abonnement Unibet Coolblue
pi_73704974
Wie weet hoeveel bagage ik nu echt mag meenemen naar New York?

Wij vliegen met NWA, North West Airlines. In ons boekingsdossier van D-Reizen lees ik max. 20 kg, maar als ik op de site van NWA zelf kijk dan lees ik 23 kg.

Iemand ervaring hiermee? Heenweg zal wel lukken, maar als ik terug kom met alle geshopte kleren wil ik liever niet nog eens bijbetalen voor overgewicht .
pi_73705046
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:40 schreef elsterno het volgende:
Wie weet hoeveel bagage ik nu echt mag meenemen naar New York?

Wij vliegen met NWA, North West Airlines. In ons boekingsdossier van D-Reizen lees ik max. 20 kg, maar als ik op de site van NWA zelf kijk dan lees ik 23 kg.

Iemand ervaring hiermee? Heenweg zal wel lukken, maar als ik terug kom met alle geshopte kleren wil ik liever niet nog eens bijbetalen voor overgewicht .
Het officiele gewicht staat op je E-ticket. Mijn ervaring is, als 20 kg. de grens is, men tot een kilootje of 23 niet al te moeilijk doet. Doet men het toch kun je wat bagage overhuizen in je handbagage.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73706417
Hier ook een vraagje:

Wij hebben geboekt met D-reizen naar New York, met Delta zouden we vliegen. De vlucht wordt nu (zie ik op mijn E-ticket) uitgevoerd door KLM. Is er nu een mogelijkheid om online in te checken? De één zegt dat dit wel kan, ander weer niet.

Hoor het graag van een kenner!
----> Est. 1913 <----
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:37:32 #29
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73709893
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:41 schreef WillyML het volgende:
Hier ook een vraagje:

Wij hebben geboekt met D-reizen naar New York, met Delta zouden we vliegen. De vlucht wordt nu (zie ik op mijn E-ticket) uitgevoerd door KLM. Is er nu een mogelijkheid om online in te checken? De één zegt dat dit wel kan, ander weer niet.

Hoor het graag van een kenner!
Als je KL vluchtnummer uit 4 cijfers bestaat wordt de vlucht dus door Delta (of een NWA toestel) uitgevoerd. met drie cijfers is het een KLM vlucht in een KLM toestel. En die 767's die Delta gebruikt op deze route zijn redelijk krap, maar wel met all leather bekleding.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:40:07 #30
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73709970
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Het officiele gewicht staat op je E-ticket. Mijn ervaring is, als 20 kg. de grens is, men tot een kilootje of 23 niet al te moeilijk doet. Doet men het toch kun je wat bagage overhuizen in je handbagage.
Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator donderdag 15 oktober 2009 @ 12:49:15 #31
45833 crew  Fogel
pi_73710274
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
NWA heeft nu blijkbaar een 1pc beleid. Ik had een week of twee een boeking via NWA van Amsterdam-Detroit waar in de bevestiging stond dat ik 1pc mee mocht nemen, maar het reisbureau heeft na mijn vraag of dat wel klopte deze boeking veranderd naar KLM (operated by NWA) en nu mag ik 2pc meenemen. Zelfde prijs, zelfde vliegtuig, maar andere baggagevoorwaarden omdat het via een partner (KLM) is geboekt ipv direct (NWA).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73713042
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:37 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Als je KL vluchtnummer uit 4 cijfers bestaat wordt de vlucht dus door Delta (of een NWA toestel) uitgevoerd. met drie cijfers is het een KLM vlucht in een KLM toestel. En die 767's die Delta gebruikt op deze route zijn redelijk krap, maar wel met all leather bekleding.
Volgens vrouwtje van D-reizen werd ie uitgevoerd door een KLM Boeing 777-300. (vluchtnummer begint wel weer met DL = DL9348)

Maar is het dan wel of niet mogelijk om via internet vooraf in te checken?
----> Est. 1913 <----
pi_73722422
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef buzz1291 het volgende:
Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
Het mag wel, maar je moet dan wel voor die 26 kilo bijbetalen a 40 euro de kilo...
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:03:16 #34
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_73725353
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:20 schreef Terpentin07 het volgende:
Hallo, een paar vragen,

Ik vlieg over twee weken volgende route:

Frankfurt->Madrid->Santiago (Chili)->Mendoza (Argentinië)

Nu heb ik te horen gekregen dat de overstaptijd van Santiago naar Mendoza nog maar 45 minuten is en ben ik erg bang om de vlucht niet te halen.Iemand ervaring met zo weinig overstaptijd?
Waarom wil je in Godsnaam van Santiago naar Mendoza vliegen?!? Kijk eens op de kaart Er is een prachtige busrit (bijvoorbeeld met www.andesmar.com), veel leuker toch zeker? Overigens denk ik dat 45 wel aan de krappe kant is, ook voor je bagage...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:05:37 #35
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_73725427
Een ander vraagje... Zeer waarschijnlijk willen mijn aanstaande (Arg) vrouw en ik naar Europa, ergens in april/mei. Wanneer is het handig om tickets aan te schaffen, nu al of even wachten op leuke RyanAir aanbiedingen enzo?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_73726972
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:05 schreef flipsen het volgende:
Een ander vraagje... Zeer waarschijnlijk willen mijn aanstaande (Arg) vrouw en ik naar Europa, ergens in april/mei. Wanneer is het handig om tickets aan te schaffen, nu al of even wachten op leuke RyanAir aanbiedingen enzo?
Als het je niet uitmaakt waar je naartoe gaat én je zeker weet dat het niet net paas, voorjaars, hemelvaarts of pinkstervakantie is, kun je het beste 6-8 weken voor vertrek nog eens kijken.

Als je echt ergens naar toe wil, dan zou ik gewoon nu boeken voor een prijs die jou bevalt en niet meer later terugkijken.
pi_73728553
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:03 schreef flipsen het volgende:

[..]

Waarom wil je in Godsnaam van Santiago naar Mendoza vliegen?!? Kijk eens op de kaart Er is een prachtige busrit (bijvoorbeeld met www.andesmar.com), veel leuker toch zeker? Overigens denk ik dat 45 wel aan de krappe kant is, ook voor je bagage...
Omdat ik met een vriend in Mendoza heb afgesproken en het met het vliegtuig het snelst gaat.Tenminste als ik hem haal. Nou ik had nog contact opgenomen met cheaptickets en die geven aan dat het voldoende is volgens de maatschappij.Ik ben benieuwd.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:21:29 #38
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_73728940
Die vriend van je is toch niet de bekende Nederlandse oplichter in Mendoza he? Ik ga er maar vanuit van niet. En in dat geval, mocht je deze gast tegenkomen, maak eens een foto
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_73729094
Ik hoop het niet. Zijn portemonnee werd laatst ook gerold.Maar als ik hem zie maak ik foto's.
pi_73731168
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:07 schreef WillyML het volgende:

[..]

Volgens vrouwtje van D-reizen werd ie uitgevoerd door een KLM Boeing 777-300. (vluchtnummer begint wel weer met DL = DL9348)

Maar is het dan wel of niet mogelijk om via internet vooraf in te checken?
Indien je bij KLM boekt en je vluchtnummer bestaat uit 3 cijfers dan is dit een KLM toestel, als je bij KLM boekt en je zit in een Delta toestel bestaat je vluchtnummer uit 4 cijfers.
Omgekeerd geldt hetzelfde, als je bij Delta boekt en je zit in een Delta toestel bestaat dat vluchtnummer ook uit 3 cijfers, en mocht je in een KLM toestel terecht komen bestaat deze weer uit 4 cijfers, aangezien dat over het algemeen voor codesharing geldt.

Nu jouw vraag over online inchecken, dat hangt ervan af hoe de reservering is gemaakt, in principe zou je in kunnen loggen met het reserveringsnummer in het systeem om online in te checken, maar soms werkt dat weer niet. (Is ook afhankelijk van de bestemming).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_73739591
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Indien je bij KLM boekt en je vluchtnummer bestaat uit 3 cijfers dan is dit een KLM toestel, als je bij KLM boekt en je zit in een Delta toestel bestaat je vluchtnummer uit 4 cijfers.
Omgekeerd geldt hetzelfde, als je bij Delta boekt en je zit in een Delta toestel bestaat dat vluchtnummer ook uit 3 cijfers, en mocht je in een KLM toestel terecht komen bestaat deze weer uit 4 cijfers, aangezien dat over het algemeen voor codesharing geldt.

Nu jouw vraag over online inchecken, dat hangt ervan af hoe de reservering is gemaakt, in principe zou je in kunnen loggen met het reserveringsnummer in het systeem om online in te checken, maar soms werkt dat weer niet. (Is ook afhankelijk van de bestemming).
Wat lastig allemaal Maar in ieder geval bedankt voor je duidelijke antwoord! Reservering is gewoon gemaakt bij een D-reizen vakantiewinkel. Heb wel een eticket gekregen, maar dat maakt niet veel uit volgens mij...
Oja de reis gaat naar New York.
----> Est. 1913 <----
pi_73782803
Ik vertrek heel vroeg in de ochtend vanaf Schiphol. Om een uur of 5 am wil ik door de douane gaan. Hierna wil ik een broodje eten en wat koffie drinken. Ik probeer uit te vinden of er dan al iets open is in de vertrekhal en kom via het WWW alleen maar tegenstrijdige berichten tegen, bijv: http://www.telegraaf.nl/r(...)ol_slaapt_uit__.html

Weet iemand (met zekerheid) of je om 5 uur s'ochtends kunt ontbijten in lounge 2 ? Het is na de herfstvakantie en ik weet al dat er op Schiphol Plaza 24/7 zaken open zijn, maar ik ga liever eerst door de douane als het druk is.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:41:38 #43
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73787856
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:37 schreef jaco het volgende:
Ik vertrek heel vroeg in de ochtend vanaf Schiphol. Om een uur of 5 am wil ik door de douane gaan. Hierna wil ik een broodje eten en wat koffie drinken. Ik probeer uit te vinden of er dan al iets open is in de vertrekhal en kom via het WWW alleen maar tegenstrijdige berichten tegen, bijv: http://www.telegraaf.nl/r(...)ol_slaapt_uit__.html

Weet iemand (met zekerheid) of je om 5 uur s'ochtends kunt ontbijten in lounge 2 ? Het is na de herfstvakantie en ik weet al dat er op Schiphol Plaza 24/7 zaken open zijn, maar ik ga liever eerst door de douane als het druk is.
De KLM Business Lounge is volgens mij van vanaf 4:30 uur geopend.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73794785
Ik wil graag een vliegticket boeken naar New York met een overstap op Parijs, Charles de Gaulle. Ik heb nog nooit zo lang en met overstap gevlogen dus ik heb een paar vraagjes!
Dit is het vluchtschema:

Amsterdam - Parijs,Charles de Gaulle KL 1229 08:00 09:25
Parijs,Charles de Gaulle - New York,JF Kennedy Intl ny AA 45 11:05 13:40

Is deze overstaptijd van 1 uur en 40 minuten voldoende op Parijs?

En mocht het KLM vliegtuig vanuit Amsterdam vertraging hebben, zodat ik de aansluiting op het American Airlines vliegtuig mis, hoe zit het dan met het ticket? Wordt het dan automatisch kosteloos overgeboekt naar een latere vlucht of moet ik zelf een nieuw ticket kopen?

En hoe zit het met de koffers? Worden deze automatisch doorgestuurd, of moet ik deze ophalen bij de band in Parijs en weer afgeven om ze naar New York te laten vliegen?

Bij het boekingsscherm van cheaptickets krijg ik bij het ticket de volgende "tip" in beeld:
"Tip: Sluit bij je boeking een vliegticketverzekering af! Op deze manier bescherm je jezelf tegen een faillissement van een luchtvaartmaatschappij. Voor slechts 6 euro per ticket sluit je de verzekering af. Mocht de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt dan toch failliet gaan, ontvang je het volledige bedrag terug tot een maximum van 1500 euro per verzekerde per ticket."

Is het verstandig/nodig om deze verzekering erbij af te sluiten of zit zo'n verzekering al ergens anders bij in? De terugvlucht is met Iberia.. Van KLM en American Airlines zou je niet denken dat ze zo 1 2 3 omvallen en dat je dan je geld kwijt bent, maar van Iberia zou ik het niet weten eigenlijk?

Alvast bedankt voor het antwoorden

[ Bericht 0% gewijzigd door rosey op 18-10-2009 01:06:30 (typfoutje) ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 10:01:02 #45
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73798859
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:05 schreef rosey het volgende:
Ik wil graag een vliegticket boeken naar New York met een overstap op Parijs, Charles de Gaulle. Ik heb nog nooit zo lang en met overstap gevlogen dus ik heb een paar vraagjes!
Dit is het vluchtschema:

Amsterdam - Parijs,Charles de Gaulle KL 1229 08:00 09:25
Parijs,Charles de Gaulle - New York,JF Kennedy Intl ny AA 45 11:05 13:40

Is deze overstaptijd van 1 uur en 40 minuten voldoende op Parijs?

En mocht het KLM vliegtuig vanuit Amsterdam vertraging hebben, zodat ik de aansluiting op het American Airlines vliegtuig mis, hoe zit het dan met het ticket? Wordt het dan automatisch kosteloos overgeboekt naar een latere vlucht of moet ik zelf een nieuw ticket kopen?

En hoe zit het met de koffers? Worden deze automatisch doorgestuurd, of moet ik deze ophalen bij de band in Parijs en weer afgeven om ze naar New York te laten vliegen?

Bij het boekingsscherm van cheaptickets krijg ik bij het ticket de volgende "tip" in beeld:
"Tip: Sluit bij je boeking een vliegticketverzekering af! Op deze manier bescherm je jezelf tegen een faillissement van een luchtvaartmaatschappij. Voor slechts 6 euro per ticket sluit je de verzekering af. Mocht de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt dan toch failliet gaan, ontvang je het volledige bedrag terug tot een maximum van 1500 euro per verzekerde per ticket."

Is het verstandig/nodig om deze verzekering erbij af te sluiten of zit zo'n verzekering al ergens anders bij in? De terugvlucht is met Iberia.. Van KLM en American Airlines zou je niet denken dat ze zo 1 2 3 omvallen en dat je dan je geld kwijt bent, maar van Iberia zou ik het niet weten eigenlijk?

Alvast bedankt voor het antwoorden
Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.

1 uur en 40 minuten is in principe genoeg, ook op Charles du Gaulle airport, hoewel daar lange rijen kunnen staan.

Mocht er vertraging zijn, wordt je overgeboekt, je hoeft dan zelf geen nieuw vliegticket te kopen, nu is het wel zo dat in principe wordt gekeken of de vlucht in een boeking is gemaakt, want als je e.e.a. los van elkaar hebt geboekt dan geldt die garantie niet.
Daarnaast, je wordt overgeboekt, mits er plaats is, anders kom je op de wachtlijst.

Waarom boek je geen rechtstreekse vlucht? Of een vlucht vanaf Dusseldorf naar New York, ik kan mij nou niet voorstellen dat het zoveel goedkoper is via Parijs. (KLM, DELTA, NW, Continental vliegen in ieder geval vanaf Amsterdam, en vanaf Brussel zijn er ook legio mogelijkheden).

Vliegticketverzekering is de grootste onzin die er bestaat. Waarom? Omdat net de maatschappijen waar je zo'n vliegticketverzekering nodig zou hebben steeds zijn uitgesloten, denk aan Al Italia, wijlen Sky Europe etc. Lees de voorwaarden er maar op na.
Ja, dat is leuk zo'n verzekering welke je verzekerd tegen solide maatschappijen....

En dan nog iets.. cheaptickets.nl zou ik mijden met boeken, zij berekenen dossierkosten (logisch ze moeten ook wat verdienen, hoewel hun dossierkosten relatief hoog zijn, maar ook een niet bestaande customer service tax...

Kijk ook eens bij www.vliegticketskopen.nl (boekingsengine van atp.nl) of via www.travelstreet.com, waar je de diverse reisburo's kunt selecteren die via deze boekingsengine werken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 11:18:27 #46
45833 crew  Fogel
pi_73799931
Nog beter kan je bij de airline zelf kopen. Als je besluit je vlucht te annuleren, kan je dan tenminste nog de taxes terugvragen. Boek je via een van de genoemde sites, berekenen ze al snel 45¤++ om de belasting voor je terug te vragen bij de airline (want dat mag je niet direct doen omdat je via een reisbureau geboekt hebt...).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73801494
We willen voor 5 dagen naar New York gaan en we wonen bijna naast Schiphol (half uurtje rijden of treinen). Als we langer zouden gaan, zou ik wel kijken naar vertrek op Dusseldorf of Brussel hoor, maar ik heb nu een ticket gevonden voor 300 euro en dat lijkt mij een mooie prijs. Plus dat de aankomst in New York ook lekker vroeg is op de 1e dag en de terugvlucht om 18:00 uur is vanuit New York. Ik dacht goede vliegtijden, waarmee je niet veel tijd in New York verliest en voor een nette prijs!

Ik zal nog even op de andere links kijken, maar het lijkt mij dat daar ook wel boekingskosten bijkomen? Ik zag ook nog een advertentie staan in het tijdschrift Colombus, als je daar lid van bent krijg je 25 euro korting bij cheaptickets (jaarabbonement kost 15 euro geloof ik) Die wou ik ook gaan gebruiken
pi_73814844
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 10:01 schreef ozzietukker het volgende:
Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.
Niet per definitie hoor
pi_73872584
Ik vertrek over twee weken voor een paar daagjes Kopenhagen vanaf Dusseldorf (PSV ).

Heeft iemand ervaring met het boeken van een parking? Schijnt een optie te zijn waarbij je vele malen goedkoper uitbent dan de gewone parkeerplaats.

Tips?

Verder heb ik een vraag over de e-tickets die je moet meenemen. Zijn dat gewoon de uitgeprintte mails ? En moet je je daarmee melden bij een balie ?!?

Tnx voor de hulp.
U MAD?
pi_73872749
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:

[..]

650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,
Ja daar twijfel ik nu ook over. Die met VA heb ik ook gezien. Alleen de collega van mijn vrouw heeft in mei geboekt voor september, retour AMS - LAX voor 420 euro.

Ik kan alleen vliegen op zaterdag de 20ste. Waar ik aan zit te denken is om vrijdagavond naar Londen te vliegen en dan za ochtend een vlucht vanaf Londen naar LA, dan kom ik tegen de middag aan op zaterdag. Vlieg ik pas zaterdag, kom ik pas zaterdagavond laat aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')