abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 18 november 2009 @ 12:41:41 #126
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_74812544
Ik heb alle vragen beantwoord, 'ius. Wel kan ik nog toevoegen dat meneer een boek over Pindarus en Homerus geschreven heeft.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_74818560
Ah, Gregory Nagy! Heeft die een nieuwe laptop?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_74818824
Classici met laptops. . What's the Old World coming to?
pi_74819231
Om weer bij zinnen te komen, gauw maar even een standaardplaatje:

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_74819306
Van Schaepman, nog wel. Is er een dummie binnengeslopen ofzo?

Ik vind dit een lief plaatje altijd, net alsof 'ie heel zoet blote meisjes aan het tekenen is. Je had eigenlijk nog 'n puntje van zijn tong moeten kunnen zien.
pi_74819326
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_74819425
Sorry, pyl.
pi_74819563
Mooie tekening, zeker, van een broedende en daardoor kwetsbare leider.

Afijn, meer op het klassieke RJP-niveau:

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_74819757
Eitje voor doorgewinterde frenologen.

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_74819790
Ah, we zijn het fascinerende veld van de astrofysica het dandyisme binnengetreden.
pi_74820626
Hè, het is weer als vanouds! Dus niet goed, Gellius.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_74820696
Ho-ho, mijn eerste kenschets is altijd ijzingwekkend correct, en pas daarna schiet ik enkel bokken.
pi_74820917
Hmmmhmm ... ja, nu je het zegt. Een dandy was het wel, dat zie je zo (ik was achter de astrofysicus blijven haken ...). Okay, ik reken dat goed: dandy.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 18 november 2009 @ 16:38:17 #139
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_74821098
Kan men zich een dandy voorstellen die tot het volk spreekt, behalve dan om het in het ootje te nemen?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_74821321
Wees gerust, heer Titus, meneer de dandy sprak niet tot het volk. Hij moest er niet aan denken!



Wel sprak hij (grote delen van) het volk aan.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 18 november 2009 @ 16:56:20 #141
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_74821764
Door zijn krgijsliederen en heldhaftige gezindheid, die hij tot in de ure des doos behield?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_74821997
Dat eerste gaat al aardig in de goede richting. Overigens was zijn dood niet heldhaftig (evenmin als zijn gezindheid); de datum van zijn verscheiden was wel bijzonder. Hij droeg een lot vergelijkbaar met dat van Gerrie Kneteman vele jaren later.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_74826101
Dit alles speelde zich natuurlijk af in het hart van het Verenigd Koninkrijk. Mijnheer's kledingkeuze, waarvoor alle hulde trouwens, lijkt me wat te vroeg laat om zijn - ik begrijp wat ondergesneeuwde - verscheiden te laten samenvallen met de moord op Frans Ferdinand. Mijnheer was woordsmid?

[ Bericht 1% gewijzigd door Gellius op 18-11-2009 20:28:34 ]
pi_74827073
Vol-le-dig fout, Gellius! Behalve dat ondergesneeuwde verscheiden.


Geen woordsmid.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_74827795
Dan is het universum weer in evenwicht. Toch heeft hij dat verwekelijkte van de estheet. Tegelijk is hij te aardappelig om uit die krachtige, oorspronkelijke Franse cultuur te zijn voortgesproten. Het moet dus wel een Duitser zijn. Dat blijkt ook eigenlijk al wel uit de wat pijnlijke schoen/broekspijpverhouding.
pi_74829007
Aan saillante observingen geen gebrek, Gellius, maar ze treffen hoegenaamd geen doel. Een estheet was meneer, jawel, en hij was geen Fransman, hoewel hij vaak in Parijs vertoefde en werkte. Ik keek er zelf ook van op, hoor, van die schoen/broekspijpverhouding. Kennelijk bezondigde men zich ook buiten Duitsland aan dergelijke strapatsen.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_74829579
Ik ben toch wel benieuwd hoe mijnheer al dat volk achter zich kreeg. Hij sprak ze ààn, doch sprak niet tòt hen. Daarmee geen politicus, derhalve. Maar ook geen woordsmid, dus daar gaan de literator, dichter en journalist mee uit het raam. Wèl een estheticus, en naar ik aanneem niet enkel in een verstolen herdersuurtje, dus er moet toch iets van de scheppend kunstenaar in mijnheer's ranke, welgeklede gestalte schuilgaan. En toch mogen we mijnheer niet in die welkome restgroep der Europese volkeren scharen, want klaarblijkelijk niet Duits.

Lastig.

Had m'neer vijanden?
pi_74830269
Hij stierf op dezelfde dag als zijn vijand. 't Is Prokofjev.
Your mom is hot, your dad is crazy
pi_74830443
Kijk Gellius, zo kan het ook! Prokofiev is de dandy - die op dezelfde dag stierf als Stalin.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_74830830
Verhip. Dus zò kan het ook!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')