingen bij? Zoals medicijnen?
pi_73976791
Ik woon in omgeving Eindhoven/ Helmond en ik zou ook wel willen werken als pakket bezorger, maar ik kan er nergens vacatures in vinden, hoe zijn jullie er terrecht gekomen?
En tips voor mij hoe en waar ik het kan worden?
pi_73976926
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:56 schreef nelisb het volgende:
Interessant. Zit al een tijd te zoeken naar een nieuwe job en dit lijkt me wel leuk.
Is het zo simpel als het staat op de site van TNT? Je koopt een witte bus, doet je aanmelding bij TNT en je kan aan de slag? Of is het niet zo simpel?

Doen jullie er ook andere dingen bij? Zoals medicijnen?
Je moet je als subcontractor aanmelden. Dan krijg je een gesprek met een manager van subcontracting.

Als er dan een route vrij is op het distributiecentrum bij jou in de buurt kan je een contract krijgen voor die route.

Je moet dan jezelf inschrijven bij de KvK, een zakelijke rekening aanvragen bij je bank en een verklaring van goed gedrag halen bij je gemeente. Er komt best veel bij kijken. Als je zorgt voor iemand met verstand van zaken en een boekhouder kom je al een heel eind.

Slimmer is om bij een subcontractor aan het werk te gaan en van daaruit voor jezelf te beginnen.
pi_73976956
En wat bedoel je met medicijnen?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:03:48 #65
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73976970
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:38 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik weet vaak waar mensen werken. Als ik dan voor een dichte deur sta rijd ik gewoon ff naar dat bedrijf en vraag daar naar diegene. Mensen kunnen dat ook echt waarderen. Ze denken dan dat dat extra service is, maar ik wil gewoon dat pakket kwijt

Leuk topic he klonkie?
geweldig topic

op die manier ben ik een keer een hele zooi kerstpakketen kwijt geraakt, bedrijf zat in dezelfde plaats en niemand was thuis (allemaal aan het werk bij dat bedrijf natuurlijk) ben toen naar dat bedrijf gereden en de telefoniste heeft toen iedereen die op de lijst stond gebeld, ze kwamen allemaal naar beneden om hun pakje te halen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_73977056
Inschrijven kvk geen probleem, zakelijke rekening ook niet, goed gedrag ook prima.
Verstand van zaken heb ik zelf redelijk en mijn pa draait al 30 jaar met succes een eigen bedrijf. Heb zelf hbo gedaan en redelijke kennis van boekhouden, tevens is een vriend van me accountant.
Tevens heeft mijn zwager een koeriersbedrijf in medicijnen met 30 auto's.

Denk dat de punten die je noemt wel geregeld zijn in mijn situatie. Als je een aanvraag doet voor subcontracting hoelang duurt het dan voor je wat hoort? En hoelang duurt het hele traject voordat je onderweg bent?
pi_73977126
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:03 schreef Conflict het volgende:
En wat bedoel je met medicijnen?
M'n zwager haalt met zijn bedrijf medicijnen bij apotheken op en bezorgd deze bij de mensen die het zelf niet kunnen afhalen. Ik meen rond de 3 euro per levering.
pi_73977398
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:06 schreef nelisb het volgende:
Als je een aanvraag doet voor subcontracting hoelang duurt het dan voor je wat hoort? En hoelang duurt het hele traject voordat je onderweg bent?
Als er een route vrij is en jij hebt voor dat gesprek al alles geregeld kan je binnen een week beginnen.

Maar ik adviseer je om eerst eens een dagje met iemand mee te rijden.

En je hebt direct een auto nodig. Voor 2500 euro heb je al wel een transporter die nog een jaartje of wat mee kan.
pi_73977481
Maand 30 dagen. 1,5 dag per week werk je niet.

Dus je werkt ongeveer 24 dagen per maand.



Minimaal 100 pakketjes per dag doen. Reel 100 pakjes per dag?

100 x 1,70 = 170 x 24 = 4080 per maand.

Benzine

Verzekeringen

Afschrijving/aflossing bus. 2de hands bus heb je al voor 4500 euro. http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=209598604&p_type_lijst=RL&o_id=6471066

Boekhouding, grootste gedeelte zelf doen.
pi_73977630
Je moet uitgaan van 100 stops.

Je krijgt 100 stops en 120 pakketten. Per extra pakket krijg je een toeslag. Sommige adressen krijgen twee of meer pakketten. Dat is dan 1 keer de stop + het aantal pakketten in een toeslag.

Je moet ook een vervoersaansprakelijkheidsverzekering hebben en een een VAR verklaring. En dan de verzekering van je auto en de belasting.
pi_73977697
En je moet geen 1,70 rekenen. Dat krijg ik, maar dat is hog tarief. Gemiddeld is 1,25 plus een toeslag van ongeveer 20 cent per pakket.
pi_73977702
Maar krijg je per stop 1,70 euro of per pakket en als 1 stop meerdere pakket heeft krijg je voor 1 pakket 1,70 euro en voor de andere een toeslag?
pi_73977803
Ik rekende 170 als 1 stop en 1 pakket, om het makkelijk te houden.

Er zijn voor verschillende producten toeslagen.

Je hebt een afhaal pakket, basis pakket, aangetekend, handtekening voor ontvangst, rembours etc. een bepaalde toeslag, die verschillen dus per product. Dus je krijgt een standaar bedrag per stop, de prijs hangt af van je route en dan krijg je per pakket die toeslag.
pi_73977942
Okay duidelijk. Daar kan ik wel een begroting op maken.
1,70 per stop klopt wel of zit je er vaak onder en kan ik beter werken met 1,50 euro ofzo?

Waar moet je de pakketten ophalen?
pi_73980407
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:34 schreef nelisb het volgende:


Waar moet je de pakketten ophalen?
Op een distributie centrum van TNT.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73983967
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:34 schreef nelisb het volgende:
Okay duidelijk. Daar kan ik wel een begroting op maken.
1,70 per stop klopt wel of zit je er vaak onder en kan ik beter werken met 1,50 euro ofzo?

Waar moet je de pakketten ophalen?
1,50.

Ligt eraan waar je woont, er zijn meerdere distributiecentra.
pi_73984157
Ok thanks. Dan werken met 1,5 euro. Volgens mij moet ik naar Almere of Zwolle.
pi_73988144
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:33 schreef nelisb het volgende:
Ok thanks. Dan werken met 1,5 euro. Volgens mij moet ik naar Almere of Zwolle.
Ik kan online kijken waar er routes vrij zijn. In Almere en Zwolle is alles bezet. Maar het verloopt vrij snel, ik zou altijd even contact opnemen.

In Hilversum hebben ze nog routes vrij.
pi_73988863
Ik woon in Dronten, dus alles eromheen is prima.
Kan je dat ook zien?
pi_73989164
Zwolle of Heerenveen, ligt het dichts bij. Allemaal bezet, maar dat zegt niet veel. Je moet gewoon een gesprek hebben met zo'n regiomanager.
pi_73990771
Die plaatsen of de distributiecentrums hebben alle routes ingedeeld?
pi_73990918
In die twee plaatsen zijn de distributiecentra bij jou in de buurt. Daar is alles dus vol, maar aanmelden is altijd zinvol.

Ik zit op een van de kleinste centra en daar komt iedere maand wel een route vrij.
pi_73991081
Hoop info vandaag!
Thanks.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:26:56 #84
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74004892
Lijkt wel slowchat lol.

Voor de duidelijkheid, hoe dichter je bij een distributiecentrum zit hoe lager de "stopprijs" is, voor elk soort pakket bijvoorbeeld

Zad
Mad
Epg
Agt
Rembours

Krijg je een ander soort toeslag bovenop je stopprijs. Wat ik weet rijdt conflict veel buitengebied met circa 100 stops per dag tegen 1,70? Ik rij veel binnengebied, dus circa 150 stops tegen een lager tarief.

Het duurt wel even voordat je een wijk goed kent en de mensen dus ook, voordat je de wijk en de "nieuwe" terminal kent ben je zo een paar weken verder. (geloof me maar, ik heb genoeg mensen opgeleid en weet binnen 1 dag of ze het aankunnen of niet).

Als je nog meer vragen hebt horen we het wel.
pi_74005034
Thanks voor deze info. Probeer een beetje een kostenplaatje te maken zodat ik weet wat ik ongeveer moet omzetten.
Wijk leren kennen is afhankelijk waar je terechtkomt. Stel ik kom in mijn woonplaats ken ik alle wijken. Buiten mijn woonplaats heb ik een probleem, maar dat heeft tijd nodig en lost zich dan ook op.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:37:03 #86
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74005222
In principe kan iedereen elke wijk leren kennen, ik ken er onderhand ook een stuk of 7 na ruim 2 jaar en dat houdt het wel leuk, zo heb je een beetje afwisseling. Voor de ene wijk zul je ook een grotere bus nodig hebben dan voor de andere wijk, maar daar kom je na van loop van tijd zelf achter.
pi_74007288
Na hoeveel tijd betaald tnt uit?
pi_74007957
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 00:26 schreef Pitebuell het volgende:

Voor de duidelijkheid, hoe dichter je bij een distributiecentrum zit hoe lager de "stopprijs" is, voor elk soort pakket bijvoorbeeld
Ze kijken ook naar de dropdichtheid, hoe dichter alles bij elkaar ligt, hoe lager de prijs.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 00:30 schreef nelisb het volgende:
Thanks voor deze info. Probeer een beetje een kostenplaatje te maken zodat ik weet wat ik ongeveer moet omzetten.
Wijk leren kennen is afhankelijk waar je terechtkomt. Stel ik kom in mijn woonplaats ken ik alle wijken. Buiten mijn woonplaats heb ik een probleem, maar dat heeft tijd nodig en lost zich dan ook op.
Je zal een wijk moeten leren.

Het distributiecentrum waar ik mijn pakketten ophaal ligt op 20 km rijden en dan moet ik ook nog eens 20 km rijden om de pakketten te bezorgen.

Het ziijn vier dorpen waar ik nog nooit van gehoord had en nu ook niet zou kennen als ik er niet zou bezorgen.

Je pakt gewoon de kaart, schrijft een vaste route op waarbij je alle straten gebruikt en dan ga je die route zo rijden. Na een week of vier ken je de weg wel, maar het duurt nog vee3l langer voordat je alles echt volledig kent.
pi_74007958
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 02:32 schreef nelisb het volgende:
Na hoeveel tijd betaald tnt uit?
Ze betalen na twee weken uit, dan krijg je iedere dinsdag je geld. Ze werken met een self-billing systeem. Je hoeft zelf dus niet te factureren.
pi_74008182
2 weken is netjes.
pi_74008771
Jullie zitten best laag met je prijzen, ik ben regioverantwoordelijke bij DPD Belgiė, wij betalen gemiddeld zo'n 2 euro per pakket (ook als je 100 pakketjes voor dezelfde klant hebt). Subcontractors komen rond de 230 euro per dag uit.
pi_74011353
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 09:44 schreef mrPanerai het volgende:
Jullie zitten best laag met je prijzen, ik ben regioverantwoordelijke bij DPD Belgiė, wij betalen gemiddeld zo'n 2 euro per pakket (ook als je 100 pakketjes voor dezelfde klant hebt). Subcontractors komen rond de 230 euro per dag uit.
Volgens mij heb je bij DPD een grotere bus nodig en rijd je grotere afstanden.

Bij GLS is dat bijvoorbeeld ook zo.
pi_74012407
dat is zo, minstens een sprinter of die groter. Afstanden liggen rond de 200 - 250 km per dag.
pi_74013900
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:01 schreef mrPanerai het volgende:
dat is zo, minstens een sprinter of die groter. Afstanden liggen rond de 200 - 250 km per dag.
Die afstanden zijn bij ons vele malen lager! En iedereen rijdt in kleine wagens, een transporter is de grootste die bij ons rijden.

Ik denk dat DPD ook vooral bedrijven doet, wij hebben meer particulieren.

Een grot deel van de pakketten is zo klein dat ze gewoon in de brievenbus passen.

Wij rijden echt maximaal 50 Km per route.
pi_74014982
Heeft iemand toevallig een tel.nr waar ik een klacht kan indienen over onze bezorger?

Vandaag kwam ie een pakket brengen en belt dus aan. Huisgenoot gaat naar de deur en hoort via de intercom dus tegen mn onderbuurman zeggen: uw buurman komt dadelijk een pakketje afhalen en flikkert zo dus een briefje in de bus beneden dat we niet thuis waren. Ze zijn met twee man en hebben geloof ik een hekel aan traplopen... Verder hebben ze geen geduld. Ziiten al in de auto voordat je uberhaupt de deur kan openen.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_74018138
Interessant topic

tevens TerugVindPakket
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_74019763
Dus als ik het goed begrijp vang je tussen de ¤1,50 en ¤1,70 per pakket en 1 rit is ongeveer 50km. Krijg je daarnaast ook nog een reiskostenvergoeding voor gemaakte kilometers of zit dat al bij bovenstaande bedragen??

Ikzelf zou dit graag op de zaterdagen willen doen en af en toe in mijn vakanties. Ikzelf heb een witte seat inca en woon bij Wognum (Noord-Holland), hoe kan ik zien of er een wijk vrij is bij mij in de buurt??
pi_74020705
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:56 schreef ShoNuf het volgende:
Dus als ik het goed begrijp vang je tussen de ¤1,50 en ¤1,70 per pakket en 1 rit is ongeveer 50km. Krijg je daarnaast ook nog een reiskostenvergoeding voor gemaakte kilometers of zit dat al bij bovenstaande bedragen??

Ikzelf zou dit graag op de zaterdagen willen doen en af en toe in mijn vakanties. Ikzelf heb een witte seat inca en woon bij Wognum (Noord-Holland), hoe kan ik zien of er een wijk vrij is bij mij in de buurt??
Je krijgt een vaste prijs per stop, ongeveer 1,50 met 1 keer toeslag voor 1 pakket erin. Je krijgt geen reiskostenvergoeding
pi_74020848
In Zwaag en Alkmaar zijn nog routes vrij.

Maar zaterdag alleen wordt moeilijk. Het is meer op fulltime gericht.
pi_74021204
Ik vind het leuk dat er nog mensen positief zijn over het post bezorgen,
Ik vind het allemaal maar drama op DPD na daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee.
pi_74021737
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:42 schreef MamsX het volgende:
Ik vind het leuk dat er nog mensen positief zijn over het post bezorgen,
Ik vind het allemaal maar drama op DPD na daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee.
Wij bezorgen geen post, maar pakketten
pi_74022107
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:32 schreef Conflict het volgende:
In Zwaag en Alkmaar zijn nog routes vrij.
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_74022191
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Ik gok dat ze die ritten tijdelijk uitbesteden aan koeriersbedrijfjes die natuurlijk blij zijn met iedere klus. Maar Conflict kan je hier vast beter antwoord op geven.
pi_74022920
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Ze hebben eigen mensen rijden en daar willen ze van af
pi_74024561
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:57 schreef Conflict het volgende:

[..]

Wij bezorgen geen post, maar pakketten
Da's toch ook post!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_74024590
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:19 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Da's toch ook post!
nee.
pi_74025577
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:57 schreef Conflict het volgende:

[..]

Wij bezorgen geen post, maar pakketten

Ja daar kan je wel over mierenneuken maar wat ik bedoelde was duidelijk.
Ik kan een heel topic vol praten met tnt en pakket problemen
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:35:07 #109
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_74026777
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:32 schreef Conflict het volgende:
In Zwaag en Alkmaar zijn nog routes vrij.

Maar zaterdag alleen wordt moeilijk. Het is meer op fulltime gericht.
Daar woon ik precies tussenin. Misschien toch iets om over na te denken voor me
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_74032602
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:19 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Da's toch ook post!
Heiligschennis.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_74035293
Pakket bezorgen Ook een tijdje terug gedaan voor TPG, via World Wide Connect. Wat een kut zooi was dat. Heb het een paar maanden volgehouden. Begon al dat ik een vast bedrag per dag kreeg (werkte alleen zaterdag), ik zou tot een uur of 4 werken. Uurloon was al vrij laag, maargoed beetje rijden nadat ik net m'n rijbewijs had gehaald leek me wel leuk en handig om het rijden bij te houden. De eerste keer werd ik ingewerkt, moest met iemand meereden, krijg ik achteraf te horen dat ze dit geen werk vonden en dat niet uitbetalen, wtf. In de weken daarna bleek dat die 4 uur eigenlijk minimaal 7 uur was en het mee rijden met een andere chauffeur van en naar het werk toe, zoals afgesproken, kwam ook al niet veel van terecht, waardoor ik nog fijn met het OV kon. Ik heb uiteindelijk wel voorelkaar gekregen dat ik de eerste dag wel betaald kreeg en twee keer een loonsverhoging vna 5 euro er door heen gekregen.

Ik wilde ook een andere wijk, want ik had er een in een binnenstad, autovrij. Was niet te doen, was ook nog eens markt op zaterdag en enorm veel eenrichtingsverkeer. De enige mogelijkheid om de pakketen enigszins op tijd te bezorgen was door alle verkeersregels te breken en daar had ik dus geen zin in, want boetes waren wel voor eigen rekening. Ik kreeg geen carkit en moest mn eigen mobiel gebruiken, niet vergoed, en toen ik een paar niet had opgenomen kreeg ik op m'n kop. Daarnaast elke keer gezeur dat ik niet genoeg pakketten had afgeleverd, tja wat wil je als er ook winkels zijn die niet open zijn. Druppel was gezeur over een pakketje waarvoor getekend moest worden en de naam moest erbij. Was bij een winkel, die die dag twee pakketten had. Ik had wel twee handtekeningen, maar er stond maar één keer de naam. Wilde ze me terugsturen in m'n eigen tijd om dat te regelen. Gelukkig was het bedrijf zelf enorm laks met het contract, dus heb de autosleutels op de balie gegooid, trui uitgedaan en weggelopen. Nooit meer terug gekomen.

Was nog wel even een gedoe om de gewerkte dagen betaald te krijgen, maar na 10x bellen en mailen is dat wel gelukt.
  zondag 25 oktober 2009 @ 07:45:27 #112
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_74035509
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.
Ik zal dus ook nooit een onbekende nieuwe subcontractor direct een vaste route geven, hij moet zich eerst maar eens bewijzen als "losse rijder", maar soms kan dat snel veranderen.

Ik veronderstel dat het er bij andere bedrijven ongeveer hetzelfde aan toe gaat.
pi_74038556
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:35 schreef Papabear het volgende:

[..]

Daar woon ik precies tussenin. Misschien toch iets om over na te denken voor me
Ja, ik had de voor jou meest dichtstbijzijnde distributiecentra uitgekozen
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 05:30 schreef Schuifpui het volgende:verhaal...
TNT staat nou niet bekend als de meest sociale werkgever.

Bij ons is het wel zo dat een nieuwe chauffeur in het begin altijd maar een stuk of 30 stops weg sturen. Dat ze jou met een route in de binnenstad op pad hebben gestuurd slaat ook echt nergens op.

En de manier van betalen bij TNT en het vaststellen van de tijd die voor werkzaamheden staat is echt erg. Dan kan je beter voor jeelf werken.
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 07:45 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.
Ik zal dus ook nooit een onbekende nieuwe subcontractor direct een vaste route geven, hij moet zich eerst maar eens bewijzen als "losse rijder", maar soms kan dat snel veranderen.

Ik veronderstel dat het er bij andere bedrijven ongeveer hetzelfde aan toe gaat.
Bij ons rijden ad-hoc subcontractors rond die rijden op verschillende routes. Ik zelf doe dat ook voor een deel. Er zijn nooit routes die blijven staan.

Maar als er een route vrij gaat komen, bijvoorbeeld omdat een subcontractor opgezegd heeft, wordt hier een nieuwe voor gezocht. Of dat nou een nieuwe subcontractor is of een bedrijf dat uit il breiden maakt niet uit.

Maar om onervaren mensen steeds een andere route te laten rijden lijkt mij niet echt slim. Je kan beter ervaring opdoen op een vaste route.
  zondag 25 oktober 2009 @ 16:01:29 #114
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74045668
@ Schuifpui

Dan hoef ik de naam van dhr Pietersen zeker niet te melden, ben ik wel benieuwd welke vestiging van tpg/tnt je hebt gereden:)
pi_74046633
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:01 schreef Pitebuell het volgende:
@ Schuifpui

Dan hoef ik de naam van dhr Pietersen zeker niet te melden, ben ik wel benieuwd welke vestiging van tpg/tnt je hebt gereden:)
Yep, ik heb voor Utrecht gereden.
pi_74051918
Interessant topic! Ik hou er altijd van als ik een busje voor het raam zie stoppen en er een chaffeur uitstapt met een pakketje waar ik al lang op zit te wachten!
pi_74064152
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 11:34 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja, ik had de voor jou meest dichtstbijzijnde distributiecentra uitgekozen
[..]

TNT staat nou niet bekend als de meest sociale werkgever.

Bij ons is het wel zo dat een nieuwe chauffeur in het begin altijd maar een stuk of 30 stops weg sturen. Dat ze jou met een route in de binnenstad op pad hebben gestuurd slaat ook echt nergens op.

En de manier van betalen bij TNT en het vaststellen van de tijd die voor werkzaamheden staat is echt erg. Dan kan je beter voor jeelf werken.
Ik had er rond de 80. Meer dan 120 pakketten soms, sommige winkels hadden er veel. Leek me leuk als zaterdagbaantje, was blij toen ik daar gestopt was.
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:08:18 #118
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_74065321
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 07:45 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.
Ik zal dus ook nooit een onbekende nieuwe subcontractor direct een vaste route geven, hij moet zich eerst maar eens bewijzen als "losse rijder", maar soms kan dat snel veranderen.

Ik veronderstel dat het er bij andere bedrijven ongeveer hetzelfde aan toe gaat.
Ik had begrepen dat subcontractors (ZZP'ers) zichzelf verhuren aan TNT, maar ik begrijp dat jij een soort van uitzendbureau bent voor die ZZP'ers
Als ik het zo allemaal lees, dan zou het dus ook kunnen dat TNT contracten met mensen als jou afsluit en de ZZP'ers dus niet zomaar zelf met TNT in zee kunnen gaan?
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_74065636
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat subcontractors (ZZP'ers) zichzelf verhuren aan TNT, maar ik begrijp dat jij een soort van uitzendbureau bent voor die ZZP'ers
Als ik het zo allemaal lees, dan zou het dus ook kunnen dat TNT contracten met mensen als jou afsluit en de ZZP'ers dus niet zomaar zelf met TNT in zee kunnen gaan?
mrPanerai is eindverantwoordelijke bij DPD, is een concurrent van TNT.

ZZP-ers mogen juist niet via via bij TNT gaan werken, alleen rechtstreeks. Er is een bedrijf dat wel met alleen maar zzp-ers werkt, maar het mag eigenlijk niet.
pi_74065660
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 19:29 schreef synnath het volgende:
Interessant topic! Ik hou er altijd van als ik een busje voor het raam zie stoppen en er een chaffeur uitstapt met een pakketje waar ik al lang op zit te wachten!
Dan moet je 'm een kopje koffie geven!
pi_74066122
Koerier meld zich

Werk voor een klein koeriersbedrijf (5 man personeel, inc eigenaar)

Ben een ex-IT'er die het IT wereld helemaal zat was, en het onderweg zijn naar klanten eigenlijk veel leuker vond.

Beweeg me voort in deze auto:

What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:48:54 #122
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_74066285
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:42 schreef FireFox1 het volgende:
Koerier meld zich

Werk voor een klein koeriersbedrijf (5 man personeel, inc eigenaar)

Ben een ex-IT'er die het IT wereld helemaal zat was, en het onderweg zijn naar klanten eigenlijk veel leuker vond.

Beweeg me voort in deze auto:

[ afbeelding ]
Ik ben dus ook zo'n IT'er die inmiddels kotst op de ICT-wereld en een job zoekt met wat meer contact met de klanten.

Thnx Conflict voor je reacties
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_74066453
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:48 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ik ben dus ook zo'n IT'er die inmiddels kotst op de ICT-wereld en een job zoekt met wat meer contact met de klanten.

Thnx Conflict voor je reacties
Jij snapt het

Ik werd kierewiet van al die zeurende users en lange werktijden. Ik was een systeembeheerder op schiphol die altijd standby moest staan. Een 50-urige werkweek was geen uitzondering. Goed, je verdiend een leuk bedrag, maar na 2 jaar was ik helemaal uitgeblust.

Ik verdien nu ongeveer de helft van wat ik als IT'er verdiende, maar ben een stuk gelukkiger met mijn werk. Heerlijk de hele dag op de weg, maak geregeld een gezellige praatje met klanten en ik zie zo nog wat van Nederland.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_74066837
Rare vraag:

Waarom regelt TNT dit via ZZP'ers? Een aantal jaar terug werden pakjes gewoon nog door TNT-medewerkers gebracht.
pi_74066902
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:25 schreef Rapaille het volgende:
Rare vraag:

Waarom regelt TNT dit via ZZP'ers? Een aantal jaar terug werden pakjes gewoon nog door TNT-medewerkers gebracht.
Ook al werk ik pas 3 maanden als koerier, de koeriers wereld zit vrij raar in elkaar.

Ik haal soms voor 2 verschillende (grote) koeriersbedrijven pakketjes op, en breng ze dan naar een grote distributie centrum waar ze verder worden verspreid. Ook mijn bedrijf huren regelmatig zzp'ers in als de 3 vaste koeriers niet beschikbaar zijn.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_74067727
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:25 schreef Rapaille het volgende:
Rare vraag:

Waarom regelt TNT dit via ZZP'ers? Een aantal jaar terug werden pakjes gewoon nog door TNT-medewerkers gebracht.
Ik gok even voor mijn beurt: flexibiliteit. Ik verwacht dat de contracten tussentijds opzegbaar zijn met een termijn van x maanden. Ik denk 3?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_74068096
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:42 schreef FireFox1 het volgende:
Koerier meld zich

Werk voor een klein koeriersbedrijf (5 man personeel, inc eigenaar)

Ben een ex-IT'er die het IT wereld helemaal zat was, en het onderweg zijn naar klanten eigenlijk veel leuker vond.

Beweeg me voort in deze auto:

[ afbeelding ]
Welkom in dit prille, maar nu al geweldige topic!
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:25 schreef Rapaille het volgende:
Rare vraag:

Waarom regelt TNT dit via ZZP'ers? Een aantal jaar terug werden pakjes gewoon nog door TNT-medewerkers gebracht.
Dat zijn allemaal bezuinigingen.

TNT zit zonder risico natuurlijk. ZZP-ers regelen alles zelf, hun verzekeringen en hun auto's. Je krijgt een uitgeknepen tarief en voor hun is dat vele malen goedkoper dan het zelf te doen.

[ Bericht 39% gewijzigd door Conflict op 26-10-2009 08:21:32 ]
pi_74068102
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 07:20 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ik gok even voor mijn beurt: flexibiliteit. Ik verwacht dat de contracten tussentijds opzegbaar zijn met een termijn van x maanden. Ik denk 3?
1 maand.
pi_74088022
Dus per dag is je rit ongeveer 50 kilometer en bezorg je ongeveer tussen de 100 en 120 pakketjes en dit levert je ongeveer ¤170,- per dag op. Je werk per dag ongeveer 8 uur? Dit is dus bruto per week ¤850,-

Hoe zit dit als Zzpér dan want dan moet je toch 3 werkgevers per jaar minimaal hebben of maakt dat niets uit?
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:52:33 #130
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74088705
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:35 schreef ShoNuf het volgende:
Dus per dag is je rit ongeveer 50 kilometer en bezorg je ongeveer tussen de 100 en 120 pakketjes en dit levert je ongeveer ¤170,- per dag op. Je werk per dag ongeveer 8 uur? Dit is dus bruto per week ¤850,-

Hoe zit dit als Zzpér dan want dan moet je toch 3 werkgevers per jaar minimaal hebben of maakt dat niets uit?
Als zzp'er moet je idd minimaal 3 opdrachtgevers per jaar hebben, hiervoor moet je de VAR (Verklaring Arbeids Relatie) aanvragen bij de belastingdienst en deze kunnen laten zien aan je opdrachtgevers, zo hoeven hun geen sociale premies voor je af te dragen maar ben je hier zelf verantwoordelijk voor.

@schuifpui,
Utrecht was wel leuk, een van de betere vestigingen. TNT was blij dat ze WWC eruit konden trappen, ook alweer 3 jaar geleden bedenk ik me net. Was mss een schijtbedrijf, en een kutbaas, maar hij betaalde wel goed (mij tenminste).
  maandag 26 oktober 2009 @ 23:04:38 #131
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_74096056
tvp
pi_74121750
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:35 schreef ShoNuf het volgende:
Dus per dag is je rit ongeveer 50 kilometer en bezorg je ongeveer tussen de 100 en 120 pakketjes en dit levert je ongeveer ¤170,- per dag op. Je werk per dag ongeveer 8 uur? Dit is dus bruto per week ¤850,-

Hoe zit dit als Zzpér dan want dan moet je toch 3 werkgevers per jaar minimaal hebben of maakt dat niets uit?
Wij werken als zzp-ers dan ook veel voor elkaar. Zo wordt er heel wat heen en weer gefactureerd onderling.

Dus als een collega vrij wil hebben breng ik op zijn naam pakketten rond. TNT betaald hem gewoon en dan stuur ik een factuurtje.
pi_74122313
Conflict kunnen we misschien via privé wat contact hebben?
Wil een ondernemersplan opstellen en heb wat info nodig.
Alleen als je dat wil hoor.
pi_74122415
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:08 schreef Conflict het volgende:

[..]

Wij werken als zzp-ers dan ook veel voor elkaar. Zo wordt er heel wat heen en weer gefactureerd onderling.

Dus als een collega vrij wil hebben breng ik op zijn naam pakketten rond. TNT betaald hem gewoon en dan stuur ik een factuurtje.
Vreemd inderdaad, dat er bijna geen "echte" concurrentie tussen koeriers bedrijven bestaat
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:23:40 #135
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74122646
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:19 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Vreemd inderdaad, dat er bijna geen "echte" concurrentie tussen koeriers bedrijven bestaat
op TNT gebied mischien niet, maar in de tijd dat ik als coureur, sorry koerier door europa crosste was de concurentie moordend en ging het om centen...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74122735
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:23 schreef Klonk het volgende:

[..]

op TNT gebied mischien niet, maar in de tijd dat ik als coureur, sorry koerier door europa crosste was de concurentie moordend en ging het om centen...
Door Europa crosste? Vet Ik ben nog niet eens buiten de grenzen geweest

Waar heb je dat gedaan dan Klonk?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_74122850
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:17 schreef nelisb het volgende:
Conflict kunnen we misschien via privé wat contact hebben?
Wil een ondernemersplan opstellen en heb wat info nodig.
Alleen als je dat wil hoor.
Ja dat is wel goed hoor, maar ik ben niet zo snel misschien met reageren. En een ondernemersplan heb je niet nodig hiervoor hoor!
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:19 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Vreemd inderdaad, dat er bijna geen "echte" concurrentie tussen koeriers bedrijven bestaat
Bij TNT valt er weinig te concurreren. Dat zijjn veel van die zelfstandigen zoals ik, wij hebben niks te vrezen voor elkaar. Dat is buiten TNT natuurlijk heel anders.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:28:18 #138
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74122920
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:25 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Door Europa crosste? Vet Ik ben nog niet eens buiten de grenzen geweest

Waar heb je dat gedaan dan Klonk?
bij een koeriersbedrijf in midden limburg

vooral veel Frankrijk en Duitsland gedaan, maar ook wel exotische plekjes in Italie, Zweden en Spanje

ik zou het nu nooit meer willen doen, heb mijn draai gevonden in de gehandicaptenzorg maar het was een toffe tijd
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74123016
Ondernemingsplan voor het financiėle plaatje. Wil ongeveer wel wat ik overhou aan een pakketje en hoeveel pakketjes ik moet bezorgen zodat ieder geval de lasten zoals afschrijving auto, verzekeringen, eventueel pensioen betaald heb en hoeveel ik per maand kan opnemen om rond te komen.

Auto koop ik van eigen geld dus daar verder geen plan voor nodig.

Maar stuur je later een pm.
pi_74123017
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:28 schreef Klonk het volgende:

[..]

bij een koeriersbedrijf in midden limburg

vooral veel Frankrijk en Duitsland gedaan, maar ook wel exotische plekjes in Italie, Zweden en Spanje

ik zou het nu nooit meer willen doen, heb mijn draai gevonden in de gehandicaptenzorg maar het was een toffe tijd
Als ik buiten Nederland zou kunnen rijden ben ik vandaag nog weg bij de TNT, fantastisch lijkt me dat!
pi_74123122
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:28 schreef Klonk het volgende:

[..]

bij een koeriersbedrijf in midden limburg

vooral veel Frankrijk en Duitsland gedaan, maar ook wel exotische plekjes in Italie, Zweden en Spanje

ik zou het nu nooit meer willen doen, heb mijn draai gevonden in de gehandicaptenzorg maar het was een toffe tijd
Hoop ooit nog een baan te vinden waar ik exotische auto's van rijkaards mag rondcrossen door Europa.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_74123124
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:30 schreef nelisb het volgende:
Ondernemingsplan voor het financiėle plaatje. Wil ongeveer wel wat ik overhou aan een pakketje en hoeveel pakketjes ik moet bezorgen zodat ieder geval de lasten zoals afschrijving auto, verzekeringen, eventueel pensioen betaald heb en hoeveel ik per maand kan opnemen om rond te komen.

Auto koop ik van eigen geld dus daar verder geen plan voor nodig.

Maar stuur je later een pm.
Probeer zoveel mogelijk in dit topic te plaatsen, als het niet te persoonlijk wordt, dan hebben anderen er ook nog wat aan
pi_74123156
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:30 schreef Conflict het volgende:

[..]

Als ik buiten Nederland zou kunnen rijden ben ik vandaag nog weg bij de TNT, fantastisch lijkt me dat!
Me 2
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:33:55 #144
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74123248
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:30 schreef Conflict het volgende:

[..]

Als ik buiten Nederland zou kunnen rijden ben ik vandaag nog weg bij de TNT, fantastisch lijkt me dat!
mwoah, is aan de ene kant tof aan de andere kant ook best kut hoor, lang weg, onregelmatig weg, wat dat betreft had ik het op een goed moment lekker voor elkaar afwisselend ´snachts naar Parijs of naar Keulen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74123321
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:33 schreef Klonk het volgende:

[..]

mwoah, is aan de ene kant tof aan de andere kant ook best kut hoor, lang weg, onregelmatig weg, wat dat betreft had ik het op een goed moment lekker voor elkaar afwisselend ´snachts naar Parijs of naar Keulen
Leuk om een jaartje of 2 te doen denk ik ga er serieus naar kijken als mijn contract volgend jaar afloopt
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:36:19 #146
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74123383
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:35 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Leuk om een jaartje of 2 te doen denk ik ga er serieus naar kijken als mijn contract volgend jaar afloopt
ik heb het bij elkaar 3 jaar gedaan, maar op een gegeven moment is de lol er toch vanaf dat je weet dat je mobieltje elk moment kan rinkelen en dan je dan binnen 10 minuten in je bus moet zitten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74123526
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:36 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik heb het bij elkaar 3 jaar gedaan, maar op een gegeven moment is de lol er toch vanaf dat je weet dat je mobieltje elk moment kan rinkelen en dan je dan binnen 10 minuten in je bus moet zitten
Niet iets wat je je hele leven vol zou houden inderdaad. Maar wel voor een short period of time
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_74124668
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:36 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik heb het bij elkaar 3 jaar gedaan, maar op een gegeven moment is de lol er toch vanaf dat je weet dat je mobieltje elk moment kan rinkelen en dan je dan binnen 10 minuten in je bus moet zitten
Dat zou ik echt niet trekken. Beter maar bij de TNT blijven.

Ik moet voortaal om 03.00 uur op, om 4.00 uur beginnen, ik heb me ook in de sorteerploeg binnen geluld
pi_74125525
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:00 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dat zou ik echt niet trekken. Beter maar bij de TNT blijven.

Ik moet voortaal om 03.00 uur op, om 4.00 uur beginnen, ik heb me ook in de sorteerploeg binnen geluld
Tjezus

Ik begin om 9:45 en ben rond (afhankelijk van de file op de A4/A9) 19:00 thuis. Vandaag had ik weinig pick-ups dus was vandaag om 18:20 thuis
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:03:37 #150
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74127569
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:00 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dat zou ik echt niet trekken. Beter maar bij de TNT blijven.

Ik moet voortaal om 03.00 uur op, om 4.00 uur beginnen, ik heb me ook in de sorteerploeg binnen geluld
Wat een gek... Begin lekker om 9.30 en was om 18.15 thuis, 162 stops waarvan 153 afgeleverd, weer een lekker dagje gehad
pi_74127669
Ja maar als ik om half negen begin met mijn route, heb ik al iets van 120 euro binnen!

En dan 80 stops en ben ik om 13.00 uur thuis
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:06:46 #152
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74127753
Je lijkt me broer wel, die verdient ook zoveel dat die bijna niet weet wat die met het geld moet doen

Je houdt toch wel tijd over om te leven he
pi_74127808
En kom ik net thuis, heeft zo'n mongool twee pakketten voor mij bij mijn buren vijf deuren verder afgeleverd

Ik zal morgen eens kennis met hem maken, kan hij mijn pakketten gewoon 's ochtends aan me geven
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:10:55 #154
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74127979
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:07 schreef Conflict het volgende:
En kom ik net thuis, heeft zo'n mongool twee pakketten voor mij bij mijn buren vijf deuren verder afgeleverd

Ik zal morgen eens kennis met hem maken, kan hij mijn pakketten gewoon 's ochtends aan me geven
Jammer is dat he, zover is het bij mij nog nooit gekomen, als ik wat moet ontvangen die dag loop ik gelijk ff naar die chauffeur toe.
pi_74134062
Deze week belafpsraak met de Rabobank voor verzekeringen.
Volgens mij dekt deze alles,inclusief auto en arbeidsongeschiktheid.

http://www.rabobank.nl/be(...)polis_zekervanjezaak
pi_74182616
Mail contact gehad met TNT subcontracting.
Ze kunnen me niet helpen. Ik wil een exploitatiebegroting maken, heb alle kosten helder, maar inkomsten blijft een raadsel. Wil gewoon weten wat Ze gemiddeld kunnen bieden aan pakketjes en de prijzen die erbij horen.

@ conflict kan je helpen? Eventueel gegevens van de regio manager Zwolle?
pi_74185541
Reken gewoon 1,20 per stop + 25 cent per pakket, dan zit je altijd goed.

Dan ga je uit van een gemiddelde week van 600 stops en 650 pakketten en dan heb je een realistisch idee van wat er binnen komt per week.

Ik kan helaas geen gegevens van managers geven, die heb ik niet.
pi_74187096
Thanks, dit is info waar ik wat aan hebt.
Hoeveel tijd per dag ben jij puur kwijt aan de routes en dus die 600 stops / 650 pakketten?
Kan je je eigen werktijden indelen? BV bezorgen van 12 - 21 uur ofzo? Wat is er mogelijk daarin?
Hoeveel km doe je ongeveer per dag puur voor TNT?

Volgens mij ben ik na dit alles rond en kan ik mijn begroting afmaken en een bus kopen haha.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:29:35 #159
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74187221
weet niet hoe het nu is maar je eigen werktijden indelen was een paar jaar geleden mogelijk maar in de tijd dat ik daar werkte veranderde dat radicaal en moest je op een bepaalde tijd gaan laden...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74187401
Het laden op bepaalde tijden kan ik me nog enigszins voorstellen. Maar als ik denk ik kan het wel redden van 15 uur tot 21 uur ofzo, zou dat dan mogen? Niet dat ik het wil,maar wil het graag weten haha. Ben ook 2 internetshops aan het opzetten en dan kan ik daar ook mijn aandacht aan geven per dag.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:38:16 #161
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74187538
geloof me als je een kutwijk hebt waar je moet leuren met elk pakje dan ben je heel blij als je op tjd mag beginnen

eindtijden weet ik niet hoe dat tegenwoordig zit, anderhalf jaar geleden waren ze nooit echt blij als je na 7 uur binnen kwam zakken, terwijl het bezorgen dan een stuk makkelijker gaat...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74187612
Ja precies, als ik naar mijzelf kijk, tussen 18 - 21 uur de meeste kans dat ik een pakketje kan ontvangen.
Tijden zijn ook maar suggesties, gaat mij erom, dat ik een klein beetje vrijheid heb om eventueel een uur of 2 uur per dag wat anderen dingen ernaast zou kunnen doen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:41:14 #163
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74187656
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:40 schreef nelisb het volgende:
Ja precies, als ik naar mijzelf kijk, tussen 18 - 21 uur de meeste kans dat ik een pakketje kan ontvangen.
Tijden zijn ook maar suggesties, gaat mij erom, dat ik een klein beetje vrijheid heb om eventueel een uur of 2 uur per dag wat anderen dingen ernaast zou kunnen doen.
dan zou ik genoeg red bull meenemen, als ik klaar was met een flinke woonwijk was ik blij als ik thuis op de bank kon ploffen, al dat in en uit de bus vliegen is best vermoeiend...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74187698
Hoeveel kilometer je rijdt is natuurlijk afhankelijk van waar je woont, waar je distributiecentrum is en waar je bezorggebied is. Maar dit is niet belangrijk, hoe meer je moet rijden, hoe meer je betaald krijgt. Woon werk verkeer mag je natuurlijk niet meerekenen.

Tijd is ook moeilijk te geven. Reken dat je als je echt ervaren bent ongeveer 25 stops per uur doet. Verreken je niet, dat is zonder pakketten op route zetten en scannen en je terugkomst.

Ik ben met sorteren ongeveer een uur bezig.

Je moet op bepaalde tijden komen, dat ligt aan welke shift je ingedeeld wordt. Bij ons is het zo:

shift 1: 7.00 - 8.30
shift 2 : 8.30 - 10.00
shift 3: 10.00 -11.30

Het maakt niet uit hoelang je erover doet. Je moet voor 20.00 uur terug zijn.

Toen ik nog in mijn eigen woonplaats reed, haalde ik mijn pakketten op, ging de hele dag thuis zitten en om 17.00 uur ging ik bezorgen. Dan zat ik zelfs boven de 30 stops per uur, iedereen thuis, ideaal!
pi_74187837
Top!! Volgens mij ben ik wel rond. Hoe meer rijden is meer betaald krijgen? Hoe moet ik dat zien? Meer rijden is meer stops = meer paketten = meer geld?
pi_74187915
Mijn werkdag vandaag:

3.00 uur op
4.00 uur aanwezig op distributiecentrum om te sorteren voor een bapaalde nieuwe klant
6.30 uur postbusrit, pakketten naar vier postkantoren brengen
8.30 sorteren voor mijn vaste route
9.15 vertrek naar bezorggebied
9.45 eerste pakket afgeleverd
12.15 klaar (65 stops)
12.45 terugkomst op distributiecentrum
13.15 thuiskomst
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:47:53 #167
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74187917
zijn die shifts nog steeds zo kut ingedeeld ?

ik had samen met een paar collega´s de wijken die het verst van het dc aflagen en we mochten pas in de laatste shift gaan laden...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74187988
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:45 schreef nelisb het volgende:
Top!! Volgens mij ben ik wel rond. Hoe meer rijden is meer betaald krijgen? Hoe moet ik dat zien? Meer rijden is meer stops = meer paketten = meer geld?
nee, als je bezorggebied dicht bij het distributiecentrum is krijg je minder per stop dan wanneer het heel ver weg is.

Maar dan spreek je echt over een paar cent.

Ze kijken ook naar de dichtheid van het gebied.

In een grote stad, waar iedereen hutje mutje op elkaar woont, krijg je minder per stop dan op het platteland.
pi_74188042
Waarom ga je niet een keer een dagje mee, dan kan je meekijken.

Maar dan moet je wel een heel eind rijden en heel vroeg vertrekken. Maar wmb is het geen probleem. Ik denk dat dat beter is dan er zomaar aan te beginnen.
pi_74188113
Waar woon/rij je? Opzich een dag mee is wel top, alleen heb geen vrije dagen meer en dus alleen de zaterdag nog tot mijn beschikking.
pi_74188251
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:53 schreef nelisb het volgende:
Waar woon/rij je? Opzich een dag mee is wel top, alleen heb geen vrije dagen meer en dus alleen de zaterdag nog tot mijn beschikking.
Zaterdag is geen probleem. Ik rij vanuit Gorinchem. Je zou daar dan om 8.30 uur moeten zijn. WMB is dat beste.

Moet je alleen ff je gegevens doorgeven en voor een legitimatie zorgen. Dan meld ik je aan als gastchauffeur van mijn bedrijf. Ik heb nog wel een TNT jasje voor je (anders mag je niet binnen).
pi_74188274
Km schatting: 500 euro per maand alleen aan diesel.
Diesel kost 1 euro nu.
= dus 500 liter.
Bus rijdt 1 op 12.

6000 km kan je rijden voor 500 euro, per maand. X 12 =72.000 km per jaar verdeelt over 48 weken.
1500 km per week.
5 dagen werken = 300 km per dag.

Ligt eraan waar je DC is maar, 300 km per dag is dat reėel, puur alleen voor de TNT route?
pi_74188355
Ik rijd ongeveer 200 per dag, inclusief woon/werk.

Maar ik kan dat in jouw geval moeilijk inschatten.
pi_74188428
Gorichem is geen probleem, 5 kwartier ofzo. 8:30 aanwezig dus prima. Dat wil ik wel. Moet alleen ff naar de datums kijken. Toevallig moet ik bij een oud-collega nog wat afgeven in Gorichem,kan ik dat meteen
pi_74188493
Je kan het gewoon laten weten hoor, voor mij is het dan een gewone werkdag.

Ik neem wel vaker iemand mee
pi_74188558
Komt goed, zal vanavond of morgen de agenda trekken en dan kom ik erop terug!
Wat zijn je tijden op zaterdag? Werk je altijd op zaterdag? 6 dagen per week?

Denk dat het na mijn vakantie wordt van 13 - 21 november, en anders nog volgende week, de 7de ofzo.

Edit: 7 november startersdag kamer van Koophandel, dus dat wordt hem niet. Dan na mijn vakantie in Miami! 28 november?

[ Bericht 14% gewijzigd door nelisb op 29-10-2009 15:13:47 ]
pi_74189175
28 november is goed hoor! PM me dan nog maar ff

Ik werk van dinsdag tm zaterdag. Je kan ook mee postkantoren rijden hoor, dan beginnen we om 6.00 uur
pi_74189326
Nou 8:30 klinkt beter haha!

De zaterdag is gewoon tot einde middag of einde ochtend?
pi_74189494
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:26 schreef nelisb het volgende:
Nou 8:30 klinkt beter haha!

De zaterdag is gewoon tot einde middag of einde ochtend?
Maximaal tot 13.00 uur!

In mijn geval dan, ik heb nooit zoveel stops en op zaterdag gaat het als een speer!
pi_74190259
Prima dus! Dank je ik weet genoeg! Nu een bus kopen haha.
pi_74190280
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:30 schreef Conflict het volgende:

[..]

Maximaal tot 13.00 uur!

In mijn geval dan, ik heb nooit zoveel stops en op zaterdag gaat het als een speer!
Ff lekker afschuiven op de bijrijder Conflict. Nasty hoor.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_74190495
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:51 schreef Zapato het volgende:

[..]

Ff lekker afschuiven op de bijrijder Conflict. Nasty hoor.
Nee hij moet rijden!
pi_74190520
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:57 schreef Conflict het volgende:

[..]

Nee hij moet rijden!
In je gloednieuwe Caddy?!
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_74190556
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:57 schreef Zapato het volgende:

[..]

In je gloednieuwe Caddy?!
Ja!
pi_74192431
Je hebt toch niks met BTW verrekeningen te maken toch? TNT betaald netto uit?
pi_74192873
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:42 schreef nelisb het volgende:
Je hebt toch niks met BTW verrekeningen te maken toch? TNT betaald netto uit?
Nee, je krijgt BTW betaald en die moet je afstaan.
pi_74193655
Okay. Die prijzen die je net noemde die 1,20 en 0,25 is zonder btw?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:07:32 #188
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74195488
Hoe mogelijk is het om een baan hierin te krijgen als je geen rijbewijs hebt? Ooit vroeg een vriend of ik dat samen met hem kon doen, hij heeft een rijbewijs, ik niet. Of rijden koeriers allemaal lonestyle met hun busje?
When all else fails, you always have delusion.
pi_74195900
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:42 schreef nelisb het volgende:
Je hebt toch niks met BTW verrekeningen te maken toch? TNT betaald netto uit?
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:51 schreef nelisb het volgende:
Prima dus! Dank je ik weet genoeg! Nu een bus kopen haha.
Blijkbaar niet. Ik zou even wachten met het kopen van een bus, totdat je een helder beeld hebt van waar je aan begint, zowel het inhoudelijke werk als de, niet geheel onbelangrijke, financiėle kant van de zaak.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_74196422
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:07 schreef Mirel het volgende:
Hoe mogelijk is het om een baan hierin te krijgen als je geen rijbewijs hebt? Ooit vroeg een vriend of ik dat samen met hem kon doen, hij heeft een rijbewijs, ik niet. Of rijden koeriers allemaal lonestyle met hun busje?
Niet mogelijk. Duh.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:43:27 #191
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74196596
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:37 schreef Zapato het volgende:

[..]

Niet mogelijk. Duh.
wel mogelijk of het legaal is of niet, maar mijn tnt pakketdienstbusje is een soort van A-Team, als ze stoppen vliegen ze er gelijk uit, de ene zoekt wat de andere doet de papieren enzo, gaat gesmeerd altijd
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74197447
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:20 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]


[..]

Blijkbaar niet. Ik zou even wachten met het kopen van een bus, totdat je een helder beeld hebt van waar je aan begint, zowel het inhoudelijke werk als de, niet geheel onbelangrijke, financiėle kant van de zaak.
was met een knipoog. Ben nu een exploitatiebegroting aan het maken wil eerst alles helder hebben. TNT geeft 0 info vandaar de vragen hier.
pi_74198909
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:43 schreef Klonk het volgende:

[..]

wel mogelijk of het legaal is of niet, maar mijn tnt pakketdienstbusje is een soort van A-Team, als ze stoppen vliegen ze er gelijk uit, de ene zoekt wat de andere doet de papieren enzo, gaat gesmeerd altijd
Verspilling van arbeidskracht- en uren. alsof je dat niet in je eentje kan.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_74199663
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:07 schreef Mirel het volgende:
Hoe mogelijk is het om een baan hierin te krijgen als je geen rijbewijs hebt? Ooit vroeg een vriend of ik dat samen met hem kon doen, hij heeft een rijbewijs, ik niet. Of rijden koeriers allemaal lonestyle met hun busje?
Weinig kans, bovendien is je passagier dan niet verzekerd.
Er was laatst nog bij ons op de vestiging een dodelijk ongeluk met de passagier.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:19:54 #195
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74200054
En binnen de centrale pakketen sorteren etc? Heb van een ander gehoord dat hij er veel mee verdient

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirel op 29-10-2009 22:40:45 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_74200750
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:19 schreef Mirel het volgende:
En binnen de centrale pakketen sorteren etc? Heb van een ander gehoord dat hij er veel mee verdiend.
Binnen bij de dcp zou je uiteraard kunnen werken zonder rijbewijs.
Bijna alle collega's hebben zelf gereden, dus ik weet eigenlijk niet wat de vereisten zijn.
Ik doe dat alleen maar als bijbaan
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_74204168
Hoe komen jullie eigenlijk aan meerdere werkgevers? De TNT zal alleen niet genoeg zijn, je moet als ZZP'er 3 opdrachtgevers per jaar hebben. Dat lossen de meeste op door voor elkaar te vervangen en een factuur te sturen. Maar kan je ook werk aannemen van andere koeriersbedrijven?

Je kan bijvoorbeeld niet voor selektvracht ook gaan rijden als er tnt op je bus moet staan of wel?

[ Bericht 16% gewijzigd door nelisb op 29-10-2009 22:04:19 ]
pi_74213031
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:10 schreef nelisb het volgende:
Okay. Die prijzen die je net noemde die 1,20 en 0,25 is zonder btw?
Ja, da's exclusief de BTW
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:07 schreef Mirel het volgende:
Hoe mogelijk is het om een baan hierin te krijgen als je geen rijbewijs hebt? Ooit vroeg een vriend of ik dat samen met hem kon doen, hij heeft een rijbewijs, ik niet. Of rijden koeriers allemaal lonestyle met hun busje?
Er zijn wel mensen die samen rijden, maar goed, dan moet je de inkomsten delen, lijkt mij niet zo slim.
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Weinig kans, bovendien is je passagier dan niet verzekerd.
Er was laatst nog bij ons op de vestiging een dodelijk ongeluk met de passagier.
O was dat bij jullie?

Bijrijders mogen niet meer idd, kregen we een mail over, nav dat ongeluk.

Gelukkig mag je nog wel iemand een dagje meenemen om te snuffelen.
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:57 schreef nelisb het volgende:
Hoe komen jullie eigenlijk aan meerdere werkgevers? De TNT zal alleen niet genoeg zijn, je moet als ZZP'er 3 opdrachtgevers per jaar hebben. Dat lossen de meeste op door voor elkaar te vervangen en een factuur te sturen. Maar kan je ook werk aannemen van andere koeriersbedrijven?

Je kan bijvoorbeeld niet voor selektvracht ook gaan rijden als er tnt op je bus moet staan of wel?
Tuurlijk mag je voor andere bedrijven rijden. Maar ik heb daar weinig zin in.

Soms doe ik nog weleens iets voor een bekende die een koeriersbedrijfje heeft en ik werk ook weleens een dagje voor een telecombedrijf.

Ik sta bij de KvK ingeschreven als transport- computerreparatie en klusbedrijf. Lekker breed, kan ik verschillende werkzaamheden uitvoeren.

En je auto moet je gewoon wit houden, zonder TNT stickers. Ik heb alleen een klein bordje van TNT achter mijn voorrit.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:58:47 #199
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74213069
ik vraag me trouwens af hoeveel uren er in een dag zitten volgens nelisb ik kan het gevoel niet onderdrukken dat je het net iets te rooskleurig ziet
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:13:35 #200
18653 crew  D.
pi_74213195
Vraagje aan de bezorgers die op zaterdag voor 10 uur aan de deur staan: voelen jullie je niet schuldig?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')