Welke firma had het gebracht?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:59 schreef porsche1 het volgende:
Ik bezorg geen pakken. Jammer he.
Maar ik heb denet wil een pakket binnen gekregen.
GLS.quote:
Ik krijg ongeveer 1,70 per pakket, als ik meer pakketten op hetzelfde adres heb krijg ik een toeslag.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:01 schreef Poepoog het volgende:
Wat krijg je dan als ZZPer?
0,50 euro per pakket of zo?
Zoeen turk kwam het geloof ik brengen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:04 schreef Zapato het volgende:
Bij GLS werken is trouwens ernstig pauper, wat een kutbedrijf is dat zeg.
Nur allcohtonen en jostis daar, alsmede alleen maar pakketen van 20+ kilo. Heb een maand daar gewerkt, ben er toen weer meer gestopt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:05 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Zoeen turk kwam het geloof ik brengen.
Lachen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:05 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik krijg ongeveer 1,70 per pakket, als ik meer pakketten op hetzelfde adres heb krijg ik een toeslag.
Ik doe ongeveer 25 stops per uur.
Varierend van een Toyota Hiace met 230k op de teller, tot een splinternieuwe verlengde Transitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:08 schreef Conflict het volgende:
Wat voor een auto heeft de pakketchauffeur?
Ik heb een VW Caddy Maxi
Die caddy is echt Goud. Ik heb twee schuifdeuren en dit weekend heb ik 'm laten chiptunen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:09 schreef Zapato het volgende:
[..]
Varierend van een Toyota Hiace met 230k op de teller, tot een splinternieuwe verlengde Transit
Hoe is de VW? Heb ooit een paar dagen met een Transpoter gereden, das genieten hoor
Kunnen HEEL slecht huisnummertjes lezen die gasten...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:04 schreef Zapato het volgende:
Bij GLS werken is trouwens ernstig pauper, wat een kutbedrijf is dat zeg.
Aight. Lekker schuiven met die pakkies achterin.quote:
104 x 1.70 = 176,80. Hmmm niet slecht.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef Conflict het volgende:
Hoeveel stops hadden jullie vandaag?
Ik eerst een postbusrit en toen 89 tops en 104 pakketten
Ja maar dan moeten alle kosten er nog af.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:44 schreef porsche1 het volgende:
[..]
104 x 1.70 = 176,80. Hmmm niet slecht.
en zeker als het een postbusnummer in Volendam heeftquote:
Toch nog best netjes?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:45 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja maar dan moeten alle kosten er nog af.
En ik krijg 52,50 voor die postbusrit, dagelijks.
157 Stops en iets van 180 pakketten ofzo. Allemaal binnengebied dus dat scheelt wel.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef Conflict het volgende:
Hoeveel stops hadden jullie vandaag?
Ik eerst een postbusrit en toen 89 tops en 104 pakketten
Ja, maar, dat wil ik wel weten !quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:44 schreef Pitebuell het volgende:
Hey wat leuk, hier kan ik ook meepraten.
Je wilt niet weten hoe sommige mensen soms de deur los doen, je komt van alles tegen.
Neuh, sommige mensen hebben bijna geen kleren aan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:21 schreef La_Vita het volgende:
Beste pakketbezorgers
Wat ik me nou afvraag... Als de deurbel gaat dan doe ik ongeneerd open terwijl ik een bloemetjespyjamabroek en oversized geitenwollensokken aan heb. Vaak staat de bezorger me dan eerst een paar seconden aan te gapen en naar mijn outfit te staren.
Ben ik de enige in Nederland die in zulke rare kleding opendoet ?
Vooral in de zomer, vrouwen in bikini die zo opendoen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Neuh, sommige mensen hebben bijna geen kleren aan.
Als ik de verhalen moet geloven.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:20 schreef Zapato het volgende:
[..]
Vooral in de zomer, vrouwen in bikini die zo opendoen.
Sowieso bezorgen in de zomer, lkkr chickies kijken vanuit de auto, hoewel dat wel het gevaarlijkste is wat je kan doen, heb al meerdere keren bijna een ongeluk gehad.
Normaal gesproken moet ie gewoon naar boven komen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:33 schreef nachtdier3 het volgende:
Even een vraagje tussendoor: Als je een pakket moet bezorgen in een portiekwoning, 3 hoog. Dan moet jij als bezorger toch gewoon omhoog of niet? Hier lijkt de bezorger wel eens het omgekeerde te doen. Die verwacht soms dat ik naar beneden kom... Of hij belt aan, wacht 2 tellen, belt nog een keer en eer ik 10m naar de deur heb afgelegd zit ie alweer in de auto
Maar t wordt wel ernstig gewaardeerd als je naar beneden komt though.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Normaal gesproken moet ie gewoon naar boven komen.
Ja maar dan wil je het toch écht ff zien, want dan zie je dr een van ver aankomen en ben je benieuwd en zit je net een halve seconde te lang te kijken en dan, vól op de rem moeten he.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Leg dat ongeluk maar eens uit..
Uiteraard.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:42 schreef Zapato het volgende:
[..]
Maar t wordt wel ernstig gewaardeerd als je naar beneden komt though.
Dus dat zijn de chauffeurs onderweg aan het doen...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:43 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ja maar dan wil je het toch écht ff zien, want dan zie je dr een van ver aankomen en ben je benieuwd en zit je net een halve seconde te lang te kijken en dan, vól op de rem moeten he.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dus dat zijn de chauffeurs onderweg aan het doen...
Op zaterdag bel ik iedereen altijd uit bed, sta dan vaak al om acht uur voor de deur. Dan doet echt iedereen in de pyama de deur openquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:21 schreef La_Vita het volgende:
Beste pakketbezorgers
Wat ik me nou afvraag... Als de deurbel gaat dan doe ik ongeneerd open terwijl ik een bloemetjespyjamabroek en oversized geitenwollensokken aan heb. Vaak staat de bezorger me dan eerst een paar seconden aan te gapen en naar mijn outfit te staren.
Ben ik de enige in Nederland die in zulke rare kleding opendoet ?
Oh, jullie zijn dus wel wat gewend! Ik dacht dat de pakketbezorger zo langzamerhand zich wel af vroeg of ik ooit weleens wat anders droeg of vroeg wakker was. Ik sla meestal een kamerjas om, pyama vind ik not done, maar heb helaas nogal wat bedrust nodig.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:32 schreef Conflict het volgende:
[..]
Op zaterdag bel ik iedereen altijd uit bed, sta dan vaak al om acht uur voor de deur. Dan doet echt iedereen in de pyama de deur open
Ben k met je eens. Bij mijn subcontractor werken ook veel studenten (net als ik) en ja, een hard feit is dat ons de kwaliteit minder kan schelen dan mensen als Conflict, die er hun brood mee verdienen. Als we ontslagen worden, hebben we binnen een week weer ander baantje als t echt moet, en failliet gaan we dr niet van.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:23 schreef dotKoen het volgende:
Onderaannemers, wat een tuig. Smijten pakketten je tuin in, geven het af bij buren terwijl er alleen huisadres op staat of wachten slechts 2 seconden na aanbellen. Ook eentje gehad die een pakket maar even wat dagen mee naar huis had genomen, terwijl ze het wel als afgeleverd had aangevinkt.
En juist dat wordt door part-timers en studenten niet zo serieus genomen als door jou. Niet dat ik vaak klachten heb ofzo, maar ik doe er niet ALLES aan, en wil sommige uitnaaiers waar je een flink stuk voor moet om rijden ook nog wel s 2e bestelling-en. Fout, maar ja, ben niet de enige.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:07 schreef Conflict het volgende:
Ik ga heel erg goed met de pakketten om. Leg alles op afgesproken plekken en werk echt aan het contact met de mensen.
Ik krijg ook echt nooit klachten, anderen krijgen er zeker een of twee per week.
En de veel gehoorde klacht is dat we niet lang genoeg wachten. Of dat we niet aanbellen en zomaar een briefje in de bus doen. Die pakketten krijgen we niet betaald, we doen er juist alles aan om het af te leveren! Net alsof je voor je lol nog een keer de volgende dag langs gaat.
Ja idd, laatst was er nog een iemand een container met een paar pakjes kwijt, omdat hij gewoon zijn container had laten staan, omdat hij eerst naar de wc moest.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:59 schreef Zapato het volgende:
[..]
En juist dat wordt door part-timers en studenten niet zo serieus genomen als door jou. Niet dat ik vaak klachten heb ofzo, maar ik doe er niet ALLES aan, en wil sommige uitnaaiers waar je een flink stuk voor moet om rijden ook nog wel s 2e bestelling-en. Fout, maar ja, ben niet de enige.
Ik weet vaak waar mensen werken. Als ik dan voor een dichte deur sta rijd ik gewoon ff naar dat bedrijf en vraag daar naar diegene. Mensen kunnen dat ook echt waarderen. Ze denken dan dat dat extra service is, maar ik wil gewoon dat pakket kwijtquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 06:03 schreef Klonk het volgende:
Het mooiste vond ik dat ik op een gegeven moment wist wanneer iemand aan het werk was en in welke dienst hij zat, zijn adres kon ik aan het begin of aan het einde van de route doen en als ik wist van oh, die heeft late dienst kwam ik vroeg langs en andersom.
Je moet je als subcontractor aanmelden. Dan krijg je een gesprek met een manager van subcontracting.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:56 schreef nelisb het volgende:
Interessant. Zit al een tijd te zoeken naar een nieuwe job en dit lijkt me wel leuk.
Is het zo simpel als het staat op de site van TNT? Je koopt een witte bus, doet je aanmelding bij TNT en je kan aan de slag? Of is het niet zo simpel?
Doen jullie er ook andere dingen bij? Zoals medicijnen?
geweldig topicquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:38 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik weet vaak waar mensen werken. Als ik dan voor een dichte deur sta rijd ik gewoon ff naar dat bedrijf en vraag daar naar diegene. Mensen kunnen dat ook echt waarderen. Ze denken dan dat dat extra service is, maar ik wil gewoon dat pakket kwijt
Leuk topic he klonkie?
M'n zwager haalt met zijn bedrijf medicijnen bij apotheken op en bezorgd deze bij de mensen die het zelf niet kunnen afhalen. Ik meen rond de 3 euro per levering.quote:
Als er een route vrij is en jij hebt voor dat gesprek al alles geregeld kan je binnen een week beginnen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:06 schreef nelisb het volgende:
Als je een aanvraag doet voor subcontracting hoelang duurt het dan voor je wat hoort? En hoelang duurt het hele traject voordat je onderweg bent?
Op een distributie centrum van TNT.quote:
1,50.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:34 schreef nelisb het volgende:
Okay duidelijk. Daar kan ik wel een begroting op maken.
1,70 per stop klopt wel of zit je er vaak onder en kan ik beter werken met 1,50 euro ofzo?
Waar moet je de pakketten ophalen?
Ik kan online kijken waar er routes vrij zijn. In Almere en Zwolle is alles bezet. Maar het verloopt vrij snel, ik zou altijd even contact opnemen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:33 schreef nelisb het volgende:
Ok thanks. Dan werken met 1,5 euro. Volgens mij moet ik naar Almere of Zwolle.
Ze kijken ook naar de dropdichtheid, hoe dichter alles bij elkaar ligt, hoe lager de prijs.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:26 schreef Pitebuell het volgende:
Voor de duidelijkheid, hoe dichter je bij een distributiecentrum zit hoe lager de "stopprijs" is, voor elk soort pakket bijvoorbeeld
Je zal een wijk moeten leren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:30 schreef nelisb het volgende:
Thanks voor deze info. Probeer een beetje een kostenplaatje te maken zodat ik weet wat ik ongeveer moet omzetten.
Wijk leren kennen is afhankelijk waar je terechtkomt. Stel ik kom in mijn woonplaats ken ik alle wijken. Buiten mijn woonplaats heb ik een probleem, maar dat heeft tijd nodig en lost zich dan ook op.
Ze betalen na twee weken uit, dan krijg je iedere dinsdag je geld. Ze werken met een self-billing systeem. Je hoeft zelf dus niet te factureren.quote:
Volgens mij heb je bij DPD een grotere bus nodig en rijd je grotere afstanden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:44 schreef mrPanerai het volgende:
Jullie zitten best laag met je prijzen, ik ben regioverantwoordelijke bij DPD België, wij betalen gemiddeld zo'n 2 euro per pakket (ook als je 100 pakketjes voor dezelfde klant hebt). Subcontractors komen rond de 230 euro per dag uit.
Die afstanden zijn bij ons vele malen lager! En iedereen rijdt in kleine wagens, een transporter is de grootste die bij ons rijden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:01 schreef mrPanerai het volgende:
dat is zo, minstens een sprinter of die groter. Afstanden liggen rond de 200 - 250 km per dag.
Je krijgt een vaste prijs per stop, ongeveer 1,50 met 1 keer toeslag voor 1 pakket erin. Je krijgt geen reiskostenvergoedingquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:56 schreef ShoNuf het volgende:
Dus als ik het goed begrijp vang je tussen de ¤1,50 en ¤1,70 per pakket en 1 rit is ongeveer 50km. Krijg je daarnaast ook nog een reiskostenvergoeding voor gemaakte kilometers of zit dat al bij bovenstaande bedragen??
Ikzelf zou dit graag op de zaterdagen willen doen en af en toe in mijn vakanties. Ikzelf heb een witte seat inca en woon bij Wognum (Noord-Holland), hoe kan ik zien of er een wijk vrij is bij mij in de buurt??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |