In Florida geldt de aanvullende eis dat je zelf ook op een eenrichtingsstraat moet rijden, maar dat zel wel per staat verschillen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:28 schreef Barcaconia het volgende:
-Links afslaan bij een rood stoplicht mag als je een volledige stop maakt, de weg vrij is en de weg waar je in wilt een eenrichtingsstraat is
Je ziet regelmatig mensen die bij ieder stop bord denken dat het een '4-way stop' is en dus dat ze door kunnen rijden omdat het "hun turn is"quote:-Stopborden moet je volledig stoppen
de regel is dat de auto die het eerste bij het kruispunt is (als eerste stilstond) voor gaat. Daarna de 2e, 3e, etc.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:22 schreef djmarshal het volgende:
[..]
... En ik moet nog even kijken hoe het met stopborden is en voorrang want dat lijkt hier ook anders te zijn als in nederland. In NL stoppen en rechts voor laten gaan ook als deze een stopbord heeft. Hier lijkt het of ze maar wat doen. Ik ga vandaag ook nog ff het lesmaterial van de rmv doornemen.
Ik denk ook niet dat de politie moet zien dat je een U-turn maakt en meteen weer door rood rijdt. Ik heb er ook vaak aan gedacht want je hebt er makkelijk de kans voor maar ik denk niet dat ze het waarderen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:31 schreef MeScott het volgende:
Veel van de regels vind ik hier beter dan in Nederland. Rechts door rood is ideaal (op die manier kun je vaak ook rechtdoor door rood: ff rechts door rood, in die straat een U-turn maken en dan op datzelfde kruispunt weer rechts door rood ), aan twee kanten inhalen is ook wel fijn, alleen die voorrangregels met stopborden is echt onzin. Het is totaal niet goed voor de doorstroming van het verkeer als een hele rij auto's aan komt rijden, maar omdat er één iemand eerder was moeten ze allemaal ineens stoppen.... Sowieso zijn die stopborden zwaar irritant, er is hier een doorgaande weg met één klein zijweggetje en ze maken er meteen een 3-way stop sign van. Er komt alleen niemand ooit uit dat zijweggetje, dus je stopt voor niets en rijdt weer door. Inmiddels heb ik maar besloten gewoon niet meer te stoppen en te hopen dat er nooit politie staat, wat een onzin. In Nederland zou het gewoon een voorrangsweg zijn, maar hier moet je ál-tijd stoppen
Verder is het rijden hier wel een stuk beter
Op die manier kan je ook naar links, nog een U-turn extra.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:31 schreef MeScott het volgende:
Veel van de regels vind ik hier beter dan in Nederland. Rechts door rood is ideaal (op die manier kun je vaak ook rechtdoor door rood: ff rechts door rood, in die straat een U-turn maken en dan op datzelfde kruispunt weer rechts door rood ), aan twee kanten inhalen is ook wel fijn, alleen die voorrangregels met stopborden is echt onzin. Het is totaal niet goed voor de doorstroming van het verkeer als een hele rij auto's aan komt rijden, maar omdat er één iemand eerder was moeten ze allemaal ineens stoppen.... Sowieso zijn die stopborden zwaar irritant, er is hier een doorgaande weg met één klein zijweggetje en ze maken er meteen een 3-way stop sign van. Er komt alleen niemand ooit uit dat zijweggetje, dus je stopt voor niets en rijdt weer door. Inmiddels heb ik maar besloten gewoon niet meer te stoppen en te hopen dat er nooit politie staat, wat een onzin. In Nederland zou het gewoon een voorrangsweg zijn, maar hier moet je ál-tijd stoppen
Verder is het rijden hier wel een stuk beter
En als men exact gelijk aankomt heeft rechts voorrang.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:01 schreef Vitamine_C het volgende:
de regel is dat de auto die het eerste bij het kruispunt is (als eerste stilstond) voor gaat. Daarna de 2e, 3e, etc.
Nou, daar kunnen ze hier ook wat van anders.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 02:19 schreef maartena het volgende:
[..]
En als men exact gelijk aankomt heeft rechts voorrang.
Heeft ook erg veel voordelen.... want als de stoplichten uitvallen, weet iedereen wat er gedaan moet worden, want een kruispunt veranderd dan automatisch in een grote 4-way stop. Ik heb in Nederland wel eens op grotere kruisingen echt enorme chaos meegemaakt bij stoplicht uitval.
In Nederland zijn de regels ook duidelijk, rechs heeft voorrangquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 02:19 schreef maartena het volgende:
[..]
En als men exact gelijk aankomt heeft rechts voorrang.
Heeft ook erg veel voordelen.... want als de stoplichten uitvallen, weet iedereen wat er gedaan moet worden, want een kruispunt veranderd dan automatisch in een grote 4-way stop. Ik heb in Nederland wel eens op grotere kruisingen echt enorme chaos meegemaakt bij stoplicht uitval.
Wat een rete-irritante regel is, die ook nog eens totaal niet logisch is. Het is veel logischer om doorgaand verkeer voorrang te geven, en op gelijkwaardige kruisingen altijd te stoppen. Amerikanen hebben daar iets langer over nagedacht.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 04:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In Nederland zijn de regels ook duidelijk, rechs heeft voorrang
Op grotere kruisingen wordt het hier ook een ramp als de stoplichten uitvallen, ik betwijfel of het veel beter is dan in nederland.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 02:19 schreef maartena het volgende:
want als de stoplichten uitvallen, weet iedereen wat er gedaan moet worden, want een kruispunt veranderd dan automatisch in een grote 4-way stop. Ik heb in Nederland wel eens op grotere kruisingen echt enorme chaos meegemaakt bij stoplicht uitval.
Heel erg vaak zie je stop-borden op kruisingen waar met gemak een voorrangs bord voldoende is. Als er iets is wat de doorstroming niet bevorderd, dan is het wel dat je (vaak voor niets) om de 50 ft moet stoppen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 05:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat een rete-irritante regel is, die ook nog eens totaal niet logisch is. Het is veel logischer om doorgaand verkeer voorrang te geven, en op gelijkwaardige kruisingen altijd te stoppen. Amerikanen hebben daar iets langer over nagedacht.
Waarom doen ze dat? Misschien kan ik daar ook nog wat mee.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:00 schreef djmarshal het volgende:
Argh nog geen US rijbewijs voor mij. Ik moest ondanks mijn internationale rijbewijs toch een "sponsor" meenemen, oftewel iemand die al langer dan een jaar een US rijbewijs heeft. Lekker is dat. Vind maar even iemand die doordeweeks me je op pad wil tijdens werktijd. Ga het volgend jaar nog weleens over doen ofzo.
Bij mij blijven ze het ook zeggen. Ook weleens dat ik een meer Brits accent heb. Op zich niet zo erg, want ik hoef geen vloeiend Texaans te spreken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:06 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat? Misschien kan ik daar ook nog wat mee.
Hebben de anderen in dit topic trouwens ook nog "last" van een Nederlands accent in hun taal? Oftewel, dat iedereen in 1 zin al hoort dat je een buitenlander bent? Of krijg je dat onder de knie?
Ik merk dat ik in 6 weken al behoorlijk wat Engels bijgeleerd heb en mijn spreeksnelheid op vloeiend niveau is, maar nog wel met een, schijnbaar, behoorlijk accent
Ik vind het niet logisch om te moeten stoppen als er nergens ander verkeer te bekennen is...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 05:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat een rete-irritante regel is, die ook nog eens totaal niet logisch is. Het is veel logischer om doorgaand verkeer voorrang te geven, en op gelijkwaardige kruisingen altijd te stoppen. Amerikanen hebben daar iets langer over nagedacht.
Ik hoor het steeds minder. Ze halen er in ieder geval niet meer uit dat het Nederlands is. Nog een paar jaar, dan praat ik net als Maarten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:07 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Bij mij blijven ze het ook zeggen. Ook weleens dat ik een meer Brits accent heb. Op zich niet zo erg, want ik hoef geen vloeiend Texaans te spreken.
Tenzij er 1 van de twee een voorrangsweg is. En dan krijg je dus op een redelijk drukke weg dat het verkeer van de niet-voorrangweg dus bijna NOOIT rechtdoor of linksaf kan slaan, zeker in de drukkere uren..... gevolg: Een enorme opbouw van verkeer op de weg die geen voorrangsweg is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 04:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Nederland zijn de regels ook duidelijk, rechs heeft voorrang
Ja, maar daarvoor kun je beter naar BNW gaan.quote:
Klopt, maar 't knipperlicht is hun onbekend.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:41 schreef Barcaconia het volgende:
Amerikanen lijken wel een stuk minder haast te hebben in het verkeer. Ze staan gewoon te wachten bij een 4-way omdat ze geen zin hebben om te kijken wie als eerste was lijkt het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |