Het officiele gewicht staat op je E-ticket. Mijn ervaring is, als 20 kg. de grens is, men tot een kilootje of 23 niet al te moeilijk doet. Doet men het toch kun je wat bagage overhuizen in je handbagage.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:40 schreef elsterno het volgende:
Wie weet hoeveel bagage ik nu echt mag meenemen naar New York?
Wij vliegen met NWA, North West Airlines. In ons boekingsdossier van D-Reizen lees ik max. 20 kg, maar als ik op de site van NWA zelf kijk dan lees ik 23 kg.
Iemand ervaring hiermee? Heenweg zal wel lukken, maar als ik terug kom met alle geshopte kleren wil ik liever niet nog eens bijbetalen voor overgewicht .
Als je KL vluchtnummer uit 4 cijfers bestaat wordt de vlucht dus door Delta (of een NWA toestel) uitgevoerd. met drie cijfers is het een KLM vlucht in een KLM toestel. En die 767's die Delta gebruikt op deze route zijn redelijk krap, maar wel met all leather bekleding.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:41 schreef WillyML het volgende:
Hier ook een vraagje:
Wij hebben geboekt met D-reizen naar New York, met Delta zouden we vliegen. De vlucht wordt nu (zie ik op mijn E-ticket) uitgevoerd door KLM. Is er nu een mogelijkheid om online in te checken? De één zegt dat dit wel kan, ander weer niet.
Hoor het graag van een kenner!
Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het officiele gewicht staat op je E-ticket. Mijn ervaring is, als 20 kg. de grens is, men tot een kilootje of 23 niet al te moeilijk doet. Doet men het toch kun je wat bagage overhuizen in je handbagage.
NWA heeft nu blijkbaar een 1pc beleid. Ik had een week of twee een boeking via NWA van Amsterdam-Detroit waar in de bevestiging stond dat ik 1pc mee mocht nemen, maar het reisbureau heeft na mijn vraag of dat wel klopte deze boeking veranderd naar KLM (operated by NWA) en nu mag ik 2pc meenemen. Zelfde prijs, zelfde vliegtuig, maar andere baggagevoorwaarden omdat het via een partner (KLM) is geboekt ipv direct (NWA).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
Volgens vrouwtje van D-reizen werd ie uitgevoerd door een KLM Boeing 777-300. (vluchtnummer begint wel weer met DL = DL9348)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je KL vluchtnummer uit 4 cijfers bestaat wordt de vlucht dus door Delta (of een NWA toestel) uitgevoerd. met drie cijfers is het een KLM vlucht in een KLM toestel. En die 767's die Delta gebruikt op deze route zijn redelijk krap, maar wel met all leather bekleding.
Het mag wel, maar je moet dan wel voor die 26 kilo bijbetalen a 40 euro de kilo...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef buzz1291 het volgende:
Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
Waarom wil je in Godsnaam van Santiago naar Mendoza vliegen?!? Kijk eens op de kaart Er is een prachtige busrit (bijvoorbeeld met www.andesmar.com), veel leuker toch zeker? Overigens denk ik dat 45 wel aan de krappe kant is, ook voor je bagage...quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:20 schreef Terpentin07 het volgende:
Hallo, een paar vragen,
Ik vlieg over twee weken volgende route:
Frankfurt->Madrid->Santiago (Chili)->Mendoza (Argentinië)
Nu heb ik te horen gekregen dat de overstaptijd van Santiago naar Mendoza nog maar 45 minuten is en ben ik erg bang om de vlucht niet te halen.Iemand ervaring met zo weinig overstaptijd?
Als het je niet uitmaakt waar je naartoe gaat én je zeker weet dat het niet net paas, voorjaars, hemelvaarts of pinkstervakantie is, kun je het beste 6-8 weken voor vertrek nog eens kijken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:05 schreef flipsen het volgende:
Een ander vraagje... Zeer waarschijnlijk willen mijn aanstaande (Arg) vrouw en ik naar Europa, ergens in april/mei. Wanneer is het handig om tickets aan te schaffen, nu al of even wachten op leuke RyanAir aanbiedingen enzo?
Omdat ik met een vriend in Mendoza heb afgesproken en het met het vliegtuig het snelst gaat.Tenminste als ik hem haal. Nou ik had nog contact opgenomen met cheaptickets en die geven aan dat het voldoende is volgens de maatschappij.Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:03 schreef flipsen het volgende:
[..]
Waarom wil je in Godsnaam van Santiago naar Mendoza vliegen?!? Kijk eens op de kaart Er is een prachtige busrit (bijvoorbeeld met www.andesmar.com), veel leuker toch zeker? Overigens denk ik dat 45 wel aan de krappe kant is, ook voor je bagage...
Indien je bij KLM boekt en je vluchtnummer bestaat uit 3 cijfers dan is dit een KLM toestel, als je bij KLM boekt en je zit in een Delta toestel bestaat je vluchtnummer uit 4 cijfers.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:07 schreef WillyML het volgende:
[..]
Volgens vrouwtje van D-reizen werd ie uitgevoerd door een KLM Boeing 777-300. (vluchtnummer begint wel weer met DL = DL9348)
Maar is het dan wel of niet mogelijk om via internet vooraf in te checken?
Wat lastig allemaal Maar in ieder geval bedankt voor je duidelijke antwoord! Reservering is gewoon gemaakt bij een D-reizen vakantiewinkel. Heb wel een eticket gekregen, maar dat maakt niet veel uit volgens mij...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Indien je bij KLM boekt en je vluchtnummer bestaat uit 3 cijfers dan is dit een KLM toestel, als je bij KLM boekt en je zit in een Delta toestel bestaat je vluchtnummer uit 4 cijfers.
Omgekeerd geldt hetzelfde, als je bij Delta boekt en je zit in een Delta toestel bestaat dat vluchtnummer ook uit 3 cijfers, en mocht je in een KLM toestel terecht komen bestaat deze weer uit 4 cijfers, aangezien dat over het algemeen voor codesharing geldt.
Nu jouw vraag over online inchecken, dat hangt ervan af hoe de reservering is gemaakt, in principe zou je in kunnen loggen met het reserveringsnummer in het systeem om online in te checken, maar soms werkt dat weer niet. (Is ook afhankelijk van de bestemming).
De KLM Business Lounge is volgens mij van vanaf 4:30 uur geopend.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:37 schreef jaco het volgende:
Ik vertrek heel vroeg in de ochtend vanaf Schiphol. Om een uur of 5 am wil ik door de douane gaan. Hierna wil ik een broodje eten en wat koffie drinken. Ik probeer uit te vinden of er dan al iets open is in de vertrekhal en kom via het WWW alleen maar tegenstrijdige berichten tegen, bijv: http://www.telegraaf.nl/r(...)ol_slaapt_uit__.html
Weet iemand (met zekerheid) of je om 5 uur s'ochtends kunt ontbijten in lounge 2 ? Het is na de herfstvakantie en ik weet al dat er op Schiphol Plaza 24/7 zaken open zijn, maar ik ga liever eerst door de douane als het druk is.
Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:05 schreef rosey het volgende:
Ik wil graag een vliegticket boeken naar New York met een overstap op Parijs, Charles de Gaulle. Ik heb nog nooit zo lang en met overstap gevlogen dus ik heb een paar vraagjes!
Dit is het vluchtschema:
Amsterdam - Parijs,Charles de Gaulle KL 1229 08:00 09:25
Parijs,Charles de Gaulle - New York,JF Kennedy Intl ny AA 45 11:05 13:40
Is deze overstaptijd van 1 uur en 40 minuten voldoende op Parijs?
En mocht het KLM vliegtuig vanuit Amsterdam vertraging hebben, zodat ik de aansluiting op het American Airlines vliegtuig mis, hoe zit het dan met het ticket? Wordt het dan automatisch kosteloos overgeboekt naar een latere vlucht of moet ik zelf een nieuw ticket kopen?
En hoe zit het met de koffers? Worden deze automatisch doorgestuurd, of moet ik deze ophalen bij de band in Parijs en weer afgeven om ze naar New York te laten vliegen?
Bij het boekingsscherm van cheaptickets krijg ik bij het ticket de volgende "tip" in beeld:
"Tip: Sluit bij je boeking een vliegticketverzekering af! Op deze manier bescherm je jezelf tegen een faillissement van een luchtvaartmaatschappij. Voor slechts 6 euro per ticket sluit je de verzekering af. Mocht de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt dan toch failliet gaan, ontvang je het volledige bedrag terug tot een maximum van 1500 euro per verzekerde per ticket."
Is het verstandig/nodig om deze verzekering erbij af te sluiten of zit zo'n verzekering al ergens anders bij in? De terugvlucht is met Iberia.. Van KLM en American Airlines zou je niet denken dat ze zo 1 2 3 omvallen en dat je dan je geld kwijt bent, maar van Iberia zou ik het niet weten eigenlijk?
Alvast bedankt voor het antwoorden
Niet per definitie hoorquote:Op zondag 18 oktober 2009 10:01 schreef ozzietukker het volgende:
Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.
Ja daar twijfel ik nu ook over. Die met VA heb ik ook gezien. Alleen de collega van mijn vrouw heeft in mei geboekt voor september, retour AMS - LAX voor 420 euro.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:
[..]
650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |