Hallo,
Ik weet even niet meer wat te doen. Ik hoop jullie wel.
Het zit zo:
Op de TU zag ik al ongeveer een jaar dat er een (aziatisch) meisje telkens naar mij lachte. In het vervolg noem ik haar A.
Leuk meisje maar mijn aandacht zat ergens anders. Dat veranderde begin dit schooljaar. Begon haar ineens erg aantrekkelijk te vinden.
Ik dacht ik ga eens naast haar zitten en wat praten maar kreeg nauwelijks sjoege.
(Nu bleek achteraf dat ze pas 5 jaar in Nederland woont, dus misschien kwam dat door haar taalachterstand.)
Vervolgens maakte iemand (totaal uit het niets, hoe groot kan het toeval zijn) een grapje dat ik A. leuk zou vinden, waarop haar vriendin zei dat ze dacht dat ze al iemand anders leuk vond.
Daarop heb ik haar uit mijn hoofd gezet.
Echter een paar weken later zou ik met een vriendin van A. gaan leren op de TU. Kreeg ik mail dat A. zelf ook kwam. Eerst met die vriendin geleerd, toen kwam A. zelf. En prompt op dat moment moet die vriendin om vreemde redenen weg, had ze vantevoren niks over gezegd. Vervolgens eigenlijk niks nuttigs meer gedaan en alleen maar met A. zitten praten. Was erg gezellig.
De week erna kwam ze telkens naar me toe en hebben we een aantal keer gedurende het hele college zitten praten.
Ik vind haar inmiddels wel verdomde leuk.
Ik had me nog zó voorgenomen om vóór de toetsweken op een slinkse manier haar emailadres te vragen. Goed, dat ben ik dus vergeten.
Nu zie ik haar twee weken niet meer en dat zint me helemaal niks. Ik weet nu ook nog steeds wat ze van me vind.
Het enige dat ik kan bedenken is met een of andere flutreden haar emailadres te vragen aan die vriendin.
Ik schrijf dit half uit frustratie en half in de hoop dat één van jullie nuttige raad heeft. Als dat zo is, reageer gerust. Zou ik heel blij mee zijn. Ook kritiek op mijn debiele handelswijze is welkom.
In ieder geval bedankt voor het lezen.