Ik zit in het laatste jaar Informatica aan de Haagse Hogeschool.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:33 schreef TimMer1981 het volgende:
Je hebt wel degelijk verschillende richtingen. Ik heb zelf Informatica en Informatiekunde aan de Haagse Hogeschool gedaan en daar kon je vier verschillende kanten op, waarin je ook nog eens keuzes uit een berg keuzemodules had.
Ik weet niet hoeveel % jij leest, maar ik zal het duidelijk omschrijven (blijkbaar was het nogal moeilijk)quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:19 schreef RRGJL het volgende:
Je bedoelt; als je het abstractieniveau niet aan kunt is BI beter.
Klopt, de echte informatica is eigenlijk software engineering. Technische Informatica is in principe ook gewoon software engineering, maar dan met wat meer wiskunde ernaast.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:20 schreef Ericjuh het volgende:
Jullie snappen toch wel dat elke hoge school de term "informatica" anders interpreteren. Komt namelijk dat het een behoorlijk breed begrip is.
Zo zijn er hogescholen die informatica strikt gebruiken voor programmeren, maar een beleidsmatige kant (zoals adviseren) valt natuurlijk ook binnen de term informatica.
En ja.. je zult binnen de informatica moeten kiezen.
Ik lees tussen de regels door dat je het gewoon te moeilijk vond en het dus maar af doet als iets voor nerds door termen als 'die-hard code kloppen'. Net zoals je het hebt over het binaire stelsel terwijl dat geen fuck voorstelt, en technisch Engels. Ook zo een niet-bestaand concept. Maar goed, wat jij wilquote:Op zondag 18 oktober 2009 17:21 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel % jij leest, maar ik zal het duidelijk omschrijven (blijkbaar was het nogal moeilijk)
Ik vind programmeren geen flikker aan, dus als je niet de hele dag code wil schrijven kun je beter BI gaan doen
Als jij het woord technisch opvat als "te moeilijk" dan zou een paar jaartjes studie bij jou in ieder geval nog niet misstaan...quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:24 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ik lees tussen de regels door dat je het gewoon te moeilijk vond en het dus maar af doet als iets voor nerds door termen als 'die-hard code kloppen'. Net zoals je het hebt over het binaire stelsel terwijl dat geen fuck voorstelt, en technisch Engels. Ook zo een niet-bestaand concept. Maar goed, wat jij wil
En waar zeg ik dat ik dat doe? Wat mij betreft is de discussie bij deze geslotenquote:Op zondag 18 oktober 2009 17:35 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Als jij het woord technisch opvat als "te moeilijk" dan zou een paar jaartjes studie bij jou in ieder geval nog niet misstaan...
Hard maar waar!quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:19 schreef RRGJL het volgende:
Je bedoelt; als je het abstractieniveau niet aan kunt is BI beter.
BI is toch juist ingewikkelder dan I omdat tijdens de opleiding de focus meer op het analyseren ligt denk aan het het in kaart brengen van het probleem, use cases, klassediagrammen, etc. opstellen?quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:53 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
Hard maar waar!
Bedrijfskundige Informatica is voor mensen die Informatica niet aan kunnen (waaronder ik)!
Hoe wil je ooit goede software schrijven zonder het probleem goed in kaart te brengen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:03 schreef Dracula188 het volgende:
[..]
BI is toch juist ingewikkelder dan I omdat tijdens de opleiding de focus meer op het analyseren ligt denk aan het het in kaart brengen van het probleem, use cases, klassediagrammen, etc. opstellen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |