abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:17:47 #1
272668 nadaniks
beetje onwennig
pi_73417408
Wij hebben een gastouder aan huis en zijn er erg tevreden mee. Ze staat ingeschreven bij een gastouderbedrijf en dus maken wij aanspraak op de toeslag. Maar... volgend jaar moet ze een EHBO certificaat hebben. Probleem alleen is dat ze Thaise is en dus in het Nederlands niet zo'n cursus kan volgen. Ze zit wel op Nederlandse les, maar dat is gewoon nog niet goed genoeg om een hele cursus EHBO in te doen. Dus nu ben ik op zoek naar een engelstalige EHBO cursus, maar ik google me suf, maar kan er geen vinden. Iemand hier toevallig eentje?

Of het gaat lukken dat ze volgend jaar een spw heeft afgerond is ook maar de vraag, maar ik heb graag een jaartje uitstel van 100% zelfbetalen...
N & J en in afwachting van #3
Mijn trots: www.musjes.com
pi_73417706
http://www.bijles-huiswerk.nl/First%20Aid.htm


Standard FA

20 hrs
¤ 149
Covers underpinning knowledge and revisits the practical aspects.
Volunteers wishing to cover FA duties or those who require a comprehensive FA certificate.

verder kun je contact opnemen met Het Oranje Kruis:
http://www.ehbo.nl/Oranjekruis/oranjekruisnw.htm


overigens, alles gevonden via een zeer eenvouzdige google-query:
http://www.google.de/search?hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=Wr5&q=course+first+aid+site%3A.nl&btnG=Search
"first aid course site:.nl"
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_73417830
Fijn he, zo'n goedkoop slaafje in huis?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:45:23 #4
272668 nadaniks
beetje onwennig
pi_73418075
THNX! Moet mijn google queries duidelijk eens verbeteren1
N & J en in afwachting van #3
Mijn trots: www.musjes.com
pi_73418113
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:36 schreef SadKingBilly het volgende:
Fijn he, zo'n goedkoop slaafje in huis?
Tja als je al te lui bent om een simpele zoekopdracht op google te doen, dan is zo'n slaafje wel lekker ja.

Oww waar is de tijd gebleven dat ouders hun kinderen opvoedde?
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:47:41 #6
272668 nadaniks
beetje onwennig
pi_73418131
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:36 schreef SadKingBilly het volgende:
Fijn he, zo'n goedkoop slaafje in huis?
Beter dan mijn kinderen goedkoop ergens dumpen en 9 uur later weer ophalen (als het verkeer meezit)
N & J en in afwachting van #3
Mijn trots: www.musjes.com
pi_73418432
Laat me raden, twee kinderen, derde op komst maar wel beide fulltime blijven werken voor jullie veel te dure en krappe woning in een vinex locatie in de randstad want tsja, het is natuurlijk ondenkbaar om wat minder luxe te gaan leven en ZELF bij je kinderen te zijn.

* SadKingBilly zit lekker met zijn dochter op schoot op de bank; heerlijk, halve weken werken. Dan maar niet op vakantie of wintersport
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_73418725
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:00 schreef SadKingBilly het volgende:

* SadKingBilly zit lekker met zijn dochter op schoot op de bank; heerlijk, halve weken werken. Dan maar niet op vakantie of wintersport

leuk voor jou... dat recht op jouw eigen keuze heb je volledig, ook hoe jij je dochter op wil voeden (of of je in die tijd die je bij je dochter bent eigenlijk achter je computer gaat zitten ... ook dat is jouw recht om dat voor jezelf te bepalen)

Echter, iedereen heeft zo zijn recht zélf te beslissen hoe hun leven in te richten en verdient het niet dat er zomaar mensen snel hun vooroordelen gaan uitten en oordelen al klaar hebben staan en die op een zeer arrogante toon gaan uitblaten.
..ik zie niet in waarom er zo betuttelend afgekeurd moet worden dat iemand anders een hulp-in-de-huishouding heeft, als die daarvoor willen betalen en zo hun huishouden regelen is dat toch ook hun keuze?
Waarom zou iedereen precies dezelfde keuzes moeten maken als dat jij voor jezelf doet?


Zelf hebben we lang ook een thaise gehad, maar die kon zo slecht bij dingen die hoog in de kasten stonden, dus hebben we d'r maar weggedaan en nu een russische die veel langer is en dus ook bv dingen kan pakken uit hogere kasten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_73418880
Ik neem maar aan dat je met dat laatste een grapje probeerde te maken. Niet erg geslaagd, moet ik zeggen. Dat je iemand anders je kinderen laat opvoeden moet je lekker zelf weten maar alswanneer mensen hun afkeuring daarover uitspreken moet je dat ook kunnen accepteren en je niet ernstig op je pik getrapt voelen.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_73418913
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:18 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik neem maar aan dat je met dat laatste een grapje probeerde te maken. Niet erg geslaagd, moet ik zeggen. Dat je iemand anders je kinderen laat opvoeden moet je lekker zelf weten maar alswanneer mensen hun afkeuring daarover uitspreken moet je dat ook kunnen accepteren en je niet ernstig op je pik getrapt voelen.
waarom wil jij zo graag laten weten dat jij je kinderen beter zou opvoeden dan anderen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:04:30 #11
272668 nadaniks
beetje onwennig
pi_73431033
Wow! Een hele discussie over wel of niet uitbesteden van kinderen. Uitlokking natuurlijk Maar ik zal even happen.

Ik heb een bedrijf aan huis waarbij ik 50 uur per week maak en slechts 15 uur per week opvang heb geregeld. De rest van de tijd besteed ik in de avonduren als mijn kinderen slapen. Mijn man werk slechts 4 dagen waardoor er een dag extra voor mij is om wat slagen te slaan. Mijn twee kinderen worden verder nooit opgevangen door oma's en opa's, buurmeisjes etc. Naast die 15 uur, zijn er geen opvangmogelijkheden die benut worden. Geen peuterspeelzaal, geen school (ja, hier een freak die to zal gaan geven) en mijn kinderen krijgen nog steeds borstvoeding. Mijn zoontje heeft 9 maanden lang gehuild waarbij ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat met hem rondliep. Op de momenten dat hij sliep kolfde ik melk voor hem af (en ook meerdere keren in de nacht) omdat hij niet aan de borst kan en ik wel graag wil dat hij borstvoeding zou krijgen.

Dus... oordelen. Prima! Ga gerust je gang. Maar oordeel dan met een klein beetje meer info. Met bovenstaande kan je mij moeilijk een afwezige, 'kinderen krijgen voor op cv' moeder noemen. Je kan me wel een idioot, freak of geitenwollensokken moeder noemen. Ook niet helemaal waar, maar wel dichter bij de waarheid. En ach, dat horen wij hier vaak genoeg.

Oja, wel randstad, nieuwbouw, hartje centrum. Thank god geen Vinex.
N & J en in afwachting van #3
Mijn trots: www.musjes.com
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:12:57 #12
272668 nadaniks
beetje onwennig
pi_73431252
Oja... nog toevoeging: de gastouder aan huis hebben we juist gedaan zodat de kids niet naar het kdv zouden hoeven ofzo. Ze dichtbij hebben, zodat als ze me nodig hebben ik maximaal 1 verdieping weg ben en ze dus altijd kunnen op me kunnen rekenen. Alleen het begeleiden van spelen dat doet een lieve meid 15 uurtjes in de week.
N & J en in afwachting van #3
Mijn trots: www.musjes.com
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:34:48 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73438431
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef RM-rf het volgende:


Zelf hebben we lang ook een thaise gehad, maar die kon zo slecht bij dingen die hoog in de kasten stonden, dus hebben we d'r maar weggedaan en nu een russische die veel langer is en dus ook bv dingen kan pakken uit hogere kasten
ik moest lachen.

Maar kan mijn man me beter ook maar inruilen, ik ben ook maar een kleintje.

Ach, wat betreft de discussie, ieder doet het op zijn/haar eigen manier, ik ben zo goed asl thuismoeder, werk voor mezelf en meestal in de avonduren en weekenden, vaak ook wel op de vrijdag.
Dan is mijn man gewoon thuis of past mijn schoonmoeder op.


Andere werken part-time of full-time en daarvan gaan de kinderen naar de KDV en weer anderen nemen een au-pair of iets dergelijks.

Zie er geen kwaad in, neem aan dat we allemaal het beste willen voor onze kinderen.


Ikzelf zou er overigens niet voor kiezen om mijn kinderen naar een KDV te brengen, niet alleen om de kinderen maar omdat ik graag alles zelf wil meemaken, het gaat allemaal al zo snel en wil dus optimaal genieten van ze nu ik ze nog thuis heb.

Wat ik overigens wel erg vind is als ik hoor van mijn vriendin die op de BSO werkt dat kinderen 'sochtends worden gebracht, dan naar school gaan, overblijven, na school weer naar de BSO gaan en dan tussen 17.00 en 18.00 worden opgehaald, dat 5 dagen in de week.
Dat lijkt me echt verschrikkelijk voor zowel kinderen als de ouders.
Gelukkig zijn dat uitzonderingen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')