Das niet helemaal waar. Wanneer op je tkt DL of NW vluchtnummers stonden bij de eerste uitgave van het ticket (soms worden ze later nog eens aangepast door tijds- en vluchtnummerwijzigingen) DAN mag je 1 stuk van 23kg mee en het tweede stuk kost je 50 euro vanuit Europa en 50 USD vanuit de VS.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
Herbevestigen is onzin, dat is iets dat reisbureaus blijven vermelden in de communicatie naar hun klanten. Alleen als jd binnen Zuid-amerika met kleine obscure airlines gaat vliegen zou ik dat toch even doen want je weet maar nooit, maar voor de grote airlines is het herbevestigen onzin.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:20 schreef Terpentin07 het volgende:
Hallo, een paar vragen,
Ik vlieg over twee weken volgende route:
Frankfurt->Madrid->Santiago (Chili)->Mendoza (Argentinië)
Nu heb ik te horen gekregen dat de overstaptijd van Santiago naar Mendoza nog maar 45 minuten is en ben ik erg bang om de vlucht niet te halen.Iemand ervaring met zo weinig overstaptijd? En hoe zit het met het ticket.Wordt die dan bij begin voor de hele route uitgeprint zodat ik alleen naar de andere gate moet lopen als ik in Madrid en Santiago aankom? Jullie zien het, ik heb nul ervaring met aansluitende vluchten.
Een andere vraag is dat op mijn e-ticket staat dat ik mijn terugvlucht vanuit Santiago drie dagen voor vertrek ter plaatse moet herbevestigen.Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.Is dat nieuw?
Wat zijn de eerste drie cijfers van je eticket? 074 (KLM) of 006 (Delta)?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:41 schreef WillyML het volgende:
Hier ook een vraagje:
Wij hebben geboekt met D-reizen naar New York, met Delta zouden we vliegen. De vlucht wordt nu (zie ik op mijn E-ticket) uitgevoerd door KLM. Is er nu een mogelijkheid om online in te checken? De één zegt dat dit wel kan, ander weer niet.
Hoor het graag van een kenner!
Men zal nooit tickets aanbieden waarbij de officiele transfertijd wordt overschreden. Voor elke luchthaven bestaan er Minimum Connecting Times namelijk.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:05 schreef rosey het volgende:
Ik wil graag een vliegticket boeken naar New York met een overstap op Parijs, Charles de Gaulle. Ik heb nog nooit zo lang en met overstap gevlogen dus ik heb een paar vraagjes!
Dit is het vluchtschema:
Amsterdam - Parijs,Charles de Gaulle KL 1229 08:00 09:25
Parijs,Charles de Gaulle - New York,JF Kennedy Intl ny AA 45 11:05 13:40
Is deze overstaptijd van 1 uur en 40 minuten voldoende op Parijs?
Wanneer je 1 tkt krijgt voor de gehele vlucht van A'dam naar de VS zal men je moeten helpen bij het boeken van een nieuwe vlucht.quote:En mocht het KLM vliegtuig vanuit Amsterdam vertraging hebben, zodat ik de aansluiting op het American Airlines vliegtuig mis, hoe zit het dan met het ticket? Wordt het dan automatisch kosteloos overgeboekt naar een latere vlucht of moet ik zelf een nieuw ticket kopen?
Heb je 1 tkt naar de VS worden ze automatisch doorgecheckt, heb je twee tkts zoals hierboven vermeld laat het dan even weten bij de checkin in AMS want dan kan je bagage worden doorgelabeld.quote:En hoe zit het met de koffers? Worden deze automatisch doorgestuurd, of moet ik deze ophalen bij de band in Parijs en weer afgeven om ze naar New York te laten vliegen?
Sluit een annuleringsverzekering af bij je eigen verzekeringsmaatschappij als je geen annuleerbaar (of wijzigbaar) ticket hebt.quote:Is het verstandig/nodig om deze verzekering erbij af te sluiten of zit zo'n verzekering al ergens anders bij in? De terugvlucht is met Iberia.. Van KLM en American Airlines zou je niet denken dat ze zo 1 2 3 omvallen en dat je dan je geld kwijt bent, maar van Iberia zou ik het niet weten eigenlijk?
Dit is idd hoe het werkt t/m 1 november dan. Daarna gaat ook de 2nd bag fee gelden bij KLM.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
NWA heeft nu blijkbaar een 1pc beleid. Ik had een week of twee een boeking via NWA van Amsterdam-Detroit waar in de bevestiging stond dat ik 1pc mee mocht nemen, maar het reisbureau heeft na mijn vraag of dat wel klopte deze boeking veranderd naar KLM (operated by NWA) en nu mag ik 2pc meenemen. Zelfde prijs, zelfde vliegtuig, maar andere baggagevoorwaarden omdat het via een partner (KLM) is geboekt ipv direct (NWA).
Dr valt heel weining zinnigs over te zeggen. Airlines hebben wiskundige modellen die gebaseerd zijn op ervaringen uit het verleden, die de airline vertelt wanneer de verkoop achter op schema loopt, precies op schema en vooruit op schema.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:
[..]
650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,
Mijn vluchten zijn na 1 nov.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dit is idd hoe het werkt t/m 1 november dan. Daarna gaat ook de 2nd bag fee gelden bij KLM.
Omdat jij je ticket al hebt gekocht geldt dat dan niet voor jou voor zover ik weet. Maar 100% zeker ben ik niet.quote:
Er staat 2pc in amadeus of sabre (weet zo even niet meer welke ik bekeek) dus het zal er wel aan liggen wanneer je het boekt en niet wanneer je vliegt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Omdat jij je ticket al hebt gekocht geldt dat dan niet voor jou voor zover ik weet. Maar 100% zeker ben ik niet.
Uiteraard ligt het daaraan, op het moment dat je een vliegticket boekt zitten daar bepaalde voorwaarden aan, die mag een maatschappij natuurlijk niet naderhand aanpassen, en zeker niet in het nadeel van de consument. (Voorwaarde is o.a. dat je het ticket al wel 'geticketed' is, dus dat ie ook al betaald is, anders kan het in principe weer wel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er staat 2pc in amadeus of sabre (weet zo even niet meer welke ik bekeek) dus het zal er wel aan liggen wanneer je het boekt en niet wanneer je vliegt.
Die voorwaarden kunnen ze tot op zekere hoogte wel aanpassen, toeslagen bijvoorbeeld, zelfs als je al geticket bent.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:37 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Uiteraard ligt het daaraan, op het moment dat je een vliegticket boekt zitten daar bepaalde voorwaarden aan, die mag een maatschappij natuurlijk niet naderhand aanpassen, en zeker niet in het nadeel van de consument. (Voorwaarde is o.a. dat je het ticket al wel 'geticketed' is, dus dat ie ook al betaald is, anders kan het in principe weer wel.
1 piece in mijn ogen schept wel wat duidelijkheid, dat is in bijna alle landen te wereld ook het geval als standaard. (Ik moet er ook niet aan denken om 2 suks bagage + handbagage per persoon te dragen.
Stop niets van grote waarde in je bagage en ook geen spullen die je per se nodig hebt gedurende de eerste dagen van je vakantie. Dan kan er weinig mis gaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:50 schreef Terpentin07 het volgende:
Oké bedankt.Ik hoop echt dat alles goed gaat.Maak me eerder nog meer zorgen om mijn bagage :p
Ach, afgezien van de vele wijzigingen in vluchttijden, het niet online kunnen boeken als Nederlander zijnde, het onvriendelijke personeel en de redelijk oude vloot die ze hebben is het een prima maatschappij en boeken wij op jaarbasis aardig veel vluchten voor onze klantenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met Aerolineas Argentinas? Is het wat of toch maar naar een andere maatschappij zoeken?
Naar Londen City worden ook nog steeds de Fokker 50 gebruikt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Waarschijnlijk een vlucht van Europa naar Ushuaia.
Heb laatst nog in een Fokker 70 gezeten. Maar je bedoelt vast een Fokker 50
De fokker 50 kan blijkbaar veel meer hebben dan een jet, in Noorwegen gebruikt SAS ze vooral op de vliegvelden die nogal bekend staan om kloterige weer/windsituaties. Widerøe (dochter van SAS met als hoofdgebied Noord-Noorwegen) vliegt uitsluitend met (turbo)propvliegtuigen omdat ze veel kunnen hebben (maar ze hebben geen fokkers daar).quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:09 schreef Drive-r het volgende:
Fokkers zijn prima. Krap van binnen en lekker "hobbelig" over het algemeen, maar ik doe mijn ogen dicht en sta weer aan de grond. Ik vind het wel wat hebben, en volgens mij hebben ze een goeie betrouwbaarheid.
006 (Delta)quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat zijn de eerste drie cijfers van je eticket? 074 (KLM) of 006 (Delta)?
Vergeet ook niet dat de velden waarop deze maatschappijen binnen Noorwegen ook bijzondere naderingen hebben en korte(re) banen. Een F50 kan daarop beter opereren dan een jet.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
De fokker 50 kan blijkbaar veel meer hebben dan een jet, in Noorwegen gebruikt SAS ze vooral op de vliegvelden die nogal bekend staan om kloterige weer/windsituaties. Widerøe (dochter van SAS met als hoofdgebied Noord-Noorwegen) vliegt uitsluitend met (turbo)propvliegtuigen omdat ze veel kunnen hebben (maar ze hebben geen fokkers daar).
Kristiansund is een voorbeeld waar ze met zowel een 737 en een fokker 50 op vliegen (SAS heeft geen F70/100). Noren vliegen erg veel (het is een beter alternatief dan de bus) en zelfs de kleine vliegvelden hebben vaak nog meerdere departures per dag (uiteraard met relatief kleine vliegtuigen).quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:44 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de velden waarop deze maatschappijen binnen Noorwegen ook bijzondere naderingen hebben en korte(re) banen. Een F50 kan daarop beter opereren dan een jet.
Verder is op dat soort vluchten het passagiers aantal dermate laag dat het vaak niet rendabel is om snellere, maar grotere vliegtuigen in te zetten.
Qua structurele limieten zit er (bijna) geen verschil tussen wat een F50(prop) of een F70/100(jet) kan en mag hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |