abonnement Unibet Coolblue
pi_73522268
Ik heb altijd vrij kort kapsels gehad. Mijn laatste kapsel was 'stekeltjes' model en mijn kapster heeft mij een langer model aangeraden (ze vond het "zonde om mijn 'mooie' haren te moeten kortwieken"). Het staat mij nu inderdaad beter. Een collega (ongeveer even oud) raadde me aan om eens (veel) langer model te laten groeien. Zelf heb ik stijl haar, terwijl die van mijn collega een grove slag heeft. Daarom is het niet 1-op-1 te vergelijken.
Nu heb ik dit model (ongeveer, alleen stukken langer):

en wil naar:

Nu moet ik dus een (lange) tijd zitten met een tussenkapsel. Nu twijfel ik tussen:

en
.
De laatste is wel nonchalanter (en past wel een beetje bij mijn mentaliteit). Alleen lijkt het mij meer werk. Ik heb altijd gedacht dat nonchalant kapsel juist minder werk was dan stekeltjeskapsel, maar dat blijkt tegen te vallen: bij mijn oude kapsel was ik na 3 minuten al klaar (op een bad-hair-day), maar nu ben ik wel zeker 5-8 minuten bezig, omdat ze steken waar ze niet moeten steken ). Maar nogmaals: ik heb stijl haar en mijn kapsel zal zeker niet zulke krullen hebben. Permanent is iets wat ik 15 jaar geleden heb geprobeerd, maar dat nooit meer!
Het eerste tussenkapsel ziet er nogal raar uit met die 'bult' en daarom zal ik liever een minder bolle slag willen. Het voordeel is wel dat het kapsel naar het eindresultaat groeit (oei... een woordspeling )
Wat denken jullie (serieuze reacties, graag)?
PS: stoppelbaard gaat er dus niet af
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_73522336
Eh.. dat middelste kapsel is een stuk korter. Die laatste is ongeveer net zo lang als je eindresultaat.
pi_73522338
Ik zou voor het eerste tussenkapsel gaan, en dan je eigen draai eraan geven. Dus zonder die 'bult'. Maar als je stijl haar hebt zal die er ook wel niet zitten.

Of uh... strak achterover?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:43:04 #4
269077 Lano
V van Vrouw
pi_73522457
zou t gwn lang laten groeien en dan scheiding aan één kant, gwn lkkr nonchalant, of á la johnny de mol in gtst . maar niet van die laagjes zoals dat eerste kapsel, vind dat zo fout



[ Bericht 13% gewijzigd door Lano op 09-10-2009 15:48:53 ]
ฝัน
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:45:36 #5
269077 Lano
V van Vrouw
pi_73522541
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ฝัน
pi_73522900
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:39 schreef ParanoidEv het volgende:
Eh.. dat middelste kapsel is een stuk korter. Die laatste is ongeveer net zo lang als je eindresultaat.
Dat is waar. Die laatste is meer een indicatie als stijl (dus 'warrig' vs styled model). Ik kon geen goed plaatje vinden. Het kan zijn dat de tussenlengte er niet echt goed leent voor zoiets?
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:39 schreef Kekaa het volgende:
Ik zou voor het eerste tussenkapsel gaan, en dan je eigen draai eraan geven. Dus zonder die 'bult'. Maar als je stijl haar hebt zal die er ook wel niet zitten.

Of uh... strak achterover?
Strak achterover als:
of als

Bij de laatste heb ik niet zo'n goed gevoel bij.
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_73523255
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:43 schreef Lano het volgende:
zou t gwn lang laten groeien en dan scheiding aan één kant, gwn lkkr nonchalant, of á la johnny de mol in gtst . maar niet van die laagjes zoals dat eerste kapsel, vind dat zo fout

[ afbeelding ]
Als je dit bedoelt:

Dan ziet dat idd niet verkeerd uit. Ik snap dat je die laagjes fout vindt, maar om het eindresultaat te behalen moet het kapsel (uiteindelijk) toch in laagjes geknipt worden. Mijn kapster zei dat (als ik het goed begrepen heb) je in de tussentijd ook in laagjes zou kunnen knippen, zodat het eindresultaat er 'meteen' goed uitziet.
Enne.... goed dat je dat plaatje achter de spoiler hebt gezet, maar zelfs daarop kon ik me niet op voorbereiden (het aangezicht, dus).
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:58 schreef boyv het volgende:
ga voor
[ afbeelding ]
Grapjas... Maar wel voor het opzoeken van de foto (of ken je die gozer persoonlijk?)
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_73523281
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:57 schreef Jan-Beton het volgende:

[..]

Dat is waar. Die laatste is meer een indicatie als stijl (dus 'warrig' vs styled model). Ik kon geen goed plaatje vinden. Het kan zijn dat de tussenlengte er niet echt goed leent voor zoiets?
[..]

Strak achterover als:
[ afbeelding ] of als
[ afbeelding ]
Bij de laatste heb ik niet zo'n goed gevoel bij.
Dan die eerste
pi_73523318
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:10 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Dan die eerste
Pfff ... gelukkig
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_73523795
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:09 schreef Jan-Beton het volgende:

[..]

Als je dit bedoelt:
[ afbeelding ]
Dan ziet dat idd niet verkeerd uit. Ik snap dat je die laagjes fout vindt, maar om het eindresultaat te behalen moet het kapsel (uiteindelijk) toch in laagjes geknipt worden. Mijn kapster zei dat (als ik het goed begrepen heb) je in de tussentijd ook in laagjes zou kunnen knippen, zodat het eindresultaat er 'meteen' goed uitziet.
Enne.... goed dat je dat plaatje achter de spoiler hebt gezet, maar zelfs daarop kon ik me niet op voorbereiden (het aangezicht, dus).
[..]

Grapjas... Maar wel voor het opzoeken van de foto (of ken je die gozer persoonlijk?)
Dennis van Ek

-painttopic- Het kapsel van pensioendeskundige Dennis van Ek

eerste twee hits op google zelfs
pi_73523964
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:26 schreef boyv het volgende:
Dennis van Ek

-painttopic- Het kapsel van pensioendeskundige Dennis van Ek

eerste twee hits op google zelfs
Ik kijk bijna nooit TV 3x per week sporten, cursus Spaans volgen en andere dingen hebben gewoon een hogere prioriteit dan TV. Daarom ken ik die Deniis niet en ONZ vermijd ik liever...
All that we see or seems, is but a dream within a dream
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:43:06 #12
269077 Lano
V van Vrouw
pi_73524329
Die johnny bedoelde ik ja,lkkr simpel en vind t er toch altijd wel leuk uitzien
ฝัน
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:44:19 #13
273257 nadiaschoonheid
the dream..help me to remember
pi_73524372
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:37 schreef Jan-Beton het volgende:
Ik heb altijd vrij kort kapsels gehad. Mijn laatste kapsel was 'stekeltjes' model en mijn kapster heeft mij een langer model aangeraden (ze vond het "zonde om mijn 'mooie' haren te moeten kortwieken"). Het staat mij nu inderdaad beter. Een collega (ongeveer even oud) raadde me aan om eens (veel) langer model te laten groeien. Zelf heb ik stijl haar, terwijl die van mijn collega een grove slag heeft. Daarom is het niet 1-op-1 te vergelijken.
Nu heb ik dit model (ongeveer, alleen stukken langer):
[ afbeelding ]
en wil naar:
[ afbeelding ]
Nu moet ik dus een (lange) tijd zitten met een tussenkapsel. Nu twijfel ik tussen:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ].
De laatste is wel nonchalanter (en past wel een beetje bij mijn mentaliteit). Alleen lijkt het mij meer werk. Ik heb altijd gedacht dat nonchalant kapsel juist minder werk was dan stekeltjeskapsel, maar dat blijkt tegen te vallen: bij mijn oude kapsel was ik na 3 minuten al klaar (op een bad-hair-day), maar nu ben ik wel zeker 5-8 minuten bezig, omdat ze steken waar ze niet moeten steken ). Maar nogmaals: ik heb stijl haar en mijn kapsel zal zeker niet zulke krullen hebben. Permanent is iets wat ik 15 jaar geleden heb geprobeerd, maar dat nooit meer!
Het eerste tussenkapsel ziet er nogal raar uit met die 'bult' en daarom zal ik liever een minder bolle slag willen. Het voordeel is wel dat het kapsel naar het eindresultaat groeit (oei... een woordspeling )
Wat denken jullie (serieuze reacties, graag)?
PS: stoppelbaard gaat er dus niet af


laat je eigen foto eens zien,dan kunne we beter met je mee denken!
pi_73524711
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:44 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

laat je eigen foto eens zien,dan kunne we beter met je mee denken!
Ik zal vanavond een plaatje schieten...
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_73525074
Tip: niet doen....
Een beetje lengte kan nog wel leuk staan maar zo lang als dat je van plan bent, daar vallen vrouwen over het algemeen gezien echt niet op...
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:36:05 #16
269077 Lano
V van Vrouw
pi_73525771
De lengte bovenop gaat nog wel, maar die lokken in je nek zijn wel killing idd
ฝัน
pi_73526385
*poets
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_73527360
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:36 schreef Lano het volgende:
De lengte bovenop gaat nog wel, maar die lokken in je nek zijn wel killing idd
Die lokken in de nek wil ik ook niet... Mijn kapster raadde mij dat ook af . Maar voor de rest ziet dat kapsel er wel leuk uit. Een collega heeft wel haren tot (en met) in zijn nek en succes heeft ie wel.
Je moet dan denken aan zoiets, alleen nog langer in de nek:


Off-topic: nu ff een picserver zoeken...

[ Bericht 0% gewijzigd door Jan-Beton op 09-10-2009 18:54:04 ]
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_73527989
OK... de foto's zijn ge-uploaded:
Huidig kapsel:

En om een idee te krijgen hoe kort mijn haren nog zijn:

Achterover gekamd:

Een scheiding ingezet (het ziet er nu niet uit !, dus maar in spoiler gestopt):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik de pics zo bekijk, is het huidige kapsel nog wel het leukste... Jullie (onderbouwde) inputs worden natuurlijk gewaardeerd. Ik ben benieuwd hoe het gaat staan als mijn haren nog langer worden.
PS: ik kijk niet happy, omdat gisteren vrij laat is geworden en ik vanochtend erg vroeg opgestaan ben en daarna vrij lang in een CR zat...
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_73530611
huidige kapsel houden en af en toe zijkanten en achterkant bij laten knippen, van boven moet het nog een heel stuk groeien.
pi_73535737
Kies iig een kapsel waar je wat blijer van gaat kijken, wat een droevenis
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_73541517
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:05 schreef Samson het volgende:
Kies iig een kapsel waar je wat blijer van gaat kijken, wat een droevenis
GMTA enzo
pi_73541785
Gewoon door laten groeien, dan maar ff een minder leuk kapsel.
Als je het ff wat langer hebt kan het achter je oren, dan heb je er sowieso al minder werk van.
En dan niet tuttig achter je oor, maar "slordig".

Hier hebben man 49 en zoon 19 allebeide al jarenlang haar tot op de schouder.
Ik houd er wel van.
En vind je er ook zeker een goeie kop voor hebben.

Doorzetten ff.
pi_73602529
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:05 schreef Samson het volgende:
Kies iig een kapsel waar je wat blijer van gaat kijken, wat een droevenis
Zucht.... ik heb al aangegeven dat ik die dag niet zo happy was (genoeg redenen ervoor: o.a. heel veel voorbereidend werk bijna voor niets gedaan) en btw: het gaat om het kapsel, niet om mijn humeur... Doe maar een (serieus) voorstel voor het kapsel, want
[Rob Geus mode on]
van zo'n reactie word ik niet vrolijk
[/Rob Geus mode]
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:01 schreef -sabine- het volgende:
Gewoon door laten groeien, dan maar ff een minder leuk kapsel.
Als je het ff wat langer hebt kan het achter je oren, dan heb je er sowieso al minder werk van.
En dan niet tuttig achter je oor, maar "slordig".

Hier hebben man 49 en zoon 19 allebeide al jarenlang haar tot op de schouder.
Ik houd er wel van.
En vind je er ook zeker een goeie kop voor hebben.

Doorzetten ff.
Thankx... Ik zal mijn haren zeker laten groeien! Het is wel jammer dat 'ff' wel een jaar kan duren...

Het is grappig om te lezen hoe de meningen verschillen over de lengte van de haren (tot op de schouders)... Ik zal iig mijn haren langer laten groeien. Dan laat ik het aan mijn kapster over om van het tussenmodel er iets van te brouwen, zonder dat er geweld aan het plan gedaan wordt (en er toch leuk uit zien).
Dank jullie wel voor jullie input!
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_73617397
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:53 schreef Jan-Beton het volgende:

[..]

Zucht.... ik heb al aangegeven dat ik die dag niet zo happy was (genoeg redenen ervoor: o.a. heel veel voorbereidend werk bijna voor niets gedaan) en btw: het gaat om het kapsel, niet om mijn humeur... Doe maar een (serieus) voorstel voor het kapsel, want
[Rob Geus mode on]
van zo'n reactie word ik niet vrolijk
[/Rob Geus mode]
[..]
Voor foto's moet je blijheid gewoon faken
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_73638909
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:00 schreef Samson het volgende:

[..]

Voor foto's moet je blijheid gewoon faken
Ik kan heel goed een pokerface opzetten. Zo hebben twee collega's ongeveer 3 maanden rondgelopen met de aanname dat ik iets gedaan had wat niet zo was (wat ga ik hier niet neerzetten). Op een gegeven moment maar even weer rechtgebreid, want daardoor kreeg ik wel een bepaald imago bij dat clubje, wat weer niet de bedoeling was (gelukkig niet al te veel uit de hand gelopen).
Maar vrolijkheid veinzen... dat lukt mij gewoon niet.
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_73642472
Dachten ze dat je Bruce van personeelszaken gerimt had?
pi_73642767
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 11:48 schreef kwaadraad het volgende:
Dachten ze dat je Bruce van personeelszaken gerimt had?
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_79613629
Even een update. mijn haren zijn inmiddels aardig gegroeid. Ook hanteer ik nu de straightener.
De foto:

Ben benieuwd naar de reacties (wel serieus blijven). Ik twijfel om de scheiding naar de zijkant te verplaatsen, zoals in de OP. Zo ziet het er ook vrij aardig uit, dacht ik. De voorkant moet nog iig nog flink groeien. De zijkant nog een beetje.
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_79613789
Leuk joh, staat je goed, niet te lang laten groeien.
pi_79615752
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:22 schreef Mylene het volgende:
Leuk joh, staat je goed, niet te lang laten groeien.
Dank je wel voor je complimenten.
Wat zou je niet te lang willen zien? De achterkant is al zo goed als op lengte (misschien een cm of 2). De zijkant zou best wat langer kunnen (zie OP). De voorkant zou dan ook langer moeten zijn (een cm of 15).

[ Bericht 3% gewijzigd door Jan-Beton op 26-03-2010 17:14:34 (ninja-edit) ]
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_79621359
Gewoon alles eigenlijk. Ik vind het zo wel goed.

Jij wil het meer zo hebben toch? Daniel de Ridder heet deze jongen.





pi_79675676
Het laatste kapsel in jou beginpost!
Zeker weten

Vraag me alleen af of dat kan met stijl haar zonder dat je er uren mee bezig bent?
pi_79677775
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:18 schreef Jan-Beton het volgende:
Even een update. mijn haren zijn inmiddels aardig gegroeid. Ook hanteer ik nu de straightener.
De foto:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd naar de reacties (wel serieus blijven). Ik twijfel om de scheiding naar de zijkant te verplaatsen, zoals in de OP. Zo ziet het er ook vrij aardig uit, dacht ik. De voorkant moet nog iig nog flink groeien. De zijkant nog een beetje.
Gaat de goede kant op.

Persoonlijk raad ik wel af om een straightener te gebruiken. Zelf heb ik een aantal maanden geleden ook een straightener gebruikt, toen ik mijn haar al wat langer liet groeien. Het zal wellicht per haartype verschillen, maar ondanks dat ik me haar goed tegen de warmte beschermde, ging de kwaliteit van m'n haar aanzienlijk achteruit merkte ik. Heeft op dit moment misschien nog niet veel gevolgen, maar als je het langer wilt laten groeien dan wil je later echt niet met een bos beschadigd haar zitten. Maargoed, uiteraard zelf weten.

Nadat ik de straightener niet meer gebruikte, zat ik zogezegd kwa haarlengte in een tussenfase. Nu, een aantal maanden verder, is het een heel stuk gegroeid en ziet het er veel natuurlijker uit, met heel wat meer volume. Jij hebt van jezelf al steil(er) haar en ik denk dat het, zonder straightener, er op langer termijn heel wat mooier uit kan gaan zien. Kwestie van tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherneck op 28-03-2010 19:20:30 ]
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_79677973
Het is mij idd ook een raadsel waarom TS uberhaupt een straightner gebruikt terwijl hij al erg stijl haar heeft T gaat op deze manier ook wel erg plat op het hoofd zitten en oogt nogal vet. Lengte wordt wel al een stuk beter zo.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_79710163
Zo, weer even terug van het weekend zonder internet.
Even het volgende: op de foto heb ik mijn haren al met een straigtener bewerkt. Mijn haren hebben van nature een vrije grove slag, zoals op de foto die Mylene gepost heeft (misschien een iets strakke slag dan die van Daniel de Ridder). Verder gebruik ik BioSilk en BlondeMe, zodat de haren meer glanzen.
En no way dat ik het kapsel krijg (en wil) zoals DonkeyTrap suggereerde. Ik wil meer zoals de 2e foto in de OP, zonder de lange mat.
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_79710212
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:45 schreef Mylene het volgende:
Gewoon alles eigenlijk. Ik vind het zo wel goed.

Jij wil het meer zo hebben toch? Daniel de Ridder heet deze jongen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ongeveer wel, alleen wil ik liever stijl haar hebben. Een maat van me heeft al een kapsel dat erg lijkt op die Daniel.
All that we see or seems, is but a dream within a dream
pi_79896640
Heb het ook bovenop langer laten groeien en de zijkanten erg kort, denk Public Enemies of Leonardo DiCaprio in Shutter Island. Maar ik ga nog wel ff door!



en

pi_80040134
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:21 schreef kortsluiting87 het volgende:
Heb het ook bovenop langer laten groeien en de zijkanten erg kort, denk Public Enemies of Leonardo DiCaprio in Shutter Island. Maar ik ga nog wel ff door!

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]
Wil je de zijkanten juist kort laten houden? Zelf wil ik het half-lang hebben.
All that we see or seems, is but a dream within a dream
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')