abonnement Unibet Coolblue
pi_249236
In vervolg op deel II gaan we hier verder met deel III van Voer voor Psychologen. Wel een vriendelijk verzoek om alle modderzakjes nu in de tas te laten, en even tot tien te tellen bij "stemmingsvariabelen".


Dank u, dank u........

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_249237
In de laatste post van deel II stond dat Seki zich als een kameleon opstelt, en dat vind ik zelf niet zo raar. Hij heeft namelijk gelijk als hij zegt dat je tegenover iedereen een andere houding aanmeet. Zelf doe ik het zeker. Ik hoef met mijn vriendin niet om te gaan zoals ik met sommige vrienden omga. En in de omgang met vrienden zit ook veel verschil. Puur en alleen omdat er in al die mensen zoveel verschil zit.

Als je dan in een groep met onbekenden terecht komt, zul je automatisch gemaakt overkomen. Pas als je iedereen beter kent, kun je je gedrag daarop instellen en een kant van je persoon bij die persoon meer naar voren laten komen. Zijn dus niet "niet zichzelf", maar alleen maar een klein stukje van zichzelf.

pi_249238
Inderdaad Buzzer, het gaat gelukkig weer de goede kant op. Als ik naar het Totaal aantal posts kijk op DE BUS dan wordt het tijd dat ook Danny weer onder zijn bed of misschien wel de bus vandaan komt.
pi_249239
Ik heb zojuist de late uitzending eens bekeken. Seki was veel in beeld, en ook Bullent begon zowaar op dreef te raken. Hij nam het zelfs op voor Seki.

De Muur van Seki: wat zegt hij nou eigenlijk: "Hij geeft maar om 1 ding: En dat is dat! (Wijzend naar de foto van zijn zoon)". De rest van de groep vind dat hij zich meer bloot moet geven, maar Sek weigert. Volgens zijn uitlating omdat er dadelijk weer koekebakkers zijn die dit of dat zeggen. Overigens: Hij verteld wel dat hij ook wel om de rest geeft (op de streams zij hij zelf dat het steeds meer werd) maar hij wil graag een streep blijven trekken. Ik neem aan uit een soort zelfbescherming.

De streams lopen twee dagen eerder en wat mij opvalt is dat sek steeds meer over zijn verleden gaat vertellen. (De orlog in Yougoslavie). Hij begint zich toch iets meer bloot te geven. Laat hij nu toch bewust die muur wat laten afbrokkelen of is dit nu juist een proces dat zich onbewust in beweging zet en wat ertoe leidt dat die muur daadwerkelijk aan kracht inboet.???

Iemand daar een zinnig idee over ?


Blijft zich verbazen
pi_249240
quote:
op 02-25-2000 om 12:47 AM schreef Kierewiet! het volgende:

De Muur van Seki: wat zegt hij nou eigenlijk: "Hij geeft maar om 1 ding: En dat is dat! (Wijzend naar de foto van zijn zoon)". De rest van de groep vind dat hij zich meer bloot moet geven, maar Sek weigert. Volgens zijn uitlating omdat er dadelijk weer koekebakkers zijn die dit of dat zeggen. Overigens: Hij verteld wel dat hij ook wel om de rest geeft (op de streams zij hij zelf dat het steeds meer werd) maar hij wil graag een streep blijven trekken. Ik neem aan uit een soort zelfbescherming.

De streams lopen twee dagen eerder en wat mij opvalt is dat sek steeds meer over zijn verleden gaat vertellen. (De orlog in Yougoslavie). Hij begint zich toch iets meer bloot te geven. Laat hij nu toch bewust die muur wat laten afbrokkelen of is dit nu juist een proces dat zich onbewust in beweging zet en wat ertoe leidt dat die muur daadwerkelijk aan kracht inboet.???

Iemand daar een zinnig idee over ?


Kierewiet,

Ik weet niet of het een zinnig idee is maar ik laat het toch maar hier even los.
Ik denk dat het door gaat werken dat Seki eens voor langere tijd onder "normale" mensen is. Zijn instinct zegt hem dat hij HIER NIET permanent op zijn hoede hoeft te zijn dat mensen hem niet piepelen. Als je vanaf je veertiende op straat woont en je hebt ook nog een paar traumatische herinneringen uit je geboorteland mee te slepen, dan zal het vertrouwen in zijn medepassagiers pas heel langzaam toenemen. Wie weet is dit hele project wel een goede teraphie voor hem. Zonder dat hij dat vooraf en nu beseft.

Waarschijnlijk kan Moor of Voyeur hier iets meer over vertellen.

pi_249241
Alleen maar een 1e reactie op een chat-sessie in de uitzending van gisteren: het chatpubliek vroeg: is dit een vakantie voor jullie ? Seki's antwoord: "Ja nou ! Ik heb hier nog geen dag gewerkt!" kwam zó 'uit zijn tenen' dat ineens mij opviel hoezeer hij verschilt van de rest, en op méér dan 1 punt. Ik denk ook dat we nog veel nieuws van hem te zien kunnen krijgen. En lang niet wat de meesten verwachten (zie andere Topics over Seki).
  vrijdag 25 februari 2000 @ 18:52:00 #7
1902 Josje
live goes up and down
pi_249242
Het lijkt mij ook niet vreemd dat Seki een muur om zichzelf gebouwd heeft gezien de ongetwijfeld traumatische ervaringen die hij uit zijn verleden heeft meegenomen. Zijn vertrouwen in de medemens is blijkbaar nogal wankel. Als je als nietgeboren Nederlander de nuances van de taal mogelijk niet helemaal aanvoelt is directheid waarschijnlijk een veilige manier om misverstanden te voorkomen.
Persoonlijk vind ik hem niet onsymphatiek alleen een beetje ruw. Maar ruwe bolsters bevatten vaak genoeg een blanke pit.
  zaterdag 26 februari 2000 @ 21:20:00 #8
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_249243
quote:
Als ik naar het Totaal aantal posts kijk op DE BUS dan wordt het tijd dat ook Danny weer onder zijn bed of misschien wel de bus vandaan komt.

Als Danny voor een forum onder of uit z`n bed zou moeten komen dan is dat niet voor het bus forum. vergeleken bij het BB forum, zijn de reacties maar magertjes (het BB froum is geloof op z`n 58000 + posts geindigd, dit fourm gaat dat in dit tempo never nooit niet halen). het onzin forum staat nog altijd met een enorme dikke stip op 1.

face it. de bus was niks is niks en zal nooit wat worden.

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_249244
Ik heb het idee dat Seki die muur om zich heen wat aan het afbouwen is. Ik heb net zitten luisteren op de stream naar verhalen die hij aan het vertellen was over wat hij allemaal heeft meegemaakt, en hij was er echt heel open over. Het bleek wel weer hoeveel hij heeft meegemaakt. Iedereen heeft ook aandachtig zitten luisteren, en vond het ook boeiend. Dat vond ik zelf ook eigenlijk wel. Als hij zo doorgaat, heeft hij zometeen geen muur meer om hem heen. Je leert elkaar in zo'n bus gewoon veel te goed kennen. Maar een open boek zal hij ook weer niet worden.

Nu hebben ze het erover wat Michael Jackson allemaal met kinderen heeft gedaan. Nu komt Seki's gevoel voor kinderen weer helemaal boven Want hij zei letterlijk: 'Jullie denken zeker dat ik een geintje maak hè? Maar als hij hier binnen komt lopen, trek ik z'n kop van z'n romp af!!'
Ik probeer hier geen streamverslag neer te zetten, maar stof tot discussie. Dat jullie het weten

pi_249245
Ik ben ook heel benieuwd hoe Seki zich gaat ontwikkelen. Ik denk inderdaad dat hij de muur een beetje aan het slechten is. Op zich een hele goede zaak. Vooral ook voor Seki zelf. Het is goed om niet alles binnen te houden. Dat nu een groot deel van Nederland dit ook ziet, doet er niet toe. Langzaam begin ik Seki steeds meer te mogen. Al ziet hij er niet uit, but who cares!

De opmerking over Michael Jackson vind ik behoorlijk ongenuanceerd van Seki. Maar dat is ook wel zijn aard. Ik heb zelf ook een bloedhekel aan (kinder)verkrachters, maar om dat nu zo bot te stellen, vind ik een beetje te ver gaan. Maar goed, iedereen is anders, en ik neem aan dat Seki dat niet echt zou doen. Doet ie dat wel, dan mag ie gelijk opgesloten worden voor moord (we gaan geen eigen rechter spelen!). En MJ had allang levenslang vast mogen zitten als die geruchten over kindermishandeling waar zijn (ik heb dat niet zo gevolgd).

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249246
Het gesprek ging nog even door gisteravond, en toen heeft hij zijn woorden toch een beetje teruggenomen. Waarschijnlijk door doordramming van de rest want hij zei: Oké ik zou misschien niet z'n kop van z'n romp trekken, maar als hij hier binnen zou komen, dan.....dan.....dan zouden al zijn tanden door de bus vliegen!!

Op de een of andere manier uit hij zich eerst heel angstaanjagend, maar daarna draait hij weer bij. Zou hij daar een reden voor hebben? Of is dat zijn "muur"?

Maar Bagwan, je hebt gelijk, ik ga hem ook steeds 'leuker' vinden.

pi_249247
quote:
op 02-27-2000 om 10:38 AM schreef Ossie het volgende:
Op de een of andere manier uit hij zich eerst heel angstaanjagend, maar daarna draait hij weer bij. Zou hij daar een reden voor hebben? Of is dat zijn "muur"?

Ik denk dat hij enorm geergerd is en dat zijn eerste reactie gewoon bot is. Hij is misschien niet anders gewend door zijn verleden. Gelijk hard reageren.
Ik heb al gezien dat hij niet zo hard is als hij zich vaak doet voorkomen. Misschien schrok hij zelf ook wel van zijn eerste opmerking. Of weet hij zelf ook wel dat hij dat niet zou doen. Ik weet het niet (ben ook geen psycholoog ofzo )
Wellicht dat Seki gewoon moet leren nuanceren. Hangt ook veel van de omgeving af waar je woont en werkt. Hoe gaan ze met elkaar om. Seki zit in een heel andere groep nou, dan dat hij thuis en op het werk gewend is. Ik denk dat dat voor Seki zelf alleen maar goed is.

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249248
Seki vertoont alle natuurlijke tekenen van iemand die uit een andere cultuur en biografische achtergrond komt, en die zich probeert te integreren. Vooral zo'n kleine omgeving en super-sociale-controle plaatsen hem daarbij voor totaal nieuwe opgaven. Ik vind dat hij het daarin nog niet zo gek doet en op z'n minst aanpassings- en leer-vermogen toont.
  zondag 27 februari 2000 @ 21:57:00 #14
2705 cynix
is verdwaald
pi_249249
Nog even over het aantal posters: misschien niet zoveel als bij BB, maar binnenkort waarschijnlijk wel meer BUS-posters, dan BUS-tv-kijkers. Dat is pas echt voer voor psychologen...
pi_249250
quote:
op 02-25-2000 om 02:55 AM schreef Moor het volgende:
Ik denk ook dat we nog veel nieuws van hem (Seki) te zien kunnen krijgen. En lang niet wat de meesten verwachten (zie andere Topics over Seki).


Moor, ik denk dat je gelijk gaat krijgen!!!!

pi_249251
Hallo,

Ik kon me gisteren bij het aanschouwen van de streams niet aan de indruk onttrekken dat er verschuivingen binnen het rollenpatroon (als dat er al was) plaats beginnen te vinden. Zo was gisteren daar onze Bart die het gedrag van Jop en Aziz behoorlijk beu was. Letterlijk noemde hij ze een stelletje idioten, en hij begon rap tegengas te geven toen Jop en Aziz (de twee handen op 1 buik lijkt het wel) hem uitmaakten voor Cassanova. Aziz werd meteen tot Holle Bolle Gijs bestempeld, Jop moest gewoon opflikkeren met z'n slap geouwehoer en bekkegetrek en hij vond het absoluut een stoot onder de gordel dat ze hem op deze manier pakten. Bart werd behoorlijk boos, en zei tegen Seki dat het een stel kinders waren. Zie daar, een andere confrontatie binnen de groep, dit keer niet van seki.

De tweede was wel Iwan, die gisteren een stuk nadrukkelijker aanwezig leek te zijn. Hij had ineens verhalen, een babbeltje met Seki in de bus, en later op de avond een flirt met Tessa. Eerder gaf ik in dit topic aan dat mijns inziens Tessa de vrouw met de minste aspiraties tot contact leggen met de mannelijke wederhelft, maar dat dien ik dus hierbij een beetje bij te stellen.

En als laatste Bullent, die nu ook eens een gesprek met Seki heeft, waarbij seki zegt dat hij Bullent wel mag, en dat Bullent ook lekker normaal doet. Bullent relateerde zijn rust en bemiddeling overigens aan zijn werk, iets wat Seki wel kon beamen. (Zie hier het gesprek tussen Oom Agent en de door velen verkettert tot halve crimineel). Gewoon een gesprek op Niveau, waarbij nog even excuses over en weer worden gemaakt aan het eind van hun conversatie (Dus, dat kan Seki ook)!!

Uit de gesprekken die gisteren allemaal werden gevoerd blijkt toch dat de groep verdeeld is. Groepsvorming ontstaat een beetje onder de mannen, waarbij Jop en Aziz mijns inziens wat los komen te staan van de anderen.

Seki beschuldigde Jop overigens van groepsvorming om stemmen te trekken bij een eventuele nominatie. Nu moet ik zeggen dat ik met dat vraagstuk een beetje blijf zitten. Is Jop daar inderdaad bewust mee bezig, onbewust mee bezig of helemaal niet mee bezig, en heeft Seki in zijn verleden nogal wat "Inlikkers" meegemaakt om hun eigen hachje te redden die als het erop aankomt geen knip voor hun neus waard blijken te zijn ? (het veelvuldig aangehaalde "maten of matennaaiers" ??

Graag een reactie op bovenstaande (PS, graag wat serieuze reacties en niet in de trant van de een is leuk en de ander niet)

[Dit bericht is gewijzigd door Kierewiet! (Datum 03 Maart 2000).]

Blijft zich verbazen
pi_249252
Wel mee eens Kierewiet. Vannacht, nog voor jops masturbatieshow (was dit een wanhoopspogingen zichzelf voor het Nederlandse publiek populairder te maken?), stonden hij, Aziz en Antonette buiten. Het gesprek ging naast het ietwat sexueelgetinte stuk vooral over de nominaties. Had ook sterk de indruk dat Jop en Aziz (maatjes!!) sterk stonden te lobbyen bij Antonnetje!!
pi_249253
Nu, na al dat getier en gezeik over Seki, VERBAAS ik mij over de polls m.b.t. de Bus.

Wat blijkt:

Wie is de leukste in de Bus?
Duidelijk op kop nr.1 Seki. 32%

Wie moet er het langst in de Bus blijven.
Duidelijk op kop nr.1 Seki. 40%

Ra, ra.

Moor????

pi_249254
quote:
op 03-05-2000 om 01:46 AM schreef Coos het volgende:
Nu, na al dat getier en gezeik over Seki, VERBAAS ik mij over de polls m.b.t. de Bus.

Wat blijkt:

Wie is de leukste in de Bus?
Duidelijk op kop nr.1 Seki. 32%

Wie moet er het langst in de Bus blijven.
Duidelijk op kop nr.1 Seki. 40%

Ra, ra.

Moor????



Niet alleen wat betreft Seki, er zit zowiezo geen enkele logica in al die polls, ze verschillen nl. in hoge mate van elkaar wat betreft de percentages en met de uitkomst die SBS opgeeft kan je het al helemaal niet vergelijken omdat de meeste de vraagstelling hebben wie er volgens jou uit zou moeten terwijl SBS het net andersom doet en vraagt wie er volgens jou in zou moeten blijven. Daarnaast is de opgave van SBS op zowel de teletekstpagina als de website totaal onzinnig omdat die alleen de internet percentages weergeven en dus niet representatief zijn voor de totale uitkomst!, zet dan niks neer, dat zegt nl. net zo veel.

Volgens de vrienden van Jop, die hier over hebben geklaagd en hun wantrouwen er over uit hadden gesproken na de uitzending van maandagavond, heeft SBS als reden hier voor opgegeven dat het technisch niet mogelijk zou zijn om de internet percentages met die van de telefoon samen te voegen. Iets bij elkaar optellen is dus technisch onmogelijk! Maakt het wel ook errug makkelijk voor ze om met de percentages te sjoemelen, dat zgn. technische ongemak, ze hebben daar heel duidelijk hun lering uit getrokken door BB, waar de polls altijd een grote mate van zekerheid en duidelijkheid hebben gegeven. Door de vraagstelling om te keren en de internet van de telefoonpercentages gescheiden te houden hebben ze elke mogelijkheid op controle of het wel klopt wat ze doorgeven volledig weggenomen en kunnen ons als publiek dus alles wijsmaken wat hen het beste uitkomt in verband met de kijkcijfers!

pi_249255

Tante Beb,


Je schrijft worden uit mijn hart. Ik kan mij nog goed herinneren hoe vaak ik in het begin bij BB heb gewezen op de gevaren van manipulatie bij de stemmingen. Er is daar toen door vele vaak op gereageerd en er zijn topics vol over geschreven. Met als resultaat dat de cijfers uit de diverse voorspellingen, overeen gingen komen met die welke er op TV werden gehanteerd. Ik zie dat niet als mijn verdienste, er waren vele die er zo over dachten. Uit betrouwbare bron weet ik dat Veronica na een paar weken, bij BB de cijfers is gaan bijstellen naar dat wat er op internet ongeveer werd aangegeven. Dit om eventuele negatieve publiciteit in de roddelbladen te voorkomen. Het gevolg was, dat er door de productie nauwelijks meer kon worden gemanipuleerd. Een goede zaak kan je zeggen, maar voor het welslagen van een programma is dat een te grote handicap. Daarom is er bij de Bus duidelijk gekozen voor een andere methode. Er bestaat eigenlijk geen programma wat niet zonder dat de kijker het in de gaten heeft wordt gemanipuleerd. Het is een noodzaak om te komen tot een spannend of kijkbaar programma. Kandidaten zijn een noodzakelijk kwaad, vooral de Nederlandse kandidaat. Er bestaan verschillende soorten manipulatie, het begint al met de selecties van kandidaten, tot aan antwoorden voorzeggen in het spel aan toe. Als voorbeeld kan ik noemen het pas inde camerarepetitie bepalen van de tijdlengte die gebruikt mag worden voor doe spelletjes, zoals de spelletjes bij Ron Brandsteder. Dan wel het vragen stellen al dan niet in de interesse sfeer van de kandidaat, zoals die naar voren gekomen is bij de selectie, denk aan twee voor twaalf. Het wel of niet op afstand elektronisch bepalen of de te winnen auto bij de staatsloterij kan worden gewonnen. Ik kan nog vele zinnen vol schrijven met voorbeelden, en ik kan het na 30 jaar TV spelletjes produceren weten. Zo ook is het van het grootste belang dat er gemanipuleerd kan worden bij de Bus. Helaas valt het voor de productie nu wel heel erg op. Maar ze moeten wel anders zouden we na een paar weken zonder vrouwen zitten in de Bus en dat maakt het er niet leuker op. Het is een bekend gegeven dat bij een gemengde groep de vrouwen en het eerst uit worden gestemd. Het merendeel van de telefoonstemmers is vrouw en de afgunst bij vrouwen onderling veroorzaakt zit effect.

pi_249256
Ik wil mij niet mengen in deze discussie maar wat ik wel wil zeggen is dat de betrouwbaarheid van de voorspellingen op de voorspel.nu site ten tijde van BB erg nauwkeurig waren. Als ik daar nu kijk zie ik dat vraagstelling anders is als die we bij de TV ontdekken. Ik zie daar dat Seki 37,88% van de stemmen krijgt als het gaat om zie er het eerste uit moet. Nu kan iedereen veel beweren maar als daar de vraag zou zijn geweest; wie is het meest populair, dan zou Seki bij de zelfde gestemde groep ver onderaan staan, waarbij het percentage wel eens nog groter zou kunnen zijn dan dat het nu al is. Met andere woorden, het kan niet zo zijn dat Seki vandaag niet bij de genomineerde zit. Dat gaat ook op voor Willeke. Er word dus overduidelijk gemanipuleerd met de stemmingen. Waarom doen we daar niet meer aan, in plaats van alle scheldpartijen die hier plaats vinden. Jullie schelden op alles en iedereen, terwijl je accepteert dat je bedonderd wordt door de programmamakers.
  zondag 5 maart 2000 @ 10:43:00 #22
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_249257
zou dit dan ook de reden zijn dat het geluid volledig weg is bij de streams?
Immers, de buskandidaten mogen stemmen wie er weg gaat (niet het bellende publiek)

Om te voorkomen dat de internetkijker hoort dat er overleg is tussen de redactie en de kandidaten???

( en dat iedereen zijn/haar onderbouwing "över mag doen"?)

Men is nu ,langer als normaal, bezig met het opmaakrittueel, en het geluid is al sinds vannacht weg

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 05 Maart 2000).]

  zondag 5 maart 2000 @ 11:43:00 #23
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_249258
Zou me niets verbazen. Bij Big-Brother zat er een vertraging van ongeveer 5 min. in de stream. Bij SBS zal ook wel op een dergelijke manier gaan. Er kan bij de regie binnen 5 min. overlegd worden of een stream wel of niet vrijkomt

pi_249259

Ik moet zeggen dat die vertraging niet overal het zelfde is geweest. Bij mij in Amsterdam, op de kabel, is de vertraging nooit meer dan 20 sec. geweest, dus daar is niets op aan te merken. Bij BB is het vooral de sturing die de psych en Hummie vd T hebben gedaan die het verloop voor een groot deel hebben bepaalt. Denk nog maar eens aan het vertrek van Mona na dat ze met Hummie had gesproken.

pi_249260
Dingjan--> De vraagstelling bij de poll van voorspelnu is volledig fout. Kijk eens bij de Polls die Gtotep in de "Poll topic" heeft geplaatst. Die wijzen weer iets heel anders uit.
Blijft zich verbazen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')