abonnement Unibet Coolblue
pi_73882159
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
Das niet helemaal waar. Wanneer op je tkt DL of NW vluchtnummers stonden bij de eerste uitgave van het ticket (soms worden ze later nog eens aangepast door tijds- en vluchtnummerwijzigingen) DAN mag je 1 stuk van 23kg mee en het tweede stuk kost je 50 euro vanuit Europa en 50 USD vanuit de VS.

Zijn het KL vluchtnummers op je tkt dan betaal je geen 2nd bag fee tot en met 1 november want vanaf 1 november gaat de 2nd bag fee ook gelden voor KLM.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73882282
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:20 schreef Terpentin07 het volgende:
Hallo, een paar vragen,

Ik vlieg over twee weken volgende route:

Frankfurt->Madrid->Santiago (Chili)->Mendoza (Argentinië)

Nu heb ik te horen gekregen dat de overstaptijd van Santiago naar Mendoza nog maar 45 minuten is en ben ik erg bang om de vlucht niet te halen.Iemand ervaring met zo weinig overstaptijd? En hoe zit het met het ticket.Wordt die dan bij begin voor de hele route uitgeprint zodat ik alleen naar de andere gate moet lopen als ik in Madrid en Santiago aankom? Jullie zien het, ik heb nul ervaring met aansluitende vluchten.

Een andere vraag is dat op mijn e-ticket staat dat ik mijn terugvlucht vanuit Santiago drie dagen voor vertrek ter plaatse moet herbevestigen.Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.Is dat nieuw?
Herbevestigen is onzin, dat is iets dat reisbureaus blijven vermelden in de communicatie naar hun klanten. Alleen als jd binnen Zuid-amerika met kleine obscure airlines gaat vliegen zou ik dat toch even doen want je weet maar nooit, maar voor de grote airlines is het herbevestigen onzin.

En of de overstaptijd genoeg is moet je laten checken door je reisbureau of als je direct bij een airline hebt geboekt bij hen. Wanneer je bij een reisbureau boekt zou ik het helemaal even nachecken want zij falen nog wel eens bij de nazorg van een ticket. Een airline zal contact met je zoeken wanneer er een tijdswijziging is geweest om je hierover te informeren.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73882337
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:41 schreef WillyML het volgende:
Hier ook een vraagje:

Wij hebben geboekt met D-reizen naar New York, met Delta zouden we vliegen. De vlucht wordt nu (zie ik op mijn E-ticket) uitgevoerd door KLM. Is er nu een mogelijkheid om online in te checken? De één zegt dat dit wel kan, ander weer niet.

Hoor het graag van een kenner!
Wat zijn de eerste drie cijfers van je eticket? 074 (KLM) of 006 (Delta)?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73882642
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:05 schreef rosey het volgende:
Ik wil graag een vliegticket boeken naar New York met een overstap op Parijs, Charles de Gaulle. Ik heb nog nooit zo lang en met overstap gevlogen dus ik heb een paar vraagjes!
Dit is het vluchtschema:

Amsterdam - Parijs,Charles de Gaulle KL 1229 08:00 09:25
Parijs,Charles de Gaulle - New York,JF Kennedy Intl ny AA 45 11:05 13:40

Is deze overstaptijd van 1 uur en 40 minuten voldoende op Parijs?
Men zal nooit tickets aanbieden waarbij de officiele transfertijd wordt overschreden. Voor elke luchthaven bestaan er Minimum Connecting Times namelijk.
quote:
En mocht het KLM vliegtuig vanuit Amsterdam vertraging hebben, zodat ik de aansluiting op het American Airlines vliegtuig mis, hoe zit het dan met het ticket? Wordt het dan automatisch kosteloos overgeboekt naar een latere vlucht of moet ik zelf een nieuw ticket kopen?
Wanneer je 1 tkt krijgt voor de gehele vlucht van A'dam naar de VS zal men je moeten helpen bij het boeken van een nieuwe vlucht.

Heb je twee tickets, 1 retour AMS-CDG en 1 retour CDG-JFK dan heb je een probleem als de vlucht uit AMS vertraagt is. Check dit voor de zekerheid even na bij de reisagent want ze boeken dit soms op aparte tickets. Helemaal in het geval van 1 onderdeel KLM en 1 onderdeel American Airlines. Deze twee airlines zijn namelijk geen partners dus dan is het niet altijd zo dat er 1 tarief (en dus 1 tkt) is af te geven voor de gehele reis.
quote:
En hoe zit het met de koffers? Worden deze automatisch doorgestuurd, of moet ik deze ophalen bij de band in Parijs en weer afgeven om ze naar New York te laten vliegen?
Heb je 1 tkt naar de VS worden ze automatisch doorgecheckt, heb je twee tkts zoals hierboven vermeld laat het dan even weten bij de checkin in AMS want dan kan je bagage worden doorgelabeld.
quote:
Is het verstandig/nodig om deze verzekering erbij af te sluiten of zit zo'n verzekering al ergens anders bij in? De terugvlucht is met Iberia.. Van KLM en American Airlines zou je niet denken dat ze zo 1 2 3 omvallen en dat je dan je geld kwijt bent, maar van Iberia zou ik het niet weten eigenlijk?
Sluit een annuleringsverzekering af bij je eigen verzekeringsmaatschappij als je geen annuleerbaar (of wijzigbaar) ticket hebt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73882701
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:49 schreef Fogel het volgende:

[..]

NWA heeft nu blijkbaar een 1pc beleid. Ik had een week of twee een boeking via NWA van Amsterdam-Detroit waar in de bevestiging stond dat ik 1pc mee mocht nemen, maar het reisbureau heeft na mijn vraag of dat wel klopte deze boeking veranderd naar KLM (operated by NWA) en nu mag ik 2pc meenemen. Zelfde prijs, zelfde vliegtuig, maar andere baggagevoorwaarden omdat het via een partner (KLM) is geboekt ipv direct (NWA).
Dit is idd hoe het werkt t/m 1 november dan. Daarna gaat ook de 2nd bag fee gelden bij KLM.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73882901
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:

[..]

650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,
Dr valt heel weining zinnigs over te zeggen. Airlines hebben wiskundige modellen die gebaseerd zijn op ervaringen uit het verleden, die de airline vertelt wanneer de verkoop achter op schema loopt, precies op schema en vooruit op schema.

Ligt men voor op schema dan zal men meer de lagere boekingsklasses dichtgooien en zal de prijs hoger worden. Ligt men achter op schema zal men de lagere boekingsklasses langer openhouden, de prijzen blijven dan langer laag.

Is het bijvoorbeeld zo dat de verkoop in de laatste 2 weken stagneert dan kan het zo zijn dat men alsnog besluit weer tickets te verkopen in de lagere boekingsklasses, want voor een airline is het belangrijk elke stoel te vullen.

Ligt het boekingsproces precies op schema dan zullen de boekingsklasses 1 voor 1 worden gesloten naarmate de vertrekdatum dichterbij komt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:35:30 #57
45833 crew  Fogel
pi_73883739
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dit is idd hoe het werkt t/m 1 november dan. Daarna gaat ook de 2nd bag fee gelden bij KLM.
Mijn vluchten zijn na 1 nov.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73884003
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mijn vluchten zijn na 1 nov.
Omdat jij je ticket al hebt gekocht geldt dat dan niet voor jou voor zover ik weet. Maar 100% zeker ben ik niet.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:56:40 #59
45833 crew  Fogel
pi_73884434
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Omdat jij je ticket al hebt gekocht geldt dat dan niet voor jou voor zover ik weet. Maar 100% zeker ben ik niet.
Er staat 2pc in amadeus of sabre (weet zo even niet meer welke ik bekeek) dus het zal er wel aan liggen wanneer je het boekt en niet wanneer je vliegt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:37:40 #60
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73910254
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:56 schreef Fogel het volgende:

[..]

Er staat 2pc in amadeus of sabre (weet zo even niet meer welke ik bekeek) dus het zal er wel aan liggen wanneer je het boekt en niet wanneer je vliegt.
Uiteraard ligt het daaraan, op het moment dat je een vliegticket boekt zitten daar bepaalde voorwaarden aan, die mag een maatschappij natuurlijk niet naderhand aanpassen, en zeker niet in het nadeel van de consument. (Voorwaarde is o.a. dat je het ticket al wel 'geticketed' is, dus dat ie ook al betaald is, anders kan het in principe weer wel.

1 piece in mijn ogen schept wel wat duidelijkheid, dat is in bijna alle landen te wereld ook het geval als standaard. (Ik moet er ook niet aan denken om 2 suks bagage + handbagage per persoon te dragen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 21 oktober 2009 @ 12:40:22 #61
45833 crew  Fogel
pi_73910332
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Uiteraard ligt het daaraan, op het moment dat je een vliegticket boekt zitten daar bepaalde voorwaarden aan, die mag een maatschappij natuurlijk niet naderhand aanpassen, en zeker niet in het nadeel van de consument. (Voorwaarde is o.a. dat je het ticket al wel 'geticketed' is, dus dat ie ook al betaald is, anders kan het in principe weer wel.

1 piece in mijn ogen schept wel wat duidelijkheid, dat is in bijna alle landen te wereld ook het geval als standaard. (Ik moet er ook niet aan denken om 2 suks bagage + handbagage per persoon te dragen.
Die voorwaarden kunnen ze tot op zekere hoogte wel aanpassen, toeslagen bijvoorbeeld, zelfs als je al geticket bent.

Ik vind het gewicht juist weer duidelijker... af en toe wil ik bv ook mijn handbaggage inchecken en dan is het lullig als dat niet mag omdat je al een koffer hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73911859
Ik heb een vraag over de e-tickets.Ik kreeg alleen een reserveringsnummer wat uit een paar letters bestaat.Is dit tegenwoordig het e-ticket en moet ik alleen het nummer bij de luchthaven afgeven?
  Moderator woensdag 21 oktober 2009 @ 13:40:54 #63
45833 crew  Fogel
pi_73912217
Een paar zal 6 zijn en dat is je boekingscode. Vaak heb je zelfs dat niet eens nodig (in ieder geval als je een vrij unieke achternaam hebt ). Afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt, kan je met dat nummer online inchecken en dan je boarding card uitprinten. Of gewoon naar het vliegveld gaan en daar bij de balie alles regelen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73912637
Oké bedankt.Ik hoop echt dat alles goed gaat.Maak me eerder nog meer zorgen om mijn bagage :p
pi_73914981
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 13:50 schreef Terpentin07 het volgende:
Oké bedankt.Ik hoop echt dat alles goed gaat.Maak me eerder nog meer zorgen om mijn bagage :p
Stop niets van grote waarde in je bagage en ook geen spullen die je per se nodig hebt gedurende de eerste dagen van je vakantie. Dan kan er weinig mis gaan.
pi_73917559
Heeft hier iemand ervaring met Aerolineas Argentinas? Is het wat of toch maar naar een andere maatschappij zoeken?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:43:42 #67
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_73919038
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met Aerolineas Argentinas? Is het wat of toch maar naar een andere maatschappij zoeken?
Ach, afgezien van de vele wijzigingen in vluchttijden, het niet online kunnen boeken als Nederlander zijnde, het onvriendelijke personeel en de redelijk oude vloot die ze hebben is het een prima maatschappij en boeken wij op jaarbasis aardig veel vluchten voor onze klanten

Advies: Als je dezelfde route met LAN Argentina (www.lan.com) kan vliegen, dan zeker LAN kiezen. Anders gewoon Aerolineas, het valt allemaal best mee. Het is uiteindelijk toch de nationale luchtvaartmaatschappij. Kies in ieder geval niet voor LADE, dat is nog veel erger. Tenzij je graag nog eens in een Fokker vliegt natuurlijk, ik moet er nog steeds een vluchtje boeken
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_73919163
Waarschijnlijk een vlucht van Europa naar Ushuaia.

Heb laatst nog in een Fokker 70 gezeten. Maar je bedoelt vast een Fokker 50
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_73922023
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

Waarschijnlijk een vlucht van Europa naar Ushuaia.

Heb laatst nog in een Fokker 70 gezeten. Maar je bedoelt vast een Fokker 50
Naar Londen City worden ook nog steeds de Fokker 50 gebruikt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73938656
Fokker 50 is opzich een aadig toestel als in zijnde dat je niet zo hoog vliegt, ook al niet zo snel gaat, zodat je e.e.a. beneden goed kunt waarnemen.
Alleen zitten de ramen eigenlijk te laag, en de inflight service, zeker met KLM laat te wensen over, kijk ik snap dat je op korte vluchten geen ster service kunt verwachten, maar een 85ml pakje sinaasappelsap van een no name brand en een zakje smokeld almonds....
(Naast dat het wel eens voorkomt dat je van plek moet wisselen om de loadbalance goed te krijgen.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_73941296
Fokkers zijn prima. Krap van binnen en lekker "hobbelig" over het algemeen, maar ik doe mijn ogen dicht en sta weer aan de grond. Ik vind het wel wat hebben, en volgens mij hebben ze een goeie betrouwbaarheid.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 10:14:13 #72
45833 crew  Fogel
pi_73941429
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:09 schreef Drive-r het volgende:
Fokkers zijn prima. Krap van binnen en lekker "hobbelig" over het algemeen, maar ik doe mijn ogen dicht en sta weer aan de grond. Ik vind het wel wat hebben, en volgens mij hebben ze een goeie betrouwbaarheid.
De fokker 50 kan blijkbaar veel meer hebben dan een jet, in Noorwegen gebruikt SAS ze vooral op de vliegvelden die nogal bekend staan om kloterige weer/windsituaties. Widerøe (dochter van SAS met als hoofdgebied Noord-Noorwegen) vliegt uitsluitend met (turbo)propvliegtuigen omdat ze veel kunnen hebben (maar ze hebben geen fokkers daar).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73941500
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wat zijn de eerste drie cijfers van je eticket? 074 (KLM) of 006 (Delta)?
006 (Delta)
----> Est. 1913 <----
pi_73942169
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

De fokker 50 kan blijkbaar veel meer hebben dan een jet, in Noorwegen gebruikt SAS ze vooral op de vliegvelden die nogal bekend staan om kloterige weer/windsituaties. Widerøe (dochter van SAS met als hoofdgebied Noord-Noorwegen) vliegt uitsluitend met (turbo)propvliegtuigen omdat ze veel kunnen hebben (maar ze hebben geen fokkers daar).
Vergeet ook niet dat de velden waarop deze maatschappijen binnen Noorwegen ook bijzondere naderingen hebben en korte(re) banen. Een F50 kan daarop beter opereren dan een jet.
Verder is op dat soort vluchten het passagiers aantal dermate laag dat het vaak niet rendabel is om snellere, maar grotere vliegtuigen in te zetten.

Qua structurele limieten zit er (bijna) geen verschil tussen wat een F50(prop) of een F70/100(jet) kan en mag hebben.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 11:00:27 #75
45833 crew  Fogel
pi_73942599
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat de velden waarop deze maatschappijen binnen Noorwegen ook bijzondere naderingen hebben en korte(re) banen. Een F50 kan daarop beter opereren dan een jet.
Verder is op dat soort vluchten het passagiers aantal dermate laag dat het vaak niet rendabel is om snellere, maar grotere vliegtuigen in te zetten.

Qua structurele limieten zit er (bijna) geen verschil tussen wat een F50(prop) of een F70/100(jet) kan en mag hebben.
Kristiansund is een voorbeeld waar ze met zowel een 737 en een fokker 50 op vliegen (SAS heeft geen F70/100). Noren vliegen erg veel (het is een beter alternatief dan de bus) en zelfs de kleine vliegvelden hebben vaak nog meerdere departures per dag (uiteraard met relatief kleine vliegtuigen).
Alleen al tussen Trondheim en Oslo (OK, dit zijn stad nummer 1 en 3 qua inwoners) zijn er 28 vluchten per dag (verdeeld over SAS en Norwegian) om maar aan te geven dat er genoeg behoefte is om te vliegen.

En nu bedenk ik me opeens dat ik nog steeds mijn vlucht naar Oslo niet geboekt heb... maar lang leve de prijsafspraken, ik heb een vaste prijs op deze route
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')