abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73375526
Hallo Fokkers,

Inmiddels ben ik best hard op weg om in 2011 een jaar op wereldreis te kunnen! Dit wil ik al jaren en niets kan mij nog van dit plan afbrengen (alhoewel; als mijn droombaan in new york of afrika voor de deur staat, wil ik dit nog wel 2 jaar uitstellen).

Maar ik realiseer me ook dat ik straks terugkom en weer met lege handen sta.
feit is dat ik straks als 28 jarige terugkom van die wereldreis en niets heb; geen huis, geen baan, geen geld.

Dat idee beangstigd me helemaal niet; ik heb lieve ouders bij wie ik altijd terug in mag komen wonen en ook mijn beste vriendin heeft net een groot huis gekocht waar ik wel een paar maandjes kan logeren.
Ook als die twee opties weg zouden vallen, zijn er genoeg anderen bij wie ik for the time being terecht kan.

Waar ik me wel op wil voorbereiden is werk zoeken; ik ben heel benieuwd hoe iedereen dat hier ervaart;
Ben jij wel eens na een jaar weggeweest en hoe ging het werk zoeken daarna?

Ik ben een jaar afgestudeerd en heb sindsdien een supergeweldige baan (ook voor op mijn cv). Ik heb nog geen vast contract, maar hoop hier wel te kunnen blijven werken tot ik op wereldreis ga.

Hoe kwamen jullie terug op de arbeidsmarkt? Op het niveau waar je geeindigd bent? hoger, of een stapje teruggedaan? En hoe reageren (potentiele) werkgevers op je sabbatical?
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_73375750
Bouw van goedkoop materiaal en boot (tweemaster), ga de wereldreis maken op 't schip en verkoop 'm als je weer terugkomt.

Zo heb je wat geld om handen als je weer op Neerlandsche bodem staat, kan je een studie beginnen en kan je een dak boven je hoofd bekostigen.
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:29:07 #3
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_73376133
Ik ken meerdere mensen die met een sabbatical zijn gegaan. Die hadden een goede baan en hebben het daar onderhandeld. Onbetaald verlof gedurende een jaar, en daarna terugkomen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73378780
Als je tijdens je reis internettoegang hebt, kun je ook onderweg af en toe een sollicitatie de deur uit doen. En dan als je terug bent even wat gesprekken aflopen. Als je een baan hebt volgt het geld, en uiteindelijk ook het huis.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_73396720
Het ligt er helemaal aan hoe relevant je werkervaring is en wat de arbeidsmarkt in 2011 is. Maak je geen zorgen en ga gewoon en pas weer aan denken als je terug bent.

Ik ben net terug van mijn sabbatical en had tot voor kort moeite om een baan te vinden. Is gelukkig weer gelukt, maar mijn omstandigheden zijn heel anders dan die van jou. Wat ik zeker weet is dat ik ondanks een moeilijke laatste paar maanden zonder baan een onvergetelijk jaar heb gehad dat ik nooit had willen missen. Mijn kijk op het leven is helemaal anders geworden door het reizen en ik vind een glansrijke carriere nu veel minder belangrijk dan daarvoor. Geniet ervan!

Edit: ik werkte voorheen voor Amerikaanse bedrijven en die snappen er inderdaad niet veel van. Het bedrijf waar ik binnenkort begin vond het juist heel belangrijk en zij zagen het als een voordeel (moet je ook goed uitleggen)
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:53:21 #6
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_73397521
Ik weet niet wat voor baan je hebt of welke richting je in gestudeerd hebt maar kun je je ervaringen die je hebt opgedaan tijdens je wereldreis niet gebruiken als relevante kennis als je terugkomt?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:12:53 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73400067
Wie weet kom je helemaal niet meer terug
Buitenland is leuk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73564697
leuke en ook geruststellende reacties :-)

thnx!
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_73564913
Overweeg om niet alvast vast te leggen (plannen, sollicitaties of onderhandelingen) wat je over twee jaar gaat doen.
Als je dat los laat geef je jezelf de kans om veel meer uit zo'n wereldreis te halen. Anders zit je toch onbewust de maanden af te tellen.
Misschien kom je wel met heel andere inzichten terug.

Als je geld nodig hebt kun je natuurlijk altijd snel aan de slag in een eenvoudig baantje. Als je net van wereldreis terugkomt is de kans groot dat je jezelf niet snel te goed vind om bij een uitzendbureau even een maand werk en geld te pakken.
Je weet dat je goed terechtkomt. Leg het dan niet vast, net zo min als dat je nu online al je vliegtickets, hotels, hostels en busreizen aan het boeken bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door mgerben op 11-10-2009 01:18:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')