abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:53:18 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_73541286


Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Tegenwoordig zijn er niet veel verschillen meer over tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder een lijstje van de belangrijkste verbeteringen van OpenTTD, waarvan de meeste ook in TTDPatch beschikbaar zijn.

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS (path-based signalling)
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden
  • gedeelde voertuigorders

    Als je exact wil weten wat de verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch zijn, kun je hier kijken.

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier.
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf's. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
  • Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

    Vorige delen:
    Transport Tycoon / OpenTTD #29
    Transport Tycoon / OTTD #28
    OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq?
    Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 26
    Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25
    Transport Tycoon - Deel 24
    Transport Tycoon - Deel 23
    Transport Tycoon - Deel 22
    Transport Tycoon - Deel 21
    Transport Tycoon - Deel 20
    Transport Tycoon - Deel 19
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena

    Hoe krijg ik ook 32bpp graphics?
    Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
    1blitter = 32bpp-simple

    Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

    Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

    De OP
    Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:53:50 #2
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73541289
    Ohja, ik heb mezelf tot doel gesteld om de FAQ vóór het volgende deel af te hebben
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:55:15 #3
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73541301
    En de server heeft zojuist een reset gehad!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:57:51 #4
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_73541314
    Ik ben er ook nog steeds
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:28:29 #5
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73541522
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:13:03 #6
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73541887
    Oke, ik dacht dat ik alles gezien had, maar deze discussie op tt-forums.net gaat echt helemaal nergens over
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73541925
    gaaf spel maar ik krijg het beeld niet gedraaid
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:24:11 #8
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73542020
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 10:15 schreef densmee het volgende:
    gaaf spel maar ik krijg het beeld niet gedraaid
    Ik ook niet.

    Maarreh, wat zou het nut zijn van het draaien van het beeld? Dan zijn de letters zo lastig te lezen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:30:29 #9
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_73542084
    openttd
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
    pi_73542177
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 09:28 schreef Bart het volgende:
    [ afbeelding ]
    O.o
    Ik wil ook zover in kunnen zoomen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73542620
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 10:24 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ik ook niet.

    Maarreh, wat zou het nut zijn van het draaien van het beeld? Dan zijn de letters zo lastig te lezen
    ja andersom dus he, als je tussen bomen rails moet leggen is dat soms lastig te zien
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
    pi_73543455
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 11:08 schreef densmee het volgende:

    [..]

    ja andersom dus he, als je tussen bomen rails moet leggen is dat soms lastig te zien
    Daar heb je dynamite voor
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73544486
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 12:00 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Daar heb je dynamite voor
    Of je maakt de bomen doorzichtbaar/onzichtbaar.
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:34:57 #14
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73547204
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 11:08 schreef densmee het volgende:

    [..]

    ja andersom dus he, als je tussen bomen rails moet leggen is dat soms lastig te zien
    Dan maak je de bomen invisible
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73548022
    Stelletje boomknuffelaars.... OPBLAZEN DIE HAP
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:10:06 #16
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73548235
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 15:02 schreef BasOne het volgende:
    Stelletje boomknuffelaars.... OPBLAZEN DIE HAP
    Ik weet nooit of er überhaupt bomen zijn, ik heb ze standaard onzichtbaar
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:12:10 #17
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_73548287
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 09:28 schreef Bart het volgende:
    [ afbeelding ]
    Welke graphics gebruik je daarvoor?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:58:26 #18
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73549509
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 15:12 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Welke graphics gebruik je daarvoor?
    Is niet van mij
    Maar zijn 32 bpp graphics, gewoon los uit het betreffende topic op tt-forums, en dan spelen met versie met extra-zoom patch.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Bart op 10-10-2009 16:03:48 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73553746
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 09:28 schreef Bart het volgende:
    [ afbeelding ]
    Dat wil ik ook!
    standaarddrinker
    pi_73555955
    Oke, ik ben een beetje aan het frutten met die Pre-, en Exit signals, in samenwerking met een roll on/off station. Ik krijg het helaas maar niet werkend Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?


    Zoals je ziet gaat de trein die aan komt rijden naar het meest rechtse platform, i.p.v het vrije platform. Als ik hem dwing dat platform te nemen (door de desbetreffende trajecten te verwijderen, en hem maar één keus te geven) komt de volgende trein wel voor het Pre-signal, en blijft daarvoor wachten tot een baan vrij is. Dan kiest hij echter weer het verkeerde spoor, en blijft voor een vol traject wachten.

    Ik snap het echt niet meer
    pi_73556337
    De seinen lijken allemaal goed te staan. Heb je de meest linkse trein misschien het sein laten negeren? Zou je misschien je save game kunnen posten?
    pi_73556557
    Nah, het lijkt wel een vage bug. Ik heb de signalen verwijderd, en de treinen weg laten rijden, maar ik wilde het weer even opnieuw bouwen zodat ik de savegame kon posten, en nu werkt alles gewoon

    Ik hou het even in de gaten, zodra ik het weer tegenkom post ik de savegame
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:17:08 #23
    43615 RIVDSL
    Impossible Mission
    pi_73556908
    Weet niet hoe het met de huidige pathfinder zit, maar vroeger moest je de ingangs seinen van de perrons altijd in twee richtingen laten staan. Dan werd altijd het vrije platform gepakt.
    pi_73557200
    Dat zou een mogelijke oorzaak van de bug kunnen zijn. Het is blijkbaar ooit eens gefixed, want ik werk nu een paar dagen hiermee, en ben het probleem niet eerder tegengekomen, ook niet bij mijn andere stations, en ik gebruik bij ieder druk station deze methode.
    Maar misschien dat bij het fixen toch ergens een bugje is achtergebleven. Ik moet me maar eens in gaan lezen in OpenTTD development, misschien dat ik het dan kan debuggen
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:39:36 #25
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73557681
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 20:17 schreef RIVDSL het volgende:
    Weet niet hoe het met de huidige pathfinder zit, maar vroeger moest je de ingangs seinen van de perrons altijd in twee richtingen laten staan. Dan werd altijd het vrije platform gepakt.
    Is met de huidige pathfinder niet meer nodig
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73558434
    Wanneer gaan we een Toyland kaart doen

    En waar de N**K kan ik de mars versie vinden....
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:10:51 #27
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73558542
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 21:06 schreef BasOne het volgende:
    Wanneer gaan we een Toyland kaart doen
    Nooit zolang de server in mijn beheer is.
    quote:
    En waar de N**K kan ik de mars versie vinden....
    http://grfcrawler.tt-forums.net/details.php?do=details&id=39
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73560344
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 21:10 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Nooit zolang de server in mijn beheer is.
    [..]

    http://grfcrawler.tt-forums.net/details.php?do=details&id=39
    AAAAAwwwww Desert dan


    En nope, geen mars conversion kit op die link.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73560417
    En Bartholomew wat, bezielde je om een 512*2048 kaart te maken
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:31:50 #30
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73560687
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 22:19 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    AAAAAwwwww Desert dan
    Dat kan wel een keer.
    quote:
    En nope, geen mars conversion kit op die link.
    Probeer http://lingen.nu/ttd/mars.zip eens.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:32:07 #31
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73560700
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 22:21 schreef BasOne het volgende:
    En Bartholomew wat, bezielde je om een 512*2048 kaart te maken
    Weer eens wat anders
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:15:19 #32
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73561792
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 10:13 schreef Bart het volgende:
    Oke, ik dacht dat ik alles gezien had, maar deze discussie op tt-forums.net gaat echt helemaal nergens over
    Vanaf nu wordt er alleen nog maar aan landschapsvorming gedaan, terraforming is uit den boze.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:21:56 #33
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73561971
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 23:15 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Vanaf nu wordt er alleen nog maar aan landschapsvorming gedaan, terraforming is uit den boze.
    Shit, moet ik de serverregels aanpassen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 11 oktober 2009 @ 00:10:56 #34
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73563556
    O.o nie meer dijken bouwen?
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73571101
    reset van de server aub! landschap is vanmorgen door iemand vern***t..(enorm veel was onder water gezet..

    graag een woestijnlandschap
      zondag 11 oktober 2009 @ 12:54:49 #36
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73571502
    Wel smerig idd, zag het daar bovenin de map. Het kan ook nooit een keer normaal.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 11 oktober 2009 @ 12:58:15 #37
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73571588
    yup, was bezig met een waterweg voor bootjes en iemand liep het te verkloten door al het land constant te verhogen en wegen/spoor aan te leggen.
    Andere boten waren door verhoogd land ingesloten, geen ruimte meer voor oilrigs omdat er geen zee meer was.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 11 oktober 2009 @ 13:00:30 #38
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73571660
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 12:42 schreef rener het volgende:

    graag een woestijnlandschap
    2048*2048
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73571777
    Het deed me net een beetje aan Flevoland denken.
    standaarddrinker
      zondag 11 oktober 2009 @ 13:16:57 #40
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73572119
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 12:58 schreef BasOne het volgende:
    yup, was bezig met een waterweg voor bootjes en iemand liep het te verkloten door al het land constant te verhogen en wegen/spoor aan te leggen.
    Andere boten waren door verhoogd land ingesloten, geen ruimte meer voor oilrigs omdat er geen zee meer was.
    Wie dan?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 11 oktober 2009 @ 13:23:14 #41
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73572303
    eeehhhmmm dat was Rener

    SMEERLAP... (je bent een stukje weg vergeten weg te halen )
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73572457
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 12:58 schreef BasOne het volgende:
    yup, was bezig met een waterweg voor bootjes en iemand liep het te verkloten door al het land constant te verhogen en wegen/spoor aan te leggen.
    Andere boten waren door verhoogd land ingesloten, geen ruimte meer voor oilrigs omdat er geen zee meer was.
    Dat is toch vrij makkelijk te voorkomen door kanalen aan te leggen?

    En wanneer leren mensen nou eens om een wachtwoord op hun bedrijf te zetten?
      zondag 11 oktober 2009 @ 13:35:00 #43
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73572646
    Server is gereset, nu met desertklimaat
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73572802
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 12:58 schreef BasOne het volgende:
    yup, was bezig met een waterweg voor bootjes en iemand liep het te verkloten door al het land constant te verhogen en wegen/spoor aan te leggen.
    Andere boten waren door verhoogd land ingesloten, geen ruimte meer voor oilrigs omdat er geen zee meer was.
    omdat ik even boos was dat het land verkloot was in de tijd tussen 8 en 12 is dat gebeurd..

    en de boten heb ik niet geblokkeerd..

    hoop dat mensen vanaf nu niet weer gaan verkl*****
    pi_73573134
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:39 schreef rener het volgende:

    [..]

    omdat ik even boos was dat het land verkloot was in de tijd tussen 8 en 12 is dat gebeurd..

    en de boten heb ik niet geblokkeerd..

    hoop dat mensen vanaf nu niet weer gaan verkl*****
    Omdat jij boos bent ga je het ook maar verkloten? Wie denk je dat je bent
    pi_73573548
    ìk probeer weer recht te zetten wat anderen verkloten enorme zeeen die dat eerst niet waren maak ik weer land van en probeer het er een beetje uit te laten zien..
      zondag 11 oktober 2009 @ 14:32:41 #47
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_73574522
    Alleen was ik ineens al mijn water wegen kwijt
    Het zijn wel hovercrafts, maar over land gaan ze niet
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73575083
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 19:49 schreef Hmail het volgende:
    Oke, ik ben een beetje aan het frutten met die Pre-, en Exit signals, in samenwerking met een roll on/off station. Ik krijg het helaas maar niet werkend Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

    [ afbeelding ]
    Zoals je ziet gaat de trein die aan komt rijden naar het meest rechtse platform, i.p.v het vrije platform. Als ik hem dwing dat platform te nemen (door de desbetreffende trajecten te verwijderen, en hem maar één keus te geven) komt de volgende trein wel voor het Pre-signal, en blijft daarvoor wachten tot een baan vrij is. Dan kiest hij echter weer het verkeerde spoor, en blijft voor een vol traject wachten.

    Ik snap het echt niet meer
    Misschien ook sporen aanleggen boven je station? Zodat ze eruit kunnen rijden.
      zondag 11 oktober 2009 @ 14:52:09 #49
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73575115
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 14:50 schreef CasB het volgende:

    [..]

    Misschien ook sporen aanleggen boven je station? Zodat ze eruit kunnen rijden
    Die heeft ie voor de test verwijderd
    En het maakt natuurlijk voor de aankomende trein geen drol uit of de sporen na het station weg zijn...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 11 oktober 2009 @ 21:29:04 #50
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_73589883
    Op welke servers spellen de Fokers het meest?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 11 oktober 2009 @ 21:55:45 #51
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73591765
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 21:29 schreef Martijn_77 het volgende:
    Op welke servers spellen de Fokers het meest?
    De FOK!server
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 11 oktober 2009 @ 22:05:17 #52
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_73592450
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 21:55 schreef Bart het volgende:

    [..]

    De FOK!server
    Die draait op het subtropische landschap en daar heb ik geen ervaring mee
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 11 oktober 2009 @ 22:16:55 #53
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_73593121
    Hoe stuur je ook al weer berichten?

    Is weer een paar jaar geleden dat ik het speelde
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_73595314
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 14:50 schreef CasB het volgende:

    [..]

    Misschien ook sporen aanleggen boven je station? Zodat ze eruit kunnen rijden.

    Dat is dus voor de test gedaan, maakt geen verschil hoor.
    pi_73598353
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 22:16 schreef Martijn_77 het volgende:
    Hoe stuur je ook al weer berichten?

    Is weer een paar jaar geleden dat ik het speelde
    hit enter, type, hit enter
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73598830
    Kan iedereen zijn HQ bij Genfield zetten, 4 plekken bezet, 4 over, first come, first serve
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73599485
    Voor geen goud, mijn HQ heeft een custom-made polder.
    standaarddrinker
    pi_73599990
    lol nice
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      maandag 12 oktober 2009 @ 08:31:24 #59
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73601277
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 22:05 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Die draait op het subtropische landschap en daar heb ik geen ervaring mee
    Daarom toch juist leuk
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 12 oktober 2009 @ 08:37:29 #60
    180648 iFries
    Fryske linkse boomknuffelaar
    pi_73601350
    Tof vroeger ook wel eens gespeeld .. snapte er toen niks van Straks maar weer eens downloaden
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_73603464
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 22:54 schreef Hmail het volgende:

    [..]


    Dat is dus voor de test gedaan, maakt geen verschil hoor.
    Volgens mij moet je seinen zo aanpassen:


    Of gewoon path signals gebruiken.
      maandag 12 oktober 2009 @ 11:26:41 #62
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73604445
    Waar is JVD-Transport?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 12 oktober 2009 @ 14:31:30 #63
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_73610370
    Leuk, ook weer eens geinstalleerd
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
      maandag 12 oktober 2009 @ 14:43:51 #64
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73610801
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 00:47 schreef DrDentz het volgende:
    Voor geen goud, mijn HQ heeft een custom-made polder.
    Iemand heeft je vijver dichtgegooid (ik was het niet).
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 12 oktober 2009 @ 14:57:59 #65
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_73611293
    Ben jullie server game gejoint, wel irritant zeg, dit land speel ik nooit....
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
    pi_73611524
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 14:43 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Iemand heeft je vijver dichtgegooid (ik was het niet).
    Afgunst hè.
    standaarddrinker
    pi_73611803
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 15:05 schreef DrDentz het volgende:

    [..]

    Afgunst hè.
    There is allways one
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      maandag 12 oktober 2009 @ 15:17:37 #68
    180648 iFries
    Fryske linkse boomknuffelaar
    pi_73611951
    Is dat online spelen ook voor absolute beginners? Of kan ik beter gewoon eerst zelf even spelen ..
    Frysk bloed tsjoch op!
      maandag 12 oktober 2009 @ 15:20:11 #69
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_73612027
    hee hoe doe ik de chat activeren online?
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
      maandag 12 oktober 2009 @ 15:32:50 #70
    180648 iFries
    Fryske linkse boomknuffelaar
    pi_73612433
    Enter
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_73612885
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef iFries het volgende:
    Is dat online spelen ook voor absolute beginners? Of kan ik beter gewoon eerst zelf even spelen ..
    Mwa, echt hoog ligt het niveau meestal niet op de Fok!server...
    Wat ook niets uitmaakt overigens, er is toch niet echt veel concurrentie en failliet gaan is bijna onmogelijk.
      maandag 12 oktober 2009 @ 15:49:22 #72
    180648 iFries
    Fryske linkse boomknuffelaar
    pi_73613072
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 15:44 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Mwa, echt hoog ligt het niveau meestal niet op de Fok!server...
    Wat ook niets uitmaakt overigens, er is toch niet echt veel concurrentie en failliet gaan is bijna onmogelijk.
    Dan moet ik er vanavond ook maar eens heen
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_73614326
    ben er ook weer...
    pi_73621518
    he is er een server-mod oid? loopt iemand mijn regenwoud te slopen waardoor ik geen hout meer krijg...
      maandag 12 oktober 2009 @ 19:51:09 #75
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73621606
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 19:49 schreef Pollewoppie het volgende:
    he is er een server-mod oid? loopt iemand mijn regenwoud te slopen waardoor ik geen hout meer krijg...
    Wie?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73621658
    laat maar
    pi_73621665
    is al weer aangeplant
      maandag 12 oktober 2009 @ 19:52:58 #78
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_73621688
    servert krash?
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
      maandag 12 oktober 2009 @ 19:55:07 #79
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73621788
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 19:52 schreef caspervc het volgende:
    servert krash?
    Neuh, ik joinde
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73622042
    *Oeps verkeerde topic
    standaarddrinker
    pi_73626181
    kga het binnenkort eens proberen
    I'm not the man you think I am!
      maandag 12 oktober 2009 @ 21:30:43 #82
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_73626618
    Heeft iemand een lijstje wat naar waar te verscheppen in een subtropisch landschap?

    En wat levert het meeste op?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_73637332
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 19:49 schreef Pollewoppie het volgende:
    he is er een server-mod oid? loopt iemand mijn regenwoud te slopen waardoor ik geen hout meer krijg...
    dat houtbedrijf(als die er zit) sloopt zelf die bossen..
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:59:36 #84
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73638293
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 07:17 schreef rener het volgende:

    [..]

    dat houtbedrijf(als die er zit) sloopt zelf die bossen..
    Niet het hele bos dat er omheen zit in 1 seconde
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:49:21 #85
    180648 iFries
    Fryske linkse boomknuffelaar
    pi_73639267
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 08:59 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Niet het hele bos dat er omheen zit in 1 seconde
    Extreme Loggers

    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_73653203
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 08:59 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Niet het hele bos dat er omheen zit in 1 seconde
    bedoelde natuurlijk in stappen
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:56:24 #87
    180648 iFries
    Fryske linkse boomknuffelaar
    pi_73662704
    Het is voor jullie waarschijnlijk gesneden koek .. maaruh .. Waarom doet deze hoogover niks?



    Er worden treinen vol met ijzererts heen gebracht .. maar werken, ho maar!

    Moet ik nog ergens aangeven dat het ijzererts wat naar dit station is gebracht door de hoogover gebruikt mogen worden oid?
    Frysk bloed tsjoch op!
    pi_73663271
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 21:56 schreef iFries het volgende:
    Het is voor jullie waarschijnlijk gesneden koek .. maaruh .. Waarom doet deze hoogover niks?

    [ afbeelding ]

    Er worden treinen vol met ijzererts heen gebracht .. maar werken, ho maar!

    Moet ik nog ergens aangeven dat het ijzererts wat naar dit station is gebracht door de hoogover gebruikt mogen worden oid?
    Zodra er een trein komt die staal gaat vervoeren, zal de fabriek beginnen te produceren.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:12:28 #89
    180648 iFries
    Fryske linkse boomknuffelaar
    pi_73663563
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 22:07 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Zodra er een trein komt die staal gaat vervoeren, zal de fabriek beginnen te produceren.
    ah tnx!
    Frysk bloed tsjoch op!
      woensdag 14 oktober 2009 @ 10:10:16 #90
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73673268
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 21:56 schreef iFries het volgende:
    Het is voor jullie waarschijnlijk gesneden koek .. maaruh .. Waarom doet deze hoogover niks?

    [ afbeelding ]

    Er worden treinen vol met ijzererts heen gebracht .. maar werken, ho maar!

    Moet ik nog ergens aangeven dat het ijzererts wat naar dit station is gebracht door de hoogover gebruikt mogen worden oid?
    Doe eens screenshots met ctrl-s maken
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 10:11:38 #91
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73673290
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 22:07 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Zodra er een trein komt die staal gaat vervoeren, zal de fabriek beginnen te produceren.
    Plus dat de productie van de hoogoven pas de volgende maand te zien is in het scherm van de hoogoven. Het staal wordt wel gelijk op het station gezet, mits er dus een staaltrein rijdt.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 11:30:55 #92
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_73675710
    Lol, die online game, t is wel weer een zooitje
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
    pi_73680419
    *verwijdert*
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_73680432
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 14:02 schreef Strolie75 het volgende:
    Op verzoek off topic posts over geld terugkrijgen gedelete.
    Sorry
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      woensdag 14 oktober 2009 @ 17:00:20 #95
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_73686341
    ZO, #1 in winst op de FOKserver
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
      woensdag 14 oktober 2009 @ 17:14:56 #96
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73686755
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 17:00 schreef caspervc het volgende:
    ZO, #1 in winst op de FOKserver
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 15 oktober 2009 @ 19:27:37 #97
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_73724073
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 07:17 schreef rener het volgende:

    [..]

    dat houtbedrijf(als die er zit) sloopt zelf die bossen..
    Is dat zo?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      donderdag 15 oktober 2009 @ 19:29:38 #98
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_73724165
    Moet je trouwens iedere keer zelf je treinen vernieuwen?

    Kun je dit niet automatisch laten doen (op de Fok! Server)?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      donderdag 15 oktober 2009 @ 22:03:29 #99
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73730887
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 19:29 schreef Martijn_77 het volgende:
    Moet je trouwens iedere keer zelf je treinen vernieuwen?

    Kun je dit niet automatisch laten doen (op de Fok! Server)?
    Dat kan, maar dan moet je wel de optie aanzetten. Niet dat het nut heeft aangezien breakdowns uitstaan op de server.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 22:10:23 #100
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_73731161
    Waarom verdwijnen zo snel alle industrieen op de Fok!server?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      donderdag 15 oktober 2009 @ 22:52:45 #101
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73732856
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 22:10 schreef Martijn_77 het volgende:
    Waarom verdwijnen zo snel alle industrieen op de Fok!server?
    Die verdwijnen niet sneller dan normaal hoor, server draait echter steeds door zolang er iemand opzit dus we zijn al weer aardig wat jaartjes op weg. In principe sluiten industrieën nooit als je ze bedient tenzij ze al het faillissement aangekondigd hebben. Industrie waar je niets mee doet zal naar verloop van tijd verdwijnen. Verwerkende industrie en houtzagerijen (niet dezelfde soort als bij temperate) kun je zelf altijd bijbouwen als het nodig is.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:53:54 #102
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_73757585
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 22:52 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Die verdwijnen niet sneller dan normaal hoor, server draait echter steeds door zolang er iemand opzit dus we zijn al weer aardig wat jaartjes op weg. In principe sluiten industrieën nooit als je ze bedient tenzij ze al het faillissement aangekondigd hebben. Industrie waar je niets mee doet zal naar verloop van tijd verdwijnen. Verwerkende industrie en houtzagerijen (niet dezelfde soort als bij temperate) kun je zelf altijd bijbouwen als het nodig is.
    Ik had een dag niet gekeken en bij de helft van mijn stations waren de industrieen weg en ik miste ook veel vliegtuigen
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_73757924
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 18:53 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Ik had een dag niet gekeken en bij de helft van mijn stations waren de industrieen weg en ik miste ook veel vliegtuigen
    Misschien hadden de stations een te slechte rating (dan sluiten ze ook) en zijn je vliegtuigen gewoon gecrashed. Dat gebeurt vaak genoeg zodat je na een dag een redelijk aantal zult missen.
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:37:02 #104
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_73765683
    Hoe zorg je dan voor een zo optimaal mogelijke rating van je stations?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 08:35:57 #105
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73772463
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 22:37 schreef Martijn_77 het volgende:
    Hoe zorg je dan voor een zo optimaal mogelijke rating van je stations?
    Full load gebruiken en zorgen dat er altijd minimaal 1 trein (en maximaal 2 treinen, anders is het zonde) op je station staan te wachten. Zorgen dat je nieuwe treinen hebt. Advertising campaigns. Hier kijken.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:38:28 #106
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73777289








    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:01:58 #107
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73777844
    Mooi ook om die 8bpp-graphics ernaast te zien.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73801002
    Heeft iemand ook nog die copypaste addon werkend op versie 0.7.3?
    (Ja ik ben er een tijdje uit geweest..)
    pi_73801437
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 12:17 schreef MadCatje het volgende:
    Heeft iemand ook nog die copypaste addon werkend op versie 0.7.3?
    (Ja ik ben er een tijdje uit geweest..)
    Ja, in Bilbo's multiplayer patch pack zitten enkele patches verwerkt, waaronder dus de copy-paste patch. Volledig compatible met OTTD 0.7.3.
    pi_73843314
    tvp
    I'm not the man you think I am!
      maandag 19 oktober 2009 @ 19:35:25 #111
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_73855029
    Weet iemand hoe je servers uit je lijstje kunt gooien?

    Heb op zoek server geduwd en ik krijg nu een hele grote lijst waar ik vanaf wil
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:10:38 #112
    240966 BurnaBoy
    Ignorance is Bliss
    pi_73886755
    Welke patches draaien nu op die server ?
    Heb ook wel zin om mee te doen.
    We'll see each other again in another life. When we're both cats.
    ^inteel²
    &nbsp
    Vi Veri Veniversum Vivus Vici
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:12:39 #113
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73886810
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 18:10 schreef BurnaBoy het volgende:
    Welke patches draaien nu op die server ?
    Heb ook wel zin om mee te doen.
    Dit kan je zien door de Fok!server aan te klikken in de serverlijst en dan het knopje "newgrf instellingen" rechtsonder. Momenteel is voor de Fokserver alleen de Generic Tram Set v0.4 nodig.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:27:44 #114
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73887203
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
    Weet iemand hoe je servers uit je lijstje kunt gooien?

    Heb op zoek server geduwd en ik krijg nu een hele grote lijst waar ik vanaf wil
    Stond vroeger dacht ik in openttd.cfg, maar of dat nu nog zo is weet ik niet.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_73898742
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 13:38 schreef Bart het volgende:
    [ afbeelding ]
    Zijn dat 2 tunnels op hetzelfde niveau? Hoe krijg je dat voor elkaar?
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
    pi_73899859
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 23:03 schreef Mr.Jorn. het volgende:

    [..]

    Zijn dat 2 tunnels op hetzelfde niveau? Hoe krijg je dat voor elkaar?
    Kun je via het cheatmenu mogelijk maken.
    pi_73900034
    is het gratis en makkelijk te downloaden?zoja draait het op vista 64 ?
    respecteer elkaar.
    geef normaal antwoord.
    scheld niet.
    pi_73900115
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 23:38 schreef michielboy het volgende:
    is het gratis en makkelijk te downloaden?zoja draait het op vista 64 ?
    Grapjas.

    Ja op alles, eigenlijk. Alhoewel je wel de bestanden van de originele TTDX nodig hebt.
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:49:52 #119
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73900426
    quote:
    Op dinsdag 20 oktober 2009 23:38 schreef michielboy het volgende:
    is het gratis en makkelijk te downloaden?zoja draait het op vista 64 ?
    Anders lees je de OP even ofzo.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:43:50 #120
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73989166
    De server kan wel een reset gebruiken geloof ik, aan het jaartal te zien wordt er nauwelijks nog gespeeld.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:51:56 #121
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_73989513
    quote:
    Op vrijdag 23 oktober 2009 16:43 schreef Zero2Nine het volgende:
    De server kan wel een reset gebruiken geloof ik, aan het jaartal te zien wordt er nauwelijks nog gespeeld.
    Doe ik van het weekend even
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:58:27 #122
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74019835
    Server is gereset zie ik

    Hoe kan is straks (als het zo ver is) alles snel en makelijk ombouwen naar Monorail of zo?

    [ Bericht 68% gewijzigd door Martijn_77 op 24-10-2009 18:04:45 ]
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:59:54 #123
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74019884
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 17:58 schreef Martijn_77 het volgende:
    Server is gereset zie ik
    Jep, vanochtend ff snel gedaan
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:04:58 #124
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74020018
    Hoe kan is straks (als het zo ver is) alles snel en makelijk ombouwen naar Monorail of zo?

    Trouwens erg heuvelachtig het landschap

    [ Bericht 22% gewijzigd door Martijn_77 op 24-10-2009 18:13:22 ]
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_74020313
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 18:04 schreef Martijn_77 het volgende:
    Hoe kan is straks (als het zo ver is) alles snel en makelijk ombouwen naar Monorail of zo?
    Niet.
    Het snelste wat je kunt doen is alle treinen naar de depots laten gaan om vervolgens nieuwe monorailtreinen te maken met dezelfde orders, daarna converteer je alle sporen in een keer naar monorail, wis je de oude treinen en hoop je dat je niets vergeten bent. Kost me meestal een jaar of 1-2 per 100 treinen. Daarom wacht ik zelf altijd op maglev.
      zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:26:15 #126
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74020632
    Dus je speelt nu nog niet mee?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_74027057
    Bart... wat de neuk heb je nu weer voor een klote kaart uitgekozen

    jasses crimineel zeg wat een bagger bergjes....

    Zo snel als ik biljonair ben ga ik alles vlak maken
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_74033080
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 18:26 schreef Martijn_77 het volgende:
    Dus je speelt nu nog niet mee?
    Nee, ik speel nu niet mee. Maar ik bedoelde dat ik meestal monorail geheel over sla. Dus dat ik alleen de overstap doe van normale treinen naar maglev.
      zondag 25 oktober 2009 @ 15:52:56 #129
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74045405
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 21:44 schreef BasOne het volgende:
    Bart... wat de neuk heb je nu weer voor een klote kaart uitgekozen

    jasses crimineel zeg wat een bagger bergjes....

    Zo snel als ik biljonair ben ga ik alles vlak maken
    Weer eens wat anders, in de alpen spelen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 25 oktober 2009 @ 18:42:19 #130
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74050296
    Zo alles in Maglev en ik heb genoeg geld om bergen plat te maken

    Weet iemand hoe het zit met die aandelen? Iedereen koopt altijd 75% van mijn bedrijf maar mij lukt het nooit ( te weinig geld of alle aandelen al verkocht)

    En wat voor voordelen heeft het hebben van aandelen?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 25 oktober 2009 @ 18:52:47 #131
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74050630
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 18:42 schreef Martijn_77 het volgende:
    Zo alles in Maglev en ik heb genoeg geld om bergen plat te maken

    Weet iemand hoe het zit met die aandelen? Iedereen koopt altijd 75% van mijn bedrijf maar mij lukt het nooit ( te weinig geld of alle aandelen al verkocht)

    En wat voor voordelen heeft het hebben van aandelen?
    Het enige voordeel is dat je er geld aan kan verdienen. Je koopt 75% van iemand (meer kan niet) als zijn bedrijf 20 miljoen waard is. Dat kost je 0.75*20 miljoen=15 miljoen. Daarna wacht je 100 jaar, dan is het bedrijf opeens 1 miljard waard. Je verkoopt je aandelen voor 0.75*1 miljard=750 miljoen. Je winst is dan 750 miljoen-15 miljoen = 735 miljoen

    Echter, tegen de tijd dat dat andere bedrijf zoveel waard is, heb jij hoogstwaarschijnlijk inmiddels ook al meer geld dan je op kan maken. Ergo: je hebt geen kut aan die miljoenen winst en het kopen van aandelen is dan ook totaal nutteloos.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74064846
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 18:52 schreef Bart het volgende:

    [..]
    Ergo: je hebt geen kut aan die miljoenen winst en het kopen van aandelen is dan ook totaal nutteloos.
    Maar je kunt als je twee bedrijven bestuurt dus heel simpel meteen na een jaar of 5 een vrijwel oneindige geldhoeveelheid maken.
      maandag 26 oktober 2009 @ 01:20:54 #133
    99295 perezoso
    blankjoekel
    pi_74066785
    Ik heb er misschien overheen gelezen maar met welke versie kan ik op de fok server ? met openTTD of TTDPatch, of kan het met beide ?
      maandag 26 oktober 2009 @ 07:10:15 #134
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74067689
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 01:20 schreef perezoso het volgende:
    Ik heb er misschien overheen gelezen maar met welke versie kan ik op de fok server ? met openTTD of TTDPatch, of kan het met beide ?


    Als jij van TTDPatch versie 0.7.3 kan vinden, dan kan je het proberen, maar anders zou ik met OpenTTD inloggen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 26 oktober 2009 @ 07:11:06 #135
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74067692
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 23:51 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Maar je kunt als je twee bedrijven bestuurt dus heel simpel meteen na een jaar of 5 een vrijwel oneindige geldhoeveelheid maken.
    Zijn er dan mensen die na 5 jaar nog niet meer geld hebben dan ze op kunnen maken?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 26 oktober 2009 @ 14:31:17 #136
    171807 sir_DERFEL
    Everybody needs to get a blimp
    pi_74077647
    Waarom doet mijn AI het niet?

    "No suitable AI found to load.
    This AI is a dummy AI and won't do anything.
    You can download several AI's via the 'online content' system".

    Moet je de AI tegenwoordig eerst downloaden
    Blimps are pretty pimp!
      maandag 26 oktober 2009 @ 14:36:35 #137
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74077809
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 14:31 schreef sir_DERFEL het volgende:
    Waarom doet mijn AI het niet?

    "No suitable AI found to load.
    This AI is a dummy AI and won't do anything.
    You can download several AI's via the 'online content' system".

    Moet je de AI tegenwoordig eerst downloaden
    Ik denk dat het spel geen geschikte AI kan laden. Je hebt enkel een dummy-AI die niets doet. Je kunt verschillende AI's downloaden via het online content systeem.

    Gokje hoor, ben er niet helemaal zeker van dat dat het probleem is.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 26 oktober 2009 @ 14:52:38 #138
    171807 sir_DERFEL
    Everybody needs to get a blimp
    pi_74078274
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 14:36 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ik denk dat het spel geen geschikte AI kan laden. Je hebt enkel een dummy-AI die niets doet. Je kunt verschillende AI's downloaden via het online content systeem.

    Gokje hoor, ben er niet helemaal zeker van dat dat het probleem is.
    zo ver was ik ook al, maar dit heb ik nog niet eerder gehad. Pas sinds ik net een nieuw spel start.
    Dacht even dat ik per ongeluk de AI files van OpenTTD gedelete had of iets dergelijks, maar het blijkt door een patch te komen?

    Anyway:
    http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=31&t=44067
    en
    http://wiki.openttd.org/Online_content

    Google red mijn OpenTTD
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Blimps are pretty pimp!
      maandag 26 oktober 2009 @ 15:16:42 #139
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74079030
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 14:52 schreef sir_DERFEL het volgende:

    [..]

    zo ver was ik ook al, maar dit heb ik nog niet eerder gehad. Pas sinds ik net een nieuw spel start.
    Dacht even dat ik per ongeluk de AI files van OpenTTD gedelete had of iets dergelijks, maar het blijkt door een patch te komen?

    Anyway:
    http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=31&t=44067
    en
    http://wiki.openttd.org/Online_content

    Google red mijn OpenTTD
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Sinds een tijdje maakt OpenTTD geen gebruik meer van de originele AI (ook wel AS genoemd, Artificial Stupidity), maar is er een framework gemaakt, waarmee iedereen zijn eigen AI kan programmeren. Deze zijn vaak al een stuk slimmer dan de oude AI. Er zijn zelfs al online wedstrijden waarin mensen hun AI tegen die van een ander laten spelen, om te kijken welke AI de hoogste winst behaalt
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 26 oktober 2009 @ 15:50:27 #140
    171807 sir_DERFEL
    Everybody needs to get a blimp
    pi_74080189
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 15:16 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Sinds een tijdje maakt OpenTTD geen gebruik meer van de originele AI (ook wel AS genoemd, Artificial Stupidity), maar is er een framework gemaakt, waarmee iedereen zijn eigen AI kan programmeren. Deze zijn vaak al een stuk slimmer dan de oude AI. Er zijn zelfs al online wedstrijden waarin mensen hun AI tegen die van een ander laten spelen, om te kijken welke AI de hoogste winst behaalt
    dat is dan wel gaaf.
    Ik heb na het bekijken van het aanbod (in die 'online content' optie) de 'AdmiralAI' gedownload. Bij veel van de beschrijvingen van andere AI's staat namelijk dat het nog niet compleet is, en de AI dan dus alleen gebruik maakt van bepaalde vervoersmogelijkheden ( bijvoorbeeld alleen vliegtuigen en bussen of alles behalve schepen etc.) En volgens mij is dat met die 'AdmiralAI' ook zo. De AI heeft nu namelijk 86 wagens, die een lange weg begaan i.p.v. enkele treinen die daar een veel hogere efficiency kunnen behalen..
    Is er een AI beschikbaar die wel alles gebruikt, en dus helemaal compleet is?
    zo ja, waar te downloaden?
    Blimps are pretty pimp!
      maandag 26 oktober 2009 @ 15:56:47 #141
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74080444
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 15:50 schreef sir_DERFEL het volgende:

    [..]

    dat is dan wel gaaf.
    Ik heb na het bekijken van het aanbod (in die 'online content' optie) de 'AdmiralAI' gedownload. Bij veel van de beschrijvingen van andere AI's staat namelijk dat het nog niet compleet is, en de AI dan dus alleen gebruik maakt van bepaalde vervoersmogelijkheden ( bijvoorbeeld alleen vliegtuigen en bussen of alles behalve schepen etc.) En volgens mij is dat met die 'AdmiralAI' ook zo. De AI heeft nu namelijk 86 wagens, die een lange weg begaan i.p.v. enkele treinen die daar een veel hogere efficiency kunnen behalen..
    Is er een AI beschikbaar die wel alles gebruikt, en dus helemaal compleet is?
    zo ja, waar te downloaden?
    AdmiralAI ondersteunt gewoon treinen. Je moet alleen wel in de patches aanzetten dat de AI ook treinen enzo mag bouwen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 26 oktober 2009 @ 16:02:11 #142
    171807 sir_DERFEL
    Everybody needs to get a blimp
    pi_74080640
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 15:56 schreef Bart het volgende:

    [..]

    AdmiralAI ondersteunt gewoon treinen. Je moet alleen wel in de patches aanzetten dat de AI ook treinen enzo mag bouwen.
    Thx, heb het allemaal gevonden in de geavanceerde opties. En nu lijkt het allemaal goed te werken.
    Kan ik weer lekker spelen.
    Mijn dank is groot!
    Blimps are pretty pimp!
    pi_74082040
    Om nu te beginnen met een bedrijf gaat iig niet gemakkelijk worden.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
    pi_74084035
    Ik klap er steeds uit. Ligt dat aan mij of aan de server?
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
    pi_74095160
    is er een mogelijkheid om een gemeente te porren mij als super vervoerder een station te laten bouwen
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
      maandag 26 oktober 2009 @ 22:43:46 #146
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74095230
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 17:37 schreef Miesjel het volgende:
    Ik klap er steeds uit. Ligt dat aan mij of aan de server?
    Hangt ervan af of de rest er ook uitklapt
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 22:41 schreef densmee het volgende:
    is er een mogelijkheid om een gemeente te porren mij als super vervoerder een station te laten bouwen
    Bomen bouwen. Gemeente omkopen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74095239
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 22:41 schreef densmee het volgende:
    is er een mogelijkheid om een gemeente te porren mij als super vervoerder een station te laten bouwen
    Je kunt de gemeente omkopen, dan gaan ze je aardiger vinden en dus meer toestaan. Er is een kleine kans dat je 'betrapt' wordt en dan kun je een jaar lang weinig meer bouwen.
    Wat altijd helpt is het planten van heel, heel veel bomen bij de stad.
    pi_74095249
    Ik pleur altijd een zooi boompjes neer in zo'n gemeente, dan vinden ze je steeds aardiger
    pi_74095255
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 22:43 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Hangt ervan af of de rest er ook uitklapt
    [..]

    Bomen bouwen. Gemeente omkopen.
    Dat mag ook wel in de nieuwe OP
    Neem aan dat je het al hebt.
      maandag 26 oktober 2009 @ 23:43:23 #150
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_74097436
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 22:43 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Hangt ervan af of de rest er ook uitklapt
    [..]
    Nog geen 1 keer
    M'n nieuwe router werkt, normaal klap ik er wel een paar keer uit
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_74099762
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 17:37 schreef Miesjel het volgende:
    Ik klap er steeds uit. Ligt dat aan mij of aan de server?
    Waarschijnlijk ligt het aan je pc, door de hoeveelheid voertuigen (vooral boten!) die mensen hebben wordt het spel best zwaar. Check anders even je processoractiviteit op het moment van inloggen, als deze rond de 100% ligt voor ten minste één core wordt je er vrij snel uit gegooid.
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 07:05:42 #152
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74100606
    quote:
    Op maandag 26 oktober 2009 22:44 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dat mag ook wel in de nieuwe OP
    Neem aan dat je het al hebt.
    Ja had ik er al in
    Maar niet de hele OP wordt nieuw hoor, enkel wat toevoegingen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74100709
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 07:05 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ja had ik er al in
    Maar niet de hele OP wordt nieuw hoor, enkel wat toevoegingen
    Dat betekent toch niet dat 'ie langer wordt dan 'ie nu al is, hè?
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:40:36 #154
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74105706
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 07:30 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dat betekent toch niet dat 'ie langer wordt dan 'ie nu al is, hè?
    Nou, ik had het idee om de FAQ in een spoiler te gooien, die kan je uitklappen maar neemt normaal dus niet meer ruimte in.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74143888
    Veel te verslavend!
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
    pi_74149100
    Moet ik iets speciaals doen om mee te kunnen doen op de FOK! server? (behalve die tramset installeren enzo)? Of kan ik dan gewoon een bedrijf beginnen?

    Heb het spel wel veel gespeeld, alleen nog nooit multiplayer.
      woensdag 28 oktober 2009 @ 14:11:59 #157
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74149217
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 14:09 schreef mascarpone het volgende:
    Moet ik iets speciaals doen om mee te kunnen doen op de FOK! server? (behalve die tramset installeren enzo)? Of kan ik dan gewoon een bedrijf beginnen?

    Heb het spel wel veel gespeeld, alleen nog nooit multiplayer.
    Je moet 10 euro per maand abonnementskosten aan mij betalen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 28 oktober 2009 @ 14:12:43 #158
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74149243
    Maar nee, je hoeft niets speciaals te doen. Die tramset zit standaard bij de installatie volgens mij, dus daar hoef je je ook niet druk om te maken. Gewoon inloggen en gamen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74149433
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 14:12 schreef Bart het volgende:
    Maar nee, je hoeft niets speciaals te doen. Die tramset zit standaard bij de installatie volgens mij, dus daar hoef je je ook niet druk om te maken. Gewoon inloggen en gamen
    Thanx. Ga ik vanavond eens proberen.
      woensdag 28 oktober 2009 @ 18:50:43 #160
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74159034
    Ga zo eens kijken hoe mijn bedrijf er voor staat. heb sind zondag niet meer gekeken
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 02:50:49 #161
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_74212104
    Ik snap nog steeds geen kloot van dat Min Profit bij de Detailed performance rating -_-
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:03:42 #162
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74212804
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 02:50 schreef BasOne het volgende:
    Ik snap nog steeds geen kloot van dat Min Profit bij de Detailed performance rating -_-
    Dat is de winst van je minst winstgevende voertuig. Blijft op 0 zolang je voertuigen met verlies hebt.

    Tip: rechtsklikken op iets geeft uitleg
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:22:05 #163
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_74225978
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 07:03 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Dat is de winst van je minst winstgevende voertuig. Blijft op 0 zolang je voertuigen met verlies hebt.

    Tip: rechtsklikken op iets geeft uitleg
    "Dat is de winst van je minst winstgevende voertuig."
    Dat krijg je als je rechtsklikt..

    " Blijft op 0 zolang je voertuigen met verlies hebt. "

    Kijk, dat staat er dan niet bij, dat verklaart gelijk een helehoop
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_74231215
    Ik wil een haven maken maar hij zegt steeds de plaats is niet geschikt:S
    waar moet je dan een haven bouwen en hoe?

    en als je voertuigen bij fabrieken laat langs gaan moet je ze dan weer terug laten rijden naar waar ze stil staan?

    en mag ik meer informatie over de fabrieken over hoe hun aan hun grondstoffen komen etc?

    alvast bedankt;)
    respecteer elkaar.
    geef normaal antwoord.
    scheld niet.
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:01:50 #165
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_74232404
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 18:15 schreef michielboy het volgende:
    Ik wil een haven maken maar hij zegt steeds de plaats is niet geschikt:S
    waar moet je dan een haven bouwen en hoe?
    Half in (recht) water, half op (schuin) land.
    quote:
    en als je voertuigen bij fabrieken laat langs gaan moet je ze dan weer terug laten rijden naar waar ze stil staan?

    en mag ik meer informatie over de fabrieken over hoe hun aan hun grondstoffen komen etc?

    alvast bedankt;)
    Voor we wat uitgebreider op je vragen in kunnen gaan, stel ik voor dat je eerst de OP leest.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:08:05 #166
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74232573
    @vanOekelen Eerst selecteren dat je het spel wilt bekijken en dan meedoen selecteren bij je bedrijf werkt bij mij al is ie dan wel traag
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:33:49 #167
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74233460
    @Bart kun je de server niet weer een keer reseten? Want dit werkt echt niet
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:11:15 #168
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_74234769
    Ik heb zowaar geen enkel probleem

    *knuffelt puter en breedband internetz*
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:18:42 #169
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74235027
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 20:11 schreef BasOne het volgende:
    Ik heb zowaar geen enkel probleem

    *knuffelt puter en breedband internetz*
    Aan het internetz ligt het niet volgens mij. Heb hier een erg goede verbinding maar kreeg ook steeds problemen boven een bepaalde mapgrootte.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_74236344
    Ik denk dat wanneer BasOne zijn bootjes stil zet er een hoop mensen weer in kunnen.

    Hoewel de instellingen al goed staan (geen YAPF of NPF) vragen schepen vooral op grote stukken open water (zoals BasOne's hovercrafts) zeer veel processorkracht in vergelijking met andere voertuigen.

    Op kortere afstand boeien neerzetten dan strikt noodzakelijk en of de vaarwegen afscheiden van de grote stukken meer/zee zou misschien ook al een hele hoop kunnen schelen.


    Ik heb de game even gesaved (ik kon erin komen omdat er niemand online is en de game dus op pauze staat) en in single player mode heb ik uitgetest wat het effect is:
    Voor stilzetten boten processorgebruik (Intel coreduo 1,6 GHz): >50 %, een volledige core bezig, waarschijnlijk gaat de game dus langzamer dan normaal.
    Na het maken van kanaaltjes van een tile breed, slechts soms in contact met het open water, waarover het grootste gedeelte van de boten varen: +-35% .
    Na stilzetten boten BasOne: gemiddeld processorgebruik: 27 %.

    [ Bericht 34% gewijzigd door vanOekelen op 30-10-2009 21:33:49 ]
    pi_74237231
    Ik kom er sinds vanmiddag iig niet meer in..
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:32:33 #172
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74239912
    Boten vormen inderdaad een probleem, jullie pc's houden mijn server dan niet meer bij waardoor er desyncs ontstaan. Niet dat mijn server zo bruut is, maar die draait dedicated zonder graphische interface, dus dat gaat allemaal wel soepel... Morgen doe ik wel weer even een reset
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:15:22 #173
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_74241402
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 20:55 schreef vanOekelen het volgende:
    Ik denk dat wanneer BasOne zijn bootjes stil zet er een hoop mensen weer in kunnen.

    Hoewel de instellingen al goed staan (geen YAPF of NPF) vragen schepen vooral op grote stukken open water (zoals BasOne's hovercrafts) zeer veel processorkracht in vergelijking met andere voertuigen.

    Op kortere afstand boeien neerzetten dan strikt noodzakelijk en of de vaarwegen afscheiden van de grote stukken meer/zee zou misschien ook al een hele hoop kunnen schelen.


    Ik heb de game even gesaved (ik kon erin komen omdat er niemand online is en de game dus op pauze staat) en in single player mode heb ik uitgetest wat het effect is:
    Voor stilzetten boten processorgebruik (Intel coreduo 1,6 GHz): >50 %, een volledige core bezig, waarschijnlijk gaat de game dus langzamer dan normaal.
    Na het maken van kanaaltjes van een tile breed, slechts soms in contact met het open water, waarover het grootste gedeelte van de boten varen: +-35% .
    Na stilzetten boten BasOne: gemiddeld processorgebruik: 27 %.


    Tja ik heb een 2,4 GHz quadcore met 3 gig ram, dus ik heb geen problemen, een server reset mag ook wel weer een keer, het staat behoorlijk vol

    En ik beloof plechtig geen bootjes meer te gebruiken ^_^
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:41:04 #174
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74245935
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 23:15 schreef BasOne het volgende:

    [..]



    Tja ik heb een 2,4 GHz quadcore met 3 gig ram, dus ik heb geen problemen, een server reset mag ook wel weer een keer, het staat behoorlijk vol

    En ik beloof plechtig geen bootjes meer te gebruiken ^_^
    TTD gebruikt maar één thread (behalve als je aan het saven bent), dus dat je een quadcore hebt boeit niet zoveel
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:43:06 #175
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74245949
    En de server is gereset
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74247354
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 08:41 schreef Bart het volgende:

    [..]

    TTD gebruikt maar één thread (behalve als je aan het saven bent), dus dat je een quadcore hebt boeit niet zoveel
    Naja schijnbaar toch wel want ik had 0,0 problemen met het opstarten of spelen terwijl anderen er niet meer in konden
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:55:41 #177
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74247404
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 10:53 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Naja schijnbaar toch wel want ik had 0,0 problemen met het opstarten of spelen terwijl anderen er niet meer in konden
    Klopt, maar dat ligt niet aan het aantal cores van je cpu.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:53:59 #178
    25889 Sitethief
    Fulltime Flapdrol
    pi_74253767


    Ik was toevallig net een bedrijfje gestart .
    Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
    Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
    pi_74254361
    lol, maar we zijn ook pas in 2030 begonnen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:24:00 #180
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_74255954
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 15:53 schreef Sitethief het volgende:
    [ afbeelding ]

    Ik was toevallig net een bedrijfje gestart .
    Sitethief, je kan er niets van, prutser
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
    pi_74263031
    wat doe ik fout in het noorden op de server
    waarom connect mijn haven niet met het station ofzo?
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
    pi_74264555
    Je hebt ontladen en vracht meenemen aanstaan bij je boten, je kunt dit beter op dit punt "transfer en vertrek leeg" gebruiken. Dan wordt er alleen olie uitgeladen wat daarna overgeladen wordt op de treinen.

    Maar gewoon je station uitbreiden tot dat olieplatform zou nog veel makkelijker werken in dit geval...
      zondag 1 november 2009 @ 00:42:46 #183
    25889 Sitethief
    Fulltime Flapdrol
    pi_74267207
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 17:24 schreef caspervc het volgende:

    [..]

    Sitethief, je kan er niets van, prutser
    Nee, jij dan, 663.500 NS........... Koop ff een FM, stuur ik je een 3m/50t .
    Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
    Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
    pi_74267424
    Heikos Transport, ik heb even ingebroken aangezien je geen wachtwoord had. Ik heb een aantal dingen voor mijn gevoel verbeterd (Ruimere bochten) en ik heb alle treinen vervangen voor Mag-levs
    Ik hoop dat je het wat vindt!
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
      Lieve Belg zondag 1 november 2009 @ 21:45:27 #185
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_74294437
    Hmm, het wordt tijd dat ik het eens terug installeer Maar als ik er zin in heb, is die meestal voorbij tegen dat ik alle newgrf's gevonden heb
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_74299507
    vandaag ook weer gespeeld in een lange tijd. 't is weer ff wennen voor me
    der zijn wel wat mensen die bepaalde trajecten hebben gemaakt waar ik echt naar kijk van wtf zijn ze hiermee van plan. mgoed
      maandag 2 november 2009 @ 00:10:51 #187
    25889 Sitethief
    Fulltime Flapdrol
    pi_74302414
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 21:45 schreef Jump het volgende:
    Hmm, het wordt tijd dat ik het eens terug installeer Maar als ik er zin in heb, is die meestal voorbij tegen dat ik alle newgrf's gevonden heb
    Een groot gedeelte van de newGRF's kun je tegenwoordig vanuit OTTD zelf downloaden.
    Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
    Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
    pi_74391368
    Is er geen gemakkelijkere manier om voertuigen te vernieuwen? Ik heb nu eerst alles naar een ouder type veranderd, om daarna alles weer naar het beste ding te veranderen. Beetje vreemd om het zo te doen.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
      woensdag 4 november 2009 @ 17:25:33 #189
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74391405
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 17:23 schreef Miesjel het volgende:
    Is er geen gemakkelijkere manier om voertuigen te vernieuwen? Ik heb nu eerst alles naar een ouder type veranderd, om daarna alles weer naar het beste ding te veranderen. Beetje vreemd om het zo te doen.
    Jawel, met de autoreplace-functie.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74400569
    zoals bart zei auto replace functie.

    btw caspervc je hebt inmiddels een redelijke file opgebouwd van treintjes
    pi_74401385
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 17:25 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Jawel, met de autoreplace-functie.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
      woensdag 4 november 2009 @ 21:44:26 #192
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_74401639
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 21:21 schreef Caracca het volgende:
    btw caspervc je hebt inmiddels een redelijke file opgebouwd van treintjes
    ff een bypass aangelegd, zou beter moeten gaan nu, tunnels eruit
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
    pi_74401774
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 21:44 schreef caspervc het volgende:

    [..]

    ff een bypass aangelegd, zou beter moeten gaan nu, tunnels eruit
    waarom laat je die personen treintjes niet op dat andere spoor rijden.. aangezien het toch niet word gebruikt
    pi_74402271
    Geen ruimte op de server voor een nieuw bedrijf?
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_74402812
    lijkt derop dat er een max is van z'n 10 bedrijven, valt dit niet aan te passen oid ?:). tevens het is beetje saai aan 't worden ?:P minimale activiteit op de server atm. + ik domineer kwa inkomsten + rating atm
    resetje soonish ? ( met hopelijk een increased cap kwa companie's )
    pi_74407105
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 22:08 schreef Caracca het volgende:
    lijkt derop dat er een max is van z'n 10 bedrijven, valt dit niet aan te passen oid ?:). tevens het is beetje saai aan 't worden ?:P minimale activiteit op de server atm. + ik domineer kwa inkomsten + rating atm
    resetje soonish ? ( met hopelijk een increased cap kwa companie's )
    10 is het max wat je uberhaubt kan aangeven in het spel.
    en meer dan 10 op een 1024x1024 kaart
    The Horror, The Horror....

    Ik zou graag standaard een 2048x2048 kaart hebben, daar zouden 20 man op kunnen, maar er zijn nog teveel mensen die dat niet trekken.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      donderdag 5 november 2009 @ 00:54:52 #198
    25889 Sitethief
    Fulltime Flapdrol
    pi_74407907
    quote:
    Op donderdag 5 november 2009 00:08 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    10 is het max wat je uberhaubt kan aangeven in het spel.
    en meer dan 10 op een 1024x1024 kaart
    The Horror, The Horror....

    Ik zou graag standaard een 2048x2048 kaart hebben, daar zouden 20 man op kunnen, maar er zijn nog teveel mensen die dat niet trekken.
    Tis eerder andersom, het spel is daar voor niet geoptimaliseerd.....
    Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
    Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
    pi_74407930
    quote:
    Op donderdag 5 november 2009 00:08 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    10 is het max wat je uberhaubt kan aangeven in het spel.
    ...
    Max 15 bedrijven en max 255 spelers.
    Maar op zo'n map is dat idd niet echt speelbaar.
    pi_74408600
    ok ok ok 15....
    Maar ik heb 100 miljard op de bank
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      vrijdag 6 november 2009 @ 18:49:39 #201
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74462242
    quote:
    Op donderdag 5 november 2009 02:32 schreef BasOne het volgende:
    ok ok ok 15....
    Maar ik heb 100 miljard op de bank
    Ik ga zo eens kijken wat ik op de bank heb
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_74465887
    die 100 miljard komt ook puur omdat hij nu al z'n aandelen heeft verkocht hoor . denk dat caspervc
    meer geld zal hebben op het moment dat hij de aandelen van in mijn bedrijf verkoopt
    pi_74468593
    Ik kom er nu al een dag niet meer in.. is niet echt tof zo.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
      vrijdag 6 november 2009 @ 22:27:17 #204
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_74470315
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 20:31 schreef Caracca het volgende:
    die 100 miljard komt ook puur omdat hij nu al z'n aandelen heeft verkocht hoor . denk dat caspervc
    meer geld zal hebben op het moment dat hij de aandelen van in mijn bedrijf verkoopt
    Dat was bijmekaar net 56 miljard, en heb nu 177 miljard
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_74477903
    Mensen, doe ik iets verkeerd? Ik kan inloggen, maar als de game dan actief zou moeten worden, word ik uit de game getrapt. Ik heb ondertussen de game een keer opnieuw geïnstalleerd, speel via een draadje ipv wireless.
    Ik krijg steeds de melding "verbinding met netgame kwijt' oid.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
      zaterdag 7 november 2009 @ 11:26:58 #206
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74478021
    Zie het topic een eindje terug, dat is een bekend probleem. Alleen een aantal patsers hebben er geen last van Schijnbaar maken 0,2 GHz het verschil BasOne heeft geen problemen met 2,4 GHz per core, ik wel met 2,2 GHz (ook quadcore). Het aantal cores is irrelevant aangezien het spel op één core draait.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zaterdag 7 november 2009 @ 11:44:00 #207
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74478279
    Ik reset hem wel even
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74491951
    Voor Caracca:

    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_74492742
    onder de categorie oeps. noordelijke gedeelte van de map geuplift, was klein beetje aan het verhogen ergens, opeens popup van nieuw, daar kwam de cursor net op, poef weg 234 miljoen ;P
      zaterdag 7 november 2009 @ 23:47:52 #210
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74496456
    ok, dus de nieuwe map is nu alweer verneukt, gaat lekker jongens.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 8 november 2009 @ 01:04:41 #211
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_74498168
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 23:47 schreef Zero2Nine het volgende:
    ok, dus de nieuwe map is nu alweer verneukt, gaat lekker jongens.
    Niks wat een paar miljoen niet oplost
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_74500186
    Is het geen idee om een iets kleinere map te pakken zodat mijn computer het ook blijft doen? Lijkt me wel zo eerlijk. En misschien dat er dan hier en daar ook concurrentie ontstaat. Dat maakt het wat moeilijker/uitdagender.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
      zondag 8 november 2009 @ 12:34:05 #213
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_74503220
    Een kleinere kaart met 10 man is niet te doen, dat word veel te druk.
    Een 1024*1024 kaart met 10 man is al behoorlijk druk, met veel concurrentie.

    Zelfs die ene keer dat we een 2048*2048 deden stond relatief snel vol.
    (maar niet veel mensen trokken dat)
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zondag 8 november 2009 @ 12:34:27 #214
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74503235
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 01:04 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Niks wat een paar miljoen niet oplost
    Die moet je dan wel hebben
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 8 november 2009 @ 12:36:19 #215
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74503281
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 01:04 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Niks wat een paar miljoen niet oplost
    De subtiele glooiing in het landschap krijg je nooit meer terug , niet dat daar normaal gesproken veel van over zou blijven met al die landschapsonteerders hier.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 8 november 2009 @ 12:39:20 #216
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74503358
    Klap echt iedere keer uit het spel ondanks dat het een nieuw spel is
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 8 november 2009 @ 12:52:32 #217
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74503674
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 12:39 schreef Martijn_77 het volgende:
    Klap echt iedere keer uit het spel ondanks dat het een nieuw spel is
    Wat je eventueel kan proberen is eerst als spectator aanmelden en dan pas je bedrijf joinen / oprichten. Soms werkt het dan wel.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 8 november 2009 @ 13:05:49 #218
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74503987
    Kan iemand mij uitleggen hoe dat dat werkt met al die stations waar geen rails naar toeligt maar wel een groot station vlak bij?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 8 november 2009 @ 13:13:22 #219
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74504174
    Voorbeeld: Als je een groot station hebt en je wilt een kolenmij erbij betrekken die niet bereikt wordt door het station kun je naast die kolenmijn een klein station bouwen. Houd CTRL ingedrukt bij het bouwen en dan krijg je een lijst met stations waarmee je kan samenvoegen, kies dan dat grote station. Dit werkt ook met bushaltes, vliegvelden en havens.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_74519127
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 13:13 schreef Zero2Nine het volgende:
    Voorbeeld: Als je een groot station hebt en je wilt een kolenmij erbij betrekken die niet bereikt wordt door het station kun je naast die kolenmijn een klein station bouwen. Houd CTRL ingedrukt bij het bouwen en dan krijg je een lijst met stations waarmee je kan samenvoegen, kies dan dat grote station. Dit werkt ook met bushaltes, vliegvelden en havens.
    Wow.. thx.. dat verklaard het nodige.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
      zondag 8 november 2009 @ 22:14:10 #221
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74525132
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 20:39 schreef Miesjel het volgende:

    [..]

    Wow.. thx.. dat verklaard het nodige.
    Ja, veel spelers op de server spelen zo, je ziet het vooral bij de olieplatformen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 8 november 2009 @ 22:47:40 #222
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_74526494
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 22:14 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Ja, veel spelers op de server spelen zo, je ziet het vooral bij de olieplatformen.
    Echt niet
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_74548564
    Wat ik alleen mis is het verbruik van de voertuigen en de prijs van electriciteit + brandstof.
    Dat maakt het net wat administratiever Gewoon variabele benzine en electriciteitsprijzen. Met evt rampen, dat er bijv een electriciteitscentrale uitvalt en de prijzen omhoog gaan, om hoog verbruik te voorkomen ofzo :p

    Maar het zal wel niet praktisch zijn

    Ik ga er weer aan beginnen, wel met een 2048x2048 map met 10 AI's
    Tenzij het teveel is, doe ik van beide wat minder :p

    Concurrentie is lachen!
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
    pi_74562138
    Ben weer begonnen

    Easy is echt TE makkelijk.
    In notime vliegtuigen, en ver boven de concurrentie.
    Probeer nu wel Medium op standaard instellingen
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
    pi_74582949
    Ik ken er niet inkomen helaas. Terwijl er maar 9 spelers zijn. Als ik connect, word ik eruit geflikkerd door netwerkproblemen. Mijn download is 500 kb/sec en upload 35 kb/sec.

    Kan toch geen probleem zijn neem ik aan?
      dinsdag 10 november 2009 @ 19:55:41 #226
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74582994
    Nee dat is het probleem niet. Heb hier ook een goede verbinding en het was allemaal heel traag net toen ik even inlogde (als spectator).
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_74583107
    "Netwerkspel verbinding kwijt", zegt ie, what do to?
    pi_74583964
    Ik ben een nieuwe server gestart, omdat de andere zo langzaam is.

    Fok! Netherlands scenario
    Wachtwoord: fokyou

    Een map die ik zelf heb gemaakt. Maximaal 6 spelers, 10 bedrijven.
      dinsdag 10 november 2009 @ 21:16:59 #229
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74585607
    Vinden jullie het gek dat ie traag is met meer dan 700 treinen op de map

    Ik heb ff een reset gedaan, nu gaat ie wel weer lekker als het goed is
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74585696
    wth is dit voor epic size map

    en.. 1950... noes
      dinsdag 10 november 2009 @ 21:22:12 #231
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74585763
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:25 schreef --Snow-- het volgende:
    Ik ben een nieuwe server gestart, omdat de andere zo langzaam is.

    Fok! Netherlands scenario
    Wachtwoord: fokyou

    Een map die ik zelf heb gemaakt. Maximaal 6 spelers, 10 bedrijven.
    Die server staat niet in de serverlist, hoe moeten we die vinden
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 10 november 2009 @ 21:23:06 #232
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74585795
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 21:19 schreef Caracca het volgende:
    wth is dit voor epic size map
    1024², dat is meestal de mapsize van de fokserver...
    quote:
    en.. 1950... noes
    Vorige keren 2030, nu maar weer eens terug naar de stoomtreintjes
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74586905
    Ik doe ook weer mee op de nieuwe server! Jammer dat jullie die van mij niet konden zien. Ik heb iig even de map die ik heb gemaakt online gezet (Nederland scenario). Leuk om een middagje te spelen wellicht. Have fun ermee!

    http://www.2shared.com/file/9063485/9c3ff6e1/The_Netherlands.html
      dinsdag 10 november 2009 @ 22:03:04 #234
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74587393
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 21:52 schreef --Snow-- het volgende:
    Ik doe ook weer mee op de nieuwe server! Jammer dat jullie die van mij niet konden zien. Ik heb iig even de map die ik heb gemaakt online gezet (Nederland scenario). Leuk om een middagje te spelen wellicht. Have fun ermee!

    http://www.2shared.com/file/9063485/9c3ff6e1/The_Netherlands.html
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 08:53 schreef Bart het volgende:
    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Wel toevallig dat jij degene bent die die map gemaakt heeft die ik al een paar jaar online heb staan

    [ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 10-11-2009 22:08:39 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74588934
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_74591581
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 22:03 schreef Bart het volgende:

    [..]


    [..]

    Wel toevallig dat jij degene bent die die map gemaakt heeft die ik al een paar jaar online heb staan
    Nee want deze map heb ik afgelopen winter gemaakt.
    pi_74592243
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 22:43 schreef BasOne het volgende:
    [ afbeelding ]
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 23:53 schreef --Snow-- het volgende:


    [..]

    Nee want deze map heb ik afgelopen winter gemaakt.
      woensdag 11 november 2009 @ 00:24:42 #238
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74592307
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 22:03 schreef Bart het volgende:

    [..]


    [..]

    Wel toevallig dat jij degene bent die die map gemaakt heeft die ik al een paar jaar online heb staan
    Ze zijn niet hetzelfde. Die Nederland.scn is veel groter (2048^2)
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 11 november 2009 @ 07:18:26 #239
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74594008
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 22:43 schreef BasOne het volgende:
    [ afbeelding ]
    Van mij ja, ik klikte verkeerd

    Ze zijn inderdaad anders
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74598842
    Hoe laad je zo'n level in?
    Ik probeerde het in het menu maar gaf een error aan
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
      woensdag 11 november 2009 @ 12:58:36 #241
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74601757
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 11:28 schreef Sjibble het volgende:
    Hoe laad je zo'n level in?
    Ik probeerde het in het menu maar gaf een error aan
    Speel scenario.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74649969
    Ik heb de Nederland scene even gewijzigd naar 1950.
    Kan gewoon in de scene editor. Simpel
    Dus ben nu lekker aan het pwnen met 40 busjes dit gaat er zo hard uitzien
    Ohja, alles staat op hard, maar omdat je alleen passagiers hebt, is het al niks meer aan.
    Maar wel lekker volbouwen
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
    pi_74653926
    misschien leuk om je saves van de Nederland scenario online te zetten na een tijdje. Ben benieuwd
    pi_74655072
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 00:09 schreef --Snow-- het volgende:
    misschien leuk om je saves van de Nederland scenario online te zetten na een tijdje. Ben benieuwd
    Ga ik zeker doen.
    Het is een gekkenhuis.
    Het geld stroomt als een gek binnen en het is niet eens 2000 . We spreken over 20 miljoen pond die ik maar niet op kan maken.

    Hier ga ik heel lang mee bezig zijn. Er zullen wat fails tussen zitten, maargoed Ideeën opdoen

    edit:
    7 uur spelen, zit nog steeds niet in 2000.
    Ik heb geld teveel Randstad begint drukker te worden, binnenkort maar eens Amsterdam en Rotterdam direct met Utrecht verbinden, benieuwd wat dat gaat opleveren

    [ Bericht 15% gewijzigd door Sjibble op 13-11-2009 02:49:41 ]
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
    pi_74696138
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 00:09 schreef --Snow-- het volgende:
    misschien leuk om je saves van de Nederland scenario online te zetten na een tijdje. Ben benieuwd


    fix je supply route eens
    pi_74707167
    200 kb.... echter een langzame *** host .

    kom op snow, slacker der ligt gemiddeld iets van 2 a 3000 ton staal ofzo
    pi_74707844
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 22:21 schreef Caracca het volgende:
    200 kb.... echter een langzame *** host .
    Doel je op je plaatje? Die is toch echt 8413014 bytes, is ongeveer 8.5MB, niet?
    pi_74725723
    Ik had er een fout in zitten. De ingang was mooi 2x8 sporen. De uitgang van het station was 10 en 6 sporen. Alle treintjes verplaatsten zich dus langzaam in de tijd van de buitenste lijn naar de binnenste, waardoor die overbelast was geraakt. Gefixt vanmorgen
    pi_74726276
    Op dit moment kan ik niet inloggen. Ik word er weer uitgegooid elke keer. :s
      zondag 15 november 2009 @ 21:28:47 #251
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74728756
    quote:
    Op zondag 15 november 2009 20:43 schreef --Snow-- het volgende:
    Op dit moment kan ik niet inloggen. Ik word er weer uitgegooid elke keer. :s
    Hier ook, het is weer raak dus
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 15 november 2009 @ 21:48:17 #252
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74729853
    500+ treinen en 400+ schepen, wat verwachten jullie
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 15 november 2009 @ 21:52:12 #253
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74730092
    Server reset, nu draait ie met Nederland.scn van 2048²
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74730327
    Geen industries?
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
      zondag 15 november 2009 @ 22:08:51 #255
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74731111
    quote:
    Op zondag 15 november 2009 21:52 schreef Bart het volgende:
    Server reset, nu draait ie met Nederland.scn van 2048²
    En breakdowns, en lage maximale lening. Maakt het ook wel weer leuk.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_74731513
    Staat de tram uit, of komt die later?
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_74733251
    Treinen kunnen alleen aan het einde van de lijn keren, da's best kut...
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_74746980
    WTF, waarom is mijn bedrijf gedelete!?

    Ik was Harmen Transport, rood, gewoon pleite ineens? Er stond volgens mij geen password op.
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_74747338
    dunno, merkte het ook op vanochtend.. waar was rood gebleven.
    pi_74747831
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 22:47 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Doel je op je plaatje? Die is toch echt 8413014 bytes, is ongeveer 8.5MB, niet?
    Op zich wel knap met een plaatje van 1599 x 952 pixels uitgaande van 3 bytes per pixel (24 bits). Een niet gecomprimeerde bitmap zo dus rond de 4,5 MB zitten. Deze jpg is dus bijna twee keer zo groot.
      maandag 16 november 2009 @ 20:20:17 #261
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74759802
    quote:
    Op zondag 15 november 2009 21:48 schreef Bart het volgende:
    500+ treinen en 400+ schepen, wat verwachten jullie
    Zo is een zwaardere server geen optie?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_74760056
    Eehmm, hallo? Ik hab vanmiddag een nieuw bedrijf op zitten zetten, met een treinroute Rotterdam - HvH, en nu is mijn bedrijf wéér weg, net als gisteren?!

    Ik sluit op de normale manier af overigens.
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
      maandag 16 november 2009 @ 21:06:54 #263
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74761702
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 13:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
    WTF, waarom is mijn bedrijf gedelete!?

    Ik was Harmen Transport, rood, gewoon pleite ineens? Er stond volgens mij geen password op.
    De enige die bedrijven kunnen verwijderen zijn Yorick en ik. En ik was het niet...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 16 november 2009 @ 21:07:30 #264
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74761731
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 20:20 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Zo is een zwaardere server geen optie?
    De server trekt het prima (dedicated dus zonder grafische interface), het zijn jullie pc's die het niet aankunnen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 16 november 2009 @ 21:08:20 #265
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74761768
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 21:07 schreef Bart het volgende:

    [..]

    De server trekt het prima (dedicated dus zonder grafische interface), het zijn jullie pc's die het niet aankunnen...
    Zwaardere PC aanschaffen is dan wel een optie?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      maandag 16 november 2009 @ 21:26:21 #266
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74762538
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 21:08 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Zwaardere PC aanschaffen is dan wel een optie?
    Ik denk dat je het met een i7 @ 3,8GHz beter kan bijbenen dan met een P4 @ 2,0GHz
    Hoe langzamer je pc, hoe eerder je last hebt van desyncs... Zodra je meer dan 4 dagen achterloopt op de server word je er gewoon automatisch uitgekickt. Veel treinen en boten zorgen dat je CPU het zwaar heeft in verband met de routeberekening die lokaal op je pc gedaan wordt, waardoor je dus achter kan komen te lopen op de server. Maar alle details en animatie uitzetten, alles doorzichtig maken, niet uitzoomen en in een klein venster spelen wil ook helpen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74763546
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 20:26 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
    Eehmm, hallo? Ik hab vanmiddag een nieuw bedrijf op zitten zetten, met een treinroute Rotterdam - HvH, en nu is mijn bedrijf wéér weg, net als gisteren?!

    Ik sluit op de normale manier af overigens.
    2e keer zag ik gebeuren, je was bankrupt gegaan, aangezien je maar 1 trein had + je draaide verlies i.v.m. rente van de lening enzo.
      maandag 16 november 2009 @ 21:53:37 #268
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_74763750
    Ach ik heb hier een T7200 core2duo 2x2.0 ghz en 2 gb ram... Nooit problemen hoor!
    Bankrupcy heb ik ook net zien gebeuren ja..
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
      maandag 16 november 2009 @ 21:56:45 #269
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74763897
    Phenom X4 quadcore 2,2 GHz per core en wél problemen. Het spel heeft een voorkeur voor Intel schijnbaar
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_74765187
    Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40 GHz
    3 GB Ram

    No problems
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_74768038
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 21:48 schreef Caracca het volgende:

    [..]

    2e keer zag ik gebeuren, je was bankrupt gegaan, aangezien je maar 1 trein had + je draaide verlies i.v.m. rente van de lening enzo.


    Nou ja, dat gaat nu iig niet meer gebeuren (100 miljoen per jaar winst)

    [ Bericht 12% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 16-11-2009 23:30:27 ]
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
      woensdag 18 november 2009 @ 10:13:32 #272
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_74807594
    1.6 2.2 miljard per jaar op treinen

    [ Bericht 4% gewijzigd door caspervc op 18-11-2009 12:01:08 ]
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
    pi_74829175
    Ik kom er weer niet in...

    helaas.
    pi_74831578
    Serieus. Ik las in een ander topic dat dit topic bestond Hulde. T maakte mn dag beter dan ie al was.Nu weet k gelijk wat ik verkeerd deed met die seinpaaltjes en stations. (En waarom ik geen 3 sporen aan hoeft te leggen )

    Wel twee vraagjes:
    1: Wie gebruikt die vage kruisingen zoals een "klaverblad" e.d. ins hemelsnaam?
    2: Welke concurentie regels worden er gebruikt op de servers? (Alleen tegen bods gespeeld)
    3: Zijn er nog servers met de orginele pics en regels?
    Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
      donderdag 19 november 2009 @ 06:56:41 #275
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74840541
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 21:14 schreef bibaboerderij het volgende:
    Serieus. Ik las in een ander topic dat dit topic bestond Hulde. T maakte mn dag beter dan ie al was.Nu weet k gelijk wat ik verkeerd deed met die seinpaaltjes en stations. (En waarom ik geen 3 sporen aan hoeft te leggen )

    Wel twee vraagjes:
    1: Wie gebruikt die vage kruisingen zoals een "klaverblad" e.d. ins hemelsnaam?
    Heel veel beginners aangezien ze redelijk efficiënt zijn zolang er niet al te veel treinverkeer is, en ze zijn makkelijk te bouwen. Nadeel is dat ze merge-before-split zijn, je kan dus beter een spiral ofzo bouwen.
    quote:
    2: Welke concurentie regels worden er gebruikt op de servers? (Alleen tegen bods gespeeld)
    Verschilt per server. De FOK!server laat een berichtje zien als je inlogt, met daarin een linkje naar de serverregels. Zo doen wel meer servers het.
    quote:
    3: Zijn er nog servers met de orginele pics en regels?
    Wat zijn originele pics en regels? Maar kijk eens op http://www.openttd.org/en/servers daar staan alle servers.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 19 november 2009 @ 15:34:04 #276
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_74852833
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 21:14 schreef bibaboerderij het volgende:
    Serieus. Ik las in een ander topic dat dit topic bestond Hulde. T maakte mn dag beter dan ie al was.Nu weet k gelijk wat ik verkeerd deed met die seinpaaltjes en stations. (En waarom ik geen 3 sporen aan hoeft te leggen )

    Wel twee vraagjes:
    1: Wie gebruikt die vage kruisingen zoals een "klaverblad" e.d. ins hemelsnaam?
    2: Welke concurentie regels worden er gebruikt op de servers? (Alleen tegen bods gespeeld)
    3: Zijn er nog servers met de orginele pics en regels?
    Klaverblad gebruiker meld*
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      donderdag 19 november 2009 @ 15:47:49 #277
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_74853327
    Ik kom trouwens niet meer op de server...
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
      donderdag 19 november 2009 @ 17:15:05 #278
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_74856316
    Hey iedereen, ik (S. Light Transport) ben ook weer terug om af en toe wat te spelen (laat de verslaving maar weer komen).

    Leuk dat we nu op een NL map spelen, cya in-game

    Ik vind alleen de inflatie niet zo leuk, is er een speciale reden dat dit aan staat?
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 15:47 schreef caspervc het volgende:
    Ik kom trouwens niet meer op de server...
    Het is nogal een grote map, met veel units erop. Ik heb zojuist ingelogd op de server en heb geen problemen om te connecten. Wellicht is je PC iets te traag om deze map bij te benen..
    Wat een onzin, een signature..
      donderdag 19 november 2009 @ 17:18:35 #279
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_74856429
    Ik verlies telkens de connectie met het spel...
    PC:
    T7200 (2x 2.0 ghz)
    2Gb Ram
    Geforce 7900

    Ik wil verder gaan met mijn goederenfrenzy richting den haag
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
      donderdag 19 november 2009 @ 17:33:40 #280
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74856931
    600 treinen en 200 schepen, dat gaat hem helaas niet meer worden voor mensen zonder uberpc... Ik kan de savegame wel hier plaatsen, maar een reset is noodzakelijk.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 19 november 2009 @ 17:38:32 #281
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_74857083
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 17:33 schreef Bart het volgende:
    600 treinen en 200 schepen, dat gaat hem helaas niet meer worden voor mensen zonder uberpc... Ik kan de savegame wel hier plaatsen, maar een reset is noodzakelijk.
    Heb je soms een nieuwe server? Ik moet zeggen dat deze savegame nog soepel draait, dat is in het verleden wel eens anders geweest.

    Nou kom maar op met die reset, maar zet dan ajb de inflatie uit.

    Voor de mensen die vaak desync problemen hebben. Ik zet altijd de autosave uit, dat helpt aanzienlijk. Als je pc elk jaar alles gaat opslaan (en dat duurt even als je geen uber pc hebt) dan loop je te veel achter op de server en volgt er een disconnect. Zo was het in ieder geval een paar maandjes geleden.
    Wat een onzin, een signature..
      donderdag 19 november 2009 @ 17:47:15 #282
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74857382
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 17:38 schreef Racemol het volgende:

    [..]

    Heb je soms een nieuwe server? Ik moet zeggen dat deze savegame nog soepel draait, dat is in het verleden wel eens anders geweest.

    Nou kom maar op met die reset, maar zet dan ajb de inflatie uit.

    Voor de mensen die vaak desync problemen hebben. Ik zet altijd de autosave uit, dat helpt aanzienlijk. Als je pc elk jaar alles gaat opslaan (en dat duurt even als je geen uber pc hebt) dan loop je te veel achter op de server en volgt er een disconnect. Zo was het in ieder geval een paar maandjes geleden.
    Server is al twee jaar oud, maar ik heb wel sinds een maand of 3 UPC in plaats van Online, en dat scheelt een heel stuk in zowel stabiliteit als ping van de verbinding...

    Savegame van de NL-map zoals die nu is, kun je downloaden op http://lingen.nu/ttd/fok19112009.sav

    Server reset ik zo weer, wel weer een normale random map

    [ Bericht 12% gewijzigd door Bart op 19-11-2009 17:52:35 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_74864646
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 17:33 schreef Bart het volgende:
    600 treinen en 200 schepen...
    Misschien is het een idee om schepen gewoon uit te zetten? (of een erg laag maximum per bedrijf in te stellen)
      donderdag 19 november 2009 @ 21:33:44 #284
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74865421
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 17:18 schreef caspervc het volgende:
    Ik verlies telkens de connectie met het spel...
    PC:
    T7200 (2x 2.0 ghz)
    2Gb Ram
    Geforce 7900

    Ik wil verder gaan met mijn goederenfrenzy richting den haag
    Die 400 MHz verschil in jouw geval en 200 MHz in mijn geval (t.o.v. bijv BasOne) zouden dus best het verschil kunnen maken, aan de grafische kaart ligt het denk ik sowieso niet. Zelf heb ik 4 GB RAM en ook problemen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 20 november 2009 @ 15:44:27 #285
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_74887803
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 15:34 schreef Proximo het volgende:

    [..]

    Klaverblad gebruiker meld*
    Ik gebruik meestal een soort in een uitvoegstroken.
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_74888646
    Als de ruimte er is gebruik ik meestal deze:


    -Relatief klein (maar groter dan het klaverblad).
    -Geen overbodige bochten.
    -Maximale seinafstand: 4.
    -Relatief makkelijk een stuk uit te breiden.
    -Split before merge.
    pi_74899468
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 21:17 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Misschien is het een idee om schepen gewoon uit te zetten? (of een erg laag maximum per bedrijf in te stellen)
    Ik vind 300 al laag... daar zit ik (alweer) aan
    pi_74905398
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 22:30 schreef MadCatje het volgende:

    [..]

    Ik vind 300 al laag... daar zit ik (alweer) aan
    Ze zijn dan ook absoluut niet nodig voor hetgeen waarvoor jij ze gebruikt (zelfs onzinnig, met treinen kun je volgens mij een hogere rating halen). Maar gelukkig heeft de manier waarop jij ze gebruikt (een klein stuk water, niet in verbinding met een grote zee) zeer weinig invloed op de benodigde pc.
    pi_74905546
    Boten schijnen een zware belasting te zijn, dus het lijkt me niet onverstandig om ze geheel te schrappen.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_74906077
    quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 04:46 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Ze zijn dan ook absoluut niet nodig voor hetgeen waarvoor jij ze gebruikt (zelfs onzinnig, met treinen kun je volgens mij een hogere rating halen). Maar gelukkig heeft de manier waarop jij ze gebruikt (een klein stuk water, niet in verbinding met een grote zee) zeer weinig invloed op de benodigde pc.
    Goed he Zelfvoorzienend (eigen water) en minder belastend

    Overigens heb je volkomen gelijk dat het ook met treinen kan, maar het nadeel (volgens mij) van een trein op deze korte stukken is, dat hij moet laden, 2x7 units + 5 units moet rijden (incl. stations) en dan moet lossen en DAN pas geld opleverd. En ik dacht in het verleden al eens gezien te hebben dat dat minder oplevert omdat de reistijd dan toch langer is dan met de boot.

    Iemand trouwens enig idee wat nou echt de belasting veroorzaakt? Ik kom zelf overigens eigenlijk altijd op de server (Quad Core @ 3.2GHz / 4GB RAM), maar de een zegt boten vertragen, de ander zegt bomen vertragen etc. Is daar iets van beschreven in de OpenTTD docs?
    pi_74907043
    heb zelf geen last van de boten ingame enzo. kwa belasting, alleen uitgezoomed met 400 vliegtuigen en 300 treinen in beeld wilt misschien eens een fps drop krijgen. maar that it. het lijkt me ook meer een connectie issue end game dat mensen een timeout krijgen bij het syncen met de server dan de daadwerkelijke performance issue's
      zaterdag 21 november 2009 @ 22:05:23 #292
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_74907963
    quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 10:48 schreef Caracca het volgende:
    het lijkt me ook meer een connectie issue end game dat mensen een timeout krijgen bij het syncen met de server dan de daadwerkelijke performance issue's
    Als dat het geval is, dan is het wel heeeeeel erg toevallig dat mensen er eigenlijk alleen maar last van hebben bij een drukke server
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 21 november 2009 @ 22:17:10 #293
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74908389
    quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 09:28 schreef MadCatje het volgende:

    [..]

    Goed he Zelfvoorzienend (eigen water) en minder belastend

    Overigens heb je volkomen gelijk dat het ook met treinen kan, maar het nadeel (volgens mij) van een trein op deze korte stukken is, dat hij moet laden, 2x7 units + 5 units moet rijden (incl. stations) en dan moet lossen en DAN pas geld opleverd. En ik dacht in het verleden al eens gezien te hebben dat dat minder oplevert omdat de reistijd dan toch langer is dan met de boot.

    Iemand trouwens enig idee wat nou echt de belasting veroorzaakt? Ik kom zelf overigens eigenlijk altijd op de server (Quad Core @ 3.2GHz / 4GB RAM), maar de een zegt boten vertragen, de ander zegt bomen vertragen etc. Is daar iets van beschreven in de OpenTTD docs?
    Bomen vergroten de map, maar het lijken toch een kwestie van processorgebruik te zijn (daar tellen bomen niet zo heel zwaar voor mee). Het spel gebruikt 1 core en als die steeds 100% wordt belast en je krijgt langer dan een bepaalde tijd desync wordt je uit het spel gegooid. Jij hebt sneller cores (1 GHz meer dan ik) dus dat verklaart wel het een en ander. Kom er nu nog wel met moeite op trouwens. Wel ging het heel traag dus morgen kan ik niet meer joinen waarschijnlijk.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zaterdag 21 november 2009 @ 22:19:54 #294
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_74908488
    quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 22:05 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Als dat het geval is, dan is het wel heeeeeel erg toevallig dat mensen er eigenlijk alleen maar last van hebben bij een drukke server
    En (bijna) altijd dezelfde mensen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_74944776
    Vraagje over de 32bit graphics. Is er nergens een site die al die graphics aanbiedt als één simpele download?
    pi_74947228
    Is het een idee om de volgende keer een potje zonder vliegtuigen te doen?
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_74985935
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 16:10 schreef vanOekelen het volgende:
    Als de ruimte er is gebruik ik meestal deze:
    [ afbeelding ]

    -Relatief klein (maar groter dan het klaverblad).
    -Geen overbodige bochten.
    -Maximale seinafstand: 4.
    -Relatief makkelijk een stuk uit te breiden.
    -Split before merge.
    Dat is een goeie. Ik heb er gelijk een dubbele uitvoering van gemaakt (2 sporen een richting op ipv 1). Werkt perfect.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:38:29 #298
    268009 Hoofdrubbel
    Pleiaden Empire
    pi_74987182
    Hee ik heb nog de orginele ergens liggen maar heb nu een perfecte oplossing gevonden dank zij jullie. Geweldig.
    De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:39:31 #299
    268009 Hoofdrubbel
    Pleiaden Empire
    pi_74987217
    Heb nu 299 steden en dorpen en kom er 1 te kort. Ga ook die ene maken dan kunnen we verder naar de volgende serie.
    De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:40:21 #300
    268009 Hoofdrubbel
    Pleiaden Empire
    pi_74987249
    Oke slotje de serie is vol ik maak de opvolgende en neem de eerste tekst wel even over.
    De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:41:18 #301
    268009 Hoofdrubbel
    Pleiaden Empire
    pi_74987287
    een extra? Vraag wie heeft de allereerste uitgaven nog van dit?
    De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')