abonnement Unibet Coolblue
pi_73528297
ik heb hier effe auto van vriend overgeschreven op me naam.

kan ik nu geldige autoverzekring afsluiten? auto heeft geen apk? maar ik will eht naar de garage 200km verder brenegen. maw is verzekering geldig als ik ongeluk maak onderweg en auto geen apk heeft?

groeteeeeeeeeeeeen
pi_73528384
zonder apk is hij niet verzekerd.

Op een trailer laden dus, is nog goedkoper ook dan kutte met verzekeringen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:14:33 #3
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_73528407
Vraag het voor de zekerheid na bij de verzekeraar waar je de polis aanvraagt. Dit wil namelijk nog wel eens verschillen. Je kunt er wel op rekenen dat wanneer jij schade krijgt wat ontstaan is door achterstallig onderhoud de verzekeraar deze schade niet/deels zal vergoeden. Sommigen geven dus ook standaard geen dekking af. Maar om het zeker te weten moet je het even navragen
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:15:07 #4
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_73528428
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:13 schreef Chinless het volgende:
zonder apk is hij niet verzekerd.

Op een trailer laden dus, is nog goedkoper ook dan kutte met verzekeringen
Je bent bij wet verplicht je auto te verzekeren vanaf het moment dat jij hem op naam krijgt. Dat is niet met terugwerkende kracht te regelen. Maw niet doen TS, wel verzekeren ivm wettelijke verplichting.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  Vis een optie? vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:34:43 #5
70532 loveli
N
pi_73529049
De afstand van 200 km lijkt me vrij groot. Overleg het met je verzekeraar. Ik heb het ook ooit bij de hand gehad, na een schorsing 500 meter rijden naar het APK-station. Dat was geen probleem voor de verzekeraar.

Mocht je een ongeluk krijgen omdat je remmen weigeren (en dus niet APK-waardig zijn), dan is die schade niet verzekerd. Krijg je een schade die niets te maken heeft met je APK, zoals een ander over het hoofd zien met invoegen, dan ben je gewoon verzekerd. Je krijgt waarschijnlijk wel een boete van de politie voor rijden zonder APK.
crap in = crap out
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:46:41 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_73529360
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:34 schreef loveli het volgende:

Mocht je een ongeluk krijgen omdat je remmen weigeren (en dus niet APK-waardig zijn), dan is die schade niet verzekerd. Krijg je een schade die niets te maken heeft met je APK, zoals een ander over het hoofd zien met invoegen, dan ben je gewoon verzekerd. Je krijgt waarschijnlijk wel een boete van de politie voor rijden zonder APK.
Dat dus
pi_73538487
thanks guys
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:52:54 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_73538948
Zonder APK mag je niet eens de weg op? Auto op naam zonder APK = automagische boete toch?
Dum de dum
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:59:56 #9
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_73539106
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Auto op naam zonder APK = automagische boete toch?
jep
  Vis een optie? zaterdag 10 oktober 2009 @ 07:45:49 #10
70532 loveli
N
pi_73541019
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Auto op naam zonder APK = automagische boete toch?
Logt eraan. Als de politie je betrapt kost het 8 tientjes en moet je binnen 2 weken apk scoren. Mocht je er door een registercontrole uitgepikt worden, dan gebeurt dat meestal niet meteen na het verlopen van de apk. Het kan zomaar een jaar duren voor je eruit gepikt wordt. De kans is groter dan dat je de lotto wint, maar de bedragen zijn wat lager.
crap in = crap out
pi_73543125
Heb eigenlijk hetzelfde met mijn auto. Hij is al ingevoerd en verzekerd, maar geen APK. Ik heb gehoord dat je in principe de auto naar een garage mag rijden (anders zouden er ondoenlijke situaties ontstaan: je auto staat maanden stil, komt uit de schorsing en je hebt geen andere manier om dat ding te vervoeren.), hetgeen ik dus heb gedaan.

Hij staat nu al een week of 2 zonder APK ergens op een boerderij (nu garage) te wachten op de uit te voeren reparaties en APK. Ik heb nog geen bekeuring binnen gekregen, maar 't schijnt dat je normaliter uit coulance nog na een dergelijke bekeuring een tijdje krijgt om je auto alsnog door de APK te krijgen.
pi_73562322
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:34 schreef loveli het volgende:
De afstand van 200 km lijkt me vrij groot. Overleg het met je verzekeraar. Ik heb het ook ooit bij de hand gehad, na een schorsing 500 meter rijden naar het APK-station. Dat was geen probleem voor de verzekeraar.

Mocht je een ongeluk krijgen omdat je remmen weigeren (en dus niet APK-waardig zijn), dan is die schade niet verzekerd. Krijg je een schade die niets te maken heeft met je APK, zoals een ander over het hoofd zien met invoegen, dan ben je gewoon verzekerd. Je krijgt waarschijnlijk wel een boete van de politie voor rijden zonder APK.
Geloof me maar van niet. Een vriendin is van achter aangereden terwijl ze stil stond.
Denk maar niet dat de verzekering iets dekte.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Vis een optie? zondag 11 oktober 2009 @ 00:12:46 #13
70532 loveli
N
pi_73563610
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:35 schreef Chinless het volgende:

[..]

Geloof me maar van niet. Een vriendin is van achter aangereden terwijl ze stil stond.
Denk maar niet dat de verzekering iets dekte.
Nagevraagd bij Centraal Beheer voordat ik de geschorste auto weer verzekerde, de schorsing ongedaan maakte en naar de garage reed voor APK.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')