abonnement Unibet Coolblue
pi_73376071
Noodgedwongen moet ik een maand een gasfornuis missen.
Ik ben gek op koken en vind het wel leuk om even te wisselen.
Maar eigenlijk ken ik alleen maar zeer arbeidsintensieve recepten voor de oven.

Lasagne is bijna geen optie meer (want de meeste ingredienten laat je gaar worden in de pan; zeker met vlees) ; maar dat kan ik wle maken; maar geen dagen lang!

Daarnaast lijkt vlees, aardappeltjes en groenten uit de oven me wel wat, maar het moet geen uren in de oven hoeven te staan.

iemand tips, recepten en/of ideeen?( bijv. of je beter voorgekookte aardappeltjes kunt nemen voor de oven; diepvries dingen etc!)

(magnetron en grill ideeen zijn ook welkom!)
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_73382690
Kip in braadzak (Maggi)
Zelf Kipsaté maken ( marinade met ketjap , knoflook , theelepel gemberpoeder en evt sambal wél minimaal 12 uut in laten trekken)
Als je van vis houdt vraag bij je lokale visboer eens of ze een kant en klare schotel hebben met bijvoorbeeld krieltjes en groente etc
Kan en klare lasagne diepvries = 1 euro en daar dan natuurlijk wel een salade bij maken voor de bite en gezondheid.
Iglo kant en klaar maaltijden in doos voor de magnetron ( zweedse gehaktballetjes , franse vleesschotel etc) is niet ongezond maar wél makkelijk.
Zelf pizza maken?

Wat je ook kunt doen is een goedkoop elektrisch 2 pits kooktoestel aanschaffen (= ca 20 euro) zodat je gewoon kunt koken .
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  maandag 5 oktober 2009 @ 05:43:18 #3
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_73382694
Zou het niet een idee zijn om ergens een (tweedehands?) electrische kookplaat op de kop te tikken?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_73382696
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 05:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Zou het niet een idee zijn om ergens een (tweedehands?) electrische kookplaat op de kop te tikken?
4 pits zijn wat prijzig en hebben een andere aansluiting nodig . 2 pits lijkt me voor een maand wel te doen. Desnoods zet ze hem na die maand op marktplaats voor 15 euro
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73564874
thnx voor de eerste ideeenl maar ik ben wel echt op zoek naar recepten.
We kopen gewoon een 4pits gasstel, no problemos; alleen werken we, dus zie ik dat niet binnen de komende maand gebeuren (deadline is november).

Daarom; toch nog; recepten plz!?
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_73569202
Volgens mij heb je voor alles wel een fornuis nodig, tenzij je op de kant-en-klaar-maaltijd-toer gaat. Ik zou ook gewoon zo'n elektrisch 2-pits ding kopen bij de Gamma oid. Kost nog geen 2 tientjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')