Ik heb altijd vrij kort kapsels gehad. Mijn laatste kapsel was 'stekeltjes' model en mijn kapster heeft mij een langer model aangeraden (ze vond het "zonde om mijn 'mooie' haren te moeten kortwieken"). Het staat mij nu inderdaad beter. Een collega (ongeveer even oud) raadde me aan om eens (veel) langer model te laten groeien. Zelf heb ik stijl haar, terwijl die van mijn collega een grove slag heeft. Daarom is het niet 1-op-1 te vergelijken.
Nu heb ik dit model (ongeveer, alleen stukken langer):

en wil naar:

Nu moet ik dus een (lange) tijd zitten met een tussenkapsel. Nu twijfel ik tussen:

en

.
De laatste is wel nonchalanter (en past wel een beetje bij mijn mentaliteit). Alleen lijkt het mij meer werk. Ik heb altijd gedacht dat nonchalant kapsel juist minder werk was dan stekeltjeskapsel, maar dat blijkt tegen te vallen: bij mijn oude kapsel was ik na 3 minuten al klaar (op een bad-hair-day), maar nu ben ik wel zeker 5-8 minuten bezig, omdat ze steken waar ze niet moeten steken

). Maar nogmaals: ik heb stijl haar en mijn kapsel zal zeker niet zulke krullen hebben. Permanent is iets wat ik 15 jaar geleden heb geprobeerd, maar dat nooit meer!
Het eerste tussenkapsel ziet er nogal raar uit met die 'bult' en daarom zal ik liever een minder bolle slag willen. Het voordeel is wel dat het kapsel naar het eindresultaat groeit (oei... een woordspeling

)
Wat denken jullie (serieuze reacties, graag)?
PS: stoppelbaard gaat er dus niet af