abonnement Unibet Coolblue
pi_74535941
quote:
Op zondag 8 november 2009 00:23 schreef golfer het volgende:

[..]

Goezo. Lekker modieus meehuilen met het intellectuele volk dat het boek en de film openlijk verwerpt.
intussen natuurlijk wel zitten janken bij het lezen?
Waarom ben je een Modieuze Meehuiler als je het boek niet goed vindt?
Al die mensen die hem wel goed vinden hebben wel een mening en gelijk. De mensen die dat niet vinden moeten in een werkkamp geplaatst worden omdat ze afwijken van de norm?

Leuk he van die standaard Fok! reacties op afwijkingen van de norm?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_74793592
Nav de discussie bij DWDD vanavond wil ik hem wel een keertje zien (heb het boek niet gelezen overigens). De gasten waren vrij positief allemaal en de getoonde stukjes vond ik bestwel overtuigend!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Nerd met benen dinsdag 17 november 2009 @ 21:24:25 #103
18073 miss_bleu
pi_74795383
Heb beide boeken gelezen en moet dan ook deze film zien. Zag vandaag een lading foto's voorbij komen van de premiere van gisterenavond. En daar zaten ze allemaal met zakdoeken....
pi_74795498
Bij RTL Boulevard lieten ze een foto zien van Judith. Zo qua uiterlijk vind ik haar wel op zijn nieuwe vrouw lijken en ze lijkt ook wel op de vrouw die ik me bij Carmen had voorgesteld. Carice van Houten lijkt er qua uiterlijk totaal niet op maar blijkbaar door haar houding, lichaamstaal en manier van spelen stond daar gewoon de Carmen/Judith zoals haar familie haar kende.

Ik ben erg benieuwd naar de film!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:19:12 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74797894
En Barry Atsma's lul, leek die nog een beetje op de echte?

.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74798219
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:19 schreef Ringo het volgende:
En Barry Atsma's lul, leek die nog een beetje op de echte?

.
Sprekend! 2 druppels water.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_74798340
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:52 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Waarom ben je een Modieuze Meehuiler als je het boek niet goed vindt?
Al die mensen die hem wel goed vinden hebben wel een mening en gelijk. De mensen die dat niet vinden moeten in een werkkamp geplaatst worden omdat ze afwijken van de norm?

Welkom in Nederland
pi_74803595
ik moet gewoon even kwijt dat ik Kluun een lul vind, dat was het
pi_74804724
Ik denk dat Oerlemans een puike film heeft afgeleverd en daar kan ik alleen meer heel erg veel respect voor hebben. Voor het eerst een film regisseren en meteen met een topactrice als Carice van Houten.... grote klasse. Volgens mij hadden weinig mensen verwacht dat hij het er goed vanaf zou brengen, maar het lijkt erio dat dit een klassieker gaat worden. Reinout
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 18 november 2009 @ 08:47:03 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74805773
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:27 schreef Cyan het volgende:

[..]

Sprekend! 2 druppels water.
Twee druppels? Dat is geen cumshot.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74806573
Ik heb niks met dat gejank. Geef mij maar een goed thriller of horror ipv zo'n typische chickflick.
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
pi_74808030
Ik snap geen eens dat vrouwen zin hebben in dat gejank.. het kost je hoofdpijn, je make up zit rot en de sfeer na afloop van de film met je vriend(in)nen is ook niet echt gezellig meer te noemen
pi_74817554


Wie heeft er enig idee waar dat piano introotje van is? Het is te horen aan het begin van deze trailer. Drives me crazy!
pi_74843981
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:02 schreef Eagore het volgende:


Wie heeft er enig idee waar dat piano introotje van is? Het is te horen aan het begin van deze trailer. Drives me crazy!
Het lijkt op dit liedje van Coldplay
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  donderdag 19 november 2009 @ 10:55:13 #115
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_74844097
Ik had vandaag in de kranten wel reviews verwacht, waarom staan ze er niet?
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_74845490
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:55 schreef Zapper het volgende:
Ik had vandaag in de kranten wel reviews verwacht, waarom staan ze er niet?
Omdat de film volgende week pas begint te draaien.
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 19 november 2009 @ 18:34:58 #117
251095 Purdey
Better off alone..
pi_74858757
Dat eerste liedje weet ik niet,wel het laatste stukje.Zeg maar vanaf het moment dat Carmen Stijn een harde klap in zijn gezicht geeft.Starsailor met Way to fall:

So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_74864002
Die eerste is een "sound-alike", muziek dat lijkt op andere muziek, zonder dat je diep in de buidel moet tasten als je het gebruikt
  donderdag 19 november 2009 @ 21:11:35 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74864375
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:02 schreef ShittyOldMan het volgende:
Die eerste is een "sound-alike", muziek dat lijkt op andere muziek, zonder dat je diep in de buidel moet tasten als je het gebruikt
Goedkoop jatwerk dus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_75007837
ik kom net terug van ladies night pathé arena.....zoo wat een heftige film zeg...ik vond hem erg goed. Er zitten echt wat heftige stukjes! Maar ook heel veel mooie. Prachtige film!
"After a stressful day, let your worries float away. An easy way to cope....is to grab a bar of soap. Or even a bubble bar, and your problems will drift far. So, when seeking peace and hush, whizz down to your local Lush =)"
  donderdag 26 november 2009 @ 01:25:22 #121
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_75009271
quote:
Op donderdag 26 november 2009 00:02 schreef saskiia het volgende:
ik kom net terug van ladies night pathé arena.....zoo wat een heftige film zeg...ik vond hem erg goed. Er zitten echt wat heftige stukjes! Maar ook heel veel mooie. Prachtige film!
Jankuh dames!!!
Das toch de bedoeling?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_75010136
ik ben gisteren ook naar de ladiesnight in breda geweest (3 zalen vol met 1000 vrouwen)....was big business

maar ik was echt wel onder de indruk, goed gemaakt en de laatste 15-20 minuten kwamen overal de zakdoekjes tevoorschijn en hoorde je gesnotter....dus dat raakt mensen echt wel (mij ook)

en stijn was echt een klootzak...goed gecast
what you see, is what you get!
  donderdag 26 november 2009 @ 07:02:51 #123
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75010153
Ik moet er vanaaf heen voor het filmpanel
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_75011476
Heb het boek gelezen vorig jaar, had het in een ruk uit. Was er danig van onder de indruk.

Moet nog even kijken of ik ook de film ga zien, heb het over het algemeen niet op verfilmingen van boeken, dat valt altijd wat tegen. Maar misschien moet ik het er op wagen:).
De recensies verschillen wel, volkskrant 2/5 en metro 4/5. De rest heb ik zo sochtends nog niet kunnen bekijken.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_75012024
Ik ga het gewoon eens even bekijken morgen. Het boek deed me best wat, mede omdat ik borstkanker van dichtbij heb meegemaakt. Ben benieuwd, mn vriendin zegt al dat ik het niet moet proberen om een potje te gaan zitten janken
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 26 november 2009 @ 15:31:30 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75022261
Recensie in NRC gelezen, zegt mij genoeg. Een no-go.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Nerd met benen donderdag 26 november 2009 @ 15:32:13 #127
18073 miss_bleu
pi_75022290
vanavond naar pathe!
pi_75024098
Waarom zou je je mening vormen aan de hand van een recensie? Ik beoordeel liever zelf of ik een film/boek/cd goed vind i.p.v dat over te laten aan anderen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  donderdag 26 november 2009 @ 17:48:03 #129
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_75026874
Ik heb gisteravond nog eens het boek gelezen, net nog ff het laatste stukje en nu heb ik het boek dus weer uit. Ik zie er nu niet uit (lees: rode, dikke ogen van het huilen), maar dat boeit verder niet.
Wat ik hóóp is dat ik bij de film hetzelfde gevoel krijg als bij het boek. Wat wil zeggen: Hééél veel bewondering voor Carmen. En ik heb in het begin een klein beetje een hekel aan Stijn, maar dat is al snel weer over. Ik kan me enorm inleven in hem en ik begrijp hem ook wel eigenlijk.

Ik hoop dat ik dat in de film ook zal hebben, maar ik moet nog even wachten tot dinsdagavond. Ik ben woensdag jarig en als cadeautje neemt mijn oma me mee naar de film! Ja, mijn oma!
pi_75031068
Ik heb de film gisteravond gezien tijdens de ladysnight in Heerenveen.

Ik was/ben erg onder de indruk van de film en met name Carice.. ze bewijst maar weer eens een erg goede actrice te zijn.. wat moet dit een moeilijke rol geweest zijn.. ook voor haar..
Indrukwekkende beelden..

Wat ik wel jammer vond, is dat de ouders van Carmen vrijwel niet aan bod kwamen, evenals de 'vrienden' uit het boek..
Er zat niet altijd logica in de verhaallijn.
Carmen die op vakantie is, Luna die thuis ligt te slapen terwijl vaderlief om 4 uur thuis komt van een avondje stappen?
Ook vond ik het jammer dat de muziek van bijvoorbeeld eagle eye cherry niet werd gedraaid in de film, deze werd in het boek wel genoemd... het nummer van Carmen en Stijn..

Verder zat het goed in elkaar. echt een dikke pluim voor Reinout.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  donderdag 26 november 2009 @ 20:05:48 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75031250
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:26 schreef Cyan het volgende:
Waarom zou je je mening vormen aan de hand van een recensie? Ik beoordeel liever zelf of ik een film/boek/cd goed vind i.p.v dat over te laten aan anderen.
Neuh, niet altijd hoor. Zo'n recensie bevestigt alleen wat ik al wist. Waarvoor dank, dan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_75033008
vanmiddag gezien.. en het was wel een goede nederlandse film..
de cast speelde gewoon erg goed (voornamelijk Carice ) en het onderwerp van de film was ook lekker zwaar wat het maken van zo'n film lastig maakt.
desalniettemin kwam ik met een brok in de keel de zaal uit
goeie film, alleen waren die seksscene soms wel wat te veel... maar kennelijk scoort dat goed in nederlandse films en wat onlogischheden in het verhaal

[ Bericht 8% gewijzigd door mschol op 26-11-2009 21:04:39 ]
pi_75033211
Sexscenes hadden inderdaad wel wat minder gemogen. maar dat hoort blijkbaar in een Nederlandse productie.

Ik had een brok-in-de-keel moment toen ze door de tunnel heenreden met hun auto en Carmen helemaal
over de rooie ging.. daar werd ik echt stil van..
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_75033212
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:31 schreef Ringo het volgende:
Recensie in NRC gelezen, zegt mij genoeg. Een no-go.
de pers is overwegend lovend over de film....

NRC is echter bijzonder negatief...
  donderdag 26 november 2009 @ 21:16:51 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75033825
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:04 schreef mschol het volgende:

[..]

de pers is overwegend lovend over de film....

NRC is echter bijzonder negatief...
En terecht. Mijn krant, bazenkrant.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 26 november 2009 @ 21:19:34 #136
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_75033941
De Volkskrant was ook vrij kritisch in de recensie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_75034206
Ik vond het boek eigenlijk niet zo goed. Dus ik zal de film dan ook wel kut vinden. Toch heb ik een zwak, en dat is Barry Atsma. Ik vind dat een erg aantrekkelijke man. Om die reden zal ik de DVD kopen om hem te kunnen bewonderen.
pi_75041543
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:04 schreef mschol het volgende:

[..]

de pers is overwegend lovend over de film....

NRC is echter bijzonder negatief...
De Telegraaf en Veronica magazine wellicht. De recensie in het Parool was kritisch, in het NRC negatief en in de Volkskrant en Trouw vernietigend. Maar dat was ook redelijk te voorspellen. Ik denk dat in die kranten het boek het niet beter gedaan heeft.
I'm so boring my clothes want to keep
someone else warm, someone cooler.
  vrijdag 27 november 2009 @ 01:04:35 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_75042710
Recensie van De Volkskrant:
quote:
Het is niet te geloven maar de liefde overwint

De ellende in Komt een vrouw bij de dokter kondigt zich al snel aan. Terwijl de camera in het openingsshot mooi wijds langs een kustlijn scheert, begint de piano op de achtergrond al voorzichtig dramatisch warm te pingelen. En dan is er de voice over. Acteur Barry Atsma als hoofdpersoon Stijn, die met lomp bravoure vertelt hoe hij ‘ooit’ alles voor elkaar had. Hij ‘leefde als een God in Amsterdam’, dus ‘wat kon mij nou gebeuren?’

Precies daar had de voice over mogen ophouden. Maar dat gebeurt niet. De stem van Stijn zal de hele film lang bruggetjes slaan tussen scènes, en voorkauwen wat we al zien, of wat al overduidelijk was. Met de aanschaf van de rechten op de bestseller Komt een vrouw bij de dokter, kreeg debuterend filmregisseur Reinout Oerlemans behalve een potentiële filmhit, ook enkele problemen in handen. In Kluuns autobiografische roman worstelt de seksverslaafde reclameyup Stijn met zichzelf, terwijl zijn vrouw Carmen worstelt met kanker. Nu vormt een onsympathiek hoofdpersonage op film evenmin een belemmering als op papier, maar het medium verschilt wel in werking. Beeld is krachtiger, en het tijdsbestek voor transformatie van een karakter is beperkt. Cruciaal lijkt de scène waarin Stijn zijn doodzieke, om hulp smekende en almaar het designtoilet vol kotsende Carmen (Carice van Houten) mededeelt dat haar kanker moeilijk combineert met zijn stapavondje. Het is een beeld dat zich niet laat verdringen, ook niet wanneer Stijn later in de film invoelend met washandjes in de weer is. Tegelijk verwacht Oerlemans ook nog dat de kijker meegaat in Stijns liefde voor Roos (Anna Drijver) – de vrouw waarmee hij Carmen bedriegt. Dat is nogal een opgave.

Ook de rommelige dramatische structuur vormt een belemmering. Als boek is KEVBDD weinig gelaagd en effectief opgedeeld in staccato hoofdstukjes. Een verteltrant die zich niet bij uitstek leent voor film, wat Oerlemans tracht op te lossen door hele delen samen te vatten in fraai gemonteerde sequenties, waarin dramatisch niks op het spel staat. ‘We genoten tegen de klippen op’, zegt Stijn, en we zien Atsma en Van Houten hun best doen om te acteren dat ze in een of ander buitenland tegen de klippen op genieten, in acht aan elkaar geplakte fragmenten. De verschillende gradaties van onttakeling van het lichaam van Carmen, worden dan weer wel opvallend uitgesponnen. En soms ook niet onaardig geacteerd, waarbij Van Houten het droogkomische talent, dat ze eerder liet zien in Alles is liefde, kwijt kan in enkele goed geplaatste cynische oneliners. Er valt wat te zeggen voor Oerlemans keuze om de kankergruwelen pontificaal te tonen, maar in zijn drang om behalve over vreemdgaan ook een taboedoorbrekende film over kanker te maken, passeert hij soms een kritische grens. Dan krijgt het hengelen naar emoties iets gemakzuchtigs. Kanker is heel erg, is de boodschap. Niemand zal het ontkennen. Maar de liefde van Stijn overwint. Dat is dan weer moeilijker te geloven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_75042892
Het lijkt alsof deze meneer/mevrouw van de volkskrant/nrc al een mening vooraf had en is gaan zoeken naar kritieken tijdens het kijken, dan gaat het vrij makkelijk namelijk en kom je op zulke dingen als 'een te snelle montage in het begin' (wat ik overigens niet vond). Het vrij unieke applaus tijdens de persvoorstelling waren ze het kennelijk ook niet mee eens. Een positieve reactie van andere filmmakers (bijv martin koolhoven) of van het publiek zou ik dan meer waarde aan hechten dan de toch wel van nature deprimerende kritieken van iets te serieuze recensenten.

De popcorn meter staat op 81% positief in ieder geval
http://www.popcornmeter.n(...)w_bij_de_dokter.html
  vrijdag 27 november 2009 @ 07:05:38 #141
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75043793
Nou gezien en ik snap niet waarom iemand vrijwillig 1,5 uur lang aan stervensbegeleiding gaat zitten doen; want dat is deze film. Magoe, het tiepje wat hier naar toe gaat zit ook thuis op de bank te kijken hoe Izzy in Greys Anatomy kaput gaat aan de kanker alsmede de dagelijkse ellende uit Meerdijk al smikkelend en smullend verslindt dus het zal wel een bepaald type mens zijn dat de gescripte ellende van een ander ziet als entertainment.

Voor een gezellig avondje uit hoef je hier niet te zijn.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 27 november 2009 @ 08:32:31 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75044453
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 01:37 schreef ShittyOldMan het volgende:
Het lijkt alsof deze meneer/mevrouw van de volkskrant/nrc al een mening vooraf had en is gaan zoeken naar kritieken tijdens het kijken, dan gaat het vrij makkelijk namelijk en kom je op zulke dingen als 'een te snelle montage in het begin' (wat ik overigens niet vond). Het vrij unieke applaus tijdens de persvoorstelling waren ze het kennelijk ook niet mee eens. Een positieve reactie van andere filmmakers (bijv martin koolhoven) of van het publiek zou ik dan meer waarde aan hechten dan de toch wel van nature deprimerende kritieken van iets te serieuze recensenten.
Het lijkt gvd de Sovjet-Unie wel.

Wie niet juicht, is een leugenaar.

Gelukkig maar dat niet iedere recensent even serieus met zijn vak bezig is. Het is tenslotte maar film, en bovendien een luchtig onderwerp.
quote:
De popcorn meter staat op 81% positief in ieder geval
http://www.popcornmeter.n(...)w_bij_de_dokter.html
.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_75044736
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 01:37 schreef ShittyOldMan het volgende:
Het lijkt alsof deze meneer/mevrouw van de volkskrant/nrc al een mening vooraf had en is gaan zoeken naar kritieken tijdens het kijken, dan gaat het vrij makkelijk namelijk en kom je op zulke dingen als 'een te snelle montage in het begin' (wat ik overigens niet vond). Het vrij unieke applaus tijdens de persvoorstelling waren ze het kennelijk ook niet mee eens. Een positieve reactie van andere filmmakers (bijv martin koolhoven) of van het publiek zou ik dan meer waarde aan hechten dan de toch wel van nature deprimerende kritieken van iets te serieuze recensenten.

De popcorn meter staat op 81% positief in ieder geval
http://www.popcornmeter.n(...)w_bij_de_dokter.html
Juist.
Hier ben ik het volkomen mee eens.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  vrijdag 27 november 2009 @ 09:15:26 #144
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75045196
De relatie in het begin werd ook wel heel snel in elkaar geflanst hoor. Waar bijvoorbeeld in Turks Fruit de eerste 3 kwartier ging over het ontstaan van de relatie waren ze hier 10 minuten getrouwd, krijgen we te horen dat Carmen zijn overspel accepteerde en bij de 15 minuten komt de Kanker de hoek om kijken. Ik had liever wat minder kanker gehad en meer het onstaan van een relatie.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Nerd met benen vrijdag 27 november 2009 @ 09:22:59 #145
18073 miss_bleu
pi_75045356
Gisterenavond naar de film geweest en hij viel mij een beetje tegen. Vond het boek echt vele malen beter dan de film. Komt misschien ook wel omdat je bij het boek je eigen fantasie hebt en daardoor de film een beetje plat is. Zonde.
  vrijdag 27 november 2009 @ 09:35:22 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75045641
De seks-scenes hingen wel behoorlijk tegen soft-porno aan
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_75047403
Het klinkt alsof de film net zo is als het boek. Goedkope feel good zonder de feel good want het gaat over kanker. Hersenloos vermaak dat je meesleept en wat je gretig in een ruk leegzuigt.
Heerlijk. Kan niet wachten om hem te zien.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_75047792
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 07:05 schreef MikeyMo het volgende:
Nou gezien en ik snap niet waarom iemand vrijwillig 1,5 uur lang aan stervensbegeleiding gaat zitten doen; want dat is deze film. Magoe, het tiepje wat hier naar toe gaat zit ook thuis op de bank te kijken hoe Izzy in Greys Anatomy kaput gaat aan de kanker alsmede de dagelijkse ellende uit Meerdijk al smikkelend en smullend verslindt dus het zal wel een bepaald type mens zijn dat de gescripte ellende van een ander ziet als entertainment.

Voor een gezellig avondje uit hoef je hier niet te zijn.
Ik heb precies hetzelfde; wie heeft er nou zin in om zoveel ellende te zien op een avondje? Schijnbaar is het heel confronterend gefilmd met de kanker.. iedereen heeft wel iemand in de familie met kanker/heeft het misschien zelf gehad, dus een thema wat veel mensen herkennen -> ruikt op een of andere manier naar goedkoop scoren, want dat zal bepaalde gevoelens bij kijkers oproepen. Misschien zal het best mooi gefilmd zijn, maar ik ga er in elk geval niet naartoe. Mij teveel ellende voor 1 avond.
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:07:46 #149
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75048384
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 07:05 schreef MikeyMo het volgende:
Nou gezien en ik snap niet waarom iemand vrijwillig 1,5 uur lang aan stervensbegeleiding gaat zitten doen; want dat is deze film. Magoe, het tiepje wat hier naar toe gaat zit ook thuis op de bank te kijken hoe Izzy in Greys Anatomy kaput gaat aan de kanker alsmede de dagelijkse ellende uit Meerdijk al smikkelend en smullend verslindt dus het zal wel een bepaald type mens zijn dat de gescripte ellende van een ander ziet als entertainment.

Voor een gezellig avondje uit hoef je hier niet te zijn.
Leugens!

Ik kijk GA, en ben niet en ga ook niet naar de film

Je argument is nu al onderuit gehaald
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:12:18 #150
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75048545
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:07 schreef Qwea het volgende:

[..]

Leugens!

Ik kijk GA, en ben niet en ga ook niet naar de film

Je argument is nu al onderuit gehaald
jij vindt zo'n beetje elke film per defenitie kut tenzij je er een trailer van hebt gezien en de films die je dan uitkiest blijken echt ruk te zijn.

Totdat ik weer met een V for Vendetta, The Silence Of The Lambs oid aan kom zetten
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_75058058
wat een negativiteit hier.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_75058160
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:32 schreef Miam het volgende:
wat een negativiteit hier.
Welkom op FOK! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_75063100
Ja, dankje. hehe.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  vrijdag 27 november 2009 @ 19:01:36 #154
251095 Purdey
Better off alone..
pi_75064567
Ook ik heb mij vanmiddag aangesloten bij het kuddevolk en ben naar Pathé geweest.Na het boek een keer of zes te hebben gelezen,en elke keer aan het einde bij het 'Luna neemt afscheid' moment in janken uit te barsten was ik benieuwd.Ik ben wél en niet tevreden.Ik vond,wat iemand hier eerder ook zei,dat het te gejaagd was.'Hallo ik ben Stijn uit Breda.Ik ben Carmen uit Amsterdam.' Dan de trouwscéne,de scéne waarin Luna al drie is.Dan het reisje van Stijn naar LA,en als hij terugkomt staat er een betraande Carmen te vertellen dat het niet goed is met haar borst.Waarom niet een stukje waarin de kanker groeit? Een stukje van 'Hé,er zit iets niet goed in mn borst,misschien moet ik naar een dokter?' Dit allemaal in een tijdsbestek van 15 minuten hooguit Ook de rest van de film blijft in dit tempo doorjagen.De film wordt er letterlijk doorheen gejaagd.Carmen is ineens schoon,een week later is ze uitbehandeld En ook Roos zie je lang niet zo veel..Achteraf heeft Anna Drijver een bijrol..

De vrienden inderdaad,ook een minpunt.Want waar the fuck waren Thomas&Anne? De moeder van Carmen? Natasja? Waar was die hele club borstkanker lotgenoten van Carmen? Waar was Toos?

En dan de seks,en het véle,véle bloot.Ik hou van functioneel bloot,toevallig tijdens aan scéne een blote borst.Maar nu..Stijn&Carmen bloot in een koren/maisveld,Stijn&Roos de godszalige tijd bloot.Ik wist niet dat Stijn en Carmen nudistische trekjes hadden?

Maar ook ik,heb netals het kuddevolk moeten huilen.Vooral bij de scéne in de tunnel,die kwam goed binnen.Het afscheid van Luna was ook emotioneel.Maar waar was de sterfbed scéne? Je hebt niemand afscheid zien nemen van Carmen.Toen de film afgelopen was vond ik ook de muziek van Kane,die ik thuis nog niet passend vond ineens vreselijk emotioneel.En met mij liepen er dan ook veel mensen beduusd,met vochtige ogen de zaal uit..
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_75065186
Ik kan niet wachten om hem te zien. Vond het boek echt heel mooi.
pi_75068466
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:01 schreef Purdey het volgende:

Vooral bij de scéne in de tunnel,die kwam goed binnen.
Zeg dat wel...
Die scene heeft het meeste indruk op mij gemaakt ..

En natuurlijk het afscheid van Carmen, Luna en Stijn op het bed.. pff.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zaterdag 28 november 2009 @ 00:08:33 #157
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_75079137
Van 'Simon' was ik een week depressief, ik denk dat ik maar niet naar deze film ga.
  zaterdag 28 november 2009 @ 10:03:09 #159
251095 Purdey
Better off alone..
pi_75079384
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:39 schreef karoltje het volgende:
Van 'Simon' was ik een week depressief, ik denk dat ik maar niet naar deze film ga.
Blegh ja,dat heb ik ook gehad.En nu dus ook weer.Je krijgt ineens zo'n 'Dit is zo oneerlijk' gevoel
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zaterdag 28 november 2009 @ 10:09:57 #160
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75079472
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:39 schreef karoltje het volgende:
Van 'Simon' was ik een week depressief, ik denk dat ik maar niet naar deze film ga.
Deze is 10x erger dan Simon... Hier wordt het slopende proces van de ziekte gerekt over anderhalf uur tijd
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_75079568
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:09 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Deze is 10x erger dan Simon... Hier wordt het slopende proces van de ziekte gerektsamengeperst over anderhalf uur tijd
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:55:19 #162
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75080969
Een recensie van mijn hand
quote:
Na het zien van deze film, omringd door allemaal huilende vrouwen waarvan sommigen de eerste tranen al hadden in gezet voor de pauze, kon ik me eigenlijk maar één ding afvragen: wat voor soort persoon gaat naar deze film onder het mom van een gezellig avondje uit? Wat voor persoon dat is weet ik niet, maar gezien het succes van de film zit Nederland vol met zulke mensen. De zalen zitten afgeladen met vrouwen die collectief gaan huilen bij deze film waarin we van begin tot eind stervensbegeleiders zijn van een vrouw met kanker. Oh, en haar kerel neukt een ander terwijl zij aftakelt, daar is ook nogal wat ophef over.

Vrolijk is de olijk getitelde Komt een vrouw bij de dokter dus allerminst. Via een korte montage worden we geintroduceerd in het leven van Carmen, Stijn en hun dochtertje Luna. Carmen en Stijn staan on-top-of-the-world. Zij een goede baan, hij zijn eigen goedlopend bedrijf in Amsterdam. Ze zien er goed uit, houden veel van elkaar en hebben een kindje. Dat Stijn wel eens ontrouw is heeft Carmen geaccepteerd. Hij houdtvan haar met heel zijn hart en dat hij af en toe met zijn piemel denkt daar heeft ze mee leren leven. "Don't ask, don't tell" zou er op een tegeltje in hun toilet kunnen hangen.
Dan blijkt dat knobbeltje in Carmens borst toch meer te zijn dan een vals alarm.

Vanaf dit moment slaat de film 180 graden om qua sfeer. Waren de eerste 15-20 minuten nog komisch, romantisch en heerlijk luchtig, de rest van de film zal een grote beerput van ellende zijn die over Stijn en ons kijkers wordt uitgestort. Ziekenhuisbezoeken, chemokuren, bestralingen, borstamputatie en vele kots-scenes komen langs. Het luchtige toontje verdwijnt en zal ook niet meer terugkomen, hooguit enkel in snedige zinnen van de relativerende Carmen. De enige "rust-momentjes" vinden we terug in de scenes waarin Stijn ondanks de ziekte van zijn vrouw toch zo nu en dan zijn seksueel vertier probeert te halen bij andere vrouwen, en dan met name Roos die van zijn thuissituatie op de hoogte is en op wie hij zowaar verliefd wordt. Zij wordt zijn kankervrije zone waar hij zich kan terugtrekken van de ziekenhuisbezoeken en het vele kots opruimen. Er is veel te doen geweest over dit gedrag, maar geheel onbegrijpelijk is het nou ook weer niet. Als ik dan zelf zou moeten relativeren zou ik liever hebben dat zo'n iemand op zijn beurt zijn troost weer zoekt bij een andere vrouw dan bij de drankfles. Al gaat Stijn op den duur wel te ver met zijn gedrag.

De film zelf is erg mooi gefilmd en de hoeveelheid seks doet zowaar oud-hollands aan. Alsof Paul Verhoeven deze film geregisseerd heeft en niet debutant Reinout Oerlemans die zich voor het eindresultaat overigens niet hoeft te schamen. De acteerprestaties zijn goed en met name Carice van Houten speelt de sterren van de hemel. Anna Drijver's rol is kleiner dan verwacht en haar karakter ook nauwelijks uitgediept. Ze is gereduceerd tot een seksmaatje, en dat is wel jammer aangezien ze werd geintroduceerd als hard-to-get. Toch is het verre van perfect. Soms doen de dialogen nogal erg knullig aan en ook de begin-montage voelde gesjeesd aan. Deze film wordt vergeleken met Turks Fruit vanwege dezelfde thema's, maar waar Turks Fruit 2/3 van de film besteedde aan de relatie van de twee hoofdpersonen en de kanker pas in de laatste acte om de hoek kwam kijken zo worden we hier even snel door een synopsis van hun leven samen heen gegooid tot het moment dat de kanker om de hoek komt kijken. De ondertitel van de film is dan wel "een ode aan de liefde", maar ik ben van mening dat "de verschikking van kanker" meer toepasselijk was geweest.

Vrolijk wordt je dus niet van deze film en die stemming zet zich al redelijk vroeg in. Waarom deze film dan ook als een mediahype wordt gebracht is mij een raadsel. Nou ja, eigenlijk ook niet. Er moet natuurlijk wel geld verdiend worden en dat geeft de film toch een beetje een zure bijsmaak. Over de rug van een vreselijke ziekte hordes vrouwen naar de bioscoop lokken om toch ook een financieel success te hebben. Wat dat betreft had ik het persoonlijk meer chique gevonden wanneer dit gewoon een filmhuis-film was geworden, waar de commerciele belangen toch minder groot zijn. Wellicht overdrijf ik nu, maar het de film ook niet misstaan als een deel van de opbrengst naar de kankerstichting was gegaan.

Mijn conclusie is eigenlijk dat deze film het best geschikt is om samen met een vriend of vriendin thuis op de bank te gaan zitten kijken, want de scenes die ik aantrof in de bioscoop met allemaal vrouwen die massaal zaten te huilen waarbij de extreemste gevallen door minimaal 4 vriendinnen werden geknuffeld en getroost waren te genant voor woorden. Maar goed, dat zal wel een Venus-Mars dingetje zijn.


[ Bericht 0% gewijzigd door MikeyMo op 28-11-2009 12:00:32 ]
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_75081090
Ik snap niet waar je het vandaan haalt dat een film gezellig moet zijn. Er zijn zoveel redenen om een film te willen zien, niet alles hoeft lachen gieren brullen te zijn.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 28 november 2009 @ 12:19:07 #164
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75081353
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 12:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik snap niet waar je het vandaan haalt dat een film gezellig moet zijn. Er zijn zoveel redenen om een film te willen zien, niet alles hoeft lachen gieren brullen te zijn.
nee idd, een film kan immers ook spannend zijn, of eng.

Maar dit is zo extreem, dat 30 minuten in de film men al aan het snotteren is en dat dat de rest van de film doorgaat. Een film is in mijn ogen entertainment en een biosbezoek vaak onderdeel van een gezellig avondje uit. Hier is het dus entertainment en gezellig dat men 1,5 uur in de bios aan het janken is...

Daarom is mijn conclusie ook dat je geen gezellig avondje uit hebt met deze film
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_75081853
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 12:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nee idd, een film kan immers ook spannend zijn, of eng.

Maar dit is zo extreem, dat 30 minuten in de film men al aan het snotteren is en dat dat de rest van de film doorgaat. Een film is in mijn ogen entertainment en een biosbezoek vaak onderdeel van een gezellig avondje uit. Hier is het dus entertainment en gezellig dat men 1,5 uur in de bios aan het janken is...

Daarom is mijn conclusie ook dat je geen gezellig avondje uit hebt met deze film
Dat heb je met Der Untergang bv ook niet, maar daarom nog wel een klasse film.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_75082267
Lang geleden dat ik zin had om na een uur de bioscoopzaal uit te lopen. Het enige pluspuntje was het acteerwerk van Carice van Houten. Gemaakt emotioneel, het wekte totaal niks bij me op. Die scene in de discotheek met het videoscherm was helemaal beschamend slecht.
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:29:32 #167
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75082482
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 12:57 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Dat heb je met Der Untergang bv ook niet, maar daarom nog wel een klasse film.
Mijn betoog gaat dan ook niet zozeer over de film zelf, maar meer over het feit dat hele hordes naar de bios gaan om te zitten janken. Der Untergang was toch ook weer meer filmhuis dan een gelikte bioscoopfilm. En idd, een klasse film

KEVBDD is ook geen slechte film, ik vind het alleen geen bioscoopfilm. En ik vind het nogal frappant dat hele hordes vrouwen naar de bios stromen, vaak roepende "ja, ik moest van het boek huilen..."
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:45:49 #168
251095 Purdey
Better off alone..
pi_75082830
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

KEVBDD is ook geen slechte film, ik vind het alleen geen bioscoopfilm. En ik vind het nogal frappant dat hele hordes vrouwen naar de bios stromen, vaak roepende "ja, ik moest van het boek huilen..."
Dat was eigenlijk het enige wat me irriteerde,dat veel vrouwen op de website van Kluun (Die ik geregeld volg) van te voren al zeiden 'Oooh,ik ga m'n zakdoekjes meenemen hoor!' Alsof het van te voren verplicht gesteld werd om te huilen,omdat je hem anders niet goed vond.Ik huil zelden bij films,ik kan me zelfs niet een meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst deed.Maar bij deze film was het meer een soort van 'Shit,stel dat ik ook ooit zo eindig..' Ik heb dus gister wel op m'n lip moeten bijten af en toe,maar meer omdat je wéét dat er een kern van waarheid in zit.Dat Judith écht zo is overleden en heel deze lijdensweg heeft af moeten leggen,dat je écht weet dat Judith afscheid heeft moeten nemen van Eva (Luna dus) en dat is het wrede van de film.Het is geen fictie..
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_75082982
Het enige moment waarop ik het even moeilijk had was de 'bedscene' met Carmen, Stijn en Luna..
maar echt huilen, nee.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_75085749
Ik quote miss_bleu even, ik wilde precies hetzelfde posten.
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:22 schreef miss_bleu het volgende:
Gisterenavond naar de film geweest en hij viel mij een beetje tegen. Vond het boek echt vele malen beter dan de film. Komt misschien ook wel omdat je bij het boek je eigen fantasie hebt en daardoor de film een beetje plat is. Zonde.
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:10:43 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75086305
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:39 schreef MinderMutsig het volgende:
Het klinkt alsof de film net zo is als het boek. Goedkope feel good zonder de feel good want het gaat over kanker. Hersenloos vermaak dat je meesleept en wat je gretig in een ruk leegzuigt.
Heerlijk. Kan niet wachten om hem te zien.
Mooi omschreven!
Dat is idd hoe ik het boek zie. En vanavond ga ik naar de film. Ben benieuwd.
***
  zaterdag 28 november 2009 @ 17:37:58 #172
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_75088577
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mooi omschreven!
Dat is idd hoe ik het boek zie. En vanavond ga ik naar de film. Ben benieuwd.
Same here, bios zal vanavond wel propvol zitten.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_75091405
Morgenavond naar de Kuip!

Zin, zin, zin.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_75091966
Ik zou zo nog een keer willen. dat wel.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zondag 29 november 2009 @ 02:59:35 #175
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_75102653
Hmmm...ik vond hem wat tegenvallen...het was meer seks dan kanker...
Had verwacht dat er meer diepgang in zou zitten. Steeds die keiharde housemuziek en seks en dan weer gekots....ik weet niet. Het had wel anders en vooral beter verfilmd kunnen worden.
You were born as an original. Don't die as a copy.
  zondag 29 november 2009 @ 11:08:17 #176
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_75104599
In plaats van 1 zaal werd op het laatste moment besloten in 2 zalen de film te draaien gezien de grote belangstelling, IMHO was half Nederland in de benen om KEVBDD te zien gisterenavond.

Vond hem zeker goed, al werd alles in een grote vaart verteld, de diepgang was ver te zoeken tov het boek maar goed je hebt maar 110 minuten om alles de revue te laten passeren.
Verder veeeeeeeeeel sex, had wat minder gemogen.
Na afloop was zo goed als iedereen muisstil, de laatste keer dat ik dat heb meegemaakt was bij Schindlers list.

[ Bericht 2% gewijzigd door tisauch op 29-11-2009 11:16:52 ]
Qui habet aures audiendi audiat
  zondag 29 november 2009 @ 11:18:20 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75104778
quote:
Op zondag 29 november 2009 11:08 schreef tisauch het volgende:

Vond hem zeker goed, al werd alles in een grote vaart verteld, diepgang was ver te zoeken tov het boek maar goed je hebt maar 110 minuten om alles de revue te laten passeren.
Waarom ken ik toch zoveel films van 110 minuten die wél diepgang hebben? Met of zonder boek als inspiratiebron.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_75105299
quote:
Op zondag 29 november 2009 11:18 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarom ken ik toch zoveel films van 110 minuten die wél diepgang hebben? Met of zonder boek als inspiratiebron.
omdat daar hele stukken verhaal weggelaten worden?
  zondag 29 november 2009 @ 12:36:21 #179
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75106277
Turks Fruit heeft idd meer diepgang, met name om dat daar de focus vooral ligt op de relatie zelf en het ontstaan daarvan. Deze film focust meer, en eigenlijk teveel op de kanker
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 29 november 2009 @ 12:54:12 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75106756
Ik vond het een prachtige film, maar had wel de hele tijd een heel raar soort ongemakkelijk gevoel en pas thuis in bed snapte ik waarom.
Ik ben ramptoerist in hart en nieren en je mag mij altijd wakker maken voor een waargebeurd verhaal maar ik kreeg hierbij, wat ik dus bij het boek totaal niet had, een beetje het gevoel dat je ook hebt als bijv. de hele wereld weet dat je vent vreemd gaat behalve jij. En dat jij er dan achter komt en dat je je dan zo ontzettend (onterecht) schaamt omdat je het gevoel hebt voor joker te staan voor de halve wereld.

Kan het niet goed uitleggen, maar Carmen (Judith) heeft er zelf niet om gevraagd om dit verhaal wereldkundig te maken en hoewel er vast plenty films zijn die zonder toestemming van de hoofdpersoon gemaakt zijn is juist het overspel hierin wat het voor mij ongemakkelijk maakte.

En dat terwijl ik Stijn pas echt een klootzak vond toen hij weg liep toen ze aan het vieren waren dat ze clean was.

En verder vond ik hem best confronterend, ben ook eens met mijn moeder geweest naar een van haar bestralingssessies en dat kwam best hard terug. Zo ook het litteken. Niks geen drama's, mijn moeder leeft nog, heeft ook geen chemo gehad, maar het was hier en daar wel even een flashback.

Mooie film, maar ik vond het best heel surrealistisch toen de hele zaal stil was en overal, gesnik hoorde. Net even te 'intiem' voor een bioscoopzaal zeg maar.
***
pi_75108997
quote:
Op zondag 29 november 2009 12:54 schreef Brighteyes het volgende:
Kan het niet goed uitleggen, maar Carmen (Judith) heeft er zelf niet om gevraagd om dit verhaal wereldkundig te maken en hoewel er vast plenty films zijn die zonder toestemming van de hoofdpersoon gemaakt zijn is juist het overspel hierin wat het voor mij ongemakkelijk maakte.
In interviews zegt Kluun voortdurend dat Carmen steeds heeft gezegd dat ze wilde dat hij er een boek over zou schrijven.

En verder. Dat gehuil van iedereen (vooral vrouwen dus). Ja, logisch dat je moet huilen wanneer een moeder afscheid neemt van haar kind, maar het is een beetje zoals critici ook wel zeggen over Schindler's List. Sommige dingen zijn te onvoorstelbaar ingrijpend om verfilmd te worden. Misschien moet je daar vanaf blijven en zoiets niet na willen spelen. Dat je erover schrijft is één ding, maar het gaan nabeleven? Te persoonlijk, te intiem, te voyeuristisch?

Maar ja, ik heb ook moeite met de melodrama die je in Grey's Anatomy ziet. Het is zo over de top. Het is, zoals hier ook in een recensie staat, een raar verschijnsel dat mensen lijken te kicken op dat soort nagespeeld leed. Alsof het echte leven niet voldoende leed biedt. Je lekker wentelen in het (fictieve of niet-fictieve) drama van de ander en daarna gezellig over tot de orde van de dag. Het is decadent en oppervlakkig en het wordt gebracht alsof het juist niet oppervlakkig is maar diepgang heeft.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_75109450
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:14 schreef mane het volgende:
Het is decadent en oppervlakkig en het wordt gebracht alsof het juist niet oppervlakkig is maar diepgang heeft.
Dat snap ik ook niet inderdaad.
Ik kan er best van genieten maar ik had bij het boek niet de illusie dat ik een meesterwerk of belangrijke literatuur aan het lezen was en dat idee heb ik ook niet bij de film. Ik begrijp ook niet dat het boek als literatuur aangemerkt is en dat men over de film doet alsof het een hoogstaand stukje neerlandse filmkunst is.

Nederlandse kunstenaars, schrijvers en acteurs/actrices zijn altijd zo hoogdravend. Hun product is Kunst met een hoofdletter! Zij ontstijgen de middelmatigheid van het volk! Gelul. Het is een chick flick met een iets dramatischer tintje dan normaal, niet meer en niet minder. Het is jammer dat ze dat er wel van willen maken.

Redelijk leuk geschreven (Wramples? Echt? Kijk mij een innovatief schrijver zijn! Nooit vertoond! ), absoluut meeslepend, goed geacteerd, flitsend gefilmd en gemonteerd en het is al met al best een product waar ze trots op mogen zijn maar doe er nou gewoon niet zo moeilijk over.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 29 november 2009 @ 15:21:00 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75110593
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:14 schreef mane het volgende:

[..]

In interviews zegt Kluun voortdurend dat Carmen steeds heeft gezegd dat ze wilde dat hij er een boek over zou schrijven.
Ok, dat wist ik niet.
Heb het boek een aantal jaar terug gelezen en ik heb geen interviews oid gelezen recentelijk.
quote:
En verder. Dat gehuil van iedereen (vooral vrouwen dus). Ja, logisch dat je moet huilen wanneer een moeder afscheid neemt van haar kind, maar het is een beetje zoals critici ook wel zeggen over Schindler's List. Sommige dingen zijn te onvoorstelbaar ingrijpend om verfilmd te worden. Misschien moet je daar vanaf blijven en zoiets niet na willen spelen. Dat je erover schrijft is één ding, maar het gaan nabeleven? Te persoonlijk, te intiem, te voyeuristisch?
Daar kan je dus idd over discussieren....
quote:
Maar ja, ik heb ook moeite met de melodrama die je in Grey's Anatomy ziet. Het is zo over de top. Het is, zoals hier ook in een recensie staat, een raar verschijnsel dat mensen lijken te kicken op dat soort nagespeeld leed. Alsof het echte leven niet voldoende leed biedt. Je lekker wentelen in het (fictieve of niet-fictieve) drama van de ander en daarna gezellig over tot de orde van de dag. Het is decadent en oppervlakkig en het wordt gebracht alsof het juist niet oppervlakkig is maar diepgang heeft.
Is dat niet wat we altijd doen. Althans? Waar je ook bent gaat het altijd over leed. En als het even kan nog een leuk wedstrijdje of een beetje opbieden ook. Leed is toch altijd een dankbaar onderwerp?

Ik had iig deze reactie van mezelf niet verwacht, zoals ik zeg, ik ben meestal niet vies van een beetje ramptoerisme.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 29-11-2009 18:03:20 ]
***
pi_75110930
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:21 schreef Brighteyes het volgende:

Is dat niet wat we altijd doen. Althans? Waar je ook bent gaat het altijd over leed. En als het even kan nog een leuk wedstrijdje of een beetje opbieden ook.
Daar ben ik dus ook geen fan van, ik probeer zulke gesprekken te mijden.
quote:
Leed is toch altijd een dankbaar onderwerp?
Ja, en leed kan iets moois opleveren. Boeken, films, kunst. Maar daarvan is hier geen sprake. Het is alleen het tentoonstellen van leed. Er zit niets achter. Tja, 'de overwinning van de liefde'. Pathetisch en gezocht.

Interessant in dit verhaal is hooguit de moraal van Stijn. De dilemma's die komen kijken bij de liefde, de keuzes die je daarin maakt, wat betekent het om lief te hebben? Maar dat wordt natuurlijk nergens echt aan de orde gesteld. Het is een aaneenschakeling van gebeurtenissen en emotie.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  zondag 29 november 2009 @ 15:43:35 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75111246
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:28 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nederlandse kunstenaars, schrijvers en acteurs/actrices zijn altijd zo hoogdravend. Hun product is Kunst met een hoofdletter! Zij ontstijgen de middelmatigheid van het volk! Gelul. Het is een chick flick met een iets dramatischer tintje dan normaal, niet meer en niet minder. Het is jammer dat ze dat er wel van willen maken.
Ik heb nu juist het idee dat het het volk zelf is dat zijn eigen middelmatigheid nog eens in de schijnwerpers wil zetten, door zo opzichtig en en masse te vallen voor een brok instant-emotie.

Schrijver, regisseur noch acteurs heb ik heel hoog van de toren zien blazen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_75113228
waarom wordt er toch allemaal een drama van de film gemaakt....als mensen het willen zien gaan ze toch en diegene die niet willen hoeven toch niet te gaan....smaken verschillen...dat is nou eenmaal zo...

en ja ik ben ook zo iemand die heeft zitten janken bij die film, maar ja daar doe je weinig aan als je een emotioneel persoon bent.
ik heb ook gehuild toen de moeder van bambi doodging...so what

ik schaam me er niet voor hoor...

ik vond het wel een goeie film, soms iets wat te gehaast, maar nog vond ik het de moeite waard om te kijken...
what you see, is what you get!
pi_75130766
Vond het een prachtige film

Wat de film aan diepgang ten opzichte van het boek mist, maakt het visueel ruimschoots goed. De film wordt naar het einde toe alsmaar sterker en beter, beelden zijn stuk voor stuk prachtig, indrukwekkend geacteerd, gewoon helemaal goed.

Ik heb hier echt niks over te klagen. Kan 1, 2, 3 geen nederlandse film noemen die ik veel beter vond dan dit.

8/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  maandag 30 november 2009 @ 01:02:30 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75132168
Jaja.

[ Bericht 33% gewijzigd door Ringo op 30-11-2009 07:25:52 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 30 november 2009 @ 01:29:10 #189
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_75132533
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:47 schreef Jeeh het volgende:
Kan 1, 2, 3 geen nederlandse film noemen die ik veel beter vond dan dit.
Hè verdorie sneakerd...ik had mijn lijstje al bijna klaar!
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_75157224
Ik wil echt deze week heen, ben zo benieuwd
  maandag 30 november 2009 @ 23:17:59 #191
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_75165929
Ik ga dinsdagavond naar de film met mijn moeder en mijn oma, dus ik kan nu nog niets inhoudelijks over de film kwijt. Maar wat ik niet begrijp, is dat er mensen verwachten dat ze heel veel te zien krijgen van de tijd voor de kanker. Het boek wordt verfilmd. In het boek zit bijna niets over het stuk voor kanker. Wat moeten ze dan? Een heel verhaal maken over hoe Stijn en Carmen elkaar ontmoeten en een half uurtje kanker erachteraan gooien?

Dan heeft het toch niets meer te maken met het boek?

Ik hoop in ieder geval dat ik net zoveel respect krijg voor Carmen en dat ik net zoveel sympathie ga voelen voor Stijn als in het boek.
pi_75178410
Ik vond er echt niet zo veel aan en snap heel die ophef en al die emotionele mensen al helemaal niet. Met Carmen leef je niet echt mee, omdat je haar niet leert kennen voor ze ziek is, je leert haar karakter, haar persoonlijkheid niet kennen, ik had niets met haar. De relatie tussen Carmen en Stijn zie ik nergens als een hele goede hechte relatie, dus wat dat betreft had ik ook niet het gevoel dat hij haar ergens in de steek liet (een keer in je blote kont door het maisveld rennen wekt bij mij echt niet het gevoel van een hechte relatie op). De chemie zag ik wel tussen Stijn en Roos, ik had vaak juist het gevoel van, kom op, ga naar Roos!

Ik had al veel gelezen dat het afscheid van Luna zo heftig was. Nou ik zat te kijken en had niet eens in de gaten dat dat het afscheid was, zo lauw vond ik het, ik dacht dat afscheid komt nog wel in de dagen erna dat Carmen nog leefde (en dan blijkbaar het kind niet meer zag.....???).

Verder vind ik Carice van Houten een geweldige actrice en hoor ik iedereen roepen over haar acteerprestaties in deze film, maar ook dat heb ik helemaal niet gezien.

Wat zijn de mensen toch middelmatig en simpel geworden als ze al door deze film zo geraakt worden...
  dinsdag 1 december 2009 @ 15:21:30 #193
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75183965
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:17 schreef melvddonk het volgende:
Ik ga dinsdagavond naar de film met mijn moeder en mijn oma, dus ik kan nu nog niets inhoudelijks over de film kwijt. Maar wat ik niet begrijp, is dat er mensen verwachten dat ze heel veel te zien krijgen van de tijd voor de kanker. Het boek wordt verfilmd. In het boek zit bijna niets over het stuk voor kanker. Wat moeten ze dan? Een heel verhaal maken over hoe Stijn en Carmen elkaar ontmoeten en een half uurtje kanker erachteraan gooien?

Dan heeft het toch niets meer te maken met het boek?

Ik hoop in ieder geval dat ik net zoveel respect krijg voor Carmen en dat ik net zoveel sympathie ga voelen voor Stijn als in het boek.
Mensen beoordelen, of in ieder geval ik, het verhaal zoals het mij is voorgeschoteld is op het grote doek, niet of het het boek zelf volgt.

Als jij omschrijft dat het in het boek ook niet het geval is, dan zal dat wel zo zijn en wellicht is dat dan voor het boek ook een punt van kritiek. Iig is het voor de film mijn inziens een makement en ik kan moeilijk zeggen: in het boek zat het er ook niet in in dus dan hoort het ook niet in de film.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_75184363
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 12:40 schreef bloodymary het volgende:
Wat zijn de mensen toch middelmatig en simpel geworden als ze al door deze film zo geraakt worden...
Of jij bent een beetje gevoelloos geworden natuurlijk. Want tot nu toe ben jij een van de weinigen die het nauwelijks iets doet.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_75184504
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:33 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Of jij bent een beetje gevoelloos geworden natuurlijk. Want tot nu toe ben jij een van de weinigen die het nauwelijks iets doet.
Sterker nog, je wordt afgeschilderd als hulpeloze huismuts als je geraakt wordt door drek als deze. Dat kan natuurlijk niet, dat is niet hip, je scoort er niet mee op internet. Ook als je een filmpje ziet van peuters die tot dierensex gedwongen worden en daarna in de hens gestoken worden, pffft, dat doet je toch niks? Je bent toch geen mietje zeker!!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_75185819
Ik vond het een prachtige film. Heb hem niet in de bioscoop gezien, want het vooruitzicht om tussen allemaal jankende huisvrouwen te zitten trok me niet zo , helemaal omdat ik zelf nooit huil om films. Maar het deed me wel wat..
  Nerd met benen dinsdag 1 december 2009 @ 16:38:26 #197
18073 miss_bleu
pi_75186582
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:39 schreef karoltje het volgende:
Van 'Simon' was ik een week depressief, ik denk dat ik maar niet naar deze film ga.
Ik ga vanavond simon voor het eerst zien.
pi_75186864
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:33 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Of jij bent een beetje gevoelloos geworden natuurlijk. Want tot nu toe ben jij een van de weinigen die het nauwelijks iets doet.
Nee hoor, er zijn genoeg films die we nog wel kunnen raken. Maar deze niet. Ik vind het eigenlijk wel een beetje bot wat jij hier stelt. Maar ja, zo gaat dat op forums he.
pi_75187039
Ik ben een stoere vent vind ik zelf, ik ben niet snel ergens emotioneel over.

Deze film deed me wel wat, met name de sterfscene aan het bed en het afscheid van Luna. Vooral omdat ik me op zo'n moment bedenk dat al het mooie wat ik met mn vriendin heb door zoiets naars als kanker (of welke andere langdurige ziekte) op een hele langzame en vervelende manier kan worden afgebroken. En als ik me dat voorstel krijg ik toch wel een brok in mn keel. En ik hoop dan heel hard dat dit mij en mn geliefden nooit gaat overkomen. Dan maar liever een auto ongeluk, is het tenminste meteen afgelopen.

Maar ik betrapte me er ook op, zoals veel mensen al zeggen, dat ik het na een uur en èen kwartier ook wel helemaal had gehad met al die kanker. Tuurlijk, ik wist van tevoren dat het geen feelgood film was. Maar zolang achter elkaar alleen maar ellende op ellende gestapeld zien, da's erger dan een ziekenhuis serie met zielige afloop kijken. Je voelt je inderdaad een voyeur, die lekker in de bios met een biertje en popcorn andermans ellende uitgebreid zit te bekijken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_75187223
Een film die ik niet hoef te zien, omdat geldwolf "Arnie" erbij betrokken is, sterker nog, ervoor verantwoordelijk is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')