abonnement Unibet Coolblue
pi_73696548


De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

Reizen naar London:
  • KLM
  • British Airways
  • BMI
  • Transavia
  • RyanAir
  • EasyJet
  • VLM
  • Aer Lingus
  • Eurostar
  • GoLondon (Stena Line)

    Reizen in London:
    Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

    1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £3 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.

    2) De tweede opties is een Travel Card voor 1, 3 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dagen is altijd duurder dan de Oyster card, aangezien de Oyster kaart zelf een maximum heeft per dag (daarna reis je dus gratis) en dat maximum ligt onder de prijs van een Travel Card voor 1 dag. De Travel Card voor 3 dagen is slecht een paar cent goedkoper als je er vol gebruik van maakt, maar indien je een van de dagen maar 4-6 keer met de metro gaat, is de Oyster wederom goedkoper. Voor mensen die 4-7 dagen blijven wordt een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk.

    Overzicht kosten 1-daagse Travel Card (vergeleken met Oyster)


    Overzicht kosten 1&3-daagse Travel Card (zelf even vergelijken met 3 x Daily Cap op Oyster)


    Overzicht kosten 7-daagse / maand Travel Card


    3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

    Overzicht van prijzen enkele reis met de metro:


    Overzicht van prijzen enkele reis met de bus:


    Overzicht van zone systeem


    Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).

  • Transport for London (Al het openbaar vervoer)
  • Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
  • Tube map (pfd)
  • Oystercard

    Things to do in London:
  • LondonTown
  • Visit London
  • Time Out London
  • Events in Westminster
  • TKTS (voorheen \'Official Half-Price Ticket Booth\')

    Vervoer van en naar het vliegveld:
    Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/

    Rail-vervoer
  • Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4)
  • Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
  • Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
  • Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
  • Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
  • Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
  • Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
  • City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
  • Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
    (eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

    Bussen
  • Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
  • Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
  • Gatwick: National Express
  • Stansted: PDF met alle vervoers opties
  • Luton: Overzicht van bussen

    Overig:
  • BBC Weather

    FOK!kers in London (permanent):
  • Drive-R
  • Stuart
  • MrOrange
  • lushfemke
  • Monopoly_Man


    London 19# Waar is de Barbecue Summer?

    Openingspost *klik*

    [ Bericht 1% gewijzigd door Drive-r op 15-10-2009 13:08:33 ]
  • "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73696604
    Shit, zo mijn best gedaan op een goede OP en vergeten de TT aan te passen, kan iemand dat even veranderen in:

    "London 20# Ready for a Christmas Shopping Spree?"
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      woensdag 14 oktober 2009 @ 22:09:51 #3
    242666 BeamofLight
    Light in the darkness, Tafkap
    pi_73696869
    Gatwick Express: kaartje te koop in de trein zelf (zonder meerprijs). Hopen dus dat ze niet komen controleren (no chance).
    pi_73697120
    [foutje]
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73697174
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 22:09 schreef BeamofLight het volgende:
    Gatwick Express: kaartje te koop in de trein zelf (zonder meerprijs). Hopen dus dat ze niet komen controleren (no chance).
    Check, toegevoegd.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      Admin woensdag 14 oktober 2009 @ 22:17:34 #6
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_73697180
    Titel gewijzigd.
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
    pi_73697209
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 22:17 schreef Breuls het volgende:
    Titel gewijzigd.
    Mijn dank is groot. Niet voor niks tijd gestopt in een goeie OP.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73697780
    Als alle regelmatige reizigers wellicht (nog een keer) hun favoriet hotels kunnen noemen met wellicht een richtlijn qua prijs en lokatie, dan voeg ik die later ook nog toe. Dat moet de meeste vragen over Londen dan langzaam wel dekken...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      woensdag 14 oktober 2009 @ 22:42:03 #9
    242666 BeamofLight
    Light in the darkness, Tafkap
    pi_73698284
    Laagste prijs garantie: Easyhotel. Verspreid over de stad, maar gegarandeerd hartje Londen. Tevens gegarandeerd de kleinste kamer. 34,50 pond per nacht per kamer.
    pi_73703681
    de plaatjes doen het niet... Nog 2 maanden voor het christmas shoppen gaat gebeuren en voor de 1e keer gaan we eens voor de oyster kaart . Kijken of dat daadwerkelijk zo handig en goedkoop is als iedereen beweerd
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_73704155
    Mijn reisje is gisteren ook geboekt.

    Op 4 december vlieg ik om 10:40 uur heen met Britisch Airways en op 7 december terug om 19:35 uur met BA.
    Ik verblijf in het Enterprise hotel, 1 minuut lopen van Earl's Court.

    Ik heb ¤ 295,50 betaald voor 4 dagen Londen. (we gaan met z'n drietjes)
    (Met KLM was het overigens ¤ 313,50 met ongeveer dezelfde vliegtijden en met BMI was het ¤ 257,50 maar met rottijden)

    Ik weet dat het Enterprise hotel kleine kamers heeft, maar ik geloof dat ik alleen maar in de kamer ben om te slapen. Mijn broer is net terug uit London, en was erg te spreken over dit hotel, ontbijt was super en het hotel was erg schoon. En het is maar 1 minuut lopen naar metrostation

    Er schijnt ook een erg groot winkelcentrum te zitten? Het grootste van Europa? Hoe kom ik daar vanaf Earl's Court, of staat dat makkelijk aangegeven ergens?
      donderdag 15 oktober 2009 @ 08:50:07 #12
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_73704246
    Shopping spree? Het wordt kommer en kwel dit jaar, het geld is op (van de Britten althans).
      donderdag 15 oktober 2009 @ 09:35:49 #13
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73704880
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 22:18 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Mijn dank is groot. Niet voor niks tijd gestopt in een goeie OP.
    ik zie helaas wel allemaal kruisjes
    pi_73705128
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 08:50 schreef Lemans24 het volgende:
    Shopping spree? Het wordt kommer en kwel dit jaar, het geld is op (van de Britten althans).
    Nee het is Westfield, het grootste winkelcentrum van Europa, in stadsdeel Shepherd’s Bush in Londen.

    Vorig jaar geopend?
    pi_73706716
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 08:50 schreef Lemans24 het volgende:
    Shopping spree? Het wordt kommer en kwel dit jaar, het geld is op (van de Britten althans).
    Heb je de pond weer naar beneden zien gaan? Wordt goed shoppen met de euro dit jaar.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73706736
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 09:35 schreef Blik het volgende:

    [..]

    ik zie helaas wel allemaal kruisjes
    Lullig, maar ik heb geen idee wat ik daaraan kan doen. Hier ziet alles er goed uit, dus als menig tips hebben, hoor ik het graag.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73707201
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 09:47 schreef charmed_angel het volgende:

    [..]

    Nee het is Westfield, het grootste winkelcentrum van Europa, in stadsdeel Shepherd’s Bush in Londen.

    Vorig jaar geopend?
    Westfield is de grootste die echt in een stad is gelegen. Als je nog groter wil kun je naar Bluewater in Kent gaan, net buiten Londen en makkelijk te bereiken per trein. De grootste van Europa ligt volgens mij in Manchester.
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 10:51 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Lullig, maar ik heb geen idee wat ik daaraan kan doen. Hier ziet alles er goed uit, dus als menig tips hebben, hoor ik het graag.
    De plaatjes ergens anders hosten...
    pi_73707245
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 11:09 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Westfield is de grootste die echt in een stad is gelegen. Als je nog groter wil kun je naar Bluewater in Kent gaan, net buiten Londen en makkelijk te bereiken per trein. De grootste van Europa ligt volgens mij in Manchester.
    [..]

    De plaatjes ergens anders hosten...
    Hm, daar heb ik dan weer weinig verstand van. Als een van de vaste bezoekers ze ergens kan hosten, dan zou ik hem eeuwig dankbaar zijn, hebben we allemaal een goeie OP voor de volgende topics?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73707305
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 11:11 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Hm, daar heb ik dan weer weinig verstand van. Als een van de vaste bezoekers ze ergens kan hosten, dan zou ik hem eeuwig dankbaar zijn, hebben we allemaal een goeie OP voor de volgende topics?
    Ik zit nu op het werk en kan hetn iet doen, maar zet ze op bvb. www.Flickr.com en dan zal het wel werken.

    Mag ik trouwens ook toegevoegd worden aan de lijst van Fokkers in Londen? Woon permanent in NW1.
    pi_73707905
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 11:13 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Ik zit nu op het werk en kan hetn iet doen, maar zet ze op bvb. www.Flickr.com en dan zal het wel werken.

    Mag ik trouwens ook toegevoegd worden aan de lijst van Fokkers in Londen? Woon permanent in NW1.
    Werkt het nu?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      donderdag 15 oktober 2009 @ 11:33:19 #21
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73707975
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 11:31 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Werkt het nu?
    prima!
    pi_73708717
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 11:09 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Westfield is de grootste die echt in een stad is gelegen. Als je nog groter wil kun je naar Bluewater in Kent gaan, net buiten Londen en makkelijk te bereiken per trein. De grootste van Europa ligt volgens mij in Manchester.
    [..]

    De plaatjes ergens anders hosten...
    Ik dacht eigenlijk dat het grootste winkelcentrum in Newcastle lag. Maar dat is Londen geworden stond in de krant. En dan Westfield. Maar erg dure winkels hoorde ik? Nog altijd goedkoper dan in Nederland, zeker nu de koers zo laag is
    pi_73709017
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 11:56 schreef charmed_angel het volgende:

    [..]

    Ik dacht eigenlijk dat het grootste winkelcentrum in Newcastle lag. Maar dat is Londen geworden stond in de krant. En dan Westfield. Maar erg dure winkels hoorde ik? Nog altijd goedkoper dan in Nederland, zeker nu de koers zo laag is
    Ben er nooit geweest, heb het eigenlijk niet zo op grote winkelcentra, stap liever op mijn fiets en doe een dagje Kings Road - Sloan Street - Bond Street - Saville Row - Jermyn Street - Soho - Covent Garden - Marylebone

    Dan heb je alle mooie winkels die je wilt zien wel gehad en een beetje beweging genoten die dag
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73709549
    Ik heb geen fiets Ik wil in ieder geval naar een Burberry winkel Mijn broer heb daar een blouse gekocht en die was 70 EURO goedkoper dan in Nederland
    pi_73709597
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 12:25 schreef charmed_angel het volgende:
    Ik heb geen fiets Ik wil in ieder geval naar een Burberry winkel Mijn broer heb daar een blouse gekocht en die was 70 EURO goedkoper dan in Nederland
    Maar goed, dan zit je nog met een Burberry blouse (grapje, gewoon niet mijn soort merk)

    Er zit een grote Burberry winkel op Knightsbridge, vlakbij Harrods.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73710818
    Ziet er netjes uit met een OP erbij nu!
    Aer Lingus kan vanaf volgende week ook in de lijst opgenomen. Ze beginnen eind oktober met dagelijkse vluchten tussen Eindhoven en Londen Gatwick (ik zit op de 2e vlucht vanuit Londen )
    Prijzen zijn vergelijkbaar met Ryanair alleen betere tijden wat mij betreft! dus zeker aan te raden
    pi_73713547
    Prijzen zijn net vandaag weer omhooggegaan, dus je mag het binnenkort weer gaan aanpassen.
    pi_73713838
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 14:21 schreef Monopoly_Man het volgende:
    Prijzen zijn net vandaag weer omhooggegaan, dus je mag het binnenkort weer gaan aanpassen.
    Ellende

    Ach, het zal qua keuze voor vervoer weinig uitmaken als alles maar omhoog is gegaan.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73714112
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 14:21 schreef Monopoly_Man het volgende:
    Prijzen zijn net vandaag weer omhooggegaan, dus je mag het binnenkort weer gaan aanpassen.
    welke prijzen zijn omhoog gegaan? Van reizen in Londen?
    pi_73717556
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 14:21 schreef Monopoly_Man het volgende:
    Prijzen zijn net vandaag weer omhooggegaan, dus je mag het binnenkort weer gaan aanpassen.
    Klopt, onze boris kan er weer wat van. Doodleuk de prijzen met 25%! omhoog gooien en buiten het centrum om minder bussen en metro's te laten rijden. Ik moet nu langzamerhand maar mijn studentenkaart krijgen dat scheelt die 25% verhoging weer Congestion charge my ass!

    Men was er overigens niet over te spreken, 25% verhoging voor OV is echt f'ing immens! Dat zouden ze in nederland eens moeten doen .

    Overigens top werk aan de OP! Hetgeen wat er nog bij kan is een lijstje met hotels , je kunt daar alleen geen vaste prijzen voor geven omdat die zo'n beetje soms per week verschillen en afhankelijk zijn per seizoen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73717847
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 16:08 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Klopt, onze boris kan er weer wat van. Doodleuk de prijzen met 25%! omhoog gooien en buiten het centrum om minder bussen en metro's te laten rijden. Ik moet nu langzamerhand maar mijn studentenkaart krijgen dat scheelt die 25% verhoging weer Congestion charge my ass!

    Men was er overigens niet over te spreken, 25% verhoging voor OV is echt f'ing immens! Dat zouden ze in nederland eens moeten doen .

    Overigens top werk aan de OP! Hetgeen wat er nog bij kan is een lijstje met hotels , je kunt daar alleen geen vaste prijzen voor geven omdat die zo'n beetje soms per week verschillen en afhankelijk zijn per seizoen.
    Lijst met hotels leek me inderdaad wel goed. Wellicht dat jij een lijst kunt geven van de goedkope plekken ronde Bayswater/Notting Hill? Daar ken je toch wel wat? Ik ken er weinig, aangezien ik liever in mijn eigen bed slaap als ik in Londen ben....
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73722945
    even een opmerking omtrent die oyster kaart kan gewoon niet snappen hoe dat goedkoper dan zijn dan een onbeperkte dagkaart

    Stel: Als ik van liverpool street naar Pancross ga en dan vervolgens op de dag van pancross naar oxford om dan weer van notting hill -> embankment ga en stel dezelfde weg weer terug. Dan moet ik dus 6x inchecken en 6x uitchecken.

    Hoeveel betaal ik dan qua oyster kaart?? Voor een dagkaart was ik dan 7,20 kwijt en als ik de overzicht kaartjes goed lees ( zou wel niet ) dan moet ik qua overzicht 3... 6x 2.20 betalen dus meer

    Of zie ik het nou verkeerd
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_73733368
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:56 schreef stevengerrard het volgende:
    even een opmerking omtrent die oyster kaart kan gewoon niet snappen hoe dat goedkoper dan zijn dan een onbeperkte dagkaart

    Stel: Als ik van liverpool street naar Pancross ga en dan vervolgens op de dag van pancross naar oxford om dan weer van notting hill -> embankment ga en stel dezelfde weg weer terug. Dan moet ik dus 6x inchecken en 6x uitchecken.

    Hoeveel betaal ik dan qua oyster kaart?? Voor een dagkaart was ik dan 7,20 kwijt en als ik de overzicht kaartjes goed lees ( zou wel niet ) dan moet ik qua overzicht 3... 6x 2.20 betalen dus meer

    Of zie ik het nou verkeerd
    Zucht, laatste keer. In dat overzicht met de prijs voor een dagpas zie je links de Oyster Card Daily Cap staan. Als jij dus het bovenstaande op een dag doet, stopt de Oyster kaart bij deze "Daily Cap" van 6.70 pond. Dat is dus 0.50 pond goedkoper dan een dagkaart en je hoeft het niet eens zelf uit te rekenen, dat doet het systeem voor je.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73733665
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 16:15 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Lijst met hotels leek me inderdaad wel goed. Wellicht dat jij een lijst kunt geven van de goedkope plekken ronde Bayswater/Notting Hill? Daar ken je toch wel wat? Ik ken er weinig, aangezien ik liever in mijn eigen bed slaap als ik in Londen ben....
    Mja, ik zal eens kijken of ik een lijstje kan maken van hotels die mij wel konden bekoren qua prijs/kwaliteit verhouding. Wat te denken van belbare taxi servives? Zoals je weet ben ik wel fan van addison lee wat soms goedkoper is dan een normaal ritje met de cab (vooral voor lange ritjes)

    Oh, en top dat je het blijft uitleggen wat betreft die oyster, de gemiddelde londenaar zal die bereidheid niet hebben denk ik
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73744624
    Hehe Oyster blijt een vreemd concept voor velen en ik ken nog steeds mensen die het niet helemaal vertrouwen, maar het is echt een goed systeem en kan echt ingewikkelde berekeningen doen.

    Bvb. stel je reist 5 keer binnen zone 1 op een dag en daarna ga je naar Heathrow (zone 6). Oyster berekent dan wat goedkoper is: een zone 1-6 met cap, of een zone 1-2 met cap plus een single van zone 1 naar zone 6. Wat het goedkoopst is geldt uiteindelijk. Zelfde met peak-off-peak en dat soort dingen.

    Zorg er wel gewoon voor dat je altijd in- en uitcheckt op de tube en DLR, ook als de poortjes al open staan of je op een DLR station bent zonder poortjes maar met alleen een Oyster paal. Bij bussen en trams check je alleen in bij het opstappen, niet het uitstappen.

    Er zijn ook nog steeds enkele mainline treinlijnen waarop Oyster nog niet geldig is - maar als het goed is binnenkort wel. De meeste toeristen gebruiken National Rail binnen Londen bijna nooit denk ik - maar het is toch goed om te weten.
    pi_73744676
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Mja, ik zal eens kijken of ik een lijstje kan maken van hotels die mij wel konden bekoren qua prijs/kwaliteit verhouding. Wat te denken van belbare taxi servives? Zoals je weet ben ik wel fan van addison lee wat soms goedkoper is dan een normaal ritje met de cab (vooral voor lange ritjes)

    Oh, en top dat je het blijft uitleggen wat betreft die oyster, de gemiddelde londenaar zal die bereidheid niet hebben denk ik
    Taxi's kunnen we ook toevoegen inderdaad, hoewel ik betwijfel of veel toeristeren Addison Lee ooit gebruiken, die stappen voor die paar ritjes waarschijnlijk liever in een black cab. Hotels zijn zeker welkom!
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73748431
    Er zijn echt duizenden taxibedrijven en ze zijn allemaal ongeveer hetzelfde. Het enige wat je moet weten is dat als je home text naar het nummer 60835 je enkele locale nummers krijgt voor licensed minicabs, en dat je nooit een unlicenced cab moet nemen van iemand die jet het op straat aanbiedt.

    Maargoed, voor toeristen is dit allemaal niet erg interessant.
    pi_73761859
    3 November worden de lichtjes van Oxford en Regent street aan gedaan (Jim Carrey doet het in Oxford Street) Iemand daar wel eens heen geweest? Is het wat?

    5 November is (weet de naam niet, dag dat Guy Fawkes het parlement wilde opblazen) en rond die tijd is op meerdere plaatsen in de stad vuurwerk/feest, iemand nog een aanrader?

    14 November is Lord Mayors day, iemand daar voorgaande jaren wel eens heen geweest? Is voor zover ik weet festival langs de Thames met in de avond vuurwerk vanaf de Thames.
    pi_73783748
    Ik ga van 18 januari tot 12 april stage lopen in Londen
    pi_73784307
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 12:17 schreef Monopoly_Man het volgende:
    Bij bussen en trams check je alleen in bij het opstappen, niet het uitstappen.
    hoezo hoef je niet uit te checken dan? Hoe registreerd hij dan dat je bent uitgecheck?
    pi_73784626
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 18:38 schreef charmed_angel het volgende:

    [..]

    hoezo hoef je niet uit te checken dan? Hoe registreerd hij dan dat je bent uitgecheck?
    Een busreis kost altijd hetzelfde, overdag, 's nachts, en het maakt niet uit hoe ver je reist. Je check in en hij rekent je een pond aan.
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 20:51 schreef Niek. het volgende:
    3 November worden de lichtjes van Oxford en Regent street aan gedaan (Jim Carrey doet het in Oxford Street) Iemand daar wel eens heen geweest? Is het wat?

    5 November is (weet de naam niet, dag dat Guy Fawkes het parlement wilde opblazen) en rond die tijd is op meerdere plaatsen in de stad vuurwerk/feest, iemand nog een aanrader?.
    De lichtjes op Oxford Street kan best wel leuk zijn denk ik, en je moet zeker Guy Fawkes Night doen! Alexandra Palace is de beste plek om te kijken aangezien het zelf het grootste vuurwerk heeft, en je op een van de hoogste punten van Londen staan en ook heel wat andere vuurwerkshows kunt zien.

    Alexandra Palace ligt in Haringey, Noord-Londen. Het gelijknamige station is de makkelijkste manier om er te geraken (treinen vanuit King's Cross en Finsbury Park), of via Wood Green op de Piccadilly.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Alexandra_Palace
    pi_73785636
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 20:51 schreef Niek. het volgende:
    3 November worden de lichtjes van Oxford en Regent street aan gedaan (Jim Carrey doet het in Oxford Street) Iemand daar wel eens heen geweest? Is het wat?

    5 November is (weet de naam niet, dag dat Guy Fawkes het parlement wilde opblazen) en rond die tijd is op meerdere plaatsen in de stad vuurwerk/feest, iemand nog een aanrader?

    14 November is Lord Mayors day, iemand daar voorgaande jaren wel eens heen geweest? Is voor zover ik weet festival langs de Thames met in de avond vuurwerk vanaf de Thames.
    3 november, wanneer de lichtjes worden aangedaan bij oxford street, ga ik gegarandeerd heen, dat is tussen 5 en 6.30 overigens. Jim Carey !

    Wat betreft lord mayors day, dat heb ik vorig jaar gezien en vond die optocht opzich best gaaf vooral toen die koets langskwam, ik dacht dat onze koningin daar in zat
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:54:55 #43
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_73788210
    Hoi,

    Waar kan ik (in de buurt) de auto een weekend niet te duur parkeren. Het hoeft niet in het centrum te zijn, hij kan daar het hele weekend staan, maar we gaan met de auto naar Londen toe, en kunnen daar alles met de metro gewoon.
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
      Admin zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:08:19 #44
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_73792012
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 23:06 schreef Destrix het volgende:
    Hoi,

    Kun je in london ook met euro's betalen of uitsluitend met ponden?
    Zoja, kun je op de vliegvelden anders pinnen met de rabo pas en dan kroketten ponden uit de muur trekken?
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
    pi_73792333
    Hoe zit het met betalen in london ..... kan dat alleen maar met pondon? Of neemt men ook euro's aan? (en dan met name in het begin, alvorens ik een pinautomaat heb gevonden. Op vliegveld sandsted)
      Admin zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:28:32 #46
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_73792564
    De UK is geen Euroland, dus je kunt niet met euro's betalen. Pinnen kan overal met je Nederlandse pinpas.
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
    pi_73835825
    Leuk krantenartikel over de 'immense' stijging in de londense huizenprijs. Welke wijk steeg het snelste in prijs? Kensington en Chelsea ... welke het minst? Canary Wharf .. whehehe!
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      maandag 19 oktober 2009 @ 13:32:24 #48
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_73841488
    Goeie OP, ik ga morgen even kijken hoe ik van en naar luchthavens ga komend weekend. Heb er echt zin in!

    Ik bedacht me overigens wel, ik neem enkel een rugzak mee als handbagage maar daar mag dan zeker geen deo en/of tandpasta in of wel?
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_73842113
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 13:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Goeie OP, ik ga morgen even kijken hoe ik van en naar luchthavens ga komend weekend. Heb er echt zin in!

    Ik bedacht me overigens wel, ik neem enkel een rugzak mee als handbagage maar daar mag dan zeker geen deo en/of tandpasta in of wel?
    Gewoon een roll-deo gebruiken en tandpasta mag mee indien minder dan 100 ml en in een plastic zakje.
    pi_73842178
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 13:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Goeie OP, ik ga morgen even kijken hoe ik van en naar luchthavens ga komend weekend. Heb er echt zin in!

    Ik bedacht me overigens wel, ik neem enkel een rugzak mee als handbagage maar daar mag dan zeker geen deo en/of tandpasta in of wel?
    je heb bij de kruidvat van die kleine busjes deo en tandpasta.

    Je mag toch 1 liter mee nemen, dus 10 flesjes van maximaal 100 ml moet kunnen.

    Overigens wel in een doorzichtig gesealed zakje bij de controle laten zien, of op de band leggen

    Ik neem een kleine reiskoffer mee, voor 4 dagen en die gaat ook mee als handbagage... veel makkelijker dan zo'n rugzak

    [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2009 13:50:38 ]
      maandag 19 oktober 2009 @ 13:52:29 #51
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_73842299
    Duidelijk, thnx
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_73842408
    pi_73855558
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 13:03 schreef BraveDribbel het volgende:
    Ziet er netjes uit met een OP erbij nu!
    Aer Lingus kan vanaf volgende week ook in de lijst opgenomen. Ze beginnen eind oktober met dagelijkse vluchten tussen Eindhoven en Londen Gatwick (ik zit op de 2e vlucht vanuit Londen )
    Prijzen zijn vergelijkbaar met Ryanair alleen betere tijden wat mij betreft! dus zeker aan te raden
    Handig idd. Ryanair heeft opeens 200eur+ voor korte termijn vluchten naar Londen vanwege herfstvakantie dus gisteren maar met aer lingus geboekt om naar huis in London te vliegen voor 60eurootjes. Mooie tijden hebben ze ook
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Mja, ik zal eens kijken of ik een lijstje kan maken van hotels die mij wel konden bekoren qua prijs/kwaliteit verhouding. Wat te denken van belbare taxi servives? Zoals je weet ben ik wel fan van addison lee wat soms goedkoper is dan een normaal ritje met de cab (vooral voor lange ritjes)
    Addison is wel okay als je ergens bent en niet de lokale cab-service weet. Ze hebben altijd wel mannetjes beschikbaar. Ik bel in m'n buurt en als ik van airport > woning ga gewoon m'n lokale cabbie. Na paar keer gebruik van ze gemaakt te hebben kan je ook wel korting bedingen
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    [quote]Op vrijdag 16 oktober 2009 20:51 schreef Niek. het volgende:
    3 November worden de lichtjes van Oxford en Regent street aan gedaan (Jim Carrey doet het in Oxford Street) Iemand daar wel eens heen geweest? Is het wat?

    5 November is (weet de naam niet, dag dat Guy Fawkes het parlement wilde opblazen) en rond die tijd is op meerdere plaatsen in de stad vuurwerk/feest, iemand nog een aanrader?
    Dank voor de tip. Jim

    Iemand anders ook ingeschreven voor de ballot van http://www.bbc.co.uk/pudsey/ ?

    [ Bericht 50% gewijzigd door jmac op 19-10-2009 19:58:58 ]
    pi_73857202
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 19:50 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Handig idd. Ryanair heeft opeens 200eur+ voor korte termijn vluchten naar Londen vanwege herfstvakantie dus gisteren maar met aer lingus geboekt om naar huis in London te vliegen voor 60eurootjes. Mooie tijden hebben ze ook
    Het kloterige is dat ik met de eurostar gewoon het goedkoopst uit ben. Ik wil eigenlijk mn komende ritjes london - drenthe vliegend doen, maar met de trein ben ik gewoon goedkoper uit. Voor een enkeltje van London Kings Cross naar any trainstation in Holland ben ik 29.50 pond kwijt. Als ik via Aer Lingus ga, moet ik eerst 28 pond voor het retourtje gatwick express betalen, het retourtje gatwick - eindhoven kost 30 pond en via de trein van Eindhoven - Drenthe en weer terug ben ik 50 euro kwijt. Het is dus voor mij voordeliger om met de trein te gaan.
    quote:
    Addison is wel okay als je ergens bent en niet de lokale cab-service weet. Ze hebben altijd wel mannetjes beschikbaar. Ik bel in m'n buurt en als ik van airport > woning ga gewoon m'n lokale cabbie. Na paar keer gebruik van ze gemaakt te hebben kan je ook wel korting bedingen
    Dat wat betreft die korting ga ik ook maar eens proberen, voor de rest bel ik alleen een cab als ik s'ochtens ergens moet wezen en er nog geen metros rijden. En na eenmaal goede ervaring met Addison ben ik er toch maar bij gebleven.
    quote:
    Dank voor de tip. Jim

    Iemand anders ook ingeschreven voor de ballot van http://www.bbc.co.uk/pudsey/ ?
    Dat met Jim Carrey lijkt me zeker interessant, denk wel dat het weer hysterisch druk wordt maar ga het sowieso dus ff bekijken Wat betreft die ballot, nein. Niet echt m'n ding.

    En vraag me af of het eigenlijk wel zin heeft om hotels hier neer te plempen. Ik ben in verscheidene hotels geweest in Bayswaters/Notting Hill, zoals Pembridge Palace, Leisure Inn Hotel, Central Hotel, Hotel Blakemore, en met name de laatste 2 ben ik erg tevreden over wat betreft de centen/kwaliteit verhouding. Voor de rest zijn er genoeg hotel websites die nederlandse reviews geven. En zoals gezegd, ik kan iedereen het Central Hotel en Hotel Blakemore aanraden wat betreft goede locatie, top mensen achter de balie, goed eten en niet te duur.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73859516
    Hello

    Ik zoek samen met 3-4 anderen een B&B oid. in Londen voor eind februari

    Wat zijn ze ongeveer de prijzen in Londen? Hoeft niet perse in het centrum te liggen hoor
    pi_73860043
    [quote]Op maandag 19 oktober 2009 20:28 schreef sitting_elfling het volgende:


    Het kloterige is dat ik met de eurostar gewoon het goedkoopst uit ben. Ik wil eigenlijk mn komende ritjes london - drenthe vliegend doen, maar met de trein ben ik gewoon goedkoper uit. Voor een enkeltje van London Kings Cross naar any trainstation in Holland ben ik 29.50 pond kwijt. Als ik via Aer Lingus ga, moet ik eerst 28 pond voor het retourtje gatwick express betalen, het retourtje gatwick - eindhoven kost 30 pond en via de trein van Eindhoven - Drenthe en weer terug ben ik 50 euro kwijt. Het is dus voor mij voordeliger om met de trein te gaan.

    Hoe krijg jij het voor elkaar om voor 29,50 van kings cross naar een willekeurig treinstation in nederland te komen? Klinkt idd erg aantrekkelijk!
    pi_73862871
    Misschien handig om in volgende OP wat sites te zetten waarop je hotels/hostels kan vinden in Londen Meestal gaat het hier toch om persoonlijke ervaringen van 1 persoon en op de meeste websites vind je recensies van meerdere mensen wat een eerlijker beeld kan geven.
    pi_73863322
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 22:36 schreef Niek. het volgende:
    Misschien handig om in volgende OP wat sites te zetten waarop je hotels/hostels kan vinden in Londen Meestal gaat het hier toch om persoonlijke ervaringen van 1 persoon en op de meeste websites vind je recensies van meerdere mensen wat een eerlijker beeld kan geven.
    Als je suggestie hebt voeg ik ze zo toe hoor, weet er zelf alleen niks van.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73863633
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 21:34 schreef BraveDribbel het volgende:
    [quote]Op maandag 19 oktober 2009 20:28 schreef sitting_elfling het volgende:


    Het kloterige is dat ik met de eurostar gewoon het goedkoopst uit ben. Ik wil eigenlijk mn komende ritjes london - drenthe vliegend doen, maar met de trein ben ik gewoon goedkoper uit. Voor een enkeltje van London Kings Cross naar any trainstation in Holland ben ik 29.50 pond kwijt. Als ik via Aer Lingus ga, moet ik eerst 28 pond voor het retourtje gatwick express betalen, het retourtje gatwick - eindhoven kost 30 pond en via de trein van Eindhoven - Drenthe en weer terug ben ik 50 euro kwijt. Het is dus voor mij voordeliger om met de trein te gaan.

    Hoe krijg jij het voor elkaar om voor 29,50 van kings cross naar een willekeurig treinstation in nederland te komen? Klinkt idd erg aantrekkelijk!
    Hoe ik dat voor elkaar krijg, nou gewoon naar de kings cross eurostar hal gaan, dan naar die lieve mevrouw gaan en het dan vragen . De reden waarom het zo goedkoop is, is vanwege de tijd en mijn leeftijd. Ik ben onder 25, en mijn trein vertrekt om 5.57. Niemand in Londen wil zo vroeg vertrekken vandaar dat de trein op dat tijdstip zo goedkoop is.

    Oh, en de NS zijn redelijke afzetters wat betreft het prijskaartje van Brussel (naar een station in Nederland). Daar betaal je dacht ik 40 euro voor. Via de eurostar kost dat een 10tje

    En wat betreft hotel sites, Booking.com
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73879844
    (psst het is St. Pancras, niet King's Cross)

    Maar Eurostar kan inderdaad heel goedkoop zijn, vooral als je onder de 26 bent, maar daarna is het nog steeds gewoon goedkoop hoor. Boek gewoon via eurostar.com niet ns.nl
    pi_73888305
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 14:47 schreef Monopoly_Man het volgende:
    (psst het is St. Pancras, niet King's Cross)

    Maar Eurostar kan inderdaad heel goedkoop zijn, vooral als je onder de 26 bent, maar daarna is het nog steeds gewoon goedkoop hoor. Boek gewoon via eurostar.com niet ns.nl
    Mja, ik zit altijd met die naam te kloten. Het tube station heet immers King's Cross St. Pancras, maar de eurostar gaat via St.Pancras. Naja, we weten wat ik bedoel

    Overigens als ik boek via eurostar.com van London naar Amsterdam, heb ik relatief weinige keuze mogelijkheden. De manier waarop ik de tickets koop kan ik niet via de website doen?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73911917
    Mensen van het goede leven, ik ga dus in februari met 3-4 anderen naar Londen. We landen op Stansted en moeten dus naar het centrum.
    Hoe kunnen we het beste naar het centrum reizen via Stansted? Loopt er een metro, waarmee je een kaart koopt voor de hele week??
    pi_73912121
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 13:32 schreef Elwood1802 het volgende:
    Mensen van het goede leven, ik ga dus in februari met 3-4 anderen naar Londen. We landen op Stansted en moeten dus naar het centrum.
    Hoe kunnen we het beste naar het centrum reizen via Stansted? Loopt er een metro, waarmee je een kaart koopt voor de hele week??
    Kom op dude. De OP lezen kan je toch nog wel?
    pi_73918839
    Zelf even iets in elkaar gezet met alle bussen en treinen van/naar de luchthavens... als iemand hem ergens anders kan hosten kan hij in de OP.


    [ Bericht 14% gewijzigd door Monopoly_Man op 21-10-2009 17:34:02 ]
    pi_73934198
    Ik ga van 13 tm 15 november naar london, voor mijn verjaardag ! Nu zag ik dat er op 14 november, mijn verjaardag, de lord mayor 'show' was, met als afsluiter een groot vuurwerk op de Thames. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een grote vuurwerkshow? Staat het vol met mensen?
      Admin donderdag 22 oktober 2009 @ 00:13:18 #66
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_73935414
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:38 schreef Monopoly_Man het volgende:
    Zelf even iets in elkaar gezet met alle bussen en treinen van/naar de luchthavens... als iemand hem ergens anders kan hosten kan hij in de OP.
    [ link | afbeelding ]

    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
    pi_73940486
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 00:13 schreef Breuls het volgende:

    [..]


    [ afbeelding ]
    Goeie voor de volgende OP!
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73944887
    Ik ben alleen London Bridge vergeten... zal hem straks even toevoegen.
      donderdag 22 oktober 2009 @ 17:02:31 #69
    236716 motherflocker
    live for the weekends
    pi_73955248
    Hoe zit het met oudjaar in Londen? Iedereen op straat aan het zuipen of ...

    En waar draaien ze beetje oldschool hardcore achtige muziek? De zogenaamde gabber house in Londen met oud en nieuw? hard-techno oid is ook goed?

    Fabric dacht ik niet, dat is vooral minimal en electro etc
    PSV
    4 in a row!
    29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
    pi_73983568
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 17:02 schreef motherflocker het volgende:
    Hoe zit het met oudjaar in Londen? Iedereen op straat aan het zuipen of ...

    En waar draaien ze beetje oldschool hardcore achtige muziek? De zogenaamde gabber house in Londen met oud en nieuw? hard-techno oid is ook goed?

    Fabric dacht ik niet, dat is vooral minimal en electro etc
    Wat betreft de oldschool hardcore muziek heb ik geen idee, wat ik wel weet van oud en nieuw is dat je 'de goede' tenten niet binnenkomt zonder een ticket en het is dan ook retedruk.

    Weet iemand of er overigens ook pepernoten te koop zijn in Londen? Ik ben atm. weer thuis in NL en vraag me af hoeveel ik mee moet nemen voor het weer op is
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73983750
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 14:17 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]


    Weet iemand of er overigens ook pepernoten te koop zijn in Londen? Ik ben atm. weer thuis in NL en vraag me af hoeveel ik mee moet nemen voor het weer op is
    Ik heb nog 5 zakken liggen
    Heb ze nog nooit ergens zien liggen in Londen.

    PS: als je zoals ik te lui bent om 't telkens mee te slepen kun je ook hier bestellen: http://www.holland-at-home.nl/
    pi_73988637
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 14:22 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Ik heb nog 5 zakken liggen
    Heb ze nog nooit ergens zien liggen in Londen.

    PS: als je zoals ik te lui bent om 't telkens mee te slepen kun je ook hier bestellen: http://www.holland-at-home.nl/
    Ik heb even de prijzen bekeken op die website, en inclusief verzendkosten kom ik toch wel op een vrij hoge prijs uit. Het is voor mij nog goedkoper om een retourtje Londen - NL te doen en dan de koffer te vullen met fatsoenlijk Nederlands eten. Dat wordt dus de koffer vol gooien met pepernoten en nog wat andere degelijke 'Nederlandse' producten en als het op is ga ik wel weer terug

    Er zijn maar weinig echt Engelse voedselproducten waar ik na verloop van tijd een zwak voor heb gekregen. Come to think of it, eigenlijk helemaal niks op Yazoo na. En het gekke is, dat Yazoo wordt gemaakt door het Nederlandse bedrijf Campina maar het wordt alleen in de UK verkocht
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73991734
    Weet iemand hoe dat peperdure hotel heet wat uitzicht heeft op de tower bridge?
    pi_73992117
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 18:01 schreef thefreakje het volgende:
    Weet iemand hoe dat peperdure hotel heet wat uitzicht heeft op de tower bridge?
    Geen idee. Er zijn nogal wat dure hotels in Londen en de duurste zitten eigenlijk niet echt aan die kant van Londen volgens mij? Is het een modern hotel of juist een klassiek gebouw?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73992458
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 18:16 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Geen idee. Er zijn nogal wat dure hotels in Londen en de duurste zitten eigenlijk niet echt aan die kant van Londen volgens mij? Is het een modern hotel of juist een klassiek gebouw?
    Ik had een link is helaas die verloren gegaan.

    Het was een duur hotel, super luxe, uitzicht op de tower bridge,vlakbij de metro.

    En volgens mij meer op zakelijke mensen gericht gezien hun website(bruinig trouwens).
    pi_73992663
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 18:31 schreef thefreakje het volgende:

    [..]

    Ik had een link is helaas die verloren gegaan.

    Het was een duur hotel, super luxe, uitzicht op de tower bridge,vlakbij de metro.

    En volgens mij meer op zakelijke mensen gericht gezien hun website(bruinig trouwens).
    Ik zou denken aan het Hilton hotel daar? Maar hoewel dat niet goedkoop is, is dat ook weer niet zo duur als jij misschien bedoelt?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:46:55 #77
    236716 motherflocker
    live for the weekends
    pi_73992772
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 14:17 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Wat betreft de oldschool hardcore muziek heb ik geen idee, wat ik wel weet van oud en nieuw is dat je 'de goede' tenten niet binnenkomt zonder een ticket en het is dan ook retedruk.

    Weet iemand of er overigens ook pepernoten te koop zijn in Londen? Ik ben atm. weer thuis in NL en vraag me af hoeveel ik mee moet nemen voor het weer op is
    Oke, en overdag is het wel overal al feest of werkt iedereen dan nog?

    Heb nu een club gevonden genaamd SeOne en Hidden. Bekend mee?
    PSV
    4 in a row!
    29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
    pi_73993015
    volgens mij bedoelde ik the tower.
    pi_73994085
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 18:56 schreef thefreakje het volgende:
    volgens mij bedoelde ik the tower.
    ? Dat HIlton is toch naast de Tower Bridge?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_73994251
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 19:30 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    ? Dat HIlton is toch naast de Tower Bridge?
    hotel the tower, heb net de website bekeken en volgens mij is dat hem.
      zondag 25 oktober 2009 @ 14:04:50 #81
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74042641
    London heeft weer een aantal hele mooie zonsondergangen gehad en heb dus weer een heleboel foto's geschoten.

    reset
    pi_74050860
    Dit noem ik niet echt een zonsondergang, maar wel een hele gave foto! Zag hem ook al in dat andere topic.

    Heb net m'n ticket richting Engeland weer geboekt, nu dan eindelijk eens een keertje met kerst in London! :-D Geweldig! Ik kan niet wachten
      Admin zondag 25 oktober 2009 @ 19:00:51 #83
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_74050903
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 18:01 schreef thefreakje het volgende:
    Weet iemand hoe dat peperdure hotel heet wat uitzicht heeft op de tower bridge?

    Thistle Tower?
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
      Admin zondag 25 oktober 2009 @ 19:01:12 #84
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_74050917
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 14:04 schreef Individual het volgende:
    London heeft weer een aantal hele mooie zonsondergangen gehad en heb dus weer een heleboel foto's geschoten.

    [ afbeelding ]

    Gave foto. Vanuit Shell genomen?
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
      zondag 25 oktober 2009 @ 21:17:08 #85
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74057313
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 19:01 schreef Breuls het volgende:

    [..]


    Gave foto. Vanuit Shell genomen?
    op de 25e verdieping zit een observation gallery. Dit was net na een zonsondergang. Niet een spectaculaire, maar 2 dagen eerder zag het er zo uit:

    reset
      Admin zondag 25 oktober 2009 @ 21:22:07 #86
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_74057648
    Wow, gaaf

    Komende zomer moet ik maar weer 's een weekendje London doen
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
    pi_74073821
    Even een vraagje, waar kan je prijzen vinden van bepaalde bezienswaardigheden in Londen?

    Wil graag de prijs weten van Madame Tussauds? London Eye?
    En wat MOET je nog meer gezien hebben in Londen?
    pi_74080944
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 12:20 schreef charmed_angel het volgende:
    Even een vraagje, waar kan je prijzen vinden van bepaalde bezienswaardigheden in Londen?

    Wil graag de prijs weten van Madame Tussauds? London Eye?
    En wat MOET je nog meer gezien hebben in Londen?
    Dat zijn nou niet echt de leukste dingen om naar toe te gaan... maar wel de duurste. Voor prijzen zie http://www.madametussauds.com/London/ en http://www.londoneye.com/ , ik zeker niet naar Mad Tussaud's zou gaan. London Eye is wel leuk maar vrij duur.

    Ik raad je aan om eerder het British Museum en de Tate Modern te bezoeken, of het Imperial War Museum.
    pi_74082419
    We gaan ook de standaard dingen bezoeken.

    Madame Tussaud's ben ik 1 keer geweest 14 jaar geleden, en ik weet dat ik het toen wel leuk vond.

    Ik denk niet dat diegene met wie ik ga musea mensjes zijn. London Eye hoef niet perse, maar Madame Tussaud's staat zeker op ons lijstje

    Wat zijn het voor musea?

    WOW £47.25 voor London Eye... hmzzzz laat maar zitten

    [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2009 16:50:08 ]
      maandag 26 oktober 2009 @ 17:37:37 #90
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74084040
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 16:48 schreef charmed_angel het volgende:

    WOW £47.25 voor London Eye... hmzzzz laat maar zitten
    Die prijs is voor een een of ander arrangement. Een normaal kaartje kost £17.50. (voor de recessie was dat nog £20 geloof ik)

    Ik heb het 2 keer gedaan (als vrienden langskomen die ik dat soort dingen), maar nu heb ik vanaf mijn kantoor een veel beter uitzicht.
    reset
    pi_74084215
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 17:37 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Die prijs is voor een een of ander arrangement. Een normaal kaartje kost £17.50. (voor de recessie was dat nog £20 geloof ik)

    Ik heb het 2 keer gedaan (als vrienden langskomen die ik dat soort dingen), maar nu heb ik vanaf mijn kantoor een veel beter uitzicht.
    Ik heb het zelf eigenlijk nog nooit gedaan, de wachttijd is in het weekend idioot en ik laat vrienden meestal liever andere dingen zien.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 26 oktober 2009 @ 18:34:25 #92
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74085835
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 17:43 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ik heb het zelf eigenlijk nog nooit gedaan, de wachttijd is in het weekend idioot en ik laat vrienden meestal liever andere dingen zien.
    Ieder zijn eigen natuurlijk.

    Het is een fantastisch stukje bouwtechniek en een van de vooraanstaande attracties met goede reden. De wachttijd kan je omheen als je een 'vlucht' hebt met de tijd erop zodat je niet in de rij hoeft te staan. Heb er niet langer dan 10min gestaan iig.

    Voor 1e keer London bezoekers heb ik een vrij gepolijste volle dag van alle typische London attracties, zodat we de rest van de dagen andere dingen (of niets) kunnen doen. Het begint bij de Tower en gaat via Waterloo naar Buckingham Palace. Daar zat ook dus 2x een vlucht in de London Eye in.
    reset
    pi_74086423
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 18:34 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Ieder zijn eigen natuurlijk.

    Het is een fantastisch stukje bouwtechniek en een van de vooraanstaande attracties met goede reden. De wachttijd kan je omheen als je een 'vlucht' hebt met de tijd erop zodat je niet in de rij hoeft te staan. Heb er niet langer dan 10min gestaan iig.

    Voor 1e keer London bezoekers heb ik een vrij gepolijste volle dag van alle typische London attracties, zodat we de rest van de dagen andere dingen (of niets) kunnen doen. Het begint bij de Tower en gaat via Waterloo naar Buckingham Palace. Daar zat ook dus 2x een vlucht in de London Eye in.
    Natuurlijk, iedereen zijn ding. Bij mij is het meestal de lange wandeling van Gloucester Road via Knightsbridge, Hyde Park en St. James richting Big Ben. Dan de Thames af langs de London Eye, Tate Modern en als laatste Borough Market

    Eigenlijk geen grote attracties echt bezoeken, meer de stad een beetje bekijken. Na wat pinten bij Borough Market een taxi richting Soho en Covent Garden ofzo. De rest van het weekend wat shoppen, eten en clubben
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74087971
    Korte review van mijn tripje gisteren in het sneaker topic;
    Sneakers enzo #99 - FREE SJIMZ

    Ben er dus zaterdag en zondag geweest. Blij dat ik op city airport aan kwam, want tussen hammersmith en heatrow ofzo reden er alleen bussen.
    pi_74089156
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 18:52 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Natuurlijk, iedereen zijn ding. Bij mij is het meestal de lange wandeling van Gloucester Road via Knightsbridge, Hyde Park en St. James richting Big Ben. Dan de Thames af langs de London Eye, Tate Modern en als laatste Borough Market
    Leuke route! Ideale route (van waar ik woon in de buurt van Camden Town) die ik vaak met mensen die langskomen doe is Camden Town, via Regent's Canal naar Primrose Hill, dan door Regent's Park naar Marylebone, zuidelijk richting Bond Street/Oxford Street, dan Regent Street, door Soho en Chinatown (waarschijnlijk een goed moment voor lunch) naar Trafalgar Square, dan via Horse Guards Parade naar Waterloo Bridge. Dan ben je bij de London Eye en kun je de South Bank aflopen richting Tate Modern en Borough Market, en als je nog niet al te moe bent kun door de City naar Bishopsgate Market en Shoreditch voor eten en uitgaan.
    pi_74089704
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 19:34 schreef alwaysedo het volgende:
    Korte review van mijn tripje gisteren in het sneaker topic;
    Sneakers enzo #99 - FREE SJIMZ

    Ben er dus zaterdag en zondag geweest. Blij dat ik op city airport aan kwam, want tussen hammersmith en heatrow ofzo reden er alleen bussen.
    Tip voor volgende keer: Als de Piccadilly voor werkzaamheden gesloten is, kan je Heathrow Express nemen. Die is dan gratis op vertoon van je Oyster Card

    Verder verslag gelezen, goed dat je Size en Offspring hebt meegepikt, dat zijn wel mijn favoriete plekjes (ik woonde er vroeger om de hoek). Footlocker en JD Sports laat ik liever links liggen, te massaal voor mijn doen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74092939
    oke. dat is dus train en niet de underground.

    en ik had geen oyster card maar voor 6.40 pond een 4 zones dagkaart. ging prima.

    ja echt relaxte shops.

    wat ik me trouwens af vroeg he, toen ik met de bus ging, zag ik allemaal mensen inchecken bij het instappen maar bij het uitstappen niet uitchecken? hoe zit dat? of heb ik dat verkeerd gezien?

    het lijkt niet alsof er veel problemen zijn met die oyster card, moeten ze in nederland misschien eens gaan kijken waarom het in engeland wel werkt en in nederland zoveel faalt
    pi_74093765
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 21:38 schreef alwaysedo het volgende:
    oke. dat is dus train en niet de underground.

    en ik had geen oyster card maar voor 6.40 pond een 4 zones dagkaart. ging prima.

    ja echt relaxte shops.

    wat ik me trouwens af vroeg he, toen ik met de bus ging, zag ik allemaal mensen inchecken bij het instappen maar bij het uitstappen niet uitchecken? hoe zit dat? of heb ik dat verkeerd gezien?

    het lijkt niet alsof er veel problemen zijn met die oyster card, moeten ze in nederland misschien eens gaan kijken waarom het in engeland wel werkt en in nederland zoveel faalt
    Oystercard is perfect. Bij de bus hoef je je inderdaad alleen in te tikken, je betaalt maar een prijs, ongeacht hoe lang je op de bus zit.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74116173
    ik ga het laatste weekend van november naar londen, bedoeling is stappen en stappen. De zaterdag komt wel goed met wat technodeuntjes om onze oren maar voor de zondag heb ik een vraag:
    wat is de lokale melkweg/paradiso in londen? Was van plan om een toko/kroeg in te gaan en bandjes te kijken...mogen best totaal onbekende bandjes zijn...zolang ze maar leuk zijn!
    suggesties?
    pi_74129325
    Barfly!
    pi_74133694
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 16:48 schreef rlue het volgende:
    ik ga het laatste weekend van november naar londen, bedoeling is stappen en stappen. De zaterdag komt wel goed met wat technodeuntjes om onze oren maar voor de zondag heb ik een vraag:
    wat is de lokale melkweg/paradiso in londen? Was van plan om een toko/kroeg in te gaan en bandjes te kijken...mogen best totaal onbekende bandjes zijn...zolang ze maar leuk zijn!
    suggesties?
    Ehm, er zijn heel wat plekken eigenlijk. Wat voor muziek? Voor electro bvb. Corsica Studios, voor indie/rock bvb The Roundhouse. Brixton Academy is erg mooi en raad ik eigenlijk altijd aan. Scale is ook vooral voor up-and-coming dingen. Er zijn echt zoveel kleine zaaltjes... ik raad www.timeout.com aan zodat je gewoon kunt kijken naar wat je leuk vind.
    pi_74134937
    geboekt voor 25 tot 29 nov!!!
    Be brave. Be kind.
    pi_74243539
    Gaat er iemand nog los morgen met Halloween? Mn huisgenoot (male:P) heeft een sexy lingerie pakketje gekocht met zwarte heksenpruik, bloederige mascara. Dat wordt nog wat! Ik ga er sowieso vanuit dat de binnenstad met gekken rondloopt morgenavond.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74247678
    Is het eigenlijk al wat goedkoper geworden om te gaan shoppen in londen?
    Be kind whenever possible. It is always possible
    Blog: http://worldtripping.org/
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:13:16 #105
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_74247715
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 11:10 schreef jdeheij het volgende:
    Is het eigenlijk al wat goedkoper geworden om te gaan shoppen in londen?
    De pond staat relatief erg laag, dus ja.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_74247768
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:

    [..]

    De pond staat relatief erg laag, dus ja.
    Mooi! Een goede reden om naar londen te gaan
    Be kind whenever possible. It is always possible
    Blog: http://worldtripping.org/
    pi_74248765
    Vandaag Halloween en komende maandag Jim Carrey in Londen ... het kan weer eens niet op in deze stad!
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74248983
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 12:17 schreef sitting_elfling het volgende:
    Vandaag Halloween en komende maandag Jim Carrey in Londen ... het kan weer eens niet op in deze stad!
    Colin Firth doet 't trouwens samen met Jim.

    Maar het is hier toch elke dag feest

    pi_74249108
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 12:28 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Colin Firth doet 't trouwens samen met Jim.

    Maar het is hier toch elke dag feest

    [ afbeelding ]
    Colin Firth heb ik nog nooit van gehoord maar Jim Carrey is een baas .
    Is die kerstfoto al actueel? Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit in het centrum van Londen kom alleen als er echtwat te doen is.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74249526
    Je hebt Bridget Jones toch wel gezien?

    7 November om 8 uur 's ochtends is trouwens de grote Harrods kerstparade.
    pi_74250065
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 12:51 schreef jmac het volgende:
    Je hebt Bridget Jones toch wel gezien?

    7 November om 8 uur 's ochtends is trouwens de grote Harrods kerstparade.
    Danku, ik zal er zijn Heb vorig jaar veel 'kerst' dingetjes gemist in Londen omdat het me niet zo veel interesseerde. Nu heb ik er tijd voor komende zaterdag. Zijn er eigenlijk nog meer must see's wat betreft Kerst in Londen?

    En nee, ik heb geen bridget jones diary gezien (pepernoten zijn overigens op)
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:09:37 #112
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_74251359
    Ik zie trouwens dat ik mijn Londen verslag nog helemaal niet gespamd heb hier: http://www.royorama.nl/?p=1409
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_74262196
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 14:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ik zie trouwens dat ik mijn Londen verslag nog helemaal niet gespamd heb hier: http://www.royorama.nl/?p=1409
    Wel een typisch verslag over Londen

    Voor de rest is het hier op dit moment best wel gekkenhuis, het laatste half uur al constant vuurwerk en iedereen loopt er bij als of ze uit 1 of ander kerkhof zijn ontwaakt . Verbaas me er wel over dat het ZO ontzettend leeft hier
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74262450
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]
    Voor de rest is het hier op dit moment best wel gekkenhuis, het laatste half uur al constant vuurwerk en iedereen loopt er bij als of ze uit 1 of ander kerkhof zijn ontwaakt . Verbaas me er wel over dat het ZO ontzettend leeft hier
    Inderdaad Hele straat vol met koters in allemaal gekke creaties en allemaal aanbellen voor snoep. In elke winkel waar ze komen krijgen ze ook nog eens snoep. Hilarisch hoe leuk sommige zich aankleden. Veel verschil met Nederland waar volgens mij geen kind 't echt serieus viert.
    pi_74262472
    wat zijn de niet typische dingen dan???

    ben beetje aan het plannen voor mijn trip 25 tot 29 nov
    Be brave. Be kind.
    pi_74262664
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 21:23 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Inderdaad Hele straat vol met koters in allemaal gekke creaties en allemaal aanbellen voor snoep. In elke winkel waar ze komen krijgen ze ook nog eens snoep. Hilarisch hoe leuk sommige zich aankleden. Veel verschil met Nederland waar volgens mij geen kind 't echt serieus viert.
    Haha nee dat klopt! Ik kan me niet herinneren dat dat in Nederland gebeurt. Hierzo net ook een groep koters met hun ouders dressed as leraren van Harry Poter. Ben benieuwd hoe dat vannacht zal zijn in het centrum,

    Zo'n feestje ben ik wel voor te porren, maar me om kleden als 1 of andere graftak gaat me wat ver
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 21:24 schreef Esje-lief het volgende:
    wat zijn de niet typische dingen dan???

    ben beetje aan het plannen voor mijn trip 25 tot 29 nov
    Typisch .. als zijnde van de museums, de big ben, de eye, de wisseling van de wacht bij bucky paleisje enzovoorts. Allemaal wel leuk en aardig, maar niet 'echt' speciaal in mijn ogen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74263577
    wat is dan speciaal in Londen?
    Be brave. Be kind.
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:40:51 #118
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_74264457
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Wel een typisch verslag over Londen
    Typisch als in standaard toeristisch? Ja, ik was er nog nooit geweest en dan hoort dat er toch wel bij
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_74265564
    hoi hoi,

    dank voor alle info in dit forum scheelt weer wat zoek werk. Wij gaan 17 december tot 21 dec. ik vroeg me af of er bij de tube of op liverpool street een mogelijkheid is om bagage op te slaan totdat we naar het hotel gaan en op de dag van vertrek natuurlijk. we vliegen pas laat weer terug naar weeze.
    pi_74277337
    Naast Platform 10 kan je je bagage op slaan geloof ik. Weet niet hoeveel het kost.
    pi_74279048
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 23:23 schreef mister_HP het volgende:
    hoi hoi,

    dank voor alle info in dit forum scheelt weer wat zoek werk. Wij gaan 17 december tot 21 dec. ik vroeg me af of er bij de tube of op liverpool street een mogelijkheid is om bagage op te slaan totdat we naar het hotel gaan en op de dag van vertrek natuurlijk. we vliegen pas laat weer terug naar weeze.
    Kan je dat niet gewoon bij het hotel achterlaten?
    pi_74285189
    mijn hotel zit in hammersmith en ik moet op liverpool street zijnvoor de stansted express. ik heb geen idee hoelang ik erover doe om heen en terug tegaan. als me dat twee uur kost dan zoek ik leiver een kluis voor een dag.


    update:

    gevonden: http://www.left-baggage.co.uk/index.php dit bedrijf beheerd een aantal bagage opslag locaties op stations.

    [ Bericht 33% gewijzigd door mister_HP op 01-11-2009 18:57:05 ]
    pi_74286362
    ik ga naar het yha hostel bij earls court...

    ik ben benieuwt!!
    Be brave. Be kind.
    pi_74287939
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 19:25 schreef Esje-lief het volgende:
    ik ga naar het yha hostel bij earls court...

    ik ben benieuwt!!
    Ha, zit je bij mij in de straat. Nou ja, ongeveer dan. Enfin, mooie buurt, zeker als je richting Gloucester Rd/South Ken gaat.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74289609
    ik hoor graag genoeg over lekkere restaurantjes en leuke pubs?
    Be brave. Be kind.
    pi_74290184
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 20:35 schreef Esje-lief het volgende:
    ik hoor graag genoeg over lekkere restaurantjes en leuke pubs?
    Het is een meer residential buurtje, maar ik kan wel wat snelle tips geven als je het in de buurt zoekt. In Bina Gardens zit Noor Jahan, een van de betere (en nog steeds betaalbare) curry-shops in Londen. Nog steeds geen 'fine dining', maar hele goeie Indiase gerechten. Qua pubs is de Angelsea Arms op Selwood Terrace altijd wel goed, maar meestal zit ik bij vrienden in Notting Hill ofzo. Anders de Duke of Clarence op Old Brompton, die's ook wel gezellig. Oh, en voor een late brunch naar Balans op de hoek van Old Brompton en Earls Court Road (echt om de hoek van je hostel), die serveren brunch tot 5 uur in de middag, heerlijk in het weekend
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74291801
    thankssss...

    ben nu al een beetje aan het kijken voor feesten en lekkere eet tentjes...

    andere mensen nog tips?
    Be brave. Be kind.
    pi_74296513
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 21:09 schreef Esje-lief het volgende:
    thankssss...

    ben nu al een beetje aan het kijken voor feesten en lekkere eet tentjes...

    andere mensen nog tips?
    Ben je alleen op reis? Wat is ongeveer je budget, waar ben je naar op zoek qua keuken/sfeer/muziek, etc...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74297281
    nee, ik vertrek wel alleen, maar een vriendin uit Coventry meet mij in Londen.

    Ik neem zo'n 1000 euro mee voor 4 dagen... Dus kan aardig wat leuke dingen doen.
    Mijn vriendin is Moslim, dus qua eten moeten we daar op letten. Verder sta ik open voor alles.
    Ben dol op japans, italiaans en tapas maar lekker fish en chips gaan er zeker in.
    Qua uitgaan ben ik ook wel voor alles in. House, techno, urban maar een gezellige avond in de pub kletsen is ook leuk

    Bring it on!!
    Be brave. Be kind.
    pi_74298058
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 22:24 schreef Esje-lief het volgende:
    nee, ik vertrek wel alleen, maar een vriendin uit Coventry meet mij in Londen.

    Ik neem zo'n 1000 euro mee voor 4 dagen... Dus kan aardig wat leuke dingen doen.
    Mijn vriendin is Moslim, dus qua eten moeten we daar op letten. Verder sta ik open voor alles.
    Ben dol op japans, italiaans en tapas maar lekker fish en chips gaan er zeker in.
    Qua uitgaan ben ik ook wel voor alles in. House, techno, urban maar een gezellige avond in de pub kletsen is ook leuk

    Bring it on!!
    Tapas! Hele goeie vlakbij op Old Brompton Road, heet Tendido Cero. Wel reserveren, maar past wel binnen het budget. Ik ga je nog wel wat meer tips geven, ben morgen alleen op reis, kom dus later.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74305862
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 22:24 schreef Esje-lief het volgende:
    nee, ik vertrek wel alleen, maar een vriendin uit Coventry meet mij in Londen.

    Ik neem zo'n 1000 euro mee voor 4 dagen... Dus kan aardig wat leuke dingen doen.
    Mijn vriendin is Moslim, dus qua eten moeten we daar op letten. Verder sta ik open voor alles.
    Ben dol op japans, italiaans en tapas maar lekker fish en chips gaan er zeker in.
    Qua uitgaan ben ik ook wel voor alles in. House, techno, urban maar een gezellige avond in de pub kletsen is ook leuk

    Bring it on!!
    Tapas: Jamon Jamon op Parkway, NW1 is erg goed, maar er zijn heel wat andere plaatsjes.
    Voor Japan eten is Brewer Street het best en heeft heel wat authentieke restaurants. Voor de rest raad ik ook Okawari net ten noorden van Leicester Square aan voor sushi, en Satsuma in Wardour Street in Soho is goed voor een snelle lunch en vooral voor al het Japans eten dat niet sushi is.
    Fish / Chips: gewoon een goede pub zoeken.
    Italiaans: krijg je echt overal natuurlijk. Locando Locatelli is een fantastisch restaurant met een michelin-ster wat eigenlijk niet eens zo duur is - en het eigenlijk misschien wel waard is om naar toe te gaan als je echt geweldig Italiaans eten wil.
    pi_74306450
    i'm totally in love with you guys right now... !!!
    Be brave. Be kind.
    pi_74307841
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 09:13 schreef Esje-lief het volgende:
    i'm totally in love with you guys right now... !!!
    Voor fish en chips moet je trouwens naar Rock & Sole (of Sole & Rock, maar een van die twee moet de naam ongeveer zijn) in Endell Street bij Covent Garden. Goede verse vis en beslag, niet dat voorverwerkte spul dat meeste pubs serveren.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74326272
    ik heb al die restaurantjes gegoogled en sites bekeken...

    Tering ik ga tonnetje rond terug komen..
    Maar meer suggesties zijn zeker welkom..
    Nog uitgaanstips??
    Be brave. Be kind.
    pi_74326804
    18 t/m 21 december kerstshoppen in London.
    Nou maar hopen dat de pond zo laag blijft staan
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_74329470
    Morgen Jim Carrey
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 20:00 schreef Esje-lief het volgende:
    ik heb al die restaurantjes gegoogled en sites bekeken...

    Tering ik ga tonnetje rond terug komen..
    Maar meer suggesties zijn zeker welkom..
    Nog uitgaanstips??
    Electric Ballroom in Camden town?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74330990
    hmmmm de zaterdag trekt me niet echt..

    kent iemand Plan B brixton road?
    Be brave. Be kind.
    pi_74337198
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 21:41 schreef Esje-lief het volgende:
    hmmmm de zaterdag trekt me niet echt..

    kent iemand Plan B brixton road?
    Nee, niet echt. Favella Chique bij Old Street is ook wel leuk, goeie mojito's en vaak lekkere muziek. Op iets meer "posh" en ergens in de Westend uit gaan. Met twee meiden kom je wel binnen bij Cuckoo ofzo, laat je de kerels lekker je drankjes betalen
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74362867
    Iemand nog fotos van Jim gemaakt? Het was overigens tievus druk en beetje zonde dat ze Oxford Circus moesten dichtgooien : (
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74363575
    zooo dat Cuckoo zit er uit als een herenclub... hahahahaha

    ik denk dat ik maar hakken moet gaan kopen
    op sneakers kom ik denk ik niej binnen
    Be brave. Be kind.
    pi_74364850
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 20:41 schreef sitting_elfling het volgende:
    Iemand nog fotos van Jim gemaakt? Het was overigens tievus druk en beetje zonde dat ze Oxford Circus moesten dichtgooien : (
    Ik keek naar buiten en toen bedacht ik me dat ik geen zin had om nat te worden

    Heb je 'm goed kunnen zien of was 't te druk?



    Handige site is trouwens: http://www.londontown.com/

    [ Bericht 7% gewijzigd door jmac op 03-11-2009 22:03:47 ]
    pi_74372348
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 20:59 schreef Esje-lief het volgende:
    zooo dat Cuckoo zit er uit als een herenclub... hahahahaha

    ik denk dat ik maar hakken moet gaan kopen
    op sneakers kom ik denk ik niej binnen
    Inderdaad. Gewoon korte rok, rode lippen, hoge hakken. Vervolgens de rest van de avond gratis drank. Het is een keuze.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      woensdag 4 november 2009 @ 09:19:40 #143
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74375340
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 21:31 schreef jmac het volgende:

    [ afbeelding ]
    Koopje toch voor £5m.

    Ik moest maar eens een overheidscontract zien te scoren!
    reset
    pi_74378932
    De nieuwe kruising werkt erg goed, trouwens. En wat ook echt nodig daar. Het is eigenlijk in heel het VK een probleem met onnodige clutter op de straat, maar Oxford Circus als drukste kruising van Europa of wat het dan ook is, had het echt nodig.
    pi_74392123
    Wat een held he die burgemeester

    Als je aangevallen wordt gewoon even Boris gillen. Boris to the rescue

    AT YOUR SERVICE.
    pi_74420957
    Voor de niet-Londeners die misschien niet weten waar dit over gaat:
    http://www.guardian.co.uk(...)ttack-camden-london1
    pi_74438626
    Nog iemand naar een bonfire night geweest vanavond? Ik ga Zaterdag met 2 vrienden die uit Nederland langs komen, iemand eerder bij Alexandra Palace of Victoria Park vuurwerk geweest?
    pi_74438991
    quote:
    Op donderdag 5 november 2009 23:01 schreef Niek. het volgende:
    Nog iemand naar een bonfire night geweest vanavond? Ik ga Zaterdag met 2 vrienden die uit Nederland langs komen, iemand eerder bij Alexandra Palace of Victoria Park vuurwerk geweest?
    Je bedoelt die tievus vuurwerk die ik hiervan een uurtje of 7 al kan zien vanuit mijn kamer? En nog steeds hoor ik gepruttel van vuurwerk ..
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74439042
    quote:
    Op donderdag 5 november 2009 23:10 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Je bedoelt die tievus vuurwerk die ik hiervan een uurtje of 7 al kan zien vanuit mijn kamer? En nog steeds hoor ik gepruttel van vuurwerk ..
    Ik wou al bijna iedereen in de straat een gelukkig nieuwjaar gaan wensen. Leek meer BOMBfire night. Wat een vuurwerk zeg

    Zaterdag naar Alexandra. Is ook een duits bierfestival en andere activiteiten.
    pi_74439426
    quote:
    Op donderdag 5 november 2009 23:10 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Je bedoelt die tievus vuurwerk die ik hiervan een uurtje of 7 al kan zien vanuit mijn kamer? En nog steeds hoor ik gepruttel van vuurwerk ..
    Het is inderdaad niet echt indrukwekkend hier in de buurt maar doelde meer op het vuurwerk in oa. Clapham Common en Wimbledon (blijkbaar komen er jaarlijks zo'n 100.000 mensen naar het profesionele vuurwerk in Clapham)
    pi_74439519
    http://www.timeout.com/lo(...)s_displays_2009.html staat een overzicht van alle vuurwerkshows.

    Die van Victoria Park had vorig jaar gewonnen volgens mij.
    pi_74439576
    quote:
    Op donderdag 5 november 2009 23:22 schreef Niek. het volgende:

    [..]

    Het is inderdaad niet echt indrukwekkend hier in de buurt maar doelde meer op het vuurwerk in oa. Clapham Common en Wimbledon (blijkbaar komen er jaarlijks zo'n 100.000 mensen naar het profesionele vuurwerk in Clapham)
    Dat zou ik zo niet weten, het vuurwerk hier in de buurt van Notting Hill was best wel indrukwekkend, maar na een kwartiertje heb je het ook wel gezien .. en dan duurt het nog 45 minuten.

    Kan me de reactie van vorig jaar ook nog wel goed herinneren. Schrok me de tievus toen er opeens allemaal vuurwerk te horen was.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74446757
    quote:
    Op donderdag 5 november 2009 23:01 schreef Niek. het volgende:
    Nog iemand naar een bonfire night geweest vanavond? Ik ga Zaterdag met 2 vrienden die uit Nederland langs komen, iemand eerder bij Alexandra Palace of Victoria Park vuurwerk geweest?
    Ik ben eerder bij het Alexandra Palace (Ally Pally) vuurwerk geweest - dit jaar kan ik er niet naartoe want ik zit met vrienden in Paddington... waarschijnlijk gaan we wel even Primrose Hill op om vandaar het vuurwerk te zien.

    Ally Pally is volgens velen het beste vuurwerk - het is erg groot en duurt erg lang. Ook heb je gewoon een prachtig uitzicht over heel Londen vandaaruit. De treinen zullen vrij vol zitten (rijden vanuit Moorgate/King's Cross/Finsbury Park), maar je kunt het ook via Wood Green bereiken indien je wil.

    Voor de rest zullen er inderdaad nog heel wat andere activiteiten zijn en is er heel wat eten/drinken/muziek. Veel plezier in ieder geval!
      vrijdag 6 november 2009 @ 11:25:40 #154
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74447685
    Ben eigenlijk alleen naar de Blackheath fireworks geweest een aantal keer en dat was wel spectaculair, maar na 4th July fireworks aan de East River NYC ben ik erg verwend geworden!

    Dit weekend mis ik het omdat ik in Oslo ben.
    reset
    pi_74447811
    Ik ben de afgelopen die jaar elke keer dat weekend weg geweest, en zit nu weer in Stockholm
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74467927
    is er een soort Iens voor Londonse restaurantjes?
    Ik vind wel site waar je op type keuken kan zoeken, of op de omgeving, maar niet allebei en dan nog met reviews ipv betaalde advertenties
    pi_74471871
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 21:27 schreef computergirl het volgende:
    is er een soort Iens voor Londonse restaurantjes?
    Ik vind wel site waar je op type keuken kan zoeken, of op de omgeving, maar niet allebei en dan nog met reviews ipv betaalde advertenties
    Geen idee, wij testen het altijd eerst uit en dan zien we het resultaat later

    Overigens heb ik vandaag voor het eerst meegemaakt, dat ik
    -een telefoon met lege accu had
    -er op mn oyster geen stuiver meer stond
    -mn pinpas niet werkte
    -ik geen cash voor handen had

    En school was net afgelopen, iedereen was weg. En ik bij Moorgate stond, terwijl ik naar Notting Hill Gate moest. Toen voelde ik toch wel even een zweetdruppel langs mn rug gaan
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74475985
    Hallo iedereen. Dit is mijn eerste keer posten in dit topic en ik had een vraag aan jullie.
    Ik ben van plan om samen met mijn broertje begin december voor 3 dagen naar london te gaan. Mijn vraag was. Hebben jullie een restaurant waar we echt naar toe moeten. Zoals het er nu naar uitziet is het hotel waar we in verblijven dicht in de buurt van Hyde Park.
    Alvast bedankt.
    X-box GT: Nalyu
    PSN tag: nalyu
    pi_74481996
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 21:27 schreef computergirl het volgende:
    is er een soort Iens voor Londonse restaurantjes?
    Ik vind wel site waar je op type keuken kan zoeken, of op de omgeving, maar niet allebei en dan nog met reviews ipv betaalde advertenties
    http://www.london-eating.co.uk/
    http://www.squaremeal.co.uk/
    http://www.timeout.com/london/restaurants/

    Voor pubs/bars:
    http://www.beerintheevening.com/

    Over het algemeen vind je ook op Google Maps heel wat reviews door gewoon te zoeken naar een restaurant.
    pi_74486798
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 22:42 schreef BeamofLight het volgende:
    Laagste prijs garantie: Easyhotel. Verspreid over de stad, maar gegarandeerd hartje Londen. Tevens gegarandeerd de kleinste kamer. 34,50 pond per nacht per kamer.
    Ik kende die nog heel niet . Is het te doen qua... alles? . Beetje fatsoenlijk enzo, geen kakkerlakken, geen bruin water?
    Tap tap tap
    pi_74510832
    zit er sterk over te denken om volgend jaar 2 of 3 maanden in london te gaan wonen en werken voor een paar dagen in de week. Is er een forum of site waar ik terecht kan met mijn vragen over huizing en tijdelijk werk zoeken etc??
    pi_74511787
    Even een heel vreemde vraag misschien, maar is bellen in Engeland duur? En kan je ook abonnementen nemen speciaal geschikt om veel mee naar het buitenland (Nederland dus) te bellen? Ik zit volgend jaar halfjaartje in Southampton, en ben nu al wat aan het rondkijken voor praktische tips (en kon zo snel geen UK-topic vinden)
    pi_74512041
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 17:13 schreef frame-saw het volgende:
    Even een heel vreemde vraag misschien, maar is bellen in Engeland duur? En kan je ook abonnementen nemen speciaal geschikt om veel mee naar het buitenland (Nederland dus) te bellen? Ik zit volgend jaar halfjaartje in Southampton, en ben nu al wat aan het rondkijken voor praktische tips (en kon zo snel geen UK-topic vinden)
    Ja, gewoon pre-paid en dan international pakketje kiezen. Krijg je telkens bepaald aantal minuten gratis.

    Maar makkelijkste is Skype of landline natuurlijk. Dan is het zowat gratis.

    quote:
    Op zondag 8 november 2009 16:47 schreef Retarded het volgende:
    zit er sterk over te denken om volgend jaar 2 of 3 maanden in london te gaan wonen en werken voor een paar dagen in de week. Is er een forum of site waar ik terecht kan met mijn vragen over huizing en tijdelijk werk zoeken etc??
    Stel je vraag hier gerust: United kingdom * deel 6 *
      zondag 8 november 2009 @ 17:24:30 #164
    242666 BeamofLight
    Light in the darkness, Tafkap
    pi_74512177
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 17:45 schreef CherryLips het volgende:

    [..]

    Ik kende die nog heel niet . Is het te doen qua... alles? . Beetje fatsoenlijk enzo, geen kakkerlakken, geen bruin water?
    Heeel de kamer is opgeruimd (die 2 meter vloer is niet zo heel veel werk verder). Douchekop is fijn en warm en goed te regelen. Verder is het er erg klein (echt klein dan hè).
    Tevens moet je even nadenken over een raam in de kamer of niet. Bij geen raampje is het nix voor claustrofoben!
    pi_74515127
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 17:24 schreef BeamofLight het volgende:

    [..]

    Heeel de kamer is opgeruimd (die 2 meter vloer is niet zo heel veel werk verder). Douchekop is fijn en warm en goed te regelen. Verder is het er erg klein (echt klein dan hè).
    Tevens moet je even nadenken over een raam in de kamer of niet. Bij geen raampje is het nix voor claustrofoben!
    Voor een paar pond per nacht zit je in een beter hotel met grotere kamer op een betere locatie imho.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74516468
    nouuu.. there is a kink in the cable...
    Kword vrijdag geopereerd.. ( gelukkig een kleine ingreep)
    Nu hopen dat ik weer fit ben voor de 25ste
    Be brave. Be kind.
    pi_74524556
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 19:06 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Voor een paar pond per nacht zit je in een beter hotel met grotere kamer op een betere locatie imho.
    Tips?
    Ik wil nog een keer alleen gaan en zit dan te twijfelen tussen een hostel ( = misschien contact met anderen) of een betaalbare hotelkamer ( = geen enge lui op de kamer). Maar zo'n hotelkamer wordt al snel best duur in je uppie.
    Tap tap tap
    pi_74526912
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 21:59 schreef CherryLips het volgende:

    [..]

    Tips?
    Ik wil nog een keer alleen gaan en zit dan te twijfelen tussen een hostel ( = misschien contact met anderen) of een betaalbare hotelkamer ( = geen enge lui op de kamer). Maar zo'n hotelkamer wordt al snel best duur in je uppie.
    Cental Park Hotel London, Blakemore Hotel, Leisure Inn Hotel. Ben in alle 3 de hotels meerdere keren geweest. De 1e twee bieden erg goede kwaliteit voor de prijs! Het laatste hotel is ietwat minder, maar wel een stuk goedkoper en gezien die prijs 1 van de betere hotels voor die prijs. Als ik zelf een hotel mocht kiezen, zou het toch Central Park of Blakemore zijn. Daar heb ik alles bij elkaar meerdere weken gezeten en dat was echt top!

    Wat betreft hostels kom je al snel op de Generator uit, of een YHA of LHA hostel. Ik 'woon' op dit moment overigens ook in een hostel sinds begin Oktober. Deel een kamer met een ander. Ben natuurlijk wel continu op zoek naar een goede kamer, maar heb geen haast want ik ben vrij pietje precies als het gaat over een goede kamer en dat krijg je niet binnen een week hier mits goede contacten. Ben wel in onderhandeling met een aantal op dit moment. Maar het hostel heeft ook wel zo zijn charme (op de wc's en douche's na )
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      maandag 9 november 2009 @ 19:37:57 #169
    242666 BeamofLight
    Light in the darkness, Tafkap
    pi_74550645
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 22:56 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Cental Park Hotel London, Blakemore Hotel, Leisure Inn Hotel. Ben in alle 3 de hotels meerdere keren geweest. De 1e twee bieden erg goede kwaliteit voor de prijs! Het laatste hotel is ietwat minder, maar wel een stuk goedkoper en gezien die prijs 1 van de betere hotels voor die prijs.
    Roep eens wat prijzen dan?
    pi_74552039
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 19:37 schreef BeamofLight het volgende:

    [..]

    Roep eens wat prijzen dan?
    Dat heeft weinig zin, die prijzen verschillen elke dag, voor elke periode. Ik schat zo rond de 20 - 55 pond per dag, afhankelijk van hoe vol het hotel op die dag zit.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      maandag 9 november 2009 @ 20:27:34 #171
    242666 BeamofLight
    Light in the darkness, Tafkap
    pi_74552621
    Proef op de som:

    willekeurige dag: 23 november, 1 nacht:

    Easyhotel : 34 pond. Earls Court
    Central Park : 92 pond
    Blakemore : 65 pond
    Leisure Inn : 52 pond

    Scheelt toch nogal? Ik bedoel, als je het goedkoopste wil hebben dan weet ik er centraler gelegen geen te vinden hoor.
    pi_74553425
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 20:27 schreef BeamofLight het volgende:
    Proef op de som:

    willekeurige dag: 23 november, 1 nacht:

    Easyhotel : 34 pond. Earls Court
    Central Park : 92 pond
    Blakemore : 65 pond
    Leisure Inn : 52 pond

    Scheelt toch nogal? Ik bedoel, als je het goedkoopste wil hebben dan weet ik er centraler gelegen geen te vinden hoor.
    Mja zoals ik al zeg, het is erg willekeurig. Ik heb Earls Court EasyHotel ook al voor 30 pond per nacht gezien. Het hangt er een beetje af wat je wil doen in de periode dat je in Londen zit. Is het voor zaken, vakantie of voor tussentijdse woonplaats maakt al veel verschil.

    Als het puur voor zaken is of een 1 a 2 dagen in London kan zo'n Easyhotel wel. Alleen lijkt het me geen vakantie experience. Je moet immers voor alles betalen, tv, schoonmaakster enzovoorts. Het lijkt mij gewoon niks. Ik zoek liever een zo'n goed mogelijke verhouding tussen prijs/kwaliteit ipv. echt voor het goedkoopste te gaan want dan kom je soms(!) echt bagger tegen en dat wil je niet op je vakantie.

    De reden dat Central Park en Blakemore zo duur zijn, is omdat beide erg populair zijn, het hotel dus sneller vol zit en de prijzen automatisch duurder zijn voor boekingen op korte termijn.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74564154
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 10:20 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Voor fish en chips moet je trouwens naar Rock & Sole (of Sole & Rock, maar een van die twee moet de naam ongeveer zijn) in Endell Street bij Covent Garden. Goede verse vis en beslag, niet dat voorverwerkte spul dat meeste pubs serveren.
    Daar heb ik de vorige keer naar gezocht en niet gevonden. Endell street zei je?

    *gaat googlen*
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_74569131
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 09:26 schreef Cat22 het volgende:

    [..]

    Daar heb ik de vorige keer naar gezocht en niet gevonden. Endell street zei je?

    *gaat googlen*
    Op de hoek van Endell Street en Short Gardens.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74583045
    Één event verder is oud en nieuw alweer, ik ga met mijn neefje (17) hierheen. Helaas mag hij dus van de Britten nog geen alcohol drinken, maar waarschijnlijk ook geen venues in (minimumleeftijd waarschijnlijk 18 of 21?)? Weten jullie misschien iets waardoor we toch nog een leuke avond kunnen hebben nadat we het vuurwerk hebben bekeken?
    pi_74584368
    Drie weken terug weer één dagje in Londen geweest (en twee dagen klanten bezoeken ten Zuiden van Londen). Toch leuk om er weer even een wandeling door het centrum te maken. tevens ook weer even wat spullen voor weinig geld op de kop getikt. Het blijft leuk, die stand van de Pond t.o.v. de Euro.
    2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
    2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
    2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
    pi_74584369
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 19:57 schreef WhiteJoker het volgende:
    Één event verder is oud en nieuw alweer, ik ga met mijn neefje (17) hierheen. Helaas mag hij dus van de Britten nog geen alcohol drinken, maar waarschijnlijk ook geen venues in (minimumleeftijd waarschijnlijk 18 of 21?)? Weten jullie misschien iets waardoor we toch nog een leuke avond kunnen hebben nadat we het vuurwerk hebben bekeken?
    Ik heb nog nooit iemand gechecked zien worden, volgens mij wordt dat echt geen probleem...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74584878
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 19:57 schreef WhiteJoker het volgende:
    Één event verder is oud en nieuw alweer, ik ga met mijn neefje (17) hierheen. Helaas mag hij dus van de Britten nog geen alcohol drinken, maar waarschijnlijk ook geen venues in (minimumleeftijd waarschijnlijk 18 of 21?)? Weten jullie misschien iets waardoor we toch nog een leuke avond kunnen hebben nadat we het vuurwerk hebben bekeken?
    Hij mag in pubs drinken maar er zijn een aantal voorwaarden, er moet een volwassene bij hem zijn en die moet betalen voor de drank, het mag alleen bier, wijn of cider zijn en hij moet er ook een maaltijd bij hebben Als je aan die voorwaarden voldoet mag iedereen die 16 of 17 is drinken in een pub.
    pi_74585195
    Zaterdag naar Ally Pally geweest waar het bier fest niet bijzonder was maar het vuurwerk erg mooi en Zondag naar Russell Brand in de Royal Albert Hall wat een groot succes was
    pi_74587553
    Je kunt waarschijnlijk ook gewoon op straat blijven drinken op nieuwjaarsavond... Als hij niet jong uitziet moet het ook gewoon lukken om in pubs/clubs te drinken.
    pi_74589154
    Nu ben ik altijd vrij laat met plannen van dingen. Maar 26 nov ga ik naar de tennis masters in de O2 arena. Daarna wilde ik een paar dagen met een vriendin naar Schotland gaan om daar eens de boel te verkennen.

    Nu leek de trein me een aardige optie (zie je veel van het landschap), maar een eerste indruk geeft aan dat een retourticket London Bridge - Edinburgh al gauw 250 pond kost. 2e klas voor een ritje van 4,5 uur. Zijn die prijzen echt zo belachelijk omhoog gegaan? Een retourvluchtje gatwick-edinburgh doet al 90 gbp. De bus is geen optie voor 4 dagen reizen, want dat is een enkele reis van 9 uur. Hoewel dat maar 20 gbp kost.

    Het is toch niet voordeliger om de tickets ter plekke op het station te kopen? Iemand nog een tip hoe ik dit evt wat voordeliger kan regelen (ja, had het veel eerder moeten regelen, maar toch)....
    pi_74589322
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:38 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ik heb nog nooit iemand gechecked zien worden, volgens mij wordt dat echt geen probleem...
    Ik heb weleens m'n ID moeten laten zien . Maar dat was niet in Londen.
    Tap tap tap
    pi_74589366
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 22:50 schreef veekeend het volgende:
    Nu ben ik altijd vrij laat met plannen van dingen. Maar 26 nov ga ik naar de tennis masters in de O2 arena. Daarna wilde ik een paar dagen met een vriendin naar Schotland gaan om daar eens de boel te verkennen.

    Nu leek de trein me een aardige optie (zie je veel van het landschap), maar een eerste indruk geeft aan dat een retourticket London Bridge - Edinburgh al gauw 250 pond kost. 2e klas voor een ritje van 4,5 uur. Zijn die prijzen echt zo belachelijk omhoog gegaan? Een retourvluchtje gatwick-edinburgh doet al 90 gbp. De bus is geen optie voor 4 dagen reizen, want dat is een enkele reis van 9 uur. Hoewel dat maar 20 gbp kost.

    Het is toch niet voordeliger om de tickets ter plekke op het station te kopen? Iemand nog een tip hoe ik dit evt wat voordeliger kan regelen (ja, had het veel eerder moeten regelen, maar toch)....
    Het lijkt me dat die tickets niet voordeliger zijn op het station. En JEMIG .. wat een AFZETTERS als dat echt 250 pond kost

    Ik heb er verder niet veel verstand van, maar het lijkt me dat je dan toch maar voor het vliegtuig kiest en meer sightseeing gaat doen in Schotland.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      dinsdag 10 november 2009 @ 22:56:18 #184
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74589392
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 22:50 schreef veekeend het volgende:
    Nu ben ik altijd vrij laat met plannen van dingen. Maar 26 nov ga ik naar de tennis masters in de O2 arena. Daarna wilde ik een paar dagen met een vriendin naar Schotland gaan om daar eens de boel te verkennen.

    Nu leek de trein me een aardige optie (zie je veel van het landschap), maar een eerste indruk geeft aan dat een retourticket London Bridge - Edinburgh al gauw 250 pond kost. 2e klas voor een ritje van 4,5 uur. Zijn die prijzen echt zo belachelijk omhoog gegaan? Een retourvluchtje gatwick-edinburgh doet al 90 gbp. De bus is geen optie voor 4 dagen reizen, want dat is een enkele reis van 9 uur. Hoewel dat maar 20 gbp kost.

    Het is toch niet voordeliger om de tickets ter plekke op het station te kopen? Iemand nog een tip hoe ik dit evt wat voordeliger kan regelen (ja, had het veel eerder moeten regelen, maar toch)....
    De trein is idd erg duur hier. Op het station op dezelfde dag is nog veeeeel duurder. zie ook: http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/8340561.stm

    ga vliegen!
    reset
    pi_74589713
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 22:56 schreef Individual het volgende:

    [..]

    De trein is idd erg duur hier. Op het station op dezelfde dag is nog veeeeel duurder. zie ook: http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/8340561.stm

    ga vliegen!
    Okay, this makes (no) sense

    De treinreis is juist zo mooi. Ik denk dat het waarschijnlijk een combi wordt. Dus 1 kant op vliegen en dan de andere kant terug met de trein (of andersom). Ik sta ervan te kijken, werkelijk waar.
    pi_74589909
    Probeer even www.thetrainline.com. Een snelle search voor 26 november gaf me een enkeltje voor £48, dat valt toch nog mee?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74590562
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 23:07 schreef Drive-r het volgende:
    Probeer even www.thetrainline.com. Een snelle search voor 26 november gaf me een enkeltje voor £48, dat valt toch nog mee?
    Frappant, want ik had ook via die site gezocht. Misschien zijn de tarieven hoger omdat ik op vrij specifieke dagdelen zocht. Toch nog maar even wat beter zoeken dus, maar thanks voor de info.
    pi_74591806
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 23:24 schreef veekeend het volgende:

    [..]

    Frappant, want ik had ook via die site gezocht. Misschien zijn de tarieven hoger omdat ik op vrij specifieke dagdelen zocht. Toch nog maar even wat beter zoeken dus, maar thanks voor de info.
    Beetje rondkijken helpt volgens mij wel, net als met vliegtickets eigenlijk. Vreemd gebeuren trouwens, ik snap er normaal ook weinig van.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74595027
    Oke, treinreizen in het VK werkt net iets anders, in ieder geval de lange reizen. Voor Londen-Edinburgh moet je kijken naar http://www.nationalexpresseastcoast.com/ en dan werkt het eigenlijk als iedere airline.

    Open retourtjes en singles waarmee je op iedere trein kan stappen zijn duur; maar als je een specifieke trein kiest is het weer goedkoop. Heb je een retourtje nodig, dan is het veel goedkoper om twee specifieke singles te kopen dan een (flexibel) open retourtje.

    Voor de 24ste November zie ik singles voor £33, dus kun je retour voor een £66 ofzo indien je je aan specifieke treinen houdt.

    Het is trouwens een hele mooie reis, vooral ten Noorden van Newcastle is de route langs de kust prachtig.
    pi_74602684
    moet niet vergeten ergens ponden te halen voor volgende week donderdag!
    (die euro is toch echt super makkelijk bij tripjes naar buurlanden)
    pi_74602799
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 13:28 schreef computergirl het volgende:
    moet niet vergeten ergens ponden te halen voor volgende week donderdag!
    (die euro is toch echt super makkelijk bij tripjes naar buurlanden)
    Gewoon pinnen dus als je aankomt.
    pi_74603455
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 13:32 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Gewoon pinnen dus als je aankomt.
    ik heb nog nooit in het buitenland gepind
    pi_74603587
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 13:51 schreef computergirl het volgende:

    [..]

    ik heb nog nooit in het buitenland gepind
    Is inderdaad heel eng. 75% van de Londonse pinautomaten ontploft bij het insteken van een Nederlands bankpasje dus pas maar op

    Niks lastigs/anders/moeilijks aan dus bespaar jezelf de belachelijke commissies en haal gewoon 't geld uit de muur

    Voor de mensen die er morgen zijn. Grote carnaby sale (20% )

    [ Bericht 4% gewijzigd door jmac op 11-11-2009 14:01:55 ]
    pi_74603724
    Engeland is dan ook een eng derdewereldland . Ik pin altijd gelijk zodra ik aankom op het vliegveld, maar ik neem altijd wel weer ponden mee naar huis zodat ik in ieder geval nog een tientje oid heb voor de volgende keer, voor het geval dat .
    Tap tap tap
    pi_74605747
    Ik haal in nederland 40 pond, commissie gaat door 3

    Maar pin in Engeland gewoon weer hoor. Voor de mensen die het niet durven. Ik spreek slecht engels (hoewel dat al beter wordt, sinds ik engelse boeken lees) en ik snap de pinautomaten in engeland ook. Zo moeilijk is het niet dus
    pi_74606964
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 15:09 schreef charmed_angel het volgende:
    Ik haal in nederland 40 pond, commissie gaat door 3

    Maar pin in Engeland gewoon weer hoor. Voor de mensen die het niet durven. Ik spreek slecht engels (hoewel dat al beter wordt, sinds ik engelse boeken lees) en ik snap de pinautomaten in engeland ook. Zo moeilijk is het niet dus
    ik verwacht ook niet dat een pin automaat in engeland anders werkt, maar heb het gewoon nog nooit uitgeprobeerd met mijn rabo pas&pin. Stel nou dat het om een of andere manier niet lukt dan sta je in de duurste stad van europa (zo ongeveer) met maar een paar pond op zak
    Ok, ok, ik ben een oude sufferd
    pi_74609499
    Ik heb een europas van de rabo (ik werk ook bij de rabo) en ik kan je verzekeren dat alles gewoon goed werkt
    pi_74621906
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 09:04 schreef Monopoly_Man het volgende:
    Oke, treinreizen in het VK werkt net iets anders, in ieder geval de lange reizen. Voor Londen-Edinburgh moet je kijken naar http://www.nationalexpresseastcoast.com/ en dan werkt het eigenlijk als iedere airline.

    Open retourtjes en singles waarmee je op iedere trein kan stappen zijn duur; maar als je een specifieke trein kiest is het weer goedkoop. Heb je een retourtje nodig, dan is het veel goedkoper om twee specifieke singles te kopen dan een (flexibel) open retourtje.

    Voor de 24ste November zie ik singles voor £33, dus kun je retour voor een £66 ofzo indien je je aan specifieke treinen houdt.

    Het is trouwens een hele mooie reis, vooral ten Noorden van Newcastle is de route langs de kust prachtig.
    Dank voor de tip ook. Ik heb inderdaad goede verhalen gehoord over de treinreis en de uitzichten op de landschappen. Ben benieuwd!.

    Het wordt een logistiek strak tripje. Eerst in de ochtend vliegen van AMS naar LCY. Dan naar de tennismasters. Daarna met vliegtuig door naar Edinburgh (het is al donker, treinreis heeft dan voor het uitzicht niet zoveel zin). Pak ik de treugreis de trein om te genieten van de uitzichten, om dan 's avonds weer terug te vliegen.
    pi_74622148
    Ik heb weer zin om te gaan, het is alweer 5,5 maand geleden.
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
    pi_74623283
    We zijn er weer bij met de jaarwisseling, net als in 2008 en 2005.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_74625523
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 00:41 schreef Jaguarized het volgende:
    We zijn er weer bij met de jaarwisseling, net als in 2008 en 2005.
    Ik zal er iig. niet zijn met de jaarwisseling, zoals vorig jaar!



    Wat vind je zo leuk aan de jaarwisseling in Londen? Bijna iedereen die ik ken vertrekt dan uit londen
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74631830
    Das toch moeilijk uit te leggen. Het is inmiddels een sport geworden om elk jaar de jaarwisseling buiten Nederland te vieren en na het afstrepen komt Londen toch vaak weer naar voren als de meest ideale stad. Daarbij maak ik graag foto's en dan valt prima te combineren met een gezellige jaarwisseling.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_74631886
    Vorig jaar was O&N in Londen me ook goed bevallen, wilde het dit jaar weer in londen of in Parijs vieren maar ik ben bang dat het er dit jaar niet meer in zit.
    Tap tap tap
    pi_74633704
    Wat doen jullie over het algemeen met O&N dan?
    pi_74638019
    De eerste keer bij Westminster Abbey gestaan, de tweede keer op Victoria Embankment tegenover de Eye gestaan. Maar dat werd dermate benauwd dat we naar Trafalgar Square zijn gegaan waar het verrassend genoeg een stuk rustiger was. Wat de plannen dit jaar zijn is nog niet bekend.

    Suggesties?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_74638814
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 14:04 schreef Monopoly_Man het volgende:
    Wat doen jullie over het algemeen met O&N dan?
    Niet in Londen zijn? Ben al vaak genoeg in Londen, ga daar dan ook niet mn O&N nog eens door verpesten

    En over het algemeen ben ik samen met vrienden of familie tijdens oud en nieuw Zit er over na te denken om het eventueel in Amerika te vieren dit jaar.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74639373
    Vorig jaar aan het water bij de Big Ben gestaan, tegenover de London Eye . Was mooi om te zien, zelfs van zo'n afstand voel je de warmte van het vuurwerk. Alleen wat een drama het het openbaar vervoer achteraf .
    Tap tap tap
    pi_74639518
    Overigens net mn tickets gekocht voor een aantal daagjes thuis in boerenland Drenthe. Tickets waren nog steeds, 29.50 voor een singletje . Londen naar Drenthe dus. (en dat 1 week voordat ik vertrek)
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74639715
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 16:07 schreef Jaguarized het volgende:
    De eerste keer bij Westminster Abbey gestaan, de tweede keer op Victoria Embankment tegenover de Eye gestaan. Maar dat werd dermate benauwd dat we naar Trafalgar Square zijn gegaan waar het verrassend genoeg een stuk rustiger was. Wat de plannen dit jaar zijn is nog niet bekend.

    Suggesties?

    Ik heb het vuurwerk nog nooit van dichtbij gezien eerlijkgezegd. Ik heb nieuwjaar ieder jaar buiten het centrum bij/met vrienden gevierd. Blijf je dan op straat na het vuurwerk of ga je dan naar een pub/club daarna?
    pi_74639871
    Zaterdag:
    The annual Lord Mayor's Show hits London this weekend in its usual spectacular style. The day starts at 11am with an RAF flypast followed by a parade involving over 6,000 people, including military marching bands and a procession of decorated floats. The undoubted highlight of the day though, is the enormous public fireworks show at 5pm from a barge moored in the Thames between Blackfriars and Waterloo bridges.

    Volgens mij krijgen we onderhand elk weekend firework shows here
    pi_74640053
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 16:58 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Ik heb het vuurwerk nog nooit van dichtbij gezien eerlijkgezegd. Ik heb nieuwjaar ieder jaar buiten het centrum bij/met vrienden gevierd. Blijf je dan op straat na het vuurwerk of ga je dan naar een pub/club daarna?
    Voor elke beetje gerespecteerde club/pub heb je op O&N tickets nodig anders kom je er niet in. Veel klachten over gehoord van vrienden die wel bleven voor O&N vorig jaar.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74643183
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 17:01 schreef jmac het volgende:
    Zaterdag:
    The annual Lord Mayor's Show hits London this weekend in its usual spectacular style. The day starts at 11am with an RAF flypast followed by a parade involving over 6,000 people, including military marching bands and a procession of decorated floats. The undoubted highlight of the day though, is the enormous public fireworks show at 5pm from a barge moored in the Thames between Blackfriars and Waterloo bridges.

    Volgens mij krijgen we onderhand elk weekend firework shows here
    Nog nooit gezien eigenlijk, maar bedankt voor de heads-up, hoef ik in ieder geval niet de stad in met die ellende...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74646058
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 18:53 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Nog nooit gezien eigenlijk, maar bedankt voor de heads-up, hoef ik in ieder geval niet de stad in met die ellende...
    Mariah Carey steekt ook kerstlichtjes aan deze week
    pi_74646148
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 20:31 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Mariah Carey steekt ook kerstlichtjes aan deze week
    Hoe wat waar hoe laat wanneer? Jim Carrey is 1 ding, maar Mariah heeft er toch zeker 2
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74646729
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 20:35 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Hoe wat waar hoe laat wanneer? Jim Carrey is 1 ding, maar Mariah heeft er toch zeker 2


    &B diva Mariah Carey will switch on the Christmas lights at Westfield London next Thursday (19 November).

    The multi-Grammy award winner will be in town to promote her new album Memoirs Of An Imperfect Angel, out later this month.

    Westfield's Southern Terrace will be decked out with a VIP pink carpet on which Mariah will make an entrance under a snowfall of butterfly confetti.

    The venue is expecting more than 2,500 people to attend the switch on, which is scheduled for 6pm.


    "Mariah Carey switching on the lights will be the icing on the cake for what has been an incredible year for Westfield London," said the venue's head of events Joe Russell.

    "We've had lots of celebrities come to Westfield in the last year, but Mariah is the biggest," he added.

    From this Saturday (14 November) shoppers will be able to experience the centre's festive offering, Wonderland, incorporating a kids 3D Santa’s Wish Kingdom grotto and Adult Grotto.


    Ze is hier al trouwens: http://www.entertainmentw(...)-in-london--pictures
    pi_74648564
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 16:58 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Ik heb het vuurwerk nog nooit van dichtbij gezien eerlijkgezegd. Ik heb nieuwjaar ieder jaar buiten het centrum bij/met vrienden gevierd. Blijf je dan op straat na het vuurwerk of ga je dan naar een pub/club daarna?
    Het is de bedoeling om daarna richting pub te gaan. Op Whitehall zit een enorm gezellige kroeg, daar wil ik sowieso weer even naar terug.
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:
    Voor elke beetje gerespecteerde club/pub heb je op O&N tickets nodig anders kom je er niet in. Veel klachten over gehoord van vrienden die wel bleven voor O&N vorig jaar.
    Niks van gemerkt vorig jaar.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_74696810
    Ik heb dat hele Lord Mayors dag zo'n beetje al vanaf de ochtend tot nu moeten aanhoren. Ik vind het maar een beetje nationalistische faal(!) als je het mij vraagt. Al heb ik het idee dat de ouderen die meeliepen in de stoet toch wel een gedachte van trots hebben als ze in die oude pakjes meelopen.

    En ik zweer het, die koets waar die gast in zit lijkt verdacht veel op die waar onze koningin ook in zit!

    Voor de rest was het een zooitje omdat ze het dichtsbijzinde tube station waar ik woon dichtgegooid hadden, nu moesten we dus naar Queensway, druk druk druk met toeristen ...
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74697549
    Ga zo denk ik richting Embankment, kijken of het vuurwerk nog door gaat in dit heerlijke weer....
    pi_74697598
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 16:27 schreef Niek. het volgende:
    Ga zo denk ik richting Embankment, kijken of het vuurwerk nog door gaat in dit heerlijke weer....
    Ik vind het wel tsjill al die wind en regen vandaag hier Blijven die toeristen ook wat weg
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74698978
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 16:30 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Ik vind het wel tsjill al die wind en regen vandaag hier Blijven die toeristen ook wat weg
    Was te lui om nu al naar buiten te gaan en lees net dat het vuurwerk is gecancelled.

    Als je Frankie Boyle (oa. Mock the Week) leuk vind, morgen om 3uur gaan kaarten in de verkoop voor een preview die hij maandag avond geeft, kaarten zijn maar 7pond per stuk.
    http://www.ticketweb.co.uk/user/?region=gb_london&query=schedule&venue=henandchick&month=9&day=8&year=109
    pi_74705343
    Ah eens proberen Niek. Alles is altijd zo snel uitverkocht hier. Vis overal naast Leve ebay

    [ Bericht 23% gewijzigd door jmac op 14-11-2009 21:20:06 ]
    pi_74705616
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 17:24 schreef Niek. het volgende:

    [..]

    Was te lui om nu al naar buiten te gaan en lees net dat het vuurwerk is gecancelled.

    Als je Frankie Boyle (oa. Mock the Week) leuk vind, morgen om 3uur gaan kaarten in de verkoop voor een preview die hij maandag avond geeft, kaarten zijn maar 7pond per stuk.
    http://www.ticketweb.co.uk/user/?region=gb_london&query=schedule&venue=henandchick&month=9&day=8&year=109
    Ik zie mezelf die tickets al kopen, komende maandag daar heen, en dan tijdens de voorstelling keihard FOK! roepen. Royal sadness.

    Moet zeggen dat ik mock the week eigenlijk niet zo leuk vind. Friday night with Jonathan Ross vond ik vorig jaar wel leuk, maar zn tegenhangers in Amerika zijn toch echt beter.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74725931
    Ben juist níet in London met Oud en Nieuw ook al woon ik er. Met Kerst ga ik natuurlijk op vakantie: Nederland-Warschau-Berlijn-Brussel.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_74726743
    quote:
    Op zondag 15 november 2009 20:36 schreef JohnDDD het volgende:
    Ben juist níet in London met Oud en Nieuw ook al woon ik er. Met Kerst ga ik natuurlijk op vakantie: Nederland-Warschau-Berlijn-Brussel.
    Nice, niet vergeten langs U Kucharzy te gaan voor een leuke avond en goeie maaltijd. Meningen zijn verdeeld, maar ik (en mijn vriendin, die een Poolse achtergrond heeft) vonden het geweldig.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 16 november 2009 @ 11:31:45 #225
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74743074
    Ben in de jaren dat ik hier woon nog nooit in het land geweest tijdens oud en nieuw. Ik weet niet of het ooit nog gaat gebeuren. Dit jaar wordt het Kaapstad. Kerst vier ik meestal wel hier trouwens.
    reset
      dinsdag 17 november 2009 @ 13:50:49 #227
    236716 motherflocker
    live for the weekends
    pi_74780591
    Heb tickets gekocht voor een club met O&N, maar wat doet de Engelsman op oudjaar zelf? Is het dan een normale dag of is er overal al een groot feest?
    PSV
    4 in a row!
    29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
    pi_74780626
    Zo, even een tvp, aangezien ik voor een tientje en 2 en een half uur in de bus in Londen ben
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_74781517
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 13:52 schreef jakkop het volgende:
    Zo, even een tvp, aangezien ik voor een tientje en 2 en een half uur in de bus in Londen ben
    2.5 half uur bus? Jij woont al in de UK wil je zeggen ? De bussen van NL - Londen zijn geen pretje.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      dinsdag 17 november 2009 @ 14:20:29 #230
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_74781521
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 13:50 schreef motherflocker het volgende:
    Heb tickets gekocht voor een club met O&N, maar wat doet de Engelsman op oudjaar zelf? Is het dan een normale dag of is er overal al een groot feest?
    Met oudjaar is er in Nederland toch ook geen klap te doen overdag, over het algemeen is het gewoon een "normale" werkdag
    pi_74781586
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 13:50 schreef motherflocker het volgende:
    Heb tickets gekocht voor een club met O&N, maar wat doet de Engelsman op oudjaar zelf? Is het dan een normale dag of is er overal al een groot feest?
    Ik heb het idee dat de 'engelsman' Londen ontvlucht tijdens O&N, en eventueel ergens anders in de wereld O&N viert of bij z'n familie ergens anders in de UK. De andere engelse mannen blijven in de UK
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74782436
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 13:50 schreef motherflocker het volgende:
    Heb tickets gekocht voor een club met O&N, maar wat doet de Engelsman op oudjaar zelf? Is het dan een normale dag of is er overal al een groot feest?
    Welke club ga je naar toe? Ministry of Sound in de O2 lijkt me wel wat.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_74782564
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 14:20 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    2.5 half uur bus? Jij woont al in de UK wil je zeggen ? De bussen van NL - Londen zijn geen pretje.
    Ja woon in Birmingham ja
    Eins, zwei, hoeplakai.
      woensdag 18 november 2009 @ 02:52:02 #234
    236716 motherflocker
    live for the weekends
    pi_74804654
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 14:48 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Welke club ga je naar toe? Ministry of Sound in de O2 lijkt me wel wat.
    SeOne, onder een brug is dat.

    Nou ja goed, ik als student ben overdag normaal gezien met oud en nieuw al bezig met bier drinken hoor , dus hoop dat de pubs dan al beetje vol zitten. Hoe zit het met de underground? Rijdt die wel gewoon de hele nacht?
    PSV
    4 in a row!
    29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
    pi_74808863
    Nee, die rijden nooit 's nachts. Bussen (maar vooral taxi) dus.
    pi_74817118
    Iemand tips voor een goed en goedkoop hotel in Londen? Ik wil met mijn moeder gaan want zij is er nog nooit geweest, alleen het is voor mij een tijdje geleden dat ik er ben geweest en weet niet waar ik moet zoeken. Ik wil naar Stansted vliegen en dan vanaf daar naar een hotel. Liefst dicht bij central London of bij een metrostation zodat we zo naar centraal kunnen.
    pi_74817391
    Ik betaal voor 4 dagen londen incl vliegreis (Britisch airways) ¤ 297 euro
    En dan zit ik in een hotel bij Earls court En land op Heathrow

    Ik vond dit redelijk goedkoop eigenlijk. Geen idee hoeveel je te besteden heb

    [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2009 14:59:03 ]
    pi_74818393
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 14:52 schreef colorito het volgende:
    Iemand tips voor een goed en goedkoop hotel in Londen? Ik wil met mijn moeder gaan want zij is er nog nooit geweest, alleen het is voor mij een tijdje geleden dat ik er ben geweest en weet niet waar ik moet zoeken. Ik wil naar Stansted vliegen en dan vanaf daar naar een hotel. Liefst dicht bij central London of bij een metrostation zodat we zo naar centraal kunnen.
    Is er een specifieke reden voor Stansted?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74818695
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 14:58 schreef charmed_angel het volgende:
    Ik betaal voor 4 dagen londen incl vliegreis (Britisch airways) ¤ 297 euro
    En dan zit ik in een hotel bij Earls court En land op Heathrow

    Ik vond dit redelijk goedkoop eigenlijk. Geen idee hoeveel je te besteden heb
    Is dat voor 1 persoon of voor 2?
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 15:23 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Is er een specifieke reden voor Stansted?
    Nou, nu vanwege de acties bij Ryanair. Kan retourtje voor 2 personen krijgen voor nog geen 25 euro totaal.
    pi_74819716
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 15:31 schreef colorito het volgende:

    [..]

    Is dat voor 1 persoon of voor 2?
    [..]

    Nou, nu vanwege de acties bij Ryanair. Kan retourtje voor 2 personen krijgen voor nog geen 25 euro totaal.
    1 persoon.

    Ik vlieg liever niet met Ryanair Al 2 keer voorgekomen dat een vlucht volgeboekt zat, maar 10 betaald dat wel, maar ik kon niet mee. omdat het vliegtuig vol zat
    pi_74821232
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 15:31 schreef colorito het volgende:

    [..]

    Is dat voor 1 persoon of voor 2?
    [..]

    Nou, nu vanwege de acties bij Ryanair. Kan retourtje voor 2 personen krijgen voor nog geen 25 euro totaal.
    Ok, da's vrij goedkoop natuurlijk en als dat qua luchthaven in Nederland goed uitkomt, prima. Ik ken aan die kant van het centrum eigenlijk weinig hotels helaas...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74821392
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:00 schreef charmed_angel het volgende:

    [..]

    1 persoon.

    Ik vlieg liever niet met Ryanair Al 2 keer voorgekomen dat een vlucht volgeboekt zat, maar 10 betaald dat wel, maar ik kon niet mee. omdat het vliegtuig vol zat
    Dat kan niet want Ryanair doet niet aan overbookings
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_74822370
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:45 schreef Thetallguy het volgende:

    [..]

    Dat kan niet want Ryanair doet niet aan overbookings
    Ja tuurlijk ik zit te liegen hierzo Hoe verklaar je dat dan? Ik kon 2 keer NIET mee! Omdat het vliegtuig vol zat. Ik kon wel de volgende vlucht nemen (dus dat verklaard misschien waarom het vliegtuig vol zat)

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2009 17:14:52 ]
    pi_74822873
    Sowieso airliners die doen aan overbookings! (al levert het altijd beste tafarelen op bij de balie)
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74823244
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:41 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ok, da's vrij goedkoop natuurlijk en als dat qua luchthaven in Nederland goed uitkomt, prima. Ik ken aan die kant van het centrum eigenlijk weinig hotels helaas...
    Ja vanaf Eindhoven vliegen en dat is 45 min. reizen vanaf hier, maar dat maakt niet uit.
    En vanaf daar kan ik voor 15 pond met de bus naar Victoria en wilde dus daar een hotel boeken, dus heb even gekeken maar het zijn er zoveel dat ik gewoon niet meer weet wat ik wil.
    Eigenlijk gewoon standaard, hoef nog niets eens een badkamer op de kamer, maar het moet dan wel netjes zijn. Ben ook weleens in hotels geweest dat je gewoon bang was om een deur aan te raken.
    pi_74823642
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 17:37 schreef colorito het volgende:

    [..]

    Ja vanaf Eindhoven vliegen en dat is 45 min. reizen vanaf hier, maar dat maakt niet uit.
    En vanaf daar kan ik voor 15 pond met de bus naar Victoria en wilde dus daar een hotel boeken, dus heb even gekeken maar het zijn er zoveel dat ik gewoon niet meer weet wat ik wil.
    Eigenlijk gewoon standaard, hoef nog niets eens een badkamer op de kamer, maar het moet dan wel netjes zijn. Ben ook weleens in hotels geweest dat je gewoon bang was om een deur aan te raken.
    Hoe lang duurt die bus wel niet? Anyway, bij Victoria is inderdaad vrij veel, heb er alleen weinig tips voor. Gewoon de tijd nemen om de reviews te lezen, vrees ik...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74823706
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 17:27 schreef sitting_elfling het volgende:
    Sowieso airliners die doen aan overbookings! (al levert het altijd beste tafarelen op bij de balie)
    Ach, da's nou eenmaal de reis industrie. Hotels doen het standaard tot soms meer dan 110%
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74825947
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 17:13 schreef charmed_angel het volgende:

    [..]

    Ja tuurlijk ik zit te liegen hierzo Hoe verklaar je dat dan? Ik kon 2 keer NIET mee! Omdat het vliegtuig vol zat. Ik kon wel de volgende vlucht nemen (dus dat verklaard misschien waarom het vliegtuig vol zat)
    http://www.ryanair.com/en/about/passenger-charter
    quote:
    Minimise the number of passengers who are involuntarily denied boarding.

    Ryanair is the only airline in Europe that does not overbook its flights; therefore Ryanair has eliminated the possibility of passengers being denied boarding as a result of overbooking. However if for technical or immigration reasons, it becomes necessary to accommodate passengers on another flight, Ryanair will seek to prioritize the needs and minimise the delay of those passengers effected and provide compensation in line with Regulation EU261/2004.
    Het boekingssysteem kan het simpelweg niet aan, het kost teveel geld/tijd/moeite om dit goed in te richten, en dit is voor een lowcost airline niet rendabel genoeg. Als jij een ticket hebt is er dus aan boord ook een plek voor jou, ga je niet, dan blijft die plek leeg

    Maargoed, aangezien het hier over London gaat; 2 weken terug voor het eerst op City gevlogen en dit is echt een verademing tov. Stansted
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_74828676
    Nice,19 December geboekt...
    AFC Ajax
    pi_74835825
    welke airlines vliegen op London City vanuit NL?
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_74836481
    VLM/Cityjet en British Airways
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_74838513
    Morgen van het pitoreske Londen naar het ruige westland in Drenthe. Yay!
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74838560
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 00:21 schreef sitting_elfling het volgende:
    Morgen van het pitoreske Londen naar het ruige westland in Drenthe. Yay!
    Het is maar waar je blij van kan worden
    pi_74906288
    gisteravond heel laat terug gekomen.
    In de tas terug: christmas pudding, thee, sal&vinegar chips en veel indiase kookspullen.

    Reizen met eurostar is vergelijkbaar met vliegtuig, je moet inchecken, door de douane en de arrivals en departures zijn strikt gescheiden. Dat is een groot probleem als je op het punt staat om op het perron boven in de trein te stappen en dan bedenkt 'he wat ben ik licht' -> !!RUGZAK VERGETEN BENEDEN!!. Als je naar beneden wil kom je in het verkeerde deel van het station.
    Ik ben via arrivals weer terug gerend, de medewerkers snapte niks van mijn verhaal dachten dat ik in Brussel mijn tas had vergeten. Uiteindelijk was er een man die snapte wat het probleem was en die heeft mij via de douane weer snel naar de vertrekhal geleid. Vijf minuten voor vertrek zat ik stuiterend van de stress in de trein.

    Oystercard werkt prima trouwens
      zaterdag 21 november 2009 @ 21:50:39 #255
    242666 BeamofLight
    Light in the darkness, Tafkap
    pi_74907414
    quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 09:48 schreef computergirl het volgende:
    gisteravond heel laat terug gekomen.
    In de tas terug: christmas pudding, thee, sal&vinegar chips en veel indiase kookspullen.

    Reizen met eurostar is vergelijkbaar met vliegtuig, je moet inchecken, door de douane en de arrivals en departures zijn strikt gescheiden. Dat is een groot probleem als je op het punt staat om op het perron boven in de trein te stappen en dan bedenkt 'he wat ben ik licht' -> !!RUGZAK VERGETEN BENEDEN!!. Als je naar beneden wil kom je in het verkeerde deel van het station.
    Ik ben via arrivals weer terug gerend, de medewerkers snapte niks van mijn verhaal dachten dat ik in Brussel mijn tas had vergeten. Uiteindelijk was er een man die snapte wat het probleem was en die heeft mij via de douane weer snel naar de vertrekhal geleid. Vijf minuten voor vertrek zat ik stuiterend van de stress in de trein.

    Oystercard werkt prima trouwens
    Echt, wat ben jij voor een naïef ding joh. Laatst al met dat pinnen; nu dit weer.
    Als ik zeg dat je van kontneuken niet zwanger kan worden, dan geloof je het zeker ook?
    pi_74908370
    quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 21:50 schreef BeamofLight het volgende:
    Echt, wat ben jij voor een naïef ding joh. Laatst al met dat pinnen; nu dit weer.
    Wat is er naief aan je bagage vergeten? Overkomt zeker verder nooit iemand
      zaterdag 21 november 2009 @ 22:18:15 #257
    242666 BeamofLight
    Light in the darkness, Tafkap
    pi_74908428
    quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 22:16 schreef computergirl het volgende:

    [..]

    Wat is er naief aan je bagage vergeten? Overkomt zeker verder nooit iemand
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 15:51 schreef computergirl het volgende:

    [..]

    ik verwacht ook niet dat een pin automaat in engeland anders werkt, maar heb het gewoon nog nooit uitgeprobeerd met mijn rabo pas&pin. Stel nou dat het om een of andere manier niet lukt dan sta je in de duurste stad van europa (zo ongeveer) met maar een paar pond op zak
    Ok, ok, ik ben een oude sufferd
    pi_74908552
    quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 21:50 schreef BeamofLight het volgende:

    [..]

    Echt, wat ben jij voor een naïef ding joh. Laatst al met dat pinnen; nu dit weer.
    Wat is er nu dan weer naief?
      zaterdag 21 november 2009 @ 22:23:44 #259
    242666 BeamofLight
    Light in the darkness, Tafkap
    pi_74908640
    quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 22:21 schreef computergirl het volgende:

    [..]

    Wat is er nu dan weer naief?
    quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 09:48 schreef computergirl het volgende:
    gisteravond heel laat terug gekomen.
    In de tas terug: christmas pudding, thee, sal&vinegar chips en veel indiase kookspullen.

    Reizen met eurostar is vergelijkbaar met vliegtuig, je moet inchecken, door de douane en de arrivals en departures zijn strikt gescheiden. Dat is een groot probleem als je op het punt staat om op het perron boven in de trein te stappen en dan bedenkt 'he wat ben ik licht' -> !!RUGZAK VERGETEN BENEDEN!!. Als je naar beneden wil kom je in het verkeerde deel van het station.
    Ik ben via arrivals weer terug gerend, de medewerkers snapte niks van mijn verhaal dachten dat ik in Brussel mijn tas had vergeten. Uiteindelijk was er een man die snapte wat het probleem was en die heeft mij via de douane weer snel naar de vertrekhal geleid. Vijf minuten voor vertrek zat ik stuiterend van de stress in de trein.

    Oystercard werkt prima trouwens
    Je bent de zon zelf niet, laat staan GOD. Nu hou ik er over op...
    pi_74908681
    quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 22:23 schreef BeamofLight het volgende:
    Je bent de zon zelf niet, laat staan GOD. Nu hou ik er over op...
    Ja doeg
    pi_74911045
    Volgend jaar ben ik sowieso 2x in London te vinden. Één keer met vrienden en 10 september nog een keer voor het concert van Muse. Heb er nu al zin in
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
    pi_74911082
    4 december komt al dichterbij
    pi_74939618
    quote:
    Das inderdaad wel een goede zaak voor iedereen die daar nu nog niet gebruik van kan maken. Ikzelf kom alleen in zone 1-3 dus nooit ergens last van

    Morgen weer richting Londen! Arriveer er rond de middag en waarschijnlijk direct weer de tickets terug boeken voor over 2 week Op dit moment is het even drenthe > londen Na Januari zit ik er weer tot eind mei denk ik.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      maandag 23 november 2009 @ 16:17:46 #265
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74940187
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 17:12 schreef charmed_angel het volgende:
    4 december komt al dichterbij
    Kom je naar de Hems toe om Sinterklaas te vieren?
    reset
    pi_74940377
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:17 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Kom je naar de Hems toe om Sinterklaas te vieren?
    Ben ik de enige die het personeel zo arrogant en onvriendelijk vind daar? Het is dat ze patatje oorlog hebben anders
    pi_74940478
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:23 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Ben ik de enige die het personeel zo arrogant en onvriendelijk vind daar? Het is dat ze patatje oorlog hebben anders
    Ik kan ongeveer niks hebben in die tent... dat patatje kan ik thuis ook wel in elkaar draaien
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 23 november 2009 @ 16:27:21 #268
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74940512
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:23 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Ben ik de enige die het personeel zo arrogant en onvriendelijk vind daar? Het is dat ze patatje oorlog hebben anders
    Kom er niet zo vaak meer als toen ik er op 2 min werkte. Frikandel speciaal voor lunch!

    Het is een drukke pub en ze hebben niet altijd alle tijd voor je, maar verder geen problemen. Ik bestel altijd eerst in het Nederlands om uit te vinden of ze het ook zijn. Soms wel iig.
    reset
    pi_74940555
    Jaaaaa london gaat door..
    Ben gelukkig zo goed als hersteld...
    is het weer daar ook zo als hier? Heel de dag regen?
    Be brave. Be kind.
    pi_74940618
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:27 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Kom er niet zo vaak meer als toen ik er op 2 min werkte. Frikandel speciaal voor lunch!

    Het is een drukke pub en ze hebben niet altijd alle tijd voor je, maar verder geen problemen. Ik bestel altijd eerst in het Nederlands om uit te vinden of ze het ook zijn. Soms wel iig.
    Ik loop er wel eens langs, maar zie gewoon nooit echt een reden om er binnen te lopen. De pub is net als elke andere in Londen (waarschijnlijk beneden de gemiddelde kwaliteit) en dan loop ik dus liever een paar minuutjes door voor iets leukers.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74940643
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:28 schreef Esje-lief het volgende:
    Jaaaaa london gaat door..
    Ben gelukkig zo goed als hersteld...
    is het weer daar ook zo als hier? Heel de dag regen?
    Check de BBC, het halve land spoelt inmiddels weg...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 23 november 2009 @ 16:34:05 #272
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74940738
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:30 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ik loop er wel eens langs, maar zie gewoon nooit echt een reden om er binnen te lopen. De pub is net als elke andere in Londen (waarschijnlijk beneden de gemiddelde kwaliteit) en dan loop ik dus liever een paar minuutjes door voor iets leukers.
    Je hebt dus geen idee? Het is een bijzonder populaire kroeg en ziet er prima uit. Daarnaast heeft het een flinke historie. Ik ben niet nochalant genoeg en ga al springend en dansend naar binnen!
    reset
    pi_74940774
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:30 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Check de BBC, het halve land spoelt inmiddels weg...
    dat had ik gezien... maar dacht dat het alleen het noorden was... kak!
    Be brave. Be kind.
    pi_74940795
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:34 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Je hebt dus geen idee? Het is een bijzonder populaire kroeg en ziet er prima uit. Daarnaast heeft het een flinke historie. Ik ben niet nochalant genoeg en ga al springend en dansend naar binnen!
    Dus jij was laatst die maffe gast die zo apart binnen kwam!
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      maandag 23 november 2009 @ 16:38:30 #275
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74940896
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Dus jij was laatst die maffe gast die zo apart binnen kwam!
    De laatste keer dat ik er was was voor een een of andere NLse voetbalwedstrijd net voor de zomer? Dan had ik het wel kunnen zijn ja. Had ik een driekleur om m'n shouders?
    reset
    pi_74941036
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef Esje-lief het volgende:

    [..]

    dat had ik gezien... maar dacht dat het alleen het noorden was... kak!
    Ach, het waait/regent wel hard maar geen overstromingen zoals in 't noorden hoor. Het is wel te doen
    Je gaat niet dood van een beetje regen.
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:34 schreef Individual het volgende:

    [..]
    Ik ben niet nochalant genoeg en ga al springend en dansend naar binnen!

    Madness
    pi_74941284
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:17 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Kom je naar de Hems toe om Sinterklaas te vieren?
    Sinterklaas bestaat toch niet :
    pi_74941290
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:28 schreef Esje-lief het volgende:
    Jaaaaa london gaat door..
    Ben gelukkig zo goed als hersteld...
    is het weer daar ook zo als hier? Heel de dag regen?
    pi_74941330
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:34 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Je hebt dus geen idee? Het is een bijzonder populaire kroeg en ziet er prima uit. Daarnaast heeft het een flinke historie. Ik ben niet nochalant genoeg en ga al springend en dansend naar binnen!
    Natuurlijk wel, vaak genoeg dat Nederlandse kennissen de toerist komen uithangen en ik daarheen gesleept wordt. Meestal laat is ze vervolgens een goeie pub zien.

    Kijk, de flinke historie is erg leuk, maar ik ken pubs waar die flinke historie een stuk meer "eer" wordt aangedaan. De Hems is uiteindelijk ook maar gewoon weer een outlet van een van de vele ketens (Mitchells & Butlers in dit geval, geloof ik) en dat straalt er inmiddels gewoon teveel vanaf voor mij.

    Enfin, iedereen zijn smaak, iedereen zijn ding en veel vrijheid, blijheid!
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 23 november 2009 @ 16:58:31 #280
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74941564
    Tja de mensen die in de Hems komen zijn meer media en creatieve lui (Soho he?) en niet de bankiers.

    Gelukkig zijn er pubs voor iedereen hier!
    reset
    pi_74941625
    Gelukkig ken ik maar 3 'semi' nederlandse dingen in Londen. My Old Dutch, de Hems, en dat oranje huis op bayswatersroad waar de 1e steen werd gelegd door een Nederlandse koningin.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74941850
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 16:58 schreef Individual het volgende:
    Tja de mensen die in de Hems komen zijn meer media en creatieve lui (Soho he?) en niet de bankiers.

    Gelukkig zijn er pubs voor iedereen hier!
    Hoho, al mijn 'creatieve' vrienden hebben pas echt een grote hekel aan die tent

    Ik ben op zich echt gek op pubs en echt niet op deftige bankiers-tenten, daar vind je me weinig. Maar dan hou ik van mooie ouderwetse pubs met een beetje goeie sfeer, misschien nog een aardige keuken zelfs en wat goeie pinten. Zo'n MacDonalds pub stemt mij vaak een beetje droevig, hoewel sommige van die ketens de pubs ook wel weer mooi restaureren.

    Voorbeeld is bijvoorbeeld de Princess Louise Pub bij Holborn. Waardeloze locatie, maar heerlijk no-nonse publiek en vorig jaar prachtig gerestaureerd.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      maandag 23 november 2009 @ 17:14:19 #283
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74942153
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 17:05 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Hoho, al mijn 'creatieve' vrienden hebben pas echt een grote hekel aan die tent
    Niet 'creatief' met overheidsgeld he? nfi

    Ik vind geen enkele pub echt leuk als je als kippen opeen staat en dat heb je jammergenoeg bij de Hems redelijk vaak. De Queen Mary in de Zomer, Princess of Wales in Blackheath of Stein's in Richmond zijn denk ik mijn favorieten.

    Als het publiek goed is is zelfs een Wetherspoon's of Chandos goed te doen.
    reset
    pi_74943053
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 17:14 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Niet 'creatief' met overheidsgeld he? nfi
    Point taken. Nee, meeste Nederland met wie ik om ga (en dat zijn er eigenlijk al niet eens zoveel) zitten meer in de architectuur/marketing somehow.
    quote:
    Ik vind geen enkele pub echt leuk als je als kippen opeen staat en dat heb je jammergenoeg bij de Hems redelijk vaak. De Queen Mary in de Zomer, Princess of Wales in Blackheath of Stein's in Richmond zijn denk ik mijn favorieten.

    Als het publiek goed is is zelfs een Wetherspoon's of Chandos goed te doen.
    Da's waar.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74944768
    Zijn de bussen een beetje betrouwbaar? Ik moet om 4 uur snachts zondag de bus terug pakken naar baker street.. voor mijn verbinding naar stansted..
    Be brave. Be kind.
    pi_74966395
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 19:07 schreef Esje-lief het volgende:
    Zijn de bussen een beetje betrouwbaar? Ik moet om 4 uur snachts zondag de bus terug pakken naar baker street.. voor mijn verbinding naar stansted..
    Jazeker, het nachtbusnetwerk in Londen is het beste van de wereld zowat. Je kunt best wel even vantevoren checken... van waaruit moet je naar Baker Street gaan? Er zijn een 120 nachtbussen die allemaal een minimumfrequentie hebben van iedere 30 minuten, maar velen rijden iedere 12 of 6 ofzo, plus vaak heb je een boel nachtbussen die gebundeld rijden door de drukke gebieden.
    Van bij mij thuis is het iedere 2 minuten 24/7 naar het centrum, wat toch echt wel geweldig is.
    pi_74966576
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 17:05 schreef Drive-r het volgende:
    Voorbeeld is bijvoorbeeld de Princess Louise Pub bij Holborn. Waardeloze locatie, maar heerlijk no-nonse publiek en vorig jaar prachtig gerestaureerd.
    He daar kom ik best vaak. M'n vriendin werkt er om de hoek! Een van m'n favoriete pubs in de White Horse op Parsons Green, wat bij m'n werk in de buurt ligt, en de Lord Stanley in Cantelowes, wat weer dicht bij mijn flat is.
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 17:14 schreef Individual het volgende:
    Als het publiek goed is is zelfs een Wetherspoon's of Chandos goed te doen.
    Chandos vind ik best leuk leuk eigenlijk; geen muziek geen tvs maar gewoon een echt ouderwetse pub. En alleen hun eigen dranken die vaak best goed zijn.
    pi_74966846
    quote:
    Op dinsdag 24 november 2009 16:06 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    He daar kom ik best vaak. M'n vriendin werkt er om de hoek! Een van m'n favoriete pubs in de White Horse op Parsons Green, wat bij m'n werk in de buurt ligt, en de Lord Stanley in Cantelowes, wat weer dicht bij mijn flat is.

    [..]

    Chandos vind ik best leuk leuk eigenlijk; geen muziek geen tvs maar gewoon een echt ouderwetse pub. En alleen hun eigen dranken die vaak best goed zijn.
    De Samuel Smith group is op zich ook wel ok, eigen pinten zijn niet verkeerd. Die Princess Louise is trouwens ook best goedkoop, volgens mij heb je daar nog pints voor minder dan 2 pond, in het centrum toch wel zeldzaam tegenwoordig.

    Verder zit Punch & Judy in Covent Garden vlakbij werk, dus da's in de zomer wel een lekkere met het grote balkon en uitzicht.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74966891
    Oef een hele horde aan voetbal fans in de trein vanochtend richting Lnden. Wat een schreeuwerig volk is dat toch ook! (Fans van Standard Luik ivm, champions leauge tegen Arsenal vanavond.)
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_74966988
    quote:
    Op dinsdag 24 november 2009 16:50 schreef sitting_elfling het volgende:
    Oef een hele horde aan voetbal fans in de trein vanochtend richting Lnden. Wat een schreeuwerig volk is dat toch ook! (Fans van Standard Luik ivm, champions leauge tegen Arsenal vanavond.)
    Zelfde vorige keer met die boeren van AZ

    Maar goed, toen was ik ook op weg naar the Emirates om Arsenal aan te moedigen
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74966994
    quote:
    Op dinsdag 24 november 2009 16:50 schreef sitting_elfling het volgende:
    Oef een hele horde aan voetbal fans in de trein vanochtend richting Lnden. Wat een schreeuwerig volk is dat toch ook! (Fans van Standard Luik ivm, champions leauge tegen Arsenal vanavond.)
    Beter dan die kazen uit Alkmaar

    Als je wil lachen moet je een keertje naar Millwall gaan. Ga ik zo af en toe heen als ik me verveel en dat volk op die tribunes daar is echt het meest hilarische Engelse volk wat ik ken. Schelden 90 minuten lang met van alles en nog wat en de echte onderlaag van London leer je daar kennen. Een keer meegemaakt dat een politieagent daar naar boven liep om iemand die jointje liep te roken op te pakken en dat ze die arme man met z'n 2'en en naar beneden gooide Waarna de ME binnenkwam om het stel weer op te pakken. Tuig van de richel daar.
      dinsdag 24 november 2009 @ 17:08:54 #292
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_74967506
    quote:
    Op dinsdag 24 november 2009 16:54 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Beter dan die kazen uit Alkmaar

    Als je wil lachen moet je een keertje naar Millwall gaan. Ga ik zo af en toe heen als ik me verveel en dat volk op die tribunes daar is echt het meest hilarische Engelse volk wat ik ken. Schelden 90 minuten lang met van alles en nog wat en de echte onderlaag van London leer je daar kennen. Een keer meegemaakt dat een politieagent daar naar boven liep om iemand die jointje liep te roken op te pakken en dat ze die arme man met z'n 2'en en naar beneden gooide Waarna de ME binnenkwam om het stel weer op te pakken. Tuig van de richel daar.
    Millwall speelt eind december tegen Charlton in the Valley. De Charlton supporters krijgen dan 'hulp' van de noorderbuur Westham omdat ze aartsrivalen van Millwall zijn en Charlton wel prima vinden. Ik denk dat er 10x meer politie gaat zijn dan op normale wedstrijddagen. Als er twee supportersclubs oorlog hebben zijn het die twee wel.

    Weet nog niet of ik er heen ga. lijkt me interessant de spanning te voelen, maar om daar nu 90 saai voetbal voor te moeten zien.. Charlton deed het zo goed tot een 3 jaar geleden...
    reset
    pi_74968385
    quote:
    Op dinsdag 24 november 2009 14:23 schreef Monopoly_Man het volgende:

    [..]

    Jazeker, het nachtbusnetwerk in Londen is het beste van de wereld zowat. Je kunt best wel even vantevoren checken... van waaruit moet je naar Baker Street gaan? Er zijn een 120 nachtbussen die allemaal een minimumfrequentie hebben van iedere 30 minuten, maar velen rijden iedere 12 of 6 ofzo, plus vaak heb je een boel nachtbussen die gebundeld rijden door de drukke gebieden.
    Van bij mij thuis is het iedere 2 minuten 24/7 naar het centrum, wat toch echt wel geweldig is.
    vanaf earls court... ik heb ook al gezocht en zou er 19 min over moeten doen... rechtstreekse bus...
    nu hopen dat het allemaal een beetje lukt qua tijdsplanning
    Be brave. Be kind.
    pi_74969570
    Hoi!
    Even een vraagje. Ik ga half januari een weekendje naar Londen met m'n moeder om te shoppen. Ikzelf ben al een aantal keer in Londen geweest. Mijn moeder nog nooit. Ik wil haar buiten het shoppen toch ook nog wel een paar dingen in Londen zelf laten zien, Het enige probleem is dat mijn moeder niet zoveel om cultuur geeft. Gebouwen en dat soort dingen interesseren haar eigenlijk niets. Die geeft ze een blik en loopt verder. Toch wil ik dat ze iets meekrijgt uit Londen. Nu heb ikzelf al besloten om haar sowieso de Big Ben & Piccadilly Circus te laten zien. Die eerste omdat ikzelf vind dat ze dat toch echt moet zien als ze in Londen is. En ik denk dat ze Piccadilly Circus nog wel leuk vindt. Nu is mijn vraag of jullie nog leuke dingen weten die ook voor mijn 'cultuurbarbaarse' moeder nog leuk zijn om te zien?

    Alvast bedankt!
    pi_74969848
    Neem haar dan gewoon mee met zo'n bustour die in 1,5-2.5 uur alle (belangrijke) gebouwen/plekken laat zien. Dat kan ze toch wel volhouden en ben je er meteen klaar mee. http://www.visitlondon.com/events/tours/top-bookable-london-tours

    Of dit: http://www.londonducktours.co.uk/
    pi_74974586
    Tot morgen Londen!

    Xx
    Be brave. Be kind.
    pi_74975080
    Voor de cultuurbarbaarse moeder hierboven, neem d'r naar Hamleys misschien? Of gewoon een wandeling langs de South Bank en Covent Garden...
    quote:
    Op dinsdag 24 november 2009 17:42 schreef Esje-lief het volgende:

    [..]

    vanaf earls court... ik heb ook al gezocht en zou er 19 min over moeten doen... rechtstreekse bus...
    nu hopen dat het allemaal een beetje lukt qua tijdsplanning
    Om het half uur maar :03 en :33 als het goed is, maar neem dat een beetje ruim om er zeker van te zijn dat je er op tijd komt. En neem een bus eerder natuurlijk.
    pi_74975935
    quote:
    Op dinsdag 24 november 2009 16:54 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Beter dan die kazen uit Alkmaar

    Als je wil lachen moet je een keertje naar Millwall gaan. Ga ik zo af en toe heen als ik me verveel en dat volk op die tribunes daar is echt het meest hilarische Engelse volk wat ik ken. Schelden 90 minuten lang met van alles en nog wat en de echte onderlaag van London leer je daar kennen. Een keer meegemaakt dat een politieagent daar naar boven liep om iemand die jointje liep te roken op te pakken en dat ze die arme man met z'n 2'en en naar beneden gooide Waarna de ME binnenkwam om het stel weer op te pakken. Tuig van de richel daar.
    Haha, ik ben ook wel eens naar een wedstrijd van Millwall geweest (over oversized stadion gesproken ) echt enorm veel politie op de been en inderdaad behoorlijk wat kansloos gescheld "Fockin' wankers.." etc. etc.

    Wel bedroevend voetbal btw
    pi_74978821
    Morgenvroeg weer naar Londen!

    En ik kom er een uur geleden achter dat er gedoe is met mijn CC.
    Morgen op Stansted maar wat extra cash pinnen voor de zekerheid.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_74979975
    quote:
    Op dinsdag 24 november 2009 23:59 schreef Cat22 het volgende:
    Morgenvroeg weer naar Londen!

    En ik kom er een uur geleden achter dat er gedoe is met mijn CC.
    Morgen op Stansted maar wat extra cash pinnen voor de zekerheid.
    Je kunt met je pinpas ook in vrijwel alle restaurants en winkels pinnen, is mijn ervaring ! Dus zoveel hoef je niet eens te pinnen.
    pi_74982679
    nou daar ga ik...
    Be brave. Be kind.
    pi_75079025
    Volgende deel London #21
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')