abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:45:06 #1
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_73584301
Het CJIB, Centraal Justitieel Incasso Bureau incaseert steeds meer boetes en schrijft ze gewoon van je rekening af als je ze na twee aanmaningen niet betaald hebt.En dat gebeurd steeds meer.
Overigens. Dit doen ze al sinds 2005

Je kan deze afschrijvingen niet terugboeken. Het CJIB krijgt de bankgegevens van de belastingsdienst.

Ik begrijp dat je je boetes moet betalen. Of nog beter. Je kan ze beter voorkomen.
Maar dat deze instelling "zomaar" even rekening plundert vind ik gewoon asociaal.
Betreft het een foutje heb je pech gehad.

Wat blijft er op deze manier van je prive zaken over?
quote:
CJIB haalt boetes vaker van rekening
Een verkeersboete krijgen is al niet leuk, maar als die dan ook nog zomaar van je rekening afgeschreven wordt, dan wordt het echt vervelend. Dit is wel wat het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) doet.

Vanaf 2005 incasseert het CJIB steeds meer zonder dat je daar toestemming voor hebt gegeven. Dat gebeurt als je na twee aanmaningen je boete nog niet hebt betaald. Sinds begin dit jaar heeft het CJIB al 54.000 keer een boete 'ongevraagd' geïnd, 37% meer dan vorig jaar.

Dat komt doordat vanaf 1 januari een aantal overheidsinstellingen, met name de Belastingdienst, bankrekeningnummers doorgeeft aan het CJIB. Daarmee heeft ze veel meer mogelijkheden om openstaande boetes te innen.

De geïncasseerde bedragen kunnen niet worden teruggehaald als de rekeninghouder het er niet mee eens is. Het CJIB is namelijk een overheidsinstelling en handelt namens de wet. Banken zijn verplicht mee te werken, ook als het een ' onschuldige' persoon zou betreffen.
Terecht of niet. Reageer op onderstaande link. En video van dit bericht.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)an-rekening.xml#rmod

bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Fockker op 11-10-2009 20:00:27 ]
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_73584397
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:45 schreef Fockker het volgende:

Wat blijft er op deze manier van je prive zaken over?
[..]

Niets en dat is op individueel vlak een treurige constatering voor de toekomst.
pi_73584413
Wat geeft het CJIB recht om geld van MIJN rekening af te schrijven zonder toestemming
pi_73584429
Overheid kan alles, van ze winnen doe je toch nooit, en dat weten ze.
zal wel een of ander wetje zijn, beste is, zorgen dat je geen bekeuring krijgt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_73584481
Niet terecht. Ze hebben dat recht helemaal niet.
Ze maken soms fouten en men kan in beroep gaan tegen een bepaalde boete, en ondertussen wel gewoon geld van de rekening afschrijven.

En draai het eens om: als je van zo'n soort instantie nog geld krijgt gaat er echt een heel lange tijd overheen voor je er wat van terugziet, en met pijn en moeite.
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:50:14 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73584484
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:45 schreef Fockker het volgende:
Terecht of niet. Reageer op onderstaande link. En video van dit bericht.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)an-rekening.xml#rmod
Zullen we dit topic dan maar sluiten?
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:56:51 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_73584732
Het is wel nadat je een boete hebt ontvangen en na 2 aanmaningen. Normaal ga je dan het incasso-/deurwaarderscircuit in. Dat kost natuurlijk ook nogal wat: ik moet nu al ¤6 extra betalen omdat iedere VW-Johnie protest indient tegen een 100% boete omdat Johnny met 1 M ipv. 2 M-en is geschreven oid.

on-topic: die hele boeteshit is niets anders dan belasting betalen. Wat doet de belastingdienst in dit soort gevallen: die zijn vast niet veel vriendelijker?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:57:18 #8
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_73584764
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:48 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat geeft het CJIB recht om geld van MIJN rekening af te schrijven zonder toestemming
Zie de uitzending. iemand zegt daar dat het CJIB de staat is en dus alles mag!
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:58:13 #9
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_73584808
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:56 schreef Hyperdude het volgende:
Het is wel nadat je een boete hebt ontvangen en na 2 aanmaningen.
ff lezen knul. Dat stond er al!
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_73585815
Nee, niet terecht. Niet na twee aanmaningen dan. Uiteindelijk moet het wel kunnen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:50:47 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_73587517
Communisme, dachten we nou echt dat het hier nooit zou worden ingevoerd?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_73587699
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:50 schreef Red_85 het volgende:
Communisme, dachten we nou echt dat het hier nooit zou worden ingevoerd?
Wat is hier communistisch aan?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_73587813
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:53 schreef waht het volgende:

[..]

Wat is hier communistisch aan?
Geld gaat naar vadertje staat he
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_73587911
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:55 schreef longinus het volgende:

[..]

Geld gaat naar vadertje staat he
Dat maakt het niet direct communistisch.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:13:12 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_73588921
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:57 schreef waht het volgende:

[..]

Dat maakt het niet direct communistisch.
Wel als je vrijheid ontnomen wordt door:

1. overheidscontrole op het volk
2. het cjib(overheid) de banken (volk, vrije markt) verplicht de rekeneningnummers van het persoon te geven
3. het persoon de vrijheid niet krijgt om zelf uit te maken wanneer hij het overmaakt.
4. in het slechtste geval niet eens meer geld heeft om eten van te kopen.
5. de staat die zichzelf geld toeëigend van het volk.

wat niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:47:05 #16
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_73591097
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wel als je vrijheid ontnomen wordt door:

1. overheidscontrole op het volk
2. het cjib(overheid) de banken (volk, vrije markt) verplicht de rekeneningnummers van het persoon te geven

wat niet.
De staat denkt zich alles te kunnen permitteren. En de gemiddelde nederlander pikt het dus ook allemaal nog!
Als dit zo doorgaat in dit tempo dan mogen we spreken van een totalitair regime Een staat waar de burger niets meer in brengen heeft, en de staat alleen beslist. Kwestie van tijd nog. En dat allemaal onder het mom van "anti terrorisme", die controle dan.

Ik krijg nooit boetes. Maar ik erger me wel aan dit soort zaken.
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_73591437
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wel als je vrijheid ontnomen wordt door:

1. overheidscontrole op het volk
2. het cjib(overheid) de banken (volk, vrije markt) verplicht de rekeneningnummers van het persoon te geven
3. het persoon de vrijheid niet krijgt om zelf uit te maken wanneer hij het overmaakt.
4. in het slechtste geval niet eens meer geld heeft om eten van te kopen.
5. de staat die zichzelf geld toeëigend van het volk.

wat niet.
Dat zijn meer eigenschappen van een totalitaire staat. Alhoewel dit vaak gepaard lijkt te gaan met communisme, dat is waar. Het is dan ook een falende ideologie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_73592449
En daarom lieve lezers moet het altijd mogelijk zijn geld te storneren wat automatisch is afgeschreven.

Is er wetgeving voor dat sommige incasso's niet gestorneerd mogen worden? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 11 oktober 2009 @ 22:15:28 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73593037
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 22:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En daarom lieve lezers moet het altijd mogelijk zijn geld te storneren wat automatisch is afgeschreven.

Is er wetgeving voor dat sommige incasso's niet gestorneerd mogen worden? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Storneren is bijvoorbeeld ook onmogelijk als je automatisch meespeelt met loterijen.

[ Bericht 1% gewijzigd door freako op 11-10-2009 22:27:12 ]
  zondag 11 oktober 2009 @ 23:55:32 #20
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_73598130
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:51 schreef waht het volgende:

[..]

Dat zijn meer eigenschappen van een totalitaire staat. Alhoewel dit vaak gepaard lijkt te gaan met communisme, dat is waar. Het is dan ook een falende ideologie.
De nazi's waren bepaald geen communisten
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_73600261
Als de rest van de Nederlandse politie eens net zo soepel en gesmeerd zou functioneren als de verkeersboetemachine, hadden we een stuk minder criminaliteit. Het is weerzinwekkend om te zien hoe snel ze erbij zijn om snelheidsovertreders te bekeuren en het geld te incasseren. Zeker als je het vergelijkt met de laksheid, fluwelen handschoen-aanpak, pappen en nathouden-cultuur en het met een grote boog om probleemwijken heen rijden.

De nummer 1-prioriteit van de Nederlandse politie is overduidelijk: geld verdienen aan verkeersboetes. Al het andere komt op het tweede plan.
  maandag 12 oktober 2009 @ 08:05:32 #22
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73601050
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:50 schreef OldJeller het volgende:
Niet terecht. Ze hebben dat recht helemaal niet.
Ze maken soms fouten en men kan in beroep gaan tegen een bepaalde boete, en ondertussen wel gewoon geld van de rekening afschrijven.

En draai het eens om: als je van zo'n soort instantie nog geld krijgt gaat er echt een heel lange tijd overheen voor je er wat van terugziet, en met pijn en moeite.
Als je een bezwaarschrift indient krijg je tijdens de behandeling hiervan geen verdere aanmaningen! Als je pas na de tweede aanmaning een bezwaarprocedure begint ben je sowieso te laat, je kunt tot 6 weken en 1 dag na de datum op de beschikking in beroep gaan. Dit is volgens mij ruim voor de tweede aanmaning. Dus wat je zegt kan niet!

Puntje twee ben ik het mee eens, maar ik krijg doorgaans geen geld van het CJIB. Wel nog van de belastingdienst en die zijn, buiten de snelle afwikkelingstermijnen, inderdaad zeer langzaam. Iets wat ze overigens expres doen zodat je de volgende keer misschien wel op tijd bent!

Volgens mij kun je dit soort heule erge privacy schendingen gewoon voorkomen... Iets met op tijd betalen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:22:27 #23
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_73610061
quote:
De geïncasseerde bedragen kunnen niet worden teruggehaald als de rekeninghouder het er niet mee eens is. Het CJIB is namelijk een overheidsinstelling en handelt namens de wet. Banken zijn verplicht mee te werken, ook als het een ' onschuldige' persoon zou betreffen.
Nederland is fascistisch. PUNT
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_73610402
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nederland is fascistisch. PUNT
Neen. Fascisme is een unieke politieke stroming die bestond vóór de tweede wereldoorlog. Het is dan ook alleen van toepassing op die periode, onder de omstandigheden toendertijd en met de sleutelfiguren toendertijd.

Wat jij wil zeggen is "ik ben het niet eens met hetgeen in bovenstaande quote staat". Of zeg iets over een overheid die machtiger wordt. Maar gebruik geen termen waar je niet mee bekend bent en derhalve op een foutieve manier gebruikt, alleen maar om je emoties kenbaar te maken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_73615570
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:48 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat geeft het CJIB recht om geld van MIJN rekening af te schrijven zonder toestemming
Wat geeft JOU het recht om op ONZE wegen overtredingen te begaan en die niet te betalen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')