abonnement Unibet Coolblue
pi_73615738
Stel, ik heb een voordeelverpakking met 4 kipfilets en ik heb er maar 1 nodig. Kan ik dan die overige 3 invriezen in een plastic zakje en rustig net zo lang bewaren in de vriezer? Of is die "beschermende atmosfeer" van de verpakking belangrijk?

Kon het nergens vinden Ik ben sinds kort begonnen met een beetje voorraad aan te leggen in de vriezer en dan loop je wel s tegen dit soort dingen aan.

alvast bedankt!
pi_73615887
kan gerust , mits ze niet eerder bevroren zijn geweest
pi_73615914
Gewoon in een plastic zakje en dan weer in de vriezer. Is geen probleem. Ik ben er nog nooit dood aan gegaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73615932
Als je schone handen en schoon materiaal gebruikt, kan het geen kwaad. De beschermende atmosfeer (meestal stikstof, volgens mij) helpt wel iets om het goed te houden, maar niet zoveel als invriezen.

En ik denk niet dat je van plan was om het nog jaren te bewaren, dus het kan geen kwaad.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_73615969
geen probleem, maar eenmaal ingevroren is het nog enkele maanden? goed. Dus niet 3 jaar laten liggen en dan nog eens ontdooien
Have fun...
pi_73615977
Wat revenge zegt heb het ook al vaker zo gedaan en nog geen problemen mee gehad.

Zorg wel dat je het snel genoeg opmaakt. Sommige dingen (uit de supermarkt) kunnen niet langer dan 2 of 3 maanden bewaard worden geloof ik. Dus plak er even een stickertje op met een datum.

Kijk anders eens op www.voedingscentrum.nl, daar staat het vast wel op.
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:15:19 #7
19142 tslh
Never at ease.....
pi_73615997
Ik koop meestal kilo kip, snij deze op in stukjes en verpak ze dan per 100 gram in diepvrieszakje. Dan de vriezer in, en als ik wokmaaltijd klaarmaak heb ik precies gedoseerde hoeveelheid om te ontdooien.
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_73616038
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 17:12 schreef Revenge2005 het volgende:
kan gerust , mits ze niet eerder bevroren zijn geweest
Volgens mij zijn ze eerder bevroren geweest. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat het niet bevroren geweest is voordat het in de winkel komt te liggen, namelijk. En dan maakt het nog niet uit, je moet alleen oppassen dat je het niet met extra bacteriën besmet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_73616054
Hier gebruik ik trouwens altijd zo'n tang om het vlees in zakjes te doen. Nooit m'n blote handen. Zekerheid voor alles.

Heb trouwens de volgende link gevonden die wel handig zou kunnen zijn voor ts:
http://www.voedingscentru(...)um/bewaarwijzer.aspx
pi_73616177
De meeste verpakkingen hebben echt geen aparte atmosfeer hoor.
Ik heb zelf bij een slager gewerkt in mijn puberjaren en er zit niks anders in dan lucht.


Vlees gaat in bak, plastic los op bak,plastic wordt middels verhitting even aan de randen vastgesmolten

Het is wel een groot verschil of je dus voorverpakt of vacuum verpakt neemt.
Vacuum heeft namelijk wel langdurige houdbaarheid.

Als je het echter meteen van de oude verpakking in de nieuwe verpakking invriest, no problemo
pi_73616203
Ik draai de vriezerzakjes binnenstebuiten en pak dan uit de voordeelverpakking 2 filets met het zakje,
weer goedom keren en knoopje erin.

al moet ik wel mn zakjes gaan labelen,
ik dacht laatst gehakt te ontdooien en bleek vlak voor het koken 2 paardenbiefstukjes te hebben,
al smaakte dat zeer goed door de pasta, dus heel erg was het niet.
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:22:26 #12
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_73616209
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 17:17 schreef rozenijlpaard het volgende:
Hier gebruik ik trouwens altijd zo'n tang om het vlees in zakjes te doen. Nooit m'n blote handen. Zekerheid voor alles.
Gewoon zakje even voorzichtig binnenstebuiten keren, hand er in, kip oppakken en weer buitenstebuiten. Dan zit de kip onaangeraakt in het zakje en het deel van de binnenkant dat je toch met je vingers hebt aangeraakt valt buiten de sluiting, dus dat raakt het vlees niet.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_73616508
nou das weer een zorg minder bedankt allemaal!
pi_73616825
Kan ook ja

Edit: dat was dus een reactie op het omkeren van de zakjes.. Moet niet zo lang m'n tabs open laten staan
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:59:01 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73617346
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 17:15 schreef tslh het volgende:
Ik koop meestal kilo kip, snij deze op in stukjes en verpak ze dan per 100 gram in diepvrieszakje. Dan de vriezer in, en als ik wokmaaltijd klaarmaak heb ik precies gedoseerde hoeveelheid om te ontdooien.
100 gram voor een maaltijd?
Met bot?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73618322
nee filet denk ik. Das toch niet zo gek?
  maandag 12 oktober 2009 @ 18:36:39 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73618403
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:34 schreef flexster het volgende:
nee filet denk ik. Das toch niet zo gek?
Ik lees het idd verkeerd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 23:52:52 #18
6496 psv
kampioen 2001/2002
pi_73865912
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 17:22 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Gewoon zakje even voorzichtig binnenstebuiten keren, hand er in, kip oppakken en weer buitenstebuiten. Dan zit de kip onaangeraakt in het zakje en het deel van de binnenkant dat je toch met je vingers hebt aangeraakt valt buiten de sluiting, dus dat raakt het vlees niet.
Tsjonge wat een steriele reacties hier zeg.
Net of die kippeslachters, ed bij de ah (of de turk om de hoek)/vleesfabriek, ook zo werken ,
Je ken toch ook gewoon ff je handjes wassen voor je de kipjes in un zakkie propt....
"fuk a duk""
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')