abonnement Unibet Coolblue
pi_73921119
Hoi!

Bezorg je pakketten, direct voor een bedrijf of als subcontractor?

Ik werk als ZZP-er bij TNT pakketservice en het bevalt super goed!

Dit is een pakket:

  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:59:51 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_73921166
Ik bezorg geen pakken. Jammer he.

Maar ik heb denet wil een pakket binnen gekregen.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_73921208
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:59 schreef porsche1 het volgende:
Ik bezorg geen pakken. Jammer he.

Maar ik heb denet wil een pakket binnen gekregen.
Welke firma had het gebracht?
pi_73921212
Wat krijg je dan als ZZPer?

0,50 euro per pakket of zo?
pi_73921243
lol, van de nood maar een deugd gemaakt? Knolleborriezooi!
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:04:05 #6
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_73921285
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:01 schreef Conflict het volgende:

[..]

Welke firma had het gebracht?
GLS.
Want die was 3 euro goedkoper.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_73921309
Bij GLS werken is trouwens ernstig pauper, wat een kutbedrijf is dat zeg.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73921329
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:01 schreef Poepoog het volgende:
Wat krijg je dan als ZZPer?

0,50 euro per pakket of zo?
Ik krijg ongeveer 1,70 per pakket, als ik meer pakketten op hetzelfde adres heb krijg ik een toeslag.

Ik doe ongeveer 25 stops per uur.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:05:32 #9
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_73921332
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:04 schreef Zapato het volgende:
Bij GLS werken is trouwens ernstig pauper, wat een kutbedrijf is dat zeg.
Zoeen turk kwam het geloof ik brengen.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_73921398
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:05 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Zoeen turk kwam het geloof ik brengen.
Nur allcohtonen en jostis daar, alsmede alleen maar pakketen van 20+ kilo. Heb een maand daar gewerkt, ben er toen weer meer gestopt.

TNT Express is trouwens de absolute win-baan binnen pakketen bezorgen.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73921403
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:05 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik krijg ongeveer 1,70 per pakket, als ik meer pakketten op hetzelfde adres heb krijg ik een toeslag.

Ik doe ongeveer 25 stops per uur.
Lachen.
pi_73921413
Wat voor een auto heeft de pakketchauffeur?

Ik heb een VW Caddy Maxi
pi_73921444
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:08 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Lachen.
waarom?
pi_73921460
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:08 schreef Conflict het volgende:
Wat voor een auto heeft de pakketchauffeur?

Ik heb een VW Caddy Maxi
Varierend van een Toyota Hiace met 230k op de teller, tot een splinternieuwe verlengde Transit

Hoe is de VW? Heb ooit een paar dagen met een Transpoter gereden, das genieten hoor
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73921472
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:09 schreef Conflict het volgende:

[..]

waarom?
Uh, geld is toch leuk? Of doe je het voor de kick?

Kan hoor.
pi_73921504
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:09 schreef Zapato het volgende:

[..]

Varierend van een Toyota Hiace met 230k op de teller, tot een splinternieuwe verlengde Transit

Hoe is de VW? Heb ooit een paar dagen met een Transpoter gereden, das genieten hoor
Die caddy is echt Goud. Ik heb twee schuifdeuren en dit weekend heb ik 'm laten chiptunen.
pi_73921514
Forgive me, maar chiptunen?
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73921600
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:11 schreef Zapato het volgende:
Forgive me, maar chiptunen?
Dan gaat je auto harder rijden
pi_73921629
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:04 schreef Zapato het volgende:
Bij GLS werken is trouwens ernstig pauper, wat een kutbedrijf is dat zeg.
Kunnen HEEL slecht huisnummertjes lezen die gasten...
pi_73921665
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:14 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dan gaat je auto harder rijden
Aight. Lekker schuiven met die pakkies achterin.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73921892
Hoeveel stops hadden jullie vandaag?

Ik eerst een postbusrit en toen 89 tops en 104 pakketten
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:38:34 #22
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_73922267
vraag jeje nooit af dan wat erin zit
*Hosselcopter*
pi_73922365
Tvp
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73922418
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:38 schreef Dibble het volgende:
vraag jeje nooit af dan wat erin zit
Nee, meestal weet ik het wel.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:44:35 #25
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_73922443
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef Conflict het volgende:
Hoeveel stops hadden jullie vandaag?

Ik eerst een postbusrit en toen 89 tops en 104 pakketten
104 x 1.70 = 176,80. Hmmm niet slecht.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_73922477
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:44 schreef porsche1 het volgende:

[..]

104 x 1.70 = 176,80. Hmmm niet slecht.
Ja maar dan moeten alle kosten er nog af.

En ik krijg 52,50 voor die postbusrit, dagelijks.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:52:25 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73922710
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:43 schreef Conflict het volgende:

[..]

Nee, meestal weet ik het wel.
en zeker als het een postbusnummer in Volendam heeft
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:16:00 #28
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_73923568
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:45 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja maar dan moeten alle kosten er nog af.

En ik krijg 52,50 voor die postbusrit, dagelijks.
Toch nog best netjes?
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_73923754
Nu niet meer, maar enkele jaren geleden gekoerierd bij een klein koeriersbedrijf als bijbaan. Mooi werk.

O.a. pakketbezorg-ritten voor DPD en ophalers TNT of DHL. Maar het mooiste werk was spare parts bezorgen. Dat hield in dat ik bijvoorbeeld een kabeltje of computeronderdelen moest afleveren in de gekste uithoeken van Europa. Prachtwerk voor een student. Heb er nu nog steeds wel eens 'heimwee' naar.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:21:28 #30
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_73923757
Beste pakketbezorgers
Wat ik me nou afvraag... Als de deurbel gaat dan doe ik ongeneerd open terwijl ik een bloemetjespyjamabroek en oversized geitenwollensokken aan heb. Vaak staat de bezorger me dan eerst een paar seconden aan te gapen en naar mijn outfit te staren.
Ben ik de enige in Nederland die in zulke rare kleding opendoet ?
My mama didn't raise no fool
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:44:16 #31
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_73924613
Hey wat leuk, hier kan ik ook meepraten.

Je wilt niet weten hoe sommige mensen soms de deur los doen, je komt van alles tegen.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:47:02 #32
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_73924721
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef Conflict het volgende:
Hoeveel stops hadden jullie vandaag?

Ik eerst een postbusrit en toen 89 tops en 104 pakketten
157 Stops en iets van 180 pakketten ofzo. Allemaal binnengebied dus dat scheelt wel.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:08:45 #33
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_73925537
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:44 schreef Pitebuell het volgende:
Hey wat leuk, hier kan ik ook meepraten.

Je wilt niet weten hoe sommige mensen soms de deur los doen, je komt van alles tegen.
Ja, maar, dat wil ik wel weten !
My mama didn't raise no fool
pi_73925654
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:21 schreef La_Vita het volgende:
Beste pakketbezorgers
Wat ik me nou afvraag... Als de deurbel gaat dan doe ik ongeneerd open terwijl ik een bloemetjespyjamabroek en oversized geitenwollensokken aan heb. Vaak staat de bezorger me dan eerst een paar seconden aan te gapen en naar mijn outfit te staren.
Ben ik de enige in Nederland die in zulke rare kleding opendoet ?
Neuh, sommige mensen hebben bijna geen kleren aan.
Als ik de verhalen moet geloven.

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73926005
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Neuh, sommige mensen hebben bijna geen kleren aan.
Als ik de verhalen moet geloven.

Vooral in de zomer, vrouwen in bikini die zo opendoen.

Sowieso bezorgen in de zomer, lkkr chickies kijken vanuit de auto, hoewel dat wel het gevaarlijkste is wat je kan doen, heb al meerdere keren bijna een ongeluk gehad.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73926332
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:20 schreef Zapato het volgende:

[..]

Vooral in de zomer, vrouwen in bikini die zo opendoen.

Sowieso bezorgen in de zomer, lkkr chickies kijken vanuit de auto, hoewel dat wel het gevaarlijkste is wat je kan doen, heb al meerdere keren bijna een ongeluk gehad.

Leg dat ongeluk maar eens uit..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73931414
Even een vraagje tussendoor: Als je een pakket moet bezorgen in een portiekwoning, 3 hoog. Dan moet jij als bezorger toch gewoon omhoog of niet? Hier lijkt de bezorger wel eens het omgekeerde te doen. Die verwacht soms dat ik naar beneden kom... Of hij belt aan, wacht 2 tellen, belt nog een keer en eer ik 10m naar de deur heb afgelegd zit ie alweer in de auto
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_73931573
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:33 schreef nachtdier3 het volgende:
Even een vraagje tussendoor: Als je een pakket moet bezorgen in een portiekwoning, 3 hoog. Dan moet jij als bezorger toch gewoon omhoog of niet? Hier lijkt de bezorger wel eens het omgekeerde te doen. Die verwacht soms dat ik naar beneden kom... Of hij belt aan, wacht 2 tellen, belt nog een keer en eer ik 10m naar de deur heb afgelegd zit ie alweer in de auto
Normaal gesproken moet ie gewoon naar boven komen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73937379
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Normaal gesproken moet ie gewoon naar boven komen.
Maar t wordt wel ernstig gewaardeerd als je naar beneden komt though.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73937394
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]


Leg dat ongeluk maar eens uit..
Ja maar dan wil je het toch écht ff zien, want dan zie je dr een van ver aankomen en ben je benieuwd en zit je net een halve seconde te lang te kijken en dan, vól op de rem moeten he.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73937457
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:42 schreef Zapato het volgende:

[..]

Maar t wordt wel ernstig gewaardeerd als je naar beneden komt though.
Uiteraard.

Zelf kom ik ook naar beneden, terwijl het eigenlijk niet hoeft
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73937464
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:43 schreef Zapato het volgende:

[..]

Ja maar dan wil je het toch écht ff zien, want dan zie je dr een van ver aankomen en ben je benieuwd en zit je net een halve seconde te lang te kijken en dan, vól op de rem moeten he.
Dus dat zijn de chauffeurs onderweg aan het doen...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73937639
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dus dat zijn de chauffeurs onderweg aan het doen...
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  donderdag 22 oktober 2009 @ 02:13:12 #44
202014 JJH
Knetter. O+
pi_73937690
Ik heb het een half jaar voor DPD gedaan. Zo'n 120/130 stops per dag en vaak wel 200+ pakketten. Een van de drukste routes van het depot. Wel bijna allemaal bedrijven en ik had ze er meestal wel met een uurtje of 6 rijden uit, daarna altijd nog een paar ophaaladressen.

Leuk werk, wel lichamelijk zwaar, je bent constant met zware zooi aan het slepen, auto in auto uit enzo. Wel leuk werk, maar het begon wel vrij snel een sleur te worden, en ik had geen zin meer om gemiddeld dik 50u voor de baas bezig te zijn. Nu rijd ik taxi.

Met zo'n bak.

En ik had het voluma vaak elke dag nodig.
pi_73939022
Bij van die portiekflats kan je het pakket gewoon in de lift zetten. Als je het netjes vraagt door de intercom is het meestal wel goed. Er zitten ook zeikerds tussen en dan ga je gewoon naar boven.

Gelukkig heb ik nu een route zonder flats. En als de mensen niet thuis zijn dan leg ik het in de schuur ofzo, dat kan allemaal op het platteland.

Ik heb nu zo'n wagen aangeschaft:



Lijkt klein, maar omdat ik meerdere kleine ritten doe is het voldoende. Rijdt echt heerlijk.

Op dit moment sta ik voor het postkantoor te wachten. Ik moet in deze postbusrit altijd ff wachten. half uurtje ofzo, en dan kan ik lekker internetten op mijn minlaptop en een onbeveiligde verbinding

Straks heb ik nog twee ritten, een van ongeveer 60 stops (mijn vaste route) en een extra stuk industrie in Papendrecht. Dan hoef ik niet terug naar het DCP, kan mijn scanner aan een collega meegeven en zo door naar huis.
pi_73939035
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:21 schreef La_Vita het volgende:
Beste pakketbezorgers
Wat ik me nou afvraag... Als de deurbel gaat dan doe ik ongeneerd open terwijl ik een bloemetjespyjamabroek en oversized geitenwollensokken aan heb. Vaak staat de bezorger me dan eerst een paar seconden aan te gapen en naar mijn outfit te staren.
Ben ik de enige in Nederland die in zulke rare kleding opendoet ?
Op zaterdag bel ik iedereen altijd uit bed, sta dan vaak al om acht uur voor de deur. Dan doet echt iedereen in de pyama de deur open
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:54:42 #47
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_73958564
Zal ik mijn vehicle ook maar es plaatsen dan.

Maar dan in het wit natuurlijk zoals TNT dat wil. Deze is ook zoals die van Confict een jaar geleden al gechipt en heeft nu 135pk ipv de 105 standaard. Wel lekker verschilletje, gaat nu als de brandweer
pi_73959264
Rij ook wel s in deze, das lekker scheuren gek:

A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73959356
Onderaannemers, wat een tuig. Smijten pakketten je tuin in, geven het af bij buren terwijl er alleen huisadres op staat of wachten slechts 2 seconden na aanbellen. Ook eentje gehad die een pakket maar even wat dagen mee naar huis had genomen, terwijl ze het wel als afgeleverd had aangevinkt.
pi_73959412
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 07:32 schreef Conflict het volgende:

[..]

Op zaterdag bel ik iedereen altijd uit bed, sta dan vaak al om acht uur voor de deur. Dan doet echt iedereen in de pyama de deur open
Oh, jullie zijn dus wel wat gewend! Ik dacht dat de pakketbezorger zo langzamerhand zich wel af vroeg of ik ooit weleens wat anders droeg of vroeg wakker was. Ik sla meestal een kamerjas om, pyama vind ik not done, maar heb helaas nogal wat bedrust nodig.
pi_73959626
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:23 schreef dotKoen het volgende:
Onderaannemers, wat een tuig. Smijten pakketten je tuin in, geven het af bij buren terwijl er alleen huisadres op staat of wachten slechts 2 seconden na aanbellen. Ook eentje gehad die een pakket maar even wat dagen mee naar huis had genomen, terwijl ze het wel als afgeleverd had aangevinkt.
Ben k met je eens. Bij mijn subcontractor werken ook veel studenten (net als ik) en ja, een hard feit is dat ons de kwaliteit minder kan schelen dan mensen als Conflict, die er hun brood mee verdienen. Als we ontslagen worden, hebben we binnen een week weer ander baantje als t echt moet, en failliet gaan we dr niet van.

Goedkoper voor TNT, maar wel kwaliteitsdrain.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73960757
Ik ga heel erg goed met de pakketten om. Leg alles op afgesproken plekken en werk echt aan het contact met de mensen.

Ik krijg ook echt nooit klachten, anderen krijgen er zeker een of twee per week.

En de veel gehoorde klacht is dat we niet lang genoeg wachten. Of dat we niet aanbellen en zomaar een briefje in de bus doen. Die pakketten krijgen we niet betaald, we doen er juist alles aan om het af te leveren! Net alsof je voor je lol nog een keer de volgende dag langs gaat.
pi_73962571
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:07 schreef Conflict het volgende:
Ik ga heel erg goed met de pakketten om. Leg alles op afgesproken plekken en werk echt aan het contact met de mensen.
Ik krijg ook echt nooit klachten, anderen krijgen er zeker een of twee per week.

En de veel gehoorde klacht is dat we niet lang genoeg wachten. Of dat we niet aanbellen en zomaar een briefje in de bus doen. Die pakketten krijgen we niet betaald, we doen er juist alles aan om het af te leveren! Net alsof je voor je lol nog een keer de volgende dag langs gaat.
En juist dat wordt door part-timers en studenten niet zo serieus genomen als door jou. Niet dat ik vaak klachten heb ofzo, maar ik doe er niet ALLES aan, en wil sommige uitnaaiers waar je een flink stuk voor moet om rijden ook nog wel s 2e bestelling-en. Fout, maar ja, ben niet de enige.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73962773
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:59 schreef Zapato het volgende:

[..]

En juist dat wordt door part-timers en studenten niet zo serieus genomen als door jou. Niet dat ik vaak klachten heb ofzo, maar ik doe er niet ALLES aan, en wil sommige uitnaaiers waar je een flink stuk voor moet om rijden ook nog wel s 2e bestelling-en. Fout, maar ja, ben niet de enige.
Ja idd, laatst was er nog een iemand een container met een paar pakjes kwijt, omdat hij gewoon zijn container had laten staan, omdat hij eerst naar de wc moest.

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:21:08 #55
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_73966031
Klopt wat Conflict zegt, voor ons is dit dagelijks brood dus we zorgen er wel voor dat het contact met de mensen goed blijft, klachten krijg ik zelf ook niet of nauwelijks en wil ik graag zo houden. Nu rij ik deze wijk ook al ruim 2.5 jaar dus ken de mensen wel een beetje

Volgende week een andere wijk, meer buitengebied bij m'n eigen woonplaats, maakt het nog makkelijker
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 06:03:50 #56
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73972698
Ik heb ook voor een subco gereden, eigen wijk, niet al te groot, max 70/80 stops, super was dat, en idd doordat je veel vaste klanten hebt en die ook kent had ik eigenlijk altijd een hitrate van hoog in de 90 %.

Het mooiste vond ik dat ik op een gegeven moment wist wanneer iemand aan het werk was en in welke dienst hij zat, zijn adres kon ik aan het begin of aan het einde van de route doen en als ik wist van oh, die heeft late dienst kwam ik vroeg langs en andersom.

Maar het allerleukste is dat ik door mijn TNT werk bij mijn huidige werk uit ben gekomen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Official ESF Kreviewer vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:52:32 #57
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_73974081
Heb het lange tijd gedaan, voor een subcontractor van TNT.

¤0,50 per pakket netto, en daar gaat dus ook niks meer vanaf.

Elke week was er 1 adres met 20 pakketen op een dag. dat is toch 10 euro voor 10 minuten werk

Verder gemiddeld 100-130 pakketten per dag. Was niet verkeerd
pi_73976133
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 06:03 schreef Klonk het volgende:
Het mooiste vond ik dat ik op een gegeven moment wist wanneer iemand aan het werk was en in welke dienst hij zat, zijn adres kon ik aan het begin of aan het einde van de route doen en als ik wist van oh, die heeft late dienst kwam ik vroeg langs en andersom.
Ik weet vaak waar mensen werken. Als ik dan voor een dichte deur sta rijd ik gewoon ff naar dat bedrijf en vraag daar naar diegene. Mensen kunnen dat ook echt waarderen. Ze denken dan dat dat extra service is, maar ik wil gewoon dat pakket kwijt

Leuk topic he klonkie?
pi_73976745
Interessant. Zit al een tijd te zoeken naar een nieuwe job en dit lijkt me wel leuk.
Is het zo simpel als het staat op de site van TNT? Je koopt een witte bus, doet je aanmelding bij TNT en je kan aan de slag? Of is het niet zo simpel?

Doen jullie er ook andere dingen bij? Zoals medicijnen?
pi_73976791
Ik woon in omgeving Eindhoven/ Helmond en ik zou ook wel willen werken als pakket bezorger, maar ik kan er nergens vacatures in vinden, hoe zijn jullie er terrecht gekomen?
En tips voor mij hoe en waar ik het kan worden?
pi_73976926
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:56 schreef nelisb het volgende:
Interessant. Zit al een tijd te zoeken naar een nieuwe job en dit lijkt me wel leuk.
Is het zo simpel als het staat op de site van TNT? Je koopt een witte bus, doet je aanmelding bij TNT en je kan aan de slag? Of is het niet zo simpel?

Doen jullie er ook andere dingen bij? Zoals medicijnen?
Je moet je als subcontractor aanmelden. Dan krijg je een gesprek met een manager van subcontracting.

Als er dan een route vrij is op het distributiecentrum bij jou in de buurt kan je een contract krijgen voor die route.

Je moet dan jezelf inschrijven bij de KvK, een zakelijke rekening aanvragen bij je bank en een verklaring van goed gedrag halen bij je gemeente. Er komt best veel bij kijken. Als je zorgt voor iemand met verstand van zaken en een boekhouder kom je al een heel eind.

Slimmer is om bij een subcontractor aan het werk te gaan en van daaruit voor jezelf te beginnen.
pi_73976956
En wat bedoel je met medicijnen?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:03:48 #65
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73976970
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:38 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik weet vaak waar mensen werken. Als ik dan voor een dichte deur sta rijd ik gewoon ff naar dat bedrijf en vraag daar naar diegene. Mensen kunnen dat ook echt waarderen. Ze denken dan dat dat extra service is, maar ik wil gewoon dat pakket kwijt

Leuk topic he klonkie?
geweldig topic

op die manier ben ik een keer een hele zooi kerstpakketen kwijt geraakt, bedrijf zat in dezelfde plaats en niemand was thuis (allemaal aan het werk bij dat bedrijf natuurlijk) ben toen naar dat bedrijf gereden en de telefoniste heeft toen iedereen die op de lijst stond gebeld, ze kwamen allemaal naar beneden om hun pakje te halen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_73977056
Inschrijven kvk geen probleem, zakelijke rekening ook niet, goed gedrag ook prima.
Verstand van zaken heb ik zelf redelijk en mijn pa draait al 30 jaar met succes een eigen bedrijf. Heb zelf hbo gedaan en redelijke kennis van boekhouden, tevens is een vriend van me accountant.
Tevens heeft mijn zwager een koeriersbedrijf in medicijnen met 30 auto's.

Denk dat de punten die je noemt wel geregeld zijn in mijn situatie. Als je een aanvraag doet voor subcontracting hoelang duurt het dan voor je wat hoort? En hoelang duurt het hele traject voordat je onderweg bent?
pi_73977126
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:03 schreef Conflict het volgende:
En wat bedoel je met medicijnen?
M'n zwager haalt met zijn bedrijf medicijnen bij apotheken op en bezorgd deze bij de mensen die het zelf niet kunnen afhalen. Ik meen rond de 3 euro per levering.
pi_73977398
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:06 schreef nelisb het volgende:
Als je een aanvraag doet voor subcontracting hoelang duurt het dan voor je wat hoort? En hoelang duurt het hele traject voordat je onderweg bent?
Als er een route vrij is en jij hebt voor dat gesprek al alles geregeld kan je binnen een week beginnen.

Maar ik adviseer je om eerst eens een dagje met iemand mee te rijden.

En je hebt direct een auto nodig. Voor 2500 euro heb je al wel een transporter die nog een jaartje of wat mee kan.
pi_73977481
Maand 30 dagen. 1,5 dag per week werk je niet.

Dus je werkt ongeveer 24 dagen per maand.



Minimaal 100 pakketjes per dag doen. Reel 100 pakjes per dag?

100 x 1,70 = 170 x 24 = 4080 per maand.

Benzine

Verzekeringen

Afschrijving/aflossing bus. 2de hands bus heb je al voor 4500 euro. http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=209598604&p_type_lijst=RL&o_id=6471066

Boekhouding, grootste gedeelte zelf doen.
pi_73977630
Je moet uitgaan van 100 stops.

Je krijgt 100 stops en 120 pakketten. Per extra pakket krijg je een toeslag. Sommige adressen krijgen twee of meer pakketten. Dat is dan 1 keer de stop + het aantal pakketten in een toeslag.

Je moet ook een vervoersaansprakelijkheidsverzekering hebben en een een VAR verklaring. En dan de verzekering van je auto en de belasting.
pi_73977697
En je moet geen 1,70 rekenen. Dat krijg ik, maar dat is hog tarief. Gemiddeld is 1,25 plus een toeslag van ongeveer 20 cent per pakket.
pi_73977702
Maar krijg je per stop 1,70 euro of per pakket en als 1 stop meerdere pakket heeft krijg je voor 1 pakket 1,70 euro en voor de andere een toeslag?
pi_73977803
Ik rekende 170 als 1 stop en 1 pakket, om het makkelijk te houden.

Er zijn voor verschillende producten toeslagen.

Je hebt een afhaal pakket, basis pakket, aangetekend, handtekening voor ontvangst, rembours etc. een bepaalde toeslag, die verschillen dus per product. Dus je krijgt een standaar bedrag per stop, de prijs hangt af van je route en dan krijg je per pakket die toeslag.
pi_73977942
Okay duidelijk. Daar kan ik wel een begroting op maken.
1,70 per stop klopt wel of zit je er vaak onder en kan ik beter werken met 1,50 euro ofzo?

Waar moet je de pakketten ophalen?
pi_73980407
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:34 schreef nelisb het volgende:


Waar moet je de pakketten ophalen?
Op een distributie centrum van TNT.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_73983967
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:34 schreef nelisb het volgende:
Okay duidelijk. Daar kan ik wel een begroting op maken.
1,70 per stop klopt wel of zit je er vaak onder en kan ik beter werken met 1,50 euro ofzo?

Waar moet je de pakketten ophalen?
1,50.

Ligt eraan waar je woont, er zijn meerdere distributiecentra.
pi_73984157
Ok thanks. Dan werken met 1,5 euro. Volgens mij moet ik naar Almere of Zwolle.
pi_73988144
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:33 schreef nelisb het volgende:
Ok thanks. Dan werken met 1,5 euro. Volgens mij moet ik naar Almere of Zwolle.
Ik kan online kijken waar er routes vrij zijn. In Almere en Zwolle is alles bezet. Maar het verloopt vrij snel, ik zou altijd even contact opnemen.

In Hilversum hebben ze nog routes vrij.
pi_73988863
Ik woon in Dronten, dus alles eromheen is prima.
Kan je dat ook zien?
pi_73989164
Zwolle of Heerenveen, ligt het dichts bij. Allemaal bezet, maar dat zegt niet veel. Je moet gewoon een gesprek hebben met zo'n regiomanager.
pi_73990771
Die plaatsen of de distributiecentrums hebben alle routes ingedeeld?
pi_73990918
In die twee plaatsen zijn de distributiecentra bij jou in de buurt. Daar is alles dus vol, maar aanmelden is altijd zinvol.

Ik zit op een van de kleinste centra en daar komt iedere maand wel een route vrij.
pi_73991081
Hoop info vandaag!
Thanks.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:26:56 #84
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74004892
Lijkt wel slowchat lol.

Voor de duidelijkheid, hoe dichter je bij een distributiecentrum zit hoe lager de "stopprijs" is, voor elk soort pakket bijvoorbeeld

Zad
Mad
Epg
Agt
Rembours

Krijg je een ander soort toeslag bovenop je stopprijs. Wat ik weet rijdt conflict veel buitengebied met circa 100 stops per dag tegen 1,70? Ik rij veel binnengebied, dus circa 150 stops tegen een lager tarief.

Het duurt wel even voordat je een wijk goed kent en de mensen dus ook, voordat je de wijk en de "nieuwe" terminal kent ben je zo een paar weken verder. (geloof me maar, ik heb genoeg mensen opgeleid en weet binnen 1 dag of ze het aankunnen of niet).

Als je nog meer vragen hebt horen we het wel.
pi_74005034
Thanks voor deze info. Probeer een beetje een kostenplaatje te maken zodat ik weet wat ik ongeveer moet omzetten.
Wijk leren kennen is afhankelijk waar je terechtkomt. Stel ik kom in mijn woonplaats ken ik alle wijken. Buiten mijn woonplaats heb ik een probleem, maar dat heeft tijd nodig en lost zich dan ook op.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:37:03 #86
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74005222
In principe kan iedereen elke wijk leren kennen, ik ken er onderhand ook een stuk of 7 na ruim 2 jaar en dat houdt het wel leuk, zo heb je een beetje afwisseling. Voor de ene wijk zul je ook een grotere bus nodig hebben dan voor de andere wijk, maar daar kom je na van loop van tijd zelf achter.
pi_74007288
Na hoeveel tijd betaald tnt uit?
pi_74007957
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 00:26 schreef Pitebuell het volgende:

Voor de duidelijkheid, hoe dichter je bij een distributiecentrum zit hoe lager de "stopprijs" is, voor elk soort pakket bijvoorbeeld
Ze kijken ook naar de dropdichtheid, hoe dichter alles bij elkaar ligt, hoe lager de prijs.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 00:30 schreef nelisb het volgende:
Thanks voor deze info. Probeer een beetje een kostenplaatje te maken zodat ik weet wat ik ongeveer moet omzetten.
Wijk leren kennen is afhankelijk waar je terechtkomt. Stel ik kom in mijn woonplaats ken ik alle wijken. Buiten mijn woonplaats heb ik een probleem, maar dat heeft tijd nodig en lost zich dan ook op.
Je zal een wijk moeten leren.

Het distributiecentrum waar ik mijn pakketten ophaal ligt op 20 km rijden en dan moet ik ook nog eens 20 km rijden om de pakketten te bezorgen.

Het ziijn vier dorpen waar ik nog nooit van gehoord had en nu ook niet zou kennen als ik er niet zou bezorgen.

Je pakt gewoon de kaart, schrijft een vaste route op waarbij je alle straten gebruikt en dan ga je die route zo rijden. Na een week of vier ken je de weg wel, maar het duurt nog vee3l langer voordat je alles echt volledig kent.
pi_74007958
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 02:32 schreef nelisb het volgende:
Na hoeveel tijd betaald tnt uit?
Ze betalen na twee weken uit, dan krijg je iedere dinsdag je geld. Ze werken met een self-billing systeem. Je hoeft zelf dus niet te factureren.
pi_74008182
2 weken is netjes.
pi_74008771
Jullie zitten best laag met je prijzen, ik ben regioverantwoordelijke bij DPD België, wij betalen gemiddeld zo'n 2 euro per pakket (ook als je 100 pakketjes voor dezelfde klant hebt). Subcontractors komen rond de 230 euro per dag uit.
pi_74011353
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 09:44 schreef mrPanerai het volgende:
Jullie zitten best laag met je prijzen, ik ben regioverantwoordelijke bij DPD België, wij betalen gemiddeld zo'n 2 euro per pakket (ook als je 100 pakketjes voor dezelfde klant hebt). Subcontractors komen rond de 230 euro per dag uit.
Volgens mij heb je bij DPD een grotere bus nodig en rijd je grotere afstanden.

Bij GLS is dat bijvoorbeeld ook zo.
pi_74012407
dat is zo, minstens een sprinter of die groter. Afstanden liggen rond de 200 - 250 km per dag.
pi_74013900
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:01 schreef mrPanerai het volgende:
dat is zo, minstens een sprinter of die groter. Afstanden liggen rond de 200 - 250 km per dag.
Die afstanden zijn bij ons vele malen lager! En iedereen rijdt in kleine wagens, een transporter is de grootste die bij ons rijden.

Ik denk dat DPD ook vooral bedrijven doet, wij hebben meer particulieren.

Een grot deel van de pakketten is zo klein dat ze gewoon in de brievenbus passen.

Wij rijden echt maximaal 50 Km per route.
pi_74014982
Heeft iemand toevallig een tel.nr waar ik een klacht kan indienen over onze bezorger?

Vandaag kwam ie een pakket brengen en belt dus aan. Huisgenoot gaat naar de deur en hoort via de intercom dus tegen mn onderbuurman zeggen: uw buurman komt dadelijk een pakketje afhalen en flikkert zo dus een briefje in de bus beneden dat we niet thuis waren. Ze zijn met twee man en hebben geloof ik een hekel aan traplopen... Verder hebben ze geen geduld. Ziiten al in de auto voordat je uberhaupt de deur kan openen.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_74018138
Interessant topic

tevens TerugVindPakket
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_74019763
Dus als ik het goed begrijp vang je tussen de ¤1,50 en ¤1,70 per pakket en 1 rit is ongeveer 50km. Krijg je daarnaast ook nog een reiskostenvergoeding voor gemaakte kilometers of zit dat al bij bovenstaande bedragen??

Ikzelf zou dit graag op de zaterdagen willen doen en af en toe in mijn vakanties. Ikzelf heb een witte seat inca en woon bij Wognum (Noord-Holland), hoe kan ik zien of er een wijk vrij is bij mij in de buurt??
pi_74020705
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:56 schreef ShoNuf het volgende:
Dus als ik het goed begrijp vang je tussen de ¤1,50 en ¤1,70 per pakket en 1 rit is ongeveer 50km. Krijg je daarnaast ook nog een reiskostenvergoeding voor gemaakte kilometers of zit dat al bij bovenstaande bedragen??

Ikzelf zou dit graag op de zaterdagen willen doen en af en toe in mijn vakanties. Ikzelf heb een witte seat inca en woon bij Wognum (Noord-Holland), hoe kan ik zien of er een wijk vrij is bij mij in de buurt??
Je krijgt een vaste prijs per stop, ongeveer 1,50 met 1 keer toeslag voor 1 pakket erin. Je krijgt geen reiskostenvergoeding
pi_74020848
In Zwaag en Alkmaar zijn nog routes vrij.

Maar zaterdag alleen wordt moeilijk. Het is meer op fulltime gericht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')