Klaverblad gebruiker meld*quote:Op woensdag 18 november 2009 21:14 schreef bibaboerderij het volgende:
Serieus. Ik las in een ander topic dat dit topic bestond Hulde. T maakte mn dag beter dan ie al was.Nu weet k gelijk wat ik verkeerd deed met die seinpaaltjes en stations. (En waarom ik geen 3 sporen aan hoeft te leggen )
Wel twee vraagjes:
1: Wie gebruikt die vage kruisingen zoals een "klaverblad" e.d. ins hemelsnaam?
2: Welke concurentie regels worden er gebruikt op de servers? (Alleen tegen bods gespeeld)
3: Zijn er nog servers met de orginele pics en regels?
Het is nogal een grote map, met veel units erop. Ik heb zojuist ingelogd op de server en heb geen problemen om te connecten. Wellicht is je PC iets te traag om deze map bij te benen..quote:Op donderdag 19 november 2009 15:47 schreef caspervc het volgende:
Ik kom trouwens niet meer op de server...
Heb je soms een nieuwe server? Ik moet zeggen dat deze savegame nog soepel draait, dat is in het verleden wel eens anders geweest.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:33 schreef Bart het volgende:
600 treinen en 200 schepen, dat gaat hem helaas niet meer worden voor mensen zonder uberpc... Ik kan de savegame wel hier plaatsen, maar een reset is noodzakelijk.
Server is al twee jaar oud, maar ik heb wel sinds een maand of 3 UPC in plaats van Online, en dat scheelt een heel stuk in zowel stabiliteit als ping van de verbinding...quote:Op donderdag 19 november 2009 17:38 schreef Racemol het volgende:
[..]
Heb je soms een nieuwe server? Ik moet zeggen dat deze savegame nog soepel draait, dat is in het verleden wel eens anders geweest.
Nou kom maar op met die reset, maar zet dan ajb de inflatie uit.
Voor de mensen die vaak desync problemen hebben. Ik zet altijd de autosave uit, dat helpt aanzienlijk. Als je pc elk jaar alles gaat opslaan (en dat duurt even als je geen uber pc hebt) dan loop je te veel achter op de server en volgt er een disconnect. Zo was het in ieder geval een paar maandjes geleden.
Misschien is het een idee om schepen gewoon uit te zetten? (of een erg laag maximum per bedrijf in te stellen)quote:
Die 400 MHz verschil in jouw geval en 200 MHz in mijn geval (t.o.v. bijv BasOne) zouden dus best het verschil kunnen maken, aan de grafische kaart ligt het denk ik sowieso niet. Zelf heb ik 4 GB RAM en ook problemen.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:18 schreef caspervc het volgende:
Ik verlies telkens de connectie met het spel...
PC:
T7200 (2x 2.0 ghz)
2Gb Ram
Geforce 7900
Ik wil verder gaan met mijn goederenfrenzy richting den haag
Ik gebruik meestal een soort in een uitvoegstroken.quote:
Ik vind 300 al laag... daar zit ik (alweer) aanquote:Op donderdag 19 november 2009 21:17 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Misschien is het een idee om schepen gewoon uit te zetten? (of een erg laag maximum per bedrijf in te stellen)
Ze zijn dan ook absoluut niet nodig voor hetgeen waarvoor jij ze gebruikt (zelfs onzinnig, met treinen kun je volgens mij een hogere rating halen). Maar gelukkig heeft de manier waarop jij ze gebruikt (een klein stuk water, niet in verbinding met een grote zee) zeer weinig invloed op de benodigde pc.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:30 schreef MadCatje het volgende:
[..]
Ik vind 300 al laag... daar zit ik (alweer) aan
Goed he Zelfvoorzienend (eigen water) en minder belastendquote:Op zaterdag 21 november 2009 04:46 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ze zijn dan ook absoluut niet nodig voor hetgeen waarvoor jij ze gebruikt (zelfs onzinnig, met treinen kun je volgens mij een hogere rating halen). Maar gelukkig heeft de manier waarop jij ze gebruikt (een klein stuk water, niet in verbinding met een grote zee) zeer weinig invloed op de benodigde pc.
Als dat het geval is, dan is het wel heeeeeel erg toevallig dat mensen er eigenlijk alleen maar last van hebben bij een drukke serverquote:Op zaterdag 21 november 2009 10:48 schreef Caracca het volgende:
het lijkt me ook meer een connectie issue end game dat mensen een timeout krijgen bij het syncen met de server dan de daadwerkelijke performance issue's
Bomen vergroten de map, maar het lijken toch een kwestie van processorgebruik te zijn (daar tellen bomen niet zo heel zwaar voor mee). Het spel gebruikt 1 core en als die steeds 100% wordt belast en je krijgt langer dan een bepaalde tijd desync wordt je uit het spel gegooid. Jij hebt sneller cores (1 GHz meer dan ik) dus dat verklaart wel het een en ander. Kom er nu nog wel met moeite op trouwens. Wel ging het heel traag dus morgen kan ik niet meer joinen waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:28 schreef MadCatje het volgende:
[..]
Goed he Zelfvoorzienend (eigen water) en minder belastend
Overigens heb je volkomen gelijk dat het ook met treinen kan, maar het nadeel (volgens mij) van een trein op deze korte stukken is, dat hij moet laden, 2x7 units + 5 units moet rijden (incl. stations) en dan moet lossen en DAN pas geld opleverd. En ik dacht in het verleden al eens gezien te hebben dat dat minder oplevert omdat de reistijd dan toch langer is dan met de boot.
Iemand trouwens enig idee wat nou echt de belasting veroorzaakt? Ik kom zelf overigens eigenlijk altijd op de server (Quad Core @ 3.2GHz / 4GB RAM), maar de een zegt boten vertragen, de ander zegt bomen vertragen etc. Is daar iets van beschreven in de OpenTTD docs?
En (bijna) altijd dezelfde mensen.quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Als dat het geval is, dan is het wel heeeeeel erg toevallig dat mensen er eigenlijk alleen maar last van hebben bij een drukke server
Dat is een goeie. Ik heb er gelijk een dubbele uitvoering van gemaakt (2 sporen een richting op ipv 1). Werkt perfect.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:10 schreef vanOekelen het volgende:
Als de ruimte er is gebruik ik meestal deze:
[ afbeelding ]
-Relatief klein (maar groter dan het klaverblad).
-Geen overbodige bochten.
-Maximale seinafstand: 4.
-Relatief makkelijk een stuk uit te breiden.
-Split before merge.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |