abonnement Unibet Coolblue
pi_74179029
quote:
Scheringa treedt af als voorzitter AZ
29 oktober 2009
ALKMAAR- Dirk Scheringa treedt af als voorzitter van AZ. Dat heeft de 59-jarige Spanbroeker aan bestuur en directie van AZ meegedeeld. Tegelijkertijd legt zijn vrouw Baukje Scheringa haar bestuursfunctie neer.

Dirk Scheringa heeft zestien jaar aan het roer gestaan van AZ. In 1993 nam hij de voorzittershamer ter hand en overlegde hij een meerjarenplan om AZ terug te brengen naar de top.

Meerjarenplan
Het bewind van Scheringa gaat gepaard met memorabele momenten. In 1996 promoveert AZ naar de Eredivisie om een jaar later weer af te dalen. Als AZ in 1998 opnieuw promoveert, krijgt het meerjarenplan van Scheringa duidelijk gestalte. In de eerste jaren van de 21ste eeuw eindigen de Alkmaarders vier keer achtereenvolgend bij de eerste vijf. Tevens bereikt AZ de bekerfinale, wordt na 22 jaar opnieuw Europees voetbal behaald waarin de club zelfs reikt tot de halve finale van de UEFA Cup.

Kampioen van Nederland
In 2005 neemt Scheringa alle aandelen van AZ N.V. in zijn bezit om de club zo van een fikse schuldenlast te ontdoen. Ondanks enorme tegenwerking slaagt hij er in om aan het Kooimeerplein een nieuw stadion voor AZ te laten verrijzen. Het seizoen 2008-2009 is de bekroning op Scheringa’s voorzitterschap: AZ wordt kampioen van Nederland. Juist in het jaar dat zijn club meedoet op het hoogste Europese niveau, de Champions League, moet Scheringa zich door de situatie rondom DSB noodgedwongen terugtrekken.

Emotionele band
Dirk Scheringa: “Zestien jaar lang heb ik mijn ziel en zaligheid in AZ gelegd. Het is vanzelfsprekend dat ik in die jaren een grote emotionele band heb opgebouwd, met de club, de directie, medewerkers en supporters. Het is een moeilijke beslissing om me terug te trekken, maar wel een die ik neem met mijn verstand. Het belang van AZ stel ik boven mijn eigen belang, zodat de club op eigen kracht kan voortborduren op de weg die ik met veel liefde en plezier ben ingeslagen.”

Dubbel gevoel
Directeur Algemene Zaken Toon Gerbrands: “Het overige bestuur en de directie van AZ kampen met een dubbel gevoel. Dirk heeft enorm veel betekend voor de club, zonder hem had AZ niet gestaan waar het nu staat. Met pijn in ons hart sluiten we een heel mooie periode af. Gezien de omstandigheden is dit echter de beste oplossing. Wij respecteren en waarderen Dirk vanwege het feit dat hij dit ook ziet, hoe moeilijk de beslissing ook voor hem is.”

Afscheid
AZ plant in overleg met Scheringa na de winterstop een moment waarop publiek en sponsors Scheringa kunnen bedanken voor wat hij heeft betekend voor de club.

Dagelijkse leiding
De dagelijkse leiding bij AZ blijft voorlopig in handen van René Neelissen, Toon Gerbrands en Marcel Brands.
Het ga je goed, Dirk!
pi_74179102
Dirk dus toch weg, zat er ook wel aan te komen.
-
pi_74181590
De ratten verlaten het zinkende schip!!
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:08:28 #229
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_74181858
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:00 schreef navigator het volgende:
De ratten verlaten het zinkende schip!!
Ja hij heeft weer een seizoenskaart betonschip gekregen van Baukje.
Confidence through competence
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:08:47 #230
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_74181865
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 07:47 schreef Dagoduck het volgende:
Echt, wat is dit voor topic?
Koenders

Jenner
Confidence through competence
pi_74182895
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:00 schreef navigator het volgende:
De ratten verlaten het zinkende schip!!
Dit topic is ook een zinkend schip, dus als je snel bent....................................................................
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:04:32 #232
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_74183767
Áls je de club al wilt redden, dan moet het hele bestuur eruit! En dan wordt het nog een hele kluif om het vertrouwen van een sponsor te winnen.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_74183869
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:04 schreef Barca het volgende:
Áls je de club al wilt redden, dan moet het hele bestuur eruit!
Want?
pi_74187587
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:04 schreef Barca het volgende:
Áls je de club al wilt redden, dan moet het hele bestuur eruit!
Waarom?
-
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:43:23 #235
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_74187744
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:04 schreef Barca het volgende:
Áls je de club al wilt redden, dan moet het hele bestuur eruit!
Precies dit soort drogredenen heeft Lakeman ook gebruikt om zijn persoonlijke onderbuikgevoelens jegens Scheringa te laten botvieren.
Confidence through competence
pi_74202675
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:40 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Dit topic is ook een zinkend schip, dus als je snel bent....................................................................
Ja, geen resultaten meer he, dan blijft het grootste gedeelte weg natuurlijk.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  donderdag 29 oktober 2009 @ 21:36:32 #237
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_74203238
Waarom? Omdat dat klote bestuur heeft toegestaan hoe de voorzitter te veel de touwtjes (riemen aan de halsbanden van spelers) in handen had, en hoe een criminele organisatie een te hoog percentage van het totale sponsorbedrag leverde. DSB is in de 32 jaar dat zij bestond nooit 1 seconde een betrouwbare onderneming geweest. Je kunt er dan ook donder op zeggen dat zo'n toko vroeg of laat sterft. Als club moet je dan verder kunnen. AZ blijkt te afhankelijk zijn geweest.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  donderdag 29 oktober 2009 @ 22:17:29 #238
36461 Joppy
geen colaboy
pi_74205134
Nu kan ik een heel verhaal typen die de argumenten van Barca stuk voor stuk onderuit haalt, maar iets zegt me dat het vergeefse moeite is.....
Let the beat control your body!
pi_74205615
Wat een onbeduidend provincieclubje is het toch eigenlijk ook he.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 02:53:46 #240
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_74212130
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:21 schreef navigator het volgende:

[..]

Ja, geen resultaten meer he, dan blijft het grootste gedeelte weg natuurlijk.
-edit - Bijna heel VBL is dood, zelfs het Ajax topic is driekwart van z'n users kwijt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Happel op 30-10-2009 07:49:21 ( ) ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_74214459
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 02:53 schreef Kriegel het volgende:

[..]

-edit - Bijna heel VBL is dood, zelfs het Ajax topic is driekwart van z'n users kwijt.
een edit van een mod, je was toch niet aan het schelden op mij he, boefje!

retteketet!
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:59:40 #242
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_74215016
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:33 schreef navigator het volgende:

[..]

een edit van een mod, je was toch niet aan het schelden op mij he, boefje!

retteketet!
Ik was helemaal niet aan het schelden volgens mij, geen flauw idee waar die edit voor is.

Oh wacht, ik weet het al, ik noemde het "-edit- nogmaals, niet doen". Mag zeker niet.

Mods Zal het niet meer doen hoor.

[ Bericht 7% gewijzigd door Morpheus2002 op 30-10-2009 10:05:10 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:04:55 #243
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_74215143
Dat mag inderdaad niet. Stop ermee en weer on-topic!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:18:26 #244
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_74215479
Oeh, een gevoelig onderwerp. Echter wel min of meer de waarheid. Mag "De dag dat Danny het niet met de rest eens was" wel?

Maar goed, ontopique.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_74215607
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
Dat mag inderdaad niet. Stop ermee en weer on-topic!
tutut rustig aan man, slecht voor je hart al die stress
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:38:30 #246
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_74216058
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:18 schreef Kriegel het volgende:
Oeh, een gevoelig onderwerp. Echter wel min of meer de waarheid. Mag "De dag dat Danny het niet met de rest eens was" wel?

Maar goed, ontopique.
Geen gevoelig onderwerp, je doet gewoon normaal hier. Bevalt het je niet, dan zoek je je heil maar elders.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:05:51 #247
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_74219180
Ik wil weten wat er op zijn "edit" stond
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:09:07 #248
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74225517
Ik dacht dat het al lang bekend was maar :
quote:
Grote DSB-schoonmaak bij AZ

ALKMAAR - De naam van de failliete DSB Bank keert niet meer terug op de shirts van AZ. Dat zijn bestuur en directie van de landskampioen overeengekomen met de curatoren van de bank, die hoofdsponsor was van de Alkmaarders. De komende weken worden tevens alle uitingen van het failliete bedrijf van Dirk Scheringa in en rondom het stadion verwijderd, zo maakte algemeen directeur Toon Gerbrands van AZ bekend.

Een aantal grote partijen heeft al belangstelling getoond voor het hoofdsponsorschap van de kampioen van Nederland. De club is op zoek naar een kandidaat die voor meerdere seizoenen hoofdsponsor wil worden. Een deel van de meeropbrengst die de nieuwe sponsorovereenkomst met zich meebrengt, komt tegen goede aan de curatoren van DSB Bank.
Telegraaf
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:49:22 #249
36461 Joppy
geen colaboy
pi_74226837
En alle spookverhalen ten spijt, zelfs de lening van 14 miljoen wordt niet direct opgeeist, die blijft gewoon staan tegen de oude voorwaarden.
Het sponsorgeld van DSB is al betaald, dus als voor de resterende periode van dit seizoen een andere sponsor wordt gevonden, dan gaat AZ er zelfs op vooruit!
Let the beat control your body!
pi_74235613
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:49 schreef Joppy het volgende:
En alle spookverhalen ten spijt, zelfs de lening van 14 miljoen wordt niet direct opgeeist, die blijft gewoon staan tegen de oude voorwaarden.
Het sponsorgeld van DSB is al betaald, dus als voor de resterende periode van dit seizoen een andere sponsor wordt gevonden, dan gaat AZ er zelfs op vooruit!
qua wat dan? Niet qua punten in ieder geval
En reken maar dat een hoop spelers weg zullen willen gaan in de winter of anders na het seizoen.
AZ gaat gewoon een rol in de marge vertolken de komende jaren. Zoals het hoort ook eigenlijk
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')