abonnement Unibet Coolblue
pi_73364261
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:13 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn mannen nutteloos?
Jij houdt wel van een slachtofferrol, he? Er staat niet dat alle mannen nutteloos zjin
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 18:54:05 #52
45833 crew  Fogel
pi_73364477
Ik heb nu zelfs de auto en de banden die nu gaan overwinteren gewassen (mijn wintervelgen zijn zowat weggeroest, dat wil ik nu toch maar voorkomen)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:58:31 #53
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73364605
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:43 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat helpt natuurlijk niet als je er geen merk/type en afmetingen bij zet
Heb ze zo snel niet bij de hand. Volgens mij zijn het Bridgestone's, zwart, 15" en zaten op een Mazda 6. Op stalen velg dus met originele wieldoppen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:59:18 #54
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73364625
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:47 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Jij houdt wel van een slachtofferrol, he? Er staat niet dat alle mannen nutteloos zjin
Sorry, had het anders moeten verwoorden: sinds wanneer bestaan er nutteloze mannen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 19:00:14 #55
45833 crew  Fogel
pi_73364640
Maar jij bent dus een van de weinige Nederlanders die in de winter wél grip heeft (ik ga er voor het gemak vanuit dat je ook winterbanden voor je huidige auto hebt)?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73365183
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:59 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Sorry, had het anders moeten verwoorden: sinds wanneer bestaan er nutteloze mannen.
Dit is erg afhankelijk welk geloof je aanhangt. Het kan zijn sinds Adam en Eva, maar het kan ook iets verder terug zijn, als je Darwin gelooft.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73365226
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:00 schreef Fogel het volgende:
Maar jij bent dus een van de weinige Nederlanders die in de winter wél grip heeft (ik ga er voor het gemak vanuit dat je ook winterbanden voor je huidige auto hebt)?
De 'winter' in Nederland betekent meestal 12 graden Celsius en een regenbuitje. Daar heb je geen winterbanden voor nodig.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:44:50 #58
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73366042
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:00 schreef Fogel het volgende:
Maar jij bent dus een van de weinige Nederlanders die in de winter wél grip heeft (ik ga er voor het gemak vanuit dat je ook winterbanden voor je huidige auto hebt)?
Moet nog een nieuw setje kopen. Maar ze komen er zeker weer onder.
En grip,... ook met winterbanden kun je aardige schuivers maken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:48:04 #59
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73366167
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:19 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

De 'winter' in Nederland betekent meestal 12 graden Celsius en een regenbuitje. Daar heb je geen winterbanden voor nodig.
Ten westen van Amersfoort misschien. Daar moeten alle wegen wel schoon geveegd worden omdat een centimeter sneeuw het westen van NL direct in paniek brengt.
Bij 'ons' in het oosten hebben we ook temperaturen onder nul en sneeuw. En ook met regen merk je het verschil tussen zomer- en winterbanden. Maar ja, als je alleen maar in de file rijdt, merk je daar natuurlijk niet zoveel van.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:48:46 #60
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73366192
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:18 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dit is erg afhankelijk welk geloof je aanhangt. Het kan zijn sinds Adam en Eva, maar het kan ook iets verder terug zijn, als je Darwin gelooft.
Ik wacht wel even op een linkje naar een wetenschappelijke bron,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 20:27:11 #61
45833 crew  Fogel
pi_73367768
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:48 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ten westen van Amersfoort misschien. Daar moeten alle wegen wel schoon geveegd worden omdat een centimeter sneeuw het westen van NL direct in paniek brengt.
Bij 'ons' in het oosten hebben we ook temperaturen onder nul en sneeuw. En ook met regen merk je het verschil tussen zomer- en winterbanden. Maar ja, als je alleen maar in de file rijdt, merk je daar natuurlijk niet zoveel van.
Ja, je hebt eerder last van aqua-planning met winterbanden
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 20:30:03 #62
45833 crew  Fogel
pi_73367922
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:44 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Moet nog een nieuw setje kopen. Maar ze komen er zeker weer onder.
Resultaten van een Finse test:
quote:
1. Michelin X-Ice XI2 (7,8)

2. Nokian Hakkapeliitta R (7,5)

3. Yokohama Ice Guard ig30 (7,5)

4. Continental ContiViking-Contact 5 (7,4)

5. Bridgestone Blizzak Nordic WN-01 (7,3)

6. Goodyear Ice Navi Zea (7,3)

7. Michelin Primacy Alpin (6,5)

8. Falken Eurowinter HS439 (6,3)
Continental ContiViking-Contact 5 ligt nu onder de ene auto (en achterin de andere, maar die zijn versleten), voor de andere auto ga ik waarschijnlijk Nokian Hakkapeliitta R halen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73368526
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:48 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ten westen van Amersfoort misschien. Daar moeten alle wegen wel schoon geveegd worden omdat een centimeter sneeuw het westen van NL direct in paniek brengt.
Bij 'ons' in het oosten hebben we ook temperaturen onder nul en sneeuw. En ook met regen merk je het verschil tussen zomer- en winterbanden. Maar ja, als je alleen maar in de file rijdt, merk je daar natuurlijk niet zoveel van.
De wegen in het oosten zijn wel vaak wit, maar niet vaak van de sneeuw.
  Licht Ontvlambaar zondag 4 oktober 2009 @ 20:46:02 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73368841
Lief topic

En och, ik heb nog nooit klachten gehad dat men mij niet verstaat, zelfs niet van F_H Ben wel al vaker uitgelachen vanwege mijn accent, ook door F_H

Als je het wil horen, ergens zo rond 7.06 uur...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73370951
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:46 schreef Sjeen het volgende:
Lief topic

En och, ik heb nog nooit klachten gehad dat men mij niet verstaat, zelfs niet van F_H Ben wel al vaker uitgelachen vanwege mijn accent, ook door F_H

Als je het wil horen, ergens zo rond 7.06 uur...
Je klink als Liam Gallagher?

ik hoor verderop nog wel Def Rhymz, maar als je zo praat zou ik je zeker uitlachen
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:35:17 #66
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73372365
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:27 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, je hebt eerder last van aqua-planning met winterbanden
Dan heb je de verkeerde banden.
Heb wel eens een test gedaan. Dezelfde auto met zomerbanden en winterbanden op een zeiknat wegdek.
Doe mij in de herfst en winter dan maar de winterbanden. Maar ja, er zijn genoeg mensen die er het nut niet van inzien. Op de achteraf wegen waar niet of nauwelijks gestrooid of geschoven wordt, is het mij de investering wel waar.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Licht Ontvlambaar zondag 4 oktober 2009 @ 21:37:20 #67
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73372558
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:16 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je klink als Liam Gallagher?

ik hoor verderop nog wel Def Rhymz, maar als je zo praat zou ik je zeker uitlachen
Net even voor Liam
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:37:55 #68
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73372616
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

Resultaten van een Finse test:
[..]

Continental ContiViking-Contact 5 ligt nu onder de ene auto (en achterin de andere, maar die zijn versleten), voor de andere auto ga ik waarschijnlijk Nokian Hakkapeliitta R halen.
Ligt soms ook nog aan de auto. Mijn vorige 6 vrat bijv. Michelins in een seizoen bijna op. Was bekend dat de Bridgestones veel langer mee gingen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:39:49 #69
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73372776
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:40 schreef Light het volgende:

[..]

De wegen in het oosten zijn wel vaak wit, maar niet vaak van de sneeuw.
Beter teveel zout dan te weinig.
(Hoewel er soms wel erg overdreven gestrooid wordt op sommige plaatsen.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:40:38 #70
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73372857
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:46 schreef Sjeen het volgende:
Lief topic
Wacht maar tot we met z'n allen bij je op de stoep staan.
quote:
En och, ik heb nog nooit klachten gehad dat men mij niet verstaat, zelfs niet van F_H Ben wel al vaker uitgelachen vanwege mijn accent, ook door F_H

Als je het wil horen, ergens zo rond 7.06 uur...
Gelukkig tik je nog wel zonder accent.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73373239
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:35 schreef ManAtWork het volgende:
Maar ja, er zijn genoeg mensen die er het nut niet van inzien.
Meldt

Winterbanden zijn net zoiets als valentijnsdag, een commercieel bedacht dingetje
Dat je ze in Noorwegen nodig hebt, ok... maar in Nederland? ... zelfs niet in Sjeenland
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:47:27 #72
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73373374
Met 10 cm (of meer) sneeuw rij ik toch liever op winterbanden. Daarbij: waarom een commercieel bedacht dingetje? In de tijd dat je op winterbanden rijdt, slijten je zomerbanden niet. Dus per saldo ben je er niks duurder mee uit.
Het is dat ik geen zin heb om naar testen te zoeken.

* ManAtWork heeft een vermoeden dat Xcalibur ten westen van Amersfoort woont.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 21:52:48 #73
45833 crew  Fogel
pi_73373747
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:35 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dan heb je de verkeerde banden.
Heb wel eens een test gedaan. Dezelfde auto met zomerbanden en winterbanden op een zeiknat wegdek.
Doe mij in de herfst en winter dan maar de winterbanden. Maar ja, er zijn genoeg mensen die er het nut niet van inzien. Op de achteraf wegen waar niet of nauwelijks gestrooid of geschoven wordt, is het mij de investering wel waar.
Ik heb banden die het best met sneeuw om kunnen gaan, dat hebben we hier meer dan regen in de winter. Maar over het algemeen heeft een goede winterband (die dus fatsoenlijk om kan gaan met sneeuw en ijs zoals een winter hoort te zijn ) slechtere aqua planning dan een goede zomerband.
In de zomer heb ik banden die juist wel goed met een nat wegdek overweg kunnen omdat het wegdek vaker nat is dan droog
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:37 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ligt soms ook nog aan de auto. Mijn vorige 6 vrat bijv. Michelins in een seizoen bijna op. Was bekend dat de Bridgestones veel langer mee gingen.
Na 3 seizoenen kan het wel een keer, winterbanden liggen er bij mij meer dan 6 maanden per jaar onder.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73374049
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:47 schreef ManAtWork het volgende:
Met 10 cm (of meer) sneeuw rij ik toch liever op winterbanden. Daarbij: waarom een commercieel bedacht dingetje? In de tijd dat je op winterbanden rijdt, slijten je zomerbanden niet. Dus per saldo ben je er niks duurder mee uit.
Het is dat ik geen zin heb om naar testen te zoeken.

* ManAtWork heeft een vermoeden dat Xcalibur ten westen van Amersfoort woont.
Wanneer heb jij hier voor het laatst 10cm sneeuw zien liggen?

Dat je zomerbanden niet slijten vind ik een beetje een non-argument, per saldo ben je ook niet duurder uit als je op 'normale' banden rijdt, dus waarom zou je het dan doen. Het kost je iig tijd en moeite om het te vervangen, + opslag van je andere banden... Als je een garage hebt is dat niet zo'n probleem natuurlijk, maar bij mij zouden ze al snel in de weg liggen

En commercieel omdat het iets is van de laatste jaren, 10 jaar geleden hoorde je d'r niemand over en nou loopt iedereen lekker iedereen na te praten over winterbanden. En toen had je soms nog WEL sneeuw

Ik woon ten zuiden van Amersfoort btw, maar ik rijd wel voornamelijk in de randstad inderdaad. En daar moet je wel je best doen om sneeuw te vinden
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:58:09 #75
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73374116
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:52 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik heb banden die het best met sneeuw om kunnen gaan, dat hebben we hier meer dan regen in de winter. Maar over het algemeen heeft een goede winterband (die dus fatsoenlijk om kan gaan met sneeuw en ijs zoals een winter hoort te zijn ) slechtere aqua planning dan een goede zomerband.
In de zomer heb ik banden die juist wel goed met een nat wegdek overweg kunnen omdat het wegdek vaker nat is dan droog
Haha, OK. Je moet nog een paar jaar wachten dan is het klimaat bij jullie gelijk aan dat van ons nu. We zijn het in ieder geval eens dat ze nut hebben.
quote:
[..]

Na 3 seizoenen kan het wel een keer, winterbanden liggen er bij mij meer dan 6 maanden per jaar onder.
De banden die ik heb liggen hebben er 3 seizoenen (ongeveer november t.m. maart) onder gezeten. En ze kunnen nog best een seizoen mee. Maar helaas hebben ze bij Mazda bedacht dat de remklauwen vergroot moesten worden zodat ze niet meer passen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')