Hallo Fokkers,
Inmiddels ben ik best hard op weg om in 2011 een jaar op wereldreis te kunnen! Dit wil ik al jaren en niets kan mij nog van dit plan afbrengen (alhoewel; als mijn droombaan in new york of afrika voor de deur staat, wil ik dit nog wel 2 jaar uitstellen).
Maar ik realiseer me ook dat ik straks terugkom en weer met lege handen sta.
feit is dat ik straks als 28 jarige terugkom van die wereldreis en niets heb; geen huis, geen baan, geen geld.
Dat idee beangstigd me helemaal niet; ik heb lieve ouders bij wie ik altijd terug in mag komen wonen en ook mijn beste vriendin heeft net een groot huis gekocht waar ik wel een paar maandjes kan logeren.
Ook als die twee opties weg zouden vallen, zijn er genoeg anderen bij wie ik for the time being terecht kan.
Waar ik me wel op wil voorbereiden is werk zoeken; ik ben heel benieuwd hoe iedereen dat hier ervaart;
Ben jij wel eens na een jaar weggeweest en hoe ging het werk zoeken daarna?
Ik ben een jaar afgestudeerd en heb sindsdien een supergeweldige baan (ook voor op mijn cv). Ik heb nog geen vast contract, maar hoop hier wel te kunnen blijven werken tot ik op wereldreis ga.
Hoe kwamen jullie terug op de arbeidsmarkt? Op het niveau waar je geeindigd bent? hoger, of een stapje teruggedaan? En hoe reageren (potentiele) werkgevers op je sabbatical?
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken