Is die over de Ventoux ook van Sportcommunication? Die heet dacht ik gewoon La Ventoux. Je hebt ook nog de Beaumise de Venise (oid), die gaat ook over de Ventoux. Ik weet alleen niet wanneer die is.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:06 schreef Superher0 het volgende:
Het plan is om eind mei de Ventoux te gaan beklimmen. Een cyclo, weet even niet uit mijn hoofd hoe deze heet, behalve dat eht de ventoux op is en 140km en een beetje. En omdat ik nog zo jong ben mag ik er maximaal 6 uur overdoen wil ik voor goud gaan.
Doe nu aan mountainbiken, hardlopen en af toe spinnen om op gewicht te blijven en conditie blijven te houden.
Die tochten in Belgie lijken mij erg leuk. Vlaamse pijl ofzo. Ga ik even serieus over nadenken. Ow, en heel erg misschien weer de marmotte, wil nu 8 uur rond. Hoewel ik niet erg veel tijd tot mijn beschikking heb.
uhm, mij is gewoon gezegd dat we de Ventoux op moeten knallen. vrienden van mij regelen dit. Elk jaar ga ik met ze op fietsvakantie. Zo hebben we de dolomiti al een keer gedaan, van Salzburg naar Venetie en de Marmotte. Dit seizoen dus de Ventoux. Lijkt mij super! En inderdaad die van de sportcommunication.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is die over de Ventoux ook van Sportcommunication? Die heet dacht ik gewoon La Ventoux. Je hebt ook nog de Beaumise de Venise (oid), die gaat ook over de Ventoux. Ik weet alleen niet wanneer die is.
Die van mij ookquote:Op woensdag 2 december 2009 15:18 schreef jakkop het volgende:
Over gewicht gesproken, ik ben benieuwd, wat is jullie bmi? gemiddeld genomen zijn wielrenners vrij licht, ben benieuwd of dat hier ook klopt.
Ik begin: ongeveer 20.5
23.6quote:
in het wiel. 10tje per keer krijg je van mij. Maar dan wil ik wel zien dat je afziet, foto's e.d.. Bel anders even als je na 3 keer boven bent. Als je dan nog kunt praten kun je nog een keerquote:Op woensdag 2 december 2009 15:51 schreef cyclechick het volgende:
Ciao!
Ik heb 3x9 versnellingen, maar geen idee hoeveel tandjes erop zitten
En ik ben ook niet zo licht helaas, maar nu met die alpe d'huzes in het vooruitzicht wel bezig om wat kilo's te lozen.
bmi nu is 23.5 ongeveer en ik wil naar 21,7. Dat is een kilo of 5 er nog af. Helaas gaat het net zo hard nog, ondanks dat ik al een maand heel netjes eet en keihard train :[
Bedankt voor de eerste donatie trouwens! wie volgt?
Vetpercentages willen we weten Vele malen interessanter!quote:Op woensdag 2 december 2009 16:50 schreef Yankee het volgende:
BMI - 22.5
BMI Cancellara - 22.3
Kortom niks aan het handje.
Ga trouwens ook misschien die alpe d'huez fietsen, lijkt me best mooi.
Eerlijk gezegd denk ik dat Fabian net iets afgetrainder is...quote:Op woensdag 2 december 2009 16:56 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Vetpercentages willen we weten Vele malen interessanter!
Ietsjes dan ;-)quote:Op woensdag 2 december 2009 16:58 schreef Yankee het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat Fabian net iets afgetrainder is...
Die man is echt mijn held. Ik wil volgend seizoen echt wel rondfietsen met een lager gewicht/vetpercentage. 72 a 73 kilo voor 1.86. Ik weeg nu 78 en heb een BMI van 22.55 maar van m'n buik kunnen wel 'n paar kilootjes af. Qua bouw ben ik al met al maar een tenger manneke als ik niet zo van 't leven genootquote:Op woensdag 2 december 2009 17:00 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ietsjes dan ;-)
Vond het zo mooi te zien wereldrecord tijdrijden, gemiddelde van boven de 50, en dan met losse handjes en de laatste 100meters rustig fietsen over de finish. Wat een man, wat een kracht.
Mijn BMI is ook 20 maar ik ben 1.90quote:Op woensdag 2 december 2009 19:20 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik ben komend jaar ook van plan om toertochten te gaan rijden. Ik wil in april starten met de AGR. Ik weet nog niet precies hoeveel ik wil gaan doen. Ik ben afgelopen jaar begonnen en heb nog niet meer dan 80 KM op een dag gereden. Maar ik zit toch te denken aan de 150. Is dat een beetje haalbaar? Ik rij nu overigens niet ben wel fanatiek aan het hardlopen. Dadelijk in februari, maart als het weer mooi weer wordt start ik wel weer met fietsen.
Mijn BMI is 20 en is dalende vooral door dat hardlopen en ik ben slechts 1.70 lang dus ideaal om mee te klimmen. Voor de zomer ben ik aan het twijfelen tussen de Franse Alpen of Italie (In de buurt van de Stelvio en de Gavia)
moet je voorstellen hoe hard je gaat als je eens gezond zou gaan leven!!quote:Op donderdag 3 december 2009 00:01 schreef el_salvador het volgende:
BMI 18 , altijd al geweest, vaste dieet is een zak croky bolognese of 5 per week en veel cola (geen light, jippie! cola!), of ik nu 6 dagen per week train een hele zomer, of 7 dagen per week op een burostoel zit de hele winter maakt niet uit. ZOEF ZOEF die berg op
ik rook niet!quote:Op donderdag 3 december 2009 09:53 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
moet je voorstellen hoe hard je gaat als je eens gezond zou gaan leven!!
Beter roken dan die 5 zakken croky's in de week!quote:
wat is je budget?quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:14 schreef Oksel het volgende:
Ik moet een nieuwe fiets als ik terug ben in NL! Twijfel nog.. iets nieuws, of een dure 2e hands? Full carbon, of gewoon heel licht alu?
Dat is alleen voor het frame of voor een complete fiets? In het geval van het laatste lijkt me een full carbon onmogelijk. Denk dat je dan of een goede tweedehands kunt kopen of een instapmodel (nieuw) van Bulls of Cube oid met bijvoorbeeld wel Ultegra afmontage.quote:
Voor 1000 heb je geen full carbon, tenzij tweedehands. Persoonlijk zou ik dan voor een nieuw aluminium frame gaan, afgemonteerd met Campa Veloce of Shimano 105. Wellicht dat je in de opruiming er nog eentje vindt met Ultegra afmontage.quote:
het liefst wil je natuurlijk zo'n mooie carbon bike zoals het testmodel wat we vorih jaar tijdens de toertocht in heelsum ter beschikking hadden, mooi spul! Maar of dat lukt voor onder de 1000... Moet je toch bij de duitse merken kijken, red bull of bulls.quote:
een nieuwe 105 / ultegra afgemonteerde full carbon fiets voor rond de 1000 euro? Volgens mij gaat je dat dus nooit lukken, Cube heeft een carbon (GTC nogwat) vanaf 1700,-, Red bull / Stevens etc zitten daar volgens mij nog wel een stukje boven.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
het liefst wil je natuurlijk zo'n mooie carbon bike zoals het testmodel wat we vorih jaar tijdens de toertocht in heelsum ter beschikking hadden, mooi spul! Maar of dat lukt voor onder de 1000... Moet je toch bij de duitse merken kijken, red bull of bulls.
Daar wil je nog wel eens een carbon bike met 105 of zelfs ultegra aantreffen. Let wel op de "onzichtbare" onderdelen, naven, velgen, bandjes. Daar wordt vaak op bezuinigd.
Missing links zijn snelsluiters voor kettingen, kunnen i.h.a. hergebruikt worden voor de levensduur van een ketting (niet langer!). Een kettingpons heb je nodig om je ketting te openen als je ketting geen missing link heeft, en om een nieuwe ketting op maat te maken. Is dus een handig stuk gereedschap en kost weinig. "Vroeger" gebruikte je de pons ook om de ketting te sluiten, door een pinnetje tussen twee schakels te duwen. Gewoon het omgekeerde van de ketting openen (pinnetjes kun je niet hergebruiken!). Missing links zijn praktischer, een goed idee om die te gebruiken. Om de goede missing link te kiezen moet je wel even opletten, er zijn verschillende soorten. Voor Campa 9 of 10 speed kun je ze iig vinden van KMC en Connex.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:17 schreef JohnDDD het volgende:
ik wil graag voor kerst iets vragen om mijn ketting te kunnen onderhouden. (ik wil 'm graag eens eraf halen en dan helemaal goed schoonmaken in een bak met schoonmaakspul). ik ga dus een kettingpons vragen. alleen ik zie op de website van featherbikes ook "missing links" staan, wt zijn dat precies? heb ik dat nodig bij het openen en sluiten van mijn ketting, of is dat alleen voor nieuwe kettingen om die vast te kunnen maken?
weet iemand welk gereedschap ik nodig zou hebben om de tandwielen van het achterwiel los te halen? die wil ik ook graag eens schoonmaken.
ook ga ik binnenkort een binnenblad nodig hebben dat kleiner is dan 39, iemand een ideetje waar ik een goede kan halen?
(mijn hele fiets is campagnolo)
Dat zou zo'n missing link kunnen zijn. Een missing link heeft wat ruimere gaten voor de pins, zodat je de twee helften naar elkaar toe kunt schuiven en de pin er dan uitkan.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:49 schreef JohnDDD het volgende:
Er zit bij mij wel een schakel in van een wat donkere kleur. Maar verder lijkt hij op de normale schakels.
Ja, nou ja: niet voor het openen, wel voor het sluiten.quote:Maar wat je dus zegt is voordat ik mijn campa 10speed open heb ik een campa sluitpin nodig?
Campagnolo ontraadt dat.quote:of kan ik dan de originele pin er gewoon niet helemaal uitdraaien met de kettingpons en 'm er dan weer indraaien?
Das de theorie. In de praktijk is het soms een half uur vloeken, worstelen, al je vingers ontveld, en uiteindelijk met twee schroevendraaiers een wig tussen de helften van de missing link slaan waardoor ze daarna nooit meer bruikbaar zijnquote:Op woensdag 9 december 2009 12:14 schreef Wombcat het volgende:
Je moet dan aan weerszijden van de missing link de ketting beetpakken en dan je handen naar elkaar toe schuiven, dan vallen de pinnetjes in het ruimere gat, en kun je de ketting loshalen.
Goede aanvullingquote:Op woensdag 9 december 2009 12:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Das de theorie. In de praktijk is het soms een half uur vloeken, worstelen, al je vingers ontveld, en uiteindelijk met twee schroevendraaiers een wig tussen de helften van de missing link slaan waardoor ze daarna nooit meer bruikbaar zijn
Bedankt voor je antwoord. In feite heb ik dus geen kettingpons nodig?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zou zo'n missing link kunnen zijn. Een missing link heeft wat ruimere gaten voor de pins, zodat je de twee helften naar elkaar toe kunt schuiven en de pin er dan uitkan.
[ afbeelding ]
Je moet dan aan weerszijden van de missing link de ketting beetpakken en dan je handen naar elkaar toe schuiven, dan vallen de pinnetjes in het ruimere gat, en kun je de ketting loshalen.
Als je een campa-ketting hebt, dan zit er ergens een pinnetje wat wat donkerder is, en waar gaatjes inziteen. Op plaatje 6, kun je bij D zien hoe zo'n sluitpin er ongeveer uitziet: Campagnolo handleiding kettingmontage
[..]
Ja, nou ja: niet voor het openen, wel voor het sluiten.
[..]
Campagnolo ontraadt dat.
Je kunt 't proberen, maar je moet dan wel goed zorgen dat je niets beschadigd en dat de pen er weer goed inkomt. En ik geef geen garantie!
Ik zou het risico niet nemen (en waarschijnlijk een nieuwe ketting monteren, dat doe ik toch sowieso regelmatig). Heb je alleen wel kans dat je je tandwielen achter ook moet vervangen.
Hoelang heb je al met de ketting gereden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |