abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:23:44 #1
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_73873570


Mark Z Danielewski, bij sommigen hier wellicht bekend als de schrijver van “The House of Leaves” (Het Kaartenhuis), heeft al sinds September 2006 een nieuw boek genaamd “Only Revolutions”. Dit boek is nu sinds kort eindelijk vertaald in het Nederlands (het was blijkbaar een helse klus) als “Niets dan omwentelingen”. Sinds een week is hij in mijn bezit. Nog niet gelezen, maar ik vroeg me af of iemand Only Revolutions al heeft gelezen (of misschien de vertaling al) en tips heeft HOE het te lezen of er iets over kwijt zou willen.

Wat info:

Only Revolutions is an American road novel by writer Mark Z. Danielewski. It was released in the United States on September 12, 2006 by Pantheon Books. It was nominated for the 2006 National Book Award for Fiction.

The story alternates between two different narratives: Sam and Hailey, and Hailey and Sam, wild and wayward teenagers who never grow old. With an evolving stable of cars, the teenagers move through various places and moments in time as they try to outrace history.


Het geheel is erg poëtisch, niet rechtlijnig en vooral qua opbouw van het boek erg vreemd. Je leest het 2 kanten op: de ene kant op is het verhaal van Sam (jaren 1863-1963), de andere kant op het verhaal van Hailey (jaren 1963-2063). Iedere bladzijde bestaat uit exact 90 woorden met het verhaal van Sam, begeleid met 90 woorden historische gebeurtenissen. En daarnaast dus (op z’n kop) 90 woorden van het verhaal van Hailey, met weer 90 woorden begeleidende geschiedenis. In totaal 360 woorden op iedere bladzijde, welgeteld 360 bladzijden. 360 ….. de graden van een cirkel, of Omwenteling. Bovendien wentel je het boek ook echt steeds om, om te wisselen tussen de verhalen van Sam en Hailey.

Ik ben erg benieuwd of ik er doorheen kom, en of er dus al fokkers zijn die er doorheen zijn gekomen……
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 10 maart 2011 @ 22:31:26 #2
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_93932443
MAJOR KICK!


Heeft iemand ondertussen dit boek al gelezen?
Ben zo benieuwd wat anderen er van vinden.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')