abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:06:19 #151
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_80118492
Oeps... Niet OFF-Topic bedoelde ik te zeggen
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_80119775
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:51 schreef R0N1N het volgende:
Als je de GPS coords PMed, kom ik je opzoeken
Ik ga al samen met iemand, zoeen die dan meteen vraagd van waar ken je hem van en hoezo spreek je af met een vreemde en blablabla. En ik zit gewoon op een camping hoor
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:51 schreef R0N1N het volgende:
koud
Ja er zijn dit weekend geen wolken dus snachts is het behoorlijk koud in de tent
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:07:08 #153
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_80120500
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:46 schreef Saak het volgende:
Ik ga al samen met iemand, zoeen die dan meteen vraagd van waar ken je hem van en hoezo spreek je af met een vreemde en blablabla. En ik zit gewoon op een camping hoor

Ja er zijn dit weekend geen wolken dus snachts is het behoorlijk koud in de tent
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:25:53 #154
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_80136902
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:05 schreef Saak het volgende:
Zojuist bedacht dat ik een weekend ga kamperen op de veluwe=] miv morgen middag
is eigenlijk offtopic maar dan ben je wel lekker in de natuur en ik kan dingen uitproberen (wat werkt of niet, en of het te zwaar is in vergelijking met wat het opleverd)
Ik woon op de veluwe! prachtig gebied!
quote:
Ja ik weet dat het koud is en neem veel fleece dekens mee voor snachts al probeer ik het liever warm te houden met bijvoorbeeld flesjes met warm water, overdag veel doen en energierijk eten, en tent uit de wind zetten etc.
moet genoeg zijn lijkt me
quote:
Weet iemand misschien nog iets leuks?
kruller muller ben ik al geweest, museonder ben ik al geweest, ik zie liever natuur
Epe is een leuk toeristisch dorpje om heen te gaan... in 't harde en bij kootwijk heb je een zandverstuiving die mooi is om te zien, maar dat is allemaal noord oost veluwe, weet niet waar jij zit?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_80155715
Ben dit nu al een poosje aan t volgen maar er is nu al een TEOTWAWKI- meet geweest in " 't wild "?
pi_80165398
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:15 schreef Monstarr het volgende:
Ben dit nu al een poosje aan t volgen maar er is nu al een TEOTWAWKI- meet geweest in " 't wild "?
Nope, uberhaupt nooit hoor, als je het mij vraagt.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zaterdag 10 april 2010 @ 21:30:01 #157
271762 Bestolene
tax is theft
pi_80170417
Ik snap niet dat dit topic in TRU staat maar goed
  zondag 11 april 2010 @ 13:58:22 #158
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80184363
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:30 schreef Bestolene het volgende:
Ik snap niet dat dit topic in TRU staat maar goed
Dat heb ik met alle topics in TRU, ik ben hier namelijk nog geen paranormale dingen tegengekomen .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zondag 11 april 2010 @ 14:54:44 #159
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_80186070
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:30 schreef Bestolene het volgende:
Ik snap niet dat dit topic in TRU staat maar goed
Weet niet of dit initieel in een ander subforum stond. Maar het zal enigzins aan de titel liggen dat het als "TRU" zo wordt ervaren. Bij een TEOTWAWKI situatie moeten mensen altijd denken aan de Apocalypse en andere "waanideeen". Ik denk dat het gros van de mensen hier deels voor survival zit en deels omdat het gewoon spannend is om je "voor te bereidden" en te filisoveren over anarchie en chaos.

Dat je in zo'n situatie kan belanden is natuurlijk verre van realiteit voor de meesten maar voor realisten onder ons die naar de geschiedenis kijken weten dat een noodsituatie om de hoek staat. Dat de wereld dan niet zal vergaan is mij duidelijk, dat je in een rottige situatie kan verkeren voor een week of maand lijkt me wel evident.

Katrina is zo'n laatste "westers" voorbeeld. Maar Haiti en elke andere ramp die de afgelopen maanden zich voltrok heeft toch een bepaalde TEOTWAWKI element erin. Het is namelijk wel jouw stad, provincie kortom wereld die totaal veranderd.

Dus ongeacht de visie van anderen is het voor mij leuk en goed om mijn "survival" scan aan te zetten en een omgeving te analyseren qua overleefbaarheids factoren

Het zou beter op z'n plaats zijn geweest in BNW mijns inziens.
  zondag 11 april 2010 @ 14:59:29 #160
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_80186256
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:54 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Weet niet of dit initieel in een ander subforum stond. Maar het zal enigzins aan de titel liggen dat het als "TRU" zo wordt ervaren. Bij een TEOTWAWKI situatie moeten mensen altijd denken aan de Apocalypse en andere "waanideeen". Ik denk dat het gros van de mensen hier deels voor survival zit en deels omdat het gewoon spannend is om je "voor te bereidden" en te filisoveren over anarchie en chaos.

Dat je in zo'n situatie kan belanden is natuurlijk verre van realiteit voor de meesten maar voor realisten onder ons die naar de geschiedenis kijken weten dat een noodsituatie om de hoek staat. Dat de wereld dan niet zal vergaan is mij duidelijk, dat je in een rottige situatie kan verkeren voor een week of maand lijkt me wel evident.

Katrina is zo'n laatste "westers" voorbeeld. Maar Haiti en elke andere ramp die de afgelopen maanden zich voltrok heeft toch een bepaalde TEOTWAWKI element erin. Het is namelijk wel jouw stad, provincie kortom wereld die totaal veranderd.

Dus ongeacht de visie van anderen is het voor mij leuk en goed om mijn "survival" scan aan te zetten en een omgeving te analyseren qua overleefbaarheids factoren

Het zou beter op z'n plaats zijn geweest in BNW mijns inziens.
modje vragen?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 12 april 2010 @ 12:43:13 #161
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_80221648
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:54 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Weet niet of dit initieel in een ander subforum stond. Maar het zal enigzins aan de titel liggen dat het als "TRU" zo wordt ervaren. Bij een TEOTWAWKI situatie moeten mensen altijd denken aan de Apocalypse en andere "waanideeen". Ik denk dat het gros van de mensen hier deels voor survival zit en deels omdat het gewoon spannend is om je "voor te bereidden" en te filisoveren over anarchie en chaos.

Dat je in zo'n situatie kan belanden is natuurlijk verre van realiteit voor de meesten maar voor realisten onder ons die naar de geschiedenis kijken weten dat een noodsituatie om de hoek staat. Dat de wereld dan niet zal vergaan is mij duidelijk, dat je in een rottige situatie kan verkeren voor een week of maand lijkt me wel evident.

Katrina is zo'n laatste "westers" voorbeeld. Maar Haiti en elke andere ramp die de afgelopen maanden zich voltrok heeft toch een bepaalde TEOTWAWKI element erin. Het is namelijk wel jouw stad, provincie kortom wereld die totaal veranderd.

Dus ongeacht de visie van anderen is het voor mij leuk en goed om mijn "survival" scan aan te zetten en een omgeving te analyseren qua overleefbaarheids factoren

Het zou beter op z'n plaats zijn geweest in BNW mijns inziens.
Eensch.

Heb het me ook altijd afgevraagd hoor, maar komt meer door de 'geschiedenis' denk ik.
Er is een hoop geleuterd over Armageddon, 2012 etc. & een logisch gevolg daarop was dit topic, 'how to survive such event'. Ook binnen BNW zou het niet 100% op z'n plaats zijn. Heeft weinig met conspiracies te maken, ook al kunnen ook die natuurlijk weer leiden tot ... Anyway, mij maakt het niet uit waar het staat.

Het is i.i.g. het meest vredelievende topic van heel TRU, ondanks het destructieve karakter van het topic
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_80227323
Gister avond kwam ik weer terug van de veluwe
Ik ben alleen op de hoge veluwe geweest, misschien nog es met BarraCupraCuda en R0N1N een ander gebied in, want dit is nogal toeristisch.
We zaten als enige op camping de Krim in Hoenderloo, op het kleine veldje. Leuke rustige camping maar in de zomer zal het er wel vol met toeristen zitten

Zaterdag heb ik eerst een stukje gefietst (rood) en daarna een stuk gewandeld (blauw):

Ik loop al m'n hele leven door de bergen van Oostenrijk en Zwitserland dus was dit een eitje voor mij
Veel gelopen en veel gezien

Zondag eerst naar het standbeeld van de Wet gelopen nog eens naar de franse berg want ik wilde die trap nader bekijken die ik zaterdag telkens overal bovenuit zag steken. Ben niks wijzer geworden behalve dan dat het een onafgemaakt project (uitkijktoren) lijkt.

Hier wat foto's van het landschap:







Verder heb ik nog geleerd dat je kokend water niet in een petfles (als kruik) kan doen, even wachten tot 80 graden denk ik (gewoon schatten) en dan erin doen =]
Koken ging prima, tent ging prima, slapen was wel koud maar ging ook prima.

'T was een mooi weekend
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  maandag 12 april 2010 @ 17:50:27 #163
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_80233602
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:02 schreef Saak het volgende:
Gister avond kwam ik weer terug van de veluwe
Ik ben alleen op de hoge veluwe geweest, misschien nog es met BarraCupraCuda en R0N1N een ander gebied in, want dit is nogal toeristisch.
We zaten als enige op camping de Krim in Hoenderloo, op het kleine veldje. Leuke rustige camping maar in de zomer zal het er wel vol met toeristen zitten

Zaterdag heb ik eerst een stukje gefietst (rood) en daarna een stuk gewandeld (blauw):
[ afbeelding ]
Ik loop al m'n hele leven door de bergen van Oostenrijk en Zwitserland dus was dit een eitje voor mij
Veel gelopen en veel gezien

Zondag eerst naar het standbeeld van de Wet gelopen nog eens naar de franse berg want ik wilde die trap nader bekijken die ik zaterdag telkens overal bovenuit zag steken. Ben niks wijzer geworden behalve dan dat het een onafgemaakt project (uitkijktoren) lijkt.

Hier wat foto's van het landschap:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Verder heb ik nog geleerd dat je kokend water niet in een petfles (als kruik) kan doen, even wachten tot 80 graden denk ik (gewoon schatten) en dan erin doen =]
Koken ging prima, tent ging prima, slapen was wel koud maar ging ook prima.

'T was een mooi weekend
ziet eruit als een mooi avontuur man!
je kan water zelfs koken in een petfles boven het vuur maar dan moet je dat erg langzaamaan doen...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_80238068
The Colony - Discovery Channel
quote:
Wat doe je als je na een wereldwijde, alles vernietigende ramp uit je schuilplaats komt?

Hoe vind je eten? Water? Onderdak? In de nieuwe serie The Colony worden 10 kolonisten bij wijze van experiment 10 weken lang geconfronteerd met zo’n post-apocalyptische situatie. Ze moeten zien te overleven en proberen een leefbare samenleving op te bouwen, met bijvoorbeeld een waterzuiveringsinstallatie, een elektriciteitsvoorziening, een kas, maar ook luxe-artikelen, zoals een koffiezetapparaat. Ze kunnen daarbij natuurlijk alleen gebruik maken van hun gezond verstand en de spullen die ze in hun omgeving vinden.
http://www.yourdiscovery.com/nl/web/the-colony/



Je ziet hier dus hoe 10 verschillende mensen 10 weken lang moeten overleven met elkaar, helemaal afgesloten van de buitenwereld.
Ik vind dit zelf wel interessant en leuk om te zien.
pi_80241545
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:50 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ziet eruit als een mooi avontuur man!
je kan water zelfs koken in een petfles boven het vuur maar dan moet je dat erg langzaamaan doen...
Ik goot kokend water in een vrij dunne pet fles en de fles smolt gewoon
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:50 schreef blupper het volgende:
The Colony - Discovery Channel
[..]

http://www.yourdiscovery.com/nl/web/the-colony/



Je ziet hier dus hoe 10 verschillende mensen 10 weken lang moeten overleven met elkaar, helemaal afgesloten van de buitenwereld.
Ik vind dit zelf wel interessant en leuk om te zien.
die is al eens eerder gepost, ik zal toch maar eens een torrentje zoeken

[ Bericht 0% gewijzigd door Saak op 12-04-2010 21:16:01 ]
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  maandag 12 april 2010 @ 22:15:03 #166
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_80244577
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:10 schreef Saak het volgende:

[..]

Ik goot kokend water in een vrij dunne pet fles en de fles smolt gewoon
[..]

die is al eens eerder gepost, ik zal toch maar eens een torrentje zoeken
je moet het in de fles koken

ik heb iets van 7 eps gezien van the colony en daarna vond ik het stom worden.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 12 april 2010 @ 22:19:04 #167
271762 Bestolene
tax is theft
pi_80244782
Het hoeft niet representatief te zijn, maar ik vond het marginale aandeel van de vrouwelijke deelnemers wel opvallend. Behalve pleisters plakken en eten weggeven dan..

Toch iets om rekening mee te houden
  maandag 12 april 2010 @ 22:21:22 #168
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_80244907
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:19 schreef Bestolene het volgende:
Het hoeft niet representatief te zijn, maar ik vond het marginale aandeel van de vrouwelijke deelnemers wel opvallend. Behalve pleisters plakken en eten weggeven dan..

Toch iets om rekening mee te houden
ik vond het juist stom dat ze allemaal experts bij elkaar had.
t komt er op neer als je na TEOTWAWKI opgescheept zit met 3 cassieres en 3 kapsters en 2 mannen van de plantsoenendienst je de sjaak bent (sorry sjaak )
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:44:54 #169
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_80255843
Heb The Colony helemaal uitgekeken, en met name de laatste aflevering zie je duidelijk dat de hele boel 'in scene is gezet'. Het is meer een soort 'scrapheap survival challenge'.

Vond het wel redelijk, zelfs een enkele keer leerzaam, maar met een 'Colony' opbouwen had het niks te maken.

De inbreng van de vrouwen was inderdaad om te huilen.
... en de overdaad aan powertools lachwekkend.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_80257888
quote:
scrapheap survival challenge
Inderdaad, dat scrapheap is ook zo nep als een kweet niet wat. Die spullen liggen daar gewoon verstopt
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:18:27 #171
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_80273354
wat dom!
Ik ben al heel lang op zoek naar iets wat ik niet kan vinden en vergeet het hier te vragen.
Ik zou graag voor een aantal van mijn messen kydex sledes maken/kopen.

Nu nog een winkel die kydex of een soortgelijk kunststof verkoopt (en dan niet dat ik gelijk 40 platen van 1 bij 1 meter aan hoef te schaffen.)
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_80515506
Kan ik je niet mee helpen, bouwmarkten heb je vast al afgezocht.
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:43:00 #173
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_80518630
Same here.
Kan ook maar 1 leverancier vinden ( in Nederland ), dus die heb je vast ook al gevonden. (Daar moet je ongetwijfeld per strekkende meter bestellen )

Koop dan ook een SOG. Krijg je er een Kydex sheath bij !
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 30 april 2010 @ 12:43:23 #174
271762 Bestolene
tax is theft
pi_80870925
http://www.textfiles.com/wdirectory.html

staan aantal leuke tutorials bij, ook over Survivalism
pi_82482806
deze link wil ik jullie niet onthouden, tijdens mijn dagelijkse speurtoch op internet naar info over zelfvoorziening in de ruimste zin van het woord kwam ik deze site voor het eerst tegen. met volgende "archief".
Ben nu aan het rondlezen:
http://www.zelfvoorziening.nl/nieuwsbrief.html

is er op fok trouwens nog een topic over zelfvoorziening??
pi_82501909
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:37 schreef 08091981 het volgende:
deze link wil ik jullie niet onthouden, tijdens mijn dagelijkse speurtoch op internet naar info over zelfvoorziening in de ruimste zin van het woord kwam ik deze site voor het eerst tegen. met volgende "archief".
Ben nu aan het rondlezen:
http://www.zelfvoorziening.nl/nieuwsbrief.html

is er op fok trouwens nog een topic over zelfvoorziening??
wat een rare saait en ook al euhh... 12 jaar oud die teksten
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:34:08 #177
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_82514890
Dit weekend door de bossen en velden gelopen. Voor het eerst sinds tijden weer op de zon georienteert ik had van te voren google maps bestudeerd om het landschap enigzins te kennen en herkenningpunten te memoriseren. Viel tegen want hier heb je geen borden of hekken of ook maar iets dat de richting aangeeft. Enige voordeel is dat door de heuvels je ver kan kijken maar heeft weer als nadeel dat als je een heuvel van 500m oploopt en je verkeerd zit je weer helemaal terug moet. Daarnaast zijn er overal bossen wat het een en ander ook weer bemoeilijkt. Heb zelf vaak in de Veluwe gewandeld maar dit is toch andere koek als je geen kaart bij je hebt. Op de veluwe kom je binnen een uur wel een bordje of marker tegen. Hier realiseerde ik me dat ik echt compleet verloren ben zonder kaart.


*ter illustratie (had geen camera bij me)

Zonder al teveel omwegen een meertje(het doel ) bereikt en daar gegeten en weer terug gelopen. Door een paadje van 40 centimeter en 45 graden waren we opeens weer terug in de bewoonde wereld. 2 keer een teek van me af moeten trekken trouwens.

De eerste kersen waren er al in het "wild". Verder merkte ik wel dat ik qua schoenen niet goed voorbereidt ben.

[ Bericht 7% gewijzigd door Buschetta op 08-06-2010 20:42:34 ]
pi_82520165
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:34 schreef Buschetta het volgende:
Dit weekend - voorbereidt ben.
MOOI waar was je erges en voor hoe lang? ook echt gebivakeerd?
Heb ik ook veel gedaan met familie maar dan van berghutje naar watervalletje naar hangrots naar uitkijkpunt etc. hoog in de bergen, tussen de bossen, in de sneeuw en alleen toegankelijk voor échte liefhebbers=P ik voel me daar altijd helemaal thuis. Helaas afgelopen 2 jaar geen tijd voor gehad/gemaakt

ps: paden zijn voor watjes, routes/afkortingen die je uiteindelijk tot in de late uurtjes laten verdwalen zijn het helemaal
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:59:10 #179
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_82525980
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 21:41 schreef Saak het volgende:

[..]


ps: paden zijn voor watjes, routes/afkortingen die je uiteindelijk tot in de late uurtjes laten verdwalen zijn het helemaal
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_82568120
ben trouwens alleen nog maar in Oostenrijk, Zwitserland en oost Frankrijk (franse alpen) wezen rondtrekken. ben van plan om in laat zomer naar Scandinavië te gaan met een goede vrind ipv familie
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:39:52 #181
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_82611224
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 20:28 schreef Saak het volgende:
ben trouwens alleen nog maar in Oostenrijk, Zwitserland en oost Frankrijk (franse alpen) wezen rondtrekken. ben van plan om in laat zomer naar Scandinavië te gaan met een goede vrind ipv familie
Daar wil ik ook nog eens heen ja. Zweden of Noorwegen. Vergeleken met de uitgestrekte & super dun bevolkte bossen daar, lijken de Ardennen net een stadspark
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:32:48 #182
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_82632062
mn ex woont in zweden...daar durf ik niet meer heen..
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_82635790
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 12:43 schreef Bestolene het volgende:
http://www.textfiles.com/wdirectory.html

staan aantal leuke tutorials bij, ook over Survivalism
Wat een geweldige sites
  vrijdag 11 juni 2010 @ 12:43:31 #184
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_82660376
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:40 schreef Green1 het volgende:
Wat een geweldige sites
Zeker wel interresant, 'tis alleen een beetje oud.
"Our focus is on the years 1980-1995" & dus voor een flink deel achterhaald.
Uiteraard zijn qua survival de meeste tips & trics redelijk "tijdloos", maar toch ...
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_82751482
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
wat dom!
Ik ben al heel lang op zoek naar iets wat ik niet kan vinden en vergeet het hier te vragen.
Ik zou graag voor een aantal van mijn messen kydex sledes maken/kopen.
[ afbeelding ]
Nu nog een winkel die kydex of een soortgelijk kunststof verkoopt (en dan niet dat ik gelijk 40 platen van 1 bij 1 meter aan hoef te schaffen.)


Probeer 't hier eens: http://outdoorsuppliesuk.com/classicknifekits/sheath/sheath.html

Ik heb een keer op ebay een custom made kydex sheath voor een Fallkniven F1's gekocht. Deze paste dus niet lekker. Ik heb nog wel geprobeerd deze passend te maken door hem te verwarmen boven een aansteker en daarna in de juiste vorm te kneden. Dat ging wel redelijk maar of het mes werd niet goed vastgeklemd in de sheath, of het heft beschadigde. En de zwarte coating op het lemmet sleet eraf. Heb dat ding dus weggegooid.
  maandag 14 juni 2010 @ 23:18:58 #186
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_82814328
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:21 schreef Keoni het volgende:

[..]



Probeer 't hier eens: http://outdoorsuppliesuk.com/classicknifekits/sheath/sheath.html

Ik heb een keer op ebay een custom made kydex sheath voor een Fallkniven F1's gekocht. Deze paste dus niet lekker. Ik heb nog wel geprobeerd deze passend te maken door hem te verwarmen boven een aansteker en daarna in de juiste vorm te kneden. Dat ging wel redelijk maar of het mes werd niet goed vastgeklemd in de sheath, of het heft beschadigde. En de zwarte coating op het lemmet sleet eraf. Heb dat ding dus weggegooid.
zonde... ik zag op youtube een hoe maak ik zelf een sleath, is heel makkelijk.... als je zelf een gamma bent
maar daar verwarmen ze het in de over maar werkte wel super! maar thanks voor de tip zal eens kijken!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_82975915
Hallo mensen

Ben zo eens een beetje dit topic aan het doorkijken, erg interessant.

Ik heb een hypothetische vraag aan de posters hier, stel dat de olieramp in Mexico inderdaad apocalyptische vormen zal aannemen en al het leven op aarde wordt bedreigd. Als er grote gebieden onbewoonbaar zijn geworden zal de mens gaan emigreren naar beter bewoonbare gebieden. Iemand enig idee of gedachtes over wat en welke plaatsen op aarde nog bewoonbaar zullen zijn? En hoe zo’n migratie er in theorie uit zou kunnen zien?
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:51:56 #188
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_82977298
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:24 schreef Procella het volgende:
Hallo mensen

Ben zo eens een beetje dit topic aan het doorkijken, erg interessant.

Ik heb een hypothetische vraag aan de posters hier, stel dat de olieramp in Mexico inderdaad apocalyptische vormen zal aannemen en al het leven op aarde wordt bedreigd. Als er grote gebieden onbewoonbaar zijn geworden zal de mens gaan emigreren naar beter bewoonbare gebieden. Iemand enig idee of gedachtes over wat en welke plaatsen op aarde nog bewoonbaar zullen zijn? En hoe zo’n migratie er in theorie uit zou kunnen zien?
Ben er vanaf dag 1 mee bezig Ik verwacht dat er een substantiele kans aanwezig is dat de US economisch in elkaar stort hierdoor. Zal ongetwijfeld impact hebben op Europa.

Met Nederland als dichtbevolkt gebied zou ik zeggen "get the hell out of dodge". Zelf zit ik in een Oostblok land momenteel met naast een huurflat in een grote stad nog 1 huis in een dorp tegen de Poolse grens en 1 berghut met moestuin, bijen en andere ongein (pc, electronica).

Moet wel op tijd daar komen natuurlijk Daarnaast een hoop key contacts overal in de wereld met de afspraak dat we als netwerk elkaar ondersteunen. Dat wil zeggen dat er scenarios zijn waarbij vluchtroutes zijn bepaald met verschillende BC factoren.
pi_82984244
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:51 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ben er vanaf dag 1 mee bezig Ik verwacht dat er een substantiele kans aanwezig is dat de US economisch in elkaar stort hierdoor. Zal ongetwijfeld impact hebben op Europa.

Met Nederland als dichtbevolkt gebied zou ik zeggen "get the hell out of dodge". Zelf zit ik in een Oostblok land momenteel met naast een huurflat in een grote stad nog 1 huis in een dorp tegen de Poolse grens en 1 berghut met moestuin, bijen en andere ongein (pc, electronica).

Moet wel op tijd daar komen natuurlijk Daarnaast een hoop key contacts overal in de wereld met de afspraak dat we als netwerk elkaar ondersteunen. Dat wil zeggen dat er scenarios zijn waarbij vluchtroutes zijn bepaald met verschillende BC factoren.
Ik denk inderdaad ook dat deze situatie nog wel eens grote economische gevolgen kan hebben die ook hier merkbaar zullen zijn. Je zegt dat je er vanaf dag 1 mee bezig bent, bedoel je dan dag 1 van deze olieramp?

Je lijkt je echt voor te bereiden voor eventuele uitkomende doemscenario’s! Alleen is de manier waarop jij dat doet denk ik niet zomaar voor iedereen zomaar uitvoerbaar, vrees ik

Ik vraag me naar aanleiding van je posting gelijk nog veel meer af, waarom heb je bv voor een Oostblokland gekozen, je hebt je daar dus ook echt gevestigd? Kun je daar ook in je levensonderhoud voorzien, heb je daar een baan? En als er werkelijk doemscenario's zouden uitkomen als bv giftige regens als gevolg van het royale gebruik van Corexit, welke gebieden zullen daar het minst onder te lijden hebben denk je, de regio waar jij nu bent? En zou er dan een verschil zijn tussen de laaglanden en de gebergtes en zoja waarom?

Ik zou me persoonlijk ook kunnen voorstellen dat als er werkelijk een situatie ontstaat waarin mensen zullen moeten vluchten, het ook zou helpen als mensen zich groeperen om elkaar te kunnen helpen en zichzelf als groep beter te kunnen verdedigen. Geldt dat voor jou ook? Je geeft al aan dat je wereldwijd contacten hebt, hoe vinden al die mensen elkaar vraag ik me af.

Laatste vraag, wat zijn bc factoren? En ohja, wat zou voor jou het moment zijn om te besluiten naar je berghut te vertrekken? Veel vragen, maar ik probeer me een beetje te oriënteren voor zover mogelijk dan. De meeste mensen met wie ik hierover gesproken heb lijken te denken dat het allemaal wel los zal lopen, ik krijg er zelf daarentegen een steeds ongeruster gevoel over . En me een beetje proberen te informeren kan nooit kwaad, toch
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
pi_82985755
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:51 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ben er vanaf dag 1 mee bezig Ik verwacht dat er een substantiele kans aanwezig is dat de US economisch in elkaar stort hierdoor. Zal ongetwijfeld impact hebben op Europa.

Met Nederland als dichtbevolkt gebied zou ik zeggen "get the hell out of dodge". Zelf zit ik in een Oostblok land momenteel met naast een huurflat in een grote stad nog 1 huis in een dorp tegen de Poolse grens en 1 berghut met moestuin, bijen en andere ongein (pc, electronica).

Moet wel op tijd daar komen natuurlijk Daarnaast een hoop key contacts overal in de wereld met de afspraak dat we als netwerk elkaar ondersteunen. Dat wil zeggen dat er scenarios zijn waarbij vluchtroutes zijn bepaald met verschillende BC factoren.
Hoe ben je er ooit zo toe gekomen om je hier mee bezig te houden?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:24:53 #191
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_82986972
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:24 schreef Procella het volgende:
Hallo mensen

Ben zo eens een beetje dit topic aan het doorkijken, erg interessant.

Ik heb een hypothetische vraag aan de posters hier, stel dat de olieramp in Mexico inderdaad apocalyptische vormen zal aannemen en al het leven op aarde wordt bedreigd. Als er grote gebieden onbewoonbaar zijn geworden zal de mens gaan emigreren naar beter bewoonbare gebieden. Iemand enig idee of gedachtes over wat en welke plaatsen op aarde nog bewoonbaar zullen zijn? En hoe zo’n migratie er in theorie uit zou kunnen zien?


Hangt ervan af waar die onbewoonbare gebieden zich bevinden. 75% van de wereld bevolking woont aan kust gebieden. Als die gebieden er aan gaan zal er een massale volksverhuizing plaats vinden, echter ... de gebieden waar men heen trekt zijn ook al bewoond & kunnen dit soort aantallen doorgaands niet aan.

Die migratie gaat er dus heel erg grimmig uitzien. Oorlog, genocide & ander geweld is eerder regel dan uitzondering in dergelijke situaties. Hongersnood zal nog de meeste slachtoffers maken.

Ik verwacht overigens eerder een economische ineenstorting van het al kwakkelende financiele systeem wereldwijd dan dat wij hier last hebben van de vervuiling (Olie, Corexit etc).

Ik probeer al jaren een degelijke analyse te maken van plaatsen waar ik heen zou kunnen vluchten in geval van ...
Maar dat is onmogelijk. Hangt teveel van toevalligheden e.d. af.

Dun bevolkte, hoog gelegen gebieden zijn i.i.g. beter dan overbevolkte laag gelegen gebieden.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_82989241
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:24 schreef R0N1N het volgende:

Dun bevolkte, hoog gelegen gebieden zijn i.i.g. beter dan overbevolkte laag gelegen gebieden.
Verder kwam ik dus ook nietxD
En als het er op aan komt ben je heus niet de enige die richting dat bewuste gebied gaat
Met de auto kom je nergens als er zo'n grote volksverhuizing plaats vind
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 17:20:57 #193
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_82989642
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:11 schreef Saak het volgende:

[..]

Verder kwam ik dus ook nietxD
En als het er op aan komt ben je heus niet de enige die richting dat bewuste gebied gaat
Met de auto kom je nergens als er zo'n grote volksverhuizing plaats vind
Psies. DAT is nog het grootste probleem met dat soort volksverhuizingen. Die gebieden worden overspoelt met 'vluchtelingen' waardoor het ook daar chaos wordt. Voor zover je al op bestemming aan weet te komen tussen de stromen met mensen door.

In veel gevallen ben je als thuisblijver net zo goed / slecht af.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_82989910
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:20 schreef R0N1N het volgende:
In veel gevallen ben je als thuisblijver net zo goed / slecht af.
Slotje dan maar?
pi_82990140
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:24 schreef R0N1N het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hangt ervan af waar die onbewoonbare gebieden zich bevinden. 75% van de wereld bevolking woont aan kust gebieden. Als die gebieden er aan gaan zal er een massale volksverhuizing plaats vinden, echter ... de gebieden waar men heen trekt zijn ook al bewoond & kunnen dit soort aantallen doorgaands niet aan.

Die migratie gaat er dus heel erg grimmig uitzien. Oorlog, genocide & ander geweld is eerder regel dan uitzondering in dergelijke situaties. Hongersnood zal nog de meeste slachtoffers maken.

Ik verwacht overigens eerder een economische ineenstorting van het al kwakkelende financiele systeem wereldwijd dan dat wij hier last hebben van de vervuiling (Olie, Corexit etc).

Ik probeer al jaren een degelijke analyse te maken van plaatsen waar ik heen zou kunnen vluchten in geval van ...
Maar dat is onmogelijk. Hangt teveel van toevalligheden e.d. af.

Dun bevolkte, hoog gelegen gebieden zijn i.i.g. beter dan overbevolkte laag gelegen gebieden.
Thanks

Nog steeds even uitgaande van de worstcasescenario's over deze olieramp, van wat ik zo een beetje gelezen heb hier en daar zou de hele oostelijke helft van de US ernstig in gevaar kunnen zijn en onbewoonbaar kunnen worden. De olie zal uiteindelijk ook via de warme golfstroom Europa bereiken. Ik vraag me dus idd af of er een inschatting gemaakt zou kunnen worden welke gebieden hier het hardst getroffen zouden kunnen worden en waar het mogelijk 'minder erg' zou kunnen zijn.

Over hoe die migratie er uit zou kunnen zien, ik zou me net als jij kunnen voorstellen dat dat niet mooi zal zijn en er inderdaad sprake zal zijn van veel geweld en ellende.

Buschetta heeft wel een plek uitgekozen als ik hem zo lees, maar zoals ik al zei denk ik dat jezelf op die manier voorbereiden niet zomaar voor iedereen mogelijk is.

Maar je zou verschillende 'what if' plannen kunnen maken toch? Dus, als de nood hoog zou worden, zou je in theorie ook met minder voorbereidingen kunnen proberen te vluchten, 'voordeel' van geen plek vooraf uitkiezen is dat je afhankelijk van hoe de situatie dan is je bestemming zou kunnen kiezen. Moet je idd wel weten hoe je daar het snelst kan komen en wat het moment zou moeten zijn om daadwerkelijk te vertrekken.

Als de mens ooit geconfronteerd zou worden met giftige regens denk ik dat idd een hooggebergte dan relatief een veiliger plek is dan de laaglanden, omdat de regenwolken daar meer over de flanken uitregenen. Maar ik heb verder geen verstand van bergklimaten ofzo, dus mogelijk zit ik er helemaal naast

En om in een hooggebergte te overleven zonder dat je daar een vooraf ingerichte berghut oid hebt zal zeker de nodige voorbereidingen vergen. Ook vandaar ook mijn interesse in dit topic.
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
pi_82990195
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:11 schreef Saak het volgende:

[..]

Verder kwam ik dus ook nietxD
En als het er op aan komt ben je heus niet de enige die richting dat bewuste gebied gaat
Met de auto kom je nergens als er zo'n grote volksverhuizing plaats vind
Dat had ik idd ook al bedacht. Tenzij je als een van de eersten zou vertrekken, dan maak je misschien nog een kans je bestemming te bereiken.

Daarom vraag ik me dan ook af, wat zou het juiste moment zijn te besluiten je biezen te pakken?
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
pi_82990370
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:20 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Psies. DAT is nog het grootste probleem met dat soort volksverhuizingen. Die gebieden worden overspoelt met 'vluchtelingen' waardoor het ook daar chaos wordt. Voor zover je al op bestemming aan weet te komen tussen de stromen met mensen door.

In veel gevallen ben je als thuisblijver net zo goed / slecht af.
Juist daarom lijkt het me nuttig daar vooraf over na te denken en je daarbij niet op maar 1 plek te richten. Tenzij je je vooraf installeert zoals Buschetta.

Ik denk dat thuisblijven sowieso geen goeie optie is als de pleuris ooit echt zal uitbreken, op wat voor manier dan ook.
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:21:56 #198
307548 Estola
Ondertitel
pi_83028608
Het allerbelangrijkste is natuurlijk om vooral te blijven ademhalen!
Doei
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:21:35 #199
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_83035876
In geval van een wereldwijde vernietiging van de "beschaafde" wereld lijkt het me het slimste om te groeperen, bij voorkeur minimaal enkele tientallen mensen. Vervolgens zo snel mogelijk zorgen dat je met z'n allen kunt overleven, dus je hebt een goede schuilplaats nodig (afhankelijk van de situatie), water- en voedselvoorzieningen, bescherming tegen vijanden(?). Als je de basisvoorzieningen op orde hebt kun je aan comfort gaan werken en contacten leggen met soortgelijke groepen.

Veel waarschijnlijker is een ramp op regionaal niveau, waarbij je maximaal een paar weken zult moeten overleven. Ik zou in elk geval proberen om met m'n satphone evacuatie te regelen. Als dat niet lukt: overleven en proberen de tijd uit te zitten totdat hulp arriveert.
  zondag 20 juni 2010 @ 16:20:03 #200
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_83058770
om heel eerlijk te zijn denk ik dat de olieramp alleen een economische TEOTWAWKI
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')