abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:46:53 #76
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_73649922
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:28 schreef Omniej het volgende:
Zo, de winnaar van de Herfst-contest is ook weer binnen deze maand? (ER dus )

Edit: Oh nee, die mag natuurlijk niet. Hoe dan ook een tof effect, Orton waardeer ik wel.
Nee die mag niet
Ik vind Orton ook geweldig, maar eigenlijk alleen voor foto's met bomen erop, juist omdat het een beetje dat droomeffect geeft.
Ik heb wel een andere foto hoor, die ik instuur, en die is recht uit de camera.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:40:05 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_73651645
TT gewijzigd, we kijken eerst even aan hoe het met de nieuwe TT loopt. Ik ben er wel een beetje bang voor dat het iets minder aanlokkelijk klinkt voor nieuwkomers, we'll see.
Huilen dan.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:46:38 #78
18921 freud
Who's John Galt?
pi_73653699
@ElizabethR; supermooi landschapje, jouw specialiteit...
+ errrrg mooie bewerking en sfeer. Langere sluitertijd werkt lekker hier met het wilde water (met water zonder cavitatie erin werkt het gewoon niet lekker).
- compositie is in principe wat 'saai' met de horizon in het midden en een standaard 2:3 crop. Als je hem iets ruimer had genomen, had je met je compo en uitsnede wat spannenders kunnen doen denk ik, maar rare uitsnedes is bij landschappen mijn smaak.

Mijn plaatje is een probeersel voor een Yamaha reclame.

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_73654503
Ik zal het zondagochtend nog even vragen, maar volgens mij heeft onze voorganger geen camera
pi_73654584
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:44 schreef ElizabethR het volgende:
Row-1
+ Erg leuke foto, zo met de lichtjes van het vliegtuig helemaal als een soort van asfaltweggetje de lucht in.
Dacht ik ook meteen ja
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:28 schreef Omniej het volgende:
Zo, de winnaar van de Herfst-contest is ook weer binnen deze maand? (ER dus )
De meeste foto's van ER vind ik mooi, maar deze doet mij helemaal niets
pi_73659493
had het topic dan niet beter kunnen zijn :

Beoordeel de foto van je voorganger die hij vandaag gemaakt heeft (lekker kort en krachtig )
Sla niet, Prei wel
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:42:36 #82
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_73659720
mijn voorganger hep er geen gepost
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_73660065
@row-1 coole foto, leuke kleuren, misschien had je het vliegtuig ook moeten proberen op de foto te krijgen, wat mij gelijk bij de vraag brengt, als je een lange sluitertijd neemt (zoals jij volgens mij gedaan hebt) waar laat je dan dat vliegtuig, dat legt hij dan toch ook vast??? het lijkt wel of ik nergens een vliegtuig zie die bij het vliegtuig horen...
@ ER : ik kan meestal geen minpunten ontdekken op jou foto's - deze ziet er ook weer mooi uit!! heel misschien had je dat bankje rechts er niet op moeten zetten... hij staat nu zo 'in' de boom of er te dicht tegen aan...
@freud - misschien was het je bedoeling, maar ik vind het eigenlijk iets te overbelicht... en haar arm bij het voorwiel is blurry terwijl de rest van haar wel scherp is, en ik snap de compositie niet, wat zij op handen en voeten in de starthouding staat te doen... (wat wilde je uitbeelden??)

mijn matige poging van afgelopen weekend

Sla niet, Prei wel
  FOK!fotograaf dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:42:01 #84
18921 freud
Who's John Galt?
pi_73664965
@dE_Danoontjepower, het is in het pikkedonker met twee losse flitsers gedaan. Als koplampen je dan tegemoet schijnen en je een zwarte motor hebt, dan ontkom je er niet aan dat het wit en zwart flink verschillen. Het is niet overbelicht in ieder geval, de witte stukken (op de lampen na) zijn niet dichtgelopen. Het verschil in scherpte komt door de DOF, aangezien ik met de 135mm f2L schoot op zo'n 15m afstand. De overige onscherpte die je denk ik bedoelt komt door een relatief lange sluitertijd en flitsen en daar overheen de flares van koplampen vol in de lens .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:29:14 #85
207068 Subversive
Let's hug it out bitch.
pi_73667076
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:50 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
@row-1 coole foto, leuke kleuren, misschien had je het vliegtuig ook moeten proberen op de foto te krijgen, wat mij gelijk bij de vraag brengt, als je een lange sluitertijd neemt (zoals jij volgens mij gedaan hebt) waar laat je dan dat vliegtuig, dat legt hij dan toch ook vast??? het lijkt wel of ik nergens een vliegtuig zie die bij het vliegtuig horen...
@ ER : ik kan meestal geen minpunten ontdekken op jou foto's - deze ziet er ook weer mooi uit!! heel misschien had je dat bankje rechts er niet op moeten zetten... hij staat nu zo 'in' de boom of er te dicht tegen aan...
@freud - misschien was het je bedoeling, maar ik vind het eigenlijk iets te overbelicht... en haar arm bij het voorwiel is blurry terwijl de rest van haar wel scherp is, en ik snap de compositie niet, wat zij op handen en voeten in de starthouding staat te doen... (wat wilde je uitbeelden??)

mijn matige poging van afgelopen weekend

[ afbeelding ]

+ goede compositie, vind 'm helemaal niet matig
- zou naar mijn mening sterker zijn in zwart/wit

vandaag geschoten voor mijn 3e dag van mijn 365 dagen project.
pi_73687921
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:29 schreef Subversive het volgende:

[..]

+ goede compositie, vind 'm helemaal niet matig
- zou naar mijn mening sterker zijn in zwart/wit

vandaag geschoten voor mijn 3e dag van mijn 365 dagen project.
[ afbeelding ]
+ Ik heb geen idee wat het is maar dit is een prachtige foto. Super scherp, erg mooie belichting en een leuke focus in het midden. Het lijkt net of ze allemaal op willen stijgen. Super.
- Dat zwarte gat rechts boven. Als je dat ook nog een beetje op had kunnen vullen had ik geen enkel minpunt kunnen bedenken.

Mijn ochtend uitzicht opweg naar mijn werk. Ook dit is Rotterdam !!



Groot: http://www.flickr.com/photos/ferrybb123/4011830118/sizes/o/

Edit: Foto iets aangepast. Horizon was iets scheef zag ik nu pas.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2009 18:30:53 ]
pi_73688286
+ prachtige plaat natuurlijk, veel sfeer, mooie kleuren, prachtig dat het zonnetje nog net de lens in piept.
- ik ben niet zo'n fan van de horizon in het midden van de foto

Mijn foto:


En ook op http://www.flickr.com/photos/marisdegroot/3984059143/sizes/l/
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_73688930
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:12 schreef JufMariska het volgende:
+ prachtige plaat natuurlijk, veel sfeer, mooie kleuren, prachtig dat het zonnetje nog net de lens in piept.
- ik ben niet zo'n fan van de horizon in het midden van de foto

Mijn foto:
[ afbeelding ]

En ook op http://www.flickr.com/photos/marisdegroot/3984059143/sizes/l/
Mooi plaatje hoor! Bijna niet Nederlands.

Wat betreft de horizon: Daar heb je idd een punt. Ik maak niet veel van dit soort foto's maar in dit geval wilde ik alle wolken incl de hele weerspiegeling in het water terug laten komen . Vandaar dat ik hem in het midden heb gehouden.
Verder ook niet bij stil gestaan dat de compositie idd spannender kan als je even door je knieen gaat of de camera iets meer naar beneden richt oid. Sowieso een minpunt waar ik wat mee ga doen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2009 18:37:23 ]
  woensdag 14 oktober 2009 @ 18:42:52 #89
225308 Row-1
'sup money?
pi_73689166
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:12 schreef JufMariska het volgende:
+ prachtige plaat natuurlijk, veel sfeer, mooie kleuren, prachtig dat het zonnetje nog net de lens in piept.
- ik ben niet zo'n fan van de horizon in het midden van de foto

Mijn foto:
[ afbeelding ]

En ook op http://www.flickr.com/photos/marisdegroot/3984059143/sizes/l/
Mooi plaatje!
+ Mooi kleuren, mooie "leegte", horizon niet in het midden
- Lucht had misschien is meer contrast mogen hebben, boom misschien net iets te donker

De mijne:
2 Vetjes (L)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 oktober 2009 @ 18:46:11 #90
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73689276
Heb je een grote foto met die Vette's toevallig???
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:07:27 #91
225308 Row-1
'sup money?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 oktober 2009 @ 19:09:36 #92
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73689987
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_73692312
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:42 schreef Row-1 het volgende:
De mijne:
2 Vetjes (L)
[ afbeelding ]
+ Scherpte, idee en compositie. Mooi contrast ook tussen rood en blauw.
- Wel een klein minpuntje wat betreft de compositie: het nummerbord zit, naar mijn mening, te dicht tegen de rand aan.




Groter: http://farm3.static.flickr.com/2485/4012169882_3c38468093_b.jpg
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:22:50 #94
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_73692431
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:35 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Mooi plaatje hoor! Bijna niet Nederlands.

Wat betreft de horizon: Daar heb je idd een punt. Ik maak niet veel van dit soort foto's maar in dit geval wilde ik alle wolken incl de hele weerspiegeling in het water terug laten komen . Vandaar dat ik hem in het midden heb gehouden.
Verder ook niet bij stil gestaan dat de compositie idd spannender kan als je even door je knieen gaat of de camera iets meer naar beneden richt oid. Sowieso een minpunt waar ik wat mee ga doen
Ik vind je compositie spannend genoeg voor een reflectiefoto. Je hebt toch wel degelijk iets extra's toegevoegd aan het frame door die vlonder op de voorgrond. Helemaal niets mis met een horizon in het midden bij reflectiefoto's hoor

Ruud, erg mooi dat tegenlicht
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_73692624
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:19 schreef Ruud het volgende:

[..]

+ Scherpte, idee en compositie. Mooi contrast ook tussen rood en blauw.
- Wel een klein minpuntje wat betreft de compositie: het nummerbord zit, naar mijn mening, te dicht tegen de rand aan.


[ afbeelding ]

Groter: http://farm3.static.flickr.com/2485/4012169882_3c38468093_b.jpg
Ruud:

+ heel mooi herfstplaatje. Ik dacht eerst dat het vlinders waren, waarbij de zon door de vleugels scheen. Ik vind de kleuren mooi en intens.
- ik had denk ik voor een iets andere compositie gekozen. Voor mijn gevoel zie ik niet genoeg, alsof het is afgesneden. Is eigenlijk een verlengde van het compliment: ik had graag wat meer willen zien!

Mijn foto (Ik weet dat in elk geval de scherpte wat te wensen overlaat)

pi_73692737
Thanks

FdP, ik heb iets gecropped, anders was de foto erg onrustig (er zat linksboven een lelijk takje dat de aandacht trok). Maar verder was er niets te zien, waren maar een paar blaadjes.

Jouw hond heeft het niet zo op camera's?
pi_73692782
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:30 schreef Ruud het volgende:
Thanks

FdP, ik heb iets gecropped, anders was de foto erg onrustig (er zat linksboven een lelijk takje dat de aandacht trok). Maar verder was er niets te zien, waren maar een paar blaadjes.

Jouw hond heeft het niet zo op camera's?
Ah okee, dan heb ik de rest erbij verzonnen. Maar het blijft een mooie foto hoor

enne... dit is een poes, geen hond... hij houdt erg van het touwtje dat onder de camera hangt
pi_73692789
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:22 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik vind je compositie spannend genoeg voor een reflectiefoto. Je hebt toch wel degelijk iets extra's toegevoegd aan het frame door die vlonder op de voorgrond. Helemaal niets mis met een horizon in het midden bij reflectiefoto's hoor

Vind ik stiekem ook wel, maar ik moest toch een 'min'punt noemen
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:36:22 #99
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_73692927
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:32 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Vind ik stiekem ook wel, maar ik moest toch een 'min'punt noemen

Als jij nergens een minpunt kunt ontdekken dan zeg je dat toch gewoon joh!!

Ik was overigens jouw foto vergeten, heerlijke heldere foto, niks meer aan doen!!

Als minpunt bij de foto van Wiebel zou ik de sprietjes rechts genoemd hebben, die zou ik zelf weggekloond hebben namelijk.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:38:08 #100
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_73692993
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:27 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]


Mijn foto (Ik weet dat in elk geval de scherpte wat te wensen overlaat)

[ afbeelding ]
Is dat zo'n haarloze kat?? Zo ja, zou je dan een foto van het hele beestje in het huisdieren foto topic willen plaatsen???
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')