abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73740800
[img]inmiddels zijn we nu zo ver dat we de vloer kunnen doen.
alleen weten we niet welke/
kan het een houten vloer worden .zoja hoe zit het dan met de isolatie/
of word het toch beton,zoja wat moeten we doen .hoe beginnen we.
we hebben inmiddels zo'n 40cm zand eruit.maar nu weten we het niet meer door de vele adviezen van buren .
wie geeft ons goed advies.hoe zetten we balken vast aan enkelsteens muur. |:

[ Bericht 9% gewijzigd door zwemmer1234 op 16-10-2009 10:16:03 ]
pi_73740992
Als je een enkelsteens muur hebt zou ik tot de fundering afgraven en dan aan de binnenzijde een aantal nieuwe lagen metselen. Deze doe je zo hoog dat je daarna makkelijk betonnen balkjes op kunt leggen. Hier doe je dan piepschuim "broodjes" tussen. Krimpnetje erop en afstorten.

Als je geen kruipruimte hebt / wilt dan kun je gewoon op het zand isolatie leggen, folie erop, daarna afstorten.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:31:22 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73745035
TS, misschien iets meer info voor degenen die niet heel je verbouwing hebben gevolgd;
Wat is de situatie op dit moment, wat wil je gaan doen en wat is exact je vraag?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_73746235
okee,hier wat uitleg.als ik te chaotisch schrijf vertel het mij.

we gaan onze garage 4 bij 7 meter verbouwen tot een slaapkamer.
De buitenkant hebben we geisoleerd met gevelplaten[het is een enkelvoudige buitenmuur].
nu moet de vloer gedaan worden .
alleen weten we niet of een houten vloer kan,voor mijn man is dat het makkelijkst te doen.
maar hoe moet dat met isoleren?en gaat dat ook rotten na zoveel jaar?
tweede obsie is een betonnen vloer.is meer werk ,maar dat willen we ook wel.
nu hebben we dus al veel zand uit de garage gehaald,zo'n drie stenen diep.maar we weten niet hoe je balken vast zet aan die muur.en wat daarna.
we gaan dit zelf doen,alleen weten we niet de volgorde en welke spullen we moeten hebben?
begrijp je me nog?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:03:41 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73748226
Oke, dus eerst zat er bestrating in met een zandbed als ondergrond en jullie willen er nu een nieuwe, bouwkundige vloer in leggen?
pi_73749739
Een vloer die kan in de slaapkamer,geisoleerd dus wel.
Die draagkracht heeft We doen er later vloerbedekking op.
De muren binnen doen we later ,als de vloer klaar is met ripis.En het plafon is al geisoleerd.Begrijp je me nu een beetje?

[ Bericht 20% gewijzigd door zwemmer1234 op 16-10-2009 15:04:08 ]
pi_73749886
Als je goede zinnen zou maken, met hoofdletters en leestekens enzo, zou je een stuk makkelijker te begrijpen zijn.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:53:38 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73749937
Er zijn een aantal opties, afhankelijk van je budget:

Je kunt een houten balklaag maken met een kruipruimte eronder, die isoleren, houten vloerbeschot erop en dan je tapijt eroverheen.
Op deze site staat meer informatie; onderaan kun je een pdf downloaden met nog meer info.

Je kunt ook een geisoleerde betonvloer laten leggen; ik zou je alleen adviseren dit te laten doen als je niet een klusser met ervaring bent.

-edit- Hier kun je zien wat voor balken je nodig hebt voor je houten vloer.
pi_73750948
Voor informatie van zo'n geisoleerde betonvloer ,waar moet ik zijn.?
Bij een aannemer in de buurt of zo?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:43:07 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73751703
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:22 schreef zwemmer1234 het volgende:
Voor informatie van zo'n geisoleerde betonvloer ,waar moet ik zijn.?
Bij een aannemer in de buurt of zo?
Ja zou ik wel doen, offerte opvragen en kijken wat het kost.
pi_73772502
nou ik heb er drie aangevraagd.
En ook al bericht terug.
De duurste is 1850,- euro incl.
De goedkoopste vraagd 1500,- euro incl.
Is dit volgens jou te duur., of moet ik verder nog rond vragen.
  PR/Manusje van alles zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:14:49 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_73775243
Tot welke diepte lopen de isolatieplaten aan de buitenkant door? Stoppen ze boven het straatwerk of lopen ze door?

Dit in verband met koude bruggen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_73839033
De gevelplaten zitten tot het straatwerk.
Eronder[de gevelplaten] heeft mijn man drie steens uitgegraven en er grind ingegooid.
Helemaal langs de garagemuur.
pi_73839805
Een beton-vloer is imho het mooiste. Maar zoals boven al aangegeven, laat dit doen als je niet zeker weet waar je mee bezig bent! Je zou er optioneel dan ook meteen vloerverwarming in kunnen harken natuurlijk
Als ik de prijzen zie voor een beton-vloertje, dan denk ik dat het qua prijs weinig verschil maakt met een houten vloer. Daar gaat ook flink wat werk en materiaal in zitten. Je zal misschien een paar 100 euro goedkoper uit zijn, maar je hebt er later mogelijk nog wel werk aan. Zoals je zelf al bedacht had kan hout gaan rotten als het niet goed wordt onderhouden e.d. Daarnaast is het ook nogal gehorig t.o.v. beton. Aangezien je geen mensen eronder hebt zitten (ga ik maar even vanuit ) zal het geluid niet zo'n bezwaar zijn denk ik.
Hout heeft wel weer als voordeel dat het wat makkelijker is als je er later nog iets in wilt verknutselen. Een houten vloer kan je nog open trekken en er een leiding onder vrotten. Bij beton wens ik je veel sterkte als je dat nog wilt doen
pi_73920021
ik krijg weinig advies.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:24:06 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73920280
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:27 schreef zwemmer1234 het volgende:
De gevelplaten zitten tot het straatwerk.
Eronder[de gevelplaten] heeft mijn man drie steens uitgegraven en er grind ingegooid.
Helemaal langs de garagemuur.
Ik denk dat surveillance-fiets de isolatie bedoeld die de aannemer aan gaat brengen voor de betonvloer. Wat stelt de aannemer voor om te doen met de isolatie? Dus wat voor soort isolatie en tot waar loopt de isolatie door?

O, en kroegtijger heeft het topic gewoon niet gelezen.
pi_73996912
Wij hebben iemand gevonden die in de bouw werkt.
Mijn man moet nu eerst het zand vlak maken ,en de waterleiding goed aanleggen.En de waterafvoer.
Deze man adviseerde ons om er ook een douchekabine in te maken.
Dit voor eventuele verkoop [later]van ons huis.
Dan zou ons huis ook aantrekkelijker zijn voor senioren.Een slaapkamer beneden met douche was beter volgens hem.
Hij vertelde mijn man om het verbouwen ,stuk voor stuk te doen.
Dus eerst de vloer,en daarna de wanden,en daarna het plafon enz enz.
En niet alles door elkaar halen,anders werd het een chaos in zijn hoofd.
1e ;Nu begint hij dus met de waterleiding,daarna moet hij stalen pinnen om de 25cm in de muur boren.
Daar moet dan het beton later op rusten.
2e;isolatie neer leggen[seropoor,schrijf ik vast weer fout] 20cm dik.
3e; ijzervlechtwerk[matten].
4e; Daar word dan zo'n 10cm beton opgestort.
Dat moet zo goed gaan volgens onze klushulp.
Wat vinden hullie hier van??
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:26:10 #18
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_74004864
Vergeet de leidingen voor electra en verwarming niet, en eventueel kabelTV en internet. Eerst alle leidingen leggen en dan pas beginnen met de vloer. Veel leidingen kun je in/onder de vloer kwijt.

Verder klinkt de aanpak wel goed. Als je nooit eerder beton gestort hebt, is het wel handig om iemand met ervaring er bij te hebben. Tussen de isolatie en het beton zou ik nog folie doen en zorg ervoor dat de wapeningsmatten iets verhoogd liggen tov de isolatie (1 a 2 cm) zodat ze goed in het beton komen te liggen.

En de naam van de isolatie is styropor.
  PR/Manusje van alles zaterdag 24 oktober 2009 @ 01:49:48 #19
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_74006862
Ik heb je verhaal even in een tekening verwerkt:

De groene pijl staat voor kou. Als het 's winters lekker vriest buiten kan de kou zo door de eensteensmuur naar binnen je slaapkamer in. Voor een schuur maakt het niet uit maar als je bed er komt te staan.

Tot 60cm in de grond kan het vriezen dus eigenlijk moet je tot die diepte isoleren als je een koude brug wilt voorkomen. Het gaat er dus even om hoe diep je fundering ligt (A) en op welke hoogte ten opzichte van die fundering, je nieuwe betonvloer in de slaapkamer komt. (B)

Het is eenvoudig op te lossen door aan de binnenzijde een strook 'piepschuim' tegen de muur te zetten vanaf de fundering tot aan de bovenkant van de nieuwe betonvloer. Dan heb je het voor de helft verholpen. Als je het echt goed wilt doen moet je het aan de buitenzijde isolatie aanbrengen tot 60cm beneden het maaiveld.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_74008981
dat je tot 60 centimeter diep moet isoleren om een koudebrug te voorkomen is onzin Een koudebrug ontstaat bij elk temperatuurverschil, niet alleen bij vriezen/niet vriezen. En aangezien grond het gehele jaar door rond de 12 graden onder vorstniveau is heb je dus altijd een koudebrug. De fundering wordt alleen op 60 cm onder maaiveld gelegd omdat dan het water onder de fundering niet kan bevriezen (en je gebouw dus omhoog gedrukt wordt aangezien ijs uitzet).

Die koudebrug hierboven blijf je altijd houden. Maar je hebt inderdaad gelijk met je voorstel om die isolatie tot op de fundering door te trekken om het te minimaliseren (aan beide zijdes).

Die pinnen tussen de gevel en de betonvloer zou ik trouwens nooit doen. Je betonvloer kan (en gaat) krimpen na het storten en uitzetten wegens temperatuurschommelingen, en dan trekt deze mooi je gevel naar binnen/buiten als deze verankerd zit. Ik zou het lekker rondom vrijlaten met een isolatiestrookje. Dan kan de vloer ten alle tijden blijven werken zonder dat je wanden daar hinder van ondervinden. Enige waar het enigzins nut zou bij kunnen hebben is dat het op gelijke hoogte blijft, maar als dat niet het geval is heb je het zandpakket eronder gewoon niet goed verdicht.

[ Bericht 3% gewijzigd door _VoiD_ op 24-10-2009 10:40:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')