abonnement Unibet Coolblue
pi_73454831
En verder in nummer 3 alweer!

Zit nu even een weekje op vakantie in Nederland. Vriendin (En ondertussen ook verloofde), zit een week in Rotterdam, uitwisseling met haar zweedse school (Balettakademien) en de rotterdamse Codarts dansakademie.

Zaterdag weer terug naar zweden met de auto, Flink wat pakken drinken, smeerkaas, soepjes enz... ingeslagen. Moeten er weer mee doen tot de jaarwisseling.
pi_73455931
Hoe lang doe je daar nou over, zo'n ritje (en van waar naar waar exact)? Hoe bevalt Zweden over het geheel genomen, kon je een beetje wennen? Moet zeggen dat ik Stockholm wel allemaal prima vind, maar echt lol hebben met de Zweden blijft lastig, IMHO.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73456006
Van Stockholm naar Emmen, in 13 uur gedaan. Was wel veel regen en harde wind onderweg.

Meestal overnachten we in Copenhagen (Clarion hotel, zit 2 minuten van snelweg), maar daar hadden we deze keer even geen tijd voor.

En ja, ik blijf bij zweden. Gezellige schoonfamilie, helpt ook wel
pi_73458637
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:54 schreef sweboy het volgende:
Van Stockholm naar Emmen, in 13 uur gedaan. Was wel veel regen en harde wind onderweg.

Meestal overnachten we in Copenhagen (Clarion hotel, zit 2 minuten van snelweg), maar daar hadden we deze keer even geen tijd voor.

En ja, ik blijf bij zweden. Gezellige schoonfamilie, helpt ook wel
Dat helpt zeker en daar heb ik weinig gebrek aan. Ik heb meer moeite met de zweedse kerels, niet bepaald het type waarmee ik snel een topavond in de kroeg heb, zeg maar. Vraag me af hoe het dan moet zijn als je een beetje een eigen sociaal leven wil opbouwen aldaar.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73459364
Wij zijn niet zo'n uitgaand type. Maar heb zelf eigen bedrijf, waardoor een paar klanten ondertussen ook kennisen/vrienden zijn geworden. En de klasgenotes van m'n vriendin zijn ook altijd gezellig

Of als je ergens woont, leen eens wat suiker of melk van de buren als je geen contact hebt gelegd nog.

Maar ja, sommige mensen willen graag met grote groepen uit, wij hebben het altijd met z'n tweeen ook heel gezellig en vinden dat meestal ook genoeg.
pi_73463742
Ook al studeer ik niet meer in Zweden, toch maar even een tvp.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_73465766
Wij zijn net verhuisd naar een dorpje net buiten de stad en hier liggen de sociale verhoudingen weer heel anders dan ín de stad. Was ik net gewend aan het feit dat Zweden elkaar NIET groeten op straat, doen ze het hier allemaal. Was ook weer wennen
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:09:04 #8
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_73467292
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:26 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat helpt zeker en daar heb ik weinig gebrek aan. Ik heb meer moeite met de zweedse kerels, niet bepaald het type waarmee ik snel een topavond in de kroeg heb, zeg maar. Vraag me af hoe het dan moet zijn als je een beetje een eigen sociaal leven wil opbouwen aldaar.
Veel investeren en Johan Svensson rustig laten wennen. Zij zelf noemen dat "je de ruimte geven"..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_73467497
Of kinderen nemen, dan heb je opeens allerlei sociale "verplichtingen"
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_73469851
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:09 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Veel investeren en Johan Svensson rustig laten wennen. Zij zelf noemen dat "je de ruimte geven"..
Dat zal inderdaad wel. Ik bedoel niet zozeer dat ik niet met ze om kan gaan, dat gaat allemaal prima en ik heb er inmiddels genoeg vrienden. Ik mis alleen het ouderwets Hollands ouwehoeren, de cynische zwarte humor, de politiek incorrecte borrelpraat, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:40:09 #11
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_73470678
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad wel. Ik bedoel niet zozeer dat ik niet met ze om kan gaan, dat gaat allemaal prima en ik heb er inmiddels genoeg vrienden. Ik mis alleen het ouderwets Hollands ouwehoeren, de cynische zwarte humor, de politiek incorrecte borrelpraat, etc...
Aaah, zo ver ben ik helaas nooit gekomen. Ik kan me voorstellen dat je het mist. Denen zijn er wel goed in, loopt er daar niet stiekem één rond?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:00:46 #12
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_73517520
tvp, omdat ik vanwege mn zweedse vriendinnetje toch wel vaak daar te vinden ben
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:50:22 #13
45833 crew  Fogel
pi_73520826
Söta bror is een TVP waardig
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73520924
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Aaah, zo ver ben ik helaas nooit gekomen. Ik kan me voorstellen dat je het mist. Denen zijn er wel goed in, loopt er daar niet stiekem één rond?
Jawel, en ken er wat dat betreft ook wel voldoende andere nationaliteiten enzo. Wilde alleen even kijken of er mensen met ervaring waren. Ben zelf nog maar "regelmatige bezoeker", maar zal er wel ooit gaan wonen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74145073
Ik zit nu ook al 2 maanden in Stockholm voor studie.

Moet zeggen dat het uitgaan heel erg tegevalt, vooral de muzieksmaak van de zweden.

Verder vind ik het wel een mooie stad
pi_74145440
Waar zit je in Stockholm? Ik gok Solna?

En hoelang blijf je?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:27:41 #17
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_74147541
ik ga zondag weer terug. zal wel weer wennen moeten aan de donkerte, gelukkig is het nog niet zo koud zag ik. In Juni voor het laatst geweest!

Maar goed, m'n huisje is er nog, dus dat scheelt.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_74148507
Jup. Erg vroeg donder hier nu. Auto heeft maandag z'n eerste service gehad, en nieuwe winterbanden zitten eronder. Ik ben klaar voor de winter
pi_74150230
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:29 schreef sweboy het volgende:
Waar zit je in Stockholm? Ik gok Solna?

En hoelang blijf je?
Ja in Solna, ik blijf nog 3 maanden. Heb het prima naar mijn zin hier, vind alleen Zweeds verstaan nog steeds moeilijk, lezen gaat prima.
pi_74161085
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:27 schreef AKnynke het volgende:
ik ga zondag weer terug. zal wel weer wennen moeten aan de donkerte, gelukkig is het nog niet zo koud zag ik. In Juni voor het laatst geweest!

Maar goed, m'n huisje is er nog, dus dat scheelt.
Nog niet zo koud? Ik moet al sinds enige tijd mijn ramen krabben hoor! En het is zo vroeg donker nu opeens
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74161809
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:43 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Nog niet zo koud? Ik moet al sinds enige tijd mijn ramen krabben hoor! En het is zo vroeg donker nu opeens
In stockholm niet veel last van gehad, paar keer maar.

Rond de 10 graden elke dag nog, zelfs 's morgens al.
pi_74163437
Overdag valt het ook wel mee inderdaad, maar 's nachts en 's ochtends vind ik het wel guur hoor!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74163984
Ik loop nog steeds elke ochtend een uur in m'n flease vest buiten om m'n dagelijkse wandeling te doen

Hoewel m'n vriendin me daardoor wel voor gek verklaart...
pi_74165760
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:51 schreef sweboy het volgende:
Ik loop nog steeds elke ochtend een uur in m'n flease vest buiten om m'n dagelijkse wandeling te doen

Hoewel m'n vriendin me daardoor wel voor gek verklaart...
Ik loop 3x per week hard, gewoon in een hardlooplegging en hardloop shirt met lange mouwen, warm zat. Vind het wel jammer dat de zon zo'n beetje weg is nu, dat maakt het meteen wat minder lekker. Maar echt koud is het nog niet.

Nog geen ervaring mee, maar ik gok dat het over een paar weken wel erg koud wordt
pi_74166037
Wel gek, ik zit nog geen 100 km van jullie af, maar hier is zelfs al sneeuw gevallen! Ligt er nu niet meer, maar toch...
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:28:57 #26
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_74168275
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:00 schreef sweboy het volgende:

[..]

In stockholm niet veel last van gehad, paar keer maar.

Rond de 10 graden elke dag nog, zelfs 's morgens al.
Ik merkte vorige winter ook dat het in STockholm altijd warmer was dan in Uppsala. Zeker omdat Stockholm veel meer aan de kust ligt...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_74356700
quote:
pm me maar
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74442859
Mijn pa woont in zweden , wil hem evt wel vragen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_74445545
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 07:46 schreef Joene het volgende:
Mijn pa woont in zweden , wil hem evt wel vragen.
Aardig van je maar heb inmiddels bovenstaande user al geinterviewd
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:28:22 #31
164418 Cunani
Jag vet inte!
pi_74465765
En in Karlstad is ondertussen ook de eerste sneeuw gevallen!

Ik ben het er wel mee eens dat het uitgaan soms wat apart is, veel van die mensen zijn strontlazerus terwijl ze hun nieuwste 'dance moves' laten zien. Onderweg slaan ze mensen dankzij hun wilde bewegingen, maar dat schijnt ze niet te deren.
In de meeste toko's moet je minimaal 18 zijn om binnen te komen en in andere 23. Op vrijdagavond gaan er altijd veel internationale studenten naar een bar/club waar je 23 moet zijn. Zelf ben ik nog maar 19, maar ik kom altijd binnen. Vorige week had ik eens gevraagd waarom Zweedse mensen van 22 niet binnen worden gelaten, maar ik wel. Het antwoord van die beveiliger was "Because the international students can handle more as 1 beer, the Swedish people can't."
  vrijdag 6 november 2009 @ 21:01:55 #32
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_74467047
Ik heb besloten met de kerst met de trein naar huis te gaan. Tickets geboekt, in totaal voor iets meer dan 80 euro klaar. Best okay dacht ik zo.

Na al dat vliegen van de laatste tijd is het wel eens goed wat milieuvriendelijks te doen!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_74467138
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:01 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb besloten met de kerst met de trein naar huis te gaan. Tickets geboekt, in totaal voor iets meer dan 80 euro klaar. Best okay dacht ik zo.

Na al dat vliegen van de laatste tijd is het wel eens goed wat milieuvriendelijks te doen!
Echt? Dat valt me reuze mee! Van Uppsala naar Nederland?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 6 november 2009 @ 21:13:16 #34
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_74467480
Nee, naar Noord-Duitsland (Bremen) Maar dan nog, goed te doen! Zeker in die tijd is vliegen niet goedkoper, tenzij je met ryanair vliegt..en dan komen er ook nog bus en treinkosten bovenop..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_74467783
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:13 schreef AKnynke het volgende:
Nee, naar Noord-Duitsland (Bremen) Maar dan nog, goed te doen! Zeker in die tijd is vliegen niet goedkoper, tenzij je met ryanair vliegt..en dan komen er ook nog bus en treinkosten bovenop..
Nou, ik heb al geboekt bij ryanair voor de Kerst, maar dat was ook niet super goedkoop. En ik was er nog wel vroeg bij. Komen ook nog de parkeerkosten op Skavsta bij. Ook 60 euro voor een weekje.....
En naar Bremen dus. Als we met ryanair vliegen komen mijn ouders ook daar ophalen, dus het klinkt heel interessant, is die 80 euro trouwens een retour? En weet je al hoe lang je erover gaat doen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 6 november 2009 @ 21:34:59 #36
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_74468207
80 euro is enkele reis. Ik vertrek op de 21ste, combinatie van tickets op sj.se en bahn.de. Oh, misschien is het trouwens een beetje meer bedenk ik me net, 600 kronen en 49 euro. 100 euro. Ik vertrek om 7.23 uit Uppsala, en kom om 21.40 in Bremen aan. Daarbij moet ik overstappen in Stockholm, Kopenhagen en Hamburg. In stockholm 20 minuten wachten, in Kopenhagen 1.15 uur en in Hamburg een half uur. Lang onderweg, maar ik vind in de trein zitten geen probleem. Boekje erbij, etc.

En in Bremen ben ik bijna thuis, m'n vriend woont daar!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_74471530
We gaan eerste kerstdag weer met de auto naar NL, voor een weekje.

Derde keer dit jaar met de auto. Ondertussen al een jaar niet meer gevlogen. Beetje moe van.

En met auto is het mooi. Deze keer dus in de sneeuw. En de afstand is wel te doen.

Kerstavond dus in zweden vieren, zoals elk jaar, en tweede kerstdag in NL.
pi_74491469
En toch, als je kijkt naar de kosten, dan is ryanair toch het goedkoopste. Al ga ik overigens zelf 10 keer liever met de auto dan het vliegtuig .
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74493826
Hebben het toevallig laatst berekent.

Als je met 3 personen gaat, is auto/vliegtuig met 1 grote tas bagage per persoon gelijk in de kosten.

Met 2 is auto iets duurder. Maarja, je bent een stuk vrijer, en kunt veel meer dingen meenemen. Nu slaan we elke keer flink wat eten en drinken in in NL, wat in zweden niet te krijgen is.
pi_74527124
Laatste keer dat we vlogen waren we 444SEK kwijt, 2 volwassenen, één kind onder de twee en alleen handbagage. Van Skavsta naar Bremen en terug. Daar komt dan nog een beetje brandstof voor de auto bij en ongeveer 500 kroon voor een week parkeren. Dus misschien 1200 kroon alles bij elkaar (Ik reken dan geen kosten van het vervoer van Bremen naar NL, ouders halen ons)

Alleen het boot/boot of boot/brug retouticket is al een keer zo duur! Komt bij dat wij overnachten als we met de auto gaan (Willen niet met een klein kndje zo lang in de auto zitten) wat ook de nodige kosten met zich meebrengt.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74534715
Klopt, wij overnachten ook meestal, Clarion Hotel in Copenhagen.
pi_74534990
Voor mij is de auto toch nog even geen optie, vanuit Londen is het wel erg ver en ik ga meestal voor weekendjes. Lijkt me wel leuk om in de toekomst te kunnen doen, misschien moeten we gewoon in Kopenhagen gaan wonen, is het allebei de kanten op maar 6-8 uur ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74551439
Wij in Malmö, formule 1 hotel. Ons blieft zuunig....
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74556257
bleh, F1 hotels.

Hebben m'n ouders een keer in gezeten hier. Dat was een keer maar nooit weer.

We zullen ook altijd Clarion blijven gebruiken. Vooral het ontbijt is heeeeeerlijk. Nog nooit zo'n groot buffet gezien
pi_74556520
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:01 schreef sweboy het volgende:
bleh, F1 hotels.

Hebben m'n ouders een keer in gezeten hier. Dat was een keer maar nooit weer.

We zullen ook altijd Clarion blijven gebruiken. Vooral het ontbijt is heeeeeerlijk. Nog nooit zo'n groot buffet gezien
Ach, het is niet echt fantastisch, maar we gebruiken het om te slapen. Meer niet.

Wat kost dat hotel in Denemarken trouwens. Ik heb altijd het idee dat overnachten in Denemarken vreselijk duur is.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74563466
In Clarion betalen we zo'n 1000-1200 DDK voor een nacht.

Is stukje duurder ja, maar hebben we er wel voor over.
pi_74563533
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wij in Malmö, formule 1 hotel. Ons blieft zuunig....
Daar ben ik ook al vijf keer geweest ofzo . Frequente Zweden-ganger hier, pa houdt nogal van oude Volvo's, dus vaak zat daar te vinden. Misschien dat ik binnenkort er ook een paar maandjes blijf ivm werk .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_74580540
een tvp omdat ik begin januari ook naar Zweden vertrek!!
pi_74582321
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:33 schreef Duizendpootje het volgende:
een tvp omdat ik begin januari ook naar Zweden vertrek!!
Emigreer je?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74582492
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:48 schreef sweboy het volgende:
In Clarion betalen we zo'n 1000-1200 DDK voor een nacht.

Is stukje duurder ja, maar hebben we er wel voor over.
Een goede nachtrust is inderdaad veel waard. We hebben ook regelmatig in het Ibiss in Malmö overnacht, eveneens met uitstekend ontbijtbuffet! Dat valt natuurlijk niet te vergelijken met F1, maar die gebruiken we echt alleen om te slapen. Voor ons voldoet het.
De laatste keer hebben we trouwens in een vandrarhem geslapen. Een kamer daar was potdikkie nog duurder dan een normale hotelkamer.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74582655
Mocht je het er eens voor over hebben, probeer Clarion maar eens.

Ook mooie omgeving, kunt 's avonds nog lekker wandeling nemen in de kleine haven daar. En Clarion zit op 3 minuten van de snelweg. je hoeft dus niet de hele stad door.
pi_74582872
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:33 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Emigreer je?
Nee ik ga mijn minor in Zweden doen, 5,5 maand buitenland stage!
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:53:13 #53
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_74582918
waar ga je naar toe Duizendpoot? En wat studeer je?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_74594367
Ik studeer aan de Pabo in Arnhem.
Het plan is dat ik begin januari naar Linköping ga voor een intensieve Erasmus taalcursus aan de University of Linköping. Daarna begint eind januari mijn minor Teaching Practice, deze duurt tot eind april. Daarna ga ik nog 6/8 weken stage lopen op een internationale basisschool en de verschillen onderzoeken tussen het Zweeds en het Nederlands onderwijs. Waarschijnlijk gaat dit een school in Stockholm worden, maar er schijnt er ook 1 in Linköping te zitten! (International Primary School Atlas) maar hier kan ik dus helemaal geen informatie over vinden op internet.. Dus hier ben ik nog even mee bezig

Maar ik heb er ontzettend veel zin in!!
pi_74594822
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:51 schreef Duizendpootje het volgende:

[..]

Nee ik ga mijn minor in Zweden doen, 5,5 maand buitenland stage!
Heb ik ook gedaan in Halmstad .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_74614643
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:14 schreef Duizendpootje het volgende:
Ik studeer aan de Pabo in Arnhem.
Het plan is dat ik begin januari naar Linköping ga voor een intensieve Erasmus taalcursus aan de University of Linköping. Daarna begint eind januari mijn minor Teaching Practice, deze duurt tot eind april. Daarna ga ik nog 6/8 weken stage lopen op een internationale basisschool en de verschillen onderzoeken tussen het Zweeds en het Nederlands onderwijs. Waarschijnlijk gaat dit een school in Stockholm worden, maar er schijnt er ook 1 in Linköping te zitten! (International Primary School Atlas) maar hier kan ik dus helemaal geen informatie over vinden op internet.. Dus hier ben ik nog even mee bezig

Maar ik heb er ontzettend veel zin in!!
Wat gaaf. Ik heb ooit op een internationale school in Stockholm gewerkt! Al enig idee welke school precies?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74626499
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:54 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Wat gaaf. Ik heb ooit op een internationale school in Stockholm gewerkt! Al enig idee welke school precies?
nee dat is nog niet helemaal duidelijk.. was het een basisschool waar jij werkte? Zo ja, welke was dit?
pi_74650013
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:59 schreef Duizendpootje het volgende:

[..]

nee dat is nog niet helemaal duidelijk.. was het een basisschool waar jij werkte? Zo ja, welke was dit?
De Zweedse tegenhanger van de Nederlandse basisschool inderdaad. Ik wil je de naam wel pm-en.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74652086
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:07 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

De Zweedse tegenhanger van de Nederlandse basisschool inderdaad. Ik wil je de naam wel pm-en.
graag!!
pi_74822413
Weet iemand iets over de sinterklaasintocht bij Slussen in Stockholm?
pi_74823434
Zal daar nu wel koud zijn(/worden)
Lebensraum!
pi_74825207
Vrijdagnacht weer ff op en neer .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_74826978
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:15 schreef SolnaStockholm het volgende:
Weet iemand iets over de sinterklaasintocht bij Slussen in Stockholm?
zondag 29 november om 10.50 en om 14.45 komt hij aan op Slussen. Daar kan iedereen naar toe en is best leuk om te zien. Als je de verdere feestelijkheden in de ambassade wil bijwonen moet je geloof ik lid zijn van de Hollandse club in Stockholm.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74912861
Vorig jaar was er op Sergels Torg een markt, waar onderandere een paar nederlandse kraampjes waren met pepernoten, speculaas, amandel staven, enz..

Weet iemand nog wanneer dat precies was, en of ze er dit jaar weer zijn? (en wanneer)
pi_74919454
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:10 schreef sweboy het volgende:
Vorig jaar was er op Sergels Torg een markt, waar onderandere een paar nederlandse kraampjes waren met pepernoten, speculaas, amandel staven, enz..

Weet iemand nog wanneer dat precies was, en of ze er dit jaar weer zijn? (en wanneer)
van de nieuwsbrief Hollandse club:

Nederlandse lekkernijen te koop op Sergels Torg!

Vanaf vrijdag 27 november tot en met 23 december kun je heerlijke nederlandse kopen op Sergels Torg. Poffertjes, maar ook hagelslag, drop, speculaas, ontbijtkoek en natuurlijk ook gevuld speculaas, banketstaaf, pepernoten, chocolade pepernoten, chocolade letters, pindakaas, oliebollenmix en rookworst!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74920083
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:02 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

van de nieuwsbrief Hollandse club:

Nederlandse lekkernijen te koop op Sergels Torg!

Vanaf vrijdag 27 november tot en met 23 december kun je heerlijke nederlandse kopen op Sergels Torg. Poffertjes, maar ook hagelslag, drop, speculaas, ontbijtkoek en natuurlijk ook gevuld speculaas, banketstaaf, pepernoten, chocolade pepernoten, chocolade letters, pindakaas, oliebollenmix en rookworst!
Tnx. Staan alle kraampjes er elke dag? of alleen op bepaalde dagen?
pi_74920409
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:12 schreef sweboy het volgende:

[..]

Tnx. Staan alle kraampjes er elke dag? of alleen op bepaalde dagen?
Geen idee, ik lees ook alleen dat stukje...
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74920590
ok. Zal zaterdag maar eens gaan kijken.
pi_74921035
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:21 schreef sweboy het volgende:
ok. Zal zaterdag maar eens gaan kijken.
Je bent vorig jaar geweest? Wat moet ik er bij voorstellen en is het de moeite waard om er vanuit Uppsala naar toe te gaan? Heb wel zin in poffertjes namelijk!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74921236
Niet echt veel van gezien. Was toe toevallig in de stad, had wat dingen gekocht en liep van Gallerian naar de Metro, toen liep ik langs twee nederlandse kraampjes, gelijk wagt spullen gekocht. Heb ik nu wel weer zin in.

Sergels torg markten zijn altijd wel leuk
  woensdag 25 november 2009 @ 15:29:51 #71
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_74990638


zo hoort het toch niet? Vorig jaar lag er sneeuw rond deze tijd!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_74991088
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:29 schreef AKnynke het volgende:
[ afbeelding ]

zo hoort het toch niet? Vorig jaar lag er sneeuw rond deze tijd!
mijn vriendin woont in skövde, die heeft al een paar keer sneeuw gehad maar 't was niet koud genoeg dat het lang bleef liggen.. heel erg jammer! hopen dat het snel komt.. over een weekje zou leuk zijn, dan ga ik weer!
pi_75000627
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:29 schreef AKnynke het volgende:
[ afbeelding ]

zo hoort het toch niet? Vorig jaar lag er sneeuw rond deze tijd!
Woensdag komt er sneeuw, volgens de verwachtingen nu...
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_75004833
Dit weekend weer in Stockholm. Weten we al ongeveer waar die markt is en welke dagen? Zou graag wat spulletjes halen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75004900
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:39 schreef Drive-r het volgende:
Dit weekend weer in Stockholm. Weten we al ongeveer waar die markt is en welke dagen? Zou graag wat spulletjes halen...
Sergels torg
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_75004952
En (domme vraag) elke dag in de aangegeven periode? Of is die markt enkel op vrijdag?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75005026
Geen idee eigenlijk. Lijkt mij persoonlijk wel een lange tijd om daar onafgebroken te staan. Zeker met de Kersttijd voor de deur. Dus misschien inderdaad alleen op vrijdagen...
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_75008178
Goede tip, mijn vriendin is dol op gevulde speculaas.
Stop rockin' the boat.
pi_75010238
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:41 schreef Drive-r het volgende:
En (domme vraag) elke dag in de aangegeven periode? Of is die markt enkel op vrijdag?
Ik ga zaterdag kijken. Als ze er dan zijn, vraag ik wel of ze er elke dag zijn, en laat ik het hier wel weten.
pi_75012600
quote:
Op donderdag 26 november 2009 07:30 schreef sweboy het volgende:

[..]

Ik ga zaterdag kijken. Als ze er dan zijn, vraag ik wel of ze er elke dag zijn, en laat ik het hier wel weten.
Ik probeer het misschien vrijdag even. Als ze zeggen dat het vanaf vrijdag 27 November is, ga ik er even vanuit dat ze er die dag in ieder geval zullen zijn. Waar zouden ze staan op Sergels Torg? Ik heb op dat plein nog nooit een markt ofzo gezien namelijk, hoewel er er normaal enkel in het weekend ooit kom...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75012771
Meestal bovenop, voor Kultuur Huset

Als je er vrijdag bent, wil je vragen of ze er zaterdag zijn en laten weten?:)
pi_75016197
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:27 schreef sweboy het volgende:
Meestal bovenop, voor Kultuur Huset

Als je er vrijdag bent, wil je vragen of ze er zaterdag zijn en laten weten?:)
Als ik er ben zal ik het proberen. Soms werkt het internet bij de vriendin niet zo goed, maar ik doe mijn best.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 26 november 2009 @ 18:21:47 #83
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75027970
gelukkig vlieg ik volgende week donderdag voor sinterklaas richting nederland, dan kan ik genoeg van dat soort zooi meenemen!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75079833
Ah, wachtwoord van vorige account kwijt en het emailadres wat ik destijds ingevuld had is niet meer te bereiken dus maar een nieuw accountje aangemaakt!

Nog steeds in Stockholm, vorig weekend even naar Nederland geweest - mijn huisje ziet er uit als een Nederlands kruidenierswinkeltje!
pi_75091651
Ok, vandaag op Sergels Torg flink wat spul ingekocht. Ze stonden er inderdaad.

Overgens geen grote markt.
pi_75094984
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:34 schreef sweboy het volgende:
Ok, vandaag op Sergels Torg flink wat spul ingekocht. Ze stonden er inderdaad.

Overgens geen grote markt.
Ze staan er dus elke dag?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_75095536
Jupp. Staan een beetje aan het einde. Drie nederlandse kraampjes naast elkaar. Ze ziet de vlaggen wel.

Ze waren inderdaad poffertjes aan het maken:)
pi_75096576
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:29 schreef AKnynke het volgende:
[ afbeelding ]

zo hoort het toch niet? Vorig jaar lag er sneeuw rond deze tijd!
Het weer in Nederland is ook van slag. Op 21 november heeft het KNMI nog 16,5 graden gemeten op vliegveld Twenthe. En van 13 t/m 25 november was de maximumtemperatuur op vliegveld Twenthe altijd boven 10 graden. Komende week vind ik het wel eens tijd worden voor de winterjas.
pi_75096683
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:38 schreef ennuikhier het volgende:
Ah, wachtwoord van vorige account kwijt en het emailadres wat ik destijds ingevuld had is niet meer te bereiken dus maar een nieuw accountje aangemaakt!

Nog steeds in Stockholm, vorig weekend even naar Nederland geweest - mijn huisje ziet er uit als een Nederlands kruidenierswinkeltje!
Als je je oude account terug wilt en nog wel weet welk mailadres daarbij hoort, dan kun je ook mailen naar forum@fok.nl. Het maakt niet uit vanafw welk adres je mailt
pi_75526304
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:06 schreef Light het volgende:

[..]

Als je je oude account terug wilt en nog wel weet welk mailadres daarbij hoort, dan kun je ook mailen naar forum@fok.nl. Het maakt niet uit vanafw welk adres je mailt
Jag vet, jag vet... Heb een poging gedaan maar het duurde me te lang, ben niet zo geduldig...

Zonet boerenkool (van Findus, geen aanrader) met Unox rookworst en spekjes gegeten!
pi_75527015
Vanavond weer Idol kijken. Vriendin lief mag weer on stage dansen
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:14:20 #92
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75527107
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:50 schreef ennuikhier het volgende:

[..]

Jag vet, jag vet... Heb een poging gedaan maar het duurde me te lang, ben niet zo geduldig...

Zonet boerenkool (van Findus, geen aanrader) met Unox rookworst en spekjes gegeten!
Ik kan hier bij de ica ook gewoon verse boerenkool krijgen. Weten jullie eigenlijk of je hier ook zuurkool kunt kopen? En die rookworst, komt die bij dat nederlandse standje vandaag? Dinsdag waarschijnlijk even naar Stockholm, dus dan kan ik daar ook wel even kijken!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75527211
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:14 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik kan hier bij de ica ook gewoon verse boerenkool krijgen. Weten jullie eigenlijk of je hier ook zuurkool kunt kopen? En die rookworst, komt die bij dat nederlandse standje vandaag? Dinsdag waarschijnlijk even naar Stockholm, dus dan kan ik daar ook wel even kijken!
Hadden ze er laatst wel in ieder geval. Vast nu nog wel.
pi_75527809
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:14 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik kan hier bij de ica ook gewoon verse boerenkool krijgen. Weten jullie eigenlijk of je hier ook zuurkool kunt kopen? En die rookworst, komt die bij dat nederlandse standje vandaag? Dinsdag waarschijnlijk even naar Stockholm, dus dan kan ik daar ook wel even kijken!
Waar? In Uppsala? Hier bij de Coop niets kunnen vinden en begin deze week had Lidl het ook niet. Misschien moet ik eens even bij de supermarkt in NK of Åhlens kijken!

Nee, die Unox worst kwam uit m'n "Nederlandse laadje" - was laatst met in Nederland en we hebben in totaal minimaal 20 kilo kaas / wijn / Conimex / Unox worsten / pepernoten / dropjes meegenomen. Mijn appartementje ziet er uit als een Nederlandse toko!

Ah, jammer dat je dinsdag "i stan" bent, ik heb dan Julbord. Anders hadden we mooi op Sergelstorg kunnen ruilen: een kilo verse boerenkool tegen een Unox rookworst?
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:28:14 #95
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75529857
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:31 schreef ennuikhier het volgende:

[..]

Waar? In Uppsala? Hier bij de Coop niets kunnen vinden en begin deze week had Lidl het ook niet. Misschien moet ik eens even bij de supermarkt in NK of Åhlens kijken!

Nee, die Unox worst kwam uit m'n "Nederlandse laadje" - was laatst met in Nederland en we hebben in totaal minimaal 20 kilo kaas / wijn / Conimex / Unox worsten / pepernoten / dropjes meegenomen. Mijn appartementje ziet er uit als een Nederlandse toko!

Ah, jammer dat je dinsdag "i stan" bent, ik heb dan Julbord. Anders hadden we mooi op Sergelstorg kunnen ruilen: een kilo verse boerenkool tegen een Unox rookworst?
ik was ook het weekend in NL, en heb nog 1 rookworst liggen. Maar goed, t blijft nog wel een tijdje stamppot weer, dus een voorraad rookworst is nooit weg. Dinsdag maar eens kijken op sergelstorg!

Ik ben niet aankomende maandag, maar de maandag daarop ook weer in Stockholm, maar maar heel even, pak vanuit daar de trein richting Kopenhagen. Kan dan wel wat voor je meenemen? Kunnen we meeten op centralstationen. Maar, ik heb dan maar 20 minuten daar, dus wellicht wordt het wat krap!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75531158
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:14 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik kan hier bij de ica ook gewoon verse boerenkool krijgen. Weten jullie eigenlijk of je hier ook zuurkool kunt kopen? En die rookworst, komt die bij dat nederlandse standje vandaag? Dinsdag waarschijnlijk even naar Stockholm, dus dan kan ik daar ook wel even kijken!
Zuurkool koop ik gewoon bij de ICA, Lidl heeft het ook. Uit blik, dat dan weer wel..
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:48:10 #97
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75546096
ik ga vanavond naar een luccegasque, ben benieuwd. Nu begint dat alleen om 17dk, wat betekend dat dk ook al weer? Tussen 5 en 6, toch?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75546410
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:48 schreef AKnynke het volgende:
ik ga vanavond naar een luccegasque, ben benieuwd. Nu begint dat alleen om 17dk, wat betekend dat dk ook al weer? Tussen 5 en 6, toch?
DK is dubbel kvart, in dit geval dus 17.30. Onbegrijpelijk Akademisch grapje..

Veel plezier
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_75580638
Perencider in restaurants .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  zondag 13 december 2009 @ 18:50:25 #100
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75585785
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:02 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

DK is dubbel kvart, in dit geval dus 17.30. Onbegrijpelijk Akademisch grapje..

Veel plezier
Thanks, het was erg leuk. Het koor was geweldig mooi!

(ik was het niet die de camera halverwege draaide!)

En nu kom ik net terug van het luciaconcert in de domskyrkan, ook heel erg tof..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75796664
Nynke - Mooi dat koor!

Heb inmiddels boerenkool bij de Lidl gevonden maar alleen in zakken van 1 kilo? Voor hoeveel personen is dat ongeveer? En... Hoe krijg ik dat in godsnaam in m'n vriezer?

Drukke dagen hier - vandaag en morgen werken in verband met fikse verkoudheid gisteren en eergisteren... Maandag nog even naar 't werk, naar de kapper en een paar winkels in (sista minuten... elk jaar weer!), dinsdag rustig aan, woensdag de katten naar het kattenhotel brengen (2 uur heen, 2 uur terug!!) en woensdagnacht op vakantie!
Wat gaan jullie allemaal doen voor / met de feestdagen?


Pssst... Heeft iemand in de omgeving van Stockholm zin om op twee heul lieve poesjes te passen? Heb een prima "hotel" gevonden maar voorkeur gaat toch uit naar iemand die ze in huis wil hebben, zo nu en dan even met ze wil kletsen en achter de oortjes wil kriebelen. Iemand, iemand?
  zaterdag 19 december 2009 @ 06:51:00 #102
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75796678
ik had graag op je katten gepast ennuik, maar ik vertrek naar Duitsland maandag, en kom pas begin januari weer terug...

Oh, ik zou met boerenkool denk ik rond de 700 gram ofzo op een kilo aardappelen gebruiken (gesneden, dus zonder de harde steeltjes enzo..)

M'n kerstdagen zijn knettergek: kerstavond in Oldenburg (noord-Duitsland) met vriendjes vader. Eerste kerstdag in Twente met mijn ouders, en tweede kerstdag in Zuid-Duitsland met vriendjes moeder. Dan blijf ik in Zuid-Duitsland en vier ik oud en nieuw met vrienden in Stuttgart..

Waar ga jij heen?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75796708
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 06:51 schreef AKnynke het volgende:
ik had graag op je katten gepast ennuik, maar ik vertrek naar Duitsland maandag, en kom pas begin januari weer terug...

Oh, ik zou met boerenkool denk ik rond de 700 gram ofzo op een kilo aardappelen gebruiken (gesneden, dus zonder de harde steeltjes enzo..)

M'n kerstdagen zijn knettergek: kerstavond in Oldenburg (noord-Duitsland) met vriendjes vader. Eerste kerstdag in Twente met mijn ouders, en tweede kerstdag in Zuid-Duitsland met vriendjes moeder. Dan blijf ik in Zuid-Duitsland en vier ik oud en nieuw met vrienden in Stuttgart..

Waar ga jij heen?
Ja, het lijkt wel of iedereen uit Zweden vertrekt! Normaal gesproken passen m'n "schoonouders" op de katten maar zij gaan richting zon. Het hotel is verder prima maar ik zou het voor hen veel leuker vinden als ze bij iemand thuis zijn. Bovendien spreken de katten geen Zweeds!

Nou, inderdaad, wat een plannen! Ik word al moe als ik er aan denk! Veel plezier alvast!

Vriend en ik vliegen op "julafton ochtend", via Amsterdam (Tijdschriften! Dropjes! Boeken!) naar Los Angeles. Nog helemaal geen plannen, behalve dat we Oud & Nieuw in Las Vegas vieren. Vriend en ik hebben een verschrikkelijk stressig jaar achter de rug (ziekte in familie, 3x reorganisatie op 't werk, verbouwing) - ik ben echt aan vakantie toe!

Wat ben jij vroeg op trouwens!
pi_75798134
Julafton uiteraard hele dag kerst vieren met schoonfamilie. Is altijd gezellig. Woensdag avond nog voor 4 Kilo gehaktballetjes maken voor het eten.
Eerste kerstdag dan Stockholm-Kopenhagen, en tweede kerstdag Kopenhagen-Emmen, alles met auto. 3 January dan weer Emmen-Kopenhagen, en 4 january naar Stockholm.

Hebben er wel weer zin in!
  zaterdag 19 december 2009 @ 10:31:06 #105
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75798367
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 07:08 schreef ennuikhier het volgende:

[..]

Ja, het lijkt wel of iedereen uit Zweden vertrekt! Normaal gesproken passen m'n "schoonouders" op de katten maar zij gaan richting zon. Het hotel is verder prima maar ik zou het voor hen veel leuker vinden als ze bij iemand thuis zijn. Bovendien spreken de katten geen Zweeds!

Nou, inderdaad, wat een plannen! Ik word al moe als ik er aan denk! Veel plezier alvast!

Vriend en ik vliegen op "julafton ochtend", via Amsterdam (Tijdschriften! Dropjes! Boeken!) naar Los Angeles. Nog helemaal geen plannen, behalve dat we Oud & Nieuw in Las Vegas vieren. Vriend en ik hebben een verschrikkelijk stressig jaar achter de rug (ziekte in familie, 3x reorganisatie op 't werk, verbouwing) - ik ben echt aan vakantie toe!

Wat ben jij vroeg op trouwens!
oeh, LA klinkt niet verkeerd..wat fijn zeg! En iedereen hoort Zweden ook te verlaten, zeker met deze temperaturen! -17 is toch echt een beetje te koud..

Ik was trouwens niet vroeg op, k had gister wat teveel schnaps gehad en werd wakker omdat m'n wereld draaide. Nu staat hij gelukkig weer stil!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75801317
Hier ook naar "huis" in de vakantie. Vliegen naar Weeze en dan ook door naar Drenthe. 4 januari weer terug.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_75814562
Knut: je kunt bijna met ons meerijden, zelfde data

Waar in Drenthe?
pi_75815419
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 20:32 schreef sweboy het volgende:
Knut: je kunt bijna met ons meerijden, zelfde data

Waar in Drenthe?
Zelfde data, zelfde plaats.

[ Bericht 17% gewijzigd door Knutknuttsson op 19-12-2009 21:10:01 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_75816096
Leuk zo'n Zweden-topic. Ik woon er niet, maar ben er wel meerdere keren per jaar te vinden aangezien mijn ouders daar de helft van de tijd zijn (vader werkt voor SKF). Huis van ouders staat overigens zo'n 20 minuten van Landvetter vandaan. Ongeveer 'in the middle of nowhere'.
pi_75816957
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 20:53 schreef Knutknuttsson het volgende:

Zelfde data, zelfde plaats.
Zweedse invasie in Emmen
pi_75823712
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 10:31 schreef AKnynke het volgende:

[..]

oeh, LA klinkt niet verkeerd..wat fijn zeg! En iedereen hoort Zweden ook te verlaten, zeker met deze temperaturen! -17 is toch echt een beetje te koud..

Ik was trouwens niet vroeg op, k had gister wat teveel schnaps gehad en werd wakker omdat m'n wereld draaide. Nu staat hij gelukkig weer stil!
En ik ga juist richting Zweden voor de Kerst periode
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 20 december 2009 @ 09:51:39 #112
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75827977
quote:
Op zondag 20 december 2009 01:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En ik ga juist richting Zweden voor de Kerst periode
Ja, voor je vriendin natuurlijk. Ik ga naar Zuid-Duitsland, ook zo fijn..

Het sneeuwt hier trouwens weer, zal vast de hele dag doorgaan...Voordeel is dat het niet zo koud is, maar -4. Morgen ga ik met de trein richting Bremen, ik hoop dat de treinen okay rijden met al die sneeuw..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75829474
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 10:31 schreef AKnynke het volgende:

[..]

oeh, LA klinkt niet verkeerd..wat fijn zeg! En iedereen hoort Zweden ook te verlaten, zeker met deze temperaturen! -17 is toch echt een beetje te koud..

Ik was trouwens niet vroeg op, k had gister wat teveel schnaps gehad en werd wakker omdat m'n wereld draaide. Nu staat hij gelukkig weer stil!



Fijne reis alvast!
pi_75829591
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 10:14 schreef sweboy het volgende:
Julafton uiteraard hele dag kerst vieren met schoonfamilie. Is altijd gezellig. Woensdag avond nog voor 4 Kilo gehaktballetjes maken voor het eten.
Eerste kerstdag dan Stockholm-Kopenhagen, en tweede kerstdag Kopenhagen-Emmen, alles met auto. 3 January dan weer Emmen-Kopenhagen, en 4 january naar Stockholm.

Hebben er wel weer zin in!


Kuch, kuch - is er nog ruimte op de terugweg? Kan ik een paar flesjes / doosjes wijn bestellen?
pi_75830151
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:17 schreef ennuikhier het volgende:

[..]

Kuch, kuch - is er nog ruimte op de terugweg? Kan ik een paar flesjes / doosjes wijn bestellen?
Helaas al vol. Flinke bestelling voor schoon familie en ons zelf
pi_75830334
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:38 schreef sweboy het volgende:

[..]

Helaas al vol. Flinke bestelling voor schoon familie en ons zelf
Ah, jammer! Vriend wordt in februari 30 en wil 'n groot feest en bij gebrek aan auto, kan ik maar een flesje of 2 meenemen vanuit Nederland, schiet niet op! Ik zie mezelf ook nog niet 15 Finlandskryssningar maken

Heeft iemand trouwens ervaring met het bestellen van wijn / drank vanaf 't internet? Hoorde een tijd geleden dat de douane dat allemaal tegen hield maar dat dat op één of andere manier niet mocht van de EU? Hmmm... Moet me er maar eens in verdiepen!
  zondag 20 december 2009 @ 11:52:06 #117
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75830629
Is er trouwens wel eens een Zweden-meet geweest? Lijkt me best leuk! Daar zou ik best wel eens naar stockholm voor willen afreizen!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75831214
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:52 schreef AKnynke het volgende:
Is er trouwens wel eens een Zweden-meet geweest? Lijkt me best leuk! Daar zou ik best wel eens naar stockholm voor willen afreizen!
Nee, naar mijn weten niet (of... heb ik misschien geen uitnodiging gekregen?!)
Lijkt mij gezellig, misschien een Nieuwjaarsborrel in de tweede week van 2010? Dan is iedereen weer "hemma", toch?
  zondag 20 december 2009 @ 12:40:37 #119
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75832371
15 januari lijkt me heel geschikt!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75832625
quote:
Op zondag 20 december 2009 12:40 schreef AKnynke het volgende:
15 januari lijkt me heel geschikt!
Ik kan dan ook!

Mijn voorstel:
Ierse pub The Dublinder op Holländargatan ( ). Tbana Hötorget dus centraal en happy hour van 16.00 tot 19.00 volgens mij. Of willen we iets hippers?
  zondag 20 december 2009 @ 12:52:35 #121
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75832814
quote:
Op zondag 20 december 2009 12:47 schreef ennuikhier het volgende:

[..]

Ik kan dan ook!

Mijn voorstel:
Ierse pub The Dublinder op Holländargatan ( ). Tbana Hötorget dus centraal en happy hour van 16.00 tot 19.00 volgens mij. Of willen we iets hippers?
1600 is denk ik wat te vroeg voor mij, d'r is een kans dat ik college heb tot een uur of 5. Maar goed, tis allemaal nog niet bekend..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75840956
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:43 schreef ennuikhier het volgende:

[..]

Ah, jammer! Vriend wordt in februari 30 en wil 'n groot feest en bij gebrek aan auto, kan ik maar een flesje of 2 meenemen vanuit Nederland, schiet niet op! Ik zie mezelf ook nog niet 15 Finlandskryssningar maken

We nemen zelf altijd al extreem veel mee, zodat de auto vol is. Volgende week weer een winkel wagen vol ophalen bij de supermarkt. Vooral drinken als dubbel fris en dat soort dingen
pi_76033892
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:43 schreef Light het volgende:

[..]

Zweedse invasie in Emmen
Ook nog echt! Ik hoorde tot 2 keer toe mensen Zweeds praten vandaag. Raar....
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:31:57 #124
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_76522644
Leuk topic

Blondines
pi_76525030
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:10 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ook nog echt! Ik hoorde tot 2 keer toe mensen Zweeds praten vandaag. Raar....
Wij niet iig, toen waren we er nog niet
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:05:22 #126
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_76544735
weer terug in Zweden. Precies op de goede tijd, want de tijd van -20 is weer voorbij. Ik slaap gewoon met het raam open, vannacht!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_76544897
Ben benieuwd wat zo leuk is aan Zweden [behalve de IKEA], tvp
  Moderator donderdag 7 januari 2010 @ 23:18:20 #128
45833 crew  Fogel
pi_76545341
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:08 schreef P.F het volgende:
Ben benieuwd wat zo leuk is aan Zweden [behalve de IKEA], tvp
Ze hebben aan die kant van de grens (ik woon in Noorwegen) goedkope alcohol en vlees, en je mag er sneller rijden (plus dat de infrastructuur wat beter is dan hier)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_76545476
Ja ik had alle landen Noordelijk van Nederland al jaren geleden afgeschreven, maar ze blijken toch best populair te zijn !
  Moderator donderdag 7 januari 2010 @ 23:27:08 #130
45833 crew  Fogel
pi_76545769
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:21 schreef P.F het volgende:
Ja ik had alle landen Noordelijk van Nederland al jaren geleden afgeschreven, maar ze blijken toch best populair te zijn !
Naja, wat verwacht je van een land? Wat moet er beter zijn of in ieder geval niet slechter dan in Nederland?
Mooie natuur gaat ook vervelen als je er dagelijks naar kijkt, en sommige mensen kunnen niet tegen kou of in de winter het gebrek aan licht.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 10 januari 2010 @ 16:28:13 #131
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76638517
TVP, heb plannen om eind dit jaar een bezoekje aan de Noordkaap te brengen
pi_76646191
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:28 schreef Erasmo het volgende:
TVP, heb plannen om eind dit jaar een bezoekje aan de Noordkaap te brengen
In de winter dus?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 11 januari 2010 @ 11:55:13 #133
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76672510
Ja, met de auto
pi_76672668
Gaaf! Moet je het laatste stukje onder begeleiding?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 11 januari 2010 @ 12:22:42 #135
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76673510
Ik zal iig achter een sneeuwschuiver aan moeten rijden
pi_76673655
Tussen december en maart mogen er geen personenauto's rijden, moet je het laatste stuk met de bus...ben er twee keer geweest, maar nooi in de winter. Lijkt me super.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_76708915
Brrr... Terug van vakantie maar brrrr, wat is het koud! Heb besloten dat ik het toch niet ga winnen van de winter: heeft iemand een idee of ik ergens zo'n dikke winterjas waar je "alle" Zweden mee ziet lopen, kan kopen in de rea? Was gisteren in Stadium maar die hadden eigenlijk niks?

Iemand nog zin in een late Nieuwjaarsborrel trouwens?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:21:00 #138
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76739071
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:26 schreef Knutknuttsson het volgende:
Tussen december en maart mogen er geen personenauto's rijden, moet je het laatste stuk met de bus...ben er twee keer geweest, maar nooi in de winter. Lijkt me super.
Ik wil er in November heen, via Zweden heen en via Noorwegen terug of net andersom
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:37:27 #139
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_76746588
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 05:36 schreef ennuikhier het volgende:
Brrr... Terug van vakantie maar brrrr, wat is het koud! Heb besloten dat ik het toch niet ga winnen van de winter: heeft iemand een idee of ik ergens zo'n dikke winterjas waar je "alle" Zweden mee ziet lopen, kan kopen in de rea? Was gisteren in Stadium maar die hadden eigenlijk niks?

Iemand nog zin in een late Nieuwjaarsborrel trouwens?
ik kan helaas niet meer vrijdag. Een andere keer lijkt me heel erg leuk!

Ik zie heel veel Zweden in Everest jassen lopen, en die komen toch echt bij de stadium vandaan. Als je wat meer geld wilt uitgeven vind ik de naturkompaniet ook erg tof! Ik heb een hele warme jas van een duits merk, maar die heb ik ook in Duitsland gekocht. En ik loop al dagen op m'n dikke bergschoenen, omdat die m'n voeten tenmiste warm houden..En doe altijd een maillot onder m'n spijkerbroek aan, lekker warm op de fiets!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_76746684
tvp want...

Heb ook een Zweeds vrouwke ontmoet via internet (niet gaan bashen), en zit er nu over te denken om volgend jaar mijn wintersport eens niet in Frankrijk/Oostenrijk door te brengen maar in het noordelijke deel van Europa.
Lijkt me dan leuk om er even een paar dagen stad (Stockholm) aan vast te plakken.

Dus, ik hou dit even in de gaten want ik kan er denk ik nog wat van opsteken!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_77441837
Zo, wat is het hier rustig!

Inmiddels heb ik wel degelijke winterschoenen - voor 200kr bij Stadium maar ik vind de jassen nog vrij duur. Vandaag heb ik geen zin om van de bank af te komen maar morgen ga ik maar weer eens een rondje stad doen! Moet ook thermoondergoed en -sokken kopen - over dik een week ga ik een weekje te skieen!
Iemand zin om op twee heul lieve poesjes te passen?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:44:12 #142
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77442210
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 08:57 schreef ennuikhier het volgende:
Zo, wat is het hier rustig!

Inmiddels heb ik wel degelijke winterschoenen - voor 200kr bij Stadium maar ik vind de jassen nog vrij duur. Vandaag heb ik geen zin om van de bank af te komen maar morgen ga ik maar weer eens een rondje stad doen! Moet ook thermoondergoed en -sokken kopen - over dik een week ga ik een weekje te skieen!
Iemand zin om op twee heul lieve poesjes te passen?
Tof! Dan zijn warme kleren wel prettig!

Ik heb gister een trip naar Noord-Zweden geregeld voor in Maart. Vliegen naar Kiruna, daar hondensleen, bevroren waterval klimmen en al dat soort zaken, en we nemen de nachttrein terug van Lulea. Ik heb er zin in! Iemand nog tips voor zaken die we absoluut moeten zien en doen?

Poesjes mogen best in Uppsala komen, weet niet of dat handig is!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_77445712
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:44 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Tof! Dan zijn warme kleren wel prettig!

Ik heb gister een trip naar Noord-Zweden geregeld voor in Maart. Vliegen naar Kiruna, daar hondensleen, bevroren waterval klimmen en al dat soort zaken, en we nemen de nachttrein terug van Lulea. Ik heb er zin in! Iemand nog tips voor zaken die we absoluut moeten zien en doen?

Poesjes mogen best in Uppsala komen, weet niet of dat handig is!
Dat klinkt super Nynke! Ga je naar het ijshotel?
Ik heb familie in die regio wonen (en niet zo'n klein beetje ook: farmor had 13 broertjes en zusjes, die op hun beurt ook allemaal 4-5 kinderen hebben gekregen, enz!) maar als ik dan moet kiezen tussen een ticket naar Nederland of Kiruna, nou, dan is de keus snel gemaakt!

Zomaar een vraag tussendoor: Ik wil vandaag een appeltaart bakken maar in Nederland gebruikte ik altijd zelfrijzend bakmeel. Hebben we dat hier ook? Kan het anders ook met gewoon bloem en een snufje bakpoeder?

Nou, vorige keer waren ze hier! Uppsala is ongeveer een uur handiger! Heb je van 6 tot 12 feb plaats in je herberg?
pi_77447639
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 08:57 schreef ennuikhier het volgende:
Zo, wat is het hier rustig!

Inmiddels heb ik wel degelijke winterschoenen - voor 200kr bij Stadium maar ik vind de jassen nog vrij duur. Vandaag heb ik geen zin om van de bank af te komen maar morgen ga ik maar weer eens een rondje stad doen! Moet ook thermoondergoed en -sokken kopen - over dik een week ga ik een weekje te skieen!
Iemand zin om op twee heul lieve poesjes te passen?
In winkelcentrum Eurostop, bij Arlanda aan de E4, zit een Stadium outlet. 40 to 70% procent korting. Misschien zijn de jassen daar goedkoper..
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:11:48 #145
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77448088
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:44 schreef ennuikhier het volgende:

[..]

Dat klinkt super Nynke! Ga je naar het ijshotel?
Ik heb familie in die regio wonen (en niet zo'n klein beetje ook: farmor had 13 broertjes en zusjes, die op hun beurt ook allemaal 4-5 kinderen hebben gekregen, enz!) maar als ik dan moet kiezen tussen een ticket naar Nederland of Kiruna, nou, dan is de keus snel gemaakt!

Zomaar een vraag tussendoor: Ik wil vandaag een appeltaart bakken maar in Nederland gebruikte ik altijd zelfrijzend bakmeel. Hebben we dat hier ook? Kan het anders ook met gewoon bloem en een snufje bakpoeder?

Nou, vorige keer waren ze hier! Uppsala is ongeveer een uur handiger! Heb je van 6 tot 12 feb plaats in je herberg?
Ik vlieg op 11 februari naar Duitsland, en ik zou het ook even met m'n huisgenoot moeten overleggen, maar ik zou het in principe geen probleem vinden. Wel leuk zelfs! Als we iets voor de 11de kunnen regelen zou het perfect zijn!

Bloem en een snufje bakpoeder zou moeten werken.

Naar het ijshotel misschien, maar ik moet zeggen dat dat nou niet echt mij interesse heeft. Misschien wel hoor, maar t hoeft niet zo nodig voor me..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_77514802
Plan ik samen met vrienden een weekendje Stockholm, blijkt in dat weekend Victoria te gaan trouwen. Aaaiii, een beetje dilemma dus..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_77528088
Afgelopen weekend weer even op en neer geweest. Tering, wat lag er een bak sneeuw in Trelleborg en Malmo . En fucking koud, moest met -10 een benzineslangetje vervangen en dat was geen pretje .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 21:08:47 #148
45833 crew  Fogel
pi_77529160
Is een van jullie wel eens bij Gekås geweest in Ullared? Er is hier nu een documentaire over op TV. Natuurlijk halen ze de extremen eruit, maar man, wat een volk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_77529333
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:08 schreef Fogel het volgende:
Is een van jullie wel eens bij Gekås geweest in Ullared? Er is hier nu een documentaire over op TV. Natuurlijk halen ze de extremen eruit, maar man, wat een volk.
.

Het ligt ook echt in de middle of nowhere . En dan zo'n gigantische winkel + dito parkeerplaats . Al vaak zat Volvo Stations helemaal volgestouwd met gele tassen voorbij zien komen .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_77551786
hej

ik woon nu al 7 maanden in zweden, nog geen problemen gehad.. Maar ik probeer me nu een beetje voor te bereiden op een studie in zweden. Ik ben nu nog bezig om het taaltje te leren met SFI (zweeds voor buitenlanders) en dat gaat wel goed.

Mijn probleem is eigenlijk hoe ik tegenover een hogeschool in zweden kan bewijzen dat ik HAVO heb gedaan. Ik heb gelezen dat je een diploma naar een bep. instantie kan sturen en die instantie kijkt dan wat het zweedse alternatief is voor je diploma... maar ik kon niet vinden als dit ook voor een HAVO diploma geld.

Heeft iemand hier ervaring mee? alvast bedankt

Oja, ik leef in het zuiden van zweden (skane). Het is hier wel gezellig maar er ligt hier nu al 5 weken sneeuw. De sneeuw word na een tijdje wel een beetje saai (het sneeuwt nu op dit moment zelfs).
Verder is het hier in skane wel gezellig, maar het voelt een beetje als de boerenprovincie. Ik heb stockholm nog niet gezien maar ik ben al wel naar gothenburg geweest.
  zondag 7 februari 2010 @ 14:58:13 #151
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77730199
Foto's gemaakt in m'n achtertuin:

Ik hou van Zweden in de winter!




Waar is m'n schoen gebleven?





Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_77739276
Dat wordt dus zowel de kwalificatiewedstrijd Nederland - Zweden als Zweden - Nederland live zien
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_77763552
Ah, jullie hebben dus wel mooi weer..
Hier in Finland(jyvaskyla) de hele week nog geen zon gezien...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_77821649
Heeft misschien iemand van jullie zn diploma al laten omzetten door het VHS? Ik wil namelijk graag in de herfst rechten gaan studeren hier, maar ik ben een beetje onzeker hoe mn cijfers vertaald worden.. Je hebt namelijk minstens 18,5 nodig om in Uppsala te studeren.. (Dus bijna voor alles MVG)
Maar als dat betekent dat je in Nederland voor alles een 10 nodig hebt, kan natuurlijk geen enkele nederlander hier studeren..
pi_77826636
MVG is wel het hoogste "cijfer" dat je kunt krijgen hier. Zal zo'n 8/9 moeten zijn in NL
pi_77833292
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:06 schreef sweboy het volgende:
MVG is wel het hoogste "cijfer" dat je kunt krijgen hier. Zal zo'n 8/9 moeten zijn in NL
Ja, klopt. Maar je mag toch ook met een HAVO diploma hier aan de universiteit studeren? Ik heb gymnasium gedaan en 7ens, 8en en één 9 op mn eindlijst. Dus dan zou ik half VG en half MVG moeten hebben, toch? Maar wat krijgt iemand met een HAVO diploma en dezelfde cijfers dan? Als die ook half VG en half MVG krijgt, wordt het verschil tussen nederlandse middelbare scholen helemaal teniet gedaan.

Haha, beetje vaag dit allemaal, maar het is gewoon heel irritant dat ik geen enkel idee heb of ik zal worden aangenomen of niet..
pi_77892056
Hoi, ik woon zelf niet in Zweden (al is het wel m'n favoriete vakantieland) maar ik zag net dat NO blues een Zweeds tourtje doet. Is een Nederlandse band die blues met traditionele Arabische muziek mengen zegmaar (hier kan je luisteren, kan het niet zo goed uitleggen hoe het klinkt http://www.myspace.com/nobluesnl). 11.feb.2010 20:00 Kulturhuset Trollhattan (da's dus over een uur al!)
12.feb.2010 20:00 Hi jazz Uppsala
13.feb.2010 20:00 Stallet Stockholm
14.feb.2010 20:00 Kulturhuset Oceanen Gothenburg
Misschien leuk voor jullie om weer eens een paar Hollanders te zien.
pi_78136141
Waar moet je op letten als je een contract krijgt aangeboden in Zweden?
Hoeveel vakantiedagen zijn gangbaar, bruto-netto verhouding, pensioen, ziektekosten?
Stop rockin' the boat.
pi_78138418
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:10 schreef bassieVL het volgende:
Waar moet je op letten als je een contract krijgt aangeboden in Zweden?
Hoeveel vakantiedagen zijn gangbaar, bruto-netto verhouding, pensioen, ziektekosten?
Geen idee, werkt allemaal net wat anders als je een eigen bedrijf hebt

Belasting is redelijk hoog. Brutto lonen liggen ook wel een stukje hoger, wat het weer compenseert.
pi_78146875
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:10 schreef bassieVL het volgende:
Waar moet je op letten als je een contract krijgt aangeboden in Zweden?
Hoeveel vakantiedagen zijn gangbaar, bruto-netto verhouding, pensioen, ziektekosten?
25 vakantiedagen zijn volgens mij standaard maar je werkgever mag extra vakantiedagen geven. Bruto / netto hangt af van de kommun waar je woont en is gemakkelijk op te zoeken op de site van Skatteverket.

Verder is het belangrijk om te weten of het bedrijf aangesloten is bij de vakbond - je secondaire voorwaarden zijn dan over het algemeen beter (pension / overwerk / vrij bij doktersbezoek ed).

Heb je een baan aangeboden gekregen?
pi_78157349
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:37 schreef ennuikhier het volgende:

[..]

25 vakantiedagen zijn volgens mij standaard maar je werkgever mag extra vakantiedagen geven. Bruto / netto hangt af van de kommun waar je woont en is gemakkelijk op te zoeken op de site van Skatteverket.

Verder is het belangrijk om te weten of het bedrijf aangesloten is bij de vakbond - je secondaire voorwaarden zijn dan over het algemeen beter (pension / overwerk / vrij bij doktersbezoek ed).

Heb je een baan aangeboden gekregen?
Dank je voor de info. Zal eens wat gaan googlen. Nu woon ik nog gewoon in Nederland. Heb nog geen baan aangeboden gekregen, maar zit in de laatste ronde.
Stop rockin' the boat.
pi_78198889
Misschien handig om te weten; In veel gevallen gaat de werkgever vragen wat je wil verdienen. Het is daarom handag om vantevoren even te googelen naar de gemiddelde lonen in jouw sector. De eerste keer dat ik een sollicitatiegesprek had hier, overviel die vraag me nogal. Was nog maar net in Zweden en wist niets van gangbare looneisen en dergelijke....

Succes
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 22 februari 2010 @ 10:25:41 #163
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78294887
Is het bij jullie ook zo koud? Ik fietste net naar de stad, en zag dat het -24 was. En door de sneeuwstorm van zaterdag hebben we nu een kleine meter sneeuw. Maar boh, -24 is koud zeg!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_78299981
Inderdaad...vannacht ging de temperatuur hier onder de -30.....brrrrr.....
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_78405947
Maar vandaag scheen het zonnetje en zag ik ijspegels smelten!!

Maar is er echt helemaal niemand hier die in Zweden woont en zijn of haar nederlandse diploma heeft laten vertalen naar zweedse cijfers?
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:06:00 #166
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78406215

(dit is een bankje!)


Zo ziet het er hier uit!

Tetnem, nee, sorry!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_79109166
Oy, oy, oy, wat spannend! Zitten jullie ook te kijken?
(Krijg ik extra integratie-punten voor mijn lördagsgodis, chips & dip, daimtårta en cola?)
pi_79109418
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:34 schreef ennuikhier het volgende:
Oy, oy, oy, wat spannend! Zitten jullie ook te kijken?
(Krijg ik extra integratie-punten voor mijn lördagsgodis, chips & dip, daimtårta en cola?)
Kom eens gauw naar ons eigen subforum dan!
[ZWE] Melodifestivalen 2010 #3 Vage punten
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_79109446
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:41 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Kom eens gauw naar ons eigen subforum dan!
[ZWE] Melodifestivalen 2010 #3 Vage punten
Dank, dank! Ik kom er aan (in m'n mjukisbyxor!)
pi_79200548
Vraag voor een vriend: wat zijn de goeie (enigzins internationale) recruiters / headhunters in Zweden? Hij spreekt beperkt Zweeds (geloof ik), maar wil graag in Stockholm gaan werken. Ik heb het mijn Zweedse vriendin gevraagd, maar die had er eigenlijk weinig ervaring mee, dus wellicht hier mensen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79201033
Ligt er een beetje aan in welke branche hij wat zoekt.
Solliciteren in Stockholm is een net iets ander spelletje dan in Nederland. Netwerken helpt heel erg.

2 recruiters waar ik (redelijk) goede ervaringen mee heb:
http://www.michaelpage.se/index.html?language=en
http://www.mercuriurval.c(...).aspx?epslanguage=SV

Daarnaast staan internationale banen op:
www.jobsinstockholm.com
http://www.thelocal.se/jobs/
Stop rockin' the boat.
pi_79201419
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:35 schreef bassieVL het volgende:
Ligt er een beetje aan in welke branche hij wat zoekt.
Solliciteren in Stockholm is een net iets ander spelletje dan in Nederland. Netwerken helpt heel erg.

2 recruiters waar ik (redelijk) goede ervaringen mee heb:
http://www.michaelpage.se/index.html?language=en
http://www.mercuriurval.c(...).aspx?epslanguage=SV

Daarnaast staan internationale banen op:
www.jobsinstockholm.com
http://www.thelocal.se/jobs/
Bedankt!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:24:12 #173
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79202667
Ik mis de sneeuw nu al!

Het is nu alleen nog maar ijs op de straten, en dat maakt het fietsen een uitdaging!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:17:19 #174
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_79284239
net terug uit Zweden, idd meer ijs dan sneeuw. Ziet er leuk uit maar erg ongemakkelijk. Ik aan het glibberen en glijden en al die Zweden lopen gewoon door.. ervaring
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:29:17 #175
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_79292821
Ik en 3 vrienden willen graag naar een Zweedse voetbalwedstrijd, maar bij al die voetbalreizen sites hebben ze geen kaarten voor de Zweedse competitie.. Weet iemand waar (en hoe) ik aan kaarten kan komen? Liefst voor een club uit Göteborg of Stockholm.
pi_79295802
Kaartjes kun je kopen via www.ticnet.se
Stop rockin' the boat.
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:47:25 #177
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_79298243
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:47 schreef bassieVL het volgende:
Kaartjes kun je kopen via www.ticnet.se
tack!
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:37:31 #178
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79310227
ik vertrek morgenavond naar Kiruna, Abisko en Lulea...Wat voor kleding moet ik meenemen? Dikke truien, spijkerbroek en skibroek en wandelschoenen leek me het plan.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_79311659
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:29 schreef dRobje het volgende:
Ik en 3 vrienden willen graag naar een Zweedse voetbalwedstrijd, maar bij al die voetbalreizen sites hebben ze geen kaarten voor de Zweedse competitie.. Weet iemand waar (en hoe) ik aan kaarten kan komen? Liefst voor een club uit Göteborg of Stockholm.
Die kan je in bijna gevallen aan de kassa kopen. Alleen bij een derby tussen clubs uit Stockholm kan het wel eens voorkomen dat de kassa's op wedstrijddagen dicht zijn.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_79311819
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:37 schreef AKnynke het volgende:
ik vertrek morgenavond naar Kiruna, Abisko en Lulea...Wat voor kleding moet ik meenemen? Dikke truien, spijkerbroek en skibroek en wandelschoenen leek me het plan.
Wow! Veel plezier! Ben nog nooit zo noordelijk geweest in de winter, lijkt me prachtig.!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_79314777
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:29 schreef dRobje het volgende:
Ik en 3 vrienden willen graag naar een Zweedse voetbalwedstrijd, maar bij al die voetbalreizen sites hebben ze geen kaarten voor de Zweedse competitie.. Weet iemand waar (en hoe) ik aan kaarten kan komen? Liefst voor een club uit Göteborg of Stockholm.
vaak toch ook nog bij het stadion, althans wel bij IF Elfsborg
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  vrijdag 19 maart 2010 @ 00:23:07 #182
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_79320927
Bedankt voor de hulp! Nu nog ff een mooi voetbalweekendje uitzoeken
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:56:56 #183
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79337803
Ik vond Lulea vrij saai

Dan vond ik bijvoorbeeld (of all places ) Narvik leuker.

oja we zitten in het Zweden topic .

Kiruna stonden meer sneeuwscooters dan auto's. Das weer eens wat anders
pi_79443381
Nog een vraagje. Mijn ouders willen deze zomer een keer langskomen in Stockholm, iemand nog goeie tips voor hotels / B&B / appartementjes? Moet niet te duur zijn, maar iets leuks in Ostermalm zou ideaal zijn, dan zitten ze niet te ver van ons af. Heb er gek genoeg zelf nog geen ervaring mee...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 22 maart 2010 @ 12:37:54 #185
45833 crew  Fogel
pi_79443575
Wat is niet te duur? Het Sheraton in het centrum heeft vaak aanbiedingen voor ca 80¤ per nacht, terwijl een Ibis net buiten de stad ook al snel 60¤ kost.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_79444221
Als je echt cheap wilt, het F1 Hotel. Zuid stockholm. 2 Minuten lopen vanaf Telefonplan. Kunnen ze zo met de metro.

Maar kost alsnog 40 euro per nacht per kamer, en dan heb je echt alleen een bed, en een water koker (WC's en douches zijn gedeeld in het hotel).
pi_79446589
Nee, zo cheap hoeft het ook weer niet. Iets van ¤100 per nacht per kamer zou ideaal zijn. Als jullie echt iets enorms leuks weten dat duurder is, kan ik hen desnoods trakteren, dat hebben ze op zich wel verdiend.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79448437
Qua locatie vind ik Scandic Parc aan Humlegarden wel leuk.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:56:57 #189
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79523348
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:56 schreef PLAE@ het volgende:
Ik vond Lulea vrij saai

Dan vond ik bijvoorbeeld (of all places ) Narvik leuker.

oja we zitten in het Zweden topic .

Kiruna stonden meer sneeuwscooters dan auto's. Das weer eens wat anders
Narvik vond ik niet zoveel aan, eerlijk gezegd. De rit van Kiruna via Abisko naar Narvik is wel geweldig mooi!

Lulea vond ik een schattig stadje, meer niet.

Ik zal binnenkort wat foto's uploaden!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:11:18 #190
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79523989
Fijn dat je genoten hebt. Ik ben met de trein van Narvik naar Lulea gegaan. Vanaf Kiruna was het mistig waardoor de lol er wel een beetje vanaf ging . Stuk Narvik - Kiruna vond ik wel erg mooi. Vooral het stukje naar de Zweedse grens en het bevroren tometräsk. Misschien vond ik Narvik leuker omdat ik er ook een leuke avond gehad heb. Dat beinvloed je mening natuurlijk
Trondheim - Bodø is ook aan te raden overigens

Ben benieuwd naar de foto's


Is Lulea - Stockholm leuk met de trein?
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:05 schreef Drive-r het volgende:
Nee, zo cheap hoeft het ook weer niet. Iets van ¤100 per nacht per kamer zou ideaal zijn. Als jullie echt iets enorms leuks weten dat duurder is, kan ik hen desnoods trakteren, dat hebben ze op zich wel verdiend.
Vind persoonlijk booking.com ideaal... (vooral om de reviews...je weet wat je kunt verwachten).
Je kunt over het algemeen tot de dag van aankomst kostenloos annuleren.

[ Bericht 8% gewijzigd door PLAE@ op 24-03-2010 11:17:30 ]
pi_79526530
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:11 schreef PLAE@ het volgende:
Fijn dat je genoten hebt. Ik ben met de trein van Narvik naar Lulea gegaan. Vanaf Kiruna was het mistig waardoor de lol er wel een beetje vanaf ging . Stuk Narvik - Kiruna vond ik wel erg mooi. Vooral het stukje naar de Zweedse grens en het bevroren tometräsk. Misschien vond ik Narvik leuker omdat ik er ook een leuke avond gehad heb. Dat beinvloed je mening natuurlijk
Trondheim - Bodø is ook aan te raden overigens

Ben benieuwd naar de foto's


Is Lulea - Stockholm leuk met de trein?
[..]

Vind persoonlijk booking.com ideaal... (vooral om de reviews...je weet wat je kunt verwachten).
Je kunt over het algemeen tot de dag van aankomst kostenloos annuleren.
Ik heb een hele leuke (tenminste, dat hoop ik) bed & breakfast gevonden op Narvavägen, dus dichtbij Djurgarden. Prima lokatie, kunnen ze fietsen huren en ook beetje de Archipelago in fietsen. Ik had ook wat opties op Sodermalm, maar dan zit je wat dat bertreft wat minder handig en ik woon zelf in Ostermalm. B&B kostte ook maar 850kr per nacht voor 2 personen in een grote kamer met eigen badkamer en Hastens bed van 1.80. Da's echt een stuk goedkoper dan meeste hotels, dus goeie oplossing.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:23:34 #192
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79526797
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:11 schreef PLAE@ het volgende:
Fijn dat je genoten hebt. Ik ben met de trein van Narvik naar Lulea gegaan. Vanaf Kiruna was het mistig waardoor de lol er wel een beetje vanaf ging . Stuk Narvik - Kiruna vond ik wel erg mooi. Vooral het stukje naar de Zweedse grens en het bevroren tometräsk. Misschien vond ik Narvik leuker omdat ik er ook een leuke avond gehad heb. Dat beinvloed je mening natuurlijk
Trondheim - Bodø is ook aan te raden overigens

Ben benieuwd naar de foto's


Is Lulea - Stockholm leuk met de trein?
[..]

Vind persoonlijk booking.com ideaal... (vooral om de reviews...je weet wat je kunt verwachten).
Je kunt over het algemeen tot de dag van aankomst kostenloos annuleren.
Trein Lulea Uppsala is lang, en het was vooral donker, een nachttrein. Maar, het was goed te doen. Ik heb best lekker geslapen! Ik vond de autorit naar Narvik echt geweldig mooi, je gaat de bergen in, er ligt zoveel sneeuw en het uitzicht is echt spectaculair. En je komt zo weinig andere auto's tegen, echt alleen op de wereld. De weg was alleen wel vrij ijzig...Ach, ik heb in ieder geval een cursus 'hoe rijd ik op sneeuw en ijs' gehad..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:20:03 #193
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79532931
Wat foto's van lapland:








Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_79550811
Volgens mij heb ik precies dezelfde sledehondetocht gedaan! Ging je tussendoor soort van lunchen in een tipi?
pi_79973859
Even voor de mensen die er wonen. Ik heb altijd het idee dat er (politiek gezien) weinig, zeg maar geen, problemen zijn daar. Is dat ook zo of verbeeld ik me dat? Ik vergelijk het dan met Nederland hè.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_79975347
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:18 schreef Hojdhopper het volgende:
Even voor de mensen die er wonen. Ik heb altijd het idee dat er (politiek gezien) weinig, zeg maar geen, problemen zijn daar. Is dat ook zo of verbeeld ik me dat? Ik vergelijk het dan met Nederland hè.
Volgens mij verbeeld je je dat, maar wellicht kun je wat concrete zijn?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 5 april 2010 @ 21:22:13 #197
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_79981130
Wat zijn voor jou problemen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 23:14:14 #198
45833 crew  Fogel
pi_79986986
Hulde aan de strooiploegen bij jullie! Vorige week in Østersund bij een heel klein beetje sneeuw meteen een heel arsenaal aan mini-sneeuwschuivers actief om de stoepen en fietspaden weer sneeuwvrij te krijgen, dat wil ik in Noorwegen ook
Maar serieus, hier doen ze het niet/nauwelijks omdat "er geen geld voor is" en alleen de hoofdwegen worden (relatief) goed sneeuwvrij gehouden. Is Østersund een uitzondering en misschien om de een of andere reden een rijke gemeente, of is het standaard dat in Zweden ook de stoepen en fietspaden sneeuwvrij gehouden worden? En in het laatste geval, stuur eens een delegatie deze kant op om uit te leggen hoe ze dat hier ook voor elkaar kunnen krijen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 5 april 2010 @ 23:26:25 #199
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_79987628
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:14 schreef Fogel het volgende:
Hulde aan de strooiploegen bij jullie! Vorige week in Østersund bij een heel klein beetje sneeuw meteen een heel arsenaal aan mini-sneeuwschuivers actief om de stoepen en fietspaden weer sneeuwvrij te krijgen, dat wil ik in Noorwegen ook
Maar serieus, hier doen ze het niet/nauwelijks omdat "er geen geld voor is" en alleen de hoofdwegen worden (relatief) goed sneeuwvrij gehouden. Is Østersund een uitzondering en misschien om de een of andere reden een rijke gemeente, of is het standaard dat in Zweden ook de stoepen en fietspaden sneeuwvrij gehouden worden? En in het laatste geval, stuur eens een delegatie deze kant op om uit te leggen hoe ze dat hier ook voor elkaar kunnen krijen
Ik vond ook dat het hier goed sneeuwvrij werd gehouden. Onze woonvereniging heeft een man in dienst (vrijwilliger overigens) die niets anders doet dan sneeuwruimen en met zo'n minischuiver alles vrij probeert te houden.Stoep, parkeerplaatsen, opritten... Ideaal!
Hoofdwegen en secundaire wegen zijn altijd goed. In deze winter met zoveel sneeuw, heb ik niet één keer ergens moeite gehad met de auto. Heb niet gefietst, dus hoe de fietspaden erbij lagen weet ik niet, maar gezien het aantal studenten dat ik zag fietsen, krijg ik het idee dat dat ook wel goed zat.

Overigens is wel in het nieuws dat deze winter er voor heeft gezorgd dat geen enkele gemeente binnen het "sneeuwruimbudget" is gebleven. Stockholm zelfs 65 miljoen kroon meer kwijt aan sneeuwruimen dan begroot.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 5 april 2010 @ 23:27:35 #200
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_79987690
Ik zit eind deze maand 4 dagen in de buurt van Loftehammer 3e keer zweden voor mij
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 6 april 2010 @ 08:18:13 #201
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79993409
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:14 schreef Fogel het volgende:
Hulde aan de strooiploegen bij jullie! Vorige week in Østersund bij een heel klein beetje sneeuw meteen een heel arsenaal aan mini-sneeuwschuivers actief om de stoepen en fietspaden weer sneeuwvrij te krijgen, dat wil ik in Noorwegen ook
Maar serieus, hier doen ze het niet/nauwelijks omdat "er geen geld voor is" en alleen de hoofdwegen worden (relatief) goed sneeuwvrij gehouden. Is Østersund een uitzondering en misschien om de een of andere reden een rijke gemeente, of is het standaard dat in Zweden ook de stoepen en fietspaden sneeuwvrij gehouden worden? En in het laatste geval, stuur eens een delegatie deze kant op om uit te leggen hoe ze dat hier ook voor elkaar kunnen krijen
Ik vind dat ze hier absoluut erg goed sneeuw vrij houden. Tot mijn grote ergernis soms, m'n slaapkamer zit aan de straatkant, en ze zijn vooral fan van 's nachts sneeuw ruimen. En dat maakt toch wel wat lawaai!

edit: en de fietspaden houden ze ook redelijk goed schoon. Heb de hele winter gefietst, en geen enkele keer gevallen. 1 keer was het een vrij heftige sneeuwbui en toen konden ze er niet tegenop, dat maakte het fietsen wel een uitdaging..

[ Bericht 7% gewijzigd door AKnynke op 06-04-2010 08:38:26 ]
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_79994248
Alleen zo vervelend dat ze alle sneeuw tegen de zijkant van je auto aanschuiven, vooral in Stockholm, waar je vaak langs de weg moet parkeren.

Sta je daar, vooral na de eerste sneeuwbui, eerst 20-30 minuten je auto uit te graven.
pi_80021665
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens mij verbeeld je je dat, maar wellicht kun je wat concrete zijn?
Nouja, meer de interne politieke zaken. Jeugdcriminaliteit, drugsoverlast, tekorten (lees: geen idiote bezuinigingen zoals hier), files.. Gewoon de dagelijkse zooi.

Natuurlijk weet ik dat geen enkel land geen problemen zijn. Maar ik hoor gewoon nooit dingen over Zweden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_80044184
Tvptje, ik ga vanaf september een half jaar studeren in Uppsala
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  woensdag 7 april 2010 @ 15:25:04 #205
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80045015
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:01 schreef aardappel het volgende:
Tvptje, ik ga vanaf september een half jaar studeren in Uppsala
Ha! dan ben ik hier weg!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 7 april 2010 @ 16:08:49 #206
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_80046724
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:01 schreef aardappel het volgende:
Tvptje, ik ga vanaf september een half jaar studeren in Uppsala
Leuk, potatis!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_80244353
Hebben jullie enig idee waarom een vlucht in het einde van augustus via KLM rond de 600 euro is en via Scandinavian Airlines maar 100 euro? Beide inclusief belasting. Of doe ik nu iets compleet fout?

SAS (kon helaas geen directe link maken)

KLM
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 22:13:07 #208
45833 crew  Fogel
pi_80244463
Als je met de KLM vliegt moet je minimaal 3 nachten of een zaterdagnacht wegblijven voor een goedkoop tarief, neem aan dat het daaraan ligt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 12 april 2010 @ 22:49:20 #209
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_80246374
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:11 schreef aardappel het volgende:
Hebben jullie enig idee waarom een vlucht in het einde van augustus via KLM rond de 600 euro is en via Scandinavian Airlines maar 100 euro? Beide inclusief belasting. Of doe ik nu iets compleet fout?

SAS (kon helaas geen directe link maken)

KLM
100 euro met sas is niet duur trouwens...
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_80247553
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:11 schreef aardappel het volgende:
Hebben jullie enig idee waarom een vlucht in het einde van augustus via KLM rond de 600 euro is en via Scandinavian Airlines maar 100 euro? Beide inclusief belasting. Of doe ik nu iets compleet fout?

SAS (kon helaas geen directe link maken)

KLM
KLM doet op bijna geen enkele route aan enkeltjes. Je zult zien dat een retourtje op die route veel goedkoper is, een snelle check leert me dat je daarvoor maar 207 euro kwijt bent. Heerlijk onzinning, maar zo werkt de KLM nu eenmaal...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80251052
tack, voor al uw antwoorden
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:16:24 #212
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_80278039
Bij SAS zie ik trouwens alleen maar vluchten rond de 150 euro en omhoog. En dan maken ze ook nog een tussenstop in Kopenhagen. Alle rechtstreekse vluchten komen rond de 200 euro.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_80279708
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
Bij SAS zie ik trouwens alleen maar vluchten rond de 150 euro en omhoog. En dan maken ze ook nog een tussenstop in Kopenhagen. Alle rechtstreekse vluchten komen rond de 200 euro.
Naar NL? Mijn ouders gaan binnenkort ook voor iets vqn 140 ofzo, die vluchten zijn er dus wel?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:40:16 #214
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_80282019
wij vliegen voor 80 euro retour van bremen naar een vliegveld in de buurt van Loftehammer.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:53:27 #215
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_80282950
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:40 schreef Catch22- het volgende:
wij vliegen voor 80 euro retour van bremen naar een vliegveld in de buurt van Loftehammer.
Met Ryainar waarschijnlijk?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:55:31 #216
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_80283094
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Naar NL? Mijn ouders gaan binnenkort ook voor iets vqn 140 ofzo, die vluchten zijn er dus wel?
Ooh, maar ze gaan ook wel rechtsreeks. Maar als ik zoek op Amsterdam-Stockholm, dan is er vaak maar één rechtstreekse vlucht en de rest gaat via Copenhagen of Oslo. Viel me gewoon op...
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:59:00 #217
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80283364
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:40 schreef Catch22- het volgende:
wij vliegen voor 80 euro retour van bremen naar een vliegveld in de buurt van Loftehammer.
ik vlieg zovaak en zoveel goedkoper met ryanair naar Bremen. Ideale verbinding, aangezien mijn vriend in Bremen woont. Een pain in the ass om in skavsta te komen, maar in Bremen hoef ik nog meer een kwartiertje in de tram en ik ben er!

OT: toen ik net naar huis fietste was er nog wat licht aan de horizon, het gaat zo snel nu! Ik heb vandaag in het zonnetje gelunched en avondgegeten, heerlijk!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:00:42 #218
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_80283484
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:53 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Met Ryainar waarschijnlijk?
denk het wel. Een maatje heeft het geregeld. We gaan dus vissen in de buurt van Loftehammer en landen daar vlak bij.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:02:20 #219
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_80283623
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:59 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ik vlieg zovaak en zoveel goedkoper met ryanair naar Bremen. Ideale verbinding, aangezien mijn vriend in Bremen woont. Een pain in the ass om in skavsta te komen, maar in Bremen hoef ik nog meer een kwartiertje in de tram en ik ben er!

OT: toen ik net naar huis fietste was er nog wat licht aan de horizon, het gaat zo snel nu! Ik heb vandaag in het zonnetje gelunched en avondgegeten, heerlijk!
Hoe wij ook rekenen, ryainair blijft voor ons altijd het goedkoopste. Zelfs met de parkeer- en reiskosten op en naar Skavsta erbij gerekend zijn we altijd tientallen euro's voordeliger uit. En wij moeten in het Noorden van Nederland zijn en dan is Bremen net zo ver als Amsterdam.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:05:43 #220
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80283895
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:02 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Hoe wij ook rekenen, ryainair blijft voor ons altijd het goedkoopste. Zelfs met de parkeer- en reiskosten op en naar Skavsta erbij gerekend zijn we altijd tientallen euro's voordeliger uit. En wij moeten in het Noorden van Nederland zijn en dan is Bremen net zo ver als Amsterdam.
Ach, en uiteindelijk is het niet zo'n ramp. Ik zit 40 minuten in de trein en dan anderhalf uur in de bus. So what! Het is nog steeds het snelste voor mij, aangezien vriendlief in Bremen zelf woont. Ik kan ook naar Hamburg of Hannover vliegen, maar dan moet ik daarna nog in de trein zitten. Ik maak me er niet zo druk om!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:12:09 #221
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_80284315
Ze gaan nu het vliegveld in Uppsala openstellen voor commercieële vluchten. Laten ze maar een lijntje Uppsala-Eelde openen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:18:28 #222
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80284792
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:12 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ze gaan nu het vliegveld in Uppsala openstellen voor commercieële vluchten. Laten ze maar een lijntje Uppsala-Eelde openen.
wow, dat zou perfect zijn zeg! Maar wat een onzin, Uppsala en Arlanda liggen dan 30 km. van elkaar vandaan!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:22:20 #223
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_80285051
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:18 schreef AKnynke het volgende:

[..]

wow, dat zou perfect zijn zeg! Maar wat een onzin, Uppsala en Arlanda liggen dan 30 km. van elkaar vandaan!
Inderdaad. Was net op het nieuws dat het nog niet helemaal zeker is. Ik was iets voorbarig
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_80700503
hej,
ik lees al een tijdje mee, en het begint er nu toch echt naar uit te zien dat ik ergens deze zomer - waarschijnlijk in augustus -naar Stockholm verhuis met mijn vriend. Echt ontzettend spannend; zal ik het redden met mijn volksuniversiteit-zweeds, kan ik een baan vinden.. zal het ooit ophouden met sneeuwen daar, of zal ik daar aan wennen..
maar kijk er vooral ontzettend naar uit
  zondag 25 april 2010 @ 20:00:58 #225
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_80704623
Leuk! Heb je een Zweedse vriend? En heb je al een idee waar precies je gaat wonen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_80878622
TVP Ik kom vanaf september een half jaartje richting Stockholm!
  vrijdag 30 april 2010 @ 22:03:09 #227
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80886252
Zo, dat was Valborg. Ik heb het weer overleefd, maar wat een belevenis is dat toch.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  vrijdag 30 april 2010 @ 22:40:16 #228
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_80887727
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 22:03 schreef AKnynke het volgende:
Zo, dat was Valborg. Ik heb het weer overleefd, maar wat een belevenis is dat toch.
En wat een weer

Was erg gezellig in de stad.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 30 april 2010 @ 22:41:55 #229
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80887795
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 22:40 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

En wat een weer

Was erg gezellig in de stad.
Heerlijk. We gingen om 6 uur barbequen, en toen begon het al te betrekken, maar het begon pas met regenen toen we klaar waren. Maar,het weer was echt perfect inderdaad!

Jij was toch niet een van die vreemde nederlanders die in het oranje gekleed waren? Ik heb er een paar van gezien vandaag...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_80888923
Ik denk dat het daar stikt van de overheerlijke babes in Zweden !
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  vrijdag 30 april 2010 @ 23:12:04 #231
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_80888974
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 22:41 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Heerlijk. We gingen om 6 uur barbequen, en toen begon het al te betrekken, maar het begon pas met regenen toen we klaar waren. Maar,het weer was echt perfect inderdaad!

Jij was toch niet een van die vreemde nederlanders die in het oranje gekleed waren? Ik heb er een paar van gezien vandaag...
Haha, nee, geen oranje hier...Ook geen Nederlanders gezien trouwens. Wel een groepje Japanse toeristen die bij een nation stonden te kijken en er HELEMAAL niets van snapten.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_80929621
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 23:12 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Haha, nee, geen oranje hier...Ook geen Nederlanders gezien trouwens. Wel een groepje Japanse toeristen die bij een nation stonden te kijken en er HELEMAAL niets van snapten.
Ik heb het eigenlijk compleet niet gevierd, heb er ook weinig van meegekregen hier in Stockholm. Ziet er wel steeds meer naar uit dat ik mezelf de komende jaren in ieder geval ook in Zweden ga vestigen. Wellicht verhuizen na de kerst, al voorzichtig wat apartementen bekeken. Ben nog steeds niet helemaal blij met de sobere winter, dus zoek iets met maximale hoeveelheid licht in huis, niet makkelijk in het centrum.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 2 mei 2010 @ 14:27:42 #233
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80931337
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk compleet niet gevierd, heb er ook weinig van meegekregen hier in Stockholm. Ziet er wel steeds meer naar uit dat ik mezelf de komende jaren in ieder geval ook in Zweden ga vestigen. Wellicht verhuizen na de kerst, al voorzichtig wat apartementen bekeken. Ben nog steeds niet helemaal blij met de sobere winter, dus zoek iets met maximale hoeveelheid licht in huis, niet makkelijk in het centrum.
Spannend. Ach, zo'n winter als dit jaar zul je niet snel weer krijgen denk ik!

Valborg merk je denk ik niet in Stockholm, alleen in Uppsala en Lund. Ongeloofeljik hoeveel mensen, het is net alsof het aantal inwoners in een keer verdriedubbeld is.

26 juni verhuis ik defnitief uit Zweden. Wellicht dat ik terugkom om te promoveren hier, maar dat is nog niet helemaal duidelijk.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zondag 2 mei 2010 @ 14:49:18 #234
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_80931992
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk compleet niet gevierd, heb er ook weinig van meegekregen hier in Stockholm. Ziet er wel steeds meer naar uit dat ik mezelf de komende jaren in ieder geval ook in Zweden ga vestigen. Wellicht verhuizen na de kerst, al voorzichtig wat apartementen bekeken. Ben nog steeds niet helemaal blij met de sobere winter, dus zoek iets met maximale hoeveelheid licht in huis, niet makkelijk in het centrum.
In Stockholm wordt het ook nauwelijks gevierd natuurlijk. Dat kan je echt niet vergelijken met Uppsala. Hier staat de hele stad van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op z'n kop. Kom volgend jaar maar eens kijken!

Waar zoek je precies je woning?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_80938412
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:49 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

In Stockholm wordt het ook nauwelijks gevierd natuurlijk. Dat kan je echt niet vergelijken met Uppsala. Hier staat de hele stad van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op z'n kop. Kom volgend jaar maar eens kijken!

Waar zoek je precies je woning?
Beetje centraal Stockholm, Vasastan/Ostermalm denk ik. Maar vrij flexibel, vind zelf Soder ook erg leuk en we zitten zelfs een beetje richting Hammersby Sjostad te kijken, maar ik hou niet zo van nieuwbouw...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 2 mei 2010 @ 20:00:03 #236
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_80944264
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Beetje centraal Stockholm, Vasastan/Ostermalm denk ik. Maar vrij flexibel, vind zelf Soder ook erg leuk en we zitten zelfs een beetje richting Hammersby Sjostad te kijken, maar ik hou niet zo van nieuwbouw...
Maar in Hammarby Sjöstad of Sickla heb je wel prachtige plekjes! En redelijk dicht bij het centrum. Maar je moet inderdaad van die bouwstijl houden. Vind het zelf nogal prijzig in vergelijking met andere stadsdelen trouwens, mooi maar duur.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_80949763
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:00 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Maar in Hammarby Sjöstad of Sickla heb je wel prachtige plekjes! En redelijk dicht bij het centrum. Maar je moet inderdaad van die bouwstijl houden. Vind het zelf nogal prijzig in vergelijking met andere stadsdelen trouwens, mooi maar duur.
Prijzen zijn inderdaad fors, meer in lijn met het centrum van de stad. We zullen zien, komende maanden af en toe op een zondag wat open huizen aflopen om een beter idee te krijgen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_81209139
Ik ga eind van de maand weer een weekje naar Zweden. Heen rijd ik mee met mijn ouders, terug vlieg ik voor 29 euro met Ryanair van Göteborg naar Weeze. Heb er zin in!
pi_81828557
Vraagje: weet iemand waar je het makkelijkst een goedkope fiets koopt in Stockholm?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 24 mei 2010 @ 13:51:55 #240
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_81828724
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:46 schreef Drive-r het volgende:
Vraagje: weet iemand waar je het makkelijkst een goedkope fiets koopt in Stockholm?
In Uppsala heb ik er eentje te koop voor 400 kronen. Niet zo'n goede, maar hij fietst!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_81829443
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:51 schreef AKnynke het volgende:

[..]

In Uppsala heb ik er eentje te koop voor 400 kronen. Niet zo'n goede, maar hij fietst!
Hm, maar daar ben ik niet zo snel... Ik vroeg me voornamelijk af welke budget ketens er ook fietsen hebben staan. De fietsenwinkels vind ik wel, maar ik heb al fietsen in A'dam en Londen, dus wil er eigenlijk weinig aan besteden... Misschien een keer een auto lenen en naar Uppsala rijden
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 24 mei 2010 @ 14:16:54 #242
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_81829596
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, maar daar ben ik niet zo snel... Ik vroeg me voornamelijk af welke budget ketens er ook fietsen hebben staan. De fietsenwinkels vind ik wel, maar ik heb al fietsen in A'dam en Londen, dus wil er eigenlijk weinig aan besteden... Misschien een keer een auto lenen en naar Uppsala rijden
Met de trein is maar 40 minuutjes.

Ik heb ook nog 2 zwarte expedit kasten met 8 vakken, en een lichte met ook 8 vakken te koop. 2 eetkamer stoelen en een bureaustoel komen er ook nog bij!

Dus, als iemand interesse heeft: Ik wil er erg graag vanaf!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  maandag 24 mei 2010 @ 15:06:50 #243
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_81831440
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, maar daar ben ik niet zo snel... Ik vroeg me voornamelijk af welke budget ketens er ook fietsen hebben staan. De fietsenwinkels vind ik wel, maar ik heb al fietsen in A'dam en Londen, dus wil er eigenlijk weinig aan besteden... Misschien een keer een auto lenen en naar Uppsala rijden
Biltema en Jula hebben vaak fietsen van zo'n 1000 tot 1500 kroon in de winkel staan. Kwaliteit onbekend.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 24 mei 2010 @ 15:09:56 #244
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_81831568
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:51 schreef AKnynke het volgende:

[..]

In Uppsala heb ik er eentje te koop voor 400 kronen. Niet zo'n goede, maar hij fietst!
Als Drive- het het ver vindt: Hoe goed/slecht is ie dan? Is het zo'n studentending of kan je er nog redelijke afstanden mee overbruggen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_81831590
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:06 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Biltema en Jula hebben vaak fietsen van zo'n 1000 tot 1500 kroon in de winkel staan. Kwaliteit onbekend.
Kjik, dat zocht ik
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 24 mei 2010 @ 15:26:33 #246
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_81832118
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:09 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Als Drive- het het ver vindt: Hoe goed/slecht is ie dan? Is het zo'n studentending of kan je er nog redelijke afstanden mee overbruggen?
Studentending. Niet zo goed, dus.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_81853104
Ik ben net een weekendje in Stockholm geweest weer, lekker vrienden gemeet en veel fika's gehad. Ik mis het nu alweer! Heerlijk weer zaterdag, zelfs nog herten tegengekomen! Heerlijke stad
pi_82238817
Ik mis Stockholm ook enorm. Ik ben er geweest voor stage een jaar geleden (slechts 3 maanden jammer genoeg, toen was men studie klaar).

Ik ben in veel landen/steden geweest maar nergens dacht ik: "hier voel ik me thuis", buiten stockholm. Daar voelde ik me super goed in men vel.

Nu, een jaar later blijft het gevoel zeer sterk aanwezig dat ik daar (later) wil naartoe verhuizen. Laten we zeggen, beginnen met een jaartje, kijken hoe het gaat en dan verder zien hoe je leven er dan uit ziet.

Er zijn nog wel wat dingetjes die me (voorlopig) tegenhouden maar ik ga ze proberen weg te werken en de sprong in het diepe wagen.

Dingen die me op dit moment tegenhouden:

1) Job vinden, is niet zo gemakkelijk (IT met maar een dik half jaar werkervaring)
2) De taal, ik spreek geen Zweeds maar wil het wel gaan leren (in belgie)
3) Kenissen, ik ken zo goed als niemand daar, is best wel beetje eng dan!
4) Familie/Vrienden: niet zo leuk voor hen natuurlijk...

Men ouders hebben nu wel een huisje (klein houten vakantiehuisje) gekocht in Zweden op zo'n dikke 200km van stockholm dus die band is er ook al wel

Iemand leuke ervaringen te vertellen over zulke dingen? Of tips?
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 16:16:05 #249
45833 crew  Fogel
pi_82240711
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Kjik, dat zocht ik
Bij www.siba.se krijg je ook regelmatig een fiets gratis bij aankoop van een of ander electronisch apparaat (TV, tomtom, mini PC, etc), zal vast dezelfde "qualiteit" zijn als bij de eerdergenoemden, maar dan heb je in ieder geval je gadget nog als de fiets uit elkaar valt
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_82241895
Hoe komen studenten die daar voor een half jaar zitten eigenlijk aan een fiets?
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_82242446
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:38 schreef aardappel het volgende:
Hoe komen studenten die daar voor een half jaar zitten eigenlijk aan een fiets?
wij vonden een fiets midden in het bos
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:02:03 #252
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82243012
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:38 schreef aardappel het volgende:
Hoe komen studenten die daar voor een half jaar zitten eigenlijk aan een fiets?
Jij kwam naar Uppsala, toch? Ik heb eventueel een fiets voor je..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_82265113
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:02 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Jij kwam naar Uppsala, toch? Ik heb eventueel een fiets voor je..
Naar Uppsala ja Wat wil je precies hebben voor die fiets? en in wat voor staat is het?
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  donderdag 3 juni 2010 @ 09:44:13 #254
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82271433
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:04 schreef aardappel het volgende:

[..]

Naar Uppsala ja Wat wil je precies hebben voor die fiets? en in wat voor staat is het?
Het is een hele erge shit fiets. Maar, voor 300 kronen (30 euro) is ie van jou. En met een heel klein beetje werk doet ie het best weer. Voor in de stad fietsen is het best okay..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_82276834
30 eurie is geen geld, maar ik zeg niks toe =) Ben nog steeds benieuwd hoe de rest van de exchange students aan een fiets komt.
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:07:09 #256
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82277115
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:00 schreef aardappel het volgende:
30 eurie is geen geld, maar ik zeg niks toe =) Ben nog steeds benieuwd hoe de rest van de exchange students aan een fiets komt.
Goed, je moet snel beslissen. Eind juni ben ik hier weg, en dan kunnen we eventueel wat regelen. De rest van de uitwisselingstudenten komen er ook zo aan, via via..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_82277230
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:00 schreef aardappel het volgende:
30 eurie is geen geld, maar ik zeg niks toe =) Ben nog steeds benieuwd hoe de rest van de exchange students aan een fiets komt.
ik was van plan ook een fiets te kopen, maar het OV was toch een stuk handiger . Daarbij moest je dan dagelijks een flinke heuvel (en uiteraard af.. een rechte weg omlaag ).

Kreeg wel een opmerking van een Zweed, dat ik als een idioot fietste.. . Had een keer een fiets geleend
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_82277626
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:07 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Goed, je moet snel beslissen. Eind juni ben ik hier weg, en dan kunnen we eventueel wat regelen. De rest van de uitwisselingstudenten komen er ook zo aan, via via..
Laat maar zitten, ik kom pas eind augustus en ik wil eik eerst de fiets zien voordat ik hem koop, aangezien ik ook vrij groot ben Toch bedankt voor het aanbod!
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:28:31 #259
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_82288293
Fietsen zijn zelfs tweedehands vreselijk duur in Uppsala! Zeker in vergelijking met kwaliteit en prijzen in Nederland.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_82288388
Nynke is ook vrij groot

Ze kan toch een foto maken van de fiets en de frame maat doorgeven?
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:38:30 #261
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82288763
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:30 schreef P.F het volgende:
Nynke is ook vrij groot

Ze kan toch een foto maken van de fiets en de frame maat doorgeven?
jij ging studeren. Ik ben inderdaad ook lang. Het lastige is dat de fiets er goed uitziet, maar het niet zo goed meer doet. Misschien moet hij gewoon doorgesmeerd worden. Maar goed, wat wil je voor 30 euro. Je krijgt er nog een goed slot bij ook. Als je alsnog geinteresseerd bent kunnen we een deal sluiten dat ik hem ergens centraal neer zet (Weet je al waar je gaat wonen? flogsta?) en de sleutel naar je opstuur in Nederland.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_82390333
tvp.. enne... al foto's van zonnig Stockholm?
ik kan niet wachten!! nog 'even' afstuderen, en dan heel snel gaan bedenken hoe we dat allemaal voor elkaar gaan krijgen, maar het plan is toch echt ergens deze zomer al te verhuizen.
pi_82700278
Ik ga regelmatig naar Malmö omdat een vriend van me er woont. Ben niet verder dan Tiveden geweest daarom wil ik in oktober naar Stockholm. Is dat een gunstige periode?
En zijn er nog mensen die weten wat ik echt moet zien?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 12:52:21 #264
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_82702886
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:14 schreef Muttan het volgende:
Ik ga regelmatig naar Malmö omdat een vriend van me er woont. Ben niet verder dan Tiveden geweest daarom wil ik in oktober naar Stockholm. Is dat een gunstige periode?
En zijn er nog mensen die weten wat ik echt moet zien?
Oktober is nou niet de meest stabiele "weer-maand" natuurlijk, maar Stockholm is eigenlijk altijd de moeite waard.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:04:20 #265
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82972126
Na een tijdje in zonnig Duitsland geweest te zijn ben ik weer terug in regenachtig Uppsala. Er is een kans dat ik hier een baan aangeboden krijg, en dus langer ga blijven. Gek!

Maar, sinds ik bijna al verhuisd ben, heb ik geen TV meer. Waar kan ik het voetbal streamen? iemand een idee?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_82972296
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:04 schreef AKnynke het volgende:
Na een tijdje in zonnig Duitsland geweest te zijn ben ik weer terug in regenachtig Uppsala. Er is een kans dat ik hier een baan aangeboden krijg, en dus langer ga blijven. Gek!

Maar, sinds ik bijna al verhuisd ben, heb ik geen TV meer. Waar kan ik het voetbal streamen? iemand een idee?
Ik kijk via TV4, werkte vorige keer ok. Wel met Nederlands radio-commentaar erbij, wat 15 seconden vertragingen heeft
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:09:11 #267
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82972384
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik kijk via TV4, werkte vorige keer ok. Wel met Nederlands radio-commentaar erbij, wat 15 seconden vertragingen heeft
Ja, dat het nederlandse commentaar langzamer is heb ik op de olympische spelen ook ontdekt. Wel jammer, want ik ben fan van langs de lijn...Ach ja, niets aan te doen!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_82972520
Vraagje aan de mensen die in Zweden wonen: hoe geraken jullie aan een job daar?
Spontane sollicitaties aan bedrijven?
Spreek je al goed Zweeds voordat je de job aangeboden kreeg?
...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_82972786
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:09 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ja, dat het nederlandse commentaar langzamer is heb ik op de olympische spelen ook ontdekt. Wel jammer, want ik ben fan van langs de lijn...Ach ja, niets aan te doen!
Als je een goeie manier vindt - laat het me weten!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:20:14 #270
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82972914
een nederlands ip-adres krijgen en op de website van studio sport kijken. Ik heb het geprobeerd via een vpn, maar dat werkt niet echt..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_82973264
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:20 schreef AKnynke het volgende:
een nederlands ip-adres krijgen en op de website van studio sport kijken. Ik heb het geprobeerd via een vpn, maar dat werkt niet echt..
Probleem is juist dat ik door de server van mijn werk een Zweedse IP heb, terwijl ik in Londen zit
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 12:32:00 #272
45833 crew  Fogel
pi_82973472
Koop een slingbox en gooi die in Nederland bij een familielid/vriend/bekende met kabeltv en een fatsoenlijke internetverbinding in de meterkast
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:38:11 #273
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82973753
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:32 schreef Fogel het volgende:
Koop een slingbox en gooi die in Nederland bij een familielid/vriend/bekende met kabeltv en een fatsoenlijke internetverbinding in de meterkast
was da?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 12:42:03 #274
45833 crew  Fogel
pi_82973928
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:38 schreef AKnynke het volgende:

[..]

was da?
Ding waarmee je TV signalen via internet kan streamen.
http://www.slingbox.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Slingbox
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_82974102
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:38 schreef AKnynke het volgende:

[..]

was da?
Soort box die je thuis aan je TV kunt hangen en die vervolgens van afstand via het internet je TV beelden door zendt, inclusief bediening van de kanalen. Als je ouders zo'n dingen aan de kabel en het glasvezel hangen, kun jij dus overal ter wereld Nederlandse TV kijken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:47:30 #276
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82974163
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Soort box die je thuis aan je TV kunt hangen en die vervolgens van afstand via het internet je TV beelden door zendt, inclusief bediening van de kanalen. Als je ouders zo'n dingen aan de kabel en het glasvezel hangen, kun jij dus overal ter wereld Nederlandse TV kijken.
Maar, als ik dan van zender verander, verandert hun zender dan ook?

Dit zou een geweldige uitivnding zijn, want ik mis de Nederlandse tv behoorlijk!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:47:58 #277
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_82974189
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ding waarmee je TV signalen via internet kan streamen.
http://www.slingbox.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Slingbox
Ik was inderdaad al even aan het kijken. Wat tof!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 12:52:29 #278
45833 crew  Fogel
pi_82974382
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:47 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Maar, als ik dan van zender verander, verandert hun zender dan ook?

Dit zou een geweldige uitivnding zijn, want ik mis de Nederlandse tv behoorlijk!
Als ze een digitale ontvanger met slechts 1 tuner hebben dan wel... maar als ze ook een analoog signaal hebben kan je ongestoord (voor hen dan ) net zoveel zappen als je zelf wil.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_83006526
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:04 schreef AKnynke het volgende:
Na een tijdje in zonnig Duitsland geweest te zijn ben ik weer terug in regenachtig Uppsala. Er is een kans dat ik hier een baan aangeboden krijg, en dus langer ga blijven. Gek!
Goed bezig!
quote:
Maar, sinds ik bijna al verhuisd ben, heb ik geen TV meer.
Volgens mij ben je te lang weg uit Nederland.
pi_83058217
Even een vraagje he, ik ga (waarschijnlijk) de 23e naar Stockholm om daar een half jaartje te studeren. Nu zit ik vooral met de vraag; waar ga ik in 's hemelsnaam mijn vlucht boeken? Graag wil ik even weten hoe jullie dat aanpakken (mijn prioriteiten zijn vooral niet al te duur, en liefst vrij veel bagage meenemen (+-30 kg) voor een normale prijs.
Ryanair staat maar 1 koffer toe, van 20 kg en is vet goedkoop (12 euro eindhoven). Het maakt me niet zoveel uit van welke luchthaven ik vlieg, vervoer kan worden geregeld.
KLM vraagt iets van 300 of 600 euro voor een rechtstreekse vlucht, bagage weet ik niet maar dat vind ik gewoon bizar duur dus dat valt eigenlijk al af
SAS vraagt ongeveer 80 a 100 euro, maar ik heb geen idee hoe dat met bagage zit.

Iemand ideeën?
pi_83058957
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:09 schreef kirsten. het volgende:
Even een vraagje he, ik ga (waarschijnlijk) de 23e naar Stockholm om daar een half jaartje te studeren. Nu zit ik vooral met de vraag; waar ga ik in 's hemelsnaam mijn vlucht boeken? Graag wil ik even weten hoe jullie dat aanpakken (mijn prioriteiten zijn vooral niet al te duur, en liefst vrij veel bagage meenemen (+-30 kg) voor een normale prijs.
Ryanair staat maar 1 koffer toe, van 20 kg en is vet goedkoop (12 euro eindhoven). Het maakt me niet zoveel uit van welke luchthaven ik vlieg, vervoer kan worden geregeld.
KLM vraagt iets van 300 of 600 euro voor een rechtstreekse vlucht, bagage weet ik niet maar dat vind ik gewoon bizar duur dus dat valt eigenlijk al af
SAS vraagt ongeveer 80 a 100 euro, maar ik heb geen idee hoe dat met bagage zit.

Iemand ideeën?
KLM en SAS zijn voor een retourtje net zo duur, enkeltjes zijn bij de KLM alleen heel erg duur altijd. Dus je zou kunnen kijken of je al een retourtje kan boeken. Maar goed, je boekt nu ook wel echt last-minute, da's natuurlijk altijd wat duurder...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 20 juni 2010 @ 16:25:18 #282
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83059058
ryanair meot je bagage erbij boeken. Voor 15 euro krijg je 15 kilo, voor nog een keer 15 euro kun je 2x 15 kilo meenemen. Wat je hierboven zegt over ryanair klopt niet, ze staan GEEN 1 koffer van 20 kilo toe, bovenop de 12 kilo moet je dus nog voor de bagage betalen. Verder vliegt ryanair naar een vliegveld van waar je nog 1.5 uur in de bus moet zitten naar stockholm.

SAS staat ook 20 kilo toe, net als KLM. Zoals Drive-R zegt zijn ze qua prijs bijna gelijk als je retourtjes boekt. Bij KLM krijg je wat te eten, bij SAS niet..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_83063314
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

KLM en SAS zijn voor een retourtje net zo duur, enkeltjes zijn bij de KLM alleen heel erg duur altijd. Dus je zou kunnen kijken of je al een retourtje kan boeken. Maar goed, je boekt nu ook wel echt last-minute, da's natuurlijk altijd wat duurder...
oeps sorry vergeten te zeggen dat ik 23 augustus pas ga
pi_83065062
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:55 schreef kirsten. het volgende:

[..]

oeps sorry vergeten te zeggen dat ik 23 augustus pas ga
En wanneer ongeveer terug? Anyway, een ticket KLM retour kost je dan ongeveer 207 euro, enorm veel data daarvoor beschikbaar (ik gebruikte nu even een return in februari). SAS is ongeveer 175 euro en Ryanair met een tas van 20kg (+12kg handbagage) is 122 euro. Maar goed, dan moet je ook nog een trein naar Eindhoven nemen (weet niet waar je woont in Nederland, maar meestal is het verder weg dan Schiphol) en je land op een kutvliegveld verder buiten Stockholm.

Ik zou lekker KLM of SAS nemen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 20 juni 2010 @ 20:22:25 #285
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_83068829
Goedkoop is ryainair, gemak is vliegen op Arlanda met SAS of KLM. Als je gunstig woont in Nederland kan je GermanWings ook nog overwegen. Die vliegen van Köln-Arlanda met soms hele goedkope vluchten
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 21 juni 2010 @ 13:14:59 #286
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_83094739
De feesten rond midzomernacht. Zijn die precies op de langste dag of altijd in het weekend?
  maandag 21 juni 2010 @ 13:18:34 #287
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83094861
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:14 schreef PLAE@ het volgende:
De feesten rond midzomernacht. Zijn die precies op de langste dag of altijd in het weekend?
qltijd op vrijdqg; qls ik het goed begrepen heb: vandaag is er dus niet veel te beleven, maar vrijdag wel. Helaas moet ik zaterdag om 7 uur op de trein naar Duitsland, dus niet veel feesten voor mij!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  maandag 21 juni 2010 @ 14:36:09 #288
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_83097983
Aankomend zaterdag is het midsommar. Op zaterdag is meer de traditionele viering met dans en aardbeien eten. De (studenten)feesten zijn meestal op vrijdag avond
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_83099345
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
Aankomend zaterdag is het midsommar. Op zaterdag is meer de traditionele viering met dans en aardbeien eten. De (studenten)feesten zijn meestal op vrijdag avond
En ik kom (door werk) pas aan op Arlanda rond middernacht deze vrijdag

Dan is mijn vriendin allang onder tafel gezopen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 21 juni 2010 @ 21:47:41 #290
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_83120074
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En ik kom (door werk) pas aan op Arlanda rond middernacht deze vrijdag

Dan is mijn vriendin allang onder tafel gezopen
Maar dan kan je nog wel mooi op zaterdag een rondje om de paal dansen

Hoe is het met de huizenjacht?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_83120930
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:47 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Maar dan kan je nog wel mooi op zaterdag een rondje om de paal dansen

Hoe is het met de huizenjacht?
Duurt nog wel even. Wel leuk om op zondagjes beetje de krant te checken en wat bezichtigingen in de buurt af te gaan, al is het maar om ideeen op te doen

En ja, zaterdag kan ik om de paal dansen, maar de vrijdag is leuker
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 21 juni 2010 @ 23:03:01 #292
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83124639
Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen, vanaf September tot Februari zeker, met de kans op verlening, op de uni hier.

Net nu ik m'n huis opgezegd heb en het grootste gedeelte van m'n spul weer in nederland staat, beetje jammer..maar goed, de kans is groot dat ik de baan aanneem..nu moet ik m'n Zweeds wel bijspijkeren en op het volgende niveau brengen!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  maandag 21 juni 2010 @ 23:10:20 #293
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_83125035
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:03 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen, vanaf September tot Februari zeker, met de kans op verlening, op de uni hier.

Net nu ik m'n huis opgezegd heb en het grootste gedeelte van m'n spul weer in nederland staat, beetje jammer..maar goed, de kans is groot dat ik de baan aanneem..nu moet ik m'n Zweeds wel bijspijkeren en op het volgende niveau brengen!
Gefeliciteerd! Wat leuk!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 21 juni 2010 @ 23:17:17 #294
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_83125345
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:10 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wat leuk!
Thanks! Weet jij waar ik op kan zoeken hoeveel belastingen er van een bepaald salaris afgaan? Lijkt me fijn te weten hoeveel ik aan het eind van de maand overhou!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  maandag 21 juni 2010 @ 23:50:34 #295
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_83126780
In Uppsala betaal je 33, 12 % belasting. Op hurmycketskatt.se kan je dat uitrekenen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_83244832
Yeah! Kon me wat punten toch nog goedkoop mijn ticket naar Stockholm veranderen van vrijdagavond naar vrijdagmorgen, dus ik schuif morgenmiddag gewoon aan bij het midsommer feest!!!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 25 juni 2010 @ 16:34:05 #297
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_83291535
Zo, ben weer terug van het rondje om de paal dansen

Mooi weer, lekker eten..topmiddag
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_83291924
Ik zit nog even vast op kantoor, maar ga zo richting de Archipelago
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_84234916
Leuk topic!

Ik verhuis na in 2008 een halfjaar in Uppsala te hebben gestudeerd in augustus naar Stockholm voor een éénjarige master, en wie weet een langer verblijf...
pi_84235540
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:07 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Goed, je moet snel beslissen. Eind juni ben ik hier weg, en dan kunnen we eventueel wat regelen. De rest van de uitwisselingstudenten komen er ook zo aan, via via..
Er zijn een paar fietsenwinkels die iedereen afloopt, daar is dus al snel niet veel meer te vinden. Voor de rest inderdaad veel via-via doorverkopen of lenen van Zweden ofzo. Andere optie waar ik zelf een fiets heb gekocht is de rommelmarkt op Vaksala torg, achter het Konsert & Kongress gebouw.
  maandag 19 juli 2010 @ 19:10:17 #301
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_84244829
vol
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')