Oerhollandse degelijkheid (al is het ooit begonnen met een Engels onderstel en Engels blok)quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En toch stug door blijven blazen hé
crap :/quote:Op maandag 23 november 2009 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
Mocht iemand de MAN's in Fryslân missen, er rijden wat bussen van rond in Nijmegen en omstreken. Onder meer de 8836 is er al gesignaleerd.
Dat zat er aan te komen, zie Bussentopic #28, plain and simple. begin oktober.quote:Op maandag 23 november 2009 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
Mocht iemand de MAN's in Fryslân missen, er rijden wat bussen van rond in Nijmegen en omstreken. Onder meer de 8836 is er al gesignaleerd.
quote:Vieze bussen schoner in A'hem/N'gen
NIJMEGEN - De stadsregio Arnhem Nijmegen en vervoerder Novio gaan alle 143 dieselbussen in de stadsregio ombouwen om te kunnen voldoen aan de zogeheten EEV-norm voor de laagste uitstoot van schadelijke stoffen.
Samen met de 75 nieuwe aardgasbussen, de 42 Arnhemse trolleybussen en vier waterstofbussen waarmee wordt geëxperimenteerd moet het stadsvervoer in de stadsregio tot de schoonste van Nederland gaan horen.
Novio gaat per 13 december het busvervoer in de regio uitvoeren. De schone diesels moeten dan gereed zijn.
Het komt toch wel redelijk regelmatig voor, althans op de stadslijnen in Leeuwarden.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:56 schreef Cerbie het volgende:
Die Mannetjes zijn een hele verbetering ten opzichte van de amba's. Die stoelen
Die stoeltjes van de Hermes-amba's zitten voor geen meter. Letterlijk een kunstof plank met een reepje stof.
Ik snap het ombouwen van de Nijmeegse bussen zodat ze twee rolstoelplaatsen hebben ook niet helemaal (er worden twee rijen stoelen aan de linkerkant verwijderd)
In 4 jaar tijd nog nooit een rolstoel in de bus gezien hier.
Dat laatste is nieuw voor me.quote:Hetzelfde ministerie van verkeer dat zo het aantal bus- en treinreizigers tijdens die spits sterk wil laten groeien, is ook verantwoordelijk voor de invoering van de ov-chipkaart. En in het kader daarvan moet er juist van alles aan gedaan worden om in de spits minder reizigers is het openbaar vervoer te krijgen.
De spits is voor het openbaar vervoer een uiterst kostbaar fenomeen. In de ochtend- en avondspits zijn veel extra treinen en bussen nodig om alle passagiers te vervoeren, materieel dat de rest van de dag leeg rondrijdt of zelfs stilstaat en zijn geld dus niet opbrengt.
Een van de oplossingen voor dit probleem is de ov-chipkaart. Daarmee kan straks heel precies per traject en per moment van de dag een prijs op een rit worden geplakt. Door de spitstarieven extra te verhogen, zo luidt de verwachting, zullen meer mensen ná de spits gaan reizen.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:56 schreef Cerbie het volgende:
Die Mannetjes zijn een hele verbetering ten opzichte van de amba's. Die stoelen
Die stoeltjes van de Hermes-amba's zitten voor geen meter.
Niet ongewoon in stadsbussen, stoffen bekleding is eigenlijk al een luxe.quote:Letterlijk een kunstof plank met een reepje stof.
Jouw of mijn linkerkant?quote:Ik snap het ombouwen van de Nijmeegse bussen zodat ze twee rolstoelplaatsen hebben ook niet helemaal (er worden twee rijen stoelen aan de linkerkant verwijderd)
Ik denk dat kinderwagens ook mogen.quote:In 4 jaar tijd nog nooit een rolstoel in de bus gezien hier.
Zijn die 12m stadswagens nou al eens gesignaleerd of gaan ze met die Low Entries soms ook in de stad rijden?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:25 schreef NoBody122 het volgende:
Er rijden nu meerdere Citaro's van Qbuzz in Frieslân rond (allen in de GGD-kleurstelling). Heb onder andere de 3154 gespot vanmiddag.
Met het verschil dat Hermes ze op streeklijnen inzet Leuk, zo'n grafamba op de interliner Nijmegen - Tielquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Niet ongewoon in stadsbussen, stoffen bekleding is eigenlijk al een luxe.
In sommige grote steden is dat nog steeds taboe.
Overigens zijn die MANs ook stadsbussen maar qua stoelen verschillen ze niet van de streekversie.
Links als je naar de voorruit kijkt Achter de chauffeur dus.quote:[..]
Jouw of mijn linkerkant?
Die moeten bijna altijd ingeklapt worden. Ingeklapt zoeven ze nog wel eens onder de rijen stoelen door. Die allochtoonse verhuizing is wel herkenbaarquote:[..]
Ik denk dat kinderwagens ook mogen.
Ik denk dat die als laatste komen Kubus had er geloof ik maar 17 besteld.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:38 schreef BeefRWijker het volgende:
Zijn die 12m stadswagens nou al eens gesignaleerd of gaan ze met die Low Entries soms ook in de stad rijden?
Zeker ééntje teveel aan Connexxion door verkocht.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat die als laatste komen Kubus had er geloof ik maar 17 besteld.
Opvallend is dat Kubus 2005 niet in ZOF rijdt, maar in de regio rond Rotterdam
en de Citaro's voor de GGD staan toch maar te niksen andersquote:Op woensdag 25 november 2009 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
hoeft niet. Het kan ook zijn dat er wat wagens uit Rotterdam weg zijn voor onderhoud of schade hebben dat ze daarom tijdelijk een bus uit Fryslân inzetten.
De Citaro's en Integro die je nu in ZOF ziet rijden zullen na de concessiewisseling in GD vanuit Drachten blijven rijden. Ze zijn dus al in hun definitieve stalling.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en de Citaro's voor de GGD staan toch maar te niksen anders
nu worden ze vast lekker ingereden
geeft nie :dquote:Op woensdag 25 november 2009 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Citaro's en Integro die je nu in ZOF ziet rijden zullen na de concessiewisseling in GD vanuit Drachten blijven rijden. Ze zijn dus al in hun definitieve stalling.
toch wel.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
hoeft niet.
Zie je wel, geen reserves! Die hebben ze aan Connexxion doorverkocht en nou moeten ze bussen van de andere kant van dit land inrijden om de tekorten op te vullen. Vervolgens worden de tekorten bij ZOF weer aangevuld met bussen uit GD. 't Lijkt verdorie wel een openbaar vervoers bedrijf.quote:Het kan ook zijn dat er wat wagens uit Rotterdam weg zijn voor onderhoud of schade hebben dat ze daarom tijdelijk een bus uit Fryslân inzetten.
is het ook..quote:Op woensdag 25 november 2009 16:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
toch wel.
[..]
Zie je wel, geen reserves! Die hebben ze aan Connexxion doorverkocht en nou moeten ze bussen van de andere kant van dit land inrijden om de tekorten op te vullen. Vervolgens worden de tekorten bij ZOF weer aangevuld met bussen uit GD. 't Lijkt verdorie wel een openbaar vervoers bedrijf.
Je kunt ook zeggen dat de reserve te krap is.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
toch wel.
[..]
Zie je wel, geen reserves! Die hebben ze aan Connexxion doorverkocht en nou moeten ze bussen van de andere kant van dit land inrijden om de tekorten op te vullen. Vervolgens worden de tekorten bij ZOF weer aangevuld met bussen uit GD. 't Lijkt verdorie wel een openbaar vervoers bedrijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |