abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:40:18 #101
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_75276879
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:33 schreef Ener-G het volgende:


Het lijkt me trouwens sterk als dat binnen nu en een paar maanden gaat gebeuren, want de D3s is net uit. Nikon gooit zn eigen glazen in als ze nu met een opvolger van de D700 zouden komen, met dezelfde sensor en filmmogelijkheden als de D3s. Dat hebben ze namelijk met de D3/D700 al hard gemerkt.

Um, nee. De D3 & D700 samen verkochten veel meer dan de D3 alleen. En de D3 was tot de introductie van de D3S & 1D Mk IV nog steeds de best verkopende (echt) professionele camera.
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:40:45 #102
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_75279002
ow? Ik wil nie veel zeggen maar de 5DII wordt toch echt wel ff wat meer van verkocht dan de D3 .. D700 wordt ook meer van verkocht dan de D3 .... Niet iedereen verkiest snelheid boven details ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:44:41 #103
247356 infp2009
More cowbell!
pi_75279138
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:40 schreef ebeaydojraes het volgende:
ow? Ik wil nie veel zeggen maar de 5DII wordt toch echt wel ff wat meer van verkocht dan de D3 .. D700 wordt ook meer van verkocht dan de D3 .... Niet iedereen verkiest snelheid boven details ...
Details? De D700 en de D3 hebben toch exact dezelfde sensor? En de 5D is een heel andere prijsklasse, dus lijkt me ook logisch dat die meer wordt verkocht.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  vrijdag 4 december 2009 @ 13:38:36 #104
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_75281028
5D is dezelfde prijsklasse als D700. daar is verder niets logisch aan. Keuze tussen die twee ligt op merk en details of snelheid. Details ja, 5D heeft hogere resolutie en daarmee hoger mogelijke detaillering.
Niet iedereen hoeft namelijk op ISO whatever te fotograferen. Studiowerk kom je dus beter uit met een camera met een hoger oplossend vermogen (om over servo meglijkheid nog maar niet te spreken). En dat is de 5D mark II.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_75282938
Daar ging het niet om, wat ik bedoelde was dat na de introductie van de D3 er relatief kort erna voor bijna de helft van de prijs van zo'n ding een D700 op de markt kwam die in wezen een 'baby D3' was, zelfde sensor, zelfde processor (maar dan maar 1 ipv 2). Verder nog het voordeel van de grip als optie (dus die kan je thuis laten als je licht wil reizen). Waarom zou je dan nog een D3 kopen (als prosumer).
Zonder D700 waren er wellicht nog wel meer D3's verkocht, maar we zullen het nooit weten

Canon vs. Nikon is verder een hele andere (imho nutteloze) discussie die ik hier niet ga voeren.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:29:06 #106
247356 infp2009
More cowbell!
pi_75283090
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:38 schreef ebeaydojraes het volgende:
5D is dezelfde prijsklasse als D700. daar is verder niets logisch aan.
Nee, daar zou niets logisch aan zijn, als ik dat zou hebben geclaimd. Heb ik niet, maar goed...
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:35:54 #107
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_75283395
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:29 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Nee, daar zou niets logisch aan zijn, als ik dat zou hebben geclaimd. Heb ik niet, maar goed...
ow?
maar daar gaat het ook niet om het ging om " de best verkopende pro camera".
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:32:51 #108
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_75287871
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:35 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

ow?
maar daar gaat het ook niet om het ging om " de best verkopende pro camera".
En dat was de D3.

5D Mk II en D700 zijn semi-pro / advanced amateur.
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:19:20 #109
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_75289297
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:24 schreef Ener-G het volgende:
Daar ging het niet om, wat ik bedoelde was dat na de introductie van de D3 er relatief kort erna voor bijna de helft van de prijs van zo'n ding een D700 op de markt kwam die in wezen een 'baby D3' was, zelfde sensor, zelfde processor (maar dan maar 1 ipv 2). Verder nog het voordeel van de grip als optie (dus die kan je thuis laten als je licht wil reizen). Waarom zou je dan nog een D3 kopen (als prosumer).

Dat was mijn punt. Amateurs kopen over het algemeen een 5D Mk II -- en geen 1Ds Mk III), of een D700 -- en dus geen D3.

Ik snap dat de 5D Mk II, 7D en D700 officieel profesionele camera's zijn (met pro support van Canon en Nikon), maar bijna iedereen schaart ze toch onder het "prosumer" rijtje.

[ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 04-12-2009 18:08:18 ]
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:50:23 #110
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_75291811
you would be surprised.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Admin zaterdag 5 december 2009 @ 10:58:36 #111
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_75308832
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:25 schreef ebeaydojraes het volgende:
cameranu heeft hem nu ook weer terug aangepast naar 2399 net als KE nu ook die prijs (eu versie. nl is 100 euro duurder).

wel slecht van nikon. heb een aantal versies bekeken en er zat bij meerdere stof los in de lens. Hoe krijgen ze dat nu voor elkaar voor een lens van die prijs .... goed nakijken dus

cameranu istie 2279 en bij KE staat ie voor 2499 momenteel. De prijs fluctueert nogal.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 5 december 2009 @ 12:18:57 #112
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_75310659
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:58 schreef Danny het volgende:

[..]


cameranu istie 2279 en bij KE staat ie voor 2499 momenteel. De prijs fluctueert nogal.
KE heeft ze voor 2399 (europese versie) en 2499 (nederlandse). Volgens mij krijg je een extra jaar garantie bij die laatste. Beetje vaag verhaal.

Bij cameranu is de prijs idd van 2299 naar 2399 naar 2279 gegaan. Waarom dan niet gewoon 2299 gelaten, denk ik dan.
  maandag 7 december 2009 @ 10:15:20 #113
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_75362293
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  Admin maandag 7 december 2009 @ 10:25:29 #114
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_75362600
quote:
wtf! dat moet wel een héél bijzondere lens zijn...
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin maandag 7 december 2009 @ 10:27:45 #115
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_75362664
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 12:18 schreef SuikerVuist het volgende:

KE heeft ze voor 2399 (europese versie) en 2499 (nederlandse). Volgens mij krijg je een extra jaar garantie bij die laatste. Beetje vaag verhaal.
jah, maar dat vind ik bij KE eigenlijk sowieso wel een beetje. zal vast een goeie winkel zijn, maar ik krijg er een raar gevoel bij.
quote:
Bij cameranu is de prijs idd van 2299 naar 2399 naar 2279 gegaan. Waarom dan niet gewoon 2299 gelaten, denk ik dan.
concurrerende prijsstelling. Er zijn meer winkels die 'm voor 2299 verkopen. Door er twee tientjes onder te gaan zitten verkoop je er waarschijnlijk een stuk meer. Je netto winst is dan uiteindelijk hoger.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 7 december 2009 @ 10:30:27 #116
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_75362739
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:25 schreef Danny het volgende:

[..]

wtf! dat moet wel een héél bijzondere lens zijn...
Speciaal voor NASA gebouwd en dit is nummer 19 (ahtans, de lens zo aan de foto's te zien.) Hij is dus met de space shuttle mee de ruimte in geweest.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_75368724
quote:
Perhaps the rarest of all Nikon Collectibles and most significant Nikon Camera ever produced. The camera was designed and used for NASA Space Shuttle Challenger and Columbia Missions. The Camera has much improved and oversized buttons, levers and windows to accomidate the usage of gloves. This auction is for the Nikon F3HP Nasa Camera and The Rarest Nikkor 55mm F2 UV Nikkor for usage in space. This includes two battery packs. A protective cap for the spare battery pack. The Rare Focus Pins (Still in the Bag) With The Rare Tall Shutter release for Gloves as shown in this link. http://apphotnum.free.fr/N2BE3n.html Nothing is like this system. This auction is not for everyone. This is for the most passionate collector of Nikon Equipment looking to highlight the most rare center piece for their collection. There is little known about these as few are available. I purchased this personally from NASA. This camera Has a 72 Frame film counter on top large window and on the Back of the built in Motordrive. Nikon Comissioned Kodak to produce a thinner emultion film that could be used at longer roll lengths to eas film interchangability. The Camera is complete and in Proper operational condition. The battery packs use standard AA Batteries once open to install.

The 55mm UV Nikkor is amongst the rarest of lenses and was specifically designed to be used with this camera while photographing in space.This lens also designed to use gloves. Featured a large aperature ring with a f=Stop Range from F2-F16Has a coal black finish and Unique focus free operation with a very unique rear element as seen in photos. Has unique metal caps that are also unique only to this excessivly rare lens. Few in existance. This is Number 19 Many have been lost and this one has been stitting on a NASA Shelf a long long time. Few People have ever seen and very little is known about this lens, Perhaps the rarest Nikkor.
Zegt genoeg denk ik

Ding is idd meerdere malen de ruimte in geweest, en de bediening is met grotere knoppen zodat ie handig te bedienen is als je van plan bent om met je ruimtepak aan te fotograferen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 7 december 2009 @ 19:07:01 #118
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_75382549
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:27 schreef Danny het volgende:

[..]

jah, maar dat vind ik bij KE eigenlijk sowieso wel een beetje. zal vast een goeie winkel zijn, maar ik krijg er een raar gevoel bij.
[..]

concurrerende prijsstelling. Er zijn meer winkels die 'm voor 2299 verkopen. Door er twee tientjes onder te gaan zitten verkoop je er waarschijnlijk een stuk meer. Je netto winst is dan uiteindelijk hoger.


mensen die denken dat je winst haalt uit camera verkoop ..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Admin maandag 7 december 2009 @ 21:07:50 #119
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_75388210
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:07 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]



mensen die denken dat je winst haalt uit camera verkoop ..
mwoa, bij BCC verkochten we ook camera's (ook dSLR) en daar werd gewoon winst op gemaakt hoor. Dus OF zij doen iets heel erg goed OF jullie doen iets heel erg slecht
DIt gaat trouwens over de lens, niet de camera. Ga me nou niet vertellen dat je daar óók al geen winst op maakt en dat je alle winst uit lullige accessoires moet halen?
Zeker gezien de grijze import zou je best wat moeten verdienen op camera's en objectieven. Zou toch gek zijn als de speciaalzaak hier in Zwolle 2169 vraagt voor een lens die bij jullie 2399/2499/2599 kost en jullie maken er nog steeds geen winst op.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 7 december 2009 @ 21:10:23 #120
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_75388342
*hou me mond wel ...*

punt is... je verdient voornamelijk geld door meters te verkopen. niet met hardware, daar zijn de marges zo klein ind at ze bij populaire camera's zelfs vaak genoeg negatief zijn.
dus geloof me als ik zeg dat geen enkele winkelier erop zit te wachen om een Canon camera te verkopen ....

[ Bericht 31% gewijzigd door ebeaydojraes op 07-12-2009 21:16:28 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Admin maandag 7 december 2009 @ 21:21:31 #121
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_75388904
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:10 schreef ebeaydojraes het volgende:
Als je marges van 0,5 tot 1,5 winst wil noemen ga je gang.. 1 camera meer verkopen op 200 camera's zorgt echt niet voor een zoveel hogere netto opbrengst. ... en ja... je moet je 'verliezen' goed maken met accessoires ja.
verkopen met verlies is niet heel slim. accessoires zijn er om je marge te verhogen, maar als je zonder accessoires failliet zou gaan doe je iets niet goed imo. Zeker omdat mensen tegenwoordig gewoon (terecht) naar de goedkoopste gaan. Als de body bij winkel a 4499 kost en bij winkel b mag ik 'm voor 3999 meenemen dan kies ik winkel b. En dan neem ik daar echt niet de CF kaartjes mee die bij mediamarkt goedkoper in het schap liggen. Scheelt zomaar weer 80 euro op 2 stuks.
En als ik straks de 70-200 ga halen dan haal ik die bij de goedkoopste die 'm ook daadwerkelijk heeft. Fotohanskeuzekamp dus. En als die er een uv filter bij wil verkopen dan hoeft dat niet want die heb ik nog voor 77mm. En ik zal vast niet de enige zijn die dat op die manier doet. Als accessoires je main selling point zijn prima, maar uiteindelijk ben je dan natuurlijk goed gek als je dan doelbewust duurder bent dan je grootste concurrenten.
En die lens nog even als voorbeeld; je kunt mij niet wijs maken dat daar 1,5% marge op zit als je 430 euro duurder bent (inmiddels 330 euro geloof ik) dan de toko hier in de binnenstad.
Maar volgens mij dwalen we af
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 7 december 2009 @ 21:27:53 #122
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_75389181
we dwalen af inderdaad, maar misschien snap je nu waarom 98% van de industrie het enorm zwaar heeft en er veel zaken vechten voor hun leven ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 9 december 2009 @ 16:21:04 #123
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_75450109
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 12:18 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

KE heeft ze voor 2399 (europese versie) en 2499 (nederlandse). Volgens mij krijg je een extra jaar garantie bij die laatste. Beetje vaag verhaal.
Dat heeft dus niet lang geduurd, twee prijzen voor hetzelfde produkt. Doorzichtige truc van KE.

KE is nu trouwens de op één na goedkoopste in het KiesKeurig rijtje: 2277 euro en lage verzendkosten. Maar elders zijn de prijzen slechts een paar euro's duurder. Alleen Nebo is nog steeds (veel) goedkoper, maar die heeft ze dus niet op voorraad.
  Admin woensdag 9 december 2009 @ 17:02:52 #124
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_75451490
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:21 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Dat heeft dus niet lang geduurd, twee prijzen voor hetzelfde produkt. Doorzichtige truc van KE.

KE is nu trouwens de op één na goedkoopste in het KiesKeurig rijtje: 2277 euro en lage verzendkosten. Maar elders zijn de prijzen slechts een paar euro's duurder. Alleen Nebo is nog steeds (veel) goedkoper, maar die heeft ze dus niet op voorraad.
nog steeds 2169, nog steeds op voorraad.
http://www.fotohanskeuzek(...)af-s-g-ed-vr-ii.html
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_75543733
Ik wil op mijn D80 het scherpstelveld (AF-area mode) in de portretstand standaard op enkelveld (Single Area) hebben.
Nu staat dit standaard op Automatisch-veld AF (Auto-area AF) en moet ik dit telkens handmatig aanpassen en staat het na het uit- en aanzetten van de camera weer gewoon op Automatisch-veld AF (Auto-area AF)

Ik heb er een pesthekel aan, maar ben toch maar door de handleiding gaan spitten, maar erg verhelderend is dit niet..


En op pagina 87...


Oftewel: Is het mogelijk de standaardinstelling voor de portretmode aan te passen en op te slaan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')