quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:05 schreef rosey het volgende:Ik wil graag een vliegticket boeken naar New York met een overstap op Parijs, Charles de Gaulle. Ik heb nog nooit zo lang en met overstap gevlogen dus ik heb een paar vraagjes!
Dit is het vluchtschema:
Amsterdam - Parijs,Charles de Gaulle KL 1229 08:00 09:25
Parijs,Charles de Gaulle - New York,JF Kennedy Intl ny AA 45 11:05 13:40
Is deze overstaptijd van 1 uur en 40 minuten voldoende op Parijs?
En mocht het KLM vliegtuig vanuit Amsterdam vertraging hebben, zodat ik de aansluiting op het American Airlines vliegtuig mis, hoe zit het dan met het ticket? Wordt het dan automatisch kosteloos overgeboekt naar een latere vlucht of moet ik zelf een nieuw ticket kopen?
En hoe zit het met de koffers? Worden deze automatisch doorgestuurd, of moet ik deze ophalen bij de band in Parijs en weer afgeven om ze naar New York te laten vliegen?
Bij het boekingsscherm van cheaptickets krijg ik bij het ticket de volgende "tip" in beeld:
"Tip: Sluit bij je boeking een vliegticketverzekering af! Op deze manier bescherm je jezelf tegen een faillissement van een luchtvaartmaatschappij. Voor slechts 6 euro per ticket sluit je de verzekering af. Mocht de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt dan toch failliet gaan, ontvang je het volledige bedrag terug tot een maximum van 1500 euro per verzekerde per ticket."
Is het verstandig/nodig om deze verzekering erbij af te sluiten of zit zo'n verzekering al ergens anders bij in? De terugvlucht is met Iberia.. Van KLM en American Airlines zou je niet denken dat ze zo 1 2 3 omvallen en dat je dan je geld kwijt bent, maar van Iberia zou ik het niet weten eigenlijk?
Alvast bedankt voor het antwoorden
Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.
1 uur en 40 minuten is in principe genoeg, ook op Charles du Gaulle airport, hoewel daar lange rijen kunnen staan.
Mocht er vertraging zijn, wordt je overgeboekt, je hoeft dan zelf geen nieuw vliegticket te kopen, nu is het wel zo dat in principe wordt gekeken of de vlucht in een boeking is gemaakt, want als je e.e.a. los van elkaar hebt geboekt dan geldt die garantie niet.
Daarnaast, je wordt overgeboekt, mits er plaats is, anders kom je op de wachtlijst.
Waarom boek je geen rechtstreekse vlucht? Of een vlucht vanaf Dusseldorf naar New York, ik kan mij nou niet voorstellen dat het zoveel goedkoper is via Parijs. (KLM, DELTA, NW, Continental vliegen in ieder geval vanaf Amsterdam, en vanaf Brussel zijn er ook legio mogelijkheden).
Vliegticketverzekering is de grootste onzin die er bestaat. Waarom? Omdat net de maatschappijen waar je zo'n vliegticketverzekering nodig zou hebben steeds zijn uitgesloten, denk aan Al Italia, wijlen Sky Europe etc. Lees de voorwaarden er maar op na.
Ja, dat is leuk zo'n verzekering welke je verzekerd tegen solide maatschappijen....
En dan nog iets.. cheaptickets.nl zou ik mijden met boeken, zij berekenen dossierkosten (logisch ze moeten ook wat verdienen, hoewel hun dossierkosten relatief hoog zijn, maar ook een niet bestaande customer service tax...
Kijk ook eens bij www.vliegticketskopen.nl (boekingsengine van atp.nl) of via www.travelstreet.com, waar je de diverse reisburo's kunt selecteren die via deze boekingsengine werken.