abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:35:55 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76189510
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:25 schreef Zith het volgende:
Had een mooie chrome timer gekocht om mijn espresso shots te timen, met magnetische achterkant dus zou mooi op de machine passen dacht ik. Blijkt deze RVS buitenkant niet magnetisch te zijn Dus maar met dubbeltape erop geplakt

[ afbeelding ]
Als je je maling goed hebt, en het aanpersen, dan heb je toch niet iedere keer een timer nodig?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † dinsdag 29 december 2009 @ 18:37:12 #177
230491 Zith
pls tip
pi_76189563
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je je maling goed hebt, en het aanpersen, dan heb je toch niet iedere keer een timer nodig?
Klopt, en heb ook gewoon een horloge waarop ik secondes kan lezen, maar hadden sowieso een keukenwekker nodig en dat ik dan mn espresso's op 30sec kan timen komt er goed bij
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 22:04:01 #178
230491 Zith
pls tip
pi_76240461
Naked portafilter is binnen!

Zit een triple basket bij, die is toch wel wat moeilijker dan een double basket, maar goed, hier de foto's - er zit een klein channeling foutje die aan het einde zichtbaar is (water gaat rondom de -waarschijnlijke- klont). Klikbaar voor groot (klik op 'all sizes')

















Nu komt de Blonding, maar je ziet ook duidelijk het stukje waar het water moeilijker door komt en dus een foute extractie is.





En fin, de crema trekt wel wat bij hoor, naar een cm ofzo.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 30 december 2009 @ 22:40:02 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76242225
Nu ziet een dikke dikke crema er wel geil uit, maar heeft het nog nut, ik bedoel, smaakt de espresso er beter door? En een driedubbele portie koffie op een espresso, ik heb al last van mijn maag
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76242457
mooie serie foto's Zith
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 22:45:09 #181
230491 Zith
pls tip
pi_76242512
quote:
Op woensdag 30 december 2009 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu ziet een dikke dikke crema er wel geil uit, maar heeft het nog nut, ik bedoel, smaakt de espresso er beter door?
Trekt erg bij hoor, en is vooral voor mn gevoel (die stelt dat kwaliteit van espresso zich uit in crema). Het gaat standaard gepaard met verse bonen dus zit ook automatisch die link met lekkere verse espresso in mn hoofd. Kan zelf niet veel aan de crema doen, heb er geen last van, ziet er goed uit, prima dus.
quote:
En een driedubbele portie koffie op een espresso, ik heb al last van mijn maag
Het was nogal rinse koffie (kenya) dus 3dubbel is idd beetje over the top, met een zachte Lingtung zou ik het nog wel lekker vinden denk ik. Ben er niet echt fan van (de triple), maar wilde hem uitproberen

[ Bericht 14% gewijzigd door Zith op 30-12-2009 22:53:27 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2010 @ 22:41:45 #182
230491 Zith
pls tip
pi_76419538
Heb mooie hersluitbare plastic/aluminium tasjes gekocht met zo'n 'one way valve' voor pas geroosterde bonen, ongeveer zoiets:



[ Bericht 3% gewijzigd door Zith op 04-01-2010 22:50:26 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:19:59 #183
73209 dnzl
Minimalist.
pi_76444925
Mensen hier ervaringen met Barista workshops? Waar kan beginnen als ik alles wil weten over koffie en baristi?

[ Bericht 2% gewijzigd door dnzl op 05-01-2010 17:37:40 ]
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 18:28:05 #184
230491 Zith
pls tip
pi_76447644
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:19 schreef dnzl het volgende:
Mensen hier ervaringen met Barista workshops? Waar kan beginnen als ik alles wil weten over koffie en baristi?
Wat is je niveau en tot hoe ver wil je gaan?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:06:15 #185
73209 dnzl
Minimalist.
pi_76462653
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat is je niveau en tot hoe ver wil je gaan?
Niveau beginner, interesse groot. Hoe ver ik wil gaan, geen idee. Voor nu wil ik gewoon leren een mooie espresso en cappu te zetten, het liefst van iemand met een verhaal.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 23:18:44 #186
230491 Zith
pls tip
pi_76463279
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:06 schreef dnzl het volgende:

[..]

Niveau beginner, interesse groot. Hoe ver ik wil gaan, geen idee. Voor nu wil ik gewoon leren een mooie espresso en cappu te zetten, het liefst van iemand met een verhaal.
Mja, als je tot pro-sumer (een goede consumer) wilt gaan zou ik zelf veel forums en resources lezen (coffeegeek, sweetmarias, home-barista, coffeeresearch, etc).

Maar als je een groot deel ervan snel wilt leren kun je inderdaad naar barista workshops gaan;

http://www.casabarista.nl(...)sso-koffie-workshop/ kun je de basic workshop volgen en een advanced + certificate erna als je zo ver wilt gaan.

Zelf ben ik allergisch voor zulke workshops omdat je dingen krijgt uitgelegd als 'de historie van koffie'. 1 minuut op wikipedia is al genoeg daarvoor. Voor de technische handelingen zijn fora, websites en youtubes ook genoeg voor mij.

Dat gezegd hebbende staan ook hele MIT colleges op youtube in HD kwaliteit en toch ga ik hier in Nederland naar de universiteit
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76483985
Workshops zijn er in zo veel maten en soorten. Soms kan een forumlid bij je in de buurt het net zo goed uitleggen. Of anders kan je altijd nog Sander Schat inhuren voor een sessie.
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 23:01:52 #188
230491 Zith
pls tip
pi_76544560
quote:
Allereerst bedankt voor je bestelling bij Fascino Coffee, wij hebben je bestelling vandaag verzonden en als het goed is heb je inmiddels ook een DPD Track & Trace mail van ons ontvangen. Helaas kom ik er net achter dat ik je order verkeerd aan de branderij heb doorgegeven waardoor je bestelling niet de door jou bestelde 2x1kg groene koffie bevat maar uitsluitend gebrande koffie.

Ik zal er voor zorgen dat de Lingtung en de Tarrazu morgen ongebrand aan je verzonden worden. Met je goedvinden zal ik DPD vragen contact met je op te nemen om een afspraak te maken om de verkeerd geleverde 2x1kg op te laten halen.

Mijn excuses en uiteraard zal in de nalevering een kleine attentie voor het ongemak bijgevoegd worden.

Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben dan hoor ik dat uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,
Zucht...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76547536
netjes toch?
Ik weet het ook niet
pi_76548537
Even een vraagje mbt het water.

Momenteel gebruik ik gewoon leidingwater in m'n Vibiemme (hard, want randstad) en ontkalk em zo eens in de zoveel tijd.

Maar nu zat ik laatst eens te denken om z'n Brita kan aan te schaffen om het vooraf te ontkalken.

Wat gebruiken jullie voor water? Zijn er mensen die mineraal water gebruiken, en wat is de ervaring daarmee?

Bewoners op de veluwe hebben het toch maar makkelijk
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 07:14:14 #191
230491 Zith
pls tip
pi_76551107
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:39 schreef tjoptjop het volgende:
Even een vraagje mbt het water.

Momenteel gebruik ik gewoon leidingwater in m'n Vibiemme (hard, want randstad) en ontkalk em zo eens in de zoveel tijd.

Maar nu zat ik laatst eens te denken om z'n Brita kan aan te schaffen om het vooraf te ontkalken.

Wat gebruiken jullie voor water? Zijn er mensen die mineraal water gebruiken, en wat is de ervaring daarmee?

Bewoners op de veluwe hebben het toch maar makkelijk
Ik woon dus op de veluwe Heb zelf nog nooit in apparatuur die veel met kraanwater omgaan (bijv. waterkoker) kalkaanslag gezien dus water lijkt erg zacht.

Ik ontkalk echter wel gewoon elke 3 maanden.

Mineraalwaters bevatten vaak meer kalk dan in leidingwater zou zijn toegestaan. Omdat kalk een mineraal is
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76551318
Ja de Veluwe is heel zacht water, erg lekker imho.

Ik denk dat ik maar eens zo'n Brita ding aan ga schaffen. Dat maakt het net even wat zachter, en aangezien professionele machines ook allemaal een ontharder hebben zal het wel een meerwaarde zijn (of iig minder ontkalkingsbeurten nodig )
pi_76591141
Mineraalwater heet geen mineraalwater omdat er zo weinig van dat spul inzit. Ik vind die brita's aan te raden. Ook voor thee en de strijkbout. Om zo te drinken vind ik het niet nodig, nederlands kraanwater is prima daarvoor, in belgie daarentegen. Die verdunde glorix uit de kraan hoef ik echt niet ongefilterd.

Maar goed, voorlopig ben ik van de espressoideen af. Voor thuis dan. Ik heb nu een simpele cafetiere en dat bevalt prima. Ik zal eerder daar nog een paar maten van kopen met een simpel molentje erbij dan een espressomachine. Lekker goedkoop, neemt weinig ruimte in. Later als ik mijn keuken groot is mischien wel een espressomachine.
pi_76611966
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 08:57 schreef Fixers het volgende:
Mineraalwater heet geen mineraalwater omdat er zo weinig van dat spul inzit. Ik vind die brita's aan te raden. Ook voor thee en de strijkbout. Om zo te drinken vind ik het niet nodig, nederlands kraanwater is prima daarvoor, in belgie daarentegen. Die verdunde glorix uit de kraan hoef ik echt niet ongefilterd.

Maar goed, voorlopig ben ik van de espressoideen af. Voor thuis dan. Ik heb nu een simpele cafetiere en dat bevalt prima. Ik zal eerder daar nog een paar maten van kopen met een simpel molentje erbij dan een espressomachine. Lekker goedkoop, neemt weinig ruimte in. Later als ik mijn keuken groot is mischien wel een espressomachine.
4 cafetierre's nemen evenveel plaats in als mijn espressomachine, dus dat klinkt als een beetje onzin. Ik ben begonnen met een cafetierre, toen een moka express, maar een espressomachine is zoooooooooooooooo veel lekkerder..
pi_76816101
Waar koop je zo'n Behmor en wat kost dat? Ziet er erg mooi uit!
Ik zie alleen maar websites in de USA (ga ik toevallig binnenkort heen, maar is 115V dus lijkt mij dan niet geschikt voor NL).
Ik gebruik nu ZiCaffe Miscela Cinquantenario (heerlijk!) in mijn Silvia met Mazzer Mini, en ik heb net koffie besteld bij Koffie Costadoro. Beiden voorzien van INEI keurmerk.
Ik zit ook te twijfelen over een Brita, ik woon in Heemstede en denk dat het water toch redelijk hard is. Maar ik vind ze allemaal zo lelijk. Tips? Ik had begrepen dat je ook een filter in het reservoir van de Silvia kan zetten? Zo ja, waar koop je die en wat zijn jullie ervaringen?
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 18:32:49 #196
230491 Zith
pls tip
pi_76816731
Ik heb aardig gezocht (ook naar de Gene Cafe) en een stuk of drie online winkels gevonden, daarvan was ongebrand.nl het goedkoopst. Deze is voor het 230V netwerk en je kan de machine zelfs instellen op 220V en 240V.

Waterfilters kan je hier bijvoorbeeld vinden: koffiewarenhuis.nl

En ik zou voor koffie eens bij fascino-koffie.nl kijken, gewoon om te proberen. Ze verkopen namelijk alleen gebrande bonen die dezelfde week nog gebrand zijn en hun (espresso) melanges zijn echt subliem. Dus als je zelf wilt gaan branden zou ik eerst checken of superverse bonen het waard zijn Ik merk iig een enorm verschil. Probeer eens een proefpakket.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76878294
"Those unforgettable days, for them I live"
  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:32:47 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76883394
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 08:57 schreef Fixers het volgende:
Mineraalwater heet geen mineraalwater omdat er zo weinig van dat spul inzit. Ik vind die brita's aan te raden. Ook voor thee en de strijkbout. Om zo te drinken vind ik het niet nodig, nederlands kraanwater is prima daarvoor, in belgie daarentegen. Die verdunde glorix uit de kraan hoef ik echt niet ongefilterd.

Maar goed, voorlopig ben ik van de espressoideen af. Voor thuis dan. Ik heb nu een simpele cafetiere en dat bevalt prima. Ik zal eerder daar nog een paar maten van kopen met een simpel molentje erbij dan een espressomachine. Lekker goedkoop, neemt weinig ruimte in. Later als ik mijn keuken groot is mischien wel een espressomachine.
Maar haalt een brita het kalk uit het water of verlaagd een brita dat? Cijfers graag als je ze hebt. Als je water namelijk afkookt, en een paar minuten laat doorkoken slaat ook het meeste kalk neer als Ketelsteen.
Om te strijken kan je trouwens het beste het water uit de droger gebruiken, ook ideaal voor planten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76920200


TVPtje met de Bezerra van mijn ouders (pas nieuw!)
  † In Memoriam † zondag 17 januari 2010 @ 14:10:48 #200
230491 Zith
pls tip
pi_76922301
Voldoet die grinder?


Dit is de mijne:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door Zith op 17-01-2010 14:27:17 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')